| Auteur |
Bericht |
|
ROSEVE659
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 10:56
|
|
|
|
Bedankt Josina022. Hoe doe je dat; die link leggen ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 10:59
|
|
|
|
| ROSEVE659 schreef: | Bedankt Josina022. Hoe doe je dat; die link leggen ? |
De link kopiëren naar hier, selecteren en bovenin op de knop url klikken.
Ik vind 'm idd sterk. En ik geloof idd dat het zo is dat je pas oprecht van iemand anders kunt houden wanneer je in de 1e plaats van jezelf houdt!
José
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 11:00
|
|
|
|
Ik ben ruim 10 jaar vrijgezel geweest, maar inmiddels geen vrijgezel meer. Maar zoals het hier al een paar keer geschreven is: wel vrij gezellig!
José
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 11:03
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | | een mooi moment vandaag is dat de beslissing gevallen is dat mijn broer geopereerd wordt volgende week, er is hoop! |
Fijn voor je Marylien !! (Dat was de spanning van het wachten waard denk ik... ). Omdat ik denk dat je elke sterktewens wel kunt gebruiken: sterkte !!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 11:05
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | klinkt tof susannah, popkoor..........koor van een kerk of wat? |
Nee, is niet van een kerk, maar onderdeel van de Popschool hier.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROSEVE659
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 11:28
|
|
|
|
|
Bedankt voor de tip Jose.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 11:33
|
|
|
|
| ROSEVE659 schreef: | | Bedankt voor de tip Jose. |
Graag gedaan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 12:23
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | | een mooi moment vandaag is dat de beslissing gevallen is dat mijn broer geopereerd wordt volgende week, er is hoop! |
Oh Marylien, dat is heel fijn om te horen zeg!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 12:28
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | men zegt altijd :
zolang je met jezelf niet kan leven kan je met geen ander leven, en als je jezelf niet graag ziet kan je een ander niet graag zien,
wel ik vind dat ik goed voor mijzelf kan leven, en dat ik mijzelf graag genoeg zie, maar een verlangen om van iemand anders te mogen houden als partner dan blijft toch hoor! |
Ben ik grotendeels met je eens Marylien. Liefde is niet zo zwart/wit en houden van ook niet.We zijn mensen,met ups en downs en juist in periodes dat je niet goed in je vel zit heb je de ander hard nodig,als je die liefde krijgt en mag geven ben je een gelukkig mens.......liefde geef je in voor- en tegenspoed,je bouwt elkaar op,liefde is niet zo egoistisch als in het liedje naar voren komt. In de liefde zet je jezelf niet op de eerste plaats........maar misschien ben ik wel jullie tegenpool,schijnt aan te trekken he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 12:38
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | ik vind em hardstikke sterk je kunt idd pas van een ander houden als je van jezelf houd  | Wat een grote onzin is dat zeg. Er is gewoon geen snars van waar. Je kunt best wel van een ander houden als je niet lekker in je vel zit. Stimulleert alleen maar navelstaren vind ik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SPITFIRE130
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 13:07
|
|
|
|
Leeuwarden is voor mij vet dichtbij. Helaas kan ik dan niet:( Ga naar een concert van Queenmania, wat natuurlijk wel weer leuk is! :D
Laatst aangepast door
|
SPITFIRE130
|
op donderdag 3 februari 2011, 13:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 13:19
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Wat een grote onzin is dat zeg. Er is gewoon geen snars van waar. Je kunt best wel van een ander houden als je niet lekker in je vel zit. Stimulleert alleen maar navelstaren vind ik. |
Wat mij betreft gaat het niet om een keer of een tijdje niet lekker in je vel zitten, als wel langere tijd jezelf echt niet liefhebben, bv wanneer je een minderwaardigheidscomplex hebt.
Uit ervaring weet ik dat je dan best voor een ander kunt zorgen en er kunt zijn voor een ander, maar niet oprecht ten diepste van iemand kunt houden.
Ik ben pas echt van andere mensen gaan houden, nadat ik geleerd en ondervonden had dat ik er ook mag zijn en niets minder ben dan een ander.
Dus om nu te zeggen dat het, in het algemeen, grote onzin is? Nee, ik heb het aan de liijve ondervonden! En ik denk dan ook dat het voor iedereen anders is. Misschien dat ik hierboven iets te stellig gereageerd heb?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JASMYN704
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 13:27
|
|
|
|
| SPITFIRE130 schreef: | Leeuwarden is voor mij vet dichtbij. Helaas kan ik dan niet:( Ga naar een concert van Queenmania, wat natuurlijk wel weer leuk is! :D |
Ik heb het gezien! Ze komen in Dokkum. Helaas kan ik daar niet heen, omdat ik dit uitje organiseer.... Have fun!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 13:44
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Wat een grote onzin is dat zeg. Er is gewoon geen snars van waar. Je kunt best wel van een ander houden als je niet lekker in je vel zit. Stimulleert alleen maar navelstaren vind ik. | .
Wel of niet houden van jezelf heeft niets te maken met het feit of je een keer niet lekker in je vel zit. Heeft meer te maken met of je je zelf accepteerd zoals je bent.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 13:45
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | .
Wel of niet houden van jezelf heeft niets te maken met het feit of je een keer niet lekker in je vel zit. Heeft meer te maken met of je je zelf accepteerd zoals je bent. |
Idd, Imke! Zie ook mij reactie hierboven!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 13:55
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | | Idd, Imke! Zie ook mij reactie hierboven! |
Yep Josina!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 14:13
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Wat mij betreft gaat het niet om een keer of een tijdje niet lekker in je vel zitten, als wel langere tijd jezelf echt niet liefhebben, bv wanneer je een minderwaardigheidscomplex hebt.
Uit ervaring weet ik dat je dan best voor een ander kunt zorgen en er kunt zijn voor een ander, maar niet oprecht ten diepste van iemand kunt houden.
Ik ben pas echt van andere mensen gaan houden, nadat ik geleerd en ondervonden had dat ik er ook mag zijn en niets minder ben dan een ander.
Dus om nu te zeggen dat het, in het algemeen, grote onzin is? Nee, ik heb het aan de liijve ondervonden! En ik denk dan ook dat het voor iedereen anders is. Misschien dat ik hierboven iets te stellig gereageerd heb? |
Dat denk ik ook,ik reageerde puur op het liedje,dat vind ík onzin maar voor hem kan het waar zijn
Ik heb trouwens het omgekeerde ervaren van wat jij meegemaakt hebt,ook als je jezelf totaal op de achtergrond moet zetten(jezelf uitgummen voor zolang dat nodig is) kan dat uit echte liefde zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 14:46
|
|
|
|
een ieder die de naam des HEEREN aanroept, ZAL zalig worden. Gods liefde is zoveel groter dan wij mensen ons uberhaupt maar voor kunnen stellen!![/quote]
Merk wel Hannah als je dit kunt zeggen ook zijn bijzondere genade heb kunnen ervaren in jouw leven en Dennis bedankt voor de positieve bijdrage tot dusver.....was wat laat met mijn reactie maar wel gemeend
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op donderdag 3 februari 2011, 14:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 15:07
|
|
|
|
t is zelfs de manier waarop de Heere Jezus liefde betoonde leanne......
Niemand heeft meerder liefde dan deze, dat iemand zijn leven zette voor zijn vrienden.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op donderdag 3 februari 2011, 15:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 15:11
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | .
Wel of niet houden van jezelf heeft niets te maken met het feit of je een keer niet lekker in je vel zit. Heeft meer te maken met of je je zelf accepteerd zoals je bent. | De voorwaarde die gesteld wordt, is veel te absoluut en het geeft ook veel nare gevolgen vind ik. Mensen die het als excuus gaan gebruiken: ja ik hield niet van mezelf, hoe heb ik dan van jou kunnen houden. Geen wonder toch dat ik je zoveel sloeg, ik hield gewoon niet van mezelf.... Van zulke drogredenen krijg ik braakneigingen sorry...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 15:14
|
|
|
|
|
volgens mij gaat het over liefhebben, chatuliem; niet over mishandeling....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 15:17
|
|
|
|
| DENNISS669 schreef: | Als ik je vraag m.b.t. erfzonde en "gewone" zonde goed begrijp, bedoel je met erfzonde onze schuldige status voor God op basis van ons afstammen van Adam? En met zonde, al ons handelen denken en doen wat tegen Gods wet in gaat? Nu, m.b.t. de erfzonde, wij zijn een nieuwe schepping in Christus op basis van ons geloof en de doop. Romeinen 6,11: Zo dient ook u uzelf te beschouwen als dood voor de zonde, maar voor God levend in Christus Jezus, onze Heer. Dood voor de zonde, levend voor God. Niet dan een beetje dood, dan weer een beetje levend, van de erfzonde wordt je in een keer verlost, ben je dat met me eens? Over de zonde, na de bekering: Ik stel dat er geen zonde meer is als er geen wet meer is. Als jij mij een vers kan laten zien die zegt dat er een wet is die voor christenen nog geldt, ben ik daar reuze benieuwd naar! | Goed, je laat eigenlijk precies zien waarom ik erfzonde ten zeerste afwijs. Jij stelt in dit stukje dat een kind dat nog geen zonde begaan heeft als schuldig is voor God. Dit is niet alleen gênant, maar ook verzonnen. God stelt nl. geen enkel kind verantwoordelijk zolang het niet in staat is het goede van het slechte te onderscheiden....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BIANCABB146
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 15:18
|
|
|
|
interessant onderwerp, ik zal mn ervaringen later even uitywijden
Laatst aangepast door
|
BIANCABB146
|
op donderdag 3 februari 2011, 15:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TALIET435
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 15:19
|
|
|
|
|
ik vind het alleen erg jammer dat dit jaar zoveel in de media al verklapt word voor het uberhaupt op tv is geweest. Eerst al met boer richard en nu weer van boer gijsbert wat wel mysterieus blijft wat er aan de hand is maar goed
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BIANCABB146
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 15:22
|
|
|
|
heb je naaste lief zoals jezelf...
als je niet van jezelf houd, hoe kan je dan volmaakt van een ander houden? ik vind het soms lastig als ik in een dip zit om een ander bij te staan, dat werkt gewoon niet, althans bij mij.
het is wel een voorwaarde denk ik voor een goede basis. eerst jezelf liefhebben, dan kan je een ander liefhebben
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 15:22
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Gelukkig is mijn Nederlandse taal DIK in orde en word ik nooit gecorrigeerd.
Het valt mee, maar drie foutjes in deze ene zin, Hannah.
Thomas, correctieboer.  |
tja, wat kan ik hierop zeggen, meester? "wanneer kan ik mijn toets overmaken"? maar dat wil ik niet.... "ik zal beter mijn best doen"? maar dat doe ik niet "ik leer het nog wel eens"? maar dat geloof ik niet "krijg de hik, meester"? maar dat mag ik niet wat kan het menselijk leven toch ingewikkeld zijn! je schrijft een reactie, en hup; twee reacties op t zelfde moment......
krijg de hik!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 15:25
|
|
|
|
|
angel; even op de anderen wachten , he?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 15:27
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Als het alleen maar gaat om het gebed en de opdracht de kinderen op te voeden naar Gods wil, hoeft dat ten eerste niet gepaard te gaan met dat ritueel. Dat ritueel schept in mijn ogen nl. verkeerde verwachtingen: opgenomen worden in het verbond, predestinatie en vergeving van zonden...dat zijn dingen waar de doop niet voor bedoeld is en toch wordt het ervoor gebruikt. De doop is als antwoord op bekering van de gelovige bedoeld...De gelovige zelf, niet de ouders van de gelovige. Als dat ritueel die inhoud zou hebben, zou Jezus dat ook duidelijk gemaakt hebben in het onderwijs. Maar in het onderwijs lees ik niks van verbond, erfzonde of predestinatie...Er staat slechts: bekeert U en laat u dopen. Zelfs een orthodoxe jood als Nicodemus kreeg te horen, dat het verbond niet voldoende was, dat zelfs een toegewijd leven niet voldoende was, maar dat hij zich moest bekeren, en dan zou hij de wedergeboorte ontvangen.... Ik zou eens een keer een wedervraag stellen als de bijbel er zo duidelijk op is, waarom aanvaarden jullie dat niet? Waarom vind je de leer van de kerk belangrijker dan de leer van de bijbel? |
Even een korte reactie Chat …misschien een beetje laat.. Even wil ik kwijt dat Doop nooit een ritueel genoemd mag worden, staat in mijn inzien los of de vorm de juiste is. Had ook liever gezien dat alle gemeenten en kerken hierover meer de eenheid in geloof gingen zoeken, maar terzijde maak ik toch van de gelegenheid gebruik je erop te wijze dat de Doop een Teken en Zegel is van Zijn Verbond en of je nou wil of niet dit is wel Bijbels. Daar naast wil ik ook even kwijt dat de regels van de Kerk wel gefundeerd zijn op de Bijbel en je kunt niet zomaar zeggen dat de regels van de Kerk boven die van de Bijbel staan …geeft denk ik een verkeerde en onjuiste denkwijze over die regels. Natuurlijk toen de PKN een feit werd en men rollebollend over straat ging heb ik net als vele ook vragen gehad en nog steeds. Eens waren ze vrienden samen naar de kerk en later ach het is bekend. De PKN is een plurale kerk geworden met vele gezichten en dat doet mij verdriet. Ook Chat heb ik vele vrienden in de pinkster en of andere gemeentes, daarin hele goede contacten kunnen opbouwen en zeker ware Christenen, maar geloof me die vind je ook in de gewone kerk. Wat ik bepleit is laten we zoeken samen in het geloof wat ons samen bindt en daarin groeien in het geloof. De tijd is meer dan rijp om de kerk muren te verwijderen en het gaat uiteindelijk maar om één ding.
Een opmerking die ik tegenkwam van Jan Zijlstra …God heeft vele soorten satellieten Leonard
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 15:29
|
|
|
|
|
ik heb het idee dat Sjeel al weg is...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 3 februari 2011, 15:34
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Dat denk ik ook,ik reageerde puur op het liedje,dat vind ík onzin maar voor hem kan het waar zijn
Ik heb trouwens het omgekeerde ervaren van wat jij meegemaakt hebt,ook als je jezelf totaal op de achtergrond moet zetten(jezelf uitgummen voor zolang dat nodig is) kan dat uit echte liefde zijn |
Dit klopt ook zeker, Leanne, dat doe ik nu ook zeker!
Maar ik heb periodes gekend dat ik mijzelf volledig wegcijferde voor anderen om maar niet met mijzelf bezig te hoeven zijn, ik ontkende mijn eigen bestaan daardoor.
Nu kan ik mijzelf wel op de achtergrond zetten uit oprechte liefde voor de ander, zonder bijbedoelingen!
|
|
| Naar boven |
|
|