| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 21:48
|
|
|
|
mijn mooiste moment is dat ik mn zoon van 25 in mn armen mocht houden en hem kon vertellen hoeveel ik van m hou..... (hij had verdriet...) Wat ben ik dankbaar voor mn kids.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 21:56
|
|
|
|
Voorganger vertelt het verhaal over de verloren zoon..
En toen de zoon weer terugkeerde was de vader zo blij dat hij een feest organiseerde... De voorganger vertelt over het eten en het feest maar wil eigenlijk de oudste broer wat nader bespreken dus vraagt hij:
Bijna iedereen was erg blij dat de zoon weer thuis was maar 1 niet..,,,wie denken jullie dat dat was.......
een 10 jarig jongetje steekt stralend zijn vinger op en zegt: ...........het gemeste kalf dominee........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 21:58
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | Wie kent het boek de hemel is zo echt? Mijn dochter heeft het gelezen, ze had er geen goed gevoel bij, het is een Christelijk boek, het is in de prullenbak gegaan.
Ben zelf gaan googelen en kwam vreemde uitspraken tegen van dit boek. Het filmpje wat erbij hoort, kan ik helaas niet openen. Misschien maar goed ook??  |
Ik heb het boek niet gelezen, en ik ga het voorzeker ook niet doen, en eigenlijk zou niemand het moeten doen. En of de Hemel echt is... het hele geloof is geloven of niet geloven, daarom heet het ook geloof. Een ding weet ik wel zeker, dat niemand echt weet hoe het er precies is, behalve zij die ons voor zijn gegaan. En die komen ons echt niet vertellen hoe het er wel is, en als het goed is komen we er ooit wel zelf achter. En er proberen naar te leven, in welke beleving je ook zit van geloof. Als je dan nog twijfelt, geloof je het toch niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 21:59
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | mar, hoe zie je dan de "heiligen onder de troon" die roepen; hoelang nog, Heere"? |
Ik berijp niet helemaal je reactie hierin... Ik ken wel teksten met "voor de troon"... Het gaat om de oordeels dag, die over deze wereld heen gaat komen... Het zijn de gebeden van de Heiligen die door de vierentwintig oudsten op schalen getoond wordt aan God...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 6 januari 2011, 22:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 22:09
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Respect en eerbied zijn in mijn ogen vrij goed uitwisselbaar als begrippen. Respect komt bij mij in elk geval van binnenuit, net als eerbied...
Overigens wel opmerkelijk hoe je in zin 1 de woorden als gelijke ziet en vervolgens tegenover elkaar plaatst... |
Dat zeg ik omdat eerbied een verouderd woordt is en respect er voor in de plaats is gekomen. Iedereen begrijpt het woordt respect maar het woordt eerbied is te moeilijk... Voor mij zit er wel degelijk verschil in....
Vandaar dat ik ook appart er op reageer Henk...
Mijn vader leerde mij: "respect moet je af dwingen"(volgens de (kerkelijke)regels)..... ik heb liever dat mensen eerbied voor mij hebben zoals ik ben.... proef je het verschil?
Persoonlijk zou ik willen dat me vader eerbied heeft voor mij, dan respect zoals Griff het al noemt een werkwoord....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 6 januari 2011, 22:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 22:09
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | Nu eens geen Christelijke mop maar een verhaal over een zwerver.....
Een zwerver zit op een bank in een prachtig plantsoen nabij een kerk. Hij overdenkt z'n levensverloop en komt op de gedachte een kerk te bezoeken. Want, zo denkt hij...er is toch een betere weg te bewandelen dan elke dag doelloos rond te dolen? Op een Zondagochtend gaat de man naar de kerk. Op het moment dat hj naar binnen wil gaan wordt de zwerver staande gehouden door de koster die bij de ingang staat. "Ho ho"! zegt de koster, "zo kunt u niet niet naar binnen, hoor zoals u er uit ziet!" De zwerver kijkt verbaasd en zegt: "Ehm, waarom niet?" vraagt de man. "Nou," antwoordt de koster..."U moet zich eerst maar eens even wassen en scheren!" "Ow" zegt de zwerver en loopt weemoedig weer weg en loopt terug naar z'n zitbankje om na te denken.
Hij gaat zich bij Het Leger des Heils een heerlijke douche nemen en wacht de volgende Zondag af. Inmiddels is het weer Zondag geworden en dus loopt de zwerver weer naar de kerk. Weer staat de koster bij de ingang. En opnieuw wordt de zwerver staande gehouden en de koster zegt: "Maar mijnheer, u kunt zo niet naar binnen met die vuile gehavende kleren, hoor!" De zwerver kijkt verbaast en gaat vervolgens weer naar z'n bankje in het plantsoen. "Tsjonge jonge" denkt de zwerver "wat moeilijk allemaal. Nou moet ik ook nog andere en schone kleren aan doen?" Na enig zoeken bij een Kringloopwinkel koopt de zwerver nette kleren.
De derde Zondag komt de zwerver weer bij de kerk alwaar de koster hem al ziet aan komen. Wéér houdt de koster hem staande en zegt: "U kunt zo niet naar binnen gaan, hoor! Want u heeft helemaal geen Bijbel bij!" Wederom kijkt de zwerver de koster aan en met verwondering draait de zwerver zich om en loopt weer naar zijn zitbankje in het plantsoen. "Wat is dit toch allemaal!" vraagt de zwerver zich af. Verdrietig en teleurgesteld zit hij daar...
Van z'n láátste paar centen koopt de zwerver een Bijbel bij de Evangelie winkel. Trots als hij is loopt de zwerver op de vierde Zondag weer naar de kerk. Net dat de zwerver z'n Bijbel aan de koster wil laten zien zegt de koster..."Dat is mooi, maar heeft u nu ook wel centen voor de collecte"? "Sorry koster" antwoordt de zwerver, "daar heb ik een Bijbel van gekocht!" Zegt de koster: "Ja, dat is mooi maar u moet wél centen hebben voor de collecte, hoor!" De zwerver wordt verdrietig en loopt maar weer naar z'n bankje.
En terwijl de zwerver alle gebeurtenissen huilend overdenkt komt er een man aan lopen. De man staat stil en vraagt aan de zwerver waarom hij zo zit te treuren. De zwerver verteld z'n bevindingen aan de man en kijkt met tranen over zijn wangen naar de man op. "Maar maar wie bent U dan?" vraagt de zwerver. "Nou mijn zoon" zegt de man "IK ben JEZUS!" "Ooooh...U bent echt JEZUS???!!!" reageert de zwerver stamelend, "Maar ...maar...maar dan bent U toch in de kerk aanwezig"!?" En Jezus antwoordt: "Já, mijn zoon...IK kom er ook niet in want de ménsen LUISTEREN TOCH NIET NAAR MIJ!" En zo gaat de zwerver samen met JEZUS toch naar de kerk om Hem te eren en te leren van Zijn Woord om zo de smalle weg te gaan bewandelen op zijn verdere levensloop. En de zwerver leefde nog lang en GELUKKIG.
Note: Soms midden in de nacht als er iets mij weer iets te binnen schiet; dat kan een melodie zijn, maar ook een heel lang geleden gehoord verhaal. Zo ook nu in deze nacht. Met een heerlijke mok koffie en een shaggie er bij zit ik weer eens aan m'n bureau achter de desktop te typen.... Om straks weer onder de wol te kruipen en stilletjes de HEER danken voor m'n ingeving boven staand verhaal aan het Forum toe te voegen..... |
Mooi verhaal en ook een beetje triest.. Het is nl. ook een realiteit, wij houden de kerkdeuren met al onze vastgeroeste gewoontes en onze "tale Kanaäns' gesloten voor ongelovigen..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 22:14
|
|
|
|
Nooit geweten dat 'woord' een werkwoord was...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 22:18
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | Nooit geweten dat 'woord' een werkwoord was...  |
Grijns
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 22:28
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | Nooit geweten dat 'woord' een werkwoord was...  |
zet je er toch "ver" voor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 22:29
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Nou Wilma, het is voor mij heel eenvoudig want ik geloof niet in een hemel zoals dat doorgaans gezegd wordt in de kerken en/of mij geleerd is..... De werkelijke opstanding vind niet eerder plaatst dan wanneer de Here Jezus terug komt, daar tussenin is niks, dus diegene die overleden zijn vernemen helemaal niks van dit leven...... Tevens de bijbel leert ook, dat ons lichaam pas veranderd wanneer Hij terug komt, niet eerder. Als iemand al in de Hemel is, waarom dan de opstanding van doden???? |
Het zou ook kunnen, let wel zou kunnen, ik ben er niet over uit, dat het ook samen kan gaan, Mar. Maar ons denken is beperkt in tijd en ruimte. In Gods beleving speelt dit dus heel anders. Zo kan het dus best eens naast elkaar bestaan...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 22:39
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Het zou ook kunnen, let wel zou kunnen, ik ben er niet over uit, dat het ook samen kan gaan, Mar. Maar ons denken is beperkt in tijd en ruimte. In Gods beleving speelt dit dus heel anders. Zo kan het dus best eens naast elkaar bestaan... |
Ik begrijp heel goed dat het wel samen zou kunnen gaan... Mijn dochter denk ook dat haar moeder in de hemel is, maar vertel haar wel hoe het werkelijk in de bijbel beschreven staat.... Ook juist omdat zij een hartsvriendin had, die geesten kon oproepen en een medium was.... De kerkerlijke leer past daar heel goed in om daarin te geloven.....erg genoeg geloofde haar moeder dat ook, en dacht dat ze nu ook bij de Heer is..... en heeft ons zo ook verlaten daarom....dat was ook haar favoriete lied uit opwekking "til mij op ik wil bij Uw in Uw armen zijn"...
Zie je hoe moeilijk het kan zijn???? Het kerkelijk geloof heeft de drempel er klein gemaakt voor iemand die met suicide gedachten loopt.....ik ga toch naar de Hemel....... ene ik ken er meer in mijn leven om die reden....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 6 januari 2011, 22:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 22:41
|
|
|
|
| ELSKE510 schreef: | Vraagje! Wie weet de leukste winkeltjes, eethuisjes enz. in Leeuwarden? Moet er eind van de maand zijn voor familie zaken, maar wil ff verder kijken. |
Hallo lskes
Meestasl eet ik bij de Griek op het zaailand daar kun je heerlijk eten en een goede bediening er bij. Sjalom Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 22:42
|
|
|
|
| ELSKE510 schreef: | Vraagje! Wie weet de leukste winkeltjes, eethuisjes enz. in Leeuwarden? Moet er eind van de maand zijn voor familie zaken, maar wil ff verder kijken. |
Eten bij de Griek waar anders En winkeltjes denk je komt rond het zaailand van alles tegen en als je door bv de C&A gaat kom je vanzelf bij de rest van de winkels... of je moet specifieke winkeltjes zoeken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 22:47
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Zie je hoe moeilijk het kan zijn???? Het kerkelijk geloof heeft de drempel er klein gemaakt voor iemand die met suicide gedachten loopt.....ik ga toch naar de Hemel....... |
Kerkelijk geloof? Buiten deze wat vage term, vind ik het nogal wat om te stellen dat kerk danwel geloof mensen eerder tot suïcide brengt. Mensen brengen elkaar eventueel tot wanhoop, al kunnen het ook gebeurtenissen zijn, zonder dat dit direct met het al dan niet geloven van mensen te maken heeft.
Verder vind ik het niet correct om te stellen dat kerk/geloof mensen laat denken dat ze niets meer zelf hoeven te doen uit zichzelf omdat ze toch wel naar de hemel gaan. God leert toch duidelijk iets anders en de kerken leren dat volgens mij ook, namelijk dat ieder mens ook eigen verantwoording heeft om zijn leven naar behoren te leven en er verantwoord mee om te gaan.
Dat er dan toch mensen zijn die vastlopen en uit het leven willen stappen, staat volgens mij los van het wel of niet geloven van die mensen. Mensen, gelovig of niet, krijgen nu eenmaal vanalles te verduren... En ja, dan kan ik me best voorstellen dat ze die ene keus maken, al is het niet mijn keus...
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op donderdag 6 januari 2011, 22:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 22:53
|
|
|
|
| GERT856 schreef: | Ik heb het boek niet gelezen, en ik ga het voorzeker ook niet doen, en eigenlijk zou niemand het moeten doen. En of de Hemel echt is... het hele geloof is geloven of niet geloven, daarom heet het ook geloof. Een ding weet ik wel zeker, dat niemand echt weet hoe het er precies is, behalve zij die ons voor zijn gegaan. En die komen ons echt niet vertellen hoe het er wel is, en als het goed is komen we er ooit wel zelf achter. En er proberen naar te leven, in welke beleving je ook zit van geloof. Als je dan nog twijfelt, geloof je het toch niet. |
Als je een boek niet leest, weet je ook niet wat erin staat.
"De Uitnodiging van W. Paul Young."
Hierin gaat het over de hemel, erg mooi boek al heb ik mijn vraagtekens bij sommige belevenissen, maar ja, het is en blijft een roman.
"Deadline van Randy Alcorn."
Ook een roman die over de hemel gaat en deze boeken zijn echt goed te lezen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE965
|
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 22:53
|
|
|
|
[quote=MIEKJES28SWEETLADY943 schreef: personen die mee hopen te gaan;
hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5 marianne129, 49 jaar evt met kinderen angelique327 49 jaar, susannah475, 45 jaar jomali106, 43 jaar met kinderen van 11 en 13 jaar mariska muizenbos Joëlle246, 52 jaar Sweetlady, sweets 40er mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17 crossroad317 henduk729, 40 jaar griffin748, bijna 40 jaar, met Oude Schicht van bijna 25 pimpernel883, 44 jaar benny340 44 jaar Miekjes285 42 jaar mr incognito159 65 jaar jozua159 48 jaar leonard480, 43 jaar, evt met vriend Billy 701 48 jaar Erika129 36 jaar trijnie671 49 jaar annette965 50 jaar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 22:58
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Kerkelijk geloof? Buiten deze wat vage term, vind ik het nogal wat om te stellen dat kerk danwel geloof mensen eerder tot suïcide brengt. Mensen brengen elkaar eventueel tot wanhoop, al kunnen het ook gebeurtenissen zijn, zonder dat dit direct met het al dan niet geloven van mensen te maken heeft.
Verder vind ik het niet correct om te stellen dat kerk/geloof mensen laat denken dat ze niets meer zelf hoeven te doen uit zichzelf omdat ze toch wel naar de hemel gaan. God leert toch duidelijk iets anders en de kerken leren dat volgens mij ook, namelijk dat ieder mens ook eigen verantwoording heeft om zijn leven naar behoren te leven en er verantwoord mee om te gaan.
Dat er dan toch mensen zijn die vastlopen en uit het leven willen stappen, staat volgens mij los van het wel of niet geloven van die mensen. Mensen, gelovig of niet, krijgen nu eenmaal vanalles te verduren... En ja, dan kan ik me best voorstellen dat ze die ene keus maken, al is het niet mijn keus... |
Henk ik neem helemaal niet kwalijk, maar je weet totaal niet wat het is om iemand naast je te hebben; laat ik gewoon zeggen "depressief" is. Verder laat ik mij er niet over uit. Voor mij is het realiteit, of ik dat wil of niet wil.... Gelukkig vinden wij onze rust in de bijbelse waarheid, want die is rechtvaardig.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 23:00
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Henk ik neem helemaal niet kwalijk, maar je weet totaal niet wat het is om iemand naast je te hebben; laat ik gewoon zeggen "depressief" is. Verder laat ik mij er niet over uit. Voor mij is het realiteit, of ik dat wil of niet wil.... Gelukkig vinden wij onze rust in de bijbelse waarheid, want die is rechtvaardig..... |
Sorry Mar maar daar weet jij dus weer niets van of Henk al dan niet weet wat het is om iemand naast zich te hebben die depressief is... Jij bent helaas niet de enige die dit soort ervaringen heeft met suicide er zijn helaas meer mensen die naasten hebben verloren of naasten hebben die met deze gedachten rond lopen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 23:02
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Als je een boek niet leest, weet je ook niet wat erin staat.
"De Uitnodiging van W. Paul Young."
Hierin gaat het over de hemel, erg mooi boek al heb ik mijn vraagtekens bij sommige belevenissen, maar ja, het is en blijft een roman.
"Deadline van Randy Alcorn."
Ook een roman die over de hemel gaat en deze boeken zijn echt goed te lezen... |
Die boek heb ik ook gelezen, heeft mij erg geholpen... Maar heb het wel door de TRINITY heen moeten lezen.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 23:07
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Henk ik neem helemaal niet kwalijk, maar je weet totaal niet wat het is om iemand naast je te hebben; laat ik gewoon zeggen "depressief" is. Verder laat ik mij er niet over uit. Voor mij is het realiteit, of ik dat wil of niet wil.... Gelukkig vinden wij onze rust in de bijbelse waarheid, want die is rechtvaardig..... |
Aardig dat je denkt te weten wie ik in mijn leven ontmoet en ontmoet heb. Jammer dat je enkel en alleen omdat iemand er wellicht net even anders over denkt dan jij meteen met dergelijke kreten gaat strooien als een heuse horrorsint 
Ik weet waar ik over praat, beste Mar. Ik heb genoeg gezien in mijn familie-, vrienden-, werk- en kerkkring. Ik ken de moeite van mensen met suïcidale gedachten en ik ken de moeite van het pastoraat met deze materie. Maar nergens zie ik een algemene 1:1-relatie tussen kerk/geloof en suïcide en ook nergens een algemene gearriveerdheid (ik ga toch naar de hemel). Incidenteel komen die dingen voor, maar die kun je zeker niet tot maatstaf verheffen om uitspraken te doen zoals jij ze doet...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 23:10
|
|
|
|
| ROBBEDOES873 schreef: | Sorry Mar maar daar weet jij dus weer niets van of Henk al dan niet weet wat het is om iemand naast zich te hebben die depressief is... Jij bent helaas niet de enige die dit soort ervaringen heeft met suicide er zijn helaas meer mensen die naasten hebben verloren of naasten hebben die met deze gedachten rond lopen. |
| Quote: | | God leert toch duidelijk iets anders en de kerken leren dat volgens mij ook, namelijk dat ieder mens ook eigen verantwoording heeft om zijn leven naar behoren te leven en er verantwoord mee om te gaan. |
Rationele uitspraken waar juist zulken juist niks mee kunnen....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 6 januari 2011, 23:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 23:14
|
|
|
|
....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 6 januari 2011, 23:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILMA694
|
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 23:15
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Nou Wilma, het is voor mij heel eenvoudig want ik geloof niet in een hemel zoals dat doorgaans gezegd wordt in de kerken en/of mij geleerd is..... De werkelijke opstanding vind niet eerder plaatst dan wanneer de Here Jezus terug komt, daar tussenin is niks, dus diegene die overleden zijn vernemen helemaal niks van dit leven...... Tevens de bijbel leert ook, dat ons lichaam pas veranderd wanneer Hij terug komt, niet eerder. Als iemand al in de Hemel is, waarom dan de opstanding van doden???? |
Het maakt mij niet zo uit hoe het is of zal gaan- ik begrijp ook niet helemaal jouw punt maar dat geeft niet als ik de vervolg antwoorden lees. Feit is dat als we deze aarde verlaten dat we voor altijd bij Hem mogen zijn. En de heerlijkheid die ons te wachten staat weegt niet op tegen het korte lijden in dit leven zegt de Bijbel. Ooit komt er een dag dat de hemel openbreekt en de doden zullen opstaan, ooit komt er een dag dat U terugkomt op een wolk en dat U kijkt met ogen stralend asl de zon.. Tot aan die dag wil ik weten wie U bent, wil ik leven dicht bij U..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 23:19
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Ik heb genoeg gezien in mijn familie-, vrienden-, werk- en kerkkring. Ik ken de moeite van mensen met suïcidale gedachten en ik ken de moeite van het pastoraat met deze materie. . |
Een ding ontbreekt bij jou, het gaat bij mij om iemand waar het bed mee gedeeld werd.... Is wezelijk anders dan de omgeving.... Pastorale moeite is er voldoende geweest en juist geleidt tot....helaas.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 6 januari 2011, 23:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 23:20
|
|
|
|
| WILMA694 schreef: | Het maakt mij niet zo uit hoe het is of zal gaan- ik begrijp ook niet helemaal jouw punt maar dat geeft niet als ik de vervolg antwoorden lees. Feit is dat als we deze aarde verlaten dat we voor altijd bij Hem mogen zijn. En de heerlijkheid die ons te wachten staat weegt niet op tegen het korte lijden in dit leven zegt de Bijbel. Ooit komt er een dag dat de hemel openbreekt en de doden zullen opstaan, ooit komt er een dag dat U terugkomt op een wolk en dat U kijkt met ogen stralend asl de zon.. Tot aan die dag wil ik weten wie U bent, wil ik leven dicht bij U.. |
Zo denk ik er ook over en daar zie ik ook naar uit...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILMA694
|
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 23:24
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Zo denk ik er ook over en daar zie ik ook naar uit...  |
Dat is het belangrijkste Mar, dat we daar naar uit zien. En natuurlijk hebben we allemaal onze pijn en verdriet maar ook op die dag zal Hij onze tranen wissen en ons troosten zoals niemand anders dat kan... Allerlei oeverloze discussies hebben weinig nut en leiden alleen tot verdeeldheid onder gelovigen. Ik wens jou veel sterkte en kracht van God toe met het verwerken van het verdriet wat je hebt meegemaakt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 00:04
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op maandag 30 mei 2011, 22:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 00:08
|
|
|
|
we willen dus op zaterdag 16 april voor de vijfde keer gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.
voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je in een bericht van mariska......inclusief foto van het restaurant, ik dacht op pagina 48 van een ander picknick-topic.
ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbord-berichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
personen die mee hopen te gaan;
hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5 marianne129, 49 jaar evt met kinderen angelique327 49 jaar, susannah475, 45 jaar jomali106, 43 jaar met kinderen van 11 en 13 jaar mariska muizenbos Joëlle246, 52 jaar Sweetlady, sweets 40er Miekjes285 42 jaar Erika129 36 jaar trijnie671 49 jaar annette965 50 jaar
mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17 crossroad317 henduk729, 40 jaar griffin748, bijna 40 jaar, met Oude Schicht van bijna 25 pimpernel883, 44 jaar benny340 44 jaar gibby159 65 jaar jozua159 48 jaar leonard480, 43 jaar, evt met vriend Billy 701 48 jaar eggie949 34 jaar
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 7 januari 2011, 21:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 00:11
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | Kom je nog wel van terug jochie!  |
jochie?? ik heb niet met je geknikkerd, he 
(je zou het zeker verloren hebben) 
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 00:40
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo Willemijn
Maar is het niet zo dat het alleen maar geven is in een relatie en dat als de ander net zoveel van je houd dat je dan ook weer net zoveel terug krijgt??????? Sjalom. Martin |
Het is niet nemen en geven, denk ik, maar geven en ontvangen.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 7 januari 2011, 00:46
|
|
| Naar boven |
|
|
|