ChristianMatch
 


Forum

Berichten van HERMANDV978
ChristianMatch forum index » Berichten van HERMANDV978
Auteur Bericht
HERMANDV978 (59)





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 februari 2011, 16:41
BerichtOnderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
 
VISSER278 schreef:
Weet ik veel .
Hiér in zeeland moet het nog valentijn worden maar weet niet of het op dát eiland ook zo is. Lachende smiley
Maar 't zóu kunnen hoor...

welk eiland bedoel je visser...
als er niets tussen komt .... zou ik de bolussen mee kunnen nemen.. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
HERMANDV978
op dinsdag 8 februari 2011, 18:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMANDV978 (59)





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 21:56
BerichtOnderwerp: secret ambition
 
HANNAH810 schreef:
mar, wil je heel concreet zijn, want zo kan ik het persoonlijk niet volgen;

jij schrijft;

Dat is niet wat Michael zingt.......(zing een nieuw hallelujah)

Een nieuw halleluja voor deze wereld, met als overste, de regeerder van deze wereld...Opw 633 (agnus dei)... regeerd onze God nu dan over deze wereld???
En wie is de overste....van deze wereld....???

Als men het omdraaid klopt het lied....

Laatst aangepast door MAR907
op dinsdag 25 januari 2011, 20:58


wat zingt hij dan precies wel volgens jou, en waarom ben je het daarmee oneens?"
nogmaals; voor mijn beperkte hersenpan; wil je proberen concreet te zijn?

helmaal mee eens Hannah de Amerikanen zeggen God almighty en wij almachtig God .. meer uitleg graag


Laatst aangepast door
HERMANDV978
op dinsdag 25 januari 2011, 21:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMANDV978 (59)





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 20:37
BerichtOnderwerp: secret ambition
 
HANNAH810 schreef:
ik vind het geweldig mooie muziek, herman; dus ehhh.........
als je ze niet meer luisteren wilt............. Lachende smiley met blinkend witte tanden
laat maar weten!!

ik luister gewoon door... echt geweldige muziek
maar ga je zoeken op dit soort dingen kan je altijd wat vinden
Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMANDV978 (59)





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 18:37
BerichtOnderwerp: secret ambition
 
MAR907 schreef:
Je weet niet waar je het zoeken moet Cross.....
Een biografie vanjezelf is toch nooit negatief????

2 seonden zoeken op google en je hebt een ander beeld van hem
ik durf niet te zeggen dat het allemaal waar is ......
maar je zou wel eens gelijk kunnen hebben MAR
iets klopt er niet Zieke smiley
en daar zit je dan met zn hele collectie cd's
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMANDV978 (59)





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 23:51
BerichtOnderwerp: Gehannes met Laptop Dell en andere PC's
 
GIBBY159 schreef:
OEM...??? Sorry hoor! Is dat een equivalent of zo van Windows 7..??

is gewoon een goedkopere dvd met de zelfde software
maar eigenlijk voor als je een complete pc laat bouwen
word vaak ook los verkocht en is de helft goedkoper
ongeveer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMANDV978 (59)





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 23:44
BerichtOnderwerp: Gehannes met Laptop Dell en andere PC's
 
LEONARD480 schreef:
Gibby een dvd windows 7 kopen als oem ...is goedkoper ..meestal iets van hardware erbij kopen....
Kijk maar eens bij Alternate te Ridderkerk...

Leonard bouw af en toe een pc Smiley met dichtgeplakte mond

mee eens maar bij de meeste kleinere zaakjes hoeft dat niet eens
verkopen ze een oem versie toch wel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMANDV978 (59)





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 22:56
BerichtOnderwerp: Gehannes met Laptop Dell en andere PC's
 
GIBBY159 schreef:
Ik vraag hulp...wie kan mij helpen met m'n Dell laptop...m'n Desktop en nog een PC in m'n speul-hok. Probeem is dat ik totáál ontevreden ben met die Vista op de laptop daarom ik wil op m'n laptob Windows 7...op m'n desktop...Windows 7 en op m'n PC in de studio... ook Windows 7 installeren! Wat is beter: On line ...Upgraden of zelf de CD-rom Windows 7 kopen? Smiley die vol vragen zit

Gibby
mijn ervaring is dat je beter een cd/dvd kan kopen en dan een upgrade doen werk meestal beter dan online, en heb je meer controlle wat je wel en niet wil
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMANDV978 (59)





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 20:07
BerichtOnderwerp: Mannen van het forum, verenigt u
 
CROSSROAD317 schreef:
En simpel is ook OK .... Clown smiley

ik ben het helemaal met je eens .... blijf jezelf
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMANDV978 (59)





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 16:25
BerichtOnderwerp: Christen zijn, en gaan scheiden???
 
GERT856 schreef:
En das nu het verschil, de Thora, de Bijbel daar staat het wel in, en nog heel wat meer dan in de Thora, daar staat denk ik ook niet in de geboorte van Jezus Christus, als zijnde verlosser en zaligmaker.

ben ik met je eens maar de basis van het oude testament is de Thora
ik ben ook niet voor scheiden maar .... het is wel eens niet anders
en ook blijf ik erbij dat God niet wil dat mensen ongelukkig zijn
het is een God van liefde,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMANDV978 (59)





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: zondag 2 januari 2011, 15:57
BerichtOnderwerp: Christen zijn, en gaan scheiden???
 
GERT856 schreef:
Er staat toch echt, gij zult geen echtbreken.
Er staat wel dat je het kaf van het koren mag scheiden, maar das weer wat anders.
Het is tegenwoordig wel erg makkelijk, alles mag als het maar in mijn straatje valt.
als we er niet mee om kunnen gaan, en dat is met meerdere dingen, ook in mijn eigen straatje.

niet alles mag maar als je de 10 geboden vertaald uit de Thora
wat volgens mij de basis is van het oude testament staat er iets heel anders


1. Ik ben de Here, uw God.

2. U zult geen andere goden hebben.

3. U zult geen valse eed afleggen in Mijn naam.

4. Gedenk de sabbatdag en houd hem heilig.

5. Eer uw vader en uw moeder.

6. U zult niet doodslaan.

7. Neem niet de vrouw of de man van een ander.

8. U zult niet stelen.

9. U zult niet liegen.

10. Wees niet jaloers.

wat maar weer aangeeft vertalen is en blijft mensen werk,


Laatst aangepast door
HERMANDV978
op zondag 2 januari 2011, 15:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMANDV978 (59)





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 december 2010, 14:48
BerichtOnderwerp: Hoe zullen we de Bijbel lezen....?
 
MAR907 schreef:
Nu even on topic!!!

De uiteindelijke NBV is voor mij de betekenis van "Nieuwe Bijbel Vervalsing" van RKK.
Want zij zijn diegene die de bijbel telkens vernieuwen. Let op de eerste bladzijden wie het vertaald.

Er kan een heel topic aan gespandeerd worden wat er mis is met de vertalingen.
Er zijn diverse teksten verwijderd en veranderd waaruit blijkt dat de grootheid van de Ware en de Aller Hoogste God weg gesaneerd is.

De waarheid vind men niet in de "massa" maar bij de afgezonderden van de massa. Die zijn er niet van, maar leven er wel in.

Het is voor de tegenstander van God de juiste strategie om de basis van de Ware God te verdraaien en dat is de nieuwste bijbel waar men in geloofd.
Dan heeft hij (lucifer) de meesten "christelijke" mensen te pakken. De wereld heeft hij al.
Dat is toch logisch als je wil dat de "Ware Schepper" niet de Schepper van Hemel en aarde is maar hijzelf (lucifer, de zonnegod van zondag)?

Hier een link beoordeel het zelf.

http://www.wat-is-waarheid.info/bijbel-vervalsing.htm

http://video.google.com/videoplay?docid=4329906407145130004&hl=nl#


Wat is waar ....
ik kan het niet beoordelen maar als je steld dat de RKK de bijbel vervalst
waarom dan nog de bijbel lezen en vast houden aan ons geloof
de grondtext die en de bijbel zoals wij hem kennen en dagelijks gebruiken komt direct uit de RKK ..... en zou dus ook vervalst kunnen zijn
wat doen we hier mee niets "we geloven."

welke vertaling ik ook pak ik zie steeds dezelfde boodschap... een ander taal gebruik, wat andere woorden, vertalen is en blijft mensen werk er kunnen dus ook fouten optreden

de verschillende vertalingen van de bijbel hebben allemaal goeie en foute dingen maar de boodschap is de zelfde.... welke je ook leest maakt niet uit.


Laatst aangepast door
HERMANDV978
op vrijdag 31 december 2010, 15:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMANDV978 (59)





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: donderdag 30 december 2010, 20:36
BerichtOnderwerp: kanibalisme
 
Ik juig het toe dat er kerken zijn die groeien.
waarschijlijk is het ook nog zo dat de zuigende werking van sommige kerken op andere wel bestaat maar ik denk dat de mensen die naar een ander gebouw gaan om hun geloof te beleven of nieuw leven in te blazen, als dat er niet geweest was verloren waren gegaan voor het geloof.
dit geld dus wel voor mij mijn eerste bewuste stappen de kerk in waren niet naar een ned hervormde kerk waar ik wel gedoopt ben ( voor de omgeving )
maar de doopsgezinde gemeente.
later ben ik in de vol evangeliche gemeente in nieuwerkerk aan den ijssel gedoopt, ik heb bewust deze keuze gedaan, maar hoe het huis ook heet het zou moeten zijn " het huis van God " en niet hokje a b of c
als je je thuis voelt op een plek is dat perfect kan je alleen maar groeien in je geloof
zit je niet op zo'n plek heb je toch een probleem en vaak kan je dan nog je problemen bespreekbaar maken maar heel vaak ook niet, dan heb je nog maar een keus een ander huis zoeken en het maakt niet uit hoe het heet
want " waar 2 of 3 in mijn naam tesamen zijn .... ben ik in hun midden "
en het gaat nog altijd om de liefde van God "onze vader" zijn zoon "Jezus christus" en de 'Heilige Geest"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMANDV978 (59)





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 22:11
BerichtOnderwerp: Is de Bijbel onduidelijk?
 
PIETER649 schreef:
ik heb meerdere werken over dat onderwerp gelezen chat, en ik vond dat sommige punten heel reeel waren en zeker een grond van waarheid zouden kunnen hebben.

ik heb ook al een en ander gelezen over dit onderwerp en er zijn idd redelijk wat punten die op waarheid zouden kunnen berusten...
maar wat doet het af aan het geloof en hoe je het beleefd ............ niets
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMANDV978 (59)





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 20:30
BerichtOnderwerp: oud en nieuw
 
MAR907 schreef:
een vraagje Herman, is Laura ook een gelovige meid??

ja ze geloofd ... maar daarnaast is ze natuurlijk nu 15 en toch ook wel eens puberaals eigenwijs dus dan is ze soms wel eens met wat anders bezig dan geloof maar daar is ze ook jong voor
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMANDV978 (59)





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 20:00
BerichtOnderwerp: zeilmeisje
 
[quote=MAR907]Herman ik ben blij met het feit dat ze jou heeft die haar ter hulpe is wat het weersverwachtings betreft want je bent wel iemand die ook daarin in geleid wordt door God voor haar...

Het is zoals je al gezegd heb, om te bidden op een behouden aan komst.
Dat wil niet zeggen dat het kalm zal blijven en de zorg daarvoor is....
Ik geloof zelf ook niet dat zomaar iemand van 14 jaar onbezonnen de oceanen gaat trotseren....
De media wordt gebruikt om de formele dingen te belichten daar worden zij voor betaald door de overheid.... Laten wij de geestelijhke ondersteuning voor haar geven, met name in gebed....
Dat is waar ik met jou achtersta....[/quote

laat ik eerst zeggen dat ze niet onbezonnen is begonnen maar terdege voorbereid aan dit avontuur is begonnen ze is er al 4 jaar mee bezig en zeilt al heel lang solo op haar 7 met een hurley 7 meter dus daar ben ik niet bang voor. de overheid en de media laat ik in het midden ik weet wat er gebeurt is, maar dat is geschiedenis.
ik ben blij dat je in gebed haar wil ondersteunen mijn dank daarvoor
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMANDV978 (59)





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 19:51
BerichtOnderwerp: oud en nieuw
 
MARYLIEN613 schreef:
ja oordelen mogen we inderdaad niet doen,
maar ik vind het toch onverantwoord dat zo'n jong meisje zo'n reis op het water alleen onderneemt.

Ik begrijp de reactie dat het onverantwoord gevonden wordt.
maar de gevaren die ze loopt op zee zijn misschien groot maar dat zijn ook de gevaren van de wereld drugs verkeerde vrienden en ga zo maar verder
het enige wat we kunnen is bidden voor haar behoud en dat ze samen met het hele team het tot een goed einde brengt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMANDV978 (59)





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 19:44
BerichtOnderwerp: oud en nieuw
 
[quote=VISSER278]
Laura is goed voorbereid op reis gegaan ook financieel
maar het bedrijf wat de video opnamen zou gaan uitzenden waar ook een sponsoring contract aan vast zat wilde het contract wijzigen van 4 tot 8 uur film materiaal per dag naar 24 pd filmen dat is om die reden gestopt
wat inhoud dat Laura gewoon door kan varen daar is nog wel geld voor maar dat een deel van de support niet door kan gaan op dit moment, maar dat wordt opgelost.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMANDV978 (59)





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 19:24
BerichtOnderwerp: zeilmeisje
 
MAR907 schreef:
Sorry Hermandv, ik ben zelf door en door zeeman, weet heel goed de gevaren van de oceaan.....
De kans om geconfronteerd worden met rolles van 28 meter hoog daar is haar notenbootje ook niet tegen bestemd op haar leeftijd.

De zorg erover is terecht.....ook vanuit de jeugdzorg....

Wat jij niet door hebt, is dat de instantie's formeel hun handen terug trekken op de beslissing die zij genomen heeft.....
Vandaar de rechtzaak...

Als zij komt te overlijden door haar daad, wordt er gezocht naar een dader en/of verantwoordelijke.....dat is formeel.....
Wat ik zie is dat de overheid hun handen daarin terugtrekken in geval zij het niet haalt of na kan verteld.....
Wie is dan daar verantwoordelijk voor???? Jij!!!!!

dat er zorg over is is ook terecht maar in dit geval zijn ze ook voor publiciteit gegaan en hebben nooit de moeite genomen om een gesprek aan te gaan met de ouders en Laura niet.. althans niet in eerste instantie na een maandje of 6 pas wat betreft de gevaren die ken ik .. ik heb ook de gevaren maar die rollers van 28 meter komen niet vaak voor maar daar zijn grotere boten door gezonken dan het notedopje van Laura, maar ja je weet nooit wat er gebeurt maar er zijn al genoeg bootje rond gevaren die hebben dat nooit meegemaakt maar er zijn altijd gevaren maar die zijn er overal je kan alleen maar bidden voor het behoud van Laura en iedereen trouwens iedereen want het leven zit vol gevaren

ik heb hier op gereageerd omdat ik heel dicht bij het vuur zit en weet hoe het allemaal is gegaan ik ben een van de mensen die bijna dagelijks contact hebben met Laura in mijn geval stel ik de weer en wind verwachtingen
op met de gegevens van diverse stations, reken maar wel dat de gevaren zijn onderkent en ook besproken met laura door zeer ervaren zeezeilers en ook door een koopvaardij kapitein
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMANDV978 (59)





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 18:57
BerichtOnderwerp: Kinderdoop
 
pff kinderdoop volgens sommige is het in de plaats van de besnijding gekomen, volgens andere weer niet? wat is het nu
bijbels gezien is er geen grondslag voor te vinden, is er iets mis mee?
volgens mij niet als er dan maar mee gedaan word wat de ouders daar beloven.
sommige kerkegenootschappen zeggen dat kinderdoop in plaats van besnijdenis is gekomen, doe dan gewoon wat de bijbel zegt en leef daarna
ik zie volwassenen doop niet als overdopen dit is een welbedachte keus die je maakt om Jezus te volgen en hem al verlosser aan te nemen ( volgorde kan je over twisten ) ik ben als kind gedoopt en niet met het geloof opgevoed " zegt dit wat over mijn ouders " nee veel mensen zijn gedoopt als kind omdat het hoorde 6 weken tot de doop naar de kerk gaan en erna nooit meer.ja ik kom uit een dorpje op goeree overflakkee dus een beetje afgesloten van de wereld toen nog het is nu wat minder maar ook weer niet een gesloten gemeenschap.

ik heb zelf een bewuste keuze gemaakt voor het geloof ( voor mij geen geloof meer maar ik weet het zeker ) en ook om me te laten dopen in een vol evangelische kerk een erg emotioneel moment kan ik zeggen en ik ben er trots op dat ik kan zeggen dat ik een heilig geloof heb en dat Jezus in alles mijn redder is en mijn leidraad.
ik begrijp niet dat er een discussie is over wel of geen kinderdoop of wel of geen volwassenen doop .... het gaat om het geloof in God en onze redder Jezus en niet over het hokje waar je dit in beleefd elke kerk is een huis van God en je gaat waar je je thuis voelt. en die regels neem je dan voor lief ... en kom je dingen tegen waar je het niet mee eens bent eerst praten met de oudsten en kom je er niet uit een ander huis zoeken waar je wel vindt wat je zoekt . Maar God en Jezus zijn overal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMANDV978 (59)





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 15:12
BerichtOnderwerp: zeilmeisje
 
GRIFFIN748 schreef:
ik heb nooit een hoge pet opgehad van buro jeugdzorg.

soms vraag ik me wel eens af: waar bemoeien ze zich mee? (zoals in dit geval)
is de beslissing die ze soms voor een kind nemen wel in het belang van het kind?

klopt nemen ze in dit soort gevallen de beslissing in het belang voor het kind... nee want ze hebben met de toegewezen begleider geprobeerd Laura te breken en niet te ondersteunen maar ja dat is regel gek Nederland
ze hadden trouwens wel heel snel de erchtzaak geregeld zaterdag morgen een interview in het AD en maandag morgen voor de rechter met een dossier van 6 ordners en nooit met Laura of haar ouders gesproken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMANDV978 (59)





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 13:55
BerichtOnderwerp: zeilmeisje
 
wat ik op dit forum lees is weer de bekrompen nederlandse geest
die altijd wel weet hoe het zit ...... iedereen kent Laura dus persoonlijk ??
volgens mij is er hier zoals bijna overal niemand die haar kent en iedereen heeft wel een oordeel.
ik ben een van de mensen die bij het hele project is betrokken
en ken Laura heel goed .. ze is niet verwent ze drijft haar zin niet door
maar wil dit al heel lang en wat is er mis mee om je droom tot uitvoering te brengen volgens mij niks.
verder even de jeugdzorg en kinderbescherming ...
zijn er kinderen met echte problemen die mogen op de wachtlijst en in dit geval was er in een weekend tijd een rechter geregeld rara zoek jeugdzorg ook media aandacht ja dus
wat betreft leerplicht de wereldschool is een erkent onderwijs instituut en daar hoef je niet voor in dit land te wonen en voldoe je aan de leerplichtwet
en wat betreft gevaar ja er is gevaar maar het ijsselmeer en de noordzee zijn gevaarlijker dan het varen op de oceanen op de route die Laura volgt komen stormen alleen voor in de storm seizoenen en de mensen die al jaren rondtrekken met een boot hebben de meeste nooit meer wind gehad dan 5 bft .
daarnaast is dit eenonderwerp wat niet thuis hoort op deze site en oordelen over iemand die je niet kent is ook echt iets wat bij een christen hoort!!!!!! bid liever voor een voorspoedige reis .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMANDV978 (59)





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 13:38
BerichtOnderwerp: oud en nieuw
 
[quote=VISSER278]
ok iedereen is hier echt op de hoogte van alles zie ik weer
ook op andere forum onderwerpen waar dit voorkomt
idd er is 25000 euro opgemaakt zoals jullie zeggen
even vergeten dat daar de boot met alle apparatuur voor is gekocht
en de wereld school van is betaald, ik weet toevallig dat laura zelf alles bij elkaar tot nu toe nog geen 500 euro heeft uitgegeven en dat is aan eten drinken en diesel,
verder wil ik hier toch even zeggen dat ik dit echt chriselijk vindt om te oordelen over iets waar je niets van weet ..... o ja het staat in de krant
en de reden dat het media contract niet doorging ... een video verslag was de afspraak en niet 24 uur pd beelden uitzenden met 4 cameras op de boot
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMANDV978 (59)





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 00:19
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
ik ben het met je eens gert en 1850 moet zijn 1580 maar dat terzijde
het gaat om het fijt dat je voor God Getrouwt moet zijn, maar als je het strikt bijbels gaat bekijken wat gebeurt, staan de burgelijke en kerkelijke regels hier buiten maar gaat het om wat je met je partner en God hebt afgsproken en hoe je dat invult dat is een weer een ander verhaal.
en zeker een discussie punt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMANDV978 (59)





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 december 2010, 23:40
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
ik ben nieuw op cm maar heb deze discussie met belangstelling zitten lezen.
persoonlijk zie ik geen kwaad ik sex voor het huwelijk als het maar binnen een vaste relatie en niet om de sex maar als uiting van de liefde die je voor elkaar voelt.
maar nu een gekke vraag ik zie veel bijbel teksten en verwijzingen naar de bijbel over het huwelijk????
het huwelijk zoals wij het kennen is niet bijbels maar een aantal regels die vanaf de 13 de eeuw pas in gebruik kwamen in dekatholieke kerk en nog later in de protestantse kerken , het burgelijk huwelijk bestaat pas sinds 1580.
Wat is het huwelijk nu volgens de bijbel?
mijn mening is dat dat de relatie tussen man en vrouw en dan toch weer niet zoals in de bijbel de liefde komt vanzelf maar de liefde als basis. dat je die relatie in een kerkgemeenschap wil laten zegenen .... natuurlijk doe je dat, tenminste dat zou ik doen maar zonder te trouwen in het gemeente huis kan je je relatie ook laten zegenen.

dit wil niet zeggen dat ik tegen het huwelijk ben, zeker niet


Laatst aangepast door
HERMANDV978
op woensdag 29 december 2010, 00:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van HERMANDV978
Pagina 1 van 1