ChristianMatch

Forum

Knuffelhoekje...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1881 1882 1883 1884 1885 1886 1887 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 19:49

WILLEMIJN232 schreef:
Ik doe mee..... Knipoog smiley

En ik ook...... Het gebruik van de smiley Smiley met dichtgeplakte mond , telt niet mee hè. Knipoog smiley

Hmm..... jullie moest eens weten, hoe vaak ik me al moet inhouden. Twijfelende smiley

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op dinsdag 1 februari 2011, 19:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 19:50

MARIJAN072 schreef:
En ik ook...... Het gebruik van de smiley Smiley met dichtgeplakte mond , telt niet mee hè. Knipoog smiley

Hmm..... jullie moest eens weten, hoe vaak ik me al moet inhouden. Twijfelende smiley

Volgens mij kan dat wel, anders wordt het wel een beetje saai...... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 19:51

WILLEMIJN232 schreef:
Volgens mij kan dat wel, anders wordt het wel een beetje saai...... Clown smiley

Ach ja, we moeten natuurlijk ook niet te braaf worden. Knipoog smiley Lachende smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 19:52

MARIJAN072 schreef:
Ze hebben je toch niet gedwongen, om al je reacties te verwijderen? Wat een klus zal het geweest zijn, om overal 'vertrokken' bij te zetten.

Soms kan negeren en/of je mond houden wel verstandig zijn, nu spreek ik ook even voor mezelf.

Als de stukken van iemand zijn aangehaald, staan ze er nog steeds. En zijn ze niet ''vertrokken''. Verder vind ik dat je wel moet staan voor wat je schrijft en ik denk bovendien dat de bijdragen allang, als zijnde belastend, zijn opgeslagen. Merkwaardig dat je al eerder in een situatie kwam waarbij de bijdragen snel gewist moesten worden.

Thomas, laat zijn bijdragen staan en schaamt zich daar niet voor.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 19:53

GIBBY159 schreef:
Ik meende ergens...toen ik mijn bjidragen opschoonde..een Top 10 lijstje gezien te hebben van het aantal comments..... van leden? Clown smiley Lachende smiley

Als het maar leuke en zinvolle reacties zijn, dan is er niks aan de hand hè. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 19:53

MARIJAN072 schreef:
Ach ja, we moeten natuurlijk ook niet te braaf worden. Knipoog smiley Lachende smiley Clown smiley

Te braaf Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit , nee, dat is ook weer niet goed.... Engeltje smiley
Dus we zeggen niets maar smileys mogen....... Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 19:56

MARIJAN072 schreef:
Als het maar leuke en zinvolle reacties zijn, dan is er niks aan de hand hè. Knipoog smiley

Dat zijn weer persoonlijke belevingen he? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 19:59

WILLEMIJN232 schreef:
Dat zijn weer persoonlijke belevingen he? Knipoog smiley

Haha, laat me maar in de waan dat ik leuke en zinvolle reacties plaats. Twijfelende smiley Knipoog smiley Lachende smiley

Als het niet zo is, dan hoor ik dat wel van CM. Ik ben overigens nergens bang voor, ga mijn stukjes ook zeker niet anders schrijven dan voorheen. Net als Thomas, sta ik ook nog steeds achter mijn stukjes. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 20:02

MARIJAN072 schreef:
Haha, laat me maar in de waan dat ik leuke en zinvolle reacties plaats. Twijfelende smiley Knipoog smiley Lachende smiley

Als het niet zo is, dan hoor ik dat wel van CM. Ik ben overigens nergens bang voor, ga mijn stukjes ook zeker niet anders schrijven dan voorheen. Net als Thomas, sta ik ook nog steeds achter mijn stukjes. Lachende smiley

Ik ook niet hoor, je kan ze nemen of laten toch Smiley die vol vragen zit En wat ik schrijf dat meen ik Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 20:04

'k Kreeg vandaag een mailtje, dat er nog 20 mannen gezocht worden voor het feest.

Wat moet ik met zo'n mailtje Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 20:06

MARIJAN072 schreef:
'k Kreeg vandaag een mailtje, dat er nog 20 mannen gezocht worden voor het feest.

Wat moet ik met zo'n mailtje Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Prullebak....... Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 20:22

Goed nu de andere kant van het verhaal: bezetenheid. Bestaat dat of niet? Mijn ervaringen op dit gebied vertellen me dat dit echt bestaat. Jaren geleden kwam er een man in de dienst, en hij werd enorm onrustig. Hij probeerde eerst weg te gaan, maar dat lukte niet. Toen de uitnodiging kwam ging hij toch naar voren, halverwege viel hij echter op de grond en begon te grommen en te blaffen. Uit zijn ogen stond een woestheid en een aggressie, die niet te beschrijven is. Ze hebben hem apart genomen en hebben voor bevrijding gebeden.....Na afloop ging hij bevrijd naar huis. Het was de eerste keer dat ik zag dat iemand bezeten kon zijn, en dat is iets heel anders dan een epileptische aanval.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 20:25

DINI968 schreef:
Dit is een beetje kort door de bocht Willemijn. Mijn zoon werkt bij de Raad voor Kinderbescherming en je wilt niet weten wat er emotioneel en practisch aan vooraf gaat voordat een ouder uit de ouderlijke macht gezet wordt. Het hoofddoel is toch om gezinnen bij elkaar te houden en deskundige hulp te bieden.
Bovendien hebben psychiatrische aandoeningen zeer vaak te maken met een goed afgesteld staan van medicatie dat je daar beter naar kunt kijken denk ik.
En verder eindeloos veel geduld en deernis op brengen voor de gezinnen die hier aan lijden...................

Bij de kinderbescherming is het een heel ander verhaal Dini.....Waar ik het over heb is als bij doodzieke kinderen medicijnen geweigerd worden door de ouders.......en het gaat dan om een tijdelijk uit de ouderlijke macht zetten......absoluut niet te vergelijken met wat de Raad doet.....
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 20:30

WILLEMIJN232 schreef:
Bij de kinderbescherming is het een heel ander verhaal Dini.....Waar ik het over heb is als bij doodzieke kinderen medicijnen geweigerd worden door de ouders.......en het gaat dan om een tijdelijk uit de ouderlijke macht zetten......absoluut niet te vergelijken met wat de Raad doet.....

Gelukkig maar, dat dat iets makkelijker gaat. Zo zijn Jehova's tegen bloedtransfusies, terwijl dit levensreddend kan zijn voor een kind. Dan zetten ze de ouders ook tijdelijk uit de ouderlijke macht, naar mijn mening ook zeer terecht. Hoe dat zit met een psychiatrische ziekte, weet ik eigenlijk niet.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 20:32

http://www.youtube.com/watch?v=LjhCEhWiKXk&feature=channel
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 20:34

MARIJAN072 schreef:

Hebben ze geen filter voor mail-adressen voor mannen c.q. vrouwen Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 20:38

Dinsdag 1 Februari, Ex. 1: 8-14; Dwangarbeid.

De nieuwe Farao van Egypte is bang. Hij is bang dat de Israëlieten zullen overlopen naar de vijand als er oorlog komt en met hen mee tegen de Egyptenaren zulle vechten. En wat doet de Farao daarom? Hij dwingt de Israëlieten als slaven voor hem te werken. Hij zal ze wel een lesje leren! Hij zal ze zo hard laten werken dat ze bang voor hem zullen zijn!
Vooruit, de zweep erover! Luisteren zullen ze!
Zo gaat het nog altijd, overal in de wereld. Mensen worden onderdrukt. Als slaven behandeld. Gedwongen om dingen te doen die ze niet willen. Gedwongen om te verhuizen. Gedwongen om hun geloof op te geven. Gedwongen om het eens te zijn met de regering. Maar liefde laat zich niet dwingen! En dat hebben veel Farao’s nog steeds niet in de gaten….
Wie bang is, wordt hard. Bikkelhard. Harde mensen zijn bijna altijd bange mensen. Bang om zelf overheerst te worden, bang om de ander echt lief te hebben. Wie bang is, wordt hard, hard als steen. Wie bang is gaat schreeuwen, bevelen, anderen afsnauwen. Zo ging het in Egypte. En zo gaat het nog op aarde.
Of dat niet anders kan? Ja, zeker! Kijk maar naar Jezus! Wat zegt de apostel Johannes? De volmaakte liefde drijft de vrees uit! Wie veel met Jezus omgaat, is niet zo bang uitgevallen. Wie Hem kent, laat zich liever onderdrukken dan zelf dictator te zijn. Als we dat allemaal eens van Jezus zouden leren…!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 20:42

WILLEMIJN232 schreef:
Niets voor jou Mario???? Knipoog smiley

Mag ik? Nou voor jouw dan een reuze knuffel om weer off-topic te gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 20:43

ELSKE510 schreef:
Ik las van iemand het volgende over een jongetje:
Tot mijn 14e jaar ging ik met mijn ouders naar een reformatorisch protestantse kerk.
Ik werd naast de bijbel onderwezen in de heidelbergse catechismus.
De heidelbergse catechismus en de geloofsbelijdenis samen vormden het hart van deze leer.
Lees hierbij de vragen 1 t/m 13 van de heidelbergse catachismus. .....
(ik wil je ze ook wel toesturen)
Vraag 13: Maar kunnen wij zelf onze schuld betalen?
Antwoord:
Op geen enkele manier. Wij maken de schuld juist elke dag groter. (curs.je)
Vervolgens geeft de catechismus aan dat we slechts enkel en alleen door het geloof in Jezus Cristus die voor onze zonden is gestorven, bevrijd kunnen worden.
God heeft ons zo lief dat hij zijn eniggeboren zoon voor ons heeft geofferd.

Stel je bent een ontvankelijk kind van een jaar of 8. Papa is verkozen tot ouderling in de kerk en je zit wekelijks naast mama.
Er is geen discussie over dit soort teksten. Dit is de Waarheid.
Wat doet dit met je zelfbeeld?
Wat is het effect op je lichaamsbeleving?
Welke gevoelens gaan overheersen?
Wat leert je over autoriteit?

Wanneer ik nu contact maak met het jongetje in mij overvalt mij een gevoel van diepe schaamte over al mijn impulsen die mij op onverwachte momenten kunnen overvallen, ik trek mij volledig terug , zowel fysiek als mentaal en wil het liefst niet gezien worden. Overigens is dat kind zich daar niet van bewust. Wat hij ervaart is de energetische terugtrekbeweging en gedachten over zichzelf als: Ik ben slecht, ik verdien eeuwige straf, ik ben machteloos. En toch is God liefde, want hij heeft voor mij zijn zoon geofferd.
Wanneer ik nu contact maak met het jongetje in mij overvalt mij een gevoel van diepe schaamte over al mijn impulsen die mij op onverwachte momenten kunnen overvallen, ik trek mij volledig terug , zowel fysiek als mentaal en wil het liefst niet gezien worden. Overigens is dat kind zich daar niet van bewust. Wat hij ervaart is de energetische terugtrekbeweging en gedachten over zichzelf als: Ik ben slecht, ik verdien eeuwige straf, ik ben machteloos. En toch is God liefde, want hij heeft voor mij zijn zoon geofferd.
Tegelijkertijd is er ook een beginnend bewustzijn bij een bijzondere groep te behoren.
Een groep waar mijn ouders deel van zijn en die over iets heel bijzonders beschikt: de eeuwige waarheid.
En dat geeft me toch wel een speciaal gevoel. Dan zijn wij toch wel beter. Dat is dan wel weer een zondige gedachte, maar toch ontleen ik daar een soort veilig gevoel aan. Ik heb in ieder geval de zekerheid bij de juiste groep te behoren. Dat verschaft mij een duidelijk kader van waaruit ik kan oordelen over anderen.
Dat veilige gevoel heb ik dan uiteindelijk toch weer te danken aan God die zo barmhartig is geweest om ervoor te zorgen dat ik bij de juiste ouders met het juiste geloof geboren ben. Want mijn ouders zijn mijn alles en die weten wat goed is voor mij. Uiteindelijk is God nog belangrijker dan mijn ouders, want die zijn er tijdelijk en die zijn ook zondig, en God is er eeuwig en Hij weet en ziet alles. Ook al ziet niemand wat ik doe of denk, dan nog heeft God het in de gaten. En Hij ziet vooral hoe slecht ik ben. Als mensen toch eens zouden zien wie ik werkelijk ben…..
Maar, wee je gebeente(neem deze uitdrukking voor de verandering ook eens letterlijk) wanneer ik God niet gehoorzaam. Dan wacht mij eeuwige straf. God is ook een wreker. Dat wil hij wel niet, maar hij moet wel omdat ik zo slecht ben. Huilende smiley, smiley in tranen

Zeker in de pubertijd. Ik voelde me zeer aangetrokken tot de wereld van de rock`n roll. Die wereld vertegenwoordigde voor mij levenslust. Die levenslust gierde door mijn lijf. Ik had geleerd die te kwalificeren als slecht, maar hoe was het dan toch mogelijk dat het zo`n heerlijk gevoel was.
En dat is nou precies wat de duivel je influistert! Dat zijn de verleidingen waardoor je uiteindelijk verloren gaat. Verdringen dus, niet voelen. En telkens wanneer je opgewonden raakt wordt je eraan herinnerd hoe zondig je eigenlijk bent.
Dat bracht ook momenten met zich mee dat ik dacht, O.K als ik dan toch al slecht ben, kan ik er ook best eens aan toegeven. En dat bracht vervolgens weer schuldgevoelens met zich mee. Om dat niet meer te hoeven/willen voelen ging ik splitsen. Er ontstond een verborgen wereld.
Gelukkig werd in de loop van mijn pubertijd mijn levenslust sterker dan de leer. hoewel het schuldgevoel altijd onderhuids bleef.
Gedurende mijn pubertijd ontdekte ik ook duidelijke verschillen in de godsbeleving tussen mijn ouders. Mijn vader was strenger in de leer dan mijn moeder. Omwille van de eenheid en de vrede was zij met mijn vader meegegaan naar zijn kerk. Nu wij ouder werden gaf zij zichzelf meer ruimte voor haar eigen geloofsbeleving.
Ik ontleende daar de ruimte aan om ook zelf meer na te gaan denken.
Gaandeweg werd de catechismus minder bepalend in het dagelijks leven.
Het zaad van extreem schuldbewustzijn was echter vrucht gaan dragen en dat zou nog lang doorwerken.
Wat had ik geleerd:
Ik ben slecht en er kan niets goeds uit mijzelf komen
Mijn lijf is een bron van zondige impulsen en het is belangrijk daar niet naar te luisteren en er zeker niet aan toe te geven.
Ik kan niet op mijzelf vertrouwen
Ik ben volledig afhankelijk van een externe autoriteit die van mij houdt wanneer ik mij volledig onderwerp en die genadeloos straft wanner ik niet aan zijn voorwaarden voldoe…. En dat is liefde.
Mijn geweten wordt gevormd door wat God goed en slecht vindt. Ik weet dus ook wat goed en slecht is, dat vertelt mijn geweten mij.
Wanneer ik niet naar dat geweten luister ben ik verloren, word ik voor eeuwig verstoten en dat is dan mijn eigen schuld.
Er bestaat zoiets als een eeuwige waarheid. Die te kennen geeft veiligheid en zekerheid.
Er is verlossing mogelijk
Ik hoor bij de “goeden”, die de waarheid kennen, anderen zijn” verloren”.
Achteraf zie ik dat een van de belangrijkste konsekwenties voor mij is geweest dat ik geen verantwoordelijkheid heb leren nemen voor emoties als woede, begeerte, jaloezie. Ze leefden in het verborgene. Dat heeft grote effecten gehad op de wijze waarop ik in het leven stond.

MMMMM,

Ik heb de scriptie van Jan Eric van Groen ook gelezen.
Interessant dat wel, maar wat doe je er zelf mee?

Uitstekende en verhelderende bijdrage Elske/Jos , het is mooi verwoord en goed op een rijtje gezet. Lees eens: Hulpeloos maar schuldig van Aleid Schilder. Het is een wat populair geschreven doctoraalscriptie en in boekvorm verkrijgbaar.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 2 februari 2011, 13:53
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 20:44

Boer Peter, die paardenfokker, heeft weer en vriendin.
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 20:44

WILLEMIJN232 schreef:
Ik ook niet hoor, je kan ze nemen of laten toch Smiley die vol vragen zit En wat ik schrijf dat meen ik Knipoog smiley

Ben ik helemaal met je eens Knipoog smiley
Ben wel niet altijd even handig met geschreven woord maar sta wel achter wat ik schrijf...Maar schrijf momenteel maar even zo weinig mogelijk, Het schijnt helaas toch vaak anders uitgelegd te worden dan bedoeld is en dan kan ik maar beter zwijgen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 20:45

MARIJAN072 schreef:

Zien ze jou ook al aan voor man?
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 20:46

MARISKA601 schreef:
Zien ze jou ook al aan voor man?

Ja zo'n mailtje ontving ik ook....misschien ga ik er ooit blij van worden....nu nog effe niet! Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 20:47

MARIANNE129 schreef:
Ehmmmm, Marylien, eigenlijk was Henduk mij (marianne) aan het helpen hoor, was mijn behang, dus wie heeft nou wiens werkjes gedaan??

Hahaha is het niet zo dat als je samen kunt klussen je alles samen aankan?? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 20:47

MARIJAN072 schreef:
Mariska, deze reactie vind ik erg flauw. Zeg dan liever niks.

'k Heb eigenlijk een hekel aan deze smiley. Smiley met dichtgeplakte mond Het lijkt alsof je niks zegt, maar eigenlijk zeg je heel veel.

ik bedoel er mee, dat het al zo'n uitgekauwd onderwerp is
waarin we van mening BLIJVEN verschillen.
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 20:48

HANNAH810 schreef:
ach visser; maak je niet ongerust;
bij gevaar nemen wij de toevlucht tot die prachtige zwarte torren van centimeters lang die daar rondkruipen.........
daarnaast heb je dichtbij nog "de hoogste boom" die zeer geschikt kan zijn voor vervelende bomen van kerels,
er is nog een barbeque...........

don't you worry......... Clown smiley

(grapje hoor mensen; we gedragen ons (vrijwel) normaal, een enkeling uitgezonderd)

En Cross neemt wel weer een tas vol eikeltjes mee.... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 20:52

ROBBEDOES873 schreef:
Hahaha is het niet zo dat als je samen kunt klussen je alles samen aankan?? Clown smiley

aaah , maar nu snap ik het
ik kan al niet klussen met een ander...... Clown smiley
dus......................
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 20:54

XABIA794 schreef:
aaah , maar nu snap ik het
ik kan al niet klussen met een ander...... Clown smiley
dus......................

Clown smiley ik ook niet Clown smiley en toch is het goed gekomen dus er is hoop Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 20:57

ROBBEDOES873 schreef:
Clown smiley ik ook niet Clown smiley en toch is het goed gekomen dus er is hoop Knipoog smiley

met deze moet ik dus op zoek naar iemand die "ALLEEN" kan klussen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 21:02

ANGELIQUE327 schreef:
En Cross neemt wel weer een tas vol eikeltjes mee.... Twijfelende smiley

van vorig jaar? Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1881 1882 1883 1884 1885 1886 1887 ... 6194 Volgende
Pagina 1884 van 6194