| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 15:08
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | | Nou nou nou...Griffin...is dat niet een beetje overtrokken? |
nee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 15:13
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | Inderdaad...en ik z'n Pa....dan zouden we goede handvaten mee kunnen geven voor "onze kinderen" ...  |
de handvatten die ik van mijn ouders heb meegekregen zou ik voor geen goud willen wisselen tegen handvatten van een wildvreemde.
ik weet nu op wat voor jeugd ik kan terugkijken , met andermans handvatten is dat nog maar afwachten . (ja, Handvatten is met dubbel t, 't zijn tenslotte geen vaten waar handen aan of in zitten )
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op zondag 2 januari 2011, 15:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 15:14
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | jammer hoor.... nu verliest 2011 opeens een stuk pracht en word het grijs...  |
Pieter, alles te weten maakt niet gelukkig
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op zondag 2 januari 2011, 15:17
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIMPERNEL883
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 15:17
|
|
|
|
als dat kruis er niet was, wat zou ik dan hebben te belijden? als dat kruis er niet was, hoe zou ik mij in God kunnen verblijden? door dat kruis, de Gezondene gehangen, verwacht ik Zijn komst met groot verlangen
als dat kruis er niet was, waarvoor zou ik moeten buigen? als dat kruis er niet was, had ik niets te getuigen. door dat kruis: 's werelds grootste liefde openbaar. het ogenblik van ontmoeting, o heiland, wat verlang ik daarnaar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 15:24
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Volgende vraag Henk  |
Herman speciaal eentje voor een slimmerik als jij:
Twee zusjes worden op de zelfde dag geboren, datum 25 november 2010. Ze hebben dezelfde ouders, maar zijn géén tweeling... Hoe kan dat?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 15:26
|
|
|
|
| PIMPERNEL883 schreef: | als dat kruis er niet was, wat zou ik dan hebben te belijden? als dat kruis er niet was, hoe zou ik mij in God kunnen verblijden? door dat kruis, de Gezondene gehangen, verwacht ik Zijn komst met groot verlangen
als dat kruis er niet was, waarvoor zou ik moeten buigen? als dat kruis er niet was, had ik niets te getuigen. door dat kruis: 's werelds grootste liefde openbaar. het ogenblik van ontmoeting, o heiland, wat verlang ik daarnaar. |
Mooi gedicht Pimpy, heb je dat zelf gemaakt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 15:29
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | Was 2010 een goed/mooi jaar? Mwoah... Wordt 2011 leuker? Denk het niet, gisteren om 6uur mijn nest uitgebeld door mijn werkgever. Tot nu toe mijn jaar naar de haaien... |
Kop op Griffy...dr komen betere tijden hoor! Enneh...als de hemel valt, breken alle bonestaken...t kan nog erger he! Ik bid voor je! Angy
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 15:30
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | Kop op Griffy...dr komen betere tijden hoor! Enneh...als de hemel valt, breken alle bonestaken...t kan nog erger he! Ik bid voor je! Angy |
ende ghy gheloofet dat?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 15:31
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | | leven wij in Amerika? nee. dus waardeloze informatie. |
En daarom lieve Griffy...gaat mijn stevige knuffel van vandaag maar eens naar JOU! Angy
Laatst aangepast door
|
ANGELIQUE327
|
op zondag 2 januari 2011, 15:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 15:34
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | | ende ghy gheloofet dat? |
Ja Griffy, dat geloof ik!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 15:35
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | En daarom lieve Griffy...gaat mijn stevige knuffel van vandaag maar eens naar JOU! Angy |
YEK!
eerst maar eens een 9000 ter slachting brengen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 15:36
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 08:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 15:40
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | Herman speciaal eentje voor een slimmerik als jij:
Twee zusjes worden op de zelfde dag geboren, datum 25 november 2010. Ze hebben dezelfde ouders, maar zijn géén tweeling... Hoe kan dat?  |
elk zus krijgt een eigen kind
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 15:42
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | elk zus krijgt een eigen kind  |
Fout Herman....ze hebben DEZELFDE ouders....goed lezen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 15:47
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 09:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 15:49
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | | Dikke Van Dale even lezen Griffin |
Helemaal uit lezen JPaps, .....dan maak je die jongen nog depressiever danie al is....
Laatst aangepast door
|
ANGELIQUE327
|
op zondag 2 januari 2011, 16:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DIKKIE717
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 15:53
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | net terug van een oud- en nieuwfeestje bij een goede vriendin. samen met nog een aantal mooie mensen naar de oudejaarsdienst, boeiende preek gehoord over het toekomstige, Hemels Oud en Nieuw (openbaring 21), maar ook de vraag voorgelegd gekregen: heb jij persoonlijk al Oud en Nieuw in je leven gevierd? het oude leven, zonder Christus, afgelegd/beëindigd en het Nieuwe leven, mèt Christus, aangevangen? (en dan is het helemaal niet erg dat de preek langer duurde dan ik gewend ben. de dominee valt voor mij in de categorie 'Preekleeuwen', zoals wij ze thuis noemden toen wij nog in de Lutherse Kerk kwamen)
ik wens iedereen een Troostrijk 2011. Gezondheid is belangrijk in het leven, maar wat is het leven als er geen troost is? laten we ook in 2011 de gave (niet iedereen is daar even goed in) van de Troost ruimhartig gebruiken en omzien naar elkaar.
en nu ga ik te bed. om 8.30 weer de bus op! |
Laatst aangepast door
|
DIKKIE717
|
op woensdag 1 juni 2011, 09:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMANDV978
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 15:57
|
|
|
|
| GERT856 schreef: | Er staat toch echt, gij zult geen echtbreken. Er staat wel dat je het kaf van het koren mag scheiden, maar das weer wat anders. Het is tegenwoordig wel erg makkelijk, alles mag als het maar in mijn straatje valt. als we er niet mee om kunnen gaan, en dat is met meerdere dingen, ook in mijn eigen straatje. |
niet alles mag maar als je de 10 geboden vertaald uit de Thora wat volgens mij de basis is van het oude testament staat er iets heel anders
1. Ik ben de Here, uw God.
2. U zult geen andere goden hebben.
3. U zult geen valse eed afleggen in Mijn naam.
4. Gedenk de sabbatdag en houd hem heilig.
5. Eer uw vader en uw moeder.
6. U zult niet doodslaan.
7. Neem niet de vrouw of de man van een ander.
8. U zult niet stelen.
9. U zult niet liegen.
10. Wees niet jaloers.
wat maar weer aangeeft vertalen is en blijft mensen werk,
Laatst aangepast door
|
HERMANDV978
|
op zondag 2 januari 2011, 15:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 16:00
|
|
|
|
Twee zusjes worden op de zelfde dag geboren, datum 25 november 2010. Ze hebben dezelfde ouders, maar zijn géén tweeling... Hoe kan dat?  | Het gaat hier om de ouders van de de ouders dus de grootouders van de 2 kinderen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 16:01
|
|
|
|
Twee zusjes worden op de zelfde dag geboren, datum 25 november 2010. Ze hebben dezelfde ouders, maar zijn géén tweeling... Hoe kan dat?  |
Twee zusjes van een drieling, of meer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 16:02
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | | Het gaat hier om de ouders van de de ouders dus de grootouders van de 2 kinderen |
Fout geantwoord Daan....Gewoon twee mensen....een mamma en een pappa....krijgen op dezelfde dag 2 babies, 2 zusjes dus......en toch is het geen tweeling....hoe kan dat?
Laatst aangepast door
|
ANGELIQUE327
|
op zondag 2 januari 2011, 16:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 16:04
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | | Fout geantwoord Daan....Gewoon twee mensen....een mamma en een pappa....krijgen op dezelfde dag 2 babies, 2 zusjes dus......en toch is het geen tweeling....hoe kan dat? | adoptiekinderen van 2 andere gezinnen die bij 1 gezin worden geplaatst
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 16:06
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | YEK!
eerst maar eens een 9000 ter slachting brengen |
nou vriendelijk is anders zeg
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 16:07
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | | adoptiekinderen van 2 andere gezinnen die bij 1 gezin worden geplaatst |
Fout Daantje....ze komen uit DEZELFDE buik......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 16:10
|
|
|
|
| GERT856 schreef: | Er staat toch echt, gij zult geen echtbreken. Er staat wel dat je het kaf van het koren mag scheiden, maar das weer wat anders. Het is tegenwoordig wel erg makkelijk, alles mag als het maar in mijn straatje valt. als we er niet mee om kunnen gaan, en dat is met meerdere dingen, ook in mijn eigen straatje. |
Scheiden op zich is geen zonde, zolang er geen overspel plaats vind. Vandaar dat in het OT de man en/of vrouw ook niet eerder weer kon trouwen wanneer een van beide is overleden. Trouw zijn tot aan de dood bleef bestaan ook na de scheiding.....voor God....
Echtbreken in een huwelijk dan gaat het om overspel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAJARO438
|
|
|
|
|
|
volgens mij ben ik opeens wit ipv gewoon blond. peis me suf maar kom er niet uit. ben niet nieuwsgierig hoor maar vertel, vertel, vertel....
gr majaro
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | | Fout Daantje....ze komen uit DEZELFDE buik...... |
Angel zoals Mar ook al zei, het zijn twee zusjes maar je bent vergeten het broertje te noemen, ze zijn dus een drieling (misschien nog wel meer). Arme moeder
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAJARO438
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 16:12
|
|
|
|
|
ow lekker simpel hihihih
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 16:13
|
|
|
|
| HERMANDV978 schreef: | niet alles mag maar als je de 10 geboden vertaald uit de Thora wat volgens mij de basis is van het oude testament staat er iets heel anders
1. Ik ben de Here, uw God.
2. U zult geen andere goden hebben.
3. U zult geen valse eed afleggen in Mijn naam.
4. Gedenk de sabbatdag en houd hem heilig.
5. Eer uw vader en uw moeder.
6. U zult niet doodslaan.
7. Neem niet de vrouw of de man van een ander.
8. U zult niet stelen.
9. U zult niet liegen.
10. Wees niet jaloers.
wat maar weer aangeeft vertalen is en blijft mensen werk, |
En das nu het verschil, de Thora, de Bijbel daar staat het wel in, en nog heel wat meer dan in de Thora, daar staat denk ik ook niet in de geboorte van Jezus Christus, als zijnde verlosser en zaligmaker.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 16:15
|
|
|
|
| MARIANNE129 schreef: | | Angel zoals Mar ook al zei, het zijn twee zusjes maar je bent vergeten het broertje te noemen, ze zijn dus een drieling (misschien nog wel meer). Arme moeder | Wat is er mis met een drieling komt vaak genoeg voor hoor
|
|
| Naar boven |
|
|