| Auteur |
Bericht |
|
KATHY142
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 20:48
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | De doop van Johannes was een doop die ging om bekering, om het belijden van zonden: Mattheüs 3: 6 Ieder die zijn zonden beleed, werd door hem gedoopt in de rivier de Jordaan.
en in vers 11, zegt Johannes: "Ik doop met water als teken van de bekering. |
Kan ik mij helemaal bij aansluiten Lisa. Daarnaast is de doop door onderdompeling niet "uit het niets" ontstaan. Johannes de Doper bracht geen nieuwe inzetting in Israël, toen hij de mensen doopte in de Jordaan. De Joden kenden de onderdompeling als een rituele wassing. Johannes de Doper was de eerste die deze onderdompeling praktiseerde met een nieuwe betekenis. Het Hebreeuwse woord dat bij ons als "wassen" vertaald wordt, is het woord "rachats". Het betekent niet "wassen zoals wij dat doen met water en zeep". Het betekent "zuiveren, godsdienstig rein maken". Het is niet "wassen met water", maar "zuiveren door water".
De doop door onderdompeling is door God Zelf ingesteld zijn. Als Johannes zelf deze doop bedacht had, was hij afgeweken van Gods Woord en hadden de Joden hem nooit aanvaard. Alles wat in het geestelijk leven van de Israëlieten geschiedde, moest altijd teruggevoerd kunnen worden op een gebod van God.
Het mikwe (Joods ritueel bad) had voor de mens in de tijd van het Oude Testament al de betekenis van een "graf". Het was het "watergraf". Door de onderdompeling in het mikwe gaat de mens "ten onder", staat hij tijdelijk "buiten het leven", is hij even "dood". Zodra hij boven water komt, is hij "opgestaan tot een nieuw leven". Onderdompelen heeft altijd de betekenis gehad van "sterven aan je situatie op dat moment en opstaan als een nieuw mens". Zo had de onderdompeling in het rituele doopbassin, het mikwe, altijd de betekenis van een "opstaan uit de dood" en van een "wedergeboorte".
De Gemeente van de Here Jezus is niet "uit het niets" ontstaan. De kerk heeft zijn geestelijke wortels niet liggen in Athene of in Rome. Dáár is de Gemeente van de Here Jezus niet ontstaan. De Gemeente is ontstaan in Israël, in Jeruzalem, op de Pinksterdag die in Handelingen 2 beschreven wordt. Zij is ontstaan als een beweging binnen het Jodendom, waarbij Joodse gewoonten en gebruiken toegepast werden en van een nieuwe inhoud voorzien werden.
De Gemeente heeft haar wortels zowel in het Oude als in het Nieuwe Testament. Ook het Oude Testament is voor ons volledig het Woord van God, waarnaar wij moeten luisteren! De Gemeente heeft haar wortels in de Here Jezus, Die de Messias van Israël is en Die als Koning der Joden gekomen is.
Ik kan de besprenkeling van baby's nergens terug vinden als opdracht van God. Nergens niet in Gods Woord. Niet in het OT en niet in het NT. Als baby ben ik ook besprenkeld en heb zelfs belijdenis gedaan. Maar toen mijn ogen open gingen en ik de betekenis van de doop door onderdompeling begreep heb ik mij laten dopen door onderdompeling.
Laatst aangepast door
|
KATHY142
|
op woensdag 16 februari 2011, 20:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 20:55
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | pour moi, c'est impossible d'y être au 21 Mai, par-ce que je suis en vacance en France, près du Lac du Der-Chantecoq, óu on a organisé un meeting des Saab Turbo X. je penserai à vous (quand j'ai du temps et quand je n'ai oublié)
Hannah, vertaal jij dit effe voor de anderen?  |
Ce tu????
Vrij vertaald Zegt U ???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 20:55
|
|
|
|
| KATHY142 schreef: | Kan ik mij helemaal bij aansluiten Lisa. Daarnaast is de doop door onderdompeling niet "uit het niets" ontstaan. Johannes de Doper bracht geen nieuwe inzetting in Israël, toen hij de mensen doopte in de Jordaan. De Joden kenden de onderdompeling als een rituele wassing. Johannes de Doper was de eerste die deze onderdompeling praktiseerde met een nieuwe betekenis. Het Hebreeuwse woord dat bij ons als "wassen" vertaald wordt, is het woord "rachats". Het betekent niet "wassen zoals wij dat doen met water en zeep". Het betekent "zuiveren, godsdienstig rein maken". Het is niet "wassen met water", maar "zuiveren door water".
De doop door onderdompeling is door God Zelf ingesteld zijn. Als Johannes zelf deze doop bedacht had, was hij afgeweken van Gods Woord en hadden de Joden hem nooit aanvaard. Alles wat in het geestelijk leven van de Israëlieten geschiedde, moest altijd teruggevoerd kunnen worden op een gebod van God.
Het mikwe (Joods ritueel bad) had voor de mens in de tijd van het Oude Testament al de betekenis van een "graf". Het was het "watergraf". Door de onderdompeling in het mikwe gaat de mens "ten onder", staat hij tijdelijk "buiten het leven", is hij even "dood". Zodra hij boven water komt, is hij "opgestaan tot een nieuw leven". Onderdompelen heeft altijd de betekenis gehad van "sterven aan je situatie op dat moment en opstaan als een nieuw mens". Zo had de onderdompeling in het rituele doopbassin, het mikwe, altijd de betekenis van een "opstaan uit de dood" en van een "wedergeboorte".
De Gemeente van de Here Jezus is niet "uit het niets" ontstaan. De kerk heeft zijn geestelijke wortels niet liggen in Athene of in Rome. Dáár is de Gemeente van de Here Jezus niet ontstaan. De Gemeente is ontstaan in Israël, in Jeruzalem, op de Pinksterdag die in Handelingen 2 beschreven wordt. Zij is ontstaan als een beweging binnen het Jodendom, waarbij Joodse gewoonten en gebruiken toegepast werden en van een nieuwe inhoud voorzien werden.
De Gemeente heeft haar wortels zowel in het Oude als in het Nieuwe Testament. Ook het Oude Testament is voor ons volledig het Woord van God, waarnaar wij moeten luisteren! De Gemeente heeft haar wortels in de Here Jezus, Die de Messias van Israël is en Die als Koning der Joden gekomen is.
Ik kan nu ik dit weet geen besprenkeling van baby's eruit halen. Nergens niet in Gods Woord. Als baby ben ik ook besprenkeld en heb zelfs belijdenis gedaan. Maar toen mijn ogen open gingen en ik de betekenis van de doop door onderdompeling begreep heb ik mij laten dopen door onderdompeling. |
Please noem het nu geen besprenkeling, maar gewoon kinderdoop. Ik ben ook als baby gedoopt, heb ook belijdenis gedaan en ben een klein half jaar geleden gedoopt door onderdompeling.. maar ik heb nog steeds moeite met de term besprenkeling en ik kan me voorstellen dat dit bij mensen die voor de kinderdoop zijn minstens zo gevoelig ligt. Het gaat op de een of andere manier voorbij aan het kostbare moment wat je als ouders ervaart als je je kindje laat dopen in de volle overtuiging dat je daar goed aan doet. Laten we dus allemaal een beetje respect hebben voor de onderlinge meningsverschillen op dit punt, juist omdat daar ook een stuk gevoel en emotie bij komt kijken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 20:58
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | pour moi, c'est impossible d'y être au 21 Mai, par-ce que je suis en vacance en France, près du Lac du Der-Chantecoq, óu on a organisé un meeting des Saab Turbo X. je penserai à vous (quand j'ai du temps et quand je n'ai oublié)
Hannah, vertaal jij dit effe voor de anderen?  |
Jaja die Griffin toch ..wil geen buitenlandse maar toch
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 20:59
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Ok Lisa "de ongetemde man" zal het aan de sinterklaas vragen  |
Doe dat... zeker als je nog getemd moet worden ha ha ha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 21:00
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Geweldig Lisa, motiveert me alleen maar meer om te gaan daten.... |
Goed zo chat.. .go for it... ahum her!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 21:01
|
|
|
|
De lijst bijgewerkt:
1. Leonard 2. Sabine 3. Willemijn 4. Chat en Nikita/Mickey 5. Imke 6. Gerdi155 7. Fenny 8. Marijan 9. Bert168. 10. Lisa160 11. Jasmyn 12. mar907 13. crossroad 14. Diane882 15 Irene200 ov 16 Billy 701 17. Piggy 657
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 21:03
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | geweldig dat je aan ons denkt terwijl je op vakantie bent. En nee we zijn je nog lang niet vergeten Griff |
bijna goed, Chat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 21:04
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | een beheerder hoort dagelijks de boel in de gaten te houden, juist op een forum... Anders krijg deze toestanden... 
Ik had nachtdienst maar heb met verbazing zitten te kijken wat er die tijd mogelijk is om een forum te verzieken... Terwijl de signalen duidelijk waren voor een beheerder.... |
Blijkbaar lag de beheerder midden in de nacht heerlijk te slapen.. en da's haar ook gegund. Vanmorgen heeft ze heel hard gewerkt om de voel weer op te schonen en ook dat is haar gelukt. Laten we het daar wat t verhaal van gister betreft maar bij laten. Het is weg, hij is weg.. en nu is t dus tijd om dat verhaal af te sluiten en op de juiste manier weer verder te gaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATHY142
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 21:04
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | | Please noem het nu geen besprenkeling, maar gewoon kinderdoop. Ik ben ook als baby gedoopt, heb ook belijdenis gedaan en ben een klein half jaar geleden gedoopt door onderdompeling.. maar ik heb nog steeds moeite met de term besprenkeling en ik kan me voorstellen dat dit bij mensen die voor de kinderdoop zijn minstens zo gevoelig ligt. Het gaat op de een of andere manier voorbij aan het kostbare moment wat je als ouders ervaart als je je kindje laat dopen in de volle overtuiging dat je daar goed aan doet. Laten we dus allemaal een beetje respect hebben voor de onderlinge meningsverschillen op dit punt, juist omdat daar ook een stuk gevoel en emotie bij komt kijken. |
Sorry Lisa, maar het heeft van mijn kant niets met gebrek aan respect te maken. Ik wil zeker niet voorbij gaan aan het gevoel van anderen. De volgende keer zal ik op kinderdoop over gaan, al is dat wel even wennen, want het gaat tegen mijn gevoel in.
Laatst aangepast door
|
KATHY142
|
op woensdag 16 februari 2011, 21:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 21:06
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | de volgende picknick hoop ik op 21 mei te organiseren; voor de liefhebbers wellicht handig te weten, om vast in t agenda te noteren........
(madelief; met bolussen!! ) |
En vanaf welke datum mogen we ons opgeven? Moeten we daarmee wachten tot de eerste picnick achter de rug is ? Lijkt me het meest voor de hand anders wordt het een beetje onoverzichtelijk................lijkt mij.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 21:06
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Hoi CM-strandwandelaars,
Missen jullie zeelucht en strand? Zullen we weer gaan doen dit jaar? Lijkt me wel goed idee. Vorig jaar hebben we in Noorwijk gelopen en dit jaar gaan we naar Katwijk aan Zee. Speciaal voor christelijke wandelaars in "christelijke" badplaats. Daar is ruim parkeerplaats bij Boulevard tegenover de vuurtoren, Nu gaan we in voorjaar en wel op zaterdag 14 mei vanaf 12.00 uur
Of jullie mee willen, hoor ik graag van jullie
Groetjes
Herman388 =============================================== Deelnemers:
Angelique327 Alous961 Miekjes285 Marian096 Lisa610 o.v.
Herman388 Leonard480 Benny340 Pimpernel883 Henk546 |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 21:10
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | haha al doen we het elke week....  |
Haha, jij moet je nog bij de eerste picknick bewijzen , jongen. Hoop voor je dat je die keuring doorstaat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 21:11
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | | Please noem het nu geen besprenkeling, maar gewoon kinderdoop. Ik ben ook als baby gedoopt, heb ook belijdenis gedaan en ben een klein half jaar geleden gedoopt door onderdompeling.. maar ik heb nog steeds moeite met de term besprenkeling en ik kan me voorstellen dat dit bij mensen die voor de kinderdoop zijn minstens zo gevoelig ligt. Het gaat op de een of andere manier voorbij aan het kostbare moment wat je als ouders ervaart als je je kindje laat dopen in de volle overtuiging dat je daar goed aan doet. Laten we dus allemaal een beetje respect hebben voor de onderlinge meningsverschillen op dit punt, juist omdat daar ook een stuk gevoel en emotie bij komt kijken. | Lisa, bij mij ligt het moeilijk het ritueel met kinderen een doop te noemen. Dat doet mij net zoveel pijn als anderen hebben met de volwassendoop. Dus besprenkeling is wat mij betreft een juiste woordkeuze.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 21:21
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | het vervolg:
Eigenlijk begint hij te onderstrepen wat ik al de hele tijd beweerde: de kinderdoop is gebaseerd op het Oude Testament en negeert de verkondiging van het Nieuwe Testament. |
Eigenlik Chatuliem moet ik bekennen dat je meer en meer gelijk hebt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 21:21
|
|
|
|
G 5 L 12 H 12 M 21 M (marylien) 15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 21:23
|
|
|
|
Woensdag 16 februari, Num. 6: 22-27; Onder Gods handen.
We kennen dat gebaar van de zegen wel; ’s zondags aan het eind van de kerkdienst heft de predikant de handen en zegent met deze of andere woorden de gemeente. Waarom is dat eigenlijk? Wat betekent dat gebaar van die omhooggeheven handen? Het is net alsof die handen iets op je hoofd leggen. Het is net alsof je iets mee krijgt om te dragen. Wat is dat? Het is de Naam van God. Al zegenend zullen de priesters Gods Naam op de Israëlieten leggen en Hij zal hem zegenen. Dat kunnen we ons maar moeilijk voorstellen: een naam op iemand leggen. Wat betekent dat nu weer? Ja, iemand onder handen nemen – wat dat is, dat weten er! Dat betekent: iemand een lesje leren! Iemand zeggen war het op aankomt. En zo kennen we ook de uitdrukking: onder dokters handen zijn. Dat betekent dat je in behandeling bent bij de dokter. Hij helpt je om de weg naar de gezondheid te vinden. Wel, dat gebeurt nu eigenlijk ook aan het einde van de kerkdienst. Dan neemt God ons onder handen. Zijn Naam wordt genoemd. ‘De Here zegene u en Hij behoede u!’ Dat wil eigenlijk zeggen: Mensen, ik noem de Naam van de Grote Dokter, de arts aller zielen, de Naam van de Heiland! U bent onder Zijn handen! Hij helpt u om de weg naar de gezondheid te vinden. Ja, Hij is genezing zelf! De opstanding en het leven! Gezegend worden? Dat is: onder Gods handen zijn.
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op donderdag 17 februari 2011, 20:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 21:24
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | G 5 L 12 H 12 M 21 M (marylien) 15 |
Jij ook al Marylien ...we krijgen zo een leeg Forum
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 21:24
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Zag tot mijn verbazing dat ik Het Boek ook in mijn boekenkast heb staan......vast ooit eens gekregen.... Ben nu toch wel nieuwsgierig geworden en ga er toch eens in lezen Chatuliem...... |
Gewoon doen, het leest best prettig weg. Zelf heb ik wel de gewoonte om de verschillende vertalingen regelmatig met elkaar te vergelijken.. En ja.. ik heb er meerdere (staten, NBG, NBV, Groot Nieuws, Het Boek). Heb de herziene statenvertaling nog op mijn verlanglijstje staan... maar ja 't is nog geen moederdag en mijn verjaardag duurt nog ietsje langer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 21:25
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Jij ook al Marylien ...we krijgen zo een leeg Forum |
neen wil niet echt weg, maar soms voelt het aan alsof het zo moeilijk is contact te maken, weet het gewoon nog niet,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 21:27
|
|
|
|
| DENNISS669 schreef: | | Als iemand zegt: "je accepteert me maar zoals ik ben" dan vind ik dat een dwaze uitspraak |
Dwaas is wellicht een groot woord. Het is ook maar net wat je in die woorden wilt duidelijk maken. Hetzelfde wordt namelijk ook gezegd van God, dat Hij ons neemt zoals we zijn. Hiermee wordt niets anders bedoeld dan dat God ons als persoon accepteert, dus ook onze zwakheden, al heeft Hij wel verdriet van onze foute keuzes. Dat is toch HEERlijk om te weten?!
Het leven draait erom dat we worden wie we werkelijk zijn! Je bent dus al jezelf en kunt enkel nog dichter naar je oorsprong, ofwel naar God, groeien!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 21:30
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Lisa, bij mij ligt het moeilijk het ritueel met kinderen een doop te noemen. Dat doet mij net zoveel pijn als anderen hebben met de volwassendoop. Dus besprenkeling is wat mij betreft een juiste woordkeuze. |
He Chat. Ik begrijp jou kant van het verhaal en dat weet je. Waar het mij om gaat is dat het een woordkeuze is die anderen kan raken terwijl dat volgens mij helemaal niet nodig is. Juist daarom pleit ik ervoor om het toch gewoon kinderdoop te blijven noemen. Per slot van rekening weten we allemaal heel goed waar we het dan over hebben, dus is het niet nodig om een andere term te hanteren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 21:34
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Hé meid, vervelend om te horen. Sterkte, we zullen voor jullie bidden.
Liefs,
Lisa |
tis echt nie goe..................
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 21:34
|
|
|
|
| KATHY142 schreef: | Sorry Lisa, maar het heeft van mijn kant niets met gebrek aan respect te maken. Ik wil zeker niet voorbij gaan aan het gevoel van anderen. De volgende keer zal ik op kinderdoop over gaan, al is dat wel even wennen, want het gaat tegen mijn gevoel in. |
Waar ik met name voor pleit is dat er termen gebruikt worden die er geen aanleiding toe kunnen zijn dat anderen zich gekwetst voelen. Zie ook mijn reactie aan chat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAYSPRING826
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 21:35
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Gewoon doen, het leest best prettig weg. Zelf heb ik wel de gewoonte om de verschillende vertalingen regelmatig met elkaar te vergelijken.. En ja.. ik heb er meerdere (staten, NBG, NBV, Groot Nieuws, Het Boek). Heb de herziene statenvertaling nog op mijn verlanglijstje staan... maar ja 't is nog geen moederdag en mijn verjaardag duurt nog ietsje langer  |
Dan kan ik je tot aan moederdag www.biblija.net aanraden; hier kun je alle mogelijke vertalingen letterlijk naast elkaar lezen :)
Laatst aangepast door
|
DAYSPRING826
|
op woensdag 16 februari 2011, 21:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAYSPRING826
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 21:39
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | | tis echt nie goe.................. |
Wat erg, Marylien! Ik bid mee voor verbetering en om rust voor jou.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 21:40
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Zag tot mijn verbazing dat ik Het Boek ook in mijn boekenkast heb staan......vast ooit eens gekregen.... Ben nu toch wel nieuwsgierig geworden en ga er toch eens in lezen Chatuliem...... | Het Boek is geen kanselbijbel en mag het ook nooit worden. Mijn persoonlijke ervaring met Het Boek is negatief. De taal die gebruikt wordt spreekt mij totaal niet aan, heb er geen feeling mee. Ook die citaten uit de HSV geven mij de kriebels, omdat het totaal geen Nederlands is. En zoals jullie wel gemerkt hebben, hou ik van taal en is het belangrijkste boek, de bijbel, moet geschreven zijn in een taal die het dichtst bij me ligt. En ik hou van de taal van de NBV, en ik heb een hekel aan de taal van Het Boek en de taal van HSV/SV. De bijbel moet begeerte bij je opwekken. Begeerte naar meer van Gods Woord en Gods liefde. En helaas, zowel Het Boek en de SV roepen bij mij een aversie op, en nodigen mij niet uit er verder in te gaan lezen....
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 16 februari 2011, 21:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 21:40
|
|
|
|
| DAYSPRING826 schreef: | | Dan kan ik je tot aan moederdag www.biblija.net aanraden; hier kun je alle mogelijke vertalingen letterlijk naast elkaar lezen :) |
Of de OLB kopen, met Concordantie en heel veel literatuur rond de Bijbel. Zo ongeveer alle vertalingen behalve de mooiste....
Thomas, lêst de Fryske Bibel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 21:42
|
|
|
|
| DAYSPRING826 schreef: | | Dan kan ik je tot aan moederdag www.biblija.net aanraden; hier kun je alle mogelijke vertalingen letterlijk naast elkaar lezen :) |
Weet ik.. maar ik vind het gewoon heerlijk om een boek in handen te hebben.. juist ook de Bijbel in verschillende vertalingen. Zit al zoveel achter mijn laptop op t werk (en de laatste tijd ook hier), dat het wel eens lekker is om niet naar een beeldscherm te hoeven kijken maar gewoon lekker op de bank te zitten met een boek..
|
|
| Naar boven |
|
|