| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 19:46
|
|
|
|
Heeft geen nut ik laat het los in Gods hand. Is het alleen leven dan leef ik alleen samen met God Hij kent mijn hart en ziel en Hij zal in de dingen voorzien.
Shalom,
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op dinsdag 9 november 2010, 18:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 19:52
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | advertentie : aan de man naar Gods hart.
Zoek je een vrouw die recht door zee is , rechtvaardig en betrouwbaar is. Voor meer informatie zie profiel Anita324.
Intresse: ik zie je mail tegemoet in mijn mailbox.
Shalom, |
PFFFFFFFFFFTTTTTTTTTTTT................... Wat mankeert jou vandaag?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 19:53
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Laat ik eerst beginnen met een bijbeltekst die dat het beste verwoordt.
Paulus beschrijft zijn kinderperiode als het leven zonder wet. Toen deze wet ook voor hem ging gelden, stierf hij. In de Joodse traditie heb je een ritueel, dat heet Bar Mitswa en dat wordt gezien als het punt waarin het kind geestelijk volwassen wordt en volwassen geacht wordt door zijn daden. Zelf vind ik dat Paulus hiermee ook aangeeft hoe het Oude Testament over zonde denkt en verantwoordelijkheid voor het kind. Een kind is pas verantwoordelijk voor zijn/haar daden als hij daarvoor de leeftijd bereikt heeft.
De mens is wel geboren met een zondige natuur, maar ook dan vind ik een kinderdoop niet op zijn plaats. Strijden tegen een zondige natuur zullen we altijd moeten blijven doen... |
Je ontkend dus niet dat een kind met een zondige natuur geboren wordt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLIE400
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 19:54
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | Er zullen heus goede evangelische mensen tussen zitten begrijp mij niet verkeert. Zoals ook andere stromingen zullen goede tussen zitten. Gods ziet hun harten aan die zuiver het evangelie recht durfen te snijden.
Alleen er zijn ook groepen die van 2 wallentjes blijven eten met ene been op de brede weg en andere been op de smale weg. Wees koud nog heet dan dat gij lauw zijt.
Durf jij anders te zijn Door niet mee te doen Met de wereld ?
Door geheel ander te zijn ! Je komt wel alleen te staan Durf jij anders te zijn?
Samen met Jezus overwin je alle dingen !
Shalom, |
Tip van snip Er zijn best veel mensen die een periode in hun geloofsleven een beetje ver gaan. Er zijn daar tussen ook mensen die daardoor het hele spoor een beetje kwijt raken. Zelfs mensen die er echt van in de war raken. Nu wil ik niet zeggen dat het bij jou zo is maar als ik de laatste bijdragen allemaal lees lijkt het een beetje obsessief te worden. Het kan zijn dat ik het mis heb en dat hoop ik maar misschien is een beetje tijd voor je zelf en God nemen zonder allerlij studies die je aangereikt krijgt wel even fijn Gr Willie P.s Dit is echt niet bedoeld om te stangen maar gewoon uit liefde
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 19:57
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | | Je ontkend dus niet dat een kind met een zondige natuur geboren wordt? | Lees maar eens de laatste zin, Jolan...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 19:59
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | PFFFFFFFFFFTTTTTTTTTTTT................... Wat mankeert jou vandaag? |
Misschien een tekort aan aandacht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 20:01
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Misschien een tekort aan aandacht  |
mag ik geen advertentie plaatsen ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 20:03
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | mag ik geen advertentie plaatsen ?  |
't Is maar goed dat alle CM-leden dat niet doen, want dan zou je op het forum door de bomen het bos niet meer zien. Maar inderdaad, je staat vandaag wel aardig in de picture. Knap gedaan!
Succes!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 20:04
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | PFFFFFFFFFFTTTTTTTTTTTT................... Wat mankeert jou vandaag? |
Je hebt te maken met een recht door zee vrouw die zegt wat ze denkt en ze is soms wat impulsief Leer mij toch kennen in mijn schrijven ben ik anders dan als je mij in praktijk leert kennen ben ik verlegen
Shalom,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIEKIE042
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 20:10
|
|
|
|
Zoek je een vrouw die recht door zee is , rechtvaardig en betrouwbaar is. Voor meer informatie zie profiel Anita324.
Shalom, |
ik vind toppie en humor..... sorry..ik ben een vrouw die even op jou reageert.. hahaah erg goed hoor!!
enne iedereen doet dat zeker niet... dit is weer eens iets nieuws, leuk en gedurft..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 20:12
|
|
|
|
8 November, Ef. 3: 14-21; Samen met alle heiligen.
Er zijn dingen die je best alleen kunt doen. Een wandeling maken, een boek lezen. Maar er zijn ook dingen die je onmogelijk alleen kunt doen; dingen, die je alleen mar samen met anderen tot stand kunt brengen, Om een wedstrijd te spelen of een stevig huis te bouwen kun je niet buiten de hulp van anderen. Zo is het ook met de liefde van Christus. In je eentje kun je die nooit ten volle begrijpen. Daar heb je elkaar voor nodig! Paules vergelijkt de liefde van Christus met een kolossale ruimte. Alleen samen met alle heiligen zijn we in staat te vatten hoe groot de breedte en lengte en hoogte en diepte is van Gods liefde. Wie bedoelt Paules met die ‘heiligen’? Zijn dat de heilige mannen en vrouwen zoals de Rooms Katholieke Kerk die kent: Sint Nicolaas en Sint Franciscus en alle andere ‘Sinten’ die er zijn? Nee, met ‘heiligen’ bedoelt de apostel de gemeenteleden, de ge-heiligden, degenen die door het teken van de doop apart gesteld zijn in deze wereld. Apart gesteld om in woorden en werken getuigen te zijn van dé Heilige: Jezus Christus. Samen met al die heilige, christenmensen van toen en nu, van noord en zuid, van oost en west, samen met hen staan we in de reusachtige kubus, in die kathedraal van Gods liefde! Wat een hoogte, wat een diepte, wat een lengte, wat een breedte! Zo is de liefde van Christus. Om het met een kinderversje te zeggen: Zo hoog, je kunt er niet overheen, zo diep, je kunt er niet onderdoor, zo wijd, je kun ter niet omheen… Er zijn dingen die je best alleen kunt doen. Maar om de liefde van God te peilen, heb je alle heiligen nodig!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIEKIE042
|
|
|
|
|
|
mij veel te veel om te lezen, en zeker nu..
tuurlijk mag je oordelen.. veroordelen is anders..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
|
|
|
|
Shalom, |
zoekt en gij zult vinden...... hahaha.....zo zet je jezelf weer eens lekker op de kaart.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIEKIE042
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 20:17
|
|
|
|
| KATJA065 schreef: | Hoewel het prototype van menselijke vriendschap dat Jezus ons biedt, speciaal van toepassing is voor ongetrouwde mensen, gelden de kenmerken van Jezus' stijl van vriendschap natuurlijk net zo goed voor de unieke vriendschap van het huwelijjk, de vriendschap tussen man en vrouw. Maar bij mijn opsomming hier van een aantal ingrediënten van de vriendschap van Jezus heb ik die lezers op het oog voor wie het vinden van vriendschap dringend, urgent is. Mijn advies zou zijn: modelleer je leven naar het voorbeeld van Jezus.
We hebben het woord intimiteit al vele malen genoemd in dit hoofdstuk. In zijn afscheidsgesprek met de discipelen (Johannes 14 - 17) definieert Jezus intimiteit. Intimiteit is binnen in je vriend zijn, terwijl hij binnen in jou is (Johannes 15: 4 -5 ). Jezus beschrijft hier geen seksuele versmelting, het bij elkaar komen van twee lichamen, maar Hij beschrijft emotionele eenheid, het soort liefde dat we voor het eerst op de peuterleeftijd leren kennen, wanneer we zeker genoeg worden van de liefde en aanwezigheid van moeder om gedurende een bepaalde bijd bij haar vandaan te kunnen zijn, om bij een oppas te kunnen zijn of naar een speelzaal te gaan. |
een zeer verbonden innerlijke vriendschap met Jezus. zo intens diep van binnen..maakt niet uit of je alleen bent of in relatie ..een persoonlijke vriendschap heb je met Jezus zelf..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 20:21
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Lees maar eens de laatste zin, Jolan... |
ow sorry, ben een beetje moe geloof ik
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 20:22
|
|
|
|
Thnx!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 20:38
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Naahhh... woensdag weer denk ik, bokkeavond=slaapavond Ik heb ontdekt dattie sterk wisselende bank contacten heeft. Nu pakt hij die weer van zichzelf  |
Daar gaat zijn bankgeheim CM is net de RIVD...niets is meer lang onbekend
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 20:39
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Okee, 6 man/ vrouw en een kikker dus...check! (de rest lees k dan maar overheen, tenzij het een knuffelkikker is)
Note to self: RESERVEREN!! Help me ff onthouden mensen  |
Bakje water voor de kikker ajb. (En da's géén grap.)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 20:40
|
|
|
|
Eveline
Neem de tijd! Ik denk dat de door Peacedove en Jolan gemaakte opmerkingen een goede leidraad zijn! En ja, dat zal met vallen en opstaan gaan. Het blijft een zoektocht naar hernieuwd vertrouwen...elke dag weer...elke dag een beetje meer
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op maandag 8 november 2010, 20:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 20:43
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Bakje water voor de kikker ajb. (En da's géén grap.)
 |
Nou ja, we kunnen op de Franse tour gaan en kikker op het menu zetten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 20:50
|
|
|
|
|
Eindelijk eens een goed geluid in de discussie over godslastering. Dit in tegenstelling tot de hele discussie tot het schrappen van godslastering uit de Nederlandse wetgeving...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 20:56
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Kijk, deze theologie kan ik me voorstellen. Niet dat ik het ermee eens ben, maar dat onderwerp hebben we al uitputtend behandeld. Het gaat hier meer om de vraag of een kind verantwoordelijk is voor zijn daden. En daar ben ik het absoluut niet mee eens... |
De uitleg zoals Pieter die kernachtig weergeeft is de uitleg van de kinderdoop. Het stukje verantwoordelijkheid van het kind is daar geen onderdeel van.... Zo zie je maar weer hoe makkelijk er een scheef beeld kan ontstaan van zaken als je er vanuit een andere bril naar kijkt met een ander definitie-/referentiekader...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 20:57
|
|
|
|
Ja dat is liefde, liefde uit het eerste getyp
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 21:00
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Nou ja, we kunnen op de Franse tour gaan en kikker op het menu zetten.  |
Jij wil zeker alleen de billetjes!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 21:01
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Kijk wij als mensen zijn verplicht (...) te vergeven |
Verplicht? Vergeven is geen moetje! Het is toch wel iets dat vanuit het hart moet plaatsvinden, lijkt me!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 21:02
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | De uitleg zoals Pieter die kernachtig weergeeft is de uitleg van de kinderdoop. Het stukje verantwoordelijkheid van het kind is daar geen onderdeel van.... Zo zie je maar weer hoe makkelijk er een scheef beeld kan ontstaan van zaken als je er vanuit een andere bril naar kijkt met een ander definitie-/referentiekader... | Mijn reactie ging over de vraag of een kind al zondig is bij de geboorte. En helaas is deze vraag nog steeds actueel bij een aantal gelovigen. Mijn antwoord daarop is, dat het wel een zondige natuur heeft, maar de zonde niet wordt aangerekend.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 21:03
|
|
|
|
| WILLIE400 schreef: |
Zo ik dacht dat kan iedereen wel eens gebruiken. Verkregen uit een onuitputtelijke bron liefde dus deel hem graag met jullie.
Gr. Willie |
Whaow...thx Willy Doet me goed na een heftige werkdag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 21:05
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Mijn reactie ging over de vraag of een kind al zondig is bij de geboorte. En helaas is deze vraag nog steeds actueel bij een aantal gelovigen. Mijn antwoord daarop is, dat het wel een zondige natuur heeft, maar de zonde niet wordt aangerekend. |
Zoals al eerder eens gezegd: daarin kun je de verbondsdopers dus gewoon een hand reiken! Want die geloven niet anders
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 21:07