| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 10:07
|
|
|
|
Dank je wel Chat, voor het delen van je getuigenis. Mooi !
Laatst aangepast door
|
IMKE917
|
op maandag 10 januari 2011, 10:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 10:11
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | HANNAH810 schreef: personen die mee hopen te gaan;
hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5 marianne129, 49 jaar evt met kinderen angelique327, 50 jaar susannah475, 45 jaar jomali106, 43 jaar met kinderen van 11 en 13 jaar mariska muizenbos Joëlle246, 52 jaar Sweetlady, sweets 40er Miekjes285 42 jaar Erika129 36 jaar trijnie671 49 jaar annette965 50 jaar irene200 57 jaar Sofie807 Imke917, 54 jaar (onder voorbehoud)
mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17 crossroad317 henduk729, 40 jaar griffin748, bijna 40 jaar, met Oude Schicht van bijna 25 pimpernel883, 44 jaar benny340 44 jaar jozua159 48 jaar leonard480, 43 jaar, evt met vriend Billy 701 48 jaar eggie949 34 jaar gert182 42 jaar, met zoon van 15 herman388, op die datum ben ik net 49 jaar marcowaal200 39 jaar |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 10:17
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | dat was bij petrus, mar........ toen hij het oor van malchus had afgehakt met zijn zwaard, zei de Heere Jezus; satan, ga achter mij. satan kun je ook vertalen met "tegenstander" dus hoewel petrus streed vóór de Heere Jezus, werkte hij Gods plannen tégen.......en moest hij leren volgen in plaats van strijden. misschien is volgen nog wel veel moeilijker dan strijden voor sommige petrus-achtigen... van alles "mis" zien gaan, en dan achter Jezus blijven......... |
Jezus zei dit toen Hij zijn leerlingen vertlede dat Hij moest lijden en sterven. Math 16: 21 Vanaf die tijd begon Jezus zijn leerlingen duidelijk te maken dat hij naar Jeruzalem moest gaan en veel zou moeten lijden door toedoen van de oudsten, de hogepriesters en de schriftgeleerden, en dat hij gedood zou worden, maar op de derde dag uit de dood zou worden opgewekt. 22 Petrus nam hem terzijde en begon hem fel terecht te wijzen: ‘God verhoede het, Heer! Dat zal u zeker niet gebeuren!’ 23 Maar Jezus keerde hem de rug toe met de woorden: ‘[b]Ga terug, achter mij, Satan! Je zou me nog van de goede weg afbrengen. Je denkt niet aan wat God wil, maar alleen aan wat de mensen willen.’ [/b]24 Toen zei Jezus tegen zijn leerlingen: ‘Wie achter mij aan wil komen, moet zichzelf verloochenen, zijn kruis op zich nemen en mij volgen. 25 Want ieder die zijn leven wil behouden, zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest omwille van mij, zal het behouden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 10:19
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Na alle knieperties (rollegies) en oliebollen .....  |
sssssttttt ...........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LORETTA033
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 10:36
|
|
|
|
Nog een reden kan zijn dat als iemand wel wil spreken in tongenen als maar probeert en probeert leeft van uit een krampachtig heid....en dan denkt ik kan het niet en dan teleurgesteld raakt LOSLATEN het komt spontaan Gods Geest werkt niet dwangmatig maar spontaan niet vanuit die kramp maar vanuit de vrijheid jaren geleden bij ons thuis op een bidstond baden we voor iemand voor de vervulling met de Heilige Geest en die persoon begon spontaan te spreken in tongenen wat dacht je in een taal die voor iemand bestemd was op dat moment....in de Noorse taal Dat doet God alleen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 10:36
|
|
|
|
| LORETTA033 schreef: | Inderdaad de bijbel heeft ons er op voor bereid De vraag blijft wat doen wij er zelf mee ??? lopen we met de massa mee worden we een meeprater.... of durven we te zijn als een Daniel..... alleen te staan naar de buitenwereld toe duidelijk te zijn ik moet zeggen wel het meest bevrijdende een voorbeeld...een van de vele...herinner mij een vergadering op school van de ouderraad waar ik in zat met pasen kregen de kinderen een kadotje zoals elk jaar dat kon van alles zijn een potje met een narcis enz tot mijn verbazing kwam er een voorstel van iemand om de kinderen gelukspoppetjes te geven oei...wat nu en dacht dit kan absoluut niet en wist als ik zwijg gaat het uit de hand lopen bidden en werken.... En heb toen de moed genomen om te zeggen dat er nog genoeg mogelijkheden zijn voor andere attenties en dat ik niet achter dit idee stond stond werkelijk alleen en dat op een chr.school het gevaar uitgelegd misschien met kromme tenen maar werkte wel bevrijdend en na drie dagen werd er toch een ander kado aangenomen
Goed dat was even een persoonlijke insteek Om terug te gaan naar het grote geheel wil je niet teleurstellen chat maar denk dat het alleen maar gekker word wat zegt het Woord wat rein is word reiner........ |
Dat de wereld gekker wordt kan ik me iets bij voorstellen. Maar het lijkt alsof we gewoon meedoen met de wereld....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 10:43
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Ik heb me slap gelachen toen hij daar, met zijn hand op de deur, de dames kwam begroeten................  |
ik ook; ik keek met een vriendin mee, en we kregen beiden de rillingen van het idee dat hij je slaapkamer in zou stappen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LORETTA033
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 10:54
|
|
|
|
Inderdaad Als je het nog duidelijker wilt
De hele christelijke wereld is vervaagd niet duidelijk niet meer herkenbaar niet radicaal Dus aan ons zelf elke dag de keus Doe ik er aan mee of dien ik een Hoger doel....
Het is heel gemakkelijk om mee te lopen met de massa en dat zien we om ons heen gebeuren
Als jij een eenling durft te zijn word de groep om je heen vanzelf groter en sta je niet meer alleen is mijn ervaring
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LORETTA033
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 10:57
|
|
|
|
Inderdaad Als je het nog duidelijker wilt
De hele christelijke wereld is vervaagd niet duidelijk niet meer herkenbaar niet radicaal Dus aan ons zelf elke dag de keus Doe ik er aan mee of dien ik een Hoger doel....
Het is heel gemakkelijk om mee te lopen met de massa en dat zien we om ons heen gebeuren
Als jij een eenling durft te zijn word de groep om je heen vanzelf groter en sta je niet meer alleen is mijn ervaring
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 11:00
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | ik ook; ik keek met een vriendin mee, en we kregen beiden de rillingen van het idee dat hij je slaapkamer in zou stappen. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 11:52
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | ik ook; ik keek met een vriendin mee, en we kregen beiden de rillingen van het idee dat hij je slaapkamer in zou stappen. |
En je dan nog welterusten kust ook....... in onderbroek met sweater........brrr
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 10 januari 2011, 11:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 12:02
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op maandag 30 mei 2011, 23:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 12:02
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | En je dan nog welterusten kust ook....... in onderbroek met sweater........brrr |
Vergeet die sokken niet ..............
Laatst aangepast door
|
IMKE917
|
op maandag 10 januari 2011, 12:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 12:03
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Zo, Griff. En wat is erop tegen eens een keer baarlijke nonsens uit te kramen? Als alle nonsens van het forum verwijderd zou moeten worden, blijft er maar bar weinig over. Vooral die nonsens over seks, daar gaan mn haren recht van overeind staan. Dat mensen met de Bijbel in de hand hun eigen zonde proberen goed te praten. Dat is pas nonsens wat schadelijk is. Laat ons gewoon een beetje lol hebben met elkaar, per slot van rekening zullen we allemaal zeer gedwee en liefdevol zijn als we eenmaal een geliefde hebben. Dan komt er niks terecht van onze grote mond, en proberen we weer zo lief en aardig mogelijk te zijn..... maar tot aan die tijd luidt mijn motto:
wij zijn ok!!!!! wij zijn ok!!! |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 12:04
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op maandag 30 mei 2011, 23:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 12:07
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | definitief te horen gekregen dat mijn broer zijn longkanker terug gekeerd is, dit na 5,5jaar.... nu afwachten nog andere uitzaaiingen? terug chemo? bestralingen? nog eens opereren?
moet mijn broer steunen en ben er zelf van onderste boven, moet het aan mijn ouders gaan vertellen........
het zal vandaag niet bij een slecht moment blijven! |
Mary meid, wat erg! Ik wens je heel, heel veel sterkte toe hoor! Angy
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 12:07
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Dat de wereld gekker wordt kan ik me iets bij voorstellen. Maar het lijkt alsof we gewoon meedoen met de wereld.... |
Lijken mee te doen! We doen gewoon mee, kijk alleen al wat er van een simpele sabbat (zondag) over is. Vroeger sloten de winkels zaterdags al rond een uur of 13:00. En nu, Zelfs na +/- 10 jaar een kabinet (door ons zelf gekozen) met een Christelijke indentitijd zijn er overal koopzondagen homo,s overal getolereerd, en tegenwoordig op een voetstuk gezet. En in de meeste Christelijke gezinnen was tv op zondag taboe zo ook telefoon, laat staan het intensieve pc gebruik ( nog je os nog je ezel) of iemand die binnen je poorten is laten werken. En we weten het maar donders goed, je geeft ze een vinger en ze trekken je hele hand. Je kan tegenwoordig geen baan meer krijgen of je bent het hele weekend de sigaar, het is tegenwoordig al zo ver dat met het Christelijke geloof geen rekening gehouden meer wordt. Maar kom niet aan Islamitische feest dagen, anders doe je aan discriminatie. enz enz enz als er wat gebeurd heeft God het gedaan, en wij zeggen NIETS, en als er al een Christelijke politieke partij zijn eigen aan zijn Christelijke normen en waarden houd SGP dan wordt die gedoemd tot achterhaald discriminatie en niet meer van deze tijd zijnde, en we doen er allemaal aan mee.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 12:08
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | slechtste moment is nu... wil slapen maar 'k heb teveel pijn... |
Suusje, ook jij heel veel sterkte meis! Ik weet ook wat pijn is en het kan je hele leven gaan beheersen....Gods kracht toegebeden! Angy
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 12:09
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Vergeet die sokken niet ..............  |
Die heb ik niet eens gezien........(gelukkig maar geloof ik.......)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LORETTA033
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 12:29
|
|
|
|
Zo komt het over inderdaad
Ondanks dat hoop ik dat jullie net als ik zelf alle kansen die we krijgen en op ons pad komen aangrijpen en de Levens veranderende boodschap doorgeven op het juiste moment en zelf uitdragen dan gaat de omgeving jaloers op ons worden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 12:36
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op maandag 30 mei 2011, 23:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 12:54
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | wordt er eigenlijk nog wel gewerkt in het onderwijs?
 |
Er zal er toch ééntje moeten zijn om de deur van't slot te draaien.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 13:04
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op maandag 30 mei 2011, 23:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 13:14
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | krijg de melding van christianmatch dat jullie niet kunnen communiceren met mij, niet kunnen reageren of dergelijke omdat er popups geblokkeerd worden; vind dit niet op mijn laptop.........heb nergens melding bij mij dat er iets geblokkeerd wordt.... see you later my friends? |
Kwestie van tijdelijke popups toestaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 13:27
|
|
|
|
'Soms moet het testosteron eruit. Soms moet je je gewoon eens een keer weer vent voelen. Een kerel dus....Nog even en dan mogen we ook al niet meer naar voetbal kijken. Waar is dan onze uitlaatklep gebleven? Waar mogen we ons dan wel een kerel noemen?
Kwam laatst in de chatbox, hadden de vrouwen het over baby's....Toch ook oestrogeen gedrag??? Of Boer zoekt Vrouw kijken...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 10 januari 2011, 13:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 13:38
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | 'Soms moet het testosteron eruit. Soms moet je je gewoon eens een keer weer vent voelen. Een kerel dus....Nog even en dan mogen we ook al niet meer naar voetbal kijken. Waar is dan onze uitlaatklep gebleven? Waar mogen we ons dan wel een kerel noemen?
Kwam laatst in de chatbox, hadden de vrouwen het over baby's....Toch ook oestrogeen gedrag??? Of Boer zoekt Vrouw kijken... |
in jeruzalem heb je een klaagmuur
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LORETTA033
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 13:38
|
|
|
|
Marylien
Getuigen en overtuigen zijn twee verschillende dingen Bij overtuigen moet ik denken aan iemand iets dwang matig opleggen...
En bij getuigen denk ik aan momenten wanneer God wegen en deuren opent op momenten dat wij het vaak niet verwachten Natuurlijk is het NIET de bedoeling om homo,s aggressief te benaderen of met bijbel teksten om de oren te slaan
Je eigen manier van Leven is als het goed is een getuigenis [reklame ] op zich
we hebben meegemaakt dat spontaan een homo bij ons op de bidstond kwam met een persoonlijke nood en vond bij ons een veilige plaats schuilplaats zei hij Per dag leven dicht bij het Vaderhart van God is al een hele kunst gewoon ontspannen En zijn Woord als maat staf houden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 14:00
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | 'Soms moet het testosteron eruit. Soms moet je je gewoon eens een keer weer vent voelen. Een kerel dus....Nog even en dan mogen we ook al niet meer naar voetbal kijken. Waar is dan onze uitlaatklep gebleven? Waar mogen we ons dan wel een kerel noemen?
Kwam laatst in de chatbox, hadden de vrouwen het over baby's....Toch ook oestrogeen gedrag??? Of Boer zoekt Vrouw kijken... |
Ja, en?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 10 januari 2011, 14:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 14:05
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | Loretta,
ik werk samen met homo's die zelfs getrouwd zijn, is het dan mijn christelijke taak om die mensen te overtuigen van hun zondige levenswandel? ik zag het als een christelijk handelen dat ik deze mensen niet zou uitsluiten, ik weet wat de bijbel hierover zegt, maar in de wereld sta je vaak in moeilijke posities. wij mogen in het ziekenhuis zelfs geen uiting geven van ons geloof (iemand is buiten gevlogen in het verleden omdat die probeerde een patiënt in de bijbel te doen lezen), wij MOETEN respect hebben voor elk persoon met zijn recht op eigen mening.
nu had ik van jullie graag een concreet antwoord wat moet ik dan doen?
en zeg nu niet dat ik in zo'n ziekenhuis niet moet werken, ook vele christenen komen naar een universitair ziekenhuis omdat daar behandelingen en mogelijkheden zijn die elders nog niet altijd kunnen,
mijn doel blijft mensen goed verzorgen en hierbij denk ik altijd aan het Woord : "Wat je ook doet, doet het ter Mijner Ere", en hiervoor bid ik elke dag voor ik aan mijn werk begin, en verder probeer ik inderdaad elk mens te respecteren (en geloof mij vrij zo makkelijk is dit ook niet altijd in de praktijk, ik ben echt ook een mens met anti's en sympathies)! |
Ik snap niet zo goed wat nu concreet je vraag is? Een ieder die met mensen werkt heeft dat toch te respecteren en hoeft en mag zijn\haar geloof toch niet opdringen? Je kan wel vertellen hoe jij gelooft dat is een heel ander verhaal.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 14:42
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Maar dan het positieve nieuws: die boer Richard viel me 100% mee! Mijn eerste indruk was dat het een onverbetelijke flirt was maar die mening moet ik toch even herzien...... Maar het dieptepunt was die Marcel die in zijn onderbroek de dames welterusten kwam kussen..... Ik heb die man nu werkelijk over niets anders horen praten dan over kinderen................dus die iets oudere vrouw zal er volgende week wel uitgaan, voldoet niet aan de criteria.... En wat denken jullie? Zal rommelige Gijsbert aan de nette friezin blijven plakken??????? |
Richard kwam nogal verveeld over vond ik maar het wordt vast streng geregisseerd. Wat vinden jullie van die boerin?Ze was het al zat zei ze........zo kwam ze ook over,bitcherig
|
|
| Naar boven |
|
|