| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 januari 2011, 22:56
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | LOL MAKEN...Ken je dat wel eigenlijk???? |
Ja Chat....dat kan hij !!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 januari 2011, 22:59
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo Visser
Ja ik kwam ze net nog tegen op de dijk en toen vroegen ze nog naar je
lol
Sjalom. Martin
|
Grapjas, ze kennen me daar écht niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 januari 2011, 23:11
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Goed ik had het al in een andere topic het een en ander vanuit de bijbel uiteen gezet. Ik geloof in hetgeen in de bijbel staat en verder niks. In het eeuwig leven geloof ik ook. Begint pas wanneer de Here Jezus terug komt, heb ik al genoemd.
Wat zegt de bijbel???
Hand 2:29 Gij mannen broeders, het is mij geoorloofd vrij uit tot u te spreken van den patriarch David, dat hij beide gestorven en begraven is, en zijn graf is onder ons tot op dezen dag. Hand 2:34 Want David is niet opgevaren in de hemelen; maar hij zegt: De Heere heeft gesproken tot Mijn Heere: Zit aan Mijn rechter hand.
Dus David, een man naar Gods hart, een man van wie na zijn dood geschreven is dat hij volmaakt was (i.e. volmaakt in zijn staan voor God, niet volmaakt in zijn leven), was niet opgevaren naar de hemel honderden jaren na zijn dood. De bijbel zegt dat niemand naar de hemel gaat wanneer hij dood gaat.
Johannes 3:13. Jezus zegt hier: "Niemand is opgevaren naar de hemel, dan die uit de hemel nedergedaald is, de Zoon des mensen." Toen Johannes dit schreef, was Jezus in de hemel.
De bijbel onthuld, in woorden vol van troost, waar iedereen heen gaat wanneer ze dood gaan.
Job 17:13. Hier bevestigt Job dat wanneer iemand bij zijn dood de beloning niet krijgt, hij ergens moet wachten totdat de dag aanbreekt dat de beloningen worden uitgegeven. Hij zegt: "Wanneer ik het dodenrijk verwacht als mijn tehuis" (d.w.z. Job verwacht niet te zullen leven om de wederkomst te zien) " in de duisternis mijn leger spreidt." Job herinnert ons eraan dat alle mensen een lange nacht moeten slapen in het graf.
Hoeveel zou een mens weten, terwijl hij wacht op de terugkeer van de Heer, in het graf?
Prediker 9:10 Alles, wat uw hand vindt om te doen, doe dat met uw macht; want er is geen werk, noch verzinning, noch wetenschap, noch wijsheid in het graf, daar gij heengaat.
Prediker 9:5 Want de levenden weten, dat zij sterven zullen, maar de doden weten niet met al; zij hebben ook geen loon meer, maar hun gedachtenis is vergeten. Prediker 9:6 Ook is alrede hun liefde, ook hun haat, ook hun nijdigheid vergaan; en zij hebben geen deel meer in deze eeuw in alles, wat onder de zon geschiedt.
Er zijn twee punten in deze tekst waar je speciaal op moeten letten.
1. de bestemming van alle mensen wanneer ze sterven is het graf. Er staat: in het dodenrijk. waarheen gij gaat. 2. het vertelt ons iets over de conditie van de mens in het graf. Er staat: er is geen werk of overleg of kennis of wijsheid.
De Here Jezus verwees naar de dood als naar de slaap, een droomloze slaap waar wij ons onbewust zijn van het voorbij glijden der jaren. Van het moment dat we onze ogen sluiten in de slaap van de dood tot het moment van de opstanding, zal het ons maar een seconde in de tijd lijken.
De duivel werkt door `hen die gestorven zijn’, `door boze geesten’, `door apostelen’, en tenslotte `in eigen persoon’. Als het einde nabij is, zouden wij nu het begin van het spiritisme moeten zien.
Er zijn letterlijk honderden boeken over het thema The New Age geschreven. In feite bestaat het grootste gedeelte van de theologische afdeling van boekenzaken, uit materiaal over de New Age. Een aantal van zulke boeken, zoals Dave Hunts, The Seduc tion of Christianity is over dit thema geschreven, mede ook de aanvaarding ervan door vele christelijke groeperingen.
Stap voor stap heeft de satan zijn weg gebaand voor zijn meesterstuk van misleiding: het spiritis me |
in dezelfde bijbel vind ik ook de gelijkenis van Lazerus die bij Abraham zit in de hemel, de rijke in de hel ziet dat en vraagt of Lazarus naar aarde terug kan om zn broers te waarschuwen- Oftewel, nog voor de terugkeer van Jezus op aarde kwamen er al mensen in de hemel.
Er is ook nog een aantal heren in de woestijn toen Mozes daar was, die levend ter helle voeren.
En dan nog de profeet Elia die ter hemel voer voor de ogen van Elisa.
dusse.... ik weet het nog niet zo zeker jongelui
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 januari 2011, 23:12
|
|
|
|
Zaterdag 8 januari:
LIEFDE SLAAT DE DEUR DICHT!
Het leven met MIJ betekent geen vrijwaring VAN moeilijkheden, maar vrede IN de moeilijkheden. MIJN leiding komt vaak via gesloten deuren, liefde slaat deuren dicht en liefde opent deuren.
Blijdschap is het gevolg van een aanvaarden van MIJN wil, in geloof en vertrouwen, ook al schijnt het geen zaak van vreugde te zijn. MIJN dienstknecht Paulus leerde deze les van dichtgeslagen deuren, toen hij zei: Onze lichte verdrukking, die weldra voorbijgaat, bewerkt voor ons een alles verre te boven gaand eeuwig gewicht van heerlijkheid.
Verwacht tegenslagen tot je dit geleerd hebt - het is de enige weg. Blijdschap is de dochter van de (innerlijke) rust.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 januari 2011, 23:21
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | Maar dat willen ze dan toch zelf???? er moet IETS of IEMAND zijn dat/die trekt.....  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 januari 2011, 23:34
|
|
|
|
| JASMYN704 schreef: | Dag allemaal!
Er werd het idee geopperd om eens een avondje uit in Leeuwarden te organiseren. Bij deze! Zaterdag 5 februari eerst gezellig eten bij Eetcafé Spinoza en voor degenen die willen, daarna nog leuk een (aantal) cafeetje(s) opzoeken!
Wie gaat ermee? |
3 dagen na mijn verjaardag, eerste rondje voor mij .....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 januari 2011, 23:47
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Sja, niet iedereen kan een villa op de veluwe betalen!  |
Verkijk je er niet op hoor, Visser. Voor de prijs van een tussenwoning op de Veluwe, kun je in Zeeland een villa met een grote tuin (zoals jij hebt, gezien je foto's) krijgen.
Toch is 't prachtig wonen op de Veluwe.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 januari 2011, 23:50
|
|
|
|
Lijkt mij ook leuk... Hou mij ook aanbevolen..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 januari 2011, 23:50
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Organiseer jij het opeens Marijan  |
Eh......dat niet eigenlijk.
Oepsie, ik durf bijna niet meer off-topic te gaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SJONNIE945
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 00:10
|
|
|
|
|
Ik ben absoluut geen theoloog en heb er de ballen verstand van. Maar ik weet dat theorie van het vagevuur op een verhaal van de Makkabeeën is gebaseerd. Voor RK kerk hebben de Aprocriefe Boeken ook betekenis
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARCOWAAL200
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 01:36
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | gelijk heb je herman; ronsel nog maar meer mensen, hoor! oud-cm leden, leden van andere sites, je halve msn bestand; whatever......... hoe meer zielen, hoe meer vreugd
en willen jullie even een prikbordje plaatsen op je profiel? |
================================== LET OP LET OP LET OP LET OP LET OP LET OP LET OP ================================== Plaats dan wel de goede lijst als je hem kopieer want ik heb mij ook aangemeld maar ik sta er na 6 keer kopieeren nog steeds niet op.
Maak de lijst dan wel kompleet als je hem plaatst of laat het over aan de organisator van de picknick om die lijst te plaatsen en up to date te houden.
================================== Dus er zijn mischien wel meer mannen maar die staan nog steeds niet op de lijst.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 09:33
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 15:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 10:11
|
|
|
|
[quote=GIBBY159]Over bepaalde topic's ben ik absoluut niet lollig. Ik ken lol en kán lol maken. Daar ben ik "artiest" muzikant en clown voor. Iedere keer als ik die vervelende comments lees met als dialoog "vrouw tégen de man" proef een sfeertje hoe superieur vrouwen zich kunnen uiten. Een soort blijk geven hoe afstandelijk en onafhankelijk vrouwen zich uiten jegens de man! Een féministische aangedikte saus van "vrouwen hebben mannen niet nodig" Weljá, toe maar weer...! Dat is destijds toch zeker niet de bedoeling geweest van de "Dolle Mina" geweest? Emanicipatie? Primá...juich ik van harte toé! Mannen voelen zich in het algemeen doorgaans zeer begaan met vrouwen. Neem dát maar van mij aan, dames!
Tsjá helaas er zijn "mannen" van andere categorie. En dat soort individuen komen met uitlatingen in de trend van: Boycot vrouwen! Massaal negéren! Sperma-banken opheffen! Geen sexueel contact! Laat vrouwen het zélf uitzoeken! En al wat dies meer zij. Dit soort uitingen staan absoluut niet in mannen magazins! Begéérte zit nu eennmaal in in de méns! Dat kunnen mannen en vrouwen sturen en beheersen! De méns kan in Gods Woord de LIEFDE ontdekken. Vrouw én man kunnen al eeuwen lang niet zonder elkaar. Prijs de HEER..Halleluja!
In maandblad "OPZIJ" staan zeer nuttige artikelen wat ook door mannen gelezen wordt. Ik zeg dit niet om dat blad te promoten maar voor de man om een goed en positief beeld te vormen hoe dé hedendaagse vrouw leeft, werkt en wat ze wil om samen in harmonie te léven! Met haar (of zijn) partner elkaar nodig hebben! Misschien is het hierboven geschrevene voer voor lief kunnen hebbende vrouwen die, net als de mannen ook naar geborgenheid, warmte en liefde verlangen? Daar kunnen we voor bidden! [/quote]
Jammer Gibby, dat je net een voorbeeld haalt (hoe dé hedendaagse vrouw leeft) uit een magazine dat met God noch zijn gebod rekening houdt. De Bijbel staat vol met voorbeelden hoe man en vrouw met elkaar om horen te gaan. Daar horen wij, als navolgers van Christus, een voorbeeld aan te nemen. Wanneer we leven volgens die normen dan hebben we een relatie die bestaat uit geborgenheid, warmte en liefde. Het mankeert er aan dat wij zo graag ons eigen ego/ik op de voorgrond stellen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 10:25
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 15:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JASMYN704
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 10:57
|
|
|
|
Gezellig! Er zijn nu al enthousiastelingen! Hier het lijstje van mensen die mee gaan: Jasmyn Trijnie671 Billy701 Siem Crossroad Mar907
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 11:09
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | Over bepaalde topic's ben ik absoluut niet lollig. Ik ken lol en kán lol maken. Daar ben ik "artiest" muzikant en clown voor. Iedere keer als ik die vervelende comments lees met als dialoog "vrouw tégen de man" proef een sfeertje hoe superieur vrouwen zich kunnen uiten. Een soort blijk geven hoe afstandelijk en onafhankelijk vrouwen zich uiten jegens de man! Een féministische aangedikte saus van "vrouwen hebben mannen niet nodig" Weljá, toe maar weer...! Dat is destijds toch zeker niet de bedoeling geweest van de "Dolle Mina" geweest? Emanicipatie? Primá...juich ik van harte toé! Mannen voelen zich in het algemeen doorgaans zeer begaan met vrouwen. Neem dát maar van mij aan, dames!
Tsjá helaas er zijn "mannen" van andere categorie. En dat soort individuen komen met uitlatingen in de trend van: Boycot vrouwen! Massaal negéren! Sperma-banken opheffen! Geen sexueel contact! Laat vrouwen het zélf uitzoeken! En al wat dies meer zij. Dit soort uitingen staan absoluut niet in mannen magazins! Begéérte zit nu eennmaal in in de méns! Dat kunnen mannen en vrouwen sturen en beheersen! De méns kan in Gods Woord de LIEFDE ontdekken. Vrouw én man kunnen al eeuwen lang niet zonder elkaar. Prijs de HEER..Halleluja!
In maandblad "OPZIJ" staan zeer nuttige artikelen wat ook door mannen gelezen wordt. Ik zeg dit niet om dat blad te promoten maar voor de man om een goed en positief beeld te vormen hoe dé hedendaagse vrouw leeft, werkt en wat ze wil om samen in harmonie te léven! Met haar (of zijn) partner elkaar nodig hebben! Misschien is het hierboven geschrevene voer voor lief kunnen hebbende vrouwen die, net als de mannen ook naar geborgenheid, warmte en liefde verlangen? Daar kunnen we voor bidden!  |
De mens heeft in en door God en Zijn woord de echte, pure liefde ontdekt en als we in de bijbel lezen staat er zoveel in hoe we met elkaar om horen te gaan... Lees in het Nieuwe Testament maar eens..hoe we in harmonie met elkaar leven kunnen. Daar kan geen tijdschrift aan tippen en zeker geen mannen/vrouwen magazine.
Ik vind het altijd een beetje pathetic als een man daar zijn " wijsheid " uit haalt.
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zondag 9 januari 2011, 11:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 11:17
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 15:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 11:19
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op maandag 30 mei 2011, 23:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 11:19
|
|
|
|
[quote=GIBBY159]
Klopt Gibby, ik ken het blad niet persoonlijk, ik weet alleen dat het een feministisch blad is. En aangezien ik niet achter het feminisme sta, lees ik het niet.
Ik weet niet wat ik aan de hoofdredactrice zou moeten vragen..??? Ik weet dat zij een domineesdochter is, maar zelf geloofd ze niet!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 11:25
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | Proficiat Alous, geniet ervan, je dochter zo ver van je vandaan......kan mij inbeelden dat je gelukkig bent, geniet ervan !!! |
Nee Marylien......ze is MET haar dochter NAAR vrienden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 11:27
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 15:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 11:35
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | De Bijbel is eeuwen oud...mannen/vrouwen magazins zijn eigentijds. En in de Bijbel staat een gedeelte vol van LIEFDE en hartstocht....  |
Dat de bijbel eeuwen oud is en toch nog steeds gelezen wordt en dus actueel is en blijft, zegt me meer dan een tijdschrift dat vandaag wordt opgericht en er morgen niet meer is.
En heeft alles niet zijn oorsprong uit de bijbel?
Ik geloof juist dat we weer terug moeten naar het leven volgens Gods woord en dan wel toegepast/aangepast aan....verwoord naar/ deze tijd, maar wél volgens de richtlijnen die God geeft, omdat het Zijn bedoeling is ons gezond en gelukkig te laten leven en zeker in een relatie waarvan Hij oorspronkelijk de grootste Matchmaker is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 11:38
|
|
|
|
[quote=GIBBY159]
En dat 'anders' doen Gibby, kan alleen slagen wanneer we dat doen volgens de richtlijnen die de Bijbel.....dus God zelf....geeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 11:44
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Dat de bijbel eeuwen oud is en toch nog steeds gelezen wordt en dus actueel is en blijft, zegt me meer dan een tijdschrift dat vandaag wordt opgericht en er morgen niet meer is.
En heeft alles niet zijn oorsprong uit de bijbel?
Ik geloof juist dat we weer terug moeten naar het leven volgens Gods woord en dan wel toegepast/aangepast aan....verwoord naar/ deze tijd, maar wél volgens de richtlijnen die God geeft, omdat het Zijn bedoeling is ons gezond en gelukkig te laten leven en zeker in een relatie waarvan Hij oorspronkelijk de grootste Matchmaker is.
 |
Amen!!...Helemaal mee eens!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 11:53
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | in dezelfde bijbel vind ik ook de gelijkenis van Lazerus die bij Abraham zit in de hemel, de rijke in de hel ziet dat en vraagt of Lazarus naar aarde terug kan om zn broers te waarschuwen- Oftewel, nog voor de terugkeer van Jezus op aarde kwamen er al mensen in de hemel.
Er is ook nog een aantal heren in de woestijn toen Mozes daar was, die levend ter helle voeren.
En dan nog de profeet Elia die ter hemel voer voor de ogen van Elisa.
dusse.... ik weet het nog niet zo zeker jongelui |
En dan nog het kruiswoord van Jezus aan de moordenaar. "Voorwaar, voorwaar ik zeg u: "heden zult gij met mij in het paradijs zijn".
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 12:04
|
|
|
|
Verwijderd door mij zelf.
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op zondag 9 januari 2011, 23:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 12:05
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Heel heftig verhaal ....
Heb zelf net het boek "de laatste zondeneter" van haar uit. |
"Lorett's tuin" is ook heftig.
Loretta ziet dan hoe een verpleegkundige actieve euthanasie op haar toe gaat passen.
Zij is totaal afhankelijk en ligt in bed.
Ze zegt dan vol acceptatie in zichzelf: "Dus nu is het mijn tijd Heer".
Prachtig, aanvaarding vanuit/in geloof..het is me altijd bij gebleven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 12:16
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 15:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 12:21
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Verkijk je er niet op hoor, Visser. Voor de prijs van een tussenwoning op de Veluwe, kun je in Zeeland een villa met een grote tuin (zoals jij hebt, gezien je foto's) krijgen.
Toch is 't prachtig wonen op de Veluwe.  |
Helemaal mee eens Marijan........en waar ik woon is zelfs nog water en strand..... En je kan er goed vissen..... Zou Visser weleens op de Veluwe geweest zijn? 
Maar ja, ging dit topic eigenlijk niet over Leeuwarden..........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 9 januari 2011, 12:23
|
|
| Naar boven |
|
|