ChristianMatch

Forum

wat is
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1676 1677 1678 1679 1680 1681 1682 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 23 december 2010, 17:04

GRIFFIN748 schreef:
bijna goed: de Evangelisch Lutherse Kerk is meegegaan in de fusie, maar heeft (als ik me goed herinner) haar eigen synode behouden.

het mooie van de PKN vind ik dat er verschillende stromingen en meningen zijn. van vrijzinnig tot bevindelijk, 't kan allemaal in de PKN. de bevindelijken die indertijd onoverkomelijke bezwaren hadden bij de fusie zijn toen (oneerbiedig gezegd) 'voor zichzelf begonnen' onder de naam 'Hersteld Hervormde Kerk'. dat is, zo je wilt, een afsplitsing van de Gereformeerde Bond in de Hervormde Kerk.

hoe weet ik dat? ik kom zelf uit de Lutherse Kerk, ben er geboren en getogen. door omstandigheden indertijd de kerk verlaten, maar op papier (en ook wel in hart en nieren) nog Luthers. verder hoor en lees ik nog wel eens wat in De Waarheidsvriend, weekblad van de Gereformeerde Bond.

meer informatie over de kerken in het algemeen en in NL in het bijzonder, en een schema (alleen met Windows IE) kan je vinden op www.kerkzoeker.nl. wat er in het schema niet bijstaat is het ontstaan van de (Oosters) Orthodoxe Kerk, een afsplitsing van de Roomse Kerk in 1066. dit had (als ik het goed heb) te maken met het uiteenvallen van het Groot Romeinse Rijk (maar pin me er niet op vast).

Mijn ervaring is toch wel dat het PKN proces niet zo vlekkeloos verloopt als jij nu beschrijft........
Blijft toch altijd wat gesteggel over Hervormden en Gereformeerden, in theorie hoort dat niet natuurlijk maar de praktijk is wat weerbarstiger........ Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 23 december 2010, 17:05

SOFIE807 schreef:
Hey Chat , kan het niet wat vroeger ,om meer kans te hebben op sneeuwvrije wegen ? Geschokte, onthutste smiley

Misschien een Paasfeest? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: donderdag 23 december 2010, 17:08

WILLEMIJN232 schreef:
Mijn ervaring is toch wel dat het PKN proces niet zo vlekkeloos verloopt als jij nu beschrijft........
Blijft toch altijd wat gesteggel over Hervormden en Gereformeerden, in theorie hoort dat niet natuurlijk maar de praktijk is wat weerbarstiger........ Engeltje smiley

klopt, hoor. zoals bij zoveel andere dingen is ook hier de praktijk niet het verlengde van de theorie. ik hoor zo af en toe van mijn moeder nog wel eens wat over (fianciële) zaken in haar kerk (Herv./Geref. De Lutheranen zijn in Hilversum zelfstandig gebleven).
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: donderdag 23 december 2010, 17:10

SHANITA130 schreef:
Is niet waar.

Voor mij houdt een lat-relatie wel trouw in. dit even voor de zekerheid.

Als iemand nu iemand tegen komt, die helemaal aan het andere eind van Nederland woont, en men is al ietsje ouder. en heeft derhalve al zijn eigen dingen opgebouwd, zoals werk, vrienden, etctera.

Kan je dan verwachten, dat ééntje zijn/haar hele leven opgeeft, en helmaal ergens anders gaat wonen???????
Veel mensen kúnnen dat niet hoor!

Dan is de tweede optie elkaar dus zien wanneer het beidden uitkomt.

Er staat ook geschreven in de bijbel, en dat is het eerste iets waar staat dat God iets zei dat

niet goed is: In Genesis dat Hij zei dat het niet goed is dat de mens alleen is.

Fijne Avond!!! en voor degenen die nog moeten rijden in het zuiden: heel erg oppassen met die sneeuw.

Ben ik met je eens..

Ik zat te denken aan iets dat ook in de bijbel staat: "waar het hart vol van is daar stroomt de mond van over"?

Ik geloof dat als twee mensen elkaar gevonden hebben, ook op grote afstand, het hart ook bijelkaar is. Dat uit zich ook in gebed, ondanks dat je ver van elkaar bent.
De bijbel leert ook wanneeer twee of meer eenparig bidden er wonderen gebeuren en/of uitkomst gegeven wordt.....

De praktische redenen vallen dan vanzelf weg omdat er andere deuren opengaan. God zorgt immers voor zijn kinderen???

Mischien komt het zo uit dat de man kan verhuizen ondanks alle vastigheden......

Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 23 december 2010, 17:11
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 23 december 2010, 17:14

http://www.youtube.com/watch?v=mcd6Z4PKMgA
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 23 december 2010, 17:19

MAR907 schreef:
Ben ik met je eens..

Ik zat te denken aan iets dat ook in de bijbel staat: "waar het hart vol van is daar stroomt de mond van over"?

Ik geloof dat als twee mensen elkaar gevonden hebben, ook op grote afstand, het hart ook bijelkaar is. Dat uit zich ook in gebed, ondanks dat je ver van elkaar bent.
De bijbel leert ook wanneeer twee of meer eenparig bidden er wonderen gebeuren en/of uitkomst gegeven wordt.....

De praktische redenen vallen dan vanzelf weg omdat er andere deuren opengaan. God zorgt immers voor zijn kinderen???

Mischien komt het zo uit dat de man kan verhuizen ondanks alle vastigheden......

Je bent een moderne man Mar Knipoog smiley
Maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik het van mijn partner niet zo gauw zal vragen......
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: donderdag 23 december 2010, 17:25

http://www.youtube.com/watch?v=mSAmUuT5moQ

http://www.youtube.com/watch?v=7Jr-2eyRtV4&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=nDVgb4pJMdI&feature=fvst

http://www.youtube.com/watch?v=v-17NWRddUk&feature=related

Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 23 december 2010, 17:37
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 23 december 2010, 17:26

SHANITA130 schreef:
Kan je dan verwachten, dat ééntje zijn/haar hele leven opgeeft, en helmaal ergens anders gaat wonen???????

Nee niet á la minute maar ik neem aan dat je er in de loop der jaren wel naar toe werkt?In een jaar kan er enorm veel veranderen,andere vrienden,familie verdwijnt,kinderen gaan de deur uit,baan verdwijnt etc..........

Nog even toevoegen, iemand zou dus moeten accepteren, dat ik, naast mijn leven met hem, nog een eigen leven heb, in mijn plaats.
Net zoals ik dat, andersom ook zou moeten accepteren.

Ook in een relatie waarin je samen in 1 huis woont kun je je eigen leven leiden.Ik vind het woordje "naast" onprettig,hoe zou jij het vinden als een man zei:ik heb mijn eigen leven maar vind het leuk om jou er naast te hebben als ik daar behoefte aan heb?
(Ik stel het nu heel zwart/wit hoor Knipoog smiley)

Laatst aangepast door
LEANNE226
op donderdag 23 december 2010, 17:27
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: donderdag 23 december 2010, 17:27

SHANITA130 schreef:
Is niet waar.

Voor mij houdt een lat-relatie wel trouw in. dit even voor de zekerheid.

Als iemand nu iemand tegen komt, die helemaal aan het andere eind van Nederland woont, en men is al ietsje ouder. en heeft derhalve al zijn eigen dingen opgebouwd, zoals werk, vrienden, etctera.

Dan is de tweede optie elkaar dus zien wanneer het beidden uitkomt.

Er staat ook geschreven in de bijbel, en dat is het eerste iets waar staat dat God iets zei dat

niet goed is: In Genesis dat Hij zei dat het niet goed is dat de mens alleen is.

Fijne Avond!!! en voor degenen die nog moeten rijden in het zuiden: heel erg oppassen met die sneeuw.

Nog even toevoegen, iemand zou dus moeten accepteren, dat ik, naast mijn leven met hem, nog een eigen leven heb, in mijn plaats.
Net zoals ik dat, andersom ook zou moeten accepteren.

Gewoon een ander vorm van relatie, die je vaker ziet, met de komst van het internetdaten. Dan komen mensen veel vaker in contact met mensen die veel verder weg wonen, dan eerst. je had geloof ik wel enige contactadvertenties via de krant, en dat was het.
Nu heb je veel datingsites, en daardoor zijn er ook de zogenaamde ´weekendhuwelijken´ en zogenaamde lat/relaties ontstaan.
Relaties waarbij je elkaar dus ziet, waneer het beide uitkomt. Maar die relaties kunnen net zoveel waarde hebben als het traditionele samenwonen hoor.
Het gaat toch om Liefde, met daarin logisch ook respect.

Maar ben je dan niet nog alleen?

En wil God niet juist dat we samen zijn?

Ik maak u een hulpe die als tegenover u zij....

Impliceert hulp niet dat je er altijd bent, zodat je elkaar tot een hand en een voet kunt zijn..in liefde?
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: donderdag 23 december 2010, 17:32

Hoi Pimpy,

Gefeliciteerd met een jaartje ouder Lachende smiley
Gods zegen voor jenieuwe levensjaar

groetjes

Herman
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: donderdag 23 december 2010, 17:33

DAVID923 schreef:
“Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand en met heel uw kracht”

Hier staat een definitie van geloof: met hart en ziel en verstand en kracht.
Met alles wat in je is..je hele wezen dus ook je gevoel.
Zo kan volgens mij gevoel niet tegenover geloof staan.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: donderdag 23 december 2010, 17:35

CHATULIEM619 schreef:
Heb ff gekeken in de agenda. Het volgende kerstfeestje op zaterdag 17 december 2011???

hoeveel aanmeldingen zijn nu al binnen gekomen?

1. Chatuliem619
2. Herman388
3.
4.
5.
6.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 23 december 2010, 17:36

WILLEMIJN232 schreef:
Misschien een Paasfeest? Knipoog smiley

dan kan het ook sneeuwen...

pinsteren dan hebben we vrijwel geen sneeuw. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 23 december 2010, 17:40

MARIAN519 schreef:

Impliceert hulp niet dat je er altijd bent, zodat je elkaar tot een hand en een voet kunt zijn..in liefde?

dr staat toch nergens dat je elkaar 24 uur per dag voor de voeten moet lopen? dat gaat irriteren en hoppa... weeeeeeeeer een echtscheiding Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: donderdag 23 december 2010, 17:46

PIETER649 schreef:
dr staat toch nergens dat je elkaar 24 uur per dag voor de voeten moet lopen? dat gaat irriteren en hoppa... weeeeeeeeer een echtscheiding Verraste, verbaasde smiley

Voor de voeten lopen is vreselijk, krijg je maar ongelukken van.. Knipoog smiley

En 24 per dag als er in een dag 48 uur zitten lijkt me wel acceptabel..
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: donderdag 23 december 2010, 17:47

WILLEMIJN232 schreef:
Je bent een moderne man Mar Knipoog smiley
Maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik het van mijn partner niet zo gauw zal vragen......

Dat is ook niet nodig. Een man die God boven alles stelt, daar geeft God het in zijn hart....
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: donderdag 23 december 2010, 17:55

Allemaal hartelijk bedankt voor jullie warme reacties!

Groetjes van Chris
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: donderdag 23 december 2010, 18:03

De ziel is: het gevoel die spreekt en zich uit.....
Dat staat vast gebonden met het verstand....

David zegt met verstand tegen zijn ziel, ......loofd de Here mijn ZIEL.....
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: donderdag 23 december 2010, 19:00

Ik geloof dat het kwade ook van God kan komen.

Hij heeft alles in de hand en bij koning Saul stuurde God ook een boze geest nadat de Geest hem verlaten had. zie 1 Sam.16 vers 14.

Het lijkt mij dat God, Die in het paradijs al zegt kennis van goed en kwaad te hebben, soms het kwade gebruikt om uiteindelijk iets goeds te bewerkstelligen..
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 23 december 2010, 19:04

MAR907 schreef:
Dat is ook niet nodig. Een man die God boven alles stelt, daar geeft God het in zijn hart....

raar argument Mar..
Omdat een man God boven alles stelt, zou hij van alles opgeven?
En als die vrouw OOK God boven alles stelt??? Gaan ze dan halverwege wonen?
Ik neem eigenlijk aan dat een man die God boven alles stelt, niet met een ongelovige een juk aan zal trekken??
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: donderdag 23 december 2010, 19:04

MARIAN519 schreef:
Ik geloof dat het kwade ook van God kan komen.

Hij heeft alles in de hand en bij koning Saul stuurde God ook een boze geest nadat de Geest hem verlaten had. zie 1 Sam.16 vers 14.

Het lijkt mij dat God, Die in het paradijs al zegt kennis van goed en kwaad te hebben, soms het kwade gebruikt om uiteindelijk iets goeds te bewerkstelligen..

Vandaar "uw zaad zal het kop vermorzellen"...

Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 23 december 2010, 19:05
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 23 december 2010, 19:13

LEANNE226 schreef:

Hoi Leanne,

Ja, ik snap wat je bedoelt.

Het woordje ´naast´ kan een nare gevoelswaarde hebben.

Zo bedoel ik het natuurlijk niet. Maar ik snap hoe het over kan komen.

Het is ´even´ niet anders, als je echt aan het andere eind van Nederland woont, denk ik. Ik bedoel zelf dus geen dubbele agenda...

En ja, je kan er natuurlijk naar toe werken om in de toekomst wel ergens samen te wonen.

Maar zomaar opeens je werk, sociale contacten, vrienden, famililie, cursussen en ga maar door even opgeven. Want..even een uurtje naar je huis voor een paar uur ofzo, ja, daar is de afstand te groot voor....
Terwijl de man in kwestie dat óók niet zomaar even zou doen, maar het wel van mij zou eissen...gewoon even een voorbeeld hoor.

Groetjes
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: donderdag 23 december 2010, 19:17

DAVID923 schreef:
dit is weer en ander topic, maar in het kort, als je lid bent steun je de omroep em ben je medeverantwoordelijk voor wat hun doen. ik wil niet meedoen aan vrijzinniggedoe en blasfemie...of ze op mij zitten te wachten, als ze wachten op blinde schapen die maar volgen en niks toetsen, dan maar niet :D

ontopic weer?

Je kunt het ook zien als medeverantwoordelijk voor het uitdragen van het Evangelie aan Gordon...is dat niet een betere insteek?

En wij mogen/kunnen bidden of God het zaad van de blijde boodschap, dat gezaaid is door de EO, in zijn hart en leven tot groei brengt.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 23 december 2010, 19:18

MARIAN519 schreef:

Hoi Marian,

Nou, je bent in zoverre niet alleen, dat je dus wel enkele dagen in de week, wanneer je beidde kan en wil iets af kan spreken...

Dan ben je alleen, maar als je samenwoont, dan kan je ook enkele uren alleen zijn....

Groetjes
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 23 december 2010, 19:20

Dat, na de verhuizing, eindelijk m'n internet het weer doet! Clown smiley Nu nog mijn telefoon Gefrustreerde smiley

José
Naar boven

Auteur Bericht
LORETTA033

BerichtGeplaatst: donderdag 23 december 2010, 19:22

Herinner mij een klein geel boekje wat we vroeger gebruikten
als we gingen evangeliseren en gebruikten in gesprekken
het heette de 4 geestelijke wetten

daar in stond als voorbeeld het bekende treintje
met de locomotiefjes
gevoel feit geloof verstand
het een kon niet zonder de ander
een mooie levens les
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: donderdag 23 december 2010, 19:24

SHANITA130 schreef:
Hoi Marian,

Nou, je bent in zoverre niet alleen, dat je dus wel enkele dagen in de week, wanneer je beidde kan en wil iets af kan spreken...

Dan ben je alleen, maar als je samenwoont, dan kan je ook enkele uren alleen zijn....

Groetjes

Hoi Shanita,

Ik begrijp dat jij er ervaring mee hebt en ik dus niet.

Het lijkt mij gewoon niks.
Enkele uren...soms eens een dag ofzo alleen is normaal in een relatie, maar ervan uitgaan dat je elkaar bij voorbaat al maar een paar dagen per week ziet als je van elkaar houdt?

Dat houdt voor mij in dat je bij elkaar wilt zijn, natuurlijk niet elkaar op de lip zitten, ieder heeft zijn eigen interesses/hobby's/werkzaamheden, wat dan ook, maar wel de mogelijkheid om elke dag bij elkaar te zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: donderdag 23 december 2010, 19:25

PIETER649 schreef:
raar argument Mar..
Omdat een man God boven alles stelt, zou hij van alles opgeven?
En als die vrouw OOK God boven alles stelt??? Gaan ze dan halverwege wonen?
Ik neem eigenlijk aan dat een man die God boven alles stelt, niet met een ongelovige een juk aan zal trekken??

Dus jij stelt dat de vrouwen op CM ongelovig zijn???

Verdraai niet mijn woorden....
God opend deuren waarneer nodig is....

Toen ik mijn vrouw leerde kennen, was ik mijlen ver van haar vandaan....(10 jaar gevaren)....
Een sprong in het diepe met God heeft mij gelukkig gemaakt...

Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 23 december 2010, 19:55
Naar boven

Auteur Bericht
LORETTA033

BerichtGeplaatst: donderdag 23 december 2010, 19:26

VOLG JE HART

EN GEBRUIK JE VERSTAND

een nadenkertje
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 23 december 2010, 19:32

ik ken het treintje in een andere vorm;
kennis, toestemmen en vertrouwen

dus kennis van de bijbel,
toestemmen dat het de waarheid is
en vertrouwen op (geloven in) het Woord van God.

ik denk dat geloof voorop gaat,
gevolgd door gevoel, dat soms meer en soms minder is.
de blijdschap en beleving van het geloof kan dus wel schommelen.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1676 1677 1678 1679 1680 1681 1682 ... 6194 Volgende
Pagina 1679 van 6194