| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 12:29
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Heeeel erg mooi Marijan, dank je wel...
Adres is on the way!  |
Vanuit mijn hart gegeven, Tess. 't Cadeau is (bijna) onderweg.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 12:31
|
|
|
|
Zondag 5 December, Hebr. 11:8-16; Vol verwachting.
Vandaag: Sinterklaasavond! Huiselijke gezelligheid, pakjes en pepernoten. Vol verwachting klopt ons hart! De aartsvaders verwachtten ook het een en ander. Vol verwachting leefden zij, zo vertelt de schrijver van het Hebreeënboek. Wat verwachtten zij dan? Zij verwachtten de stad met de fundamenten, waarvan God de ontwerper en bouwmeester is. Eén voor één komen ze voor het voetlicht: Abraham, Sara, Isaak, Jacob. Zwervers waren het. Vreemdelingen. Altijd op doortocht. Trekkers naar het beloofde land. Abraham werd geroepen. En hij ging. Hij vertrouwde op Gods belofte. Zo hebben ze geleefd, de aartsvaders. En zo zijn ze gestorven. Wat ze verwachtten, hebben ze niet gekregen. Althans, niet hier op aarde. Ze verwachtten meer dan een stad om in te wonen, meer dan een land van melk en honing. Ze verwachtten een hemelste stad, een hemels vaderland. Zo tekent de schrijver van het boek Hebreeën het geloof van de aarsvaders. Wat zij hoopten te krijgen, hebben ze tijdens hun leven niet ontvangen. Maar ze geloofden vast en zeker dat het eenmaal komen zou. Vol verwachting. Wat Sinterklaas te bieden heeft, is kinderspel vergeleken bij de stad en het land, door God beloofd. In het geloof zien we ernaar uit, we verwachten het, met kloppend hart. Al is er nog niets van te zien, komen zal het!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 12:37
|
|
|
|
| BART817 schreef: | nog een record  |
Mijn laagste is 10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 12:53
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Hij was wel op het randje he?Uche uche
Eh....dat wel, maar kan dat wel waarderen hoor.
Je "krijgt" van mij een lied dat me ontzettend geraakt heeft,Op de trouwerij van een CM-lid werd dit gedraaid,het was een emotioneel moment toen ze op dit lied de kerk binnen kwamen. Je kunt het op verschillende manieren opvatten,liefde voor je partner,je medemens of.........uiteraard voor God.....je hebt het allemaal(in meer of mindere mate)nodig.
I will carry you,you willl carry me http://www.youtube.com/watch?v=Yts3lEWIsGc&feature=fvst |
Zo vat ik het ook op, Leanne. Bedankt voor dit mooie cadeau. 'Raakt' mij ook wel!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FLOWER152
|
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 13:34
|
|
|
|
|
Opgenomen in een psychiatrische inrichting omdat ze moe is van het leven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 13:38
|
|
|
|
| FLOWER152 schreef: | | Opgenomen in een psychiatrische inrichting omdat ze moe is van het leven. |
Kun je wat meer vertellen Flower? Wie is Sabine...wat speelt er? en wens haar maar vast heel veel sterkte! Angy
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 14:34
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Mijn beste Pieter,
Heb ik iets gezegd over RESPECT?? Ik heb Anita een vraag gesteld waarop jij je weer geroepen voelt, je er zonder enige kennis van zaken tussen te mengen.
Jij denkt zowel hier als op andere topics te weten hoe andere mensen leven, denken en geloven. Tevens vind jij dat je het recht hebt dit zonder enige nuance te kunnen afzeiken.
Welnu: ik zal je vertellen dat ik zelf ZOWEL DE ZATERDAG- ALS DE ZONDAGSRUST houd. Ik respecteer dus beide.
[edit respectloos] |
het woord respect heb ik ingebracht... waarom jij het woord respect niet als eerste ingebracht hebt, weet ik niet.... misschien ben je te onbekend met dat woord?
De manier waarop jij aangaf het woord zondagsrust niet in het oude testament terug te vinden, is zeer respectloos . Net zo als jij je wellicht aan mijn bijdrages op chat of forum erhert, gaan bij mij de nekharen ook regelmatig overeind bij jouw bijdragen.
Als er iemand hier op cm de eigen manier van geloven en geloofsbeleving als enige goede manier bestempeld, ben jij het Zinga. [edit respectloos]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op woensdag 22 december 2010, 13:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 14:37
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | | respect kun je niet afdwingen, wel verdienen...... |
van mensen die hun eigen mening als enige waarheid zien, lijkt me dat onbegonnen werk. maar als die stijfheid in tolerantie je weerhoudt de zondagsinvulling van andersdenkenden te tolereren, ga ik er geen moeite voor doen. Paarlen voor de zwijnen gooien, heet dat...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 14:53
|
|
|
|
Sjongeh wat staan we binnen een paar bijdrages weer bol van de veronderstellingen en veroordelingen! Gezegd moet worden dat Zinga wellicht beter een andere manier van uitdrukken had kunnen kiezen, maar zeg nou zelf Pieter...tact is wat dat betreft ook niet één van jouw kwaliteiten...(en ook niet die van mij)...maar om nu te gaan veronderstellen dat iemand kortzichtig is (dat doe je d.m.v. dik gedrukte conclusie) zonder diegene echt te kennen gaat wel een beetje ver, lijkt je ook niet? (en dat werkt beide kanten op)...Ga liever inhoudelijk in discussie over de opmerking waar jij je vraagtekens bij zet, daar leer je ws. een stuk meer van.
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op woensdag 22 december 2010, 13:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 14:55
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | Daarom vier ik al aantal jaren niet de kerst zoals sommigen voor ogen hebben. Door kersboom, "kerstman", cadeau`s , enz. De kerstboom komt bij mij niet in huis in ieder geval. Heeft ook teveel werk optuigen en aftuigen niet voor mij besteed.
Neej het gedenken van de Heere Jezus is het belangrijkste ten alle dagen. Dat we meer tijd voor Hem besteden dan tijd besteden voor onzelf.
Wens iedereen een gezegende weekend toe.
Shalom, |
Is het niet juist heel bemoedigend Anita dat we ieder jaar Advent kunnen vieren en kunnen zingen: Daar is uit's werelds duistere wolken een lichtend licht ons opgegaan?" Het is juist een feest van Licht en Liefde. het feest waarop we mogen vieren dat God in Jezus, met ons op aarde kwam. Het feest ook waarop we extra mogen beseffen dat God ook in ons hart wil leven en samen met ons dit leven wil leiden....... En wat doen dan zaken ertoe of je wel of niet een kerstboom hebt en je wel of geen kadootjes geeft.......dat is dan toch eigenlijk ontzettend onbelangrijk?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 15:41
|
|
|
|
[edit respectloos en offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op woensdag 22 december 2010, 13:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EGGIE989
|
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 15:44
|
|
|
|
Hoogste: 78 (ben mede record eigenaar ) Laagste: 13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 15:53
|
|
|
|
Dank je Josina, een lied met een zegen "gift" en een belofte dat Hij meeloopt op mijn weg ..... Wat kun je beter krijgen dan dit
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 15:57
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Dank je Josina, een lied met een zegen "gift" en een belofte dat Hij meeloopt op mijn weg ..... Wat kun je beter krijgen dan dit  |
Wie heeft dit bedacht? Vind het wel een ontzettend origineel idee....
ps: en kom nu niet met sinterklaas en zwarte piet......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EGGIE989
|
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 16:05
|
|
|
|
Vind het wel een die hard kleurplaat hoor en dan die duimen erbij als de rest verzuipt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 16:16
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Wie heeft dit bedacht? Vind het wel een ontzettend origineel idee....
ps: en kom nu niet met sinterklaas en zwarte piet......  |
De bedenker van dit originele idee is Zinga
(crea zinga zal ik haar int vervolg noemen)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 16:22
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Wie heeft dit bedacht? Vind het wel een ontzettend origineel idee....
ps: en kom nu niet met sinterklaas en zwarte piet......  |
Hihi LOL wromnie?
Maar t ziet er prachtig uit allemaal; wat een mooie gedichten en originele cadeaus zijn er allemaal langs gekomen! t Is echt genieten
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
QUELINE346
|
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 16:30
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Alous, ik lees net je stukje en het voelt wat desperated..... Het leven alleen kan toch ook een goed bestaan zijn? Het is misschien voor jou geen compleet bestaan maar dat is wat anders.... Ik zie je met twee prachtige kleinkinderen op de foto, dat is toch ook een rijkdom? En trouwen? Ik moet je eerlijk zeggen dat ik dat niet zaligmakend vind en dat ik ook niet weet of ik dat nog wel ga doen.... Misschien leg ik de lat wel te hoog maar ik ga toch echt nog voor de man waar ik van kan houden en die ook van mij kan houden...... Toch wel het gevoel van vroeger
Willemijn |
Hoi Willemijn Ik kan me ook wel vinden, in wat jij geschreven heb! Ik tel mijn zegeningen dagelijks, en kan genieten van al het goede gelukkig. Verder, tja, dat gevoel van vroeger, een vent om van te houden, en andersom, daar bid ik wel voor! Groetjes Queline
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 16:33
|
|
|
|
Je had het bij het etten in Rotterdam nog eens dunnentjes overdoen bij jouw thuis, toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
QUELINE346
|
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 16:39
|
|
|
|
| ALOUS961 schreef: | Als je alles eraan hebt gedaan en God ziet het hart aan, dan kan je constateren dat niemand fout is geweest maar dat de combinatie fout was. Die harde les heb ik ook moeten leren en accepteren.
Sterkte ermee, denk aan je/jullie
groetjes Alous |
Hoi Alous, in ons geval was er echter geen sprake van een combinatiefout, wij zijn samen geweest sinds 1980, waren maatjes en hebben vele avonturen beleefd (in Australie). Ik denk dat we uit elkaar begonnen te groeien, toen de een actief bleef met God, en de ander niet, dat creeerde een muur tussen ons, waarvoor erg veel gebeden is. Maar mijn ex koos uiteindelijk ervoor om zijn eigen weg te gaan, en dat had ik dus nooit verwacht! Is nog moeilijk te accepteren, maar ik doe mijn best Groetjes queline , ps schattige kleinkinderen heb je!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 16:40
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | De bedenker van dit originele idee is Zinga
(crea zinga zal ik haar int vervolg noemen) |
Zinga, Hierbij nog een kado'tje voor jou omdat je dit bedacht en uitgewerkt hebt. Het is geweldig. Bedankt , en ik denk dat ik dit wel namens alle deelnemers mag uitspreken,dat je dit heb willen doen.
http://www.youtube.com/watch?v=XfWRk32AzPs
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 16:46
|
|
|
|
| PIEKIE042 schreef: | hahaha....het is stil rondom mijn bed...proest.... ik zie het allemaal al voor mij, en ook de lang erij van 2 voor de deur opgestelt.. enne daarbij de nieuwsgierigen die in de straat er bij komen, die willen weten waar het feest is.. ppppffff................. mag ik daarna 14 dagen vakantie??  |
Jouw linc is bij mij 36% Helaas niet gelukt dus naar de volgende ronde. Wat zou je dan zeggen is deze score te laag als je mij leuk vind?  De hoogste is 79%, maar ik vind haar niks, ze past niet bij mij. Waarom dan wel?
Laatst aangepast door
|
HERMAN388
|
op zondag 5 december 2010, 16:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 16:47
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Zinga, Bedankt , en ik denk dat ik dit wel namens alle deelnemers mag uitspreken,dat je dit heb willen doen.
|
Niet alleen namens de deelnemers bedankt. Ik heb niet meegedaan maar ik vond het erg leuk om te volgen! De voorbereidingen, de kwinkslagen over en weer en dan de gedichten met daarna de 'kadootjes'! Op de achtergrond werd dus ook een beetje Zint meegevierd. Thx Zinga
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
QUELINE346
|
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 16:52
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Ik denk niet dat mensen te makkelijk scheiden maar dat mensen te makkelijk gaan trouwen. Als je met elkaar op weg gaat zo rond je twintigste zijn veel dingen nog niet zo eenvoudig te overzien, er komen ook andere levensfases. Een echtscheiding meemaken is voor iedereen een ramp en vaak voelt het ook als een mislukking Helaas wordt dat er in nogal wat kerken en zeker ook evangelische gemeenten dit er nogal eens ingewreven. Er zijn wat dat betreft ook schriftgeleerden en pastoraal werkers op CM. Velen komen er achter een foute keuze gemaakt te hebben. Een scheiding is niet Gods bedoeling maar een leven lang lijden onder de partner die niet blijkt te passen is een veel zondiger staat van leven. Veel mensen hier hebben bakken ellende gekend en het feit dat je als christenen getrouwd bent, heeft dat kennelijk niet kunnen voorkomen. Het is ook echt niet alleen een kwestie van omgaan met God, de menselijke factor is veelal het punt. Dat mensen vakantie nemen van God ontstaat nu eenmaal als je denkt tekortgeschoten te zijn. Maar God is een God van liefde en vergeving, en we mogen Hem altijd weer onder ogen komen.
Thomas, gescheiden. |
Hoi Thomas, bedankt voor je reactie. Ik ben het niet helemaal met je eens, dat mensen te snel zouden trouwen. Meestal wonen koppels eerst een aantal jaren samen, alvorens te trouwen. Wij hebben ook zo'n 5 jaar samengewoond (waren geen van beiden christen toen) en wij bleken erg goed bij elkaar te passen, en zijn daarom getrouwd. Die niet-bij-elkaar-passen theorie is dus niet van toepassing op ons, en bij andere gescheiden stellen die ik ken eigenlijk ook niet. Die pasten juist altijd zo goed bij elkaar!
Ik ga naar een evangelische gemeente die mij absoluut niet veroordelen, of een schuldgevoel aan proberen te praten! Zij zijn erg liefdevol en behulpzaam. Maar de schuld en schaamte gevoelens kwamen puur uit mijzelf, dat heeft niemand mij aangepraat. En daar ben ik eindelijk, met hulp, bijna vanaf. Toch was ik benieuwd hoe andere christenen omgaan met hun eigen scheiding, op de eerste plaats voor mijzelf, om van te leren.
groetjes Queline
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 16:57
|
|
|
|
Ook van mij voor Zinga een knuffel en een . Het was heel erg leuk en spannend.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 16:58
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Zinga, Hierbij nog een kado'tje voor jou omdat je dit bedacht en uitgewerkt hebt. Het is geweldig. Bedankt , en ik denk dat ik dit wel namens alle deelnemers mag uitspreken,dat je dit heb willen doen.
http://www.youtube.com/watch?v=XfWRk32AzPs |
Dat mag je wat mij betreft zeker, Visser!
'k Heb (mee)genoten, ook van de gedichten én de prachtige cadeaus voor voor anderen. Wat een crea-talenten (naast Zinga), zitten er trouwens op CM!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 17:04
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | En de (2) boterhammen met kaas waren niet lekker
en het mokkaschuimgebakje vergeet je gemakshalve ook maar .....
tis toch wat he, een droomprinses ...... |
't Wordt de hoogste tijd, om weer gezond te gaan eten. 'k Had een zak pepernoten mét van die mierzoete schuimpjes, waar ik nu helaas misselijk van ben.
Eigen schuld natuurlijk.... 'k Heb me voorgenomen, om vandaag alleen nog maar fruit te eten.
Verder gaat het wel goed met me hoor.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HAAS141
|
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 17:08
|
|
|
|
ik pizza ... aer mixed grill schotel! nu alleen wachten totdat de bezorger aanbelt. wordt er toch nog wat bezorgd op 5 december
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOS689
|
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 17:17
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Gewèldig! k Kom niet meer bij Dank je wel Piet  |
voor alle lieve leden die hier meededen wens ik allen een leuke sinterklaas die is toch altijd een fijne baas. Hij brengt kadootjes aan geliefden prinsen, prinsessen , maar ook assepoesters met leuke CM brieven iedere leuke vrouw of man verdient een kadootje van deze lieve man zeker als ze elkaar beminnen dan krijgen ze zeker iets van hun zinnen Weet jij dat je een prachtmens bent maar dat niet iedereen jou verkent Dat zou misschien nog mooier wezen als die ene leuke jou eens zou lezen sint wenst je een leuke avond met veel plezier maar wees wel een leuk mens en geen dier.
|
|
| Naar boven |
|
|