ChristianMatch

Forum

geweten
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2051 2052 2053 2054 2055 2056 2057 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 22:26

haha nee beste visser, ik quote de de vertaler, dat ben ik niet! haha

en niks mis met de kinderBijbel! ik ben er mee begonnen op 19jarige leeftijd, toen ''het boek'' en daarna pas de ''echte'' Bijbel.

en ja dat boek is inderdaad niet voor een ieder geschreven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 22:26

DAVID923 schreef:
ik vraag dat omdat er vaak een valse veiligheid bij mensen is. zie:

en wat bedoel je hier mee?

euuh hoe doe je dat? Geschokte, onthutste smiley

weet ik ook niet
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 22:35

LEONARD480 schreef:
Picknick 16 april 2011

Let op: de picknick is tegenover het restaurant op de hei!! Zie routebeschrijving hier onder.

verzamelen rond twaalf uur.
bij de schaapskooi tegenover restaurant \"juffrouw Tok\" rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.

je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.

Ieder neemt zijn/haar eigen eten en drinken mee, een kleedje of stoel is handig (denk aan de koude grond het is pas april!)

Een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google \"christianmatch picknicken ede\", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto\'s worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.

juffrouw tok heet het restaurant.
tegenover de schaapskooi.
gelegen aan de n224 tussen ede en arnhem.

Het adres:

Partycentrum Zuid-Ginkel
Verlengde Arnhemseweg 101
6718 SM EDE

Vanuit Utrecht:

• Volg de A12 richting Arnhem/Oberhausen.
• Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek.
• Ga aan het einde van de afslag linksaf richting Ede.
• Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.

Vanuit 's-Hertogenbosch:

• Volg de A50 richting Nijmegen.
• Neem de afslag naar de A12 richting Utrecht.
• Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede.
• Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak .

Vanuit Zwolle:

Volg de A28 richting Harderwijk.
• Ga bij knooppunt Hattemerbroek de A50 op richting Arnhem.
• Ga bij knooppunt Waterberg de A12 richting Utrecht op.
• Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede.
• Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.

voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5
simone 40 jaar en kind 11 jaar*
arjanne 40 jaar?*
gerda 51 jaar*
marianne129, 49 jaar evt met kinderen
angelique327, 50 jaar
susannah475, 45 jaar
jomali106, 43 jaar met kinderen van 11 en 13 jaar
Joëlle246, 52 jaar
Sweetlady, sweets 40er
Miekjes285 42 jaar
Erika129 36 jaar
trijnie671 49 jaar
annette965 50 jaar
irene200 57 jaar
Sofie807
Imke917, 54 jaar (onder voorbehoud)
esther279 32 jaar met kind
lydia739
dinie968 52 jaar
loretta033 54 jaar
kersje453 49 jaar
xabia794 met dochter van 11
en belgische smiley*
dayspring826
caarolien... 52 jaar
brecht936 63 jaar met introducees
ingrid800 39 jaar met drie kinderen
gerlyn320 37 jaar
marieke897 met kids (onder voorbehoud)
Marian096 48 jaar
jasmyn704 met zoon (leeftijd?)
Lisa610 42 jaar
carien982 31 jaar
wilma729 45 jaar
Aatje057 47 jaar
Christina 50 jaar
Cornelia889 54 jaar

mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17
crossroad317
henduk729, 40 jaar
met intro*
pimpernel883, 44 jaar
benny340 45 jaar
jozua159 48 jaar
leonard480, 43 jaar o.v.
Billy701 48 jaar
eggie949 34 jaar
gert182 42 jaar, met zoon van 15
herman388, 48 jaar
marcowaal200 40 jaar
bob582 32 jaar
searching 40 jaar
bartje734 51 jaar
johannes774 49 jaar
roseve569 50 jaar
timo194 25 jaar
joelbax 24 jaar
mydestany349 32 jaar, evt met dochter
gibby159 65 jaar
winnetou276 35 jaar
hannes469 42 jaar
willem591 64 jaar
maded321 46 jaar
robert118 43 jaar
arjo182 49 jaar
dirkie395 39 jaar met twee kinderen (16 en 18 jaar?)
marsjg370
jves252 35 jaar
Portio 57 jaar
Eloy997 45 jaar
Jack, oud buurman van Hannah 49 jaar

Er kan nog meer bij!!
Han en Lief hebben er zin an!

namens Hannah Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 22:38

Onze last te zwaar? Wie gisteren in Japan woonde, leefde in een goed gestructureerd welvarend land. En nu?

Thomas, hoezo onze last te zwaar.
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 22:51

MARYLIEN613 schreef:
Ja Martin,
ik geloof ook wel dat de satan ons gans ons leven probeert van God weg te halen, maar er zijn toch ook in ons aardse leven momenten (voor mij was mijn verhaal zo'n moment) dat God het wint in ons hé, (heb het gevoel dat ik mij wel verkeerd uitdruk, hoop dat je mij begrijpt)

Hallo Marylien.
Ik wilde het niet in de negative sfeer brengen maar ik had het bij mn vader mee gemaakty vandaar dat ik het had geschreven en zelf had ik toen ik tot inkeer kwam wel het zelfde gevoel zoals jij het beschreef dat ik met GOD de hele wereld aan kan.
Maar die duivel blijft je zoeken tot je laatste adem dat geloof ik ook want hij wil zoveel mogelijk volgelingen hebben.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 23:18

MARY052 schreef:
En vanavond hoop ik weer wat wonderen mee te mogen maken in een dienst van genezing van broeder Jan Zijlstra. Hij komt in Hoogezand dus voor mij bijna thuiswedstrijd.

Mary

Hé Mary. Leuk om te horen. Ik ben in november naar een dienst van hem geweest in Drachten. Was er meer voor de nieuwsgierigheid, maar vond het heel bijzonder om dat mee te maken. Ik hoop dat je een hele fijne dienst beleefd.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 23:35

LISA610 schreef:
Hé Mary. Leuk om te horen. Ik ben in november naar een dienst van hem geweest in Drachten. Was er meer voor de nieuwsgierigheid, maar vond het heel bijzonder om dat mee te maken. Ik hoop dat je een hele fijne dienst beleefd.

Ben ook diverse keren bij Jan Zijlstra geweest en ook van nabij de genezingen mogen meemaken.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 23:44

LEONARD480 schreef:
Ben ook diverse keren bij Jan Zijlstra geweest en ook van nabij de genezingen mogen meemaken.

Ach ja natuurlijk... Leiderdorp is voor jou dichtbij he.. Die dame waar ik het over had is daar ook naar de dienst geweest en toen genezen. Fantastische vrouw... haalt ook wel eens een bloemetje in de omg v Rotterdam als ze naar haar ouders in Rotterdam gaat Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 23:47

MARTIN695 schreef:
Hallo Marylien.
Ik wilde het niet in de negative sfeer brengen maar ik had het bij mn vader mee gemaakty vandaar dat ik het had geschreven en zelf had ik toen ik tot inkeer kwam wel het zelfde gevoel zoals jij het beschreef dat ik met GOD de hele wereld aan kan.
Maar die duivel blijft je zoeken tot je laatste adem dat geloof ik ook want hij wil zoveel mogelijk volgelingen hebben.
Sjalom.
Martin

Altijd blijven onthouden dat God vele malen sterker is Martin.. de duivel kan je proberen te verzoeken, hij kan je laten twijfelen.. maar je kunt hem hem ijskoud wegsturen door in je autoriteit te gaan staan.. dan heeft hij geen macht over je, want daar is hij niet tegen opgewassen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 23:49

THOMAS968 schreef:
Onze last te zwaar? Wie gisteren in Japan woonde, leefde in een goed gestructureerd welvarend land. En nu?

Tja... dan wordt het ineens akelig relatief allemaal he..
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 23:53

DAVID923 schreef:
haha nee beste visser, ik quote de de vertaler, dat ben ik niet! haha

en niks mis met de kinderBijbel! ik ben er mee begonnen op 19jarige leeftijd, toen ''het boek'' en daarna pas de ''echte'' Bijbel.

en ja dat boek is inderdaad niet voor een ieder geschreven.

Volgens mij heb je op een ander topic ook al reclame gemaakt voor dat boek..
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 23:55

MARIA576 schreef:
Ik ben het helemaal met je eens Grace: als je eerlijk bent t.o God en jezelf, zal je geweten (God's stem) je leren hoe je moet handelen.
Toch zou ik er nog wel een kanttekening bij willen maken: het kán zo zijn, dat je van jongs af aan iets is aangeleerd. Bijvoorbeeld: 'als je dat of dat doet, ben je slecht.' Wanneer je dat maar lang genoeg hoort, lijkt het of je geweten tegen je zegt, dat je slecht bent, als je het toch doet. Is dat dan ook (van) God? Ik geloof het niet.
Zo heb ik een moeder gehad die erg streng was. Té streng. Zelfs toen zij al overleden was, had ik het gevoel, dat ze over mijn schouder meekeek en afkeurend naar me keek. Ik voelde me vaak schuldig als ik mijn eigen keuzes maakte. Je schuldig voelen en een slecht geweten...worden vaak met elkaar vergeleken of op één lijn gezet.
Ik heb mezelf, met God's hulp, los gemaakt van mijn moeder. En mogen leren dat ik mocht gaan leven. Mijn geweten klaagt me nu minder aan dan vroeger...terwijl ik juist eerlijker t.o God en mezelf geworden ben!

Hé Maria. Ken jij heet boek "de fascinerende vrouw" van John & Stasi Eldregde? Zo niet: morgen meteen even ophalen.. Ik ben nu op de helft en volgens mij ga jij hier net zoveel plezier aan beleven als ik.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 03:36

Nou, prins Bernard ging nog op z'n 56ste met een meisje van 19. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 03:44

JOS689 schreef:
Zit je hier voor een echte relatie of alleen om internetcontact op te doen.
Wat is jouw intentie hier ? Durf je de echte wereld aan om een echte relatie aan te gaan of zoek je alleen een vriend(in) om tegen aan te kletsen ?

Nou, ik zit hier voornamelijk voor mijn zweetvoeten enzo... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 03:56

Er liepen 2 verslaafden zo maar over straat
De een vroeg aan de ander weet jij misschien hoe laat
Hoe laat komt hier de bus, hoe laat komt hier de bus
Hoe laat komt hier de bus, toen zei die ander dus

Busje komt zo, busje komt zo, busje komt zo, busje komt zo
Eventjes geduld nog, want het busje komt zo

Er lagen 2 verslaafden samen in de goot
De een was half levend en de ander half dood
Toen kwam er een agent aan die vroeg, wat moet dat hier
Wij wachten op ons busje dat komt over een kwartier

Er dachten 2 verslaafden alleen maar aan de spuit
En bij het oversteken keken zij dus niet goed uit
Daar kwam de methadonbus die hen beiden overreed
De andere junks maar wachten want hun busje kwam too late

Er stonden 2 verslaafden voor de poorten van de hel
Ze wilden graag naar binnen en ze trokken aan de bel
De duivel deed hen open en zag die twee daar staan
Hij zei, nog even wachten want het busje komt er aan

Ik vind dit liedje minstens zo leuk... Clown smiley

Laatst aangepast door
BEUN656
op zaterdag 12 maart 2011, 03:57
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 04:09

Nou, ideale ingrediënten zijn natuurlijk sowieso slecht weer, een pesthumeur, pijn in je kop en een goed slagwapen... Gewoon lekker afbekken mag natuurlijk ook...Lachende smiley Clown smiley

Laatst aangepast door
BEUN656
op zaterdag 12 maart 2011, 04:14
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 09:52

LISA610 schreef:
Hé Maria. Ken jij heet boek "de fascinerende vrouw" van John & Stasi Eldregde? Zo niet: morgen meteen even ophalen.. Ik ben nu op de helft en volgens mij ga jij hier net zoveel plezier aan beleven als ik.... Knipoog smiley

Nee, ik ken het boek niet Lisa, maar je hebt me nieuwsgierig gemaakt, ik heb het genoteerd en ga op zoek, thanks! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 09:54

LISA610 schreef:
Altijd blijven onthouden dat God vele malen sterker is Martin.. de duivel kan je proberen te verzoeken, hij kan je laten twijfelen.. maar je kunt hem hem ijskoud wegsturen door in je autoriteit te gaan staan.. dan heeft hij geen macht over je, want daar is hij niet tegen opgewassen. Knipoog smiley

Dit is juist een van zijn grote trucs tegen de christenen, doen of hij er niet is of geen invloed kan hebben. en je hebt gelijk als je bedoeld dat satan een wedergeboren christen niet meer van zijn redding af kan halen, maar zeker nog wel verleiden, aanvallen, en delen van het leven in beslag nemen als de christen er voet/ruimte voor geeft. dus in dat licht is je reactie naief.

weersta de duivel en hij zal van je vluchten, maar wat is weerstaan? een one-liner en zinnetje opzeggen en thats it?
of is het je levenstijl? je houding in gebed?
ik bedoel als je aan zonde vasthoud die hem een voet geven, of in het geestelijk leven passief bent, geef je hem meer ruimte dan je denkt.
(dat boek wat ik in ander topic als tip gaf legt dat perfect uit via de Bijbel en real life voorbeelden)

Laatst aangepast door
DAVID923
op zaterdag 12 maart 2011, 09:55
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 09:56

LISA610 schreef:
De link in je bericht plakken.. selecteren en dan op URL klikken bedoel je.... Knipoog smiley

ja tnx
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 11:06

DAVID923 schreef:
Dit is juist een van zijn grote trucs tegen de christenen, doen of hij er niet is of geen invloed kan hebben. en je hebt gelijk als je bedoeld dat satan een wedergeboren christen niet meer van zijn redding af kan halen, maar zeker nog wel verleiden, aanvallen, en delen van het leven in beslag nemen als de christen er voet/ruimte voor geeft. dus in dat licht is je reactie naief.

weersta de duivel en hij zal van je vluchten, maar wat is weerstaan? een one-liner en zinnetje opzeggen en thats it?
of is het je levenstijl? je houding in gebed?
ik bedoel als je aan zonde vasthoud die hem een voet geven, of in het geestelijk leven passief bent, geef je hem meer ruimte dan je denkt.
(dat boek wat ik in ander topic als tip gaf legt dat perfect uit via de Bijbel en real life voorbeelden)

Ha ha ha... nou als er iets is wat men mij zelden of nooit noemt is naïef. Maar geeft niets hoor.. per slot van rekening ken je mij niet en weet je ook niet op welke manier ik in het geloof sta.

Als ik jou reactie lees bekruipt mij de vraag: "Ben je zelf bang of probeer je anderen bang te maken?" Let wel: Er is niets mis met je bewust blijven van het feit dat de duivel zijn best zal blijven doen om juist de kinderen van God opnieuw in zijn macht te krijgen. In feite moet je je pas zorgen maken als hij dat niet meer doet. Heb je wellicht dan zoveel compromissen gesloten, dat je voor hem niet echt interessant meer bent?

Anyway, ik ben met je eens dat het weerstaan van de duivel ook alles te maken heeft met je levensstijl. Het blijft een kwestie van keuzes maken, juist ook voor christenen die tot een levende relatie met God zijn gekomen. Want de duivel zal blijven proberen om je te verzoeken en hij beschikt over een behoorlijke trukendoos. Juist op de momenten waarop je zwak bent, zal hij proberen zijn slag te slaan. Maar toch, als christen mag je juist dan je vertrouwen in God stellen, door te bidden, door de beslissingen die je moet nemen en de keuzes die je moet maken te toetsen aan Gods woord. En ja, er zijn wel degelijk aanvallen van de duivel die je kunt afslaan door in je autoriteit te gaan staan. Het gebed wat je dan uitspreekt gaat iets verder dan een oneliner, maar als je dat gebed in vertrouwen en met overtuiging uitspreekt, gaat satan wel degelijk van je weg.

Op de één of andere manier krijg ik het idee dat jij daar niet voldoende vertrouwen in hebt David. Zoals ik eerder zei: er is helemaal niets mis met waakzaamheid, dat is alleen maar goed. Maar als je echt op God vertrouwt, zijn Woord goed kent, een levende relatie hebt met God... dan is die angst voor de duivel en het gebrek aan vertrouwen in Gods macht en kracht compleet misplaatst. Dat is namelijk precies wat Satan ons wil doen geloven.

Sorry David, maar mij maak je niet bang. Niet met jouw films, niet met jouw uitspraken. Ik heb aan den lijve ondervonden dat ik duistere machten weg kan sturen op het moment dat zij mij of anderen probeerden aan te vallen, juist door gebed. Bovendien heb ik ontdekt dat het maken van keuzes die conform Gods wil zijn, soms best heel moeilijk is. Maar juist dan ervaar je achteraf Gods zegen over de keuze die je gemaakt hebt. Bovenal het ik ontdekt dat ik niet bang meer hoef te zijn voor Satans macht, juist omdat Gods kracht en macht vele malen groter is. Daarom weet ik dat ik mag vertrouwen op God, als Satan mij beproefd of probeert aan te vallen. Ik sta zo sterk in mijn geloof en vertrouwen in God, dat ik me door Satan niet van de wijs laat brengen. Ik weiger te wankelen in mijn vertrouwen in God. En als ik dan jou bijdragen lees, dan gaan mijn nekharen overeind staan. Dan krijg ik het idee dat je mensen ertoe probeert aan te zetten om daar minder op te vertrouwen….

Weet je David… ik ben dus echt wel waakzaam maar absoluut niet bang. En juist dat komt door de relatie die ik met God heb. Ik weet dat God het goede met mij voor heeft en dat Hij mij zal beschermen, dwars door alles heen. En om eerlijk te zijn verkondig ik liever die boodschap dan een boodschap van angst…
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 11:08

Heerlijk vanmorgen vroeg weer eens in mijn ochtendjas de was buiten opgehangen...en het is al 7 graden..en nog zo vroeg...de zon komt al door..een klein beetje wind..mijn dag kan nu al niet meer stuk. Knipoog smiley
't zijn de kleine dingen hé?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 11:12

THOMAS968 schreef:

Vreselijk hë? Bij Pauw en Witteman gisteravond vertelde een overlevende van de vorige Tsunami hoe hij weggesleurd werd door het water en dat hij dacht dat de wereld verging...niet voor te stellen hoe een impact zoiets op je heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 11:16

Zou Bob het vandaag weer doen?
Dat is dan voor hem de mooiste dag Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 11:18

MARYLIEN613 schreef:
Dank je Lisa, is inderdaad een goede tekst!

Ik had voorlopig als beste het volgende gevonden :
Handelingen 3 ; 19-20
Begin dus een nieuw leven en keer terug naar God, dan zullen uw zonden u worden kwijtgescholden.
Dan zal de Heer zorgen dat de tijd aanbreekt dat alle druk zal zijn weggenomen en zal hij de Christus zenden die hij voor u bestemd heeft.

of vindt je dat ik dit uit de contex trek?

Hé Marylien. Die tekst slaat niet rechtstreeks op het wegvlieden van Satan door gebed (en dat was waar je om vroeg toch), maar raakt wel degelijk de kern. Zelf heb ik het wel zo ervaren toen ik opnieuw ging zoeken naar de relatie met God die ik als kind wel had, maar jarenlang ben kwijt geweest. Juist daarom vind ik dit een prachtige tekst. Als je deze in zijn totale context leest, zie je de geweldige belofte die telkens opnieuw uit teksten in de Bijbel blijkt..... mooi he Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 11:19

CROSSROAD317 schreef:
quote 1 = David923 ok is dit gebeurd en mag ik een ziekenhuis/dokters verklaring zien?

quote 2 = David923 dat weet ik..maar er is vandaag de dag zoveel suggestie en zoveel nepheid, dat ik wel eens een ziekhuis of dokters verklaring wil zien dat de doden opstaan en dat de verlamde uit de rolstoel opstaat en de blinde zien.

twijvel er niet aan dat het echt was bij jezus bediening en Zijn apostelen.

David, eerst stel je vraagtekens bij de wonderen die nog steeds gebeuren.
In je tweede posting (zie quote 2) zeg je dat je het weet, maar tegelijk trek je alles weer in twijfel -- gelijk als Thomas dat deed.....
In je derde posting (zie quote 3) weet je zelfs dat God nog steeds kan en wil genezen, maar nu trek je weer iets anders in twijfel.....

Wat bedoel je nu precies te zeggen, of moeten alle postings, van jou, over dit onderwerp als op zichzelf staand gelezen worden ?? Want nu is er geen touw meer aan vast te knopen Smiley die vol vragen zit

Wellicht zit David zelf nog vol twijfels Cross... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LISA610
op zaterdag 12 maart 2011, 11:20
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 11:25

MARYLIEN613 schreef:
fijn voor jou Lisa,
hoop dat je veel plezier beleeft aan je wagen,
en dat God je veilig bewaart op de weg!

Thx Marylien.. gister de eerste 50 km op de teller gezet, omdat ik ff bij mijn ouders langs ben geweest om de auto te laten zien. En weet je... ik ben me er zo van bewust dat ik zonder Gods rijke zegen van de afgelopen twee jaar deze auto helemaal niet gehad zou hebben, dat ik glunderend van dankbaarheid achter het stuur zit.. En nee... dat gaat niet om die auto.. da's gewoon een stuk blik op vier wielen... Het is met name de bevestiging dat God ongelofelijk goed voor mij zorgt sinds ik me weer aan Hem heb overgegeven en op Hem heb leren vertrouwen. Zo bijzonder om dat te mogen ervaren, iedere dag opnieuw... eigenlijk is dat iedere dag opnieuw mijn mooiste moment van de dag Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 11:27

MARIAN519 schreef:
Heb pas nog aan een GPS avond wandeltocht meegedaan, het was alleen ijskoud en ik was maar wat blij dat iemand met verstand van die dingen er aardig mee om wist te gaan...waren we toch nog rond 23 uur terugWe liepen van Waypoint naar Waypoint en nog ging het niet helemaal goed, gelukkig bleven we dichtbij honk zodat we niet al te erg konden verdwalen...

Zal ik meegaan Willemijn? Knipoog smiley ik weet nu een beetje hoe het niet moet...
maar mijn oriëntatie vermogen is... Huilende smiley, smiley in tranen
heb ik dat eigenlijk wel Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Volgens mij heeft Cross zich al aangeboden als wandelende en levende GPS, dus het komt vast helemaal goed. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 11:30

MARIAN519 schreef:
Vreselijk hë? Bij Pauw en Witteman gisteravond vertelde een overlevende van de vorige Tsunami hoe hij weggesleurd werd door het water en dat hij dacht dat de wereld verging...niet voor te stellen hoe een impact zoiets op je heeft.

Kun je je dan voorstellen dat er mensen in Calefornië zijn geweest die naar het strand zijn gegaan om naar de Tsunami te kijken? Met als gevolg dat één van die mensen door de vloedgolf is meegesleurd en in overleden... Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 11:31

JOS689 schreef:
Zit je hier voor een echte relatie of alleen om internetcontact op te doen.
Wat is jouw intentie hier ? Durf je de echte wereld aan om een echte relatie aan te gaan of zoek je alleen een vriend(in) om tegen aan te kletsen ?

ik ben hier gekomen om iemand te leren kennen om een relatie aan te gaan,
maar zelfs online ontstaan hier vriendschappen die ik niet wil mislopen.
De inhoud van de gesprekken zijn doorgaans opbouwend en serieus, kortom voor mij zijn alle ingrediënten aanwezig om hier nog lang te vertoeven.
Ik kan me best voorstellen dat ik hier zou blijven ook al zou ik een vriend ontmoeten, vind het hier best fijn!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 11:33

XABIA794 schreef:
weeral zo een reactie waar ik niets mee kan, lijkt wel dat deze vlaming een andere taal spreekt?
waarom verdraai je altijd de tekst en ga je de schrijver dan verwijten met een totale andere interpretatie?
jezelf leren accepteren waaronder liefhebben is geen excuus om de ander niet lief te hebben Smiley die vol vragen zit
als ik bijvoorbeeld alpha in de gevangenis geef, kan ik met hen "onvoorwaardelijk" liefhebbend praten, omdat ik heb leren accepteren dat God zelf me ook liefheeft "onvoorwaardelijk" Hij heeft me zo lief gehad dat Hij Zijn Zoon gaf voor me. Zijn genade kan je niet te volle vatten als je Zijn schepping (incl jezelf) niet leert zien als uniek...

liefhebben van een ander heb je ook Hem voor nodig, uit Zijn liefde voor jou vat je pas hoe je een ander kan liefhebben...
zoniet wordt het een egocentrische liefde.
vergeving werkt dus ook zo.
Je kan een ander niet vergeven als je niet vat wat vergeving voor jezelf heeft betekent.

Heel duidelijk gezegd Xabia enne..waar knappen we ook alweer op af bij een man/vrouw?
Als je telkens maar weer niets kan met zijn/haar reacties.. Smiley die vol vragen zit
of moeten we misschien beter luisteren naar elkaar? tussen de regels door proberen te lezen? Verraste, verbaasde smiley

Laatst aangepast door
MARIAN519
op zaterdag 12 maart 2011, 11:33
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2051 2052 2053 2054 2055 2056 2057 ... 6194 Volgende
Pagina 2054 van 6194