| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 18:54
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Antwoord de zot niet in zijn dwaasheid........ Waar staat dat ook alweer.........?  |
Spreuken 26 vers 4.
Thomas, makkelijk die OnLineBible
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 9 maart 2011, 18:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 19:00
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Tja, het huwelijk blijkt afhankelijk te zijn aan de man. Geweldig zo,n boekje... Je zou beter moeten weten... |
Niet zo kort door de bocht Mar........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 19:01
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Belanden we hier nu in een discussie over naastenliefde? Is het dan niet beter om die discussie in een apart topic (of een reeds bestaand topic) te voeren en hier weer verder te gaan met waar we op afknappen bij een man of vrouw?  |
Klopt helemaal lisa ..maar een naaste kan ook ver weg zijn he ...of een eventuele toekomstige vriend of vriendin (kan ook partner worden) of al dan niet meer zij ....het is ALL IN THE GAME zeg maar...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 19:02
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Toch moet er soms een moment komen van 'haar het geluk gunnen' en de situatie accepteren, toch? Je moet wel beiden willen hè. 'k Denk dat meer mensen weleens het (sterke) gevoel gehad hebben, dat dé ware hem/haar is ontglipt. Ik in ieder geval wel, maar ik ben nu blij en dankbaar dat het zo gelopen is. Dus 'k zou het niet al teveel gaan idealiseren.
Marijan, kan 's morgens heel nuchter zijn.  |
Zo nuchter vind ik het niet, "de ware ontglipt je niet...." Dat ligt aan jezelf....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 19:05
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Tja, het huwelijk blijkt afhankelijk te zijn aan de man. Geweldig zo,n boekje... Je zou beter moeten weten... |
Even goed lezen Mar en laten we eerlijk zijn ...er lopen toch inderdaad van die mannen rond op deze aardbol en daar schaam ik me wel voor...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 19:05
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Klopt helemaal lisa ..maar een naaste kan ook ver weg zijn he ...of een eventuele toekomstige vriend of vriendin (kan ook partner worden) of al dan niet meer zij ....het is ALL IN THE GAME zeg maar... |
Ben jij voor Lisa een "all in the game".....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 9 maart 2011, 19:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 19:07
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Niet zo kort door de bocht Mar........  |
Mijn reactie was niet aan jou Willemijn...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 19:08
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Zo nuchter vind ik het niet, "de ware ontglipt je niet...." Dat ligt aan jezelf.... |
Wat is in jouw ogen de definitie van de "ware" Mar en wat te denken als mensen veranderen in hun leven...???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 19:09
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Even goed lezen Mar en laten we eerlijk zijn ...er lopen toch inderdaad van die mannen rond op deze aardbol en daar schaam ik me wel voor... |
Ik ben niet van gisteren Leonard... Ik weet ook wel wat voor mannen er rond lopen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 19:10
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Ben jij voor Lisa een "all in the game".....  |
Dat zijn jouw woorden Mar ....trek het even in een breder verband
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 19:11
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Ik ben niet van gisteren Leonard... Ik weet ook wel wat voor mannen er rond lopen.... |
O maar dat weet ik wel hoor Mar ...je bent kundig genoeg om dat te weten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 19:14
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | De bijbel leert ons hoe wij met onze vriend of/ vriendin, man of vrouw goed kunnen leven. Er is een groot verschil tussen man en vrouw. Men zegt vaak: "mannen komen van Mars en vrouwen komen van Venus."
De bijbel leert ons hoe wij een goede relatie kunnen hebben. Jezus zegt; "mannen heb je vrouw of vriendin lief", want vrouwen willen geliefd gevoeld worden. Jezus zegt tegen de vrouwen , "eer uw man". Omdat mannen graag geëerd willen worden in de positieve zin van het woord. Een man voelt zich trots als hij een vriendin of vrouw heeft.
Maar in een relatie kunnen problemen ontstaan. De vraag is hoe horen wij ermee om te gaan, wanneer het niet goed gaat in de relatie? Als er problemen zijn horen we er wel over praten met onze partner en onze gevoelens tot elkaar uiten. Als wij het probleem hebben uitgesproken, dan samen in gebed gaan en Jezus om Zijn leiding vragen.
Jezus verlangt dat altijd dat als een man en vrouw een relatie hebben Hij centraal staat in die relatie (zowel in goede als in slechte tijden)... |
En hoe ervaar jij de term persoonlijk Mar .......mannen komen van Mars en vrouwen komen van Venus."
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LORETTA033
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 19:16
|
|
|
|
Een goede relatie met je vriend en vriendin daar bouw je dagelijks aan ongedwongen ontspannen spontaan door te investeren in die ander
En als er eens hobbels komen op je levenspad kan altijd gebeuren keer dan terug naar de basis naar het begin dus blijf van bouwen houwen en betrek altijd daar in de Derde Persoon Het werkt vast en zeker
shalom
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 19:16
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Vanuit het initiatief dat Chat heeft genomen ten aanzien van een bezoek aan de themadienst in de Bethel zijn er verschillende mensen geweest die aangegeven hebben dat CM-leden ook een keer een dienst in hun gemeente kunnen bezoeken. Het complete lijstje is nu als volgt:
- VBG de Bethel in Drachten: 4e themadienst Openbaringen 10/4 om 19:30 uur. - Alphadienst in de PKN-kerk van Jasmyn op 1 mei om 14.00 uur - Noordoost Friesland - "Kom in dienst" in de Christelijk Gereformeerde kerk van Inez in Groningen 20/3 of 17/4 of... - Dienst in de kerk van Josina in Utrecht op ........... - Dienst in de kerk van Mar te ??? op ......... - VBG te Groningen (kerk van Drentse) op............... - Thomasviering in de kerk van Willemijn te ....... op |
Verder heeft Susannah aangegeven dat het haar leuk lijkt om ook eens een dienst in een Vineyard-gemeente bij te wonen.
http://web.me.com/misspettie/Vineyard_Benelux/contact.html
Zijn er CM-leden die lid zijn van zo'n gemeente?[/quote]
Blijft opvallend stil in de rest van Nederland of vergis ik me???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 19:17
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Dat zijn jouw woorden Mar ....trek het even in een breder verband |
De appel valt niet ver de boom he....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 19:18
|
|
|
|
| LORETTA033 schreef: |
Een goede relatie met je vriend en vriendin daar bouw je dagelijks aan ongedwongen ontspannen spontaan door te investeren in die ander
En als er eens hobbels komen op je levenspad kan altijd gebeuren keer dan terug naar de basis naar het begin dus blijf van bouwen houwen en betrek altijd daar in de Derde Persoon Het werkt vast en zeker
shalom |
Heel mooi Loretta...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 19:18
|
|
|
|
| LORETTA033 schreef: |
shalom |
Je zegt het Lorretta...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 19:19
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | De appel valt niet ver de boom he....  |
Als de appels maar goed zijn Mar.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 19:22
|
|
|
|
|
Eigenlijk was het de bedoeling begrip op te brengen voor elkaar. Als een vrouw hoort hoe moeilijk het voor een man kan zijn en ook andersom...Vaak zit men maar één kant te belichten, terwijl er twee kanten aan alles zit. Ook hoor ik regelmatig geklaag in de chatbox, met name over het gedrag van mannen. Als mensen dat in de chatbox benoemen lijkt het me een kleine stap er over te praten op het forum. Het lijkt maar het beste dit topic te sluiten..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 19:24
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | De Here Jezus was de Samaritaan (de joden zagen een niet Jood als hun niet broeder(Samaritaan)), vandaar dat Here Jezus een Samaritaan was voor hun..... Hij is gekomen voor de Joden maar ook de rest van deze wereld welke de Joden niet kon aksepteren als hun broeder... | Je kunt niet zomaar een uitleg verzinnen over een gelijkenis, terwijl die gelijkenis daar helemaal geen aanleiding voor geeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 19:28
|
|
|
|
| MADELIEF469 schreef: | Herman, zou je je reactie weg willen halen???
Voor de laatste keer (hoop ik ) het is een picknick en géén date gebeuren....hoe moeilijk kan het zijn om dat te snappen en dit topic dan ook 'schoon' te houden van die onzin? |
Madelief het is inderdaad geen dating gebeuren ...een gezellige ontmoeting....zeg maar en er is al zoveel hierover geschreven dat het me inderdaad logisch is om het nu puur alleen op het picknick gebeuren te houden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 19:30
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Vanuit het initiatief dat Chat heeft genomen ten aanzien van een bezoek aan de themadienst in de Bethel zijn er verschillende mensen geweest die aangegeven hebben dat CM-leden ook een keer een dienst in hun gemeente kunnen bezoeken. Het complete lijstje is nu als volgt:
- VBG de Bethel in Drachten: 4e themadienst Openbaringen 10/4 om 19:30 uur. - Alphadienst in de PKN-kerk van Jasmyn op 1 mei om 14.00 uur - Noordoost Friesland - "Kom in dienst" in de Christelijk Gereformeerde kerk van Inez in Groningen 20/3 of 17/4 of... - Dienst in de kerk van Josina in Utrecht op ........... - Dienst in de kerk van Mar te ??? op ......... - VBG te Groningen (kerk van Drentse) op............... - Thomasviering in de kerk van Willemijn te ....... op
Verder heeft Susannah aangegeven dat het haar leuk lijkt om ook eens een dienst in een Vineyard-gemeente bij te wonen.
http://web.me.com/misspettie/Vineyard_Benelux/contact.html
Zijn er CM-leden die lid zijn van zo'n gemeente? |
Dit begint naar mijn idee uit de hand te lopen. Op deze manier zitten we vaker in een andere gemeente dan in onze eigen gemeente. Eén keer per maand lijkt me ruim voldoende. Het lijkt me zelfs beter toe om het één keer in de zes weken te doen.
Dat betekent het volgende: 10 april naar Drachten, en 1 mei naar Nrd. Friesland. De eerste omdat die datum al gesteld is en de tweede omdat dit maar 1 keer per jaar gebeurt.
Verder kunnen we praten over juni.....
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 9 maart 2011, 19:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 19:34
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Eigenlijk was het de bedoeling begrip op te brengen voor elkaar. Als een vrouw hoort hoe moeilijk het voor een man kan zijn en ook andersom...Vaak zit men maar één kant te belichten, terwijl er twee kanten aan alles zit. Ook hoor ik regelmatig geklaag in de chatbox, met name over het gedrag van mannen. Als mensen dat in de chatbox benoemen lijkt het me een kleine stap er over te praten op het forum. Het lijkt maar het beste dit topic te sluiten.. |
Begrip opbrengen is vaak heel relatief en ook spelen de emoties hoog op.. Ben het wel met je eens Chat dat het topic nu aan zijn einde loopt en de meerwaarde zie ik nu niet meer voor dit forum en daardoor ook voorstander voor het sluiten van de topic..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 19:37
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Eigenlijk was het de bedoeling begrip op te brengen voor elkaar. Als een vrouw hoort hoe moeilijk het voor een man kan zijn en ook andersom...Vaak zit men maar één kant te belichten, terwijl er twee kanten aan alles zit. Ook hoor ik regelmatig geklaag in de chatbox, met name over het gedrag van mannen. Als mensen dat in de chatbox benoemen lijkt het me een kleine stap er over te praten op het forum. Het lijkt maar het beste dit topic te sluiten.. |
Ben ik mee eens...wij zijn ok....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 9 maart 2011, 19:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 19:45
|
|
|
|
| MADELIEF469 schreef: | Herman, zou je je reactie weg willen halen???
Voor de laatste keer (hoop ik ) het is een picknick en géén date gebeuren....hoe moeilijk kan het zijn om dat te snappen en dit topic dan ook 'schoon' te houden van die onzin? | Madelief en Hannah, ik zie dat jullie je best doen om de zaak clean te houden. Maar met zulke mensen loopt het automatisch uit de hand is mijn idee. Die willen het blijven gebruiken als een date. En dat is iets wat een heleboel mensen afschrikt....
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 9 maart 2011, 19:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 19:57
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Je kunt niet zomaar een uitleg verzinnen over een gelijkenis, terwijl die gelijkenis daar helemaal geen aanleiding voor geeft. |
is het niet zo van " eerst de Jood dan de Griek en dan de heiden" voor de uitleg?
Of heb ik een verkeerde bijbel? Dan gooi ik hem uit het raam...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 9 maart 2011, 19:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 20:16
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | is het niet zo van " eerst de Jood dan de Griek en dan de heiden" voor de uitleg?
Of heb ik een verkeerde bijbel? Dan gooi ik hem uit het raam... | Nee, het gaat om het correct omgaan met een gelijkenis. Anders kun je allerlei theorieën ophangen aan bepaalde gelijkenissen en dat is niet de bedoeling. Juist gelijkenissen hebben het gevaar in zich, dat mensen er meer of iets anders in lezen dan bedoeld is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 20:16
|
|
|
|
| REBECCA893 schreef: | Ik word hier zo verdrietig van.... wat een letterneukerij allemaal! Ik volg de discussies op de voet, heerlijk met een bakkie koffe erbij, en soms is het echt zeer to the point... maar waarom respecteren jullie zo weinig een anders mening?
Het lijkt een beetje op elkaar willen aftroeven op bijbelkennis!
Hele lappen tekst ter ondersteuning pfffffff
Toch ben ik blij met CM... en kijk elke dag ff wat jullie voor informatie uitwisselen.... zeer vermakelijk en soms zeer leerzaam!
Ga zo door... met alle respect naar de ander toe!
Ik geniet ervan! |
Zou je voor het "L" woord iets anders kunnen neerzetten, ik vind het geen fatsoenlijk woord .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 20:18
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Wat heeft het met mij te maken met " wat een letterneukerij allemaal "  | Eerlijk gezegd vind ik dit een schitterende verrijking van de taal, ik denk dat ik het vaker ga gebruiken. De variant met mieren vervangen door letters, vind ik best wel goed gevonden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 20:34
|
|
|
|
Woensdag 9 Maart, Richt. 7: 16-22; Gelukkig is het land.
Als je dit Bijbelgedeelte leest, komt het lied van Adriaan Vallerius in je gedachten. ‘Gelukkig is het land, dat God de Heer beschermt...’. Het is een wondelijke overwinning. Goedbeschouwd doen Gideon en zijn soldaten helemaal niets. Met drie groepen van honderd man nadert Gideon het legerkamp van de Middianieten. Dan – luid geroep, brandende fakkels en het lawaai van brekende kruikende…! Het lijkt wel alsof een groot leger in aantocht is! De Midianieten worden bang. Doodsbang! Zo bang, dat ze in het donker elkaar neerslaan en vluchten zo hard ze maar kunnen! Een vreemde overwinning! Je zou denken: veel soldaten, dat is het beste! Een groot leger. Een sterke bewapening! Goedgetrainde officieren en deskundig generaals! Prima zwaarden en ander strijdmateriaal, zoveel mogelijk! Maar niets daarvan… Driehonderd man, driehonderd kruiken, driehonderd fakkels. Moet je daarmee de vijand verslaan? In het geloof kan het! En misschien vertrouwen we daar wel veel te weinig op: op Gods bescherming! ‘Gelukkig is het land, dat God de Heer beschermd, als daar met moord en brand de vijand rondom zwermt, en dat men meent: hij zal ’t schier overwinnen al, dat dan, dat dan, dat dan hij zelf komt tot den val.’
|
|
| Naar boven |
|
|