| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 10:10
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Hertrouw hannah is vaak een moeilijke discussie, zeker met de kerkenraad. Toch blijft het vaak inderdaad met welke ouderlingen je te maken hebt. Zelf stond ik ooit met mijn toenmalige vriendin ook voor zo’n discussie en de toenmalige kerkenraad maakte daar toen geen punt van. Later na herstel van de Predikant werd het een stuk moeilijker gezien hij meer wist over haar. Ook het Heilig Avondmaal mag in mijn ogen geen reden zijn om niet aan te mogen gaan, immers je Belijdenis van Geloof doe je wel in deze kerk, maar uiteindelijk voor God en de leer al hier geleerd, maar er wel een verschil tussen b.v. een Belijdenis van in de Gereformeerde Gemeente of in de Gereformeerde Bond in de Hervormde Kerk nu PKN waar verschil in opvatting met betrekking of je Belijdenis doet voor God of Zijn Gemeente, er is een wezenlijk verschil hoor en ik denk dat je met een gerust hart aan kan gaan aan Zijn Heilig Avondmaal, want roept toch allen die vermoeit en belast zijn kom tot mij. Het gaat uiteindelijk om dat je deel mag maken van de Gemeente van Christus en andere mogen daar niet over oordelen, behalve als je levenswandel daar toe aanzet geeft. Leonard |
mooi stukje Leonard, ik kan me hier goed in vinden...
Ik ben verder wel van mening dat je niet zomaar een huwelijk in stapt. Hoe jong je ook bent, ik geloof dat je beide daarin serieus moet zijn en niet al denken... dat haal ik niet... Misschien dat ik er nog behoorlijk open insta, heb immers geen scheiding meegemaakt, maar ik denk niet dat het huwelijk bedoeld is te eindigen. Dat het dan wel zo loopt, tja, we leven helaas in die gebroken wereld, geen vrijbrief om er mee te stoppen, maar kan me indenken dat het zo kan lopen. Ik geloof dat je daarna weer opnieuw mag beginnen mits je er serieus in staat, je leert van je fouten en ermee naar God bent gegaan, vergeving hebt gevraagd voor de dingen die mis gingen. Dan mag je ook weer verder en geloven dat God je verdere weg wil zegenen.
Tot slot: heel veel sterkte Hannah... !!
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op donderdag 13 januari 2011, 10:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 10:14
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 14:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 11:33
|
|
|
|
zo...kunnen we nu weer on-topic?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 11:34
|
|
|
|
| MARIANNE129 schreef: | Tja, in je eentje twee stemming zeker
hard en vals | Helaas, één ding kan ik niet goed. Vals zingen. Ik vind het altijd een hele prestatie als mensen dat wel kunnen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 11:36
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | | Ik zou graag zien dat we elkaar het goede voorbeeld geven. Daar is geen plekje op de grote stille heide voor nodig! |
DEAL!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LORETTA033
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 11:37
|
|
|
|
Op de rouwkaart bijna twee jaar geleden schreef ik Aangeslagen ...maar niet .....Verslagen
dat was mijn vast beraden keus Zelfs in mijn boosheid verdriet machteloosheid kwam dit als eerste in mij op Natuurlijk hield ik mijn vragen mijn waaroms waartoe, s Elke dag gold voor mij waar kies ik voor de putjesclub [degene die blijven hagen in hun verdriet boosheid ] of..... kies ik voor een Weg die verder omhoog voert
En ben ik bereid om Gods troost te ontvangen Gods Aanwezigheid die ik toelaat geneest En als iemand Gods troost heeft ervaren is hij in staat ook om anderen te troosten Dat is voor ons allemaal weggelegd zie 2 korintieers 1 vers 3 en 4 De Amplified bible spreekt over bemoedigen en opbeuren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 11:40
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 08:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 11:45
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | zo...kunnen we nu weer on-topic?
 |
griff, ben jij dat op die foto? last van haaruitval?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 11:48
|
|
|
|
opgeschoond
Laatst aangepast door
|
YES356
|
op woensdag 8 februari 2012, 20:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 11:52
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | Ik ben ook soms boos op God,
Ik heb een hele tijd lang een probleem gehad, ik had hierdoor ook verdriet, en heb alles bij God gebracht, mijn wanhoop, mijn twijfels, mijn opstandigheid, mijn vragen waarom Hij het toeliet, of waar Hij was, mij koppigheid, mijn goede wil, mijn verlangen dat alles goed kwam, dat ik mij weer veilig bij God kon voelen,
maar eigenlijk voelde ik mij gans die tijd heel veilig bij God, want anders kon ik nooit met al die emoties tegenover Hem staan in alle eerlijkheid. en weet je, Hij heeft mij echt geleid naar een oplossing, en het probleem en het verdriet is volledig verdwenen.
Ik denk dat ik mag boos zijn op God van God, zo mag ik mezelf zijn tegenover God, Hij accepteert mij zoals ik ben, Hij respecteert het dat ik over alles eerlijk spreek, en Hij laat mij gewoon niet in de steek! Zo ervaar ik onze relatie, en ik heb er een goed gevoel bij!
Moest ik God niet hebben om alles aan te zeggen, tegen wie zou ik het allemaal zeggen? mijn leven zou een leugen zijn, want door mijn gesprekken met God weet ik dat er mij na dit leven nog een ander leven te wachten staat in Zijn Rijk van Liefde. |
heel mooi, marylien, ik ben er even stil van!!
het klinkt mij een beetje in de oren als psalm 73; wie heb ik, naast "U in de Hemel"? naast U trekt mij ook niets op deze aarde... en al bezwijkt mijn lichaam en mijn hart dan nog is God de Rotssteen van mijn hart, en mijn (aan)deel in eeuwigheid. maar wat mij betreft; het is goed voor mij, om dicht bij God te zijn, ik zet mijn vertrouwen op de Heere HEERE.....!!
(even vrij vertaald)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 11:53
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | Wie o wie....mag ik gelukkig zien? Ben ik degene die jou kiest misschien? Laat mij dan je naast je gaan staan Naast en staan is het omgekeerde woord voor mij als nieuwe bekeerde Die er wil zijn voor ons beider geluk... kan ik zeggen: "Ons leven kan niet stuk".
Eigen werk: Gibby (Gezinus)  |
Mooi Gibby! en nu weet ik gelijk waarom jij niet kon slapen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 11:55
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | Psalm 84. GE-WEL-DIG! De Dordtse kerk-organist Cor Ardesch speelt het op het grote KAM orgel in de Grote Kerk te Dordrecht! ZO MOOI! Krijg ik kippenvel bij als ik Psalm 84 hoor! CD's Cor Ardesch zijn verkrijgbaar.  |
Martin Mans speelt hem in de Bovenkerk in Kampen Gibby, ook fantastisch mooi!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 11:55
|
|
|
|
13 januari: de lijst ziet er nu zo uit:
1. Wilma 082 2. Majaro 3. Chat..+ hond 4. Billy 701(o.v.) 5. Jasmyn (o.v.) 6. Mar907 7. Trijnie (o.v.) 8. Mary 052 (o.v.) 9. Jozua 332 10. Siem720 11.Crossroad 12. Loretta 13. Timo 14. Marijan (o.v. dat het bijv. niet hard regent) 15. JanWillem o.v.=onder voorbehoud.
Ik hoop dat jullie allemaal de mail ontvangen hebben met mn mobiele nr. Mocht je onderling iets afspreken ivm vervoer is het ook handig elkaar je nr. te geven. (nietwaar Marianne 129) Mocht je niet op de lijst staan en je denkt zaterdag, het is toch leuk, zorg er dan voor dat je er om 14.00 bent. Je bent altijd welkom..
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 13 januari 2011, 12:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 12:12
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Ik ben het dan maar ff wel met jou eens, zoals je dit stuk weergeeft. mijn vraagteken is alleen wel: komt boosheid op God niet voort uit opstand tegen Zijn weg met je? In mijn geval zeker wel, en in die zin is boosheid niet goed lijkt me, en brengt het wel degelijk verwijdering tussen jou en God. Als de opstand breekt, verdwijnt uiteindelijk ook de boosheid. |
ik denk dat boosheid voortkomt uit een overdosis verdriet, frustratie, en dan vaak in combi met machteloosheid; ook vanuit het onrecht dat je door mede-mensen wordt aangedaan. ik ben er van overtuigd, dat de emotie "boosheid" ook niet verkeerd hoeft te zijn. zelfs God zelf kan erg boos worden, vooral wanneer Zijn liefde keer op keer geweld wordt aangedaan. God vergelijkt het in de bijbel zelfs met overspel; Zijn kinderen ziet Hij als Zijn bruid, en zij volgen dan andere goden na. lees bijvoorbeeld maar eens in ezechiel 23 vers 37; (een heel confronterend hoofdstuk!!)
want zij hebben overspel gedaan, en er is bloed in haar handen; en zij hebben met haar drekgoden overspel gedaan; daartoe hebben zij ook haar kinderen, die zij Mij gebaard hadden, voor hen door het vuur laten doorgaan tot spijze. Nog hebben zij Mij dit gedaan; zij hebben Mijn heiligdom ten zelve dage verontreinigd, en Mijn sabbatten ontheiligd. ez 24 vers13; ik zal Mijn grimmigheid (grote boosheid) op u doen rusten; Ik de Heere heb het gesproken; het zal komen, en Ik zal het doen; ik zal er niet van afwijken, en Ik zal geen medelijden hebben, geen berouw hebben; naar uw wegen, en naar uw handelen zullen zij u terecht stellen, spreekt de Heere HEERE
vrij felle bewoordingen, die ook nog eens in verschillende versies worden herhaald. en dat door een zo liefdevolle God. wellicht komt dit voort uit het feit dat Zijn liefde zo vertrapt is?
opstand is anders, denk ik; in dat geval is het moeilijk om te accepteren dat God een bepaalde weg met je gaat, of dat er situaties op je weg komen, die zo enorm onrechtvaardig kunnen zijn, dat je je niet voor kunt stellen dat God dat toelaat. toch, zoals jij al aangeeft; God is vrij om je leven te vormen zoals Hem dat goeddunkt, en uiteindelijk werken alle dingen mee ten goede, wanneer je naar Zijn voornemen geroepen bent/Zjn kind bent. dat neemt denk ik niet weg, dat er een rouw proces is, waarin je je heel verlaten kunt vóéen, door God en door mensen. hoewel dat in werkelijkheid niet zo hoeft te zijn.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op donderdag 13 januari 2011, 12:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 12:13
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 14:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 12:18
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 10:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 12:24
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | ik ook willemijn...speciaal die mannen die honden mee laten lijden aan dit soort eh....kan het goede woord niet vinden.....  |

Uploaded with ImageShack.us
Hoezo lijden?
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 13 januari 2011, 12:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 12:32
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | God laat niéts toe...naar mijn bescheiden mening. Ik zei al eerder: De vraag is beter dat WAARTOE Gods plan leidt  | Ik denk juist dat God veel dingen toelaat, maar alles ombuigt naar Zijn plan. | ps 34 schreef: | Al blijft de rechtvaardige niets bespaard, de HEER zal hem steeds weer bevrijden. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 12:39
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op dinsdag 31 mei 2011, 00:18
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 12:54
|
|
|
|
zomaar om vijf over half één... op een sombere, donkere dag, waarop het blijkbaar niet licht worden kan een sms-je van mijn dochter..... kort en krachtig.... "Mam ik hou van je"... 5 woordjes maar.... maar wat een inhoud he!!!!
Angy
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 13:01
|
|
|
|
| ROSEVE659 schreef: | Verzenen zijn toch lichaamsdelen , en wel hakken die je niet tegen prikkels moet slaan (achteruit trappen)anders doet het zeer. symbool van een koe voor een ploeg. |
verzenen zijn de archillespees, vlak boven je hiel; als je daar met een prikkel inslaat is dat heel pijnlijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 13:05
|
|
|
|
|
Wie heeft iets gehoord van Piekie en Dave, zoals bekend zijn deze jonge mensen ziek, laten we ze niet vergeten, blijf bidden voor ze.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LORETTA033
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 13:26
|
|
|
|
Gibby schreef
alleen daar hoop ik mij veilig te voelen...
Inderdaad bij Hem is de beste Schuilplaats En Hij is met ontferming over je een ieder bewogen Nog voordat we die keus maakte was Hij al op de hoogte
Wauw als dat geen Genade is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 13:27
|
|
|
|
Donderdag 13 januari:
ONZICHTBARE VRIENDEN!
Wanhoop nooit en geef nooit de moed op, wees gewoon een kanaal voor hulp aan anderen, betoon meer medeleven. Wees fijngevoeliger voor anderen. je leven moet niet èèn en al zorg zijn. Goud blijft niet in de smeltkroes - slechts totdat het gezuiverd is. IK hoor reeds de muziek en het optrekken van de onzichtbare heerscharen, die zich verheugen over je overwinning.
Geen volgeling van MIJ zou zelfs falen of vallen, als even de sluier werd weggetrokken, die hem belet te zien hoe deze struikelingen de boze geesten verheugen en de pijn en teleurstelling te zien van hen, die er naar verlangen, dat hij in MIJN kracht en in MIJN Naam zal overwinnen en de vervoering van vreugde waar te nemen als de zege is behaald.
MIJN kracht is dezelfde als die, waarmee IK satan in de woestijn overwon - en waarmee IK de inzinking en smart in de Hof en zelfs de dood op Golgotha overwon.
Denk daarover na!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 13:33
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 11:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 13:36
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 10:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DIKKIE717
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 13:37
|
|
|
|
|
boos op God zijn, komt voort uit machteloosheid, onmacht, dat voort komt uit de waaroms, dat kunnen allerlei oorzaken zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 13:38