| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 12:36
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Helemaal mee eens Marijan........en waar ik woon is zelfs nog water en strand..... En je kan er goed vissen..... Zou Visser weleens op de Veluwe geweest zijn? 
Maar ja, ging dit topic eigenlijk niet over Leeuwarden..........  |
ja, hij is er ooit geweest afgelopen zomer, willemijn; maar duft alleen te komen in gezelschap van twee gebaksdozen vol ZEEUWSE bolussen...........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 12:42
|
|
|
|
Zondag 9 Januari, Gen. 18: 9-15; Belachelijk.
Dat zeg je als iets heel erg vreemd is: belachelijk! En we zeggen dat nog al eens! Iemand doet iets wat niet helemaal normaal is. Belachelijk! Iemand zegt iets wat anders klinkt dan je meestal hoort. Belachelijk! We lachen heel wat keren om wat anderen zeggen en doen. We lachen ze uit! En ondertussen hebben we niet door dat we zelf ook vaak balachelijk zijn! Sara lacht. Ze lacht om God! Hij is als een vreemdeling bij de tent van Abraham gekomen. ‘Over een jaar zal Sara een zoon hebben’, zegt God. Sara hoort het. Zij, een oude vrouw, een bejaarde – een kind krijgen? Belachelijk! En ze schatert een bejaarde – een kind krijgen? Belachelijk! En ze schatert stilletjes in zichzelf. Het idee alleen al! Een kind, op haar leeftijd! Het lijkt wel een grap! Zo kun je lachen om de woorden van God. Ze zijn soms ook bijna niet te geloven! Als je de krant leest en het journaal ziet, als je de ellende in de wereld op je af ziet komen… hoe moeten dan ooit die oude woorden uit de bijbel in vervulling gaan? Dat kan toch niet? Dat is toch belachelijk! Een lam dat speelt met een leeuw, een kind bij het hol van een adder! Een aarde zonder verdriet! Belachelijk! Geloven: dat is lachen om wat God belooft! Niet: Hem uitlachen. Maar: van tevoren blij zijn om wat komen gaat! Kijk maar naar Abraham en Sara. God doet wat Hij zegt!
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op zondag 9 januari 2011, 21:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 12:44
|
|
|
|
|
Georges Gilbert: ‘Het bedrog heeft ook zijn goede kanten, het kan onze ogen openen.’
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 12:53
|
|
|
|
De eerste stap in de goede richting is, het verlaten van de verkeerde weg.
(opmerking die een van onze bewoners maakte, hij overleed in 2009)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 13:04
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | Leuke bezigheid he Loretta, alleen het inpakken is al genieten, het uitdelen nog meer!  |
Zorgen moet je niet maken,
Zorgen moet je doen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 13:14
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | | Amen= Het zij zo. |
persoonlijk denk ik dat Amen betekent: zo ZAL het zijn! (als in: geen speld tussen te krijgen, geen discussie mogelijk)
'het zij zo' komt bij mij wat onverschillig over, zo van: 'het zal wel, als jij het zegt...'
voel je 't verschil?
(dit overigens geheel off-topic)
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op zondag 9 januari 2011, 13:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 14:07
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ja, hij is er ooit geweest afgelopen zomer, willemijn; maar duft alleen te komen in gezelschap van twee gebaksdozen vol ZEEUWSE bolussen...........  |
Huh......... ooit geweest???????? wel 2 x zelfs . Wat........ Kom er ieder jaar. Heb er zelfs nog familie wonen. Kan het nog sterker vertellen: Mn profielfoto, die is gemaakt op de......veluwe. ( als 't veen bij de veluwe hoort tenminste)
En wat betreft die bolussen.............Bossche bollen zijn véél lekkerder.
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op zondag 9 januari 2011, 14:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 14:11
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Verkijk je er niet op hoor, Visser. Voor de prijs van een tussenwoning op de Veluwe, kun je in Zeeland een villa met een grote tuin (zoals jij hebt, gezien je foto's) krijgen.
Toch is 't prachtig wonen op de Veluwe.  |
Dan blijf ik toch maar zitten waar ik zit. Stel dat ik nu m'n huis verkoop en ik ga naar de veluwe.......heb ik een half huis er voor terug. Nee.....dan maar een beetje in de buurt van België .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 14:14
|
|
|
|
|
Gezonde vissen zwemmen tegen de stroom in.........dooie vissen drijven met de stroom mee.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 14:17
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | persoonlijk denk ik dat Amen betekent: zo ZAL het zijn! (als in: geen speld tussen te krijgen, geen discussie mogelijk)
'het zij zo' komt bij mij wat onverschillig over, zo van: 'het zal wel, als jij het zegt...'
voel je 't verschil?
(dit overigens geheel off-topic) |
Oftewel : het zal waar en zeker zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SIEM720
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 14:18
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | 1. Wilma 082 2. Majaro 3. Chat..+ hond 4. Billy 701(o.v.) 5. Jasmyn (o.v.) 6. Mar907 7. Trijnie (o.v.) 8. Robert 118 9. Mary 052 (o.v.) 10. Jozua 332 11. Siem720 (zonder o.v. heb een plu!) o.v.=onder voorbehoud. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 14:59
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: |  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 15:02
|
|
|
|
Een hele maand mijn dochter niet gezien.....door duizenden kilometers gescheiden...en nu arm in arm samen naar de kerk...en wat was het eerste lied wat we zongen? Ps.84 vs 6...Want God de Heer, zo goed, zo mild, is t'allentijd een zon en schild..... Mooi moment of niet?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 15:23
|
|
|
|
Blowen mag toch niet in een openbare plaats
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 15:26
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Organiseer jij het opeens Marijan  |
Leeftijd crises denk ik
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 15:28
|
|
|
|
1. Wilma 082 2. Majaro 3. Chat..+ hond 4. Billy 701(o.v.) 5. Jasmyn (o.v.) 6. Mar907 7. Trijnie (o.v.) 8. Robert 118 9. Mary 052 (o.v.) 10. Jozua 332 11. Siem720 12.Crossroad 13. Loretta 14. Timo o.v.=onder voorbehoud.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 9 januari 2011, 20:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 15:48
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Dan blijf ik toch maar zitten waar ik zit. Stel dat ik nu m'n huis verkoop en ik ga naar de veluwe.......heb ik een half huis er voor terug. Nee.....dan maar een beetje in de buurt van België .  |
Op de Veluwe zit je ook wel lekker centraal Visser, je kan naar het noorden, het zuiden en zo kan je makkelijk alle CM activiteiten bijwonen...... Maar, Zeeland is ook wel mooi, ik geef het toe......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 15:53
|
|
|
|
|
"Een haas en een slak vieren tegelijk nieuwjaar"
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 15:55
|
|
|
|
|
Mijn bericht hiervoor was het jaar dat ik geboren ben (1973)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 16:07
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Huh......... ooit geweest???????? wel 2 x zelfs . Wat........ Kom er ieder jaar. Heb er zelfs nog familie wonen. Kan het nog sterker vertellen: Mn profielfoto, die is gemaakt op de......veluwe. ( als 't veen bij de veluwe hoort tenminste)
En wat betreft die bolussen.............Bossche bollen zijn véél lekkerder.  |
In Friesland is echt geen gebrek aan viswater hoor, en daarnaast een hele plas Waddenzee tussen het vasteland en de rijksdelen overzee, die ook allemaal de moeite waard zijn. Heide is er voor je hutje in het Zuidoosten en voor de huizenprijzen hoef je, behalve in de stadscentra, ook niet weg te blijven. Een bolus is een oorspronkelijk joods product maar lijkt etymologisch verwant aan (suker)bole dus niks aan de hand. En oranjekoek en friese droge worst zouden weliswaar ogenblikkelijk door de Hartstichting verboden worden, maar toch....
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 9 januari 2011, 16:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 16:11
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | In Friesland is echt geen gebrek aan viswater hoor, en daarnaast een hele plas Waddenzee tussen het vaste;and en de rijksdelen overzee, die ook allemaal de moeite waard zijn. Heide is er voor je hutje in het Zuidoosten en voor de huizenprijzen hoef je behalve in de stadscentra ook niet weg te blijven...
Thomas |
Dan zit ik weer zonder zeeuwse bolussen .
Visser, die fries suikerbrood ook lekker vindt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HAAS141
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 16:16
|
|
|
|
toen onze zoon daan vandaag werd opgedragen in de kerk! wat is hij toch een mooi wonder van god
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 16:20
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Dan zit ik weer zonder zeeuwse bolussen .
Visser, die fries suikerbrood ook lekker vindt. |
Lijkt wel of we je weg willen hebben uit Zeeland
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 16:37
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Lijkt wel of we je weg willen hebben uit Zeeland  |
Willen je toch ook? Maar zeeuwen zijn stug en koppig hé? En zuunig Dus........deze visser blijft lekker zeeuw.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 16:46
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Willen je toch ook? Maar zeeuwen zijn stug en koppig hé? En zuunig Dus........deze visser blijft lekker zeeuw. |
Op mijn werk hebben ze zelfs drie huisjes in Zeeland die je voordelig kan huren.............kan je nagaan......... Ben er ook wel eens geweest, mensen op de Veluwe zijn ook zuunig, maar het was er wel erg leuk.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 16:47
|
|
|
|
|
Waarom noemend mensen uit zeeland een zeeuw, waarom geen zeelander. maar goed we dwalen af.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 16:56
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Nog 1 nachtje slapen........en dan kunnen we weer genieten van een nieuwe aflevering met de boeren. Ik ben heel benieuwd hoe de logeerpartij gaat verlopen....
zo maar ff weer on-toppic gaan |
http://www.youtube.com/watch?v=diIW_E851ms&feature=related
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 16:57
|
|
|
|
Jij gaat toch ook wel kijken Visser????????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 17:01
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Waarom noemend mensen uit zeeland een zeeuw, waarom geen zeelander. maar goed we dwalen af. |
Je zegt toch ook niet een spreelander, maar spreeuw. Of meelander maar gewoon meeuw.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 17:02