ChristianMatch

Forum

wat vinden jullie van de volwassendoop ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1895 1896 1897 1898 1899 1900 1901 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 00:29

CROSSROAD317 schreef:
Dat is al een paar keer geschreven Chat, maar daar wordt overheen gelezen blijkbaar.

Kan natuurlijk ook zijn dat mensen dat niet willen lezen ..... Smiley die vol vragen zit

Natuurlijk hebben wij het gelezen, maar wij zijn al overtuigt Engeltje smiley das toch ook mooi Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 00:38

SUSANNAH475 schreef:
Oke, hier dan mijn antwoord op jouw stukje:

Met dat laatste (vetgedrukt) ben ik het niet eens... !!

En dat mijn ouders destijds kozen voor de kinderdoop zegt niks over hoe ik het zie.
Bovendien g'loof ik dat je hier een denkfout maakt. (ik doel dan niet zozeer op jouw ervaringen)
Ik durf hier neer te zetten dat er nogal wat "christelijke" gezinnen bestaan, die niet vanuit hun persoonlijke geloofsovertuiging hun kind laten dopen, maar om andere redenen.

t'Is dat ik zelf geen kinderen heb, maar dat ik als kind gedoopt ben wil nog niet zeggen dat ik het op diezelfde manier zou doen.

Het kan best zijn hoor dat de meesten de gewoontes overnemen van wat ze van huis uit hebben meegekregen.
Maar ik heb het dus niet op die manier gedaan, en daar ben ik alleen maar dankbaar voor.

Ik vind deze discussie waardevol omdat je toch ook vaak merkt dat mensen dingen gewoon zijn, ze zich vasthouden aan tradities en op grond daarvan bijv. een kind laten dopen... fout !!
Het is de bedoeling dat we nadenken over dingen of het wel waar is wat de kerk zegt, of wat je altijd hebt geleerd... en het toetst aan de bijbel.

toppie!,kan ik me helemaal in vinden,dat is waar het om draait!
gewoon nadenken,niet achter tradities aanlopen maar gewoon de bijbel lezen.
Naar boven

Auteur Bericht
DAYSPRING826

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 07:56

Even een huishoudelijke mededeling: ik heb een aantal van mijn reacties aangepast, omdat ik erachter kwam dat dit forum door iedereen gelezen kan worden (ook zonder ingelogd te zijn dus) via zoekresultaten van Google. Privacy is hier dus niet gegarandeerd.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 08:30

Hoi CM-strandwandelaars,

Missen jullie zeelucht en strand?
Zullen we weer gaan doen dit jaar?
Lijkt me wel goed idee.
Vorig jaar hebben we in Noorwijk gelopen en dit jaar gaan we naar Katwijk aan Zee. Speciaal voor christelijke wandelaars in "christelijke" badplaats.
Daar is ruim parkeerplaats bij Boulevard tegenover de vuurtoren, Nu gaan we in voorjaar en wel op zaterdag 14 mei vanaf 12.00 uur

Of jullie mee willen, hoor ik graag van jullie

Groetjes

Herman388
===============================================
Deelnemers:

Angelique327
Alous961
Miekjes285
Marian096

Herman388
Leonard480
Benny340
Pimpernel883
Henk546

Laatst aangepast door
HERMAN388
op maandag 14 februari 2011, 10:21
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 09:27

THOMAS968 schreef:
Thomas, houdt van het woord en ook van het Woord.

dikke tien dus......... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 10:02

'k Zou Leeuwarden nog net kunnen vinden Knipoog smiley , maar toch gaat 't mij niet lukken om mee te gaan. (Het weekend is namelijk ook om een stukje rust in te bouwen, anders heb ik maandag een probleem.) Twijfelende smiley Aan de gezellige Noordelingen, gezien het lijstje, ligt het zeker niet. Het wordt vast en zeker gezellig.

'k Wens jullie een hele gezellige en leuke avond toe! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 10:36

Zaterdag 5 februari, Ex. 7: 1-13; God is dood.

Het lijkt wel een wedstrijd in goochelen; wie kan er van een stok, een staf, een slang maken – een echte, levende slang?
Je zou denken: dat is onmogelijk! Maar God kan het. En Mozes en Aäron laten het de Farao zien. Zo machtig in onze God!
Farao lacht. Hij roept zijn tovenaars. Maar die – hoe is het mogelijk! – die doen precies hetzelfde! Ze zijn net zo machtig als die God van Israël…!
Nu is het van belang te weten dat de Egyptenaren de slang vereerden als een heilig dier. De Farao werd hoe dan ook afgebeeld met een slangetje op zijn voorhoofd, een teken van de macht van de koning die al zijn vijanden vernietigen zou!

Is nu werkelijk de God van Egypte net zo machtig als de God van Israël? Geen sprake van! Kijk eens wat er gebeurt: de slang van Mozes en Aäron eet al die slangen van de Farao op! Daar gaat de macht van Farao! Israëls God is sterker! Hij zal Zijn vijanden overwinnen! De Egyptenaren zullen zichzelf vernietigen door hun hoogmoed en eigenwijsheid. Kijk maar naar de slangen. Hun god is dood! Eén God is de Levende. De Machtige: de God van Israël. En wie dat niet erkent, die graaft zijn eigen graf!
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 11:02

GERT856 schreef:
Boze smiley Smiley met dichtgeplakte mond Zieke smiley Duiveltje smiley Woedende smiley

vertrokken (bijna)

Laatst aangepast door
GERT856
op maandag 7 februari 2011, 10:23
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 11:14

GERT856 schreef:
Natuurlijk hebben wij het gelezen, maar wij zijn al overtuigt Engeltje smiley das toch ook mooi Lachende smiley

Wat bedoel je hier mee, Gert? Ben je zo overtuigd van de kinderdoop, dat je niet meer open staat voor de argumenten van de ander? Dat zou ik zwak vinden. Dat zou ik zelfs supereigenwijs vinden, maar misschien bedoel je het niet zo.
Of ben je overtuigd van de volwassendoop, waardoor reageren op deze opmerking niet nodig is?

De vraag over mensen die én besneden zijn én later ook gedoopt zijn, houdt mij wel bezig. Hoe denken de mensen, die voor de kinderdoop zijn, hierover?

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zaterdag 5 februari 2011, 11:21
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 11:15

GERT856 schreef:
Als het hier echt de laatste vrouwen waren Geschokte, onthutste smiley op deze aardkloot Huilende smiley, smiley in tranen blijf ik echt vrijgezel Verlegen lachende smiley
Tuurlijk, ik weet het Gefrustreerde smiley
tis geheel wederzijds Knipoog smiley

Zou 't misschien ook in jezelf kunnen zitten, Gert? Twijfelende smiley Ach ja, je geeft het zelf al aan. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 11:36

CROSSROAD317 schreef:
Dus Jezus werd gedoopt omdat hij tot geloof was gekomen en zijn zonden had beleden. Want Jezus was ook Jood en als zodanig ook besneden.

Ik denk dat ik het niet kan snappen omdat het niet te snappen valt ..... Twijfelende smiley

Crosroad , Jezus werd niet gedoopt omdat Hij tot geloof zou zijn gekomen maar de opdracht van zijn Vader wilde uitvoeren.
Nu zal je je afvragen wat ik hier mee bedoel.
Jezus zei namelijk op twaalfjarige leeftijd toen Jozef en Maria in angst naar Hem hadden gezocht, weest niet bang want de leer de dingen van mijn Vader. Daarmee werd God mee bedoelt.
Om deze reden dat Hij de wil van God wilde doen liet Jezus zich op 30 jarige leeftijd dopen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 11:41

MARIJAN072 schreef:
Wat bedoel je hier mee, Gert? Ben je zo overtuigd van de kinderdoop, dat je niet meer open staat voor de argumenten van de ander? Dat zou ik zwak vinden. Dat zou ik zelfs supereigenwijs vinden, maar misschien bedoel je het niet zo.
Of ben je overtuigd van de volwassendoop, waardoor reageren op deze opmerking niet nodig is?

De vraag over mensen die én besneden zijn én later ook gedoopt zijn, houdt mij wel bezig. Hoe denken de mensen, die voor de kinderdoop zijn, hierover?

Volgens mij zijn de joden besneden en de Messiasbelijdende joden dan later ook gedoopt toen ze tot geloof in Jezus kwamen? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 11:50

MARIO216 schreef:
Zaterdag 5 februari, Ex. 7: 1-13; God is dood.

Het lijkt wel een wedstrijd in goochelen; wie kan er van een stok, een staf, een slang maken – een echte, levende slang?
Je zou denken: dat is onmogelijk! Maar God kan het. En Mozes en Aäron laten het de Farao zien. Zo machtig in onze God!
Farao lacht. Hij roept zijn tovenaars. Maar die – hoe is het mogelijk! – die doen precies hetzelfde! Ze zijn net zo machtig als die God van Israël…!
Nu is het van belang te weten dat de Egyptenaren de slang vereerden als een heilig dier. De Farao werd hoe dan ook afgebeeld met een slangetje op zijn voorhoofd, een teken van de macht van de koning die al zijn vijanden vernietigen zou!

Is nu werkelijk de God van Egypte net zo machtig als de God van Israël? Geen sprake van! Kijk eens wat er gebeurt: de slang van Mozes en Aäron eet al die slangen van de Farao op! Daar gaat de macht van Farao! Israëls God is sterker! Hij zal Zijn vijanden overwinnen! De Egyptenaren zullen zichzelf vernietigen door hun hoogmoed en eigenwijsheid. Kijk maar naar de slangen. Hun god is dood! Eén God is de Levende. De Machtige: de God van Israël. En wie dat niet erkent, die graaft zijn eigen graf!

Mooi, een zo duidelijk levende God Die naar de mensen omziet, ook in onze tijd; tegenover de "God is dood" theorie, kom je ook nu nog tegen, onbegrijpelijk..
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 11:55

MARIAN519 schreef:
1) Het staat in het O.T.,net als het opdragen staat in het O.T.

2) Hoe weet jij dat ze al door Johannes gedoopt waren?
Zij geloofden nl. al in Jezus.
Besneden joden werden gedoopt nadat ze tot geloof in Jezus gekomen waren.

Het punt blijft dat we van 2 verschillende visies uitgaan.
Het verbond dat God met mensen maakte en het verbond dat Jezus met mensen maakte.
Zo is het en zal het ook wel blijven.. Knipoog smiley
Ik vind dat je nu te gemakkelijk redeneert. Jezus neemt het woord verbond nooit in Zijn mond als Hij het over doop heeft. Waar leg je de verbinding tussen verbond en doop? Jezus ziet zelf de doop als antwoord op bekering en het ontvangen van de wedergeboorte. Waarom heeft de kerk deze visie laten varen en er een andere voor ingevuld? Dit gaat nl. rechtstreeks tegen de visie van Jezus zelf in.
Je kunt misschien met voorbeelden komen, waarin het niet duidelijk is dat men gedoopt zijn, maar de woorden van de Heer zelf staat haaks tegenover deze voorbeelden. Wat vind je belangrijker, de woorden van Jezus of de uitzonderingen.

De boodschap van Jezus is altijd geweest: bekeert U want het Koninkrijk Gods is nabij. Als teken van deze bekering, is de doop ingesteld. Gods antwoord op de doop is wedergeboorte.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 12:00

CHATULIEM619 schreef:
Natuurlijk hebben we het in deze discusie over vaste bezetenheid, omdat daar vaak het verschil tussen psychose en bezetenheid moeilijk aan te geven is. Misschien kunnen we een andere keer het eens hebben over welke vormen van bezetenheid er zijn, maar dat valt m.i.buiten deze discussie.

Ik vind het allemaal wel interessant om mee te lezen..

En het topic is genoemd ..psychiatrische ziekten en demonie?
Dan komen allerlei vormen aan de orde toch?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 12:15

CHATULIEM619 schreef:
Ik vind dat je nu te gemakkelijk redeneert. Jezus neemt het woord verbond nooit in Zijn mond als Hij het over doop heeft. Waar leg je de verbinding tussen verbond en doop? Jezus ziet zelf de doop als antwoord op bekering en het ontvangen van de wedergeboorte. Waarom heeft de kerk deze visie laten varen en er een andere voor ingevuld? Dit gaat nl. rechtstreeks tegen de visie van Jezus zelf in.
Je kunt misschien met voorbeelden komen, waarin het niet duidelijk is dat men gedoopt zijn, maar de woorden van de Heer zelf staat haaks tegenover deze voorbeelden. Wat vind je belangrijker, de woorden van Jezus of de uitzonderingen.

De boodschap van Jezus is altijd geweest: bekeert U want het Koninkrijk Gods is nabij. Als teken van deze bekering, is de doop ingesteld. Gods antwoord op de doop is wedergeboorte.

Ik leg uit hoe het in onze kerken gezien wordt.

De doop is toen niet ingesteld, die was er al zij het op een andere manier.
Net zoals de regenboog er al was, maar later een teken werd.
Gods antwoord op onze bekering is de wedergeboorte, op ons geloof...

Jezus zegt nl. direct daarna, dat er geloof moet zijn.
De doop is een teken en waarom er een halszaak van gemaakt gaat worden zie ik niet.

Ieder mens interpreteert de bijbel zoals ie wil.
Daarom zijn er zoveel kerken ontstaan en nu ieder zelf leest en interesse heeft, zoveel verschillende richtingen binnen en buiten kerk/geloof verbanden.

JIj denkt anders over de doop dan ik, ik kan daar prima mee leven. Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 12:23

MARIAN519 schreef:
Volgens mij zijn de joden besneden en de Messiasbelijdende joden dan later ook gedoopt toen ze tot geloof in Jezus kwamen? Smiley die vol vragen zit

'k Heb even gegoogeld en vond het volgende stukje. Boeiend om te lezen, al weet ik nog niet goed wat ik ervan moet denken.

http://nieuwstedag.wordpress.com/2010/02/22/babydoop-besnijdenis-nog-dopen/
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 12:38

MARIJAN072 schreef:
'k Heb even gegoogeld en vond het volgende stukje. Boeiend om te lezen, al weet ik nog niet goed wat ik ervan moet denken.

http://nieuwstedag.wordpress.com/2010/02/22/babydoop-besnijdenis-nog-dopen/

Hoi Marijan,

Heel mooi en verhelderend.
Ik geloof dat ik me hierin voor het grootste gedeelte wel kan vinden, al geloof ik weer wel dat we maar 1 keer gedoopt hoeven te worden..
Waarom 2 keer eenzelfde teken ontvangen?

In onze kerken ( lichtere Smiley die vol vragen zit Chr.Ger.kerken ) is sinds enige tijd een nieuw doopformulier waarin is weggelaten dat de doop in plaats van de besnijdenis is gekomen.
Al nemen we wel weer over dat God een verbond wil met alle mensen.
Maar het gaat om het besneden zijn van je hart, het aannemen van Jezus als je Redder en Verlosser.

Laatst aangepast door
MARIAN519
op zaterdag 5 februari 2011, 12:40
Naar boven

Auteur Bericht
GIBBY159

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 12:53

Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op zaterdag 5 februari 2011, 14:56
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 13:01

Als ik dit lied beluister hoor ik erin hoe bijzonder liefde is.
Hij noemt het zelfs kost-baar...

Het is geven en ontvangen, dat is liefde altijd..
en dan geven vanuit een hart vol liefde, ik denk niet dat je liefde kunt geven als je het zelf niet hebt, want dan heb je ook niets om uit te delen.
Naar boven

Auteur Bericht
DRENTSE137

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 13:03

YEAHHH, ik ben er bij hoor vanavond...

Ik hoop alleen dat mn "koektrommeltje" het houdt in die storm Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DINI968

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 13:16

MAR907 schreef:
Mijn keuze,s zijn voor Hem heel bepalend, maar ook wonderbaarlijk..
Het niet verwachte dingen kunnen dan overkomen en hebben een lijn, achteraf...
Dat is tot nu toe hetgeen dat ik ervaar in mijn geloof...
Ondanks dat ik verkeerde keuzes maak kom ik op dezelfde plek weer terug...

God laat je eigenspiegel zien, niet van een ander...

Ik heb er 10 jaar over gedaan om helemaal los te komen van mijn ex. Maar nu is het heerlijk om ontspannen op zoek te gaan naar een partner die ook los is. Door de jaren heen heb ik geleerd dat het in mijn uppie ook heel leuk leven is dus ik heb geen haast...........en dat werkt alleen maar positief
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 13:30

MARIJAN072 schreef:
Zou 't misschien ook in jezelf kunnen zitten, Gert? Twijfelende smiley Ach ja, je geeft het zelf al aan. Knipoog smiley
ook vertrokken

Laatst aangepast door
GERT856
op maandag 7 februari 2011, 10:25
Naar boven

Auteur Bericht
ELSKE510

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 14:23

Het zou kunnen zijn dat ziekten en demonie met elkaar te maken kunnen hebben.

Maar waarom zou dat beperkt zijn tot psychiatrische ziekten?

Wat men vroeger bezetenheid noemde, blijkt vaak nu een behandelbare aandoening te zijn.

Men weet nu meer, kan ook meer, en heeft daardoor ook meer verantwoording!

Het is toch beter dat men altijd professionele hulp in roept.

De vraag die we ons zelf zouden moeten stellen is misschien, hoe gaan we met de zieken broeders en zusters om, en bidden we daar wel genoeg voor.

Een ieder heeft daarin zijn eigen verantwoordelijkheid, ik ook!
En soms schieten we daarin te kort , ik ook.

Ik denk dat het erg verkeerd is om op de stoel van b.v. een dokter te gaan zitten.

Elske
Naar boven

Auteur Bericht
GIBBY159

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 14:27

Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op zaterdag 5 februari 2011, 14:53
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 14:40

GRIFFIN748 schreef:
als jij daarna de groep uitveegt...

maar volgens mij weet jij meer dan ik (of denk je meer te weten)

Hallo Griffin ...ik weet net zoveel als jij Lachende smiley

Laatst aangepast door
LEONARD480
op zaterdag 5 februari 2011, 16:27
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 14:51

opgeschoond Knipoog smiley

Laatst aangepast door
YES356
op woensdag 8 februari 2012, 19:47
Naar boven

Auteur Bericht
ELSKE510

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 14:57

ELSKE510 schreef:
Het zou kunnen zijn dat ziekten en demonie met elkaar te maken kunnen hebben.

Maar waarom zou dat beperkt zijn tot psychiatrische ziekten?

Wat men vroeger bezetenheid noemde, blijkt vaak nu een behandelbare aandoening te zijn.

Zelfs vitamine tekort of een bepaalde vorm van bloedarmoede, kunnen gaan lijken op psychotische verschijnselen en dat is en wezen een onbalans in voeding of in het opnemen van de voeding.

Men weet nu meer, kan ook meer, en heeft daardoor ook meer verantwoording!

Het is toch beter dat men altijd professionele hulp in roept.

De vraag die we ons zelf zouden moeten stellen is misschien, hoe gaan we met de zieken broeders en zusters om, en bidden we daar wel genoeg voor.

Een ieder heeft daarin zijn eigen verantwoordelijkheid, ik ook!
En soms schieten we daarin te kort , ik ook.

Ik denk dat het erg verkeerd is om op de stoel van b.v. een dokter te gaan zitten.

Ik geloof niet in eigen schuld dikke bult, m.b.t. ziekten in het algemeen,
en vind dat dit onderwerp met de nodige voorzichtigheid moet worden behandeld.
Het raakt ook mensen die nu ziek zijn, en dus minder weerbaar zijn.

Elske

Laatst aangepast door
ELSKE510
op zaterdag 5 februari 2011, 15:27
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 15:11

...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op zondag 5 juni 2011, 13:08
Naar boven

Auteur Bericht
ALOUS961

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 15:16

MARYLIEN613 schreef:
hé Alous, heb gehoord in de radio daarnet dat internet verkeer weer mogelijk is!
hoop voor jou dat je terug vlug contact hebt met je vrienden, en dat iedereen ongedeerd is gebleven bij alle tumult!

Dank jeewel Marylien,

Inderdaad, er is weer communicatie mogelijk.
Ze zijn allemaal ongedeerd, bevinden zich in Hurghada. Daar is het realtief safe.
Ze willen graag nara hun familie, maar dat is onmogelijk. Veel plnderaars en woestijnrovers zijn actief. Maken van de situatie gebruik.
Er is geen contact geld , bezine, en amper levensmiddlelen. Toeristen zijn er wel , russen vnl. maar die blijven angstvallig in de hotels.
Dus ook weinig werk.

Voel me dubbel, ben dankbaar dat we op tijd egypte uit zijn maar zou ook graag bij ze zijn om te ondersteunen.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1895 1896 1897 1898 1899 1900 1901 ... 6194 Volgende
Pagina 1898 van 6194