ChristianMatch

Forum

Wist u datjes
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1970 1971 1972 1973 1974 1975 1976 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
AXL527

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 12:46

...Dit pas het eerste topic is, waar ik een reactie plaats
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AXL527

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 12:47

Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 12:54

AXL527 schreef:

En dan gelijk maar in tweevoud...... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
IMKE917
op maandag 21 februari 2011, 12:54
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 12:54

HENK710 schreef:
Nut van het ritueel is het meegeven van een teken dat je bij God mag horen en aanspraak mag maken op Zijn liefde en genade. De doop is nog steeds niet de afwassing zelf. Dat geldt ook voor de geloofsdoop...net zoals dat ook voor je behoudenisargument geldt...

Ik kan me voorstellen dat je zegt dat het nut van het ritueel is dat er een teken wordt meegegeven dat je bij God mag horen en aanspraak mag maken op Zijn liefde en genade.... Zo heb ik het zelf ook jarenlang gezien. Toch ben ik tot het inzicht gekomen dat de kinderdoop niet is gefundeerd op wat er in de Bijbel staat. En zoals ik al eerder aangaf, blijkt ook niet uit de Bijbel dat de kinderdoop de besnijdenis vervangt. Het feit dat je als ouders je kind een teken wilt meegeven dat het bij God mag horen en aanspraak mag maken op Zijn liefde en genade is nobel, want dit gebeurd uit liefde voor God en het kind. Ik denk echter het belangrijker is om het kind in de opvoeding te laten kennismaken met God's liefde en genade, zodat het uiteindelijk zelf tot de keuze kan komen om het voorbeeld te volgen wat Jezus gegeven heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 12:57

IMKE917 schreef:
En dan gelijk maar in tweevoud...... Knipoog smiley

Inlijsten Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
JASMYN704

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 13:04

MAR907 schreef:
Vond het geweldig dat jullie er toch waren gekomen....we maakten ongemerkt ons wel eerst zorgen.... Verlegen lachende smiley

Ah lief Mar! Niks van gemerkt idd... Wel fijn dat je t nu aangeeft!
Enne, t was weer gezellig hè?! Ook al hadden wij een kortere privé wandeling met attente bodyguard c.q. reisleider die de verkeerde plattegrond had meegenomen... Knipoog smiley De koffie met strudel en t gezelschap, erna met z'n allen, waren weer toppie!
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 13:07

HENK710 schreef:
Wat is er moeilijk aan om dat aan te geven? Het leven is besmet geraakt en daarom is er verschoning nodig, wat Jezus voor ons bewerkt heeft! En dat begint al vanaf het conceptiemoment, want Jezus is doelbewust daar al begonnen en niet direct als volwassen man op aarde gezet!

Even een beetje ongenuanceerd misschien, maar zeker niet verkeerd bedoeld: de enige verschoning die een pasgeboren baby nodig is, is een schone luier. Een kind komt niet zondig op deze wereld, maar idd wel met de neiging tot zondigen.

Als ouder heb je de verantwoordelijkheid om je kind van jongs af aan kennis te laten maken met Gods geweldige liefde en genade, door het kind te vertellen welk voorbeeld Jezus ons heeft voorgeleefd en wat Hij voor ons heeft gedaan. Dat is een grote verantwoordelijkheid. Heb vooral niet het idee dat behoudenis van het kind geregeld wordt de kinderdoop of het opdragen van een kind. Op een dag zal het kind zijn of haar eigen keuze moeten maken...

God werkt als Starter inderdaad buiten de menselijke wil om. Hij klopt hoe dan ook aan, of we nu willen of niet! Dat is de boodschap van Zijn Woord!

Klopt helemaal: Hij klopt aan... maar je zult zelf wel de deur open moeten doen, want Hij zal nooit ongevraagd binnen komen. Hij nodigt zichzelf uit, maar jij bent degene die Hem de toegang moet verlenen tot jou hart door Hem te vragen om toch vooral binnen te komen!

Laatst aangepast door
LISA610
op maandag 21 februari 2011, 13:12
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 13:07

JASMYN704 schreef:
Enne, t was weer gezellig hè?! Ook al hadden wij een kortere privé wandeling met attente bodyguard c.q. reisleider die de verkeerde plattegrond had meegenomen... Knipoog smiley De koffie met strudel en t gezelschap, erna met z'n allen, waren weer toppie!

De bodyguard c.q. reisleider werd behoorlijk in de watten gelegd Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKJES285

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 13:12

JASMYN704 schreef:

hahaha Lachende smiley nu weer on topic...
wel leuk om te lezen dat jullie een gezellige dag hebben gehad met elkaar. Knipoog smiley en zelfs een body guard Coole smiley met zonnebril wauw Knipoog smiley .hahaha

tot ziens bij de picknick.. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 13:14

LEANNE226 schreef:
Vertel Lisa,Leonard hangt altijd de bink uit,zegt dat hij te knap is voor een foto.........hij leest dit toch niet dus geef je eerlijke mening Engeltje smiley

Ha ha ha... hij heeft een week lang een foto op CM gehad, heb je die gemist? Tja... had je toch mee moeten gaan om je nieuwschierigheid te bevredigen... Maar hij komt straks ook nog naar de heide hoor, dus je krijgt een herkansing Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 13:14

LEANNE226 schreef:
Verraste, verbaasde smiley
Hebben ze(wie zijn "ze" eigenlijk?) er een.........date???? van gemaakt?

Yep
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 13:17

LEONARD480 schreef:
De bodyguard c.q. reisleider werd behoorlijk in de watten gelegd Clown smiley

En dat ondanks het feit dat ie ons t boomkroonpad in Gasselte wilde laten wandelen... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PEACEDOVE820

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 13:25

HENK710 schreef:
Peacedove

Een fijne tijd na CM!

Thnxs henk en does Knipoog smiley
ben er nog tot juni a.s daarna houd het voor mij op iedereen een fijne tijd gewenst hier op cm!
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 13:29

LEANNE226 schreef:
Het maakt me werkelijk heel verdrietig dat je seks ziet als iets "om de behoefte te bevredigen",ik hoop oprecht dat je het ooit leert zien als onderdeel van de diepe liefde die we allemaal zoeken,als een prachtig geschenk.

Ik wil het nog wel scherper stellen: seks puur "om de behoefte te bevredigen" is niet zoals God het heeft bedoeld. Verder ben ik het helemaal met je eens Leanne, mooi gezegd!
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 13:31

MAR907 schreef:
Misschien komt het wel in een nieuwere vertaling te staan. Engeltje smiley

Ha ha ha, ja vast.. Nou dan wacht ik die nog wel ff af Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 13:34

JAN786 schreef:
Seks na het huwelijk? Waarschijnlijk bedoel je seks in het huwelijk? Knipoog smiley

Yep... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 13:37

hebben we het nog over de picknick, of zijn jullie ietwat verdwaald? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 13:48

JAN786 schreef:
Lisa ik heb nergens de bedoeling om mensen te veroordelen. Nu niet en in de toekomst niet. Ik heb een stellige manier van schrijven die deze indruk kan wekken maar neem van mij aan dat dit niet persoonlijk bedoelt is. Nu niet en in de toekomst niet. Het ging mij om de uitleg van dit gedeelte...
Hé Jan, ik heb geen problemen met een stellig schrijfstijl, maar denk dat het wel goed is om je bewust te zijn en te blijven van hoe iets over kan komen op anderen.

Jezsu is gekomen om zondaren te redden. Dat is de hoofdlijn van de bijbel. In dat licht lees ik ook deze geschiedenis. Jezus zoekt deze vrouw op. Dat was heel ongewoon van de Joden gingen niet om met de samaritanen. Jezus begint met onderwijs over levend water. Dit door gebruik te maken van de aardse gebeurtenissen en die een geestelijke betekenis mee te geven. Dus eerst algemeen onderwijs.

De rouw begreep dit onderwijs niet want ze vraagd om dat levende water zodat ze nooit meer aarsde dorst krijgt en elke dag naar dit put gaat. Daarom gaat Jezus de geestelijke dorst in haar leven persoonlijk aanwijzen. De bijbel zegt ook: wie gezond is heeft de dokter niet nodig.
Op de vraag of ze haar man wil roepen geeft ze eerlijk antwoord dat ze geen man heeft. Jezus prijst haar eerlijkheid en wijst haar op haar 5 vorige mannen en op haar ongetrouwde leven met een man.

Hierbij zeg jij dat Jezus het niet veroordeeld. Niet letterlijk, maar als Jezus dit toegestaan had wat is dan de functie van zijn vraag mbt tot het onderwijs van leven water?

Ze ziet jezus als profeet en dan komt haar in gedachten dat er een messias beloofd was(vers 25).
Deze messias zou duidelijk maken wat nodig was om zalig te worden.
Jezus antwoord daarop dat Hij die beloofde messias was.
Dit ging zij op dat moment ook daadwerkelijk geloven en gaat terug naar haar huis om het de anderen te vertellen dat zij de beloofde messias heeft gevonden. De joodse wereld leefde nog steeds in verwachting van de beloofde messias en zij gaat vertellen dat zij Hem gevonden heeft.

Treffend is ook vers 41: en er geloofden er veel meer om Zijns woords wil.

Maar jij leest deze geschiedenis anders begrijp ik?

Ik lees deze geschiedenis inderdaad anders, vooral doordat ik gewoon lees wat er staat en er geen eigen interpretatie aan geef. Als jij zegt dat:
Hierbij zeg jij dat Jezus het niet veroordeeld. Niet letterlijk, maar als Jezus dit toegestaan had wat is dan de functie van zijn vraag mbt tot het onderwijs van leven water? doe je dit volgens mij wel. Misschien moet je de tekst nog een paar keer overlezen, want echt Jezus veroordeelt haar niet, noch letterlijk, noch figuurlijk. Sterker nog, ook uit allerlei andere teksten in het evangelie blijkt dat Jezus mensen niet veroordeelt. Hij is niet naar de wereld gekomen om te veroordelen, maar juist om de veroordeling van ons af te wenden. Als je dat niet weet te pakken uit het evangelie mis je de allerbelangrijkste boodschap die in de Bijbel staat. Jezus heeft ons als geen ander laten zien hoe wij mensen met elkaar zouden moeten omgaan: respectvol en liefdevol, zonder elkaar te veroordelen. Juist daarom wil ik niet proberen te overtuigen, maar uitsluitend te getuigen van Gods enorme liefde en genade.

Maar goed, da's misschien een beetje off-topic Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LISA610
op maandag 21 februari 2011, 13:50
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 14:11

HANNAH810 schreef:
de doop is zowiezo geen noodzaak, chatuliem. het is een sacrament; een symboliek om het evangelie zichtbaar te maken.
in dit geval is het de SYMBOLIEK van het afleggen van je eigen leven en gewassen worden in het bloed van de Heere Jezus.
alleen het bloed van de Heere Jezus is noodzakelijk, niets meer, niets minder dan dat.
het gevaar van een discussie als deze is dat je in dogma's verzand, en waar het werkelijk om draait op de achtergrond raakt.

de noodzaak om kinderen voor hun sterven het sacrament van de doop te bedienen is naar mijn weten een rooms katholiek gebruik.
in de katholieke kerk wordt/werd het sacrament als onmisbaar gezien.

voor mijzelf is een sacrament niets meer en niets minder dan een zichtbaar evangelie. en het (zichtbaar) evangelie brengt je aan de voeten van de Heere Jezus als het goed is, om je leven aan Hem toe te vertrouwen. Zijn beloften mag je je aan vast houden; Zijn Woord is de waarheid.
de enige noodzaak, nogmaals, is niet om gedoopt te zijn, maar om je leven toe te vertrouwen aan Hem.
de rest is bijzaak in mijn ogen.
Hannah, het wordt alleen maar verwarrender met deze bijdrage. Nu vertel je voor de neus weg dat de doop niet zo belangrijk is. In het geval van de kinderdoop kan ik je niets anders dan gelijk geven. Het is geen afwassing van zonde, het is geen wedergeboorte, het is vreemd te veronderstellen dat je door dat ritueel alleen maar bij God hoort. Anderen die Hem aanroepen horen ook bij Hem. En kinderen die te jong zijn horen ook bij Hem. Eigenlijk is het niets meer dan een gelovig gebed van de ouders in aanwezigheid van God en de gemeente. Daar naderen we elkaar dus heel dicht Hannah.
Hoe kan het dan dat de kerk daar zo'n zware theologische invulling aan geeft en daarmee de bijbelse doop aan de kant schuift? Die invulling kunnen ze niet waarmaken, omdat het gewoon niet klopt. Het klopt niet vanwege de erfzondeleer, het klopt niet vanwege de verbondsleer en het klopt niet vanwege de predestinatieleer. Het is Oud Testamentisch denken over God en het legt de verkeerde nadruk.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 14:20

REBECCA667 schreef:
is mijn kleinzoon Clown smiley hij is vandaag 1 jaar geworden.

Oma Rebecca,

Van hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en geniet ervan met je pas jarige kleinzoon.
Samen vieren is een dubbel feest.
Het is nog mooi weer vandaag, zitten jullie buiten? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 14:27

Even een andere draai geven aan deze discussie, want de meningen over seks voor het huwelijk zijn overduidelijk erg verdeeld.

Misschien is het goed om ons af te vragen hoe seks is bedoeld. Er zijn al een paar mensen geweest die hier hele wijze woorden over gezegd hebben (nogmaals mijn complimenten aan Leanne). Seks is geen wegwerpartikel, maar een heel kostbaar geschenk. Het is niet bedoeld om lustgevoelens te bevredigen, maar juist om liefde te delen op een hele mooie wijze. Het is een hele intieme manier om één te worden met je partner. Let wel: daar zijn meerdere manieren voor en in een relatie is seks niet het belangrijkste. Het staat op een gedeeld eerste plaats met de andere dingen waardoor je één wordt met elkaar. Seks is bedoeld om van te genieten, zoals terecht werd opgemerkt met de verwijzing naar teksten uit Hooglied. Het is ook niet de bedoeling dat partners elkaar seks weigeren, tenzij zij hier wederzijds mee instemmen om zich enige tijd aan het gebed te wijden (1 Korintiërs 7:5). En wat voor- of tegenstanders over seks voor het huwelijk ook beweren, volgens mij zijn we het er allemaal over eens dat seks thuis hoort in een relatie tussen man en vrouw.

Daarom even naar die relatie tussen man en vrouw. Volgens mij is het de bedoeling dat een relatie tussen mensen in het algemeen, maar in het bijzonder de relatie tussen man en vrouw als zijnde levenspartners gebaseerd moet zijn op liefde. Dat haal ik uit tal van Bijbelteksten die ik nu even niet allemaal ga aanhalen. Wat echte liefde inhoudt wordt heel mooi getypeerd in 1 Korintiërs 13, vers 4 tot en met 8:

De liefde is geduldig; de liefde is vriendelijk; de liefde is niet jaloers. Zij doet niet gewichtig, is niet trots. Zij kwetst niet, is niet egoïstisch en voelt zich nooit beledigd; zij neemt niemand iets kwalijk; zij is niet blij met onrecht, maar juist met de waarheid. De liefde beschermt altijd, heeft altijd vertrouwen, verwacht het altijd van God en houdt stand. Aan de liefde komt nooit een einde.

Als je een relatie hebt die daarop is gebaseerd dan is het een relatie die is zoals God het feitelijk heeft bedoeld. Het vergt tijd om een relatie op te bouwen die zo diep gaat. Leg nu de link naar seks als kostbaar geschenk aan je partner in een relatie die gebaseerd is op de liefde die hier wordt bedoeld.

Vraag is vervolgens: als dat de liefde is die je hebt gevonden bij elkaar.... is het dan niet heel logisch om te veronderstellen dat je dan ook echt samen één wil zijn? Dat je dat dan niet alleen tegen elkaar uit wilt spreken, maar juist ook wilt laten zien aan de buitenwereld?
Is het dan niet logisch om te veronderstellen dat je een liefde bij elkaar hebt gevonden die zo groot is dat je die juist graag wilt bevestigen door elkaar trouw te beloven, middels een huwelijk waarover je Gods zegen vraagt?

Anders gezegd als je als partners die liefde bij elkaar hebt gevonden: dan is een huwelijk toch een logisch vervolg? Misschien zegt deze bijdrage jullie wel niets over seks voor het huwelijk.. lees het dan nog maar eens rustig door. Want volgens mij zegt het juist alles....
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA667

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 14:34

HERMAN388 schreef:
Oma Rebecca,

Van hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en geniet ervan met je pas jarige kleinzoon.
Samen vieren is een dubbel feest.
Het is nog mooi weer vandaag, zitten jullie buiten? Knipoog smiley

dank je wel Lachende smiley het grappige van jullie felicitatie is dat ik nu idd bij mijn kleinzoon ben (oppassen want pa en ma zijn aan het werk) en geniet volop van ons samen zijn.
een heerlijk verjaardagskadootje van mijn kinderen. Lachende smiley Knipoog smiley en als mijn schoonzoon zo thuis komt ga ik bij mijn oudste zoon en zijn vriendin eten. dus ben de hele dag onder de pannen. Lachende smiley

Laatst aangepast door
REBECCA667
op maandag 21 februari 2011, 14:34
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA667

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 14:46

PEACEDOVE820 schreef:
Thnxs henk en does Knipoog smiley
ben er nog tot juni a.s daarna houd het voor mij op iedereen een fijne tijd gewenst hier op cm!

juni he. dat is nog een hele tijd. Lachende smiley in 4 maanden kan er nog heel veel gebeuren. wie weet verander je nog van gedachten. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 14:46

HANNAH810 schreef:
hebben we het nog over de picknick, of zijn jullie ietwat verdwaald? Knipoog smiley

Nou die picknick op de heide is gelukkig niet in Drenthe, maar in Ede.. daar hebben ze geen boomkroonpad, dus volgens mij moet het lukken om daar niet te verdwalen onder leiding van Leonard ha ha ha
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 14:50

MARYLIEN613 schreef:
een mooi moment heb ik de voorbije dagen naast een slecht moment vaak mogen voelen, nl dat velen meeleven en meebidden,
hiervoor mijn dank, jullie steun doet zoveel goeds,

gisteren in de samenkomst had ik het oh zo zwaar,
maar in de namiddag kregen we voor het eerst beter nieuws te horen,
het afbouwen van de beademing lukte plots
en de bloedresultaten waren beter!
het gaat stilletjes en ben soms beetje bang om te zeggen dat het beter gaat,
maar ik was hier zooooooooooooooooooo gelukkig mee,
en ik was rotsvast overtuigd dat God onze gebeden gehoord had,
niet alleen die van mij en familie,
maar ook die van alle christenen die we kennen,
en ook die van jullie

nu zou ik hier graag een hartje plaatsen maar computerkennis is dus te klein hiervoor Knipoog smiley

ook deze morgen kreeg ik goed nieuws,
hij blijft natuurlijk nog zwaar ziek,
maar we blijven vertrouwen en hopen,
en ik deel dit graag met jullie!

Hé Marylien. Fijn om te horen dat er toch ook weer een lichtpunt is. We blijven bidden voor jullie, in de wetenschap dat er een enorme kracht schuilt in gebed.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 14:50

Gisteren hadden we er al over, maar uiteindelijk was er weinig van terecht gekomen. Daarom deze oproep.

Wie heeft er zin om naar Drachten te gaan en een dienst te bezoeken. Het lijkt me wel eens een leuke activiteit, het lijkt me ook wel eens leuk om in een gemeente van 1200 man te zitten....De datum komt later...
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 14:56

CHATULIEM619 schreef:
Gisteren hadden we er al over, maar uiteindelijk was er weinig van terecht gekomen. Daarom deze oproep.

Wie heeft er zin om naar Drachten te gaan en een dienst te bezoeken. Het lijkt me wel eens een leuke activiteit, het lijkt me ook wel eens leuk om in een gemeente van 1200 man te zitten....De datum komt later...

Ha ha ha... ja leuk! Voorkeur voor een ochtenddienst om 12:00 uur of een avonddienst om 19:30 uur?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 14:58

LISA610 schreef:
Ha ha ha... ja leuk! Voorkeur voor een ochtenddienst om 12:00 uur of een avonddienst om 19:30 uur?
Avonddienst, kan iedereen gemakkelijk komen.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 15:00

ik ben het helemaal eens met je, lisa;
maar.........
vaak staan er een aantal dingen in de weg, om te gaan trouwen en twee gezinnen samen te voegen;
de afstand naar andere familie-leden, kinderen die meer tijd nodig hebben, financiele overwegingen, angsten, en wat er al meer kan zijn......
dit alles kan tijd vergen, terwijl de liefde ondertussen doorgroeit.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 15:03

CHATULIEM619 schreef:
Avonddienst, kan iedereen gemakkelijk komen.

Ik vraag me af wat er nu zo bijzonder is in Drachten om daar naar de kerk te gaan? Als het om dehoeveelheid mensen gaat: in Barneveld heb je twee refodromes die duizenden mensen trekken......dus waarom zou ik naar Drachten gaan? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1970 1971 1972 1973 1974 1975 1976 ... 6194 Volgende
Pagina 1973 van 6194