Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 18:40
|
|
|
PIETER649 schreef: | ik lees het woord warm nergens in haar bijdrage... tis n brabo he... alles kan  |
Piet ge must mn boarekoal is un keartju pruve men, dan wilde gin aandere mer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 18:47
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Je haalt de woorden uit mn mond Angelique, dit heb ik vanmiddag ook gegeten.
Lekker boerenkool uit eigen tuin met de vorst er nog op, en die heerlijke rundvleesjus erover  |
Tja, natuurlijk gaat er niks boven vers. Ook ik heb vanavond heerlijke boerenkool met worst gegeten. Het beste alternatief voor verse boerenkool, is de boerenkool van Hak. Bevalt mij heel goed! En je bent iets minder tijd kwijt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 19:03
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Zeg dat wel, ik ga morgen zelfgemaakte erwtensoep maken... smaakt ook wel met dit weer. |
Je brengt me op een idee Carien!!! Ik vrees dat ik je voorbeeld ga volgen! mmmmm!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 19:18
|
|
|
HANNAH810 schreef: neeje carien..............dat gaan we niet ook nog eens door de hollandse pot gooien; amme niks nie!! als je nu écht niet zonder kunt, wil ik het wel aan tafel zetten????
Je bedoelt naast mn bord?
vasthouden mag ook hoor... op je bord, in je mond whatever..................
Hihi
nou carien, bij deze; komende zaterdag eten we weer zuurkool-schotel, en ik verwacht je om half zes, oke? extra ingredient heb ik dan al in huis gehaald voor je, dus hoef je zelf niet voor te zorgen; wel (desgewenst) zelf even pittig op smaak brengen. voor t adres hoor ik je nog wel even oke?
als toetje krijg je ijs met pepernoten,
.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 19:22
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | Je brengt me op een idee Carien!!! Ik vrees dat ik je voorbeeld ga volgen! mmmmm!  |
ik heb ook alles al in huis voor een vijf-liter pan!! t werkt besmettelijk he, die erwten-soep-neigingen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 19:31
|
|
|
ben ik (in dit geval) effe blij dat ik een hekel aan koken heb.... al schijn ik het wel te kunnen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 20:16
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Piet ge must mn boarekoal is un keartju pruve men, dan wilde gin aandere mer.  |
okeej.... ik kom n keer pruve. mail je adres en het tijdstip maar waarop ik ( desnoods met Annette) wor verwacht voor jouw braboze boarekoal
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 20:27
|
|
|
braboze; t is ook bar en booz ook hier he!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 december 2010, 00:15
|
|
|
PIETER649 schreef: | okeej.... ik kom n keer pruve. mail je adres en het tijdstip maar waarop ik ( desnoods met Annette) wor verwacht voor jouw braboze boarekoal  |
dat "desnoods"...pietje....dat had je van mij wel weg mogen laten....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 december 2010, 09:58
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | dat "desnoods"...pietje....dat had je van mij wel weg mogen laten.... |
Rettekettet....natuurlijk MET Annet!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 december 2010, 10:03
|
|
|
HANNAH810 schreef: | braboze; t is ook bar en booz ook hier he! |
Huarde gij da Han, tis eg bar en boas
Hij wil munne boarekoal komme pruve Han, Mar ik hoap wal da Annet ok mee kumt dan. Wa motte toch mee dieje Pieter allean an de tofel war? Ik huar dattie ontzaggeluk kan smekken, das ok nie zoe ut huard warre. We motten um nug maniere leare ok, Annet da keind ister toch kloar mee .
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op vrijdag 3 december 2010, 10:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 december 2010, 11:47
|
|
|
modde ge mijn angebrande panneke erwtensnert effe ophoale, carien!! dah hellup wel; denkte nie?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 december 2010, 14:58
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Huarde gij da Han, tis eg bar en boas
Hij wil munne boarekoal komme pruve Han, Mar ik hoap wal da Annet ok mee kumt dan. Wa motte toch mee dieje Pieter allean an de tofel war? Ik huar dattie ontzaggeluk kan smekken, das ok nie zoe ut huard warre. We motten um nug maniere leare ok, Annet da keind ister toch kloar mee .  |
Ik hoop vooral dat tie jouw boerenkool wel lust..zo ja, geef dan meteen het recept mee wat die van mij vind tie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 december 2010, 16:27
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Ik hoop vooral dat tie jouw boerenkool wel lust..zo ja, geef dan meteen het recept mee wat die van mij vind tie  |
Er is niemand die gelooft dat dat aan jouw kookkunsten ligt annet. Boerenkool is hoe dan ook niet te eten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 december 2010, 16:35
|
|
|
denkt u bij het bereiden van de boereNkool nog even aan een handje (vlug)gort?
en natuurlijk een flink stuk worst, want zonder worst is het geen boerenkool.
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op vrijdag 3 december 2010, 16:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 december 2010, 17:27
|
|
|
HANNAH810 schreef: | HANNAH810 schreef: als toetje krijg je ijs met pepernoten, . |
Waar blijft het recept hiervan???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 december 2010, 17:33
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Waar blijft het recept hiervan???  |
Ijs Pepernoten
Zo,tevreden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 december 2010, 17:38
|
|
|
lekkurr
wat helemaal wat zou zijn: keus uit een paar soorten ijs
GRIFFIN, hou je in. je bent al te dik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 december 2010, 17:39
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ijs Pepernoten
Zo,tevreden? |
Neuheu...
Ik verwacht op zn minst enige toevoeging uit de mini-bar, wat gekluts en gekruimel, en extra kruiden en garnering
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 december 2010, 17:43
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | lekkurr
wat helemaal wat zou zijn: keus uit een paar soorten ijs
GRIFFIN, hou je in. je bent al te dik |
Als ik niet zo zwaar aan de lijn was verzon ik zelf een recept.... wilde t net aan jou vragen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 december 2010, 17:45
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Neuheu...
Ik verwacht op zn minst enige toevoeging uit de mini-bar, wat gekluts en gekruimel, en extra kruiden en garnering  |
Pfffffff wat ben je kieskeurig
Komt ie: Men neme 2 zilveren lepels uit grootmoeders bestekla,en vorme daarmee amandelvormige ijs......euh.......dingesen,legge die in een kristallen coupe,bestrooi het geheel met pepernoten,overgiet het met warme schocola,strooi er wat karamelkruimels overheen en werk het af met een toefje echte room.......
(5 euro graag )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 december 2010, 18:22
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Waar blijft het recept hiervan???  |
heb je een ijsmachine, zinga? dan kan ik t wel verzinnen voor je hoor!! recept van roomijs, en wat toevoegingen van pepernoten/verkruimelde pepernoten erbij...
in de praktijk wordt het hier vanille-ijs met schuddebuikjes en slagroom; en een stapel kadootjes op de salontafel........ dus het ijs is zo op denk ik!!
en dan voor meneer aan de lijn,
men neme; stoofpeertjes uit moeders pruttelpotje haal daar de baby-voedings-cuter van de buren doorheen, voeg daar een paar scheppen extra suiker aan toe, zo nodig, doe dat in de ijsmachine, en voilá is met kerst bijv lekker met een warme stoofpeer ernaast, en een plop slagroom met kaneel erover.....
of; pak een blik perziken in de supermarkt, walnoten-ijs of caramel-pecannotenijs, een fles witte wijn, foelie, vanille-stokjes en kaneelstokjes. en evt slagroom, met kaneel erdoor
laat de perziken uitlekken. doe bijna de helft van de witte wijn in een pan, met twee kaneelstokjes, twee vanillestokjes een schep suiker en wat foelie, en laat dat even trekken, zorg dat je een kleine ijsschep hebt, die bolletjes maakt, niet groter dan een pingpong-balletje. doe vlak voor het opdienen de perziken even in de wijn, om op te warmen (niet te lang anders rollen ze uit elkaar) schep een soeplepel van de wijn in een diep bord, en leg er twee halve perziken in per persoon, bol ijs erin, en slagroom met kaneel erop, en DIRECT opdienen, anders heb je geen ijs meer, maar ijs-soep
of; als er alcohol in mag zitten;
champagne spoon neembruisende witte wijn, sorbet-ijs bijv aardbei of bosvrucht(niet overal verkrijgbaar, maar wel bij AH) doe dit bij elkaar in een kom, de mixer er door op hoogste stand........ pak de champagne-glazen en zet deze op zijn kop in een schotel water en daarna in de suiker (evt de suiker kleuren met limonade) kun je al vantevoren doen, trouwens........ dan volschenken en opdienen met een rietje erin, tussen tweede voorgerecht en hoofdgerecht........ een leuk zoethoudertje terwijl jij wat meer tijd hebt in de keuken, om het hoofdgerecht klaar te maken!!
bij een wat krap budget kun je ook zelf fruit pureren, en met een schep suiker door de ijsmachine halen.......dan heb je nl eigengemaakt sorbet-ijs
iemand verder nog meer wensjes, voor goed(kop)e kerstrecepten?
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 3 december 2010, 21:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 december 2010, 18:44
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Er is niemand die gelooft dat dat aan jouw kookkunsten ligt annet. Boerenkool is hoe dan ook niet te eten  |
Ik twijfel zeer zeker niet aan de kookkunsten van Annet!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EGGIE989
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 december 2010, 22:32
|
|
|
Ijsmachine geen probleem maar nu te koud voor. Ommelet ham kaas gemaakt, ging er prima in vanavond
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 december 2010, 12:40
|
|
|
Wat ik vandaag ga eten??? Dat weet ik nog niet.... Of het lekker is??? Geen idee Maar dat het gezellig wordt...dat komt vast goed! Ik hoef namelijk niet alleen te eten! Dr komt een leuke CM-er! En dan maakt het mij eigenlijk niet zo veel uit wát ik eet! Iedereen een genoeglijke sinterklaasavond toegewenst! Angy
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 december 2010, 13:34
|
|
|
wat ik vanavond eet:
wat-de-pot-schaft, of steek-in-de-mond, een van de twee.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 december 2010, 15:39
|
|
|
Poffertjes en pepernoten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 december 2010, 22:31
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Poffertjes en pepernoten... |
En de (2) boterhammen met kaas waren niet lekker
en het mokkaschuimgebakje vergeet je gemakshalve ook maar .....
tis toch wat he, een droomprinses ......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 17:04
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | En de (2) boterhammen met kaas waren niet lekker
en het mokkaschuimgebakje vergeet je gemakshalve ook maar .....
tis toch wat he, een droomprinses ...... |
't Wordt de hoogste tijd, om weer gezond te gaan eten. 'k Had een zak pepernoten mét van die mierzoete schuimpjes, waar ik nu helaas misselijk van ben.
Eigen schuld natuurlijk.... 'k Heb me voorgenomen, om vandaag alleen nog maar fruit te eten.
Verder gaat het wel goed met me hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HAAS141
|
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 17:08
|
|
|
ik pizza ... aer mixed grill schotel! nu alleen wachten totdat de bezorger aanbelt. wordt er toch nog wat bezorgd op 5 december
|
|
Naar boven |
|
|