| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 21:19
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ja, als ik al die tijd had buiten gestaan was ik nu een wandelende sneeuwpop. Gisterochtens 20 cm. sneeuw en vanochtend ongeveer 7cm. En nu sneeuwt het weer volop. Denk dat ik zo maar eens een iglo ga bouwen. Vissticks erbij van Kapitein ..........jammie.  |
En nu we het toch over alchohol hebben: één glaasje Beerenburg erbij......en dan ben je ook weer lekker warm..... Maar sterkte ermee......en ach het heeft ook wel weer wat vind je niet?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 21:22
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | En nu we het toch over alchohol hebben: één glaasje Beerenburg erbij......en dan ben je ook weer lekker warm..... Maar sterkte ermee......en ach het heeft ook wel weer wat vind je niet? |
Nog even niet . Moet zo nog mn zoon ophalen van zn werk . En visser stapt niet in de auto met alcohol op.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 21:26
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Nog even niet . Moet zo nog mn zoon ophalen van zn werk . En visser stapt niet in de auto met alcohol op. |
Verstandige man.....Stoer dat je ook door die sneeuw durft te rijden.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 21:30
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Verstandige man.....Stoer dat je ook door die sneeuw durft te rijden.....  |
Dank u , dank u . Sja , alle zeeuwen zijn niet hetzelfde hé. Maar dat komt misschien doordat visser niet eens een zeeuw is. Een nepzeeuw.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLAND867
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 21:38
|
|
|
|
Schepping dag 4 tot en met 6
Dag 4 God schiep de lichten aan het hemelgewelf, zon, maan en sterren als markering voor seizoenen, dagen en jaren. Het grote licht (de zon) om over de dag te heersen, het kleine (de maan) om over de nacht te heersen. vraag : mag je dat volgen de lichten aan het hemelgewelf Mag je Gods werk volgen ?
Dag 5 God liet het water wemelen van levende wezens, en boven de aarde liet hij vogels vliegen. En God zegende hen, opdat de vogels en de vissen talrijk zouden worden. Dag 6 God schiep de landdieren: het vee, kruipende dieren en wilde dieren. Vervolgens besloot God mensen te maken, naar zijn evenbeeld, om heerschappij te voeren over alle andere schepselen. God schiep de mens, mannelijk en vrouwelijk. Hij zegende ze met de woorden, "Wees vruchtbaar en wordt talrijk" en heers over de vissen, vogels en alle dieren die op aarde rondkruipen. Aan het eind van deze dag, na de schepping van de mens, staat er "God keek naar alles wat hij had gemaakt en zag dat het zeer goed was. "
vraag : is God dan zowel vrouwelijk als mannelijk ? vraag: Als wij heerschappij hebben over de dieren zijn wij dan de herders van Gods werk ?
Behalve op dag twee staat er telkens geschreven "En God zag dat het goed was"
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 21:39
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | 't moest vandaag even snel , dus maar om een k-en k maaltijd geweest. 5 min. opwarmen in de magnetron maar ik vond het niet te kanen.  |
Vandaag was't beter.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 21:40
|
|
|
|
Mijn buum heeft vandaag mijn paadje geveegd. En heb dus zijn paadje bestrooid met zout.
Ik moet nu zuunig doen met zout, want de winkel had geen zout meer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 21:44
|
|
|
|
[WILLEMIJN232]Grappig om het allemaal te lezen.......krijg ook wel eens mailtjes over......ogen zijn de spiegels van de ziel en dat soort dingen.... En nee, ik heb toch helemaal niets te verbergen, ik vind alleen dat ik niet alles hoef te delen met andere cm leden...... Dus Gibby, je kan ook overal wat achter zoeken.
Bert168 die zonnebril heeft ongeveer dezelfde oppervlakte als zo'n zwart balkje voor de ogen,wat je wel eens ziet bij mensen die niet herkend mogen worden.... ik moet bekennen dat willemijn het wel spannend maakt zo,misschien wel een heel goede tactiek van haar? ik denk dat willemijn gewoon hele mooie ogen heeft,dus als ze die laat zien loopt de site van cm gewoon vast denk ik,zoveel mannen willen haar dan mailen... nu houdt willemijn de mannen nog een klein beetje rustig ...
gr. B.
Laatst aangepast door
|
BERT168
|
op zaterdag 18 december 2010, 21:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 21:45
|
|
|
|
| ROLAND867 schreef: | | vraag : is God dan zowel vrouwelijk als mannelijk ? | Ja, zo zou je het ergens wel kunnen stellen. Niet voor niets schiep God de mens mannelijk en vrouwelijk en is deze combinatie uiteindelijk wat Hij noemt Zijn beeld!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 21:51
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Nog even niet . Moet zo nog mn zoon ophalen van zn werk . En visser stapt niet in de auto met alcohol op. |
Zo, dat tref ik weer. Hoef er niet door. Hij is netjes thuis gebrácht.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 21:53
|
|
|
|
|
Dat ik vanmorgen weer 2 broden heb kunnen bakken en die weer heel mooi gelukt zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HAAS141
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 21:56
|
|
|
|
[quote=PIETER649]
ja ja ... tegen de charme van daan kan ze toch niet tegen op
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 21:57
|
|
|
|
| BART817 schreef: | mij werd om referenties gevraagd, dit was er wel een... bovendien, iemand die een kracht doet, of in Zijn naam, of hoe dan ook, de bijbel zegt t serieus te nemen en niet als onzin af te doen. zelfs wanneer iets van satan zou (blijken te) zijn!
en mss zijn er ook wel getuigenissen dat er genezing is voor chronische geldhonger (mijn God kan dat denk ik wel...)  |
Sorry Bart, maar een weteschappelijk bewijs voor de genezing van diabetus type 1 is er gewoon niet! En door het wtenschappelijk onderzoek leef ik nog! Anders was is 29 jaar geleden al dood geweest! Kortom: indien de religie de wetenschap niet had tegengewerkt was Columbus waarschijnlijk op de maan geland!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 21:59
|
|
|
|
| ALOUS961 schreef: | Hoi Arend, ]ik schrijf idee omdat het helaas........ nog niet volmaakt is hier.....
Streef er wel naar maar ben nog niet volmaakt..ff w88 nog.  |
Haha! En hoe lang denk je nog te moeten/mogen wachten?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 22:04
|
|
|
|
|
Wat is er trouwens mis met het "ik" tijdperk, zoals dat hier eerder werd genoemd?!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 22:05
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Goeie bijdrage Pieter... Zelf geloof ik wel dat we goed moeten luisteren naar wie God zegt dat Hij is... dat zou je toch ook doen als je een mens op aarde wilt leren kennen, dan luister je naar hoe die persoon is. Maar zeker zo belangrijk is idd. de liefde... ook tot elkaar !!
Zo'n onderwerp over hoe bijv. de nieuwe hemel en de nieuwe aarde zijn vind ik best lastig... het enige wat je eigenlijk weet is de voorbeelden in de bijbel... Als ik hier op het forum vertel hoe ik erover denk, krijg ik daar reacties op met meningen van anderen... dat vind ik best lastig... ik zou het prettiger vinden als we elkaar aan kunnen vullen, maar niet op de manier van dat ik niet gelijk zou hebben en de ander wel. Ik mag net zo goed een mening erover hebben... vind ik De opmerking over boeddhisme is iets wat ik helemaal niet begrijp... als mensen mijn eerdere bijdragen hebben gelezen, snap je toch echt wel dat ik een christen ben dacht ik... |
Je mag best ergens een mening over hebben.....maar dat mag een ander ook.....en dat hoeft niet altijd dezelfde mening te zijn......thats life......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 22:05
|
|
|
|
[quote=HAAS141]
Gefeliciteerd met jullie schoondochter
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 22:06
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | | Wat is er trouwens mis met het "ik" tijdperk, zoals dat hier eerder werd genoemd?! |
Mens zijn doe je niet alleen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 22:16
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Je mag best ergens een mening over hebben.....maar dat mag een ander ook.....en dat hoeft niet altijd dezelfde mening te zijn......thats life...... |
Haha! "Christenen" zijn net mensen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 22:17
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | | Haha! "Christenen" zijn net mensen! |
Wat dacht jij dan??????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 22:21
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Wat dacht jij dan??????  |
Huh? Precies wat ik zei! Wat anders?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 22:25
|
|
|
|
27 God schiep de mens als zijn evenbeeld, als evenbeeld van God schiep hij hem, mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen. 27 En God schiep den mens naar Verwijzing(en) [sluiten] [1:27] Gen 5:1; 9:6. 1 Kor 11:7. Efez 4:24. Kol 3:10. Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem; man Verwijzing(en) [sluiten] [1:27] Matt 19:4. en vrouw schiep Hij ze. 27 En God schiep de mens naar zijn beeld; naar Gods beeld schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij hen. 27 En God schiep de mens als zijn beeld; als het beeld van God schiep Hij hem; mannelijk en vrouwelijk schiep Hij hen.
Hier staat volgens de bijbel en een mannelijke God. Jezus heeft het ook overal over Zijn Vader, nergens over Zijn moeder.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 22:28
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | | 27 God schiep de mens als zijn evenbeeld, als evenbeeld van God schiep hij hem, mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen. |
Evenbeeld schijnt toch mannelijk en vrouwelijk vanuit deze tekst!
En dat God vervolgens vooral als Man wordt aangesproken, ontkent die andere mogelijkheid toch niet? God vergelijkt Zichzelf in Zijn Woord ook met een moeder...niet mannelijk toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 22:32
|
|
|
|
|
Mar, ik snap je niet goed! Volgens mij ben je vooral in de eerste berichten vooral tegen jezelf aan het praten! Maar als niet, sorry!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 22:36
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Evenbeeld schijnt toch mannelijk en vrouwelijk vanuit deze tekst!
En dat God vervolgens vooral als Man wordt aangesproken, ontkent die andere mogelijkheid toch niet? God vergelijkt Zichzelf in Zijn Woord ook met een moeder...niet mannelijk toch?
 |
Er staat duidelijk: schiep hij hem..hem niet haar.. en daarna staat er man en vrouw schiep hij hen..dat is dan beiden..man en vrouw.
En een vergelijking is altijd een verduidelijking en geen statement..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 22:39
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Er staat duidelijk: schiep hij hem..hem niet haar.. en daarna staat er man en vrouw schiep hij hen..dat is dan beiden..man en vrouw.
En een vergelijking is altijd een verduidelijking en geen statement.. |
Marian,
De mens is een mannelijk woord. Dan wordt dat bij een personificatie een 'hij'. Net zoals wijsheid in de bijbel als 'zij' wordt weergegeven, aangezien het een vrouwelijk woord is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 22:39
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Haha, als ik sneeuw zie, dan denk ik van dat heeft God niet zo bedoeld voor ons. Als ik een roos zie en de doornen voel, dan denk ik die dooren horen er niet bij, als ik onkruid zie en weg pluk, dan denk ik dat hoort niet bij ons is niet zo bedoeld. Enz.....
Als het zo zou zijn dat het van God is, dan zou er ook geen nieuwe Hemel en een Nieuwe aarde hoeven te komen.... Het is de creatie van de mens zelf wat ik hoofdzakelijk in de natuur (schepping) terug zie.... Toch zijn er ook dingen waar ik van genieten kan voor een moment in de natuur.... God leeft in mijn hart en zie daarom het vanuit Zijn ogen, daar hoort liefde ook bij.... |
Dus je houd jou God ook verantwoordelijk voor de fijne bacterieen en virussen die we hebben? En voor het leed in de dierenwereld? En dat er zoveel diersoorten uitsterven elk jaar, waar de "human being" niks aan kan doen? En voor de homofiele gedragingen van dieren in hun eigen natuur? En voor de geamputeerde ledematen? Of is de human being daarvoor verantwoordelijk?
|
|
| Naar boven |
|
|