| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: maandag 1 november 2010, 11:03
|
|
|
|
het glunderende gezicht van mijn zoontje die vandaag op school mocht trakteren en dus nog een beetje jarig is,
eergisteren een stralend kinderfeest en gisteren een stralende echte jarige wat heerlijk als je kinderen genieten dan geniet je zelf ook
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: maandag 1 november 2010, 11:34
|
|
|
|
| LOES550 schreef: | pff moeilijk zeg en ook best een eng idee. Ik dacht dat je op het moment dat je een teken van God ziet, het meteen weet dat het van God komt. Dat je heel goed het onderscheid kunt maken/zien tussen een teken van God of een teken van kwade geesten. Maar nu is dat dus niet zo? Ik hoop dat God altijd heel dicht bij is om me daarvoor te beschermen. Ik ben bang dat ik het niet merk als het van de satan afkomstig is. |
HaLoes,
Oei, wat moet je schrijven als mens voor antwoord op jouw vraag? Moeilijk, moeilijk, moeilijk. Toen ben ik maar eerst eventjes op jouw website gaan kijken. Toen zag ik, toch heel duidelijk een foto met jouw woorden; 'een teken van God'.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 1 november 2010, 11:35
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | de vacantie weer voorbij ,dus een ieder weer vroeg uiot de veren  |
in België hebben ze een vrije dag vandaag...volgende week donderdag én vrijdag ook vrij...niet alleen de dagen worden korter maar ook de werkweken... voor sommige toch...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 1 november 2010, 11:36
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Valt het op?Haha
He has landed  |
Hmmm, ik kan me al voorstellen wat er staat te gebeuren...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZIVAATJE309
|
|
Geplaatst: maandag 1 november 2010, 11:43
|
|
|
|
| LOES550 schreef: | pff moeilijk zeg en ook best een eng idee. Ik dacht dat je op het moment dat je een teken van God ziet, het meteen weet dat het van God komt. Dat je heel goed het onderscheid kunt maken/zien tussen een teken van God of een teken van kwade geesten. Maar nu is dat dus niet zo? Ik hoop dat God altijd heel dicht bij is om me daarvoor te beschermen. Ik ben bang dat ik het niet merk als het van de satan afkomstig is. |
He Loes
Tuurlijk weet je als je zijn kind bent of het een teken van Hem is. Anders kun je het Hem altijd vragen. Als je de Vader vraagt om een brood geeft hij je zeker toch geen steen. Dat zegt Hij zelf Hij blijft bij je en is je beschermer vertrouw daar maar op
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZIVAATJE309
|
|
Geplaatst: maandag 1 november 2010, 11:47
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Als ik het goed begrijp zeg jij dat je levensecht in de hel geweest bent? en je gelooft ook dat de satan, want de hel is zijn woonplaats, jou er uit heeft laten gaan en dat je nu op aarde kan vertellen van Gods liefde? Is dit echt zo? begrijp ik het zo goed? |
dat de satan jou er uit heeft laten gaan.....
Denk je dat de satan de baas is in de hel? het is alleen de plaats waar hij heen gestuurd gaat worden hij heeft er echt geen gezag over volgens mij
Laatst aangepast door
|
ZIVAATJE309
|
op maandag 1 november 2010, 12:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: maandag 1 november 2010, 11:58
|
|
|
|
| PIMPERNEL883 schreef: | Bij deze kom ik de mannen versterken . Kom graag mee wandelen. |
Goed zo Pimp! Je staat genoteerd!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: maandag 1 november 2010, 12:04
|
|
|
|
De laatste stand van zaken voor het boswandelen in Baarn op 13 nov... De volgende luitjes gaan mee:
Alous961 Marianne129 Miekjes285 Benny340 Sproet762 Thabitha338 Herman388 Jan863 Angelique327 Zivaatje309 Dini968 Pimpernel883 Gert856 ...en nog twee twijfelaars...dat horen we nog....
(en nog steeds zijn de vrouwen in de meerderheid, kom op, waar blijft het sportieve ras?)
Laatst aangepast door
|
ANGELIQUE327
|
op dinsdag 2 november 2010, 18:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZIVAATJE309
|
|
Geplaatst: maandag 1 november 2010, 12:10
|
|
|
|
Waarom erge dingen gebeuren met goeie mensen? Misschien geloven ze niet goed, tis misschien erg bot om te zeggen. Ik geloof niet dat God het toelaat maar wij zelf het toelaten om door ons zelf weer onder te tien geboden laten "vallen" en Jezus de rug toe te keren.
quote]
Vind ik inderdaad wel erg bot omdat te zeggen. Het is ook de vraag of het waar is De discippelen stellen ook zo'n vraag aan Jezus in Johannes 9 vers 2 Rabbi wie heeft gezondigd deze of zijn ouders omdat hij blind geboren is. Geen van beide is het antwoord van Jezus hij is blind geboren om dat Gods werken in hem openbaar moeten worden. Als er met alle mensen die "niet goed geloven' erge dingen gebeuren dan ziet het er voor ons allemaal niet best uit. Gelukkig is Hij een genadige God
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZIVAATJE309
|
|
Geplaatst: maandag 1 november 2010, 12:25
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Wie is er nu eigenwijs? De bewijzen zijn te over, dat hier een verkeerde bron wordt aangeboord. Ik benoem niet alles occult, maar ik benoem wel New Age occult en alle vormen die daaruit voortkomen. |
Mm new age ff opgezocht in wikipedia: De New Age beweging bevat elementen van oudere spirituele en religieuze tradities variërend van atheïsme en monotheïsme door klassieke pantheïsme, naturalistische pantheïsme en panentheism tot polytheïsme gecombineerd met wetenschap en Gaia filosofie; met name archaeoastronomy, sterren kunde, ecologie, milieubeweging, de Gaia-hypothese, psychologie en natuurkunde. Nieuwe Age praktijken en filosofieën soms inspiratie kunnen putten uit de grote wereld godsdiensten: Boeddhisme, Taoïsme, Chinese gods dienst, het Christendom, Hindoeïsme, Islam, jodendom; met sterke invloeden uit Oost-Aziatische religies, Gnosticisme, Neopaganisme, New Thought, spiritual isme, Theo sofie, universalisme en Western esoterie. [ 8 ] De term nieuwe leef tijd verwijst naar de komende astrologisch tijd perk van Aquarius. [ 1 ]
hoezo niet occult?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 1 november 2010, 12:29
|
|
|
|
| ZIVAATJE309 schreef: | Mm new age ff opgezocht in wikipedia: De New Age beweging bevat elementen van oudere spirituele en religieuze tradities variërend van atheïsme en monotheïsme door klassieke pantheïsme, naturalistische pantheïsme en panentheism tot polytheïsme gecombineerd met wetenschap en Gaia filosofie; met name archaeoastronomy, sterren kunde, ecologie, milieubeweging, de Gaia-hypothese, psychologie en natuurkunde. Nieuwe Age praktijken en filosofieën soms inspiratie kunnen putten uit de grote wereld godsdiensten: Boeddhisme, Taoïsme, Chinese gods dienst, het Christendom, Hindoeïsme, Islam, jodendom; met sterke invloeden uit Oost-Aziatische religies, Gnosticisme, Neopaganisme, New Thought, spiritual isme, Theo sofie, universalisme en Western esoterie. [ 8 ] De term nieuwe leef tijd verwijst naar de komende astrologisch tijd perk van Aquarius. [ 1 ]
hoezo niet occult? |
is er ook een verklaring in een 'normale' taal...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZIVAATJE309
|
|
Geplaatst: maandag 1 november 2010, 12:30
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | is er ook een verklaring in een 'normale' taal... |
ja dat kon ik niet vinden. Best moeilijk he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: maandag 1 november 2010, 12:33
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Hmmm, ik kan me al voorstellen wat er staat te gebeuren...  |
ik wil t niet weten.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: maandag 1 november 2010, 12:37
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | het glunderende gezicht van mijn zoontje die vandaag op school mocht trakteren en dus nog een beetje jarig is,
eergisteren een stralend kinderfeest en gisteren een stralende echte jarige wat heerlijk als je kinderen genieten dan geniet je zelf ook  |
Gefeliciteerd! En voor die blije koppies doe je het allemaal toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 1 november 2010, 12:40
|
|
|
|
Hé, ik heb zo'n hart...denk ik
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 1 november 2010, 13:27
|
|
|
|
| BEHAPPY332 schreef: | Beste Thomas, je hebt hier mijns inziens een mooi, helder en kloppend betoog gemaakt, dat inderdaad consequent tot een eensluidende hoofdconclusie leidt. Namelijk, dat 'ik' / 'we' de wetenschap niet moeten verfoeien, maar daar juist vertrouwen in mogen hebben. Wetenschappers onderling blijven discussieren, dus op details mogen wij - ik ben geen wetenschapper - dat ook wel blijven doen, denk ik. Ook dat is consequent.
Tot slot lees ik in jouw tekst, dat jij ook op jouw manier een 'bijna dood ervaring' hebt meegemaakt. In tegenstelling tot 'die andere vorm van bijna dood ervaring' ben jij niet 'door het spirituele' maar door 'de wetenschap' teruggeplaatst in het leven. Dat leidt tot dankbaarheid aan wetenschappers en tot respect voor die wetenschap. Ook dat is consequent. En dus eerlijk en dus 'waarheid'.
Van harte wil ik je feliciteren, met jouw overwinning. Tegelijk wil ik je feliciteren, met je innerlijke kracht. Want de juiste mentaliteit is mede een belangrijk overwinningswapen.
Botst jouw betoog nu werkelijk met de stelling dat wetenschap reduceert? Volgens mij zeggen 'zij' van zichzelf dat dit hun werkmethode is die hen zoveel succes heeft gebracht. Wat dat betreft, 'never change the winning team'. Edoch, Ondanks alle kennis van de wereld, kent de mens nog steeds maar een beperkt deel van alle kennis in het heelal. Daarmee spreek ik groots over de wetenschap, en nog grootser over al datgene, waarvan wij weten, dat wij het nog niet weten.
Als ik dan meer weet, c.q. de ervaring heb dat er voluit liefde en vergeving is, dan weet ik genoeg en zie uit, naar het mysterie, in blijde verwachting |
Happy,
Dank voor je reactie maar gezien de beschikbare tijd: ik ben wel met spoed geopereerd ooit, waardoor ik in leven ben gebleven, maar een BDE heb ik niet gehad en ik kan dat ook niet in mijn tekst terugvinden. Je slotzin spreekt me aan. Verder reduceert wetenschap wel, maar in een andere betekenis. En het verwerven van kennis is een continu proces met, naar ik hoop, voortschrijdend inzicht. Als wetenschappers niet van mening kunnen verschillen, zal er geen vooruitgang zijn. Je kunt aleen wetenschap bedrijven op basis van gegevens die nu van toepassing zijn. Juist door discussie en verschil van mening ontstaan nieuwe impulsen en wordt het inzicht vergroot. Wetenschappers verketteren elkaar ook zelden vanwege een ander standpunt, ze willen van elkaars inzichten leren. Het uiten van verdachtmakingen, mensen als persoon aanvallen en kwalijke suggesties vormen altijd een zwaktebod in een discussie en zeggen meer over de persoon die het schrijft dan over het onderwerp waarover het gaat. Sommige Christenen houden ten onrechte vast aan schijnzekerheden, ontstaan door het krampachtig vasthouden van een eigen perceptie van de werkelijkheid.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 2 november 2010, 16:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 1 november 2010, 13:30
|
|
|
|
Wát een mooie foto's!
Jullie zullen wel heel erg gelukkig zijn nu!
Gefeliciteerd!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEO571
|
|
Geplaatst: maandag 1 november 2010, 13:31
|
|
|
|
Wij hebben ook kaartjes besteld voor het concert in Barneveld! Wie weet zien we elkaar!
Johanneke en Leo
Laatst aangepast door
|
LEO571
|
op maandag 1 november 2010, 13:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: maandag 1 november 2010, 14:53
|
|
|
|
hier zijn zoooveeel boeken overgeschreven, dit heb ik ook bestudeerd, een klassiek verschil in Godsbeeld en theologie tussen de arminiaanse en calvinistische visie.
Maar als je puur de Bijbel onderzoekt, zonder dogma-kerk-bril. Moet je toch echt tot de conclusie komen, dat alles onder Gods voorzienigheid valt.
Er gebeurd niks wat God niet toelaat. Zo mocht satan niet verder gaan bij Job als God zei, zoals een hond aan een ketting.
ander tijdloos en algemeen toepasbaar principe:
Am 3,6 Wordt de bazuin in een stad geblazen, zonder dat de inwoners opschrikken? Geschiedt er een ramp in een stad, zonder dat de HERE die bewerkt?
de Schrift getuigt dat God in Zijn raad bestiert wat in hoge mate toevallig lijkt; ''Het lot word in de schoor geworpen, maar elke beslissing daarvan is van de Heer (spr 16:33)
zo getuigd mozes ook dat als een tak afbreekt of perongeluk de bijbel uit de hand vane en man schiet en iemand dood, dit het werk van God is omdat Hij hem dood wilde (ex 21;13 deut 19:5)
maar geen noodlot, geen stoicijnse leren, want Gods vrije wil is de bestuurder van alle dingen.
en ja God kan zijn rechtvaarige straf oms uitvoeren door het kwade te laten gebeuren, zie hoe Hij de boze geest in saul stuurde, en zo ook de leugengeest naar koning achab zoals micha zei, en hoe er in 2 tess 2 een dawling als oordeel word gestuurd.(1 kon 22)
beste voorbeeld wel is:
rom 9:
14 Wat zullen wij dan zeggen: Zou er onrechtvaardigheid zijn bij God? Volstrekt niet! 15 Want Hij zegt tot Mozes: Over wie Ik Mij ontferm, zal Ik Mij ontfermen, en jegens wie Ik barmhartig ben, zal Ik barmhartig zijn. 16 Het hangt dus niet daarvan af, of iemand wil, dan wel of iemand loopt, maar van God, die Zich ontfermt. 17 Want het schriftwoord zegt tot Farao: Daartoe heb Ik u doen opstaan, opdat Ik in u mijn kracht zou tonen en mijn naam verbreid zou worden over de gehele aarde. 18 Hij ontfermt Zich dus over wie Hij wil en Hij verhardt wie Hij wil. 19 Gij zult nu tot mij zeggen: Wat heeft Hij dan nog aan te merken? Want wie wederstaat zijn wil? 20 Maar gij, o mens! wie zijt gij, dat gij God zoudt tegenspreken?
---
De lijn tussen de vrije wil van de mens (als die al bestaat, maar dat is een andere discussie) en Gods raad/voorzienigheid is er dun. Heb er veel over gelezen en bestudeerd, maar denk dat we er nooit precies achter komen. Wel ben ik door deze persoonlijke studie theologisch meer naar het calvinistische verschoven van het evangeliche/arminiaanse. puur door de Schrift zelf.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: maandag 1 november 2010, 14:56
|
|
|
|
Sceptisch ben ik niet als broeders en zusters deze verhalen delen, en ik geloof zeker dat hun het als echt ervaren.
Maar ik blijf een waakzame terughoudendheid houden als het gaat om zaken en openbaringen die we niet direct/letterlijk in de bijbel terug kunnen vinden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 1 november 2010, 15:36
|
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=ttuA1UEUAI0&feature=related
Als ik dit clipje zie moet ik plots heel erg denken aan Leanne naar aanleiding van wat ze onlangs schreef over dat behangen en het spul in haar haartjes
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op maandag 1 november 2010, 15:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 1 november 2010, 16:23
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Gooooooooooooodmorning! [b]
Esperanto - Mi amas vin Estonian - Ma armastan sind Ethiopian - Ewedishalehu : male/female to female Ewedihalehu: male/female to male. Faroese - Eg elski teg Farsi - Doset daram Filipino - Mahal kita Finnish - Mina rakastan sinua French - Je t'aime, Je t'adore Gaelic - Ta gra agam ort Georgian - Mikvarhar German - Ich liebe dich Greek - S'agapo Gujarati - Hu tumney prem karu chu Hiligaynon - Palangga ko ikaw Hawaiian - Aloha wau ia oi Hebrew - Ani ohev otah (to female) Hebrew - Ani ohev et otha (to male) Hiligaynon - Guina higugma ko ikaw Hindi - Hum Tumhe Pyar Karte hai Hmong - Kuv hlub koj Hopi - Nu' umi unangwa'ta Hungarian - Szeretlek Icelandic - Eg elska tig Ilonggo - Palangga ko ikaw Indonesian - Saya cinta padamu Inuit - Negligevapse Irish - Taim i' ngra leat Italian - Ti amo Japanese - Aishiteru Kannada - Naa ninna preetisuve Kapampangan - Kaluguran daka Kiswahili - Nakupenda
Fries: Ik hald fan dei  |
Is 't nu jouw Drent of jouw Fries die terug komt Of is 'ik hou van jou' in het Drents hetzelfde, als in het Fries?
|
|
| Naar boven |
|
|