| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 19:41
|
|
|
|
| HDBAS635 schreef: | | Staat er ergens in de Bijbel niet geschreven,dat ook andere(niet christelijke) mensen goede dingen voor de medemens doen? Dus daar kan je de humanisten doorgaans niet op aanvallen . |
Helemaal mee eens! Dat had ik niet beter kunnen zeggen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 19:45
|
|
|
|
Donderdag 11 November, Ef. 6: 1-9; Anti-revolutionair.
Zo heette de politieke partij waar vele christenen jarenlang toe behoorden: Anti-Revolutionaire Partij. Je zou haast zeggen: Paules was er ook lid van. Dat blijkt uit wat hij schrijft aan de gemeente in Efeze. Paules is bang. Hij heeft het evangelie verkondigd, de boodschap van de bevrijding! Maar nu dreigt het gevaar dat deze boodschap niet goed wordt begrepen. Het gevaar dat mensen denken zullen dat nu alle verhoudingen anders moeten worden. Als christenen ben je toch vrij? Wel dan behoeft een vrouw haar man, een kind zijn ouders een slaaf zijn baas niet meer te gehoorzamen! Tegen die gedachte verzet Paules zich. Het is nooit zijn bedoeling geweestom te roepen tot een soort revolutie. Het evangelie ie wel een kracht, springstof, dynamiet – maar dat betekent niet dat de hele maatschappij zo maar opgeblazen moet worden. De kracht van het evangelie werkt als het gist in het meel. Langzaam maar zeker zal het dat deeg geheel doorzuren. Niet door kracht, niet door geweld, maar door de Geest zal dat gebeuren! Zo werkt het evangelie. Nog altijd. Het is niet revolutionair. Maar het brengt wel een omwenteling. Vrouwen worden niet langer als tweederangs schepselen gezien. Kinderen worden niet langer als goedkope werkkrachten misbruikt. Negers worden niet langer als slaven mishandeld. Nee, een revolutionair was Jezus niet. Maar overal waar Zijn Geest aanwezig is, worden wel dingen veranderd. Mensen overal waar Zijn Geest aanwezig is, worden wel dingen veranderd. Mensen worden gezet in het licht van Gods liefde. En die revolutie is de grootste van alle tijden…
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 19:56
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | W-tje was opeens een man geworden  |
Waar zit die rebel uit Harderwijk eigenlijk? Ik heb haar nog niet gelezen vandaag... Ze zal toch niet al aan de haven staan zeker...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 19:59
|
|
|
|
...het lijkt wel of de knuffels in aanbieding staan...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARGJE189
|
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 19:59
|
|
|
|
| JOS689 schreef: | | Wat was je mooiste moment vandaag en hoe zou je dat willen delen met je partner ? |
Een vraag al drie weken geleden geplaatst , maar wezenlijk ,vooral om jezelf bewust te worden wat een mooi moment was en wat ik er dan bij voel en dit dan ook te delen met degene die je graag mag. Voor mij was het toen ik langs een klas met 7 jarige kids liep en een van hen me aankeek en zwaaide. Verrassend vond ik dat. En als je dit dan ook nog kan delen met een ander, wat wil een mens nog meer.??
Margje189
Laatst aangepast door
|
MARGJE189
|
op donderdag 11 november 2010, 20:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 20:06
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...het lijkt wel of de knuffels in aanbieding staan...  |
knuffels zijn niet te koop frankie....voor geen miljoen...maar soms wel gratis af te halen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 20:08
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | hou mij dr ff lekker buiten, asteblieft!!  |
Ik vraag me wel es af wat annet ooit in jou gezien heeft....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 20:11
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Waar zit die rebel uit Harderwijk eigenlijk? Ik heb haar nog niet gelezen vandaag... Ze zal toch niet al aan de haven staan zeker...  |
Ze is vast de kruidnootjes aan het leggen, zodat de VergeetPiet Harderwijk kan vinden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 20:14
|
|
|
|
| Quote: | | En ja.....humanistische christenen bestaan ook! |
Bestaan die dan? Iets heel nieuws hoor ik nu vandaag.
Wat ik zelf weet is dat humanisme koud de weg bewandelen. Christen zijn heet de weg bewandelen en zullen aantal tussen zitten die lauw zijn omdat het zowel de brede weg als de smale weg bewandelen.
Je kunt niet van 2 wallentjes blijven eten je moet wel keuze`s maken. Alleen welke keuze en prioteiten stel je in je leven? Wat is het belangrijkste in je leven is dat groeien in geloof of is dat de heerlijkheid van de wereld genieten en leven voor je eigen ik.
Shalom,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 20:16
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Lepeltje is niet meer  |
Nou eh...hoop toch van wel
Maar het etentje gaat nog gewoon door...dusseh opgeven maar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | Ik vraag me wel es af wat annet ooit in jou gezien heeft....  |
Ik heb gewoon een zwak voor irritante ouwe mannetjes, zal wel door mn opleiding komen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JASMYN704
|
|
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | Welkom Jasmyn! Enneh...wij dames onder mekaar houden wel van een knuffie hoor: komtie:  |
Heerlijk! K word er helemaal blij van! Knuffie terug
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JASMYN704
|
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 20:18
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Jasmyn, welkom en een heel hartelijke knuffel.. |
Dankje! twee maal!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JASMYN704
|
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 20:20
|
|
|
|
| PEACEDOVE820 schreef: | Nog een knuffel voor jouw Pas maar op straks word je nog knuffel verslaafd of erger cm verslaafd  |
HHH ze voelen erg goed aan die knuffels!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 20:21
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Ze is vast de kruidnootjes aan het leggen, zodat de VergeetPiet Harderwijk kan vinden.  |
Ik vertrouw het hele zaakje niet meer. Het is me veel te geheimzinnig. Volgens mij is de Vergeetpiet vergeten de Sint mee aan boord te nemen. Ook de hoofdpiet deed heel eigenaardig tijdens het interview met Dieuwertje. W-tje is ook plots verdwenen...Het zijn teveel toevalligheden...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 20:36
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik vertrouw het hele zaakje niet meer. Het is me veel te geheimzinnig. Volgens mij is de Vergeetpiet vergeten de Sint mee aan boord te nemen. Ook de hoofdpiet deed heel eigenaardig tijdens het interview met Dieuwertje. W-tje is ook plots verdwenen...Het zijn teveel toevalligheden...  |
We kunnen op onderzoek uit gaan...., maar dan zijn wij ook dalijk niet meer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 20:43
|
|
|
|
Anita, even offtopic, maar waarom eindig jij je bijdrages altijd met "shalom" ? Je kunt toch ook de Nederlandse uitdrukking gebruiken? Die snappen de meeste mensen beter denk ik! Was maar een suggestie hoor!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 20:46
|
|
|
|
|
Anita, leg eens uit aub! Humanisten bewandelen "koud" de weg? Welke weg? En ja! Humanistische christenen bestaan, ze kunnen alleen "God" niet plaatsen! Probleem mee?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 20:58
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | Welkom Jasmyn! Enneh...wij dames onder mekaar houden wel van een knuffie hoor: komtie:  |
Jasmijn...........wees wel op je hoede, hier!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 20:59
|
|
|
|
|
Anita, leg eens uit aub! Humanisten bewandelen "koud" de weg? Welke weg? En ja! Humanistische christenen bestaan, ze kunnen alleen "God" niet plaatsen! Probleem mee?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 21:00
|
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 21:03
|
|
|
|
|
Sorry! Po het bericht 3 x geplaatst! Ben niet zo op de hoogte met dit forum! Nogmaals sorry!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 21:03
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | knuffels zijn niet te koop frankie....voor geen miljoen...maar soms wel gratis af te halen....  |
Waar???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 21:08
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Kan je ook een spandoek maken met mijn naam erop De 'I Love You' achter mijn naam hoeft er niet op hoor...  |
Frankt denkt iets anders......... Hoeft niet, maar liever wel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 21:10
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Hum...misschien durft hij daar niet te komen....  |
Misschien komt ie daar wel aangewaaid!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 21:12
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | Frankt denkt iets anders......... Hoeft niet, maar liever wel. |
...potdorie, ik ben door de spreekwoordelijke mand gevallen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 21:21
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Nou eh...hoop toch van wel
Maar het etentje gaat nog gewoon door...dusseh opgeven maar  |
Wat heb jij met t lepeltje gedaan?!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 21:21
|
|
|
|
Een knuffel voor Willemijn, ze is nu, St. Klaas aankomt, wel heel erg het mikpunt. Hopelijk krijgt ze een cadeau extra. Wel een extra liedje zingen hé !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 21:26
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...potdorie, ik ben door de spreekwoordelijke mand gevallen...  |
Volgens mij lag het er duimendik bovenop, Frank.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 21:26
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Hey coach... hoe lang ga je dat volhouden?? Succes met alles en God bless!
GrZing! |
Hihi... k wist ut
|
|
| Naar boven |
|
|