| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 01:36
|
|
|
|
En nu gaat mijn hele hele hele dikke knuffel naar Wadriaan!!! Lieve schat....soms is het leven heel moeilijk he....niet te begrijpen.... Weet dat ik met je meeleef meis.... Angy
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENDUK927
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 04:40
|
|
|
|
| LIELIE304 schreef: | Heeele lieve mensen! Komende 27 januari loopt mn abo af hier. Ik ga niet verlengen. De afgelopen maand was ik niet meer zo veel hier aanwezig als een aantal maanden geleden maar ik heb het druk met van alles. De komende 4 maanden ga ik naar Engeland en heb dan toch geen tijd voor jullie Toch ga ik sommige van jullie wel missen hoor!! Dikke knuffel! Lielie (alias: Lelie)
|
hey lie je gaat me dus zomaar verlaten mooi is dat zeg wens je heel veel sterkte daar in engeland
groetjes duck&marian
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENDUK927
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 04:46
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | je info klopt niet, mariska, er gaat geen andere site meedoen. die hele groep van een andere datingsite bestaat uit één persoon. mocht die persoon ook een fijne zaterdagmiddag willen, dan zal ik die introduce noemen.
en wat je zegt; laat "hun hun eigen picknicks organiseren" vind ik niet echt een terechte opmerking als ik eerlijk ben. in de hele groep van ruim veertig personen, is er ook geen "hun" die iets heeft georganiseerd; dat heb ik persoonlijk gedaan, als ik zo vrij mag zijn. het enige dat "wij" hebben gedaan om "onze" picknicks te organiseren is jezelf opgeven. en als iemand een introducee wil meenemen, ga ik geen mensen buitensluiten die óók graag andere mensen willen ontmoeten. |
ehhh mag ik ook zon intro meenemen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 09:14
|
|
|
|
Het 2de huwelijk tussen mijn trust muis en acer laptop is vandaag ontbonden. Het vorige huwelijk had ook geen lange levensduur. Dat huwelijk duurde slechts een week of 4. Dit huwelijk heeft maar 3 weken geduurd. Mijn acer zegt dus:
VERTROUW NOOIT EEN TRUST MUIS.

Zelfs met een nieuwe trust muis wil de laptop geen huwelijk aan gaan.

Of zou het aan aan acer liggen?

Na 10 minuten heel lief gesproken te hebben met de laptop en de muis, zijn ze samen gaan werken. Ik zal dit keer weer het bonnetje en doosje netjes bewaren... Wie weet krijg ik de volgende keer er weer een mee
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op woensdag 19 januari 2011, 12:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 09:27
|
|
|
|
Soms krijg je steun vanuit een lied, in dit geval sprak dit nummer mij enorm aan. Niet vanwege het christelijke gehalte, en toch weer een beetje wel. De laatste dagen heb ik me afgevraagd wat spreekt me er zo in aan?
Het begint al meteen met de eerste zin: nl. secret chord, that pleased the Lord...Was het zo dat David met zijn muziek God beter kon dienen dan anderen? Was David beter dan de rest van de gelovigen? Wat deed hij nl. ook hij ging met Batseba naar bed en pleegde daarmee overspel. Daarna stelde hij alles in het werk de man van Batseba om te laten brengen....toch was de liefde voor David groot.
Simson was door God geroepen en verkwanselde zijn roeping door meer bezig te zijn met verleiding van zonde, dan met de roeping die God hem van zijn geboorte had gegeven. En toch bleef hij Richter, ondanks al zijn tekortkomingen...
De vraag die daarbij opkomt, is eigenlijk: is dat niet onrechtvaardig? Kunnen mensen er maar op los leven, zonder dat God ingrijpt? Soms lijkt het er wel op, en daar zit naar mijn idee de kracht van dit lied voor een gedeelte. Het geeft zo duidelijk de vertwijfeling weer die we allemaal wel herkennen...
Hoe staat hij zelf dan in het leven. Begrijp me goed, hij is zelf een Cohen...een jood, uit een priesterlijk geslacht. En bij joden wordt dit nog als zeer actueel ervaren. Hij vertelt van zijn eigen tekortkomingen, of waren het meer foute beslissingen of waren het beslissingen? Ook hij bedreef de liefde met een vrouw en hij beschrijft dit op een plastische letterlijke manier. Hij vond het zelfs goddelijk. Maar de vertwijfeling blijft hangen, is het goed of niet goed. Hierbij moet ik automatisch denken aan bijdrages op het forum, waarbij zo vaak de gedachte geopperd wordt: als het goed voelt, kan het toch geen zonde zijn..
In zijn gevoelens ziet hij zichzelf als een grote zondaar, die eigenlijk alleen kan rekenen op de genade van God. In het laatste couplet beschrijft hij, dat als hij voor God staat, zijn Halleluja niet een trots Halleluja zal zijn,gebaseerd op een vroom leven, maar een gebroken Halleluja, een Halleluja dat in het teken zal staan van een leven vol mislukkingen en fouten...
Daarin herken heel veel van mezelf. Ik heb best wel vaak verkondigd dat ik wist wat de wil van de Heer was, en even vaak ben ik bedrogen uitgekomen. Ik wist zeker wie de vrouw was die de Heer voor me had, en toch ben ik gescheiden. Na jaren alleen te zijn geweest wist ik het weer zeker, helaas dit keer duurde het nog minder dan een jaar voordat ik doorhad dat het niet goed zat. Is het leven niet een leven vol successen afgewisseld door mislukkingen? Ik hou van de Joodse visie, die het geloof beschrijft als een woestijntocht. Je weet wel waar je uitkomt, maar de weg ernaar toe is een weg vol strijd, overwinningen en mislukkingen.
Dit lied geeft niet mijn mening weer, maar meer de overeenkomst van gevoelens, de mate van herkenbaarheid...Ik denk dat als ik bij de Heer kom, ik ook met die gemengde gevoelens zou staan. Aan de ene kant, Heer ik heb zoveel voor U mogen doen, heb zoveel voor U opgegeven, maar aan de andere kant ook het gevoel van: Heer ik had zoveel meer willen doen, en ik heb zoveel dingen verknoeid...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 19 januari 2011, 19:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 10:12
|
|
|
|
Een hele dikke knuffel voor mijn lieffie, je weet wel waarom
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 10:18
|
|
|
|
Een interessant artikel, Chat. Dit valt voor mij zeker niet onder de categorie 'Libelle', maar het is voor mij studiemateriaal.
Het volgende stukje - al staan er meer goede dingen in - heb ik er even uitgehaald en vind ik heel herkenbaar....
Regels maken het kinderleven ook voorspelbaar en daarmee voor hun gevoel veilig. De begrenzing van wat mag en niet mag, van wat hoort en niet hoort. Al houden ze zich niet altijd aan die grenzen, ze kunnen de consequenties voorspellen. Niet te streng natuurlijk, maar wel vriendelijk consequent zijn. Vooral ook in de kleine dingen. Dat soort gezag schept zekerheid.
Duidelijk zijn richting een kind is heel belangrijk, grilligheid (bijv. een onvoorspelbaar iemand) daarentegen is funest.
Marijan, bekijkt het vanuit de kant van het onderwijs.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 10:20
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Een hele dikke knuffel voor mijn lieffie, je weet wel waarom  |
Fijn, dat hij in ieder geval weet waarom. 
Marijan, vindt dat 'je weet wel waarom' iets te vaak gebruikt wordt op dit openbare forum.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op woensdag 19 januari 2011, 10:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 10:20
|
|
|
|
Per ongeluk dubbel geplaatst, nu moet ik ook maar een knuffel uitdelen....
Een knuffel voor iedereen die zich aangesproken voelt, als je maar weet waarom (je moet 'm wel verdienen) je 'm krijgt.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op woensdag 19 januari 2011, 10:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 10:31
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Marijan, vindt dat 'je weet wel waarom' iets te vaak gebruikt wordt op dit openbare forum.  |
Vind ik ook, vandaar dat ik hem ook eens wilde gebruiken
Maar ja, anders moet ik hier gaan vertellen dat zn auto met pech op de oprit staat(alweer), mijn auto ervoor stond, we zijn auto aan de kant moesten duwen om de mijne eruit te krijgen, die van hem niet meer terug de oprit op kregen dus die staat half op de oprit half op de stoep. En nu moet tie de hele dag in een citroen rijden en ook nog de kinderen uit school halen. Das dus best een knuffel waard leek me, maarja, dat hier vertellen zou best onaardig zijn toch, staat tie best beetje voor gek
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 10:33
|
|
|
|
fijn he, zo'n BMW
sorry, kon het even niet laten
ach, een dagje C5 is ook geen straf, lijkt me
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 10:35
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Vind ik ook, vandaar dat ik hem ook eens wilde gebruiken
Maar ja, anders moet ik hier gaan vertellen dat zn auto met pech op de oprit staat(alweer), mijn auto ervoor stond, we zijn auto aan de kant moesten duwen om de mijne eruit te krijgen, die van hem niet meer terug de oprit op kregen dus die staat half op de oprit half op de stoep. En nu moet tie de hele dag in een citroen rijden en ook nog de kinderen uit school halen. Das dus best een knuffel waard leek me, maarja, dat hier vertellen zou best onaardig zijn toch, staat tie best beetje voor gek  |
Weet ik, Annette. Volgens mij ben jij daar, net als ik, ook een beetje te nuchter voor. Soms wil je ff meedoen hè.
Maar mijn nieuwsgierigheid is nu gelukkig wel een keer bevredigd, nu ik het verhaal erachter gehoord heb. Succes met alle toestanden!
Bij deze een knuffel, je eh.. wee........
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op woensdag 19 januari 2011, 10:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 10:54
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 07:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 11:17
|
|
|
|
| JOELLE246 schreef: | Mensen hoeven hier echt niet bang voor te zijn! Er komen meer introducees van cm leden mee dan leden van opzoeknaarjou. En van die introducees weten we ook niets, en oznj is net als cm een christelijke site. Zelfs dat en ook de profielen kunnen geen ons waarborg geven voor christelijk gedrag. Er zullen misschien 2 of 3 zijn leden van oznj komen Waar maken we ons druk om. Daarbij komt dat het doel van de picknick (en ook van heel cm) toch is om mensen te ontmoeten, dus wanneer er ook eens nieuwe gezichten zijn (en die zijn er natuurlijk altijd) is dat alleen maar goed!
Ik denk dit we dit gewoon positief moeten benaderen, wie weet vinden die mensen het zo gezellig, dat ze lid worden van cm!
Joëlle |
============================================== Zij heeft gelijk
Ik denk dit we dit gewoon positief moeten benaderen, wie weet vinden die mensen het zo gezellig, dat ze lid worden van cm!
Joelle krijgt wel vette bonus van de redaktie als deze mensen leden geworden zijn van CM.
Goed zo Joelle
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 11:21
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | het mooie is, ik heb mezelf nooit begrepen. als ik ik is, dan ben ik niet muis. maar als ik muis is, is ik niet ik. |
piep piep bij het voorhuis?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 11:23
|
|
|
|
Wat is jou nieuws voor de dag? Kan slecht of goed nieuws zijn. Vertel het hier?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 11:25
|
|
|
|
De HEER zal iets nieuws op aarde scheppen: een vrouw maakt een man het hof.
Dit las ik vanmorgen in de bijbel..een dubbel nieuwtje dan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 11:26
|
|
|
|
Mijn Nieuws
Weer terug van weg geweest. Kreeg korting en dacht waarom niet he Dus nu weer terug naar hier Heb ik in tussen tijd nog wat gemist ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 11:31
|
|
|
|
Zo te zien gebeurt hier altijd van alles, de ene gaat en de ander die komt..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 11:42
|
|
|
|
maak het er gewoon het beste van... er zullen altijd nieuwe gezichten zijn en oude, of heeel oude... bedoeling is vooral dat men via deze manier een kans krijgt om elkaar te leren kennen. ik heb het vroeger ook een paar keer bij mij thuis georganiseerd en het was altijd een toffe sfeer (de oude garde herinnert zich dat nog wel) Ik breng zelf een heel leuk persoon mee die totaal niet thuis is in internet, laat staan een datingsite. daarom vond ik dit unieke kans om die barriére te overbruggen. mooi toch dat hannah het initiatief neemt om een "leuke" onbegrensde dag te organiseren. voor mij top dat ik "weer" hollanders leer bijkennen ik breng alvast een belgische smile mee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 11:45
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Soms krijg je steun vanuit een lied, in dit geval sprak dit nummer mij enorm aan. Niet vanwege het christelijke gehalte, en toch weer een beetje wel.
In zijn gevoelens ziet hij zichzelf als een grote zondaar, die eigenlijk alleen kan rekenen op de genade van God. In het laatste couplet beschrijft hij, dat als hij voor God staat, zijn Halleluja niet een trots Halleluja zal zijn,gebaseerd op een vroom leven, maar een gebroken Halleluja, een Halleluja dat in het teken zal staan van een leven vol mislukkingen en fouten...
Daarin herken heel veel van mezelf.
Is het leven niet een leven vol successen afgewisseld door mislukkingen? Ik hou van de Joodse visie, die het geloof beschrijft als een woestijntocht. Je weet wel waar je uitkomt, maar de weg ernaar toe is een weg voor strijd overwinningen en mislukkingen.
Dit lied geeft niet mijn mening weer, maar meer de overeenkomst van gevoelens, de mate van herkenbaarheid...Ik denk dat als ik bij de Heer kom, ik ook met die gemengde gevoelens zou staan. Aan de ene kant, Heer ik heb zoveel voor U mogen doen, heb zoveel voor U opgegeven, maar aan de andere kant ook het gevoel van: Heer ik had zoveel meer willen doen, en ik heb zoveel dingen verknoeid... |
Heel mooi dit topic en ik ben het helemaal met je eens. Het lied vind ik ook prachtig en dan in de versie van Nynke Laverman...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 11:58
|
|
|
|
....
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op maandag 24 januari 2011, 00:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 12:13
|
|
|
|
Welkom terug Anita
De Heere heeft je niet vergeten Veel plezier hier
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 12:17
|
|
|
|
Zo zo zo zo
Welkomterugfeest of zo?  Is Nederland zo klein? Ik zou graag willen komen,maar is je huis hotel of niet? Misschien heb je hondenhok dat ik in kan slapen? met bakjes water en voer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 12:30
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 12:30
|
|
|
|
we willen dus op zaterdag 16 april voor de vijfde keer gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.
voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je in een bericht van mariska......inclusief foto van het restaurant, ik dacht op pagina 48 van een ander picknick-topic.
ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbord-berichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5 marianne129, 49 jaar evt met kinderen angelique327, 50 jaar susannah475, 45 jaar jomali106, 43 jaar met kinderen van 11 en 13 jaar Joëlle246, 52 jaar Sweetlady, sweets 40er Miekjes285 42 jaar Erika129 36 jaar trijnie671 49 jaar annette965 50 jaar irene200 57 jaar Sofie807 Imke917, 54 jaar (onder voorbehoud) esther279 32 jaar met kind lydia739 dinie968 52 jaar loretta033 54 jaar kersje453 49 jaar xabia794 met dochter van 11 en belgische smiley dayspring826, mits zij vervoer kan regelen; wie kan haar meenemen vanuit regio 038? caarolien... 52 jaar brecht936 63 jaar met introducees
mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17 crossroad317 henduk729, 40 jaar met intro pimpernel883, 44 jaar benny340 45 jaar jozua159 48 jaar leonard480, 43 jaar, evt met vriend Billy701 48 jaar eggie949 34 jaar gert182 42 jaar, met zoon van 15 herman388, op die datum ben ik net 49 jaar marcowaal200 39 jaar bob582 32 jaar searching 40 jaar bartje734 51 jaar johannes774 49 jaar roseve569 50 jaar timo194 25 jaar joelbax 24 jaar mydestany349 32 jaar, evt met dochter gibby159 65 jaar winnetou276 35 jaar hannes469 42 jaar hermandv978 45 jaar willem591 64 jaar maded321 46 jaar
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 19 januari 2011, 12:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HAAS141
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 12:33
|
|
|
|
| ROBBEDOES873 schreef: | Over je eerste stukje heel mooi verwoord Chat... En om nu even te reageren op je quote... Ja ik ken er ook 1 ben er zelfs mee getrouwd Vind het soms best moeilijk het is zo nieuw en soms zo onwerkelijk...Maar het is echt zo, Ik hoef het niet allemaal meer alleen te doen. En ja we zijn mensen en we hebben allemaal onze gebreken...En toch kan het ook dan. dikke voor mijn mannetje. |
vindt het nog steeds zo leuk dat jullie elkaar gevonden hebben
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 12:36
|
|
|
|
| XABIA794 schreef: | maak het er gewoon het beste van... er zullen altijd nieuwe gezichten zijn en oude, of heeel oude... bedoeling is vooral dat men via deze manier een kans krijgt om elkaar te leren kennen. ik heb het vroeger ook een paar keer bij mij thuis georganiseerd en het was altijd een toffe sfeer (de oude garde herinnert zich dat nog wel) Ik breng zelf een heel leuk persoon mee die totaal niet thuis is in internet, laat staan een datingsite. daarom vond ik dit unieke kans om die barriére te overbruggen. mooi toch dat hannah het initiatief neemt om een "leuke" onbegrensde dag te organiseren. voor mij top dat ik "weer" hollanders leer bijkennen ik breng alvast een belgische smile mee  |
Niet alleen Hollanders Xabia. We komen uit heel Nederland en Belgie !!
Laatst aangepast door
|
BILLY701
|
op woensdag 19 januari 2011, 12:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 12:47
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 12:49
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Volgens mij ben ik vrijwel nooit boos op God... ik kan het me althans niet herinneren.
Ik heb ook geen reden daartoe, ALLE vervelende dingen die mij zijn overkomen, kan ik terugdraaien op een eigen stomme beslissing. Moet ik God daar dan de schuld voor geven??
Kom op zeg... wees eens eerlijk tegenover jezelf. Kijk eens wat je Hem niet voor redenen geeft om boos op jou te worden... waarom dan boos op Hem worden als het (vaak sowieso al door je eigen schuld!!) een keer tegen zit ?? |
Ik geloof dat je gelijk hebt. Heel vaak ben ik ook boos geweest op God, maar in wezen was het een boos zijn op mezelf, mijn omstandigheden, waarin ik me door mijn eigen keuzes had geplaatst.
En achteraf is het boos zijn op God meer een waarom vraag geweest: "God, waarom overkomt ons/mij dit en hoe nu verder?" Het is de onmacht en dat verwoordt zich dan tegen God.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |