ChristianMatch

Forum

Drachten
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1988 1989 1990 1991 1992 1993 1994 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 16:04

LISA610 schreef:
Even t lijstje compleet maken
- De Bethel in Drachten (soort dienst nog te bepalen)
- Alphadienst in de kerk van Jasmyn in mei
- "Kom in dienst" in de kerk van Inez in Groningen
- Dienst in de kerk van Josina in Utrecht
- Dienst in de kerk van Mar te ???

Nou de datums nog.... Knipoog smiley

Waar is die Alphadienst van Jasmijn?

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 16:10

[quote=THOMAS968]Waar is die Alphadienst van Jasmijn?

Thomas[/quote

Ik heb het even aan Jasmyn over gelaten om dat toe te voegen, omdat zij zelf in haar bijdragen niet heeft aangegeven in welke plaats de kerk staat waar ze lid van is. Weet ik natuurlijk wel, maar het is aan haar om dat bekend te maken denk ik (beschouw dat maar als zorgvuldig omgaan met andermans privacy Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 16:17

MARIAN519 schreef:
Mooi ja, er is ook een lied van...ik weet alleen niet meer precies welk.. Smiley die vol vragen zit

ha ha ha.. daar zat ik ook aan te denken. Maar ik heb het gevonden hoor:

't is gezang 457:

Heilig, heilig, heilig, Heer God almachtig,
vroeg in de morgen wordt U ons lied gewijd
Heilig, heilig, heilig, liefdevol en machtig
Drievuldig God, die een in wezen zijt
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 16:21

[quote=LISA610]Zo kun je het inderdaad bekijken en het is ook wel prima, al denk ik dat je het lastig buiten de openbaarheid houdt. Knipoog smiley

Thomas, Noord-Fryslan is wat vaag he.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 23 februari 2011, 16:23
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 16:35

I think we are walking too hard from staple....
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 16:41

CHATULIEM619 schreef:
Ik heb het idee dat de drempel veel hoger was. Nu wordt er wel heel snel gestigmatiseerd..

Vroeger had je de BLO en dan was je verstandelijk niet sterk. Stigmatisering is dan onvermijdelijk. Mensen die verstandelijk normaal begaafd waren maar met een probleem, gingen naar het LOM. Dat voorkwam in ieder geval het stigma van de BLO dat je verstandelijk niet mee kon en het belang daarvan kun je niet onderschatten. Het kromme is dat in het speciaal basisonderwijs van nu die twee vormen weer zijn samengevoegd. Stigmatisering dus. Weer samen naar school klinkt mooi maar de praktische uitvoering ervan rammelt aan alle kanten. Kinderen zijn veel beter af met een aparte LOM-school. De basisscholen ook, men kan de problematiek vaak niet aan maar scholen hoeden zich ervoor dit naar buiten te brengen. Het houdt een systeem van leugenrapportage in stand. Maar ja, als het op papier maar klopt, dan is er geld. Geef mij maar betrokken en bekwame mensen die wat betekenen voor kinderen in plaats van beleidsambtenaren en dure vergaderboeren.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 23 februari 2011, 16:52
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 16:51

MARIAN519 schreef:
Heej Chatuliem,

Ook mijn welgemeende gelukwensen..... Lachende smiley
al zijn ze een beetje laat zie ik.

Groetjes, Marian

ja maar nu durf ik hem ook nog even te feliciteren marian; Verlegen lachende smiley
gefeliciflappert chatluliem!! Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 16:52

CHATULIEM619 schreef:
I think we are walking too hard from staple....

Geweldig Knipoog smiley even een rustpauze invoeren dan maar..
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 17:01

[quote=THOMAS968]

Komt vast wel goed hoor...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 17:02

LISA610 schreef:
ha ha ha.. daar zat ik ook aan te denken. Maar ik heb het gevonden hoor:

't is gezang 457:

Heilig, heilig, heilig, Heer God almachtig,
vroeg in de morgen wordt U ons lied gewijd
Heilig, heilig, heilig, liefdevol en machtig
Drievuldig God, die een in wezen zijt

Dat is hem, bedankt, goed van jou... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 17:15

Niet van de bovenstaande topklasse qua muziek maar nog steeds heel mooi en knap:

http://www.youtube.com/watch?v=Mi-a-_VFBik&feature=related

Thomas, alweer diep onder de indruk van Hilary Hahn.....

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 23 februari 2011, 19:05
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 17:18

Een middagje niet op het forum en dan opeens tot de ontdekking komen dat men ruzie maakt over datgene wat tegen mij gezegd is.

Ten eerste vind ik dat je op het forum gerust op een scherpe manier mag praten over dit onderwerp. Het gaat immers toch ergens om, en zulke lange tenen heb ik niet, en al zou ik die hebben zou ik toch niet zoveel kunnen voelen vanwege mn neuropathie (wrang grapje).

Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waarom ik gekwetst zou zijn als Marian zegt, dat ik moet staan waarvoor ik geloof. En dat blijf ik ook gewoon.

We kunnen nu eenmaal niet rekening houden met gevoelens van andere mensen, zou je denken dat iemand het pijnlijk vindt als men het bv. heeft over dat ze hun kinderen zelf naar school laten fietsen??

We kunnen gewoon het beste bij onszelf blijven en bij goede argumenten. Dan kunnen we heel veel van elkaar leren. In deze discussie heb ik veel van jullie geleerd en ik hoop dat dat wederzijds is.
Ik begrijp ook niet goed waarom zo uit alle macht geprobeerd wordt de discussie te stoppen. Want eigenlijk kijken we op deze manier in andermans keuken, en wat geeft waardering en liefde voor elkaar: dat je elkaar leert kennen.

Het topic begon met een denigrerende opmerking over een zwembad. Ik hoop dat we nu een stukje verder zijn gekomen in de waardering naar elkaar toe. Ik hoop dat de spotternij van ons ritueel de kop ingedrukt is door mijn bijdrages, en als men zich wat minder hooghartig opstelt ten opzichte van wat wij leren hebben we al een heleboel bereikt.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 17:24

THOMAS968 schreef:
Vroeger had je de BLO en dan was je verstandelijk niet sterk. Stigmatisering is dan onvermijdelijk. Mensen die verstandelijk normaal begaafd waren maar met een probleem, gingen naar het LOM. Dat voorkwam in ieder geval het stigma van de BLO dat je verstandelijk niet mee kon en het belang daarvan kun je niet onderschatten. Het kromme is dat in het speciaal basisonderwijs van nu die twee vormen weer zijn samengevoegd. Stigmatisering dus. Weer samen naar school klinkt mooi maar de praktische uitvoering ervan rammelt aan alle kanten. Kinderen zijn veel beter af met een aparte LOM-school. De basisscholen ook, men kan de problematiek vaak niet aan maar scholen hoeden zich ervoor dit naar buiten te brengen. Het houdt een systeem van leugenrapportage in stand. Maar ja, als het op papier maar klopt, dan is er geld. Geef mij maar betrokken en bekwame mensen die wat betekenen voor kinderen in plaats van beleidsambtenaren en dure vergaderboeren.

Thomas

Dus eigenlijk is het zo gek nog niet als men gaat kijken hoe we dit beter kunnen inrichten...

In mijn buurt zijn er aparte scholen voor kinderen met autisme of adhd. Ik weet nog hoeveel moeite het ons gekost heeft mn dochter er naar toe te krijgen. Twee jaar lang hebben we de leraren proberen duidelijk te maken dat het echt niet met haar ging en hebben we zonder medewerking van de school zelf contact opgenomen met de andere school. Toen ze er uiteindelijk terecht kwam en ze werd getest zijn we met die testen weer naar de reguliere basisschool gegaan. Ze kregen het schaamrood op hun lippen...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 23 februari 2011, 17:27
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 17:37

CHATULIEM619 schreef:
Dus eigenlijk is het zo gek nog niet als men gaat kijken hoe we dit beter kunnen inrichten...

In mijn buurt zijn er aparte scholen voor kinderen met autisme of adhd

Het gaat dit kabinet, noch de voorgaande over beter inrichten van het onderwijs. Hoe verkoop je bezuinigingen als zorg voor het kind, daar gaat het alleen om, vrees ik. Ik heb geen enkel vertrouwen in de huidige onderwijsminister en zeker niet in haar intenties. Het aanbod aan hulp inperken zodat de vraag vanzelf daalt - en de gemeenschap betaalt later de rekening, verder gaat het beleid helaas niet.

Verder laat je voorbeeld zien dat de basisscholen vaak niet in staat zijn over probleemkinderen adequaat te oordelen maar bedenk dat ze er ook niet op zijn ingericht. Een Lomschool met een betrokken en speciaal opgeleide onderwijzer als directeur, bekwame leerkrachten en een psychologe waren eerder ook al een goede combinatie.

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 23 februari 2011, 17:57
Naar boven

Auteur Bericht
DENNISS669

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 17:42

LIESBETH326 schreef:
Ik kan me hier wel in vinden en het zou me niet verbazen als ook Marijan dit ongeveer bedoelde met haar oproep 'Laten we daarom vooral zoeken naar wat ons bindt i.p.v. naar wat ons scheidt.'

Ik denk wel eens, zou juist door de verschillende kleuren van gemeentes de veelkleurigheid van God niet meer uitkomen? Ik vind dat eigenlijk wel mooi...

LISA610 schreef:
't is al een oude uitspraak van Liesbeth en zelf is ze niet meer online.. maar ik vind het toch wel heel erg mooi gezegd in het kader van deze discussie. Zoveel verschillende mensen, zoveel verschillende meningen, zoveel verschillende visies, zoveel verschillende kerken. Op zich niets mis mee, want dat biedt een ieder immers de kans om een plek te vinden in een gemeente waar hij of zij zich in thuis voelt. Streven naar één kerk lijkt een utopie, simpelweg omdat er zoveel verschillende mensen zijn. Maar door te zoeken naar wat ons bindt i.p.v. wat ons scheidt, kunnen de onderlinge verhoudingen wel beter worden. En door naar elkaar te luisteren, door met elkaar te delen, kunnen we elkaar stimuleren om verder te groeien in het geloof. Juist dan komt de veelkleurigheid van God, die vertaald wordt in de vele verschillende kleuren van gemeentes ten volle tot zijn recht. Knipoog smiley

Heb het een en ander over dit onderwerp eens laten bezinken, en kwam op het volgende uit:
In Hebreeën 13,7-9: Gedenk uw voorgangers, die het Woord van God tot u gesproken hebben. Let er nauwkeurig op waar hun levenswandel op uitloopt en volg hun geloof na. Jezus Christus is gisteren en heden Dezelfde en tot in eeuwigheid. Laat u niet meeslepen door veelsoortige en vreemde leringen, want het is goed dat het hart gesterkt wordt door genade..

Allereerst deze opmerking: Lezend in de evangeliën lijkt Jezus weinig moeite te hoeven doen om grote mensenmassa's te intrigeren met zijn onderwijs. Zelfs duizenden kwamen erop af. En men was "versteld van zijn leer, want Hij onderwees hen als gezaghebbende en niet zoals de schriftgeleerden". Wat deden de schriftgeleerden dan vraag ik me af? Ik vermoed leren vanuit Gods Woord, zonder daarbij God dichtbij de mensen te krijgen, want het lezen van Mozes en de wet brengt een sluier aan op de harten van mensen, die hen het zicht op Jezus ontneemt (2.Kor.3,15+16)

Terug naar de tekst uit Hebreeën: Luister naar de voorganger, spreekt hij met gezag (dwz heeft hij autoriteit over hetgene hij spreekt, niet over diegene tot wie hij spreekt) of als schriftgeleerde? De schriftgeleerden konden zelf namelijk niet aan de wet die ze leerden voldoen, dus hun geloof navolgen is geen goed idee. Gaat ook in tegen de rest van de tekst van Hebreeën... Jezus Christus is altijd dezelfde. Dus een prediking die de ene keer God vanuit het oude verbond verkondigt en de andere keer vanuit het nieuwe zal niet werken.. zoals ook in het aansluitende vers wordt gewaarschuwd, leeringen die niet het hart sterken in de genade (nieuwe verbond) zijn er veelsoortig en vreemd, ze leiden tot vervreemding van God.

Kerkelijke verdeeldheid.. je kunt er van alles over zeggen, maar m.i. zeker niet dat ze allemaal hetzelfde geloven, en ook niet dat ze allemaal hetzelfde beeld van God hebben, van waaruit het geloof wordt opgebouwd. Ze hebben hooguit dezelfde bijbel :) Als we samen één willen zijn zullen we moeten beginnen met samen dezelfde Jezus centraal te stellen in de kerk. En je kunt hoog of laag springen, en ik heb genoeg verschillende kerkdiensten meegemaakt, maar in dat opzicht staat het nieuwe verbond van genade zeker niet centraal in elke dienst of prediking... met als gevolg kerkelijke verdeeldheid, niet zo gek lijkt me?
Dennis

Laatst aangepast door
DENNISS669
op woensdag 23 februari 2011, 17:44
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 17:43

REBECCA667 schreef:
nou, misschien is adriaan wel zo nuchter dat hij niet op tv voor zijn gevoelens wil uitkomen. Lachende smiley scheelt toch een hoop geplaag van het thuisfront. Lachende smiley

Tussen je gevoelens verbergen en je fatsoenlijk gedragen, zit volgens mij nog wel een heel groot grijs gebied. Ik vond het niet een beetje lomp, maar verschrikkelijk lomp. 'k Denk dus niet dat dit met nuchterheid te maken heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 17:44

THOMAS968 schreef:
Krokusjes, sneeuwklokjes en steeds langere dagen. De tekenen zijn er weer en hij is bijna voorbij, die lange winter. Op 27 maart begint de zomertijd en dat is voor mij het echte Nieuwjaar.

Thomas, over vijf weken is het tot acht uur licht...

Heerlijk, Thomas! Lachende smiley 'k Zie er ook naar uit, weer een dagje naar een Waddeneiland ofzo. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 17:44

LEANNE226 schreef:
Jaaaaaaaa maar zulke dingen kom je allemaal wel tegen geloof ik.
"ik ben tegen samenwonen maar wil best een nachtje met je in een hotel hoor"

Een nachtje Hotel hoeft in principe niets te betekenen

"ik kan aan je blik zien dat je heel hard een man nodig hebt" Verraste, verbaasde smiley

Een aparte opmerking scoor je zeker geen punten mee

"als je genoeg van me houdt vind je die zoveelduizend euro schuld die ik heb geen probleem,of ben je niet zo christelijk?" Gefrustreerde smiley

Heeft niet zozeer met Christelijk te maken, maar als de hulpvraag er is en de situatie niet door eigen schuld is onstaan is het anders natuurlijk

Maar........ik heb ook hele fijne gesprekken gehad,veel gelachen,lekker gegeten en welgemeende armen om me heen gehad/gegeven en dat was zo bij het gros van de ontmoetingen Knipoog smiley
("gros ontmoetingen" moet je niet letterlijk nemen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt )

Laatst aangepast door
LEONARD480
op woensdag 23 februari 2011, 17:46
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA667

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 17:45

THOMAS968 schreef:
Krokusjes, sneeuwklokjes en steeds langere dagen. De tekenen zijn er weer en hij is bijna voorbij, die lange winter. Op 27 maart begint de zomertijd en dat is voor mij het echte Nieuwjaar.

Thomas, over vijf weken is het tot acht uur licht...

Lachende smiley helemaal mee eens. ik zag 3 dagen geleden in eens de krokussen in bloei staan en kon mijn blijdschap niet op.

alleen begint mijn nieuwe jaar op 1 maart. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt want dan is het de meteorologische lente. en dat is goed genoeg voor mij. Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 17:52

[quote=LISA610]

Komt zeker goed lisa
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 17:52

LEONARD480 schreef:
Nachtje hotel hoeft niks te betekenen?Vind ik erg naief Leonard.

En over die schuld......deze meneer was overduidelijk op zoek naar een geldschieter met huis en bed,een maand na onze date woonde hij al samen met een andere vrouw van CM........
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 17:53

THOMAS968 schreef:
Artikel in het Nederlands Dagblad:

Niet meer autisme, wel meer kinderen met een ‘etiket’

'k Kan het niet laten om hier, al heb ik vakantie, op te reageren. Knipoog smiley

Dit artikel komt voor in dossier: Onderwijsvernieuwingen
DEN HAAG - Het aantal kinderen met stempels als ADHD of autisme is explosief gegroeid.

Zij hadden meer last van onderwijsvernieuwingen, maar volgens betrokkenen is er ook sprake van een systeem dat 'labelen' uitlokt.

Daar kan ik me goed in vinden. Er wordt tegenwoordig veel meer gevraagd van de leerling, vooral w.b. zelfstandigheid. Ook komen er veel meer prikkels op de kinderen af, dan vroeger. Dat is m.n. voor een kind met autisme, die wil weten waar het aan toe is, niet makkelijk. Zo’n kind heeft meer baat bij het ouderwets klassikale onderwijssysteem. En dit systeem wordt niet/nauwelijks meer geaccepteerd door o.a. de inspecteur. Ieder kind moet volledig tot zijn recht komen, zowel de zwakkere als de betere leerling. Je hebt het dan bijna over individueel onderwijs, wat meer vraagt van een leerkracht die een soort duizendpoot moet zijn. Het niveauverschil in de bovenbouw kan heel hoog zijn. Een betere leerling mag zich eigenlijk geen moment vervelen, een zwakkere leerling moet niet gefrustreerd raken. Een heel mooi streven, maar in de praktijk wel eens lastig.

Een label als autisme of ADHD wordt veel te vaak en te snel opgeplakt. Dat is de boodschap van minister Marja van Bijsterveldt (Onderwijs) in de discussie over passend onderwijs, waarop ze 300 miljoen euro wil bezuinigen. De bezuiniging is omstreden, maar de explosieve toename van het aantal 'etiketten' kan niet worden ontkend. Vanaf 2003 kan een leerling met een lichamelijke handicap of gedragsstoornis een subsidie (het rugzakje) krijgen voor extra zorg in het reguliere onderwijs. Sinds die tijd is het aantal zorgleerlingen met 65 procent toegenomen. Inmiddels is met 10 procent van de leerlingen in het basisonderwijs en met bijna 20 procent in het voorgezet onderwijs 'iets mis', rekent de minister voor.

Met het opplakken van een label heb ik geen moeite, het ‘weten’ geeft je vaak handvaten hoe met een kind om te gaan. Zo weet je dat een kind met ADHD de ruimte nodig heeft, om zich af en toe even te kunnen laten gaan. ‘k Vraag me wel af of ieder kind met dit label, een ‘rugzak’ nodig heeft. Op dit moment krijgt overigens niet ieder kind met ADHD een ‘rugzak’, dan moet er meer aan de hand zijn. Met rust en structuur en duidelijkheid in de school en binnen de groep, heb je al een grote groep kinderen (autisme, ADHD) te pakken. Maar ja, dat past niet bij het ‘nieuwe’ leren.

Populistische taal. Zo typeert Peter Mol, voorzitter van de landelijke beroepsgroep van ambulant begeleiders, de oneliners van de minister en andere politici die zeggen dat kinderen ten onrechte massaal 'gelabeld' worden. 'Alleen een diagnose is onvoldoende om een rugzakje te krijgen. Er gaat in de praktijk een behoorlijk zware toetsing aan vooraf.'

Daar heeft hij gelijk in, om een ‘rugzak’ te krijgen vraagt wel wat werk en inzet vooraf.

Ook Marjolijn Busman van de Nederlandse Vereniging voor Autisme vind het 'een beetje makkelijk' om te zeggen dat we te snel etiketten plakken. Ze heeft een dochter met een vorm van autisme en maakt duidelijk dat ouders zoiets niet voor de lol of voor geld laten vaststellen. 'Labelen is ook stigmatiserend en het blijkt moeilijk te zijn, vervolgens nog een school te vinden die het kind wil hebben. Ouders vragen niet om een rugzak of een label voor hun kind, maar slechts om goede begeleiding op school.'

Toch blijft onduidelijkheid bestaan over de snelle groei van het aantal zorgleerlingen. Over één ding geeft het onderzoek in ieder geval uitsluitsel, zegt hoogleraar maatschappelijke opvoedingsvraagstukken Micha de Winter: 'Het aantal kinderen met een gedragsprobleem is vrij stabiel, dus daar kan de groei van het aantal labels niet vandaan komen.'

Deels komt dat volgens de Utrechtse hoogleraar doordat we stoornissen tegenwoordig beter herkennen. 'Maar dat verklaart beslist niet alles. Een groter probleem is dat we 'normale' problemen van kinderen apart hebben gelabeld. Vroeger moest een jonge docent het zelf oplossen met een paar drukke of ongeconcentreerde leerlingen in de klas. Nu is er een uitweg gecreëerd met een systeem van labelen en zorg buiten de klas. Het is een soort spel waarin we elkaar gevangen houden en waarmee veel geld gemoeid is.'

Daar zit wel een kern van waarheid in.

Klassikaal
Busman en Mol wijzen ter verklaring van het toenemend aantal rugzakjes op veranderingen in de maatschappij en het onderwijs zelf. 'Er wordt nauwelijks meer klassikaal lesgegeven', zegt Busman. 'Je moet meer samenwerken en zelf je werk organiseren. Voor leerlingen met een gedragsprobleem is dat moeilijk.'

Dat denk ik ook! Vorig jaar had ik een leerling met autisme (Asperger), zijn begeleider zei precies hetzelfde. Nu werken wij nog redelijk traditioneel, dus zij gaf aan dat er kinderen zijn – met hetzelfde ’label’ – die het veel moeilijker hebben.

Rinske Gonggrijp, die secretaris is geweest van de Landelijke Commissie Toezicht Indicatiestelling, sluit hierbij aan. 'In het voortgezet onderwijs is het aantal leerlingen met een rugzakje het sterkst gestegen. Juist die sector is grotendeels overgegaan op zelfstandig werken, ter voorbereiding op het vervolgonderwijs.'

Dat zou heel goed kunnen.

De meeste betrokkenen erkennen niettemin ook dat in het systeem van de rugzakjes een verkeerde prikkel zat. Een indicatie levert een zak met geld op. Veel leerlingen kunnen na een tot anderhalf jaar begeleiding zelfstandig verder, of in ieder geval met minder hulp. Scholen moedigden ouders aan om dan toch nogmaals een indicatie 'op te halen', omdat het geld oplevert. 'Een pervers systeem', oordeelt De Winter. Maar domweg bezuinigen lost niets op, voegt hij eraan toe. 'Er manifesteren zich wel degelijk veel problemen in de school, maar die kun je het beste oplossen met 'meer handen aan het bed'. In een klas van dertig leerlingen met zes erg drukke kinderen moet extra assistentie en kennis zijn. Het is beter reguliere docenten bij te scholen, dan te vluchten in de zorg.'

Hier ben ik het dus helemaal mee eens, al noemen wij het ‘meer handen in de klas Lachende smiley’. Daar heb je echt iets aan! De andere kant hiervan is wel, dat de (eind)verantwoordelijkheid van de leerkracht – in de loop der jaren – groter is geworden.

Thomas, dit artikel is dus niet van mij.

Marijan, en ook niet van mij Lachende smiley

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op woensdag 23 februari 2011, 18:10
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 17:54

THOMAS968 schreef:
Het gaat dit kabinet, noch de voorgaande over beter inrichten van het onderwijs. Hoe verkoop je bezuinigingen als zorg voor het kind, daar gaat het alleen om, vrees ik. Ik heb geen enkel vertrouwen in de huidige onderwijsminister en zeker niet in haar intenties. Het aanbod aan hulp inperken zodat de vraag vanzelf daalt - en de gemeenschap betaalt later de rekening, verder gaat het beleid helaas niet.

Thomas.
Dat wordt de VVD vaker verweten, maar bij elke hervorming die ze doorvoeren wordt het systeem er beter van. Neem als voorbeeld de hervorming van de WAO. Veel kritiek, maar erg functioneel gebleken. Het is opvallend, dat als deze maatregelen doorgezet zijn en ze blijken te werken, zal de oppositie geen enkele aanstalten maken om ze weer ongedaan te maken als ze zelf regeringsmacht krijgen. Wie heeft er eigenlijk boter op hun hoofd? In feite zijn ze blij dat de VVD dit doet, want dan kunnen ze later de vruchten plukken van dit beleid.

Chat, VVD'er in hart en nieren.
Naar boven

Auteur Bericht
JASMYN704

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 18:27

Even t lijstje compleet maken:
- De Bethel in Drachten (soort dienst nog te bepalen)
- Alphadienst in de PKN gemeente van Jasmyn (Noordoost Frl) - begin mei
- "Kom in dienst" in de kerk van Inez in Groningen
- Dienst in de kerk van Josina in Utrecht
- Dienst in de kerk van Mar te ???

Nu de data nog....!

En ja inderdaad, omdat ik in een dorp woon kies ik ervoor niet de plaats erbij te zetten. Voor degenen die te zijnertijd graag willen komen, zal ik dan de adresgegevens persoonlijk doorgeven. I hope you understand?! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
JASMYN704
op woensdag 23 februari 2011, 18:44
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 18:29

LEANNE226 schreef:
Nachtje hotel hoeft niks te betekenen?Vind ik erg naief Leonard.

En over die schuld......deze meneer was overduidelijk op zoek naar een geldschieter met huis en bed,een maand na onze date woonde hij al samen met een andere vrouw van CM........

Nachtje Hotel is en blijft persoonlijk Leanne ...

en het laatste is inderdaad niet netjes ..zal het woord maar wijzenlijk niet noemen
Naar boven

Auteur Bericht
DREMPEL163

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 18:29

Nu het forum openbaar is wil ik er idd niet een foto vanmezelf op hebben ook geen foto's die voor anderen herkenbaar zijn, zodat ze aan de foto's kunnen zien wie ik ben.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 18:34

DREMPEL163 schreef:
Nu het forum openbaar is wil ik er idd niet een foto vanmezelf op hebben ook geen foto's die voor anderen herkenbaar zijn, zodat ze aan de foto's kunnen zien wie ik ben.

Neem je een landschapsfoto
Naar boven

Auteur Bericht
DREMPEL163

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 18:42

LEONARD480 schreef:
Neem je een landschapsfoto

hihi ik was net bezig een foto te plaatsen...Hij moet alleen nog even goed gekeurd worden Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 18:43

MARIJAN072 schreef:
Oh ja, jullie vieren Carnaval hè. Knipoog smiley Clown smiley In het Zuiden wordt daar rekening mee gehouden, de vakantie wordt er op aangepast.

Marijan, op de Veluwe ontgaat zulke feesten je hè. Boze smiley

Carnaval in de biblebelt.....Marijan nou toch Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
DREMPEL163

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 18:47

Sneeuw Verraste, verbaasde smiley en het blijft nog liggen ook Gefrustreerde smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1988 1989 1990 1991 1992 1993 1994 ... 6194 Volgende
Pagina 1991 van 6194