| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 10:20
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Leanne, dan je wel, wat een mooi compliment  |
Het was overduidelijk he?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 10:34
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Het was overduidelijk he?
 |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 10:40
|
|
|
|
DAVID923 schreef: het gaat mij niet zozeer om de vorm, maar inhoud. en test die inhoud eens Bijbels, en wist je dat die liederen doorspekt zijn van de pinksterleer?
David je hebt nog steeds niet uitgelegd wat je afwijst aan de Pinksterleer. Het feit dat er mensen zijn die op een onbijbelse manier omgaan met wat God heeft gegeven mag toch geen reden zijn om gelijk de uitstorting van de Heilige Geest te weigeren? Ik vrees dat er in iedere denominatie, in ieder kerkgenootschap 'fakers' zitten. Mensen die de Geest niet hebben, die er een janboel van maken, huichelen of er gewoon niets van begrepen hebben. Maar ik denk dat je in iedere kerk ook oprechte gelovigen vindt. Die dankzij, en soms mss ondanks, de leer van hun denominatie oprecht in de enige ware God geloven.
van mij mag je hardrock, hop hip/rap of elke andere VORM van muziek nemen, als de INHOUD de teksten Bijbels zijn. gevoel en hert hart raken is niet genoeg, wereldse mensen kunnen met alle liefe en met hun hele hart overgeven aan de muziek, maar waaraan>?
Dit is vooral jouw subjectieve ervaring. Bovendien lees ik nergens iets in de Bijbel over deze eis die jij hier stelt. Wie ben jij om eisen te stellen aan de liederen die anderen tot eer van God zingen als God nergens in de Bijbel zo'n eis heeft neergelegd? Is dit jouw toewijding aan God? Of stel je deze eis vanuit een stukje geestelijke trots omdat jij niet eenvoudig of oppervlakkig wilt zijn of wilt overkomen?
Ik citeer Oswald Chambers: "Wacht u ervoor door te willen gaan voor een diepzinnig mens - God kwam als een klein kind. Oppervlakkigheid is geen zonde, of een teken dat er geen diepte in uw leven is - de oceaan heeft ook een kust.... Wij zijn zo verschrikkelijk ernstig, zo wanhopig geïnteresseerd in ons eigen innerlijk, dat wij weigeren ons als christenen te gedragen in de alledaagse dingen van het leven. Neem het vaste besluit om niemand volkomen ernstig te nemen, dan alleen God."
(Henk Bakker heb ik er ff uitgehaald; die ken ik en hem neem ik absoluut niet serieus. Hij mag verstand hebben van geschiedenis; helaas ziet hij het verschil niet met geestelijke zaken.)
en niet gelijk zeggen ja maar, ik voel me goed, ja maar, het is oprecht, dat zegt de wereld ook.
Hier maak je vind ik een nogal onterecht vergelijking. Overigens wordt het een hele tour om de hele Opwekkingsbundel lied voor lied hier tegen het Bijbels licht te houden. En daarnaast.... als we dit met de psalmen zouden doen zouden we denk ik ook met verrassende uitspraken worden geconfronteerd.
GrZ!
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op vrijdag 26 november 2010, 10:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 10:44
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | DAVID923 schreef: het gaat mij niet zozeer om de vorm, maar inhoud. en test die inhoud eens Bijbels, en wist je dat die liederen doorspekt zijn van de pinksterleer?
David je hebt nog steeds niet uitgelegd wat je afwijst aan de Pinksterleer. Het feit dat er mensen zijn die op een onbijbelse manier omgaan met wat God heeft gegeven mag toch geen reden zijn om gelijk de uitstorting van de Heilige Geest te weigeren? Ik vrees dat er in iedere denominatie, in ieder kerkgenootschap 'fakers' zitten. Mensen die de Geest niet hebben, die er een janboel van maken, huichelen of er gewoon niets van begrepen hebben. Maar ik denk dat je in iedere kerk ook oprechte gelovigen vindt. Die dankzij, en soms mss ondanks, de leer van hun denominatie oprecht in de enige ware God geloven.
van mij mag je hardrock, hop hip/rap of elke andere VORM van muziek nemen, als de INHOUD de teksten Bijbels zijn. gevoel en hert hart raken is niet genoeg, wereldse mensen kunnen met alle liefe en met hun hele hart overgeven aan de muziek, maar waaraan>?
Dit is vooral jouw subjectieve ervaring. Bovendien lees ik nergens iets in de Bijbel over deze eis die jij hier stelt. Wie ben jij om eisen te stellen aan de liederen die anderen tot eer van God zingen als God nergens in de Bijbel zo'n eis heeft neergelegd? Is dit jouw toewijding aan God? Of stel je deze eis vanuit een stukje geestelijke trots omdat jij niet eenvoudig of oppervlakkig wilt zijn of wilt overkomen?
Ik citeer Oswald Chambers: "Wacht u ervoor door te willen gaan voor een diepzinnig mens - God kwam als een klein kind. Oppervlakkigheid is geen zonde, of een teken dat er geen diepte in uw leven is - de oceaan heeft ook een kust.... Wij zijn zo verschrikkelijk ernstig, zo wanhopig geïnteresseerd in ons eigen innerlijk, dat wij weigeren ons als christenen te gedragen in de alledaagse dingen van het leven. Neem het vaste besluit om niemand volkomen ernstig te nemen, dan alleen God."
(Henk Bakker heb ik er ff uitgehaald; die ken ik en hem neem ik absoluut niet serieus. Hij mag verstand hebben van geschiedenis; helaas ziet hij het verschil niet met geestelijke zaken.)
en niet gelijk zeggen ja maar, ik voel me goed, ja maar, het is oprecht, dat zegt de wereld ook.
Hier maak je vind ik een nogal onterecht vergelijking. Overigens wordt het een hele tour om de hele Opwekkingsbundel lied voor lied hier tegen het Bijbels licht te houden. En daarnaast.... als we dit met de psalmen zouden doen zouden we denk ik ook met verrassende uitspraken worden geconfronteerd.
GrZ! |
Mooi gezegd, Zinga!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 10:56
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Leanne, dan je wel, wat een mooi compliment  |
Huh Ik dacht toch echt dat ik 10 x een lootje met .... Zinga672 had gemaakt???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 10:58
|
|
|
|
Ik zoek een cadeautje,
voor mn lootje...
Maar k kan je vertellen
en zonder omwegen stellen,
dat t niet meevalt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 11:09
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Huh Ik dacht toch echt dat ik 10 x een lootje met .... Zinga672 had gemaakt???  |
Thnx dat je er eentje voor mij hebt gemaakt, je bent een schat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 11:14
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Thnx dat je er eentje voor mij hebt gemaakt, je bent een schat  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 11:18
|
|
|
|
Om 9.15 uur wakker worden en beseffen dat je een vrije dag hebt
Maar er komen vandaag vast nog mooiere momenten!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 11:21
|
|
|
|
ff oefenen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 11:32
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Om 9.15 uur wakker worden en beseffen dat je een vrije dag hebt
Maar er komen vandaag vast nog mooiere momenten!  |
Dat weet ik heeeeeeeeeeel zeker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 11:38
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | ff oefenen...
 |
Hijs wel ehhh...groot!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 11:52
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | ik missta niet op cm...
En dat vind jij ervan?
ten eerste sta ik er nog steeds voor open mensen live te ontmoeten, en dat doe ik ook nog steeds. ten tweede ben ik een levend bewijs dat op cm zelfs een man met een dikke kop sucses kan hebben ten derde kun jij mij helemaal niet missen zus  |
Das waar...door jou heb ik weer verlengt!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 11:55
|
|
|
|
Lieve Medechatters, Op 18 december hopen we met zn allen fijn kerstfeest te gaan vieren bij Wadriaan. Helaas is er iemand, die tot op heden nog geen vervoer heeft. Zij woont in Drunen. Is er iemand die daar 18 december in de buurt komt en haar op zou kunnen pikken? Mail mij maar even voor haar naam en alvast bedankt voor je meeleven! Angy
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 12:04
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Hijs wel ehhh...groot!  |
Ja euh... hoe kan ik em verkleinen dan???
Roodblondt...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 12:07
|
|
|
|
Joepie! Vertelvertelvertel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 12:10
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Joepie! Vertelvertelvertel  |
Bakkie doen in Graaf Floris?
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op vrijdag 26 november 2010, 12:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 12:12
|
|
|
|
Wat een prachtig gedicht Hendrika. Sterkte vandaag.
GrZing
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 12:13
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Bakkie doen in Graaf Floris?  |
Ja hoor; zeg maar wanneer (wel ff in een pb; anders wordt ut zo druk daar hé)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 12:36
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Ja hoor; zeg maar wanneer (wel ff in een pb; anders wordt ut zo druk daar hé)  |
Pb on the way
En nu weer ontopic
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 12:36
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Roodblondt...  |
zwarte grond grote hond dikke ko..
Ik heb mij laten verplichten tot het vervaardigen van gedichten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 12:40
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | zwarte grond grote hond dikke ko..
Ik heb mij laten verplichten tot het vervaardigen van gedichten  |
Zeg, als je op die toer gaat....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 13:05
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Zeg, als je op die toer gaat....  |
Tis jammer dat je hier niet anoniem kunt posten........maar ik zal braaf zijn net als mijn slachtoff.......euh.......cmlootjestrekcollega altijd is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 13:57
|
|
|
|
12 uur: weekend.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 13:59
|
|
|
|
Liefde en geluk vermenigvuldigen zich als je ze deelt!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 14:00