ChristianMatch

Forum

wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1882 1883 1884 1885 1886 1887 1888 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 21:03

HERMAN388 schreef:
van vorig jaar? Knipoog smiley

komt mooi uit herman...dan zijn ze een tikkie uitgedroogd...wat lichter, en doen niet zo zeer meer he Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 21:04

VISSER278 schreef:
'k zal je even helpen Marylien, want Leiden en Wassenaar zegt je misschien ook niet zo veel.
bij Cadzand ga je richting Terneuzen , dan door de tunnel richting Goes en dan ongeveer nog 120 km. naar het noorden. Ik schat dat het vanuit Cadzand ongeveer 2 uur rijden is.

met HSL gaat veel sneller Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 21:06

MARISKA601 schreef:
nee ze rijden daar nog met paard en wagen

Oeps...moet ik toch per kameel vanuit Gouda....
Maar volgens Willem komtet goed! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKJES285

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 21:10

MARIJAN072 schreef:
Die kans is misschien wel groter, dan op de heide. Knipoog smiley Herman, heb je wel gezien wat het hoofdprogramma inhoudt? 't Is gewoon een gemiste kans, als je niet gaat.

Datingspel
Samen met ongeveer 50 mannen en 50 vrouwen speel je het datingspel. Dit unieke spel richt zich op bijzondere ontmoetingen en geeft je de gelegenheid om op een persoonlijke en ontspannen manier met een ander in contact te komen. Hoe? Dat houden we nog even voor je geheim. Speel het ongedwongen mee en geniet van de unieke verrassingen die dat met zich meebrengt.

jij gaat zeker ook marijan Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKJES285

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 21:13

ANGELIQUE327 schreef:
komt mooi uit herman...dan zijn ze een tikkie uitgedroogd...wat lichter, en doen niet zo zeer meer he Knipoog smiley

de mannen verzinnen dan gewoon iets anders om mee te gooien... Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 21:18

HERMAN388 schreef:
met HSL gaat veel sneller Knipoog smiley

Ooh...zeg dat dan . Dacht dat het in Katwijk te doen was.
Wist ik veel dat je 's avonds nog wou gaan stappen in Parijs. Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 21:35

Dat blijf je houden he, met nieuwe bewegingen, altijd iets nieuws, en het kan altijd beter??
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 21:41

HANNAH810 schreef:
ach visser; maak je niet ongerust;
bij gevaar nemen wij de toevlucht tot die prachtige zwarte torren van centimeters lang die daar rondkruipen.........
daarnaast heb je dichtbij nog "de hoogste boom" die zeer geschikt kan zijn voor vervelende bomen van kerels,
er is nog een barbeque...........

don't you worry......... Clown smiley

(grapje hoor mensen; we gedragen ons (vrijwel) normaal, een enkeling uitgezonderd)

weer eens wat anders dan een kast

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op woensdag 2 februari 2011, 06:49
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 21:49

XABIA794 schreef:
met deze moet ik dus op zoek naar iemand die "ALLEEN" kan klussen Knipoog smiley
haha of niet kan klussen kan ook he Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 21:50

MIEKJES285 schreef:
jij gaat zeker ook marijan Clown smiley

Tja, ze zoeken alleen nog mannen hè. 'k Zou me natuurlijk als man kunnen vermommen (me gedragen als man, wordt wel lastigTwijfelende smiley), is gelijk het probleem van het mannentekort opgelost. Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 21:52

ELSKE510 schreef:
Ik las van iemand het volgende over een jongetje:
Tot mijn 14e jaar ging ik met mijn ouders naar een reformatorisch protestantse kerk.
Ik werd naast de bijbel onderwezen in de heidelbergse catechismus.
De heidelbergse catechismus en de geloofsbelijdenis samen vormden het hart van deze leer.
Lees hierbij de vragen 1 t/m 13 van de heidelbergse catachismus. .....
(ik wil je ze ook wel toesturen)
Vraag 13: Maar kunnen wij zelf onze schuld betalen?
Antwoord:
Op geen enkele manier. Wij maken de schuld juist elke dag groter. (curs.je)
Vervolgens geeft de catechismus aan dat we slechts enkel en alleen door het geloof in Jezus Cristus die voor onze zonden is gestorven, bevrijd kunnen worden.
God heeft ons zo lief dat hij zijn eniggeboren zoon voor ons heeft geofferd.

Stel je bent een ontvankelijk kind van een jaar of 8. Papa is verkozen tot ouderling in de kerk en je zit wekelijks naast mama.
Er is geen discussie over dit soort teksten. Dit is de Waarheid.
Wat doet dit met je zelfbeeld?
Wat is het effect op je lichaamsbeleving?
Welke gevoelens gaan overheersen?
Wat leert je over autoriteit?

Wanneer ik nu contact maak met het jongetje in mij overvalt mij een gevoel van diepe schaamte over al mijn impulsen die mij op onverwachte momenten kunnen overvallen, ik trek mij volledig terug , zowel fysiek als mentaal en wil het liefst niet gezien worden. Overigens is dat kind zich daar niet van bewust. Wat hij ervaart is de energetische terugtrekbeweging en gedachten over zichzelf als: Ik ben slecht, ik verdien eeuwige straf, ik ben machteloos. En toch is God liefde, want hij heeft voor mij zijn zoon geofferd.
Wanneer ik nu contact maak met het jongetje in mij overvalt mij een gevoel van diepe schaamte over al mijn impulsen die mij op onverwachte momenten kunnen overvallen, ik trek mij volledig terug , zowel fysiek als mentaal en wil het liefst niet gezien worden. Overigens is dat kind zich daar niet van bewust. Wat hij ervaart is de energetische terugtrekbeweging en gedachten over zichzelf als: Ik ben slecht, ik verdien eeuwige straf, ik ben machteloos. En toch is God liefde, want hij heeft voor mij zijn zoon geofferd.
...
...
...

pfff... Ik lees dit en de negatieve gevoelens komen gelijk weer boven... wat heb ik hier mee geworsteld... ik ben een aantal jaren lid geweest van de geref. vrijgemaakte kerk, waarin ook altijd die vraag 13 van de H.C. naar voren kwam... "je maakt de schuld elke dag groter" maakte me moedeloos... waarom deed ik nog moeite ??? Als ik zondags in de kerk zat werd er al verteld hoe verkeerd het de zondag er op (wat nog een week duurde) zou gaan... en liefde ? ik wist niet eens wat dat was... hoe had ik het ook kunnen weten ???
Die leer van de H.C. botste met wat ik dacht over God... uiteindelijk heeft het me doen besluiten om het lidmaatschap bij die kerk op te zeggen...

Weet je, het gevaar van die artikels vind ik dat het maar een gedeelte is van wat er in de bijbel staat...
Als je die basis niet kent van liefde, niet alleen van hoe de sfeer thuis was toen je kind was, maar ook als je onvoldoende beseft hoe God de mens liefheeft kan het mijns inziens zelfs schade voor je persoonlijkheid opleveren.

Ik vind de uittocht uit Egypte een mooi voorbeeld, waarin God allereerst het volk Israel bevrijdt uit de slavernij... daarna geeft Hij hen de geboden... uit liefde !!, die volgorde is voor mij heel belangrijk... en ook de intentie... God gaf de geboden niet om mensen het moeilijk te maken, de liefdesgeschiedenis van God met Israël bestaat er ten diepste in dat God Israël de Tora schenkt, dat wil zeggen het volk de ogen opent voor de ware natuur van de mens en het de weg toont die naar ware menselijkheid leidt.

Hoe belangrijk is die geloofsopvoeding... !! waarbij niet de zonde van de mens overheerst maar de genade en liefde van God in Jezus Christus.
Wij hoeven niet als slaven gebukt te gaan onder de zonde, maar wij mogen vertrouwen dat we in vrijheid mogen leven als verloste kinderen van God, die in de redding van Jezus Christus geloven.
Ik ben er van overtuigd dat als een mens oprecht berouw toont over zijn/ haar zonden hij/ ze ook zeker mag zijn dat God het vergeeft.
"Zover het oosten is van het westen, zover doet Hij onze overtredingen van ons" (Ps. 103:12)
Ook daar mogen we op vertrouwen !!

"Daar God ons het eerst heeft liefgehad is de liefde niet langer slechts een ‘gebod’, maar antwoord op de gave van de liefde waarmee God ons tegemoet treedt."

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op dinsdag 1 februari 2011, 22:26
Naar boven

Auteur Bericht
JASMYN704

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 22:04

Ik heb om 19 uur gereserveerd bij Eetcafe Spinoza aan de Eewal 50-52 in Leeuwarden. Tel.nr: 058-2129393
De reserveringsnaam is CM.

Parkeren kan voor de deur daar. En anders in de parkeergarage van het Oldehoofsterkerkhof

En voor de goede orde... Lachende smiley na het eten, gezellig stappen (cafeetjes) voor de liefhebbers

Laatst aangepast door
JASMYN704
op dinsdag 1 februari 2011, 22:11
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 22:04

MARIJAN072 schreef:
Tja, ze zoeken alleen nog mannen hè. 'k Zou me natuurlijk als man kunnen vermommen (me gedragen als man, wordt wel lastigTwijfelende smiley), is gelijk het probleem van het mannentekort opgelost. Knipoog smiley Lachende smiley

Wat wordt jouw gebruikersnaam dan idd MariJan072 Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 22:06

HANNAH810 schreef:
van mij hoeft het niet hoor, eva; het is immers jouw bericht;
doe dus wat jou goeddunkt .......
de nuancering staat er toch onder nu; so no problem, I think.
overigens vind ik dat er ook heel mooie dingen in het stukje staan.

wanneer er iets in staat dat niet klopt (naar mijn overtuiging,) kan ik het gewoon niet laten om even een reactie te plaatsen....... Knipoog smiley

.

Mag allemaal hoor Hannah Knipoog smiley
Maar wat mooie hè, dat je elke dag opnieuw mag beginnen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENDUK927

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 22:07

ROBBEDOES873 schreef:
Clown smiley ik ook niet Clown smiley en toch is het goed gekomen dus er is hoop Knipoog smiley

kan henkie nie klussie dan does kom wel ff helpen als ie nodig is hoor vraag er nie veel voor 750 euries of is da veel Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 22:18

MARISKA601 schreef:
ik bedoel er mee, dat het al zo'n uitgekauwd onderwerp is
waarin we van mening BLIJVEN verschillen.

Zolang er wederzijds respect is Mariska, vind ik er niks mis mee om over dit onderwerp door te gaan...
Als je er niks mee kunt leg je het naast je neer, en wie weet... denk je een keer... hee, zo heb ik het nog nooit gezien... dan kun je nog bij je mening blijven of je herziet je mening omdat je de dingen anders ziet...
Naar boven

Auteur Bericht
LORETTA033

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 22:46

INDERDAAD MEE EENS SUUS

WE KUNNEN VAN ELKAAR LEREN
ELKAARS UITLEG WAARDEREN EN RESPECTEREN

EN GERT........HET GAAT HIER NIET OVER NIEUWE BEWEGINGEN.......OOK GEEN NIEUWE LEER
DIE KOMEN EN GAAN IN NEDERLAND...

HET GAAT HIER SIMPEL OVER BIJBELSE ZAKEN
EN OPBOUWEND BEZIG ZIJN DAARMEE
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 22:47

LEONARD480 schreef:
Er zijn nog wel meer leuke mannen Susannah .... Clown smiley

Laat me raden... daarvan ben jij er 1 zeker ? Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 22:48

Het Onze Vader

Bidder: Onze Vader die...
God: Ja?
Bidder: Wil je me alsjeblieft niet storen! Ik bid.
God: Maar je riep Me.
Bidder: Riep ik U? Ik riep U helemaal niet. Ik was aan het bidden. Onze Vader die in de hemelen zijt...
God: Zie je wel, je deed het weer.
Bidder: Wat deed ik?
God: Je riep Mij. Je zei: "Onze Vader die in de hemelen zijt". Hier ben Ik. Wat is er?
Bidder: Maar ik bedoelde daar helemaal niets mee. Ik heb het toch al gezegd: ik deed gewoon mijn gebed. Ik bid altijd het Onze Vader. Ik voel me daar goed bij; ik vind het mijn plicht om mijn gebed te doen.
God: Goed zo. Ga verder.
Bidder: ...uw naam worde geheiligd...
God: Wat bedoel je daarmee?
Bidder: Wat bedoel ik waarmee?
God: Met "uw naam worde geheiligd"?
Bidder: Het betekent... wel euh... Hemeltje zeg! Hoe moet ik nu weten wat dat betekent? Het is gewoon een deel van dat gebed. (Pauze) Ja, wat betekent het eigenlijk?
God: Het betekent eervol, heilig, wonderlijk.
Bidder:Oh; ja, dat lijkt me zinvol. Ik heb me vroeger nooit afgevraagd wat geheiligd eigenlijk betekende. Uw Koninkrijk kome; uw wil geschiede, gelijk in de hemel alzo ook op de aarde.
God: Meen je dat werkelijk?
Bidder: Natuurlijk! Waarom zou ik dat niet menen?
God: Wat ga je daar dan mee doen?
Bidder: Doen? Niets denk ik. Ik denk alleen dat het goed zou zijn als U echt alles onder controle had; als mensen hier op de wereld zouden leven volgens Uw wil.
God: Leef jij volgens mijn wil?
Bidder: Wel... ik ga naar de kerk.
God: Dat was mijn vraag niet. Ik heb het bijvoorbeeld over je opvliegend karakter; je hebt daar echt problemen mee, weet je?
Bidder: Waarom begint U nu op mij te vitten? Ik ben zeker niet slechter dan heel wat van die hypocrieten in de kerk, weet U dat wel!
God: Verontschuldig Me... maar ik dacht dat je bad dat Mijn wil zou geschieden? Als dat moet gebeuren, dan moet het beginnen in het leven van diegenen die ervoor bidden. Zoals jij, bijvoorbeeld.
Bidder: Oh... OK dan! Ik weet dat ik nog wel een paar gebreken heb. Ik kan er zeker nog een paar opnoemen.
God: Ik ook.
Bidder: Ik heb daar vroeger nooit zo over nagedacht, maar ik zou echt wel een paar dingen in mijn leven willen veranderen. Ik zou echt wel van sommige dingen willen bevrijd zijn.
God: Goed zo! Zo gaan we er nog komen! We kunnen samenwerken, jij en Ik. We kunnen een paar echte overwinningen behalen. Ik ben fier op je!
Bidder: Ja maar, Heer, ik moet nu echt ophouden hoor. Het duurt nu al veel langer dan gewoonlijk! Geef ons heden ons dagelijks brood...
God: Het is misschien beter dat je wat minder eet; je bent nu al te zwaar!
Bidder: He... wacht nu eens even! Wat betekent dit allemaal? Ik wil gewoon mijn godsdienstige plichten doen en dan begint U me te onderbreken en mij op mijn gebreken te wijzen!
God: Bidden is inderdaad gevaarlijk. Het kan je veranderen, weet je. Dat is wat Ik je probeer duidelijk te maken. Je riep Me, en hier ben Ik. Het is nu te laat om nog te stoppen. Blijf verder bidden. Ik ben echt benieuwd naar het vervolg van je gebed. (Pauze) Wel... ga verder!
Bidder: Ik durf niet...
God: Waarom durf je niet?
Bidder: Omdat ik weet wat U gaat zeggen!
God: Probeer het dan.
Bidder: ...en vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren.
God: En Peter dan?
Bidder: Zie je nu wel! Ik wist dat U daarover zou beginnen! Waarom, Heer? Waarom vertelt Peter altijd leugens over mij? En hij is me nog geld schuldig ook! Reken er maar op dat ik met hem ga afrekenen.
God: En je gebed dan? Hoe kun je dit dan bidden?
Bidder: Ik meende het niet.
God: Nu ben je tenminste eerlijk! Maar het valt niet mee om heel de tijd met zoveel bitterheid te moeten verder leven, is het niet?
Bidder: Neen. Maar ik zal me beter voelen als ik met hem heb afgerekend. Ik weet al hoe ik Peter kan te pakken krijgen!
God: Dan zul je je niet beter voelen. Je zult je zelfs nog slechter voelen. Wraak is nooit zoet. Denk eens na hoe ongelukkig je je nu wel voelt. Maar Ik kan dat veranderen.
Bidder: Kunt U dat? Hoe?
God: Vergeef Peter. Dan zal Ik jou vergeven. Dan zullen de haat en de schuld Peter's probleem zijn en niet langer jouw probleem. Je zult er misschien wel wat geld aan verspelen, maar je zult je hart sparen.
Bidder: Het lijkt me wel niet gemakkelijk, maar ik geef toe dat het de moeite waard is. Dank U, Heer, omdat U me daar doorheen wilt helpen. En leid ons niet in verzoeking, maar verlos ons van de boze. Want Uwer is het Koninkrijk en de kracht en de heerlijkheid in der eeuwigheid. Amen.

Laatst aangepast door
EVA685
op dinsdag 1 februari 2011, 22:48
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 22:49

MARIANNE129 schreef:
Ehmmmm, Marylien, eigenlijk was Henduk mij (marianne) aan het helpen hoor, was mijn behang, dus wie heeft nou wiens werkjes gedaan??

hehe... Knipoog smiley
Ik had de neiging te antwoorden... Smiley met dichtgeplakte mond heb me maar ff gedeisd gehouden...
Knap hè Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 22:55

HENDUK927 schreef:
kan henkie nie klussie dan does kom wel ff helpen als ie nodig is hoor vraag er nie veel voor 750 euries of is da veel Clown smiley

Hee Duck, begrijp ik dat nou goed ? Lachende smiley
Ben je toch te huur ? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 22:59

ANGELIQUE327 schreef:
hij moet weer het laatste woord hebben he....onverbeterlijk! Boze smiley

Yep ..... ik kan het niet laten. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 23:03

Ik ben een stief uurtje te vroeg Crossroad...maarreh...om dringende reden ga ik nu plat..dus van hier..uit het goudse land...

Hartelijk gefeliciteerd met je 49 ste verjaardag! (Geen zoenen want daar word je beroerd van) maar t komt wel regelrecht uit mn hart....zo...ik heb gezegd!) Maak er wat van samen met je dochter!
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 23:05

CROSSROAD317 schreef:
Yep ..... ik kan het niet laten. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

nu ik...hihi...zie "jarigen" Duiveltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 23:07

...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op zondag 5 juni 2011, 13:14
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 23:10

...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op zondag 5 juni 2011, 13:15
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 23:22

...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op zondag 5 juni 2011, 13:13
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 23:24

las vanavond in de krant: De Kleine Kerkstraat in Leeuwarden is uitgeroepen tot de leukste winkelstraat van Nederland aldus de website nlstreets.nl. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 23:24

GERT856 schreef:
Dat blijf je houden he, met nieuwe bewegingen, altijd iets nieuws, en het kan altijd beter??

Ben ik helemaal met je eens Gert, de naamstelling zegt het al bij een aantal kerken in Nederland.
Gereformeerd -- reformatie -- hervorming of vernieuwing in geloofsbeleving.
Hervormd -- vernieuwing in geloofsbeleving .....

Over welke vernieuwing in geloofsbeleving moeten we dan denken ?? De afscheuring van de Rooms Katholieke kerk ..... Smiley die vol vragen zit

Sinds 1571 is er sprake geweest van de volgende gereformeerde kerkgenootschappen (vetgedrukte bestaan nog), zie illustratie):

Van 1571 tot 1816: Nederduits Gereformeerde Kerk (NGK)
Vanaf 1619: Remonstrantse Broederschap Van 1816 tot 2004: Nederlandse Hervormde Kerk (NHK)
Van 1834 tot 1869: Christelijke afgescheiden gemeenten
Van 1834 tot 1869: Gereformeerde Kerken onder het Kruis (GKohK)
Van 1840 tot 1907: Ledeboeriaanse gemeenten
Vanaf 1869: Christelijke Gereformeerde Kerken (CGK)
Van 1886 tot 1892: Nederduits Gereformeerde Kerken (NdGK)
Van 1892 tot 2004: Gereformeerde Kerken in Nederland (GKN)
Vanaf 1907: Gereformeerde Gemeente (in Nederland en Noord-Amerika) (GG)
Van 1907 tot 1948: Oud-Gereformeerde Gemeenten (OGG)
Van 1922 tot 1948: Federatie van Oud-Gereformeerde Gemeenten
Van 1926 tot 1946: Gereformeerde Kerken in Hersteld Verband
Vanaf 1944: Gereformeerde Kerken vrijgemaakt (GKV)
Van 1947 tot 1968: Christelijke Gereformeerde Gemeenten (CGG)
Vanaf 1948: Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland (OGGiN)
Vanaf 1953: Gereformeerde Gemeenten in Nederland (GGiN)
Vanaf 1968: Nederlands Gereformeerde Kerken (NGK)
Vanaf 1980: Gereformeerde Gemeenten in Nederland (buiten verband)
Vanaf 2003: Gereformeerde Kerken in Nederland (hersteld)
Vanaf 2004: Hersteld Hervormde Kerk (HHK)
Vanaf 2004: Protestantse Kerk in Nederland (PKN)
Vanaf 2004: Voortgezette Gereformeerde Kerken in Nederland (VGKiN)
Opmerking: De Gereformeerde Bond, opgericht in 1906, is niet in de opsomming meegenomen. Dit is namelijk geen kerkgenootschap, maar een orthodoxe groepering binnen de PKN.

Dan zijn er nog een aantal stromingen zoals bijv. Pinkstergemeente, Baptistengemeente en de Evangelische gemeente. Waar is dit dan weer een afscheuring van geweest ..... ?? Ergens waren ze het niet eens met de RK, Gereformeerde- en/of Hervormde kerk.

Ik ben het dus met je eens als je zegt "Dat blijf je houden he, met nieuwe bewegingen, altijd iets nieuws, en het kan altijd beter" Alleen voor mij geen ?? maar !!

PS: dit is dus geen aantijging naar welke kerk of gemeente dan ook, het gaat niet om goed of fout.

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op dinsdag 1 februari 2011, 23:25
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 23:25

SUSANNAH475 schreef:
Zolang er wederzijds respect is Mariska, vind ik er niks mis mee om over dit onderwerp door te gaan...
Als je er niks mee kunt leg je het naast je neer, en wie weet... denk je een keer... hee, zo heb ik het nog nooit gezien... dan kun je nog bij je mening blijven of je herziet je mening omdat je de dingen anders ziet...

Als het al om wederzijds respect zou gaan had dit topic niet geopend hoeven te worden. Er was er n.m al een, wat je nu krijgt is eigenlijk het vervolg van het vorige. en eigenlijk een vrij recente.
En hoe je het went of keert, het wordt altijd wel hommeles, gekrakeel een ieder blijft uiteindelijk bij zijn (haar) overweging en beleving.
En lijkt het net of we op de markt ons eigen produkt bij anderen door de keel willen murwen (wurmen kan ook)
Laat het toch eens een keer rusten, het is niet iets van ons zelf.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1882 1883 1884 1885 1886 1887 1888 ... 6194 Volgende
Pagina 1885 van 6194