| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 12:48
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | 
een knuffel voor mister/lady X die de bezem haalt door het forum. |
En haar naam is JUDITH!!!!!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 12:52
|
|
|
|
| YES356 schreef: | ha ha cm pakt geen grieks zet hij om in ? vandaar de ???????? jammmer  |
Ken jij Grieks dan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 12:53
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | AUW! Ik heb een pijnloze relatie met een Carmen epilator en voor de gevoelige plekjes onder de armen heeft Veet een milde 2 minuten creme,smeren,douchen,klaar........in 10 minuten in de 2 weken heb je de boel netjes
Voor die tranen........denk aan wat je nichtje zei........van mij:sterkte!  |
Thanks Leanne zal hem onthouden En die tranen....... ik zal er aan denken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 13:04
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | mijn slechtste moment van vandaag was wakker worden en beseffen dat ik aan vakantie toe ben.......ben zo moe..........en moet seffens nog gaan werken tot half elf vanavond........ en een ganse dag in spanning zitten, want vandaag wordt op de staff besproken of mijn broer nog een 2de keer operabel is van recidiverende longkanker........kzou efkens willen slapen voor enkele dagen! |
heel veel sterkte Marylien...... dan merk je pas wat een bloedband is he?.... Ik hoop het voor je broer...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 13:36
|
|
|
|
Hey Cross , Henk en alle jarigen van harte gefeliciteerd , een hele fijne dag toegewenst .
Groetn uut Grunn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 13:51
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Het kindje kiest als ze volwassen is in de vorm van het doen van belijdenis. Hiermee schaart ze zich achter de keuze van haar gelovige ouders en kiest zelf. Net zoals de ander zich laat dopen zodra hij/zij volwassen is. Hiermee stemt hij/zij ook in met de opdraag keuze van de ouders en kiest er zelf voor om bij God t ehoren.
Bij de kinderdoop erkennen we dat God ons roept en dat wij daarop antwoorden en zeggen dat wij en ons gezin bij Hem willen horen. Als gelovige ouders wil je dan je kinderen die je ontvangt van God ook bij Hem brengen en wij doen dit door middel van de kinderdoop, jullie door op te dragen.
IK denk dat we wel moeten onthouden dat dit een teken is en dat Jezus heel bewust zegt dat het om het geloof gaat.
En in de bijbel ( N.T. ) staan heel veel voorbeelden van mensen die genezen/opgewekt werden op grond van het geloof van de ander.
Het gaat dus altijd om het geloof. van jezelf of de ander die het dichtst bij jou betrokken is... |
huh ? Ik vind dit wel wat apart klinken hoor...!!
Neem nou mijzelf... ik heb bewust belijdenis gedaan (wist nog niet eens af van dat er een volwassendoop bestond), maar stond ik daarmee achter de keuze van mijn ouders ? Nee dus... !! Mijn keuze heeft niets te maken met hun keuze, maar met Gods gegeven liefde, mijn geloof in Zijn Zoon en mijn antwoord daarop. Ik geloof namelijk dat God van elk mens persoonlijk een keuze verwacht om Jezus wel of niet aan te nemen... dat staat mijns inziens los van hoe je ouders in het geloof staan.
(Zie ook de tekst in Mattheus 10:"37 Wie vader of moeder liefheeft boven Mij, is Mij niet waardig; en wie zoon of dochter liefheeft boven Mij, is Mij niet waardig").
Dat ik nog steeds achter de kinderdoop sta heeft met name te maken met dat ik geloof dat God de initiatiefnemer is... Hij heeft ons eerst liefgehad en God wil niet dat er ook maar iemand verloren gaat... al vanaf onze geboorte (liever gezegd vanaf ons bestaan) staat Hij positief tegenover/ t.o.v. ons leven... het is aan ons om daar (later als we die bewuste keuze kunnen maken) op te antwoorden... (Zijn liefde al dan niet aan te nemen).
En in het verlengde daarvan dat Jezus gezegd heeft dat we de kinderen niet mogen hinderen.
Dit alles gezegd te hebben denk ik dat het God met name gaat om ons persoonlijke geloof... !!
Ik denk zelf niet dat het voor God iets uitmaakt of je belijdenis doet of je als je de bewuste keuze kan nemen, je (als volwassene) laat dopen. Beide is het een bewuste keuze voor Jezus/ God. Veel van wat ik in de kerk leerde blijkt ook niet te kloppen, daarom vind ik het belangrijk om het te toetsen aan de bijbel.
Over de volwassendoop ga ik nadenken...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op woensdag 2 februari 2011, 13:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 14:16
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op vrijdag 4 februari 2011, 00:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 14:16
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | 
een knuffel voor mister/lady X die de bezem haalt door het forum. |
Ik gooi der ook een mega dikke knuffel bij tnx voor de bezem door het forum!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 14:21
|
|
|
|
| HENDUK927 schreef: | kan henkie nie klussie dan does kom wel ff helpen als ie nodig is hoor vraag er nie veel voor 750 euries of is da veel  |
Je bent TE lief maar klussen doe ik liever zelf (vind het veelste leuk )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 14:33
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | hoe dan ook, er waren wel eens spanningen, maar ik vond dat Gibby wel een goeie bijdrage leverde met zijn dagelijkse teksten uit "het rechte spoor uit een Christleijk dagboek", ik vind het jammer dit niet meer te kunnen lezen! |
Ik heb begrepen dat meer mensen dit dagboek hebben, misschien kan iemand anders het overnemen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SWEETLADY943
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 15:03
|
|
|
|
Jee Gibby wat heb je nou gedaan; ¿vertrokken? Ben je al terug, well alvast een vriendelijke groet naar jou toe. ¡Jammer dat je vele teksten hebt weg gehaald!
Verder een knuf aan Marianne en Duckie, omdat ze gewoon een lief stel zijn .
Beterschap lieve Marianne en iedereeen die op t moment ziek is, ik heb hier ook al 2 muisstille ziekerige in huis, zooo stil nu
Groetjes, sweets
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 15:25
|
|
|
|
| ROBBEDOES873 schreef: | | Ik gooi der ook een mega dikke knuffel bij tnx voor de bezem door het forum! |
Doessie... Zou jij gaarne in het vervolg jouw olifantjes willen gebruiken ja.
Alvast een hele dikke muizenknuf van .. ja .. wie ben ik...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 15:50
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Griffin je moet jezelf ook een beetje verkopen joh.....anders wordt het helemaal niks.....  |
't mooier doen voorkomen dan het in werkelijkheid is, bedoel je.
nee dank je. ik blijf liever mezelf.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 16:09
|
|
|
|
|
mijn mooiste moment van vandaag is dat ik weer contact heb gehad met mn vrienden in Egypte. .......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 16:26
|
|
|
|
| ALOUS961 schreef: | | mijn mooiste moment van vandaag is dat ik weer contact heb gehad met mn vrienden in Egypte. ....... |
Meid wat fijn! Heerlijk voor je...was alles "goed" daar???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 16:28
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | Zolang ik hier nog mag blijven knuffel ik (bijna) iedereen. Eén dame die ik héél graag knuffel is: Quess who? Ze is een Engel.  |
Nou zitten we eigenlijk op het verkeerde topic Gibby, maar een klein knuffie terug zal toch geen bezwaar zijn??? komtie:  (die eerste afspraak hebben we per slot van zake al lang achter ons liggen he)
Laatst aangepast door
|
ANGELIQUE327
|
op woensdag 2 februari 2011, 16:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 16:30
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | Goed dat ik het weet, ik verschijn daar in Ede in harnas met schild!  |
Jammer angelique dit voorrecht behoort toe aan de ridders...ehhh ....of je moet aan kunnen tonen dat je van adellijke komaf bent anders gaat het gewoon weg niet.
Voor de mensen die het niet weten ...het is namelijk blauw bloed
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 16:35
|
|
|
|
| YES356 schreef: | ha ha cm pakt geen grieks zet hij om in ? vandaar de ???????? jammmer  |
Je kan Grieks ook omzetten in de Nederlandse uitspraak, dan weet iedereen wat je bedoelt! 's agapo (oeps..fout voorbeeld ) milao hellinika
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 16:36
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | Nou zitten we eigenlijk op het verkeerde topic Gibby, maar een klein knuffie terug zal toch geen bezwaar zijn??? komtie:  (die eerste afspraak hebben we per slot van zake al lang achter ons liggen he) |
Het zij jullie van harte gegund...en dat er vele knuffels mogen komen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 16:36
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Jammer angelique dit voorrecht behoort toe aan de ridders...ehhh ....of je moet aan kunnen tonen dat je van adellijke komaf bent anders gaat het gewoon weg niet.
Voor de mensen die het niet weten ...het is namelijk blauw bloed  |
oeps...het mijne is rood....dan toch maar het deksel van de koekepan als schild....t zal vast nie helemaal beschermen met mijn postuur...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 16:41
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | oeps...het mijne is rood....dan toch maar het deksel van de koekepan als schild....t zal vast nie helemaal beschermen met mijn postuur...  |
Wordt het net een potje tennis ...met koekepannen en eikeltjes als tennisballen...haha......kijken wie er wint
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 16:47
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | 't mooier doen voorkomen dan het in werkelijkheid is, bedoel je.
nee dank je. ik blijf liever mezelf. |
Gelijk heb je, Griffin. Leonard heeft misschien nog niet door, dat de meeste vrouwen (uitzonderingen daargelaten) daar toch doorheen prikken. Dus 'jezelf verkopen', is op CM niet nodig. Dat is verspilde energie, zou zelfs averechts kunnen werken.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op woensdag 2 februari 2011, 16:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 16:52
|
|
|
|
| JASMYN704 schreef: | Ik heb om 19 uur gereserveerd bij Eetcafe Spinoza aan de Eewal 50-52 in Leeuwarden. Tel.nr: 058-2129393 De reserveringsnaam is CM.
Parkeren kan voor de deur daar. En anders in de parkeergarage van het Oldehoofsterkerkhof
En voor de goede orde... na het eten, gezellig stappen (cafeetjes) voor de liefhebbers |
Komt helemaal goed!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANS744
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 16:56
|
|
|
|
| CHRISTIANMATCH schreef: | On-topic graag!
Dit onderwerp is opgeschoond, praten over spelling/school etc. graag in een nieuw topic en met respect voor elkaar. |
bedankt dat je dat verwijderd heb.hopelijk gaan ze nu alleen antwoorden geven op de vraag in topic ze dwaalen te veel af.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 17:09
|
|
|
|
Ik snap niet goed hoe je eraan komt dat Lazarus opstond uit het dodenrijk... waar lees je dat Eva ? Weet je, een voorganger of predikant weet natuurlijk veel, maar ik denk dat het altijd de bedoeling is dat je zelf toetst of het wel de waarheid is.
Groetjes, Susannah[/quote]
Hoi Susannah las net een stukje over de dodenrijk op het internet
Wat is het dodenrijk?
Als het om sterven en dood gaat, komen wij in het Oude Testament het woord ‘sheol’ tegen en in het Nieuwe Testament ‘hades’. Die woorden worden vertaald met ‘dodenrijk’. De vraag waarop wij nu antwoord willen hebben, is: Is het Griekse woord ‘hades’ dan de vertaling van het Hebreeuwse woord ‘sheol’? Betekenen die woorden hetzelfde?
Eigenlijk verklaart het Woord van God zichzelf. In Handelingen 2:27 zegt Petrus over de Heer Jezus: ‘omdat Gij mijn ziel niet aan het dodenrijk zult overlaten, noch uw heilige ontbinding doen zien’.
Petrus haalt daar Psalm 16:10 aan. Daarin staat inderdaad ‘sheol’. Het Grieks (d.w.z.: de Griekse vertaling van het Oude Testament, de Septuaginta) heeft daar ‘hades’ staan.
Als in het oude Israël gevraagd werd: wat gebeurt er met de ziel, als een mens sterft?, dan was het antwoord een ophalen van de schouders. Het betekende voor iemand in die tijd zoveel als: dat is onzeker, twijfelachtig, vragend – ‘sheol’, m.a.w.: is er niet meer, is weg, opgehouden te bestaan.
In de Septuaginta, vertaalde men ‘sheol’ met ‘hades’. Dat betekent: onwaarneembaar.
Nu moet het niet zo zijn, dat wij ‘sheol’ gaan vullen met de betekenis, die ‘hades’ volgens Griekse voorstellingen heeft. Daar is het de onderwereld, de plaats waar de zielen van overledenen zich zouden bevinden. Het uitgangspunt is en blijft het Hebreeuwse woord. Dat is bepalend hoe wij het Griekse woord moeten begrijpen!
Ik geef u enkele schriftverzen waar de ziel met ‘sheol’ in verband wordt gebracht. Psalm 30:4 – daar staat ‘mij’, letterlijk: ‘mijn ziel’; Psalm 49:16 – er staat ‘mijn leven, terwijl er letterlijk ‘mijn ziel’ staat. Zie ook Psalm 86:13 en 89:49.
Wij kijken naar het Nieuwe Testament. Wat leert de Here Jezus? In Johannes 11:11 zegt Hij over Lazarus, dat hij gestorven is. Hij wekt hem op uit de dood.
Wat valt u op, als u die gebeurtenis leest? Inderdaad, er wordt niets gezegd over wat Lazarus in de dood heeft meegemaakt. Niemand vraagt ernaar. U weet waarschijnlijk het antwoord. Elke Jood wist, dat er in de dood geen bewust ‘zijn’ is. De Heer vergelijkt de dood hier met slapen.
Dat betekent, dat het oudtestamentische ‘sheol’ en het nieuwtestamentische ‘hades’ hetzelfde aanduiden. Als de geest terugkeert naar God en het lichaam in het graf wordt neergelegd, is de ziel ‘hades’, niet langer waarneembaar. De N.B.G.-vertaling vertaalt dat met ‘dodenrijk’.
U weet hoe de Schriften spreken over dood en doodgaan. Maar misschien speelt door uw hoofd de gelijkenis van de rijke man en de arme Lazarus. Daar wordt, zegt u misschien, toch over de ‘hel’ gesproken?!?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
REBECCA667
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 17:42
|
|
|
|
| REBECCA934 schreef: | Om 8 uur in me bed kruipen na mn nachtdienst  |
hear hear...
mijn mooiste moment van vandaag was op de markt precies dat stukje lint vinden wat ik zocht.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 17:55
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Gelijk heb je, Griffin. Leonard heeft misschien nog niet door, dat de meeste vrouwen (uitzonderingen daargelaten) daar toch doorheen prikken. Dus 'jezelf verkopen', is op CM niet nodig. Dat is verspilde energie, zou zelfs averechts kunnen werken. |
HoHO Marijan....stel er staat iemand voor je enthousiast..goed gekleed...staat goed in het leven...succesvol en ga zo maar door of je denkt maakt niet uit allemaal...nou geloof me dat het eerste werkt.
Nog een opmerking over mooier voordoen dan in werkelijkheid is niet mijn uitspraak...verkeerde interpretatie van mijn bedoeling. Verkopen van jezelf hoeft niet te betekenen dat jezelf heel mooi voordoet, want stel je voor ....leuke date en er klopt achteraf niks van ...dus sta idd dan weer met lege handen.
Leonardus heeft het wel door ...Marijan gelukkig wel...stel je voor
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op woensdag 2 februari 2011, 18:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKJES285
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 18:20
|
|
|
|
|
mijn mooiste moment vandaag was vanmorgen vroeg een lief berichtje op mn msn van mijn liefje die me een fijne werkdag wenste.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 18:21
|
|
|
|
Even het honne ponnetje gedrag weer van nieuwe impulsen te geven
Honne ponnetje waar ben je
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 18:35
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Doessie... Zou jij gaarne in het vervolg jouw olifantjes willen gebruiken ja.
Alvast een hele dikke muizenknuf van .. ja .. wie ben ik...  |
sorry hoor mars deed je enkel quoten zal niet meer gebeuren. En eeeh ik heb geen eigen olifantjes hoor, Heb uberhaupt geen eigen plaatjes of wat dan ook maar hier, Sorry maar vind je vraag toch een beetjeeeee... tja
Laatst aangepast door
|
ROBBEDOES873
|
op woensdag 2 februari 2011, 18:37
|
|
| Naar boven |
|
|