ChristianMatch
 


Forum

Berichten van ELSKE510
ChristianMatch forum index » Berichten van ELSKE510
Auteur Bericht
ELSKE510 (66)





Berichten: 26

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 22:39
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
Beetje vuur erbij.

Stelling:
In verhouding met vrouwen is 75% van de mannen wat autistisch.

Knipoog smiley

Clown smiley Smiley die vol vragen zit


Laatst aangepast door
ELSKE510
op dinsdag 1 maart 2011, 22:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELSKE510 (66)





Berichten: 26

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 22:33
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
Als een vrouw zich geborgen en veilig voelt in haar relatie betekent dat niet dat zij zich minder voelt dan de man. Juist kan een vrouw goed tot haar recht komen in haar vrouwelijkheid als ze zich beschermd voelt door haar man. Daarin kan de man zich ook goed tot zijn recht voelen komen omdat de vrouw zich veilig en geborgen bij hem voelt. Hun intrinsieke waarde wordt daardoor niet aangetast. Eerder worden hun vrouwelijkheid en mannelijkheid bevestigd en daarmee hun gelijkwaardigheid.

PPPFFFF Mieke, zelf had ik het nooit zo bekeken, maar ik denk dat je gelijk kan hebben.
Maar het kan per mens toch ook wel verschillend zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELSKE510 (66)





Berichten: 26

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 23:00
BerichtOnderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?
 
Of de spellingscontrole stond uit,
kan ook een verklaring zijn Visser
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELSKE510 (66)





Berichten: 26

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 23:08
BerichtOnderwerp: Privacy op CM is niet gegarandeerd
 
Zelf voel ik me misleid, ik had duidelijk gelezen dat privacy gegarandeerd was. Dus ook het forum wat bij de site hoort.

Zelf weet ik nog niet of nog iets kan en wil plaatsen als het forum openbaar is en iedereen kan meelezen.

Sommige dingen zijn persoonsgebonden en herkenbaar voor mensen.

Dat was al een reden om geen foto te plaatsen, moet er nog over denken of ik mijn abonnement wel verleng.

Ik baal van de handelwijze van cm.
Elske
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELSKE510 (66)





Berichten: 26

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 februari 2011, 00:14
BerichtOnderwerp: Privacy op CM is niet gegarandeerd
 
Ik schrik er wel van.
Er staat duidelijk privacy gewaarborgd.

Nou niet dus,
off all stuff
google!

Weet niet of ik dit wel wil, en vind het ook misleidend!

Elske
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELSKE510 (66)





Berichten: 26

BerichtGeplaatst: zondag 6 februari 2011, 22:54
BerichtOnderwerp: wat mis je op dit moment ?
 
O, dat begrijp ik heel goed, dat is echt belangrijk een eigen stekje.
We hopen het voor je, en bidden er voor .

Elske


Laatst aangepast door
ELSKE510
op maandag 7 februari 2011, 00:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELSKE510 (66)





Berichten: 26

BerichtGeplaatst: zondag 6 februari 2011, 15:48
BerichtOnderwerp: 'Geen kinderen voor falende ouders'
 
ELSKE510 schreef:
Ik vind dit thema heel erg moeilijk.

Het gaat over mensen, die over andere mensen beslissingen nemen.
Waar ligt de grens dan?
Nu gedwongen aan de prikpil, dan gedwongen sterelisatie,
straks gedwongen abortus?

Het is het ontmenselijken van de menselijke samenleving, er bestaan geen perfecte ouders en geen perfecte kinderen!

Dat er o.a. door falend overheids beleid en pure bezuinigingen in de jeugd zorg te kort schiet is duidelijk. Ook het steeds weer veranderen van de regels en wetten brengt onrust en falen met zich mee.

De mensen die in het veld werken krijgen steeds meer pupillen, en moeten dat maar in minder uren doen, anders word het te duur.

Ook op de opleidingen word bezuinigd, en de mensen die stage behoren te lopen, worden als volledige werkkracht ingezet, ze hebben amper ervaring.

De schaalvergroting van organisaties en scholen doet er ook geen goed aan.

Het blijft een moeilijke materie, maar, staats inmengen, over wie wel of geen kinderen mag hebben gaat mij te veel te ver. Het doet me ook aan nazi-Duitsland denken.

Dat er problemen zijn is duidelijk, maar gedwongen de prikpil is geen oplossing, afgezien daarvan , dat de lange termijn effecten van deze prikken nog maar amper bekent zijn.

Er zijn heel veel mensen, die zelf weten dat het beter voor ze is dat ze geen kinderen krijgen, omdat ze geen goede ouder zouden kunnen zijn,en zoeken dan met een arts naar een oplossing. Ook voor hun is anti-conceptie dan een zegen, het neemt veel verkeerde spanning weg.

Er bestaan geen makkelijke antwoorden, voor complexe problemen, maar deze kinderen hoeven niet het kind van de rekening te worden, maar dat vraagt tijd, aandacht, studie, en ja geld. Maar dat kost een gevecht vliegtuig ook.

Maar met Hannah zeg ik, is het niet GOD die kinderen schenkt aan wie hij wil.



Elske
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELSKE510 (66)





Berichten: 26

BerichtGeplaatst: zondag 6 februari 2011, 15:45
BerichtOnderwerp: 'Geen kinderen voor falende ouders'
 
Ik vind dit thema heel erg moeilijk.

Het gaat over mensen, die over andere mensen beslissingen nemen.
Waar ligt de grens dan?
Nu gedwongen aan de prikpil, dan gedwongen sterelisatie,
straks gedwongen abortus?

Het is het ontmenselijken van de menselijke samenleving, er bestaan geen perfecte ouders en geen perfecte kinderen!

Dat er o.a. door falend overheids beleid en pure bezuinigingen in de jeugd zorg te kort schiet is duidelijk. Ook het steeds weer veranderen van de regels en wetten brengt onrust en falen met zich mee.

De mensen die in het veld werken krijgen steeds meer pupillen, en moeten dat maar in minder uren doen, anders word het te duur.

Ook op de opleidingen word bezuinigd, en de mensen die stage behoren te lopen, worden als volledige werkkracht ingezet, ze hebben amper ervaring.

De schaalvergroting van organisaties en scholen doet er ook geen goed aan.

Het blijft een moeilijke materie, maar, staats inmengen, over wie wel of geen kinderen mag hebben gaat mij te veel te ver. Het doet me ook aan nazi-Duitsland denken.

Dat er problemen zijn is duidelijk, maar gedwongen de prikpil is geen oplossing, afgezien daarvan , dat de lange termijn effecten van deze prikken nog maar amper bekent zijn.

Er zijn heel veel mensen, die zelf weten dat het beter voor ze is dat ze geen kinderen krijgen, omdat ze geen goede ouder zouden kunnen zijn,en zoeken dan met een arts naar een oplossing.

Er bestaan geen makkelijke antwoorden, voor complexe problemen, maar deze kinderen hoeven niet het kind van de rekening te worden, maar dat vraagt tijd, aandacht, studie, en ja geld. Maar dat kost een gevecht vliegtuig ook.

Maar met Hannah zeg ik, is het niet GOD die kinderen schenkt aan wie hij wil.



Elske
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELSKE510 (66)





Berichten: 26

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 14:57
BerichtOnderwerp: psychiatrische ziekten en demonie.
 
ELSKE510 schreef:
Het zou kunnen zijn dat ziekten en demonie met elkaar te maken kunnen hebben.

Maar waarom zou dat beperkt zijn tot psychiatrische ziekten?

Wat men vroeger bezetenheid noemde, blijkt vaak nu een behandelbare aandoening te zijn.

Zelfs vitamine tekort of een bepaalde vorm van bloedarmoede, kunnen gaan lijken op psychotische verschijnselen en dat is en wezen een onbalans in voeding of in het opnemen van de voeding.

Men weet nu meer, kan ook meer, en heeft daardoor ook meer verantwoording!

Het is toch beter dat men altijd professionele hulp in roept.

De vraag die we ons zelf zouden moeten stellen is misschien, hoe gaan we met de zieken broeders en zusters om, en bidden we daar wel genoeg voor.

Een ieder heeft daarin zijn eigen verantwoordelijkheid, ik ook!
En soms schieten we daarin te kort , ik ook.

Ik denk dat het erg verkeerd is om op de stoel van b.v. een dokter te gaan zitten.

Ik geloof niet in eigen schuld dikke bult, m.b.t. ziekten in het algemeen,
en vind dat dit onderwerp met de nodige voorzichtigheid moet worden behandeld.
Het raakt ook mensen die nu ziek zijn, en dus minder weerbaar zijn.



Elske


Laatst aangepast door
ELSKE510
op zaterdag 5 februari 2011, 15:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELSKE510 (66)





Berichten: 26

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 14:23
BerichtOnderwerp: psychiatrische ziekten en demonie.
 
Het zou kunnen zijn dat ziekten en demonie met elkaar te maken kunnen hebben.

Maar waarom zou dat beperkt zijn tot psychiatrische ziekten?

Wat men vroeger bezetenheid noemde, blijkt vaak nu een behandelbare aandoening te zijn.

Men weet nu meer, kan ook meer, en heeft daardoor ook meer verantwoording!

Het is toch beter dat men altijd professionele hulp in roept.

De vraag die we ons zelf zouden moeten stellen is misschien, hoe gaan we met de zieken broeders en zusters om, en bidden we daar wel genoeg voor.

Een ieder heeft daarin zijn eigen verantwoordelijkheid, ik ook!
En soms schieten we daarin te kort , ik ook.

Ik denk dat het erg verkeerd is om op de stoel van b.v. een dokter te gaan zitten.

Elske
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELSKE510 (66)





Berichten: 26

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 18:51
BerichtOnderwerp: psychiatrische ziekten en demonie.
 
Als B verpleegkundige heb ik geen goede ervaring met de pinksterkerk in een bepaalde plaats.
Kan hier verder niet over uitweiden, dat begrijpt een ieder wel.

Alle mensen kunnen een bot breken, ik ook, alle mensen kunnen een geestesziekte krijgen, ik ook.
Daar vraagt niemand om.
Een vitamine tekort kan al een aanleiding zijn.
Haal liever eerst professionele hulp, en ga met de zieke liefdevol om.
Ben niet gecharmeerd van uitdrijvingen, kan erg veel narigheid geven.

ELske
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELSKE510 (66)





Berichten: 26

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 18:22
BerichtOnderwerp: De juiste volgorde in de liefde.
 
eeeeeeeehhhhhhhhhhhhh,

Heeft er niets mee te maken,
maar vind Harry Jekkers gewoon leuk!

Elske
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELSKE510 (66)





Berichten: 26

BerichtGeplaatst: woensdag 2 februari 2011, 23:47
BerichtOnderwerp: christen zijn en schuldgevoel
 
Dit laatste Susannah vind ik erg mooi,


"Daar God ons het eerst heeft liefgehad is de liefde niet langer slechts een ‘gebod’, maar antwoord op de gave van de liefde waarmee God ons tegemoet treedt."

en voel de troost die eruit spreekt.

Groeten Elske


Laatst aangepast door
ELSKE510
op woensdag 2 februari 2011, 23:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELSKE510 (66)





Berichten: 26

BerichtGeplaatst: woensdag 2 februari 2011, 23:39
BerichtOnderwerp: christen zijn en schuldgevoel
 
Groen.

Dat is wel wat ik aan wil geven.
Groen vind zijn weg via zelf verlossing, daar heb ik wel mijn vraagtekens bij.
"Verlossing van de zonden, wordt: bewustwording en bevrijding van verstikking".

Het boeddhisme, is een god-loze levens overtuiging, evenals de tao.
Persoonlijk vind ik dat je daar in niet mee moet gaan, omdat je dan de Schepper niet erkent.

Dat vind ik dan een dwaallicht, maar wel begrijp ik zijn worsteling met de eenzijdige voorstelling van het evangelie uit sommige reformatorische kerken.

Hoewel mijn ervaring nu anders is, door meerdere verhuizingen ben ik er wel achter gekomen dat dat per plaats echt heeeeel verschillend is.

Wat heb jij, Mar, met zen meditatie, en zijn er meer mensen die hier gedachten over hebben, of ervaring mee hebben?

Zal Schilder eens opzoeken Thomas, en heeeeeel, is geen schrijffout, maar een dichterlijke vrijheid.

Elske


Laatst aangepast door
ELSKE510
op donderdag 3 februari 2011, 14:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELSKE510 (66)





Berichten: 26

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 17:56
BerichtOnderwerp: Zat 5 febr Uit in Leeuwarden
 
Deze vertaling vind ik leuker:
Het is zo,
en anders niet.
Als het anders was,
was het zo niet!!
Elske


Laatst aangepast door
ELSKE510
op dinsdag 1 februari 2011, 18:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELSKE510 (66)





Berichten: 26

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 22:55
BerichtOnderwerp: vraagje over Leeuwarden
 


Ben in Leeuwarden geweest en had was erruuuuug leuk.
Lekker gewinkeld ook, en inderdaad de klein winkelstraatjes zijn het leukst de c&a en zo heb je hier ook, dat is niet interessant.
Echt leuke winkeltjes, maar wel ehhhhh erg prijzig, maar hele mooie spullen.
De echte oude binnenstad vind ik het leukst, dat me denken aan de middeleeuwen.
Ga er zeker nog een keer heen, maar dan de musea af.
Ik vroeg me wel af of er in het Patershuis nog paters wonen,
en,
waarom de gemeenteraden van die onzalige plannen hebben om de oude pleinen vol te bouwen?
Doen ze in Frankrijk en Italie ook niet en dat vinden ze mooi als ze op vakantie gaan, snap het niet van de gemeente raden.
Bedankt voor de tips, ik ben er aardig door op weg geholpen.

Elske
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELSKE510 (66)





Berichten: 26

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 18:16
BerichtOnderwerp: wat vinden jullie van de volwassendoop ?
 
Misschien,

heb ik een simpele geest,
Maar,
als je als kind gedoopt word of werd,
de Schepper was er eerder en daarbij,
als je volwassen gedoopt werd of word,
de Schepper was er eerder en daarbij.

"IK sta aan de deur en Ik klop"
"voordat mijn nieren gevormd waren was U daar"

Simpel? Elske


Laatst aangepast door
ELSKE510
op maandag 31 januari 2011, 18:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELSKE510 (66)





Berichten: 26

BerichtGeplaatst: zondag 30 januari 2011, 22:34
BerichtOnderwerp: christen zijn en schuldgevoel
 
Kan ook een dwaallicht zijn. Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley Engeltje smiley

Laatst aangepast door
ELSKE510
op zondag 30 januari 2011, 23:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELSKE510 (66)





Berichten: 26

BerichtGeplaatst: zondag 30 januari 2011, 20:34
BerichtOnderwerp: christen zijn en schuldgevoel
 
Ik las van iemand het volgende over een jongetje:
Tot mijn 14e jaar ging ik met mijn ouders naar een reformatorisch protestantse kerk.
Ik werd naast de bijbel onderwezen in de heidelbergse catechismus.
De heidelbergse catechismus en de geloofsbelijdenis samen vormden het hart van deze leer.
Lees hierbij de vragen 1 t/m 13 van de heidelbergse catachismus. .....
(ik wil je ze ook wel toesturen)
Vraag 13: Maar kunnen wij zelf onze schuld betalen?
Antwoord:
Op geen enkele manier. Wij maken de schuld juist elke dag groter. (curs.je)
Vervolgens geeft de catechismus aan dat we slechts enkel en alleen door het geloof in Jezus Cristus die voor onze zonden is gestorven, bevrijd kunnen worden.
God heeft ons zo lief dat hij zijn eniggeboren zoon voor ons heeft geofferd.


Stel je bent een ontvankelijk kind van een jaar of 8. Papa is verkozen tot ouderling in de kerk en je zit wekelijks naast mama.
Er is geen discussie over dit soort teksten. Dit is de Waarheid.
Wat doet dit met je zelfbeeld?
Wat is het effect op je lichaamsbeleving?
Welke gevoelens gaan overheersen?
Wat leert je over autoriteit?

Wanneer ik nu contact maak met het jongetje in mij overvalt mij een gevoel van diepe schaamte over al mijn impulsen die mij op onverwachte momenten kunnen overvallen, ik trek mij volledig terug , zowel fysiek als mentaal en wil het liefst niet gezien worden. Overigens is dat kind zich daar niet van bewust. Wat hij ervaart is de energetische terugtrekbeweging en gedachten over zichzelf als: Ik ben slecht, ik verdien eeuwige straf, ik ben machteloos. En toch is God liefde, want hij heeft voor mij zijn zoon geofferd.
Wanneer ik nu contact maak met het jongetje in mij overvalt mij een gevoel van diepe schaamte over al mijn impulsen die mij op onverwachte momenten kunnen overvallen, ik trek mij volledig terug , zowel fysiek als mentaal en wil het liefst niet gezien worden. Overigens is dat kind zich daar niet van bewust. Wat hij ervaart is de energetische terugtrekbeweging en gedachten over zichzelf als: Ik ben slecht, ik verdien eeuwige straf, ik ben machteloos. En toch is God liefde, want hij heeft voor mij zijn zoon geofferd.
Tegelijkertijd is er ook een beginnend bewustzijn bij een bijzondere groep te behoren.
Een groep waar mijn ouders deel van zijn en die over iets heel bijzonders beschikt: de eeuwige waarheid.
En dat geeft me toch wel een speciaal gevoel. Dan zijn wij toch wel beter. Dat is dan wel weer een zondige gedachte, maar toch ontleen ik daar een soort veilig gevoel aan. Ik heb in ieder geval de zekerheid bij de juiste groep te behoren. Dat verschaft mij een duidelijk kader van waaruit ik kan oordelen over anderen.
Dat veilige gevoel heb ik dan uiteindelijk toch weer te danken aan God die zo barmhartig is geweest om ervoor te zorgen dat ik bij de juiste ouders met het juiste geloof geboren ben. Want mijn ouders zijn mijn alles en die weten wat goed is voor mij. Uiteindelijk is God nog belangrijker dan mijn ouders, want die zijn er tijdelijk en die zijn ook zondig, en God is er eeuwig en Hij weet en ziet alles. Ook al ziet niemand wat ik doe of denk, dan nog heeft God het in de gaten. En Hij ziet vooral hoe slecht ik ben. Als mensen toch eens zouden zien wie ik werkelijk ben…..
Maar, wee je gebeente(neem deze uitdrukking voor de verandering ook eens letterlijk) wanneer ik God niet gehoorzaam. Dan wacht mij eeuwige straf. God is ook een wreker. Dat wil hij wel niet, maar hij moet wel omdat ik zo slecht ben. Huilende smiley, smiley in tranen

Zeker in de pubertijd. Ik voelde me zeer aangetrokken tot de wereld van de rock`n roll. Die wereld vertegenwoordigde voor mij levenslust. Die levenslust gierde door mijn lijf. Ik had geleerd die te kwalificeren als slecht, maar hoe was het dan toch mogelijk dat het zo`n heerlijk gevoel was.
En dat is nou precies wat de duivel je influistert! Dat zijn de verleidingen waardoor je uiteindelijk verloren gaat. Verdringen dus, niet voelen. En telkens wanneer je opgewonden raakt wordt je eraan herinnerd hoe zondig je eigenlijk bent.
Dat bracht ook momenten met zich mee dat ik dacht, O.K als ik dan toch al slecht ben, kan ik er ook best eens aan toegeven. En dat bracht vervolgens weer schuldgevoelens met zich mee. Om dat niet meer te hoeven/willen voelen ging ik splitsen. Er ontstond een verborgen wereld.
Gelukkig werd in de loop van mijn pubertijd mijn levenslust sterker dan de leer. hoewel het schuldgevoel altijd onderhuids bleef.
Gedurende mijn pubertijd ontdekte ik ook duidelijke verschillen in de godsbeleving tussen mijn ouders. Mijn vader was strenger in de leer dan mijn moeder. Omwille van de eenheid en de vrede was zij met mijn vader meegegaan naar zijn kerk. Nu wij ouder werden gaf zij zichzelf meer ruimte voor haar eigen geloofsbeleving.
Ik ontleende daar de ruimte aan om ook zelf meer na te gaan denken.
Gaandeweg werd de catechismus minder bepalend in het dagelijks leven.
Het zaad van extreem schuldbewustzijn was echter vrucht gaan dragen en dat zou nog lang doorwerken.
Wat had ik geleerd:
Ik ben slecht en er kan niets goeds uit mijzelf komen
Mijn lijf is een bron van zondige impulsen en het is belangrijk daar niet naar te luisteren en er zeker niet aan toe te geven.
Ik kan niet op mijzelf vertrouwen
Ik ben volledig afhankelijk van een externe autoriteit die van mij houdt wanneer ik mij volledig onderwerp en die genadeloos straft wanner ik niet aan zijn voorwaarden voldoe…. En dat is liefde.
Mijn geweten wordt gevormd door wat God goed en slecht vindt. Ik weet dus ook wat goed en slecht is, dat vertelt mijn geweten mij.
Wanneer ik niet naar dat geweten luister ben ik verloren, word ik voor eeuwig verstoten en dat is dan mijn eigen schuld.
Er bestaat zoiets als een eeuwige waarheid. Die te kennen geeft veiligheid en zekerheid.
Er is verlossing mogelijk
Ik hoor bij de “goeden”, die de waarheid kennen, anderen zijn” verloren”.
Achteraf zie ik dat een van de belangrijkste konsekwenties voor mij is geweest dat ik geen verantwoordelijkheid heb leren nemen voor emoties als woede, begeerte, jaloezie. Ze leefden in het verborgene. Dat heeft grote effecten gehad op de wijze waarop ik in het leven stond.



MMMMM,

Ik heb de scriptie van Jan Eric van Groen ook gelezen.
Interessant dat wel, maar wat doe je er zelf mee?


Laatst aangepast door
ELSKE510
op maandag 31 januari 2011, 14:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELSKE510 (66)





Berichten: 26

BerichtGeplaatst: donderdag 27 januari 2011, 00:56
BerichtOnderwerp: secret ambition
 
Amos 5.

Ten tijde van de profeet Amos waren grote sociale en culturele misstanden.
Amos was profeet in de tijd van Jerobeam de tweede.

De rijke elite, een klein aantal mensen, maakte van de rituelen die bij de religie hoorden in die tijd grote feesten.
Terwijl ze de gewone mensen vaak misbruikten en uitbuiten.
Amos ging daar tegen te keer, tegen de sociale misstanden, en het misbruik van de religie.
Hij was profeet, maar ook een boer en gebruikte gespierde taal.

Het gaat over het niet nakomen van het door de Schepper ingestelde rechtssysteem, het misbruiken van de religieuze feesten, het is er het misbruiken van alles.

Ik heb niets met die zanger.
Wat ik hierin eng vind Mar en ook niet terecht, is de in leg kunde die je in 1 bijbeltekst stopt en er dan onder schrijft, hoe de Schepper er tegen aan kijkt.

Kijk dat is eng.
Je kunt je eigen mening hebben, het eens zijn of niet, maar je onderschrift gaat veel te ver, en de tekst is uit zijn verband gerukt.
Elske


Laatst aangepast door
ELSKE510
op donderdag 27 januari 2011, 01:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELSKE510 (66)





Berichten: 26

BerichtGeplaatst: maandag 24 januari 2011, 14:15
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...
 
[i]Voor Angeliqeu en Gibby,

Een virtuele knuffel, voor een echte hebben jullie niemand anders nodig denk ik, Knipoog smiley ,
en felicitaties, mooi dat jullie "samen op weg"gaan.

Zonder het klef te bedoelen!! Liefs Elske
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELSKE510 (66)





Berichten: 26

BerichtGeplaatst: woensdag 19 januari 2011, 19:59
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
[i]Het slechtste van de dag??

Uit bed komen en op de overloop met je blote voeten in het water staan!!!!!!

Kapotte verwarmingsketel!!!.



GGGGRRRRRRRRRR,

Is nu weer gemaakt hoor, maar om zo op te staan, errrrrrrggggggggggg!!


het is nu weer warm, nu moet het nog droog.

Elske
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELSKE510 (66)





Berichten: 26

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 13:32
BerichtOnderwerp: WAAROM
 
[i]Het is lastig om een ander zijn taal gebruik in te schatten, denk ik.

Nog lastiger om in te schatten wat iemand er mee bedoelt of het echt meent.

Ik noem de meeste van mijn 10 broers schat, dat is een gewoonte geworden, en ik meen het ook nog, een ander geeft daar een andere invulling aan.
Eerlijk gezegd is het ook praktischer, het voorkomt dat je per ongeluk de verkeerde naam zegt met zoveel familie. hihi Knipoog smiley

Geen echt probleem denk ik Smiley die vol vragen zit
Elske
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELSKE510 (66)





Berichten: 26

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 januari 2011, 22:42
BerichtOnderwerp: De alcoholisten....
 
Gibby,

Je gedicht viel me vandaag op.

Gister is er een jeugdvriend overleden aan alcohol.
Ik weet er niet zo goed mee om te gaan, iedereen wou hem helpen, maar dat hielp niet.
Zijn lever was echt kapot en hij is in zijn slaap overleden, na een erg ziekbed.
Toch was het een fijn mens, een dromer, muzikant, dichter.

Vanuit mijn vroegere functie weet ik wel wat alcoholisme doet, maar dat is toch even wel wat anders dan prive.

Fijn dat jij je wel hebt laten helpen.
Gelukkig dat de AA er is, is zie en hoor daar meer goede berichten van.

Groet Elske
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELSKE510 (66)





Berichten: 26

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 19:51
BerichtOnderwerp: vraagje over Leeuwarden
 
Vraagje!
Wie weet de leukste winkeltjes, eethuisjes enz. in Leeuwarden?
Moet er eind van de maand zijn voor familie zaken, maar wil ff verder kijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELSKE510 (66)





Berichten: 26

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 18:30
BerichtOnderwerp: BZV Topic
 
[i]Boer zoekt vrouw???
Ben ik soms de enige die daar niet naar kijkt, wel even gedaan, vind er niets aan. Ben niet zo'n fan van het Nederlandse televisie aanbod. Het is vaak meer van hetzelfde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van ELSKE510
Pagina 1 van 1