ChristianMatch

Forum

Wat was je mooiste moment vandaag ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 206 207 208 209 210 211 212 ... 231 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 17:42

PIETER649 schreef:
ik zie een traan in die knipoog... het is toch schofterig dat werken ontmoedigd word in nederland?
wat is de bedoeling? dat iedereen op bijstandsniveau eindigt ofzo?? Smiley die vol vragen zit

jezelf de pleuris werken om het beter te krijgen word gestraft, waarom zou je nog 40-60 uur per week gaan werken, als het zo mot....

nogmaals... bij dat ik weg ben uit die bananendictatuur Kotsende smiley

Deze hoort op een andere topic thuis, eerst even lezen waar de topic over gaat, dan pas reageren op het gepaste item
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 18:05

PIETER619 schreef:
Deze hoort op een andere topic thuis, eerst even lezen waar de topic over gaat, dan pas reageren op het gepaste item

Ha bijdehandje.... deze reactie waar jij op reageert is een vervolg op een eerder stukje waarbij ik aangaf dat het MOOISTE MOMENT van die DAG was dat ik blij was niet meer in die bananendictatuur te wonen.

Lees jij dus lekker zelf eerst ff waar het over gaat voordat je t braafste jongentje van de off.topic.klas probeert te zijn Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 21:03

PIETER649 schreef:
ik zie een traan in die knipoog... het is toch schofterig dat werken ontmoedigd word in nederland?
wat is de bedoeling? dat iedereen op bijstandsniveau eindigt ofzo??

jezelf de pleuris werken om het beter te krijgen word gestraft, waarom zou je nog 40-60 uur per week gaan werken, als het zo mot....

nogmaals... bij dat ik weg ben uit die bananendictatuur

Dit zijn complimenten???? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 22:13

PIETER619 schreef:
Dit zijn complimenten???? Smiley die vol vragen zit

wat heeft het mooiste moment van de dag met complimenten te maken dan??? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 22:46

LEANNE226 schreef:
Niet alleen het werken wordt ontmoedigd,ook het leren.........geen stufie meer en geen OV kaart........het krijgen van kinderen wordt toch al te duur..........verlaging kinderbijslag en kindgebondenbudget..........geen aanvullende alleenstaande ouderkorting meer voor mensen die wél willen werken en kinderen hebben boven de 12 ....... de ziektekosten zijn onbetaalbaar geworden.............en als kadootje gaan we zelf weer voor de schoolboeken betalen......
De hypotheekaftrek daar zal ik niet over zeuren,daar heb ik jaren van geprofiteerd.

Wat vertel ik mijn kinderen?In plaats van verder leren maar een baan zoeken die er niet is?

Ik ken iemand die moet zijn huis verkopen, best triest hoor.

Ja, hij had een hyptheek, maar ja, áls hij ziek zou worden zou het gedaan zijn, zou die zijn huis moeten verkopen.

Dus daar lag steeds een zwaard boven hem: "als ik maar nooit ziek word".

Ja, en nu is tie ziek geworden, wat al niet leuk(understatement) is, en kan hij ook nog eens zijn huis verkopen.

Dát vind ik nu echt een tranenedal; wat een leed....Want hij weet nu eigenlijk al bijna zeker dat het met verlies verkocht gaat worden.

Verder weet ik niet veel van politiek hoor, ja ik wou het regeerakkooord lezen, zo wat een groot pak papier, helemaal niet interessant en ik snap er niets van.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 23:00

SHANITA130 schreef:
Ik ken iemand die moet zijn huis verkopen, best triest hoor.

Ja, hij had een hyptheek, maar ja, áls hij ziek zou worden zou het gedaan zijn, zou die zijn huis moeten verkopen.

Dus daar lag steeds een zwaard boven hem: "als ik maar nooit ziek word".

Ja, en nu is tie ziek geworden, wat al niet leuk(understatement) is, en kan hij ook nog eens zijn huis verkopen.

Dát vind ik nu echt een tranenedal; wat een leed....Want hij weet nu eigenlijk al bijna zeker dat het met verlies verkocht gaat worden.

Verder weet ik niet veel van politiek hoor, ja ik wou het regeerakkooord lezen, zo wat een groot pak papier, helemaal niet interessant en ik snap er niets van.

Was ie vergeten dan om er de NHG ( Nederlandse Hypotheek Garantie) erbij af te sluiten? Of kwam ie daar niet voor in aanmerking?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 23:32

Dát weet ik niet. Ik weet niet eens dat dat bestaat....en wat 't precies is.

Tis alleen zo verdrietig om te zien.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 23:35

Nou even een leuk bericht
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 17:44

Ben morgen figurant die volgend jaar uitkomt. Daglicht met Angela Schijf
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 17:46

Mijn mooiste moment van de dag was om 4 uur, toen kon ik weer naar huis, hihihihihihihi.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 17:57

PIETER649 schreef:
Ha bijdehandje.... deze reactie waar jij op reageert is een vervolg op een eerder stukje waarbij ik aangaf dat het MOOISTE MOMENT van die DAG was dat ik blij was niet meer in die bananendictatuur te wonen.

Lees jij dus lekker zelf eerst ff waar het over gaat voordat je t braafste jongentje van de off.topic.klas probeert te zijn Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Zo is dat Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 08:10

Lachende smiley opgelucht gevoel, de APK keurig viel ruimschootst binnen het beoogde budget.....

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 9 november 2012, 15:46
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 09:01

Een opgelucht gevoel als je auto door de APK komt? Ik had vaak een opgelicht gevoel als ik weer de garage uitreed. Een jaar lang elk weekend vrij reizen bij de spoorwegen kost vaak nog niet de helft van de APK. Maar ja de kosten van een auto willen we eigenlijk niet weten he, dat geldt voor bijna iedereen.

Thomas, geen idee wat voor kogeltje dat is in het stuur, een stuurkogel?

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 9 november 2012, 09:42
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 09:19

Dat gevoel herken ik Annet...
Vanwege mijn werk is mijn auto (bijna) onmisbaar....
Op de meeste dorpen komt hier niet eens een trein....
En met de bus zoveel tijd kwijt...(of een bus die maar 1x in het uur rijd)
Dan ben je inderdaad blij als je auto weer zonder al teveel kosten door de keuring komt...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 12:47

ZEELAND736 schreef:
Dat gevoel herken ik Annet...
Vanwege mijn werk is mijn auto (bijna) onmisbaar....
Op de meeste dorpen komt hier niet eens een trein....
En met de bus zoveel tijd kwijt...(of een bus die maar 1x in het uur rijd)
Dan ben je inderdaad blij als je auto weer zonder al teveel kosten door de keuring komt...

Het leven stort vast niet in als je geen auto hebt en het scheelt je wel veel geld toch? Zou het eerst zijn waar ik op ging bezuinigen.......
En wat is onmisbaar ? Niets toch? Goede fiets kom je ook een eind mee.... en gelijk goed voor de conditie...We moeten er niet al te dramatisch over doen hoor......
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 13:23

Zo zie je maar weer he...hoe wisselend mensen over dingen denken....
Het zou voor mij niet het eerste zijn waar ik op zou bezuinigen...

Dramatisch???
Nee hoor ik niet...!!
Mijn leven instorten???
Nee dat woord noemde ik niet...

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op vrijdag 9 november 2012, 13:24
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 14:19

ZEELAND736 schreef:
Zo zie je maar weer he...hoe wisselend mensen over dingen denken....
Het zou voor mij niet het eerste zijn waar ik op zou bezuinigen...

Dramatisch???
Nee hoor ik niet...!!
Mijn leven instorten???
Nee dat woord noemde ik niet...

Nee, dat noemde je niet, nog net niet....en dramatisch??? Ach, ik zeg maar niets.......Valt ook wel mee geloof ik bij jou.......
Maar je auto als een afgod zien? Nee dank je wel!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 14:32

Maak je geen zorgen...het gaat prima met me...
Ook valt alles mee met me...
Das Gods trouwe zorg...over mij...
Mijn auto is NIET mij afgod hoor....gelukkig niet....

Ik kon alleen Annette zo goed begrijpen...en dat beaamde ik...meer niet..

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op vrijdag 9 november 2012, 14:34
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 14:33

Iedereen mag het toch ook zelf weten? Als ik op een Fries dorpje zou wonen dan is het helder dat een auto onmisbaar is. Woon je in een stad met een station en is er Greenwheels dan kun je er mogelijk wel zonder. Probleem is dat mensen het als een verlies aan status zien. Het is echter een behoorlijke winst aan inkomen. Een auto is al snel 400 euro per maand. Mensen vergeten de aanschafkosten en de afschrijving daarvan, het renteverlies dan wel de kosten van de lening en ook APK en reparatiekosten. Los van de parkeergelden in steden. Als je niet te veel rijdt dan is greenwheels voor 2,50 tot 4,00 per uur plus een kwartje aan benzine en kilometervergoeding best een aardig alternatief. Dat het alleen wat is voor mensen in een wat grotere plaats met een station en greenwheels, dat is helder. Maar je bent dan echt geen 5000 euro per jaar aan je vervoer kwijt, als het niet meer is. Het hangt dus van je omstandigheden af, het autogebruik en ook je gevoel voor status. Mensen die een relatie op wat grotere afstand hebben, zouden eens na kunnen denken over een weekendvrij abonnement bij de NS. Dat maakt veel reizen in het weekend goedkoop en daarmee dus mogelijk. Met een tientje aan benzine kom je niet ver meer. Gelukkig leven we in een vrij land.

Thomas, voor veel mensen is de auto te vanzelfsprekend.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 9 november 2012, 15:52
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 14:46

Natuurlijk mag je dat Thomas!!!!!
Het is geweldig makkelijk(lijkt me) even met een fiets naar het station...instappen....je laten rijden....en een uur later uitstappen...misschien even lopen of weer een fiets en je bent op je werkplaats....
Maar helaas is dat niet altijd zo....
En dan....ben ik blij met een autootje...dat WERD gekocht voor mij....en heel zuinig is...en waar ik toch van a naar b kan komen...
Naar familie mag ik altijd meerijden....das ook weer goedkoop...
Geen afgod...maar wel makkelijk en al zeker geen statusverlies....
Dat gevoel heb ik nooit gekend...

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op vrijdag 9 november 2012, 14:47
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 14:56

ZEELAND736 schreef:
Natuurlijk mag je dat Thomas!!!!!
Het is geweldig makkelijk(lijkt me) even met een fiets naar het station...instappen....je laten rijden....en een uur later uitstappen...misschien even lopen of weer een fiets en je bent op je werkplaats....
Maar helaas is dat niet altijd zo....
En dan....ben ik blij met een autootje...dat WERD gekocht voor mij....en heel zuinig is...en waar ik toch van a naar b kan komen...
Naar familie mag ik altijd meerijden....das ook weer goedkoop...
Geen afgod...maar wel makkelijk en al zeker geen statusverlies....
Dat gevoel heb ik nooit gekend...

Ik zou liever geen auto hebben dan dat er eentje voor mij gekocht werd, dan maak je je wel erg afhankelijk hoor.....Ennne....een slimme meisd is op haar toekomst voorbereid........ Knipoog smiley En toch wel een beetje een afgod als je een auto voor je laat kopen...... Engeltje smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 9 november 2012, 14:57
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 15:21

WILLEMIJN232 schreef:
Ik zou liever geen auto hebben dan dat er eentje voor mij gekocht werd, dan maak je je wel erg afhankelijk hoor.....Ennne....een slimme meisd is op haar toekomst voorbereid........ Knipoog smiley En toch wel een beetje een afgod als je een auto voor je laat kopen...... Engeltje smiley

Ik zou ook niet willen dat een man een auto voor me koopt, ja, of je hebt een gelukkige relatie, zoals hier en daar voorkomt hier, ja, hehe, da's wat anders Knipoog smiley

Weet je wat het is? Nou gewenning. als je een auto koopt/krijgt, whatever, dan ben je de 1ste drie maanden héél blij, dan wordt het normaal, je waardeert het wel en blijft het waarderen, maar je raakt er ook aan gewent. en moet die auto dan ff een week naar de garage, dan heb je behoorlijk de pest erin.
Ik deed alles met de auto, en dan, naast mij bij het stoplicht, keek ik jaloers naar de sportiefelingen op een sportfiets....want ik fietse nóóit meer.
Ja, en het is makkelijk als je 's avonds weg wilt.

En tuurlijk, het is fijn om mooie spullen te hebben.
Maar ja, als je niet gelukkig bent heb je er niets aan en je kan niet meenemen.

Weet je nog die bijbelvers: Wederom zeg Ik u, het is gemakkelijker, dat een kameel gaat door het oog van een naald dan dat een rijke het Koninkrijk Gods binnengaat.(Mat 19:24)
Nou, het ís niet eens mogelijk om als kameel door een oog van een naald te gaan...
Vandaar deze tekst:
26 En die dit hoorden, zeiden tot Hem: Maar wie kan dan behouden worden? 27 Hij zeide tot hen: Wat bij mensen onmogelijk is, is mogelijk bij God.(Luc 18:26)

Nou ja, het is dus bij wijze van spreken.

Het gaat namelijk om de instelling van je hart, en niet om uiterlijkheden.

En tuurlijk, je kan blij zijn, met een en ander. Dat kan ook tever gaan, en dan kan je bedrogen uitkomen. denk ik.
Niet naar jou persoonlijk deze post, gewoon in het algemeen.

En nu, ff naar buiten, de ijzige kou weer in. Ik denk dat ik misschien een winterslaap ga houden. Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 15:49

THOMAS968 schreef:
Een opgelucht gevoel als je auto door de APK komt? Ik had vaak een opgelicht gevoel als ik weer de garage uitreed. Een jaar lang elk weekend vrij reizen bij de spoorwegen kost vaak nog niet de helft van de APK. Maar ja de kosten van een auto willen we eigenlijk niet weten he, dat geldt voor bijna iedereen.

Bij een betrouwbare garage ... Engeltje smiley ...voor een Apple en een ei... Knipoog smiley ....en geen vertraging als je ergens punctueel op tijd moet zijn......
(but I do uderstand your point of view)

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 9 november 2012, 16:27
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 15:56

Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 16:24

THOMAS968 schreef:

LOL

Ik ken dat gevoel. Ik ging met me wagen naar de dealer, voor APK, zou 2500 euro's kosten.
Toen ging een bevriende zakenman, met een grote mond(positief) naar dezelfde garage, en zei: 'alleen wat er echt moet gebeuren'.
En hij kreeg een opgave van 500 euro......

Was ook op TV, dat ze vrouwen vaker neppen. je zou maar met een uitkering of een niet zo hoog salaris, nét een autootje kunnen betalen, en die heb je 'nodig' want belangrijke familie woont ver en op onmogelijke plaatsen om met het OV te komen.

Schandalig hoe ze mensen oplichten.

Ja, en je hebt ook mensen met auto van de zaak, waar ze, van de zaak, ook prive mee mogen rijden. Ja, die hebben geen probs. Rekeningen garages ed. gaan gewoon naar de zaak.

Kijk, als je als alleenstaande vrouw geen autootje hebt, ja dat is moeilijk. 's avonds de deur niet meer uit, ja, ik ga niet onder een donker viaduct bij een hele stille bushalte staan wachten, nee, ook niet voor 12 ven. Heb ik ervaring mee.

Voor fietsen geldt hetzelfde.

En als je toch gaat: je moet dan elke keer op je klok kijken, voor een bus die er anderhalf uur over doet en 's avonds één keer per uur rijdt, waarmee je met de auto er in tien minuten bent.
en dan moet je nog overstappen op het CS, en maar hopen dat je de aansluiting niet mist, anders kan je nóg een half uur wachten.

Gewoon wanhoop.

En niet om te klagen, tis de waarheid.

Maar ja, je kan dingen compenseren door heerlijk te gaan lezen 's avonds.
Maar ja, niet écht bevordelijk voor je sociale contacten.
Daar moet je het echt overdag van hebben, of je moet blijven slapen, maar ja, vaak willen mensen toch weer in hun huis zijn.

En dan, nu ik tóch bezig ben, zie je de leiders, mannen Gods van de vrije groepen, met elke twee jaar een nieuwe dure auto, bedelen om geld voor de collecte. Want het is voor de Heer. (hoe komt ie aan die auto, hoe kan hij zomaar een eigen zaak, wat helemaal niets met het geloof te maken heeft, maar antiek, openen in de duurste straat van de stad?
5 keer op vakantie per jaar, met al zijn kinderen, ooooh, ik heb me zo laten neppen.

Ken je Flowerful nog, zo was ik ook, precies.....

Je mocht als meisje/vrouw alleen, ten alle tijden nooit afspreken met een man alleen. Behalve als er anderen bij waren.
Je mocht alleen in wijde kleding lopen.
Maw, je moest je zo gedragen dat je nooit een partner zou kúnnen krijgen.
En denken wat de leiders dachten, want dat was weer wat God denkt.

De waarheid maakt vrij, en dít is en was de waarheid.
Dat ik járen van mijn leven, tussen mijn 20ste en dertigste heb verziekt door sektes. Ik heb echt letterlijk als een robot geleefd, mijn gevoel onderdrukkende. Want gevoel, ja, dat komt van de Satan, zo werd mij en anderen verteld.

Ik stop ermee, met schrijven en ga ff boodschappen doen.

Ja, zo kom je van een auto op sekten.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 9 november 2012, 16:29
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 18:42

Een mooie moment.

Kijk, loop ik net op straat. Ik steek over, over het zerbrapad.

Aan de andere kant steekt ook een jongen over, en die maakt een geintju, maar wel zo ontzettend grappig. Ja, daar moet je dan echt bij zijn, anders snap je het niet.

Dus hij lachen naar me, ik lachen, en dat ging zo een tijdje door.

En dan denk ik, kijk, zo kan het ook.

Eigenlijk proberen morgen te werken, denk ik dan voorzichtig...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 20:11

ANNETTE050 schreef:
Bij een betrouwbare garage ... Engeltje smiley ...voor een Apple en een ei... Knipoog smiley ....en geen vertraging als je ergens punctueel op tijd moet zijn......
(but I do uderstand your point of view)

Heb je nooit van die oneindige files gehoord? Dus op tijd zijn met de auto? Ik heb het idee dat treinreizigers vaker op tijd zijn dan automobilisten...... Engeltje smiley
Op de werkvloer waar je dus punctueel op tijd moet zijn komen er meer mensen te laat door de files dan door de trein....... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 20:20

Dat ik vanmiddag, gewapend met pijnmedicatie en de nodige andere spullen, naar de dierentuin ben geweest Lachende smileyén daar het pasgeboren olifantje heb kunnen bewonderen Verliefde smiley

Nu wel erg moe en heel veel pijn, maar ach...wat heb ik genoten! Lachende smiley

Laatst aangepast door
JOSINA022
op vrijdag 9 november 2012, 20:20
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 20:44

JOSINA022 schreef:
Dat ik vanmiddag, gewapend met pijnmedicatie en de nodige andere spullen, naar de dierentuin ben geweest Lachende smileyén daar het pasgeboren olifantje heb kunnen bewonderen Verliefde smiley

Nu wel erg moe en heel veel pijn, maar ach...wat heb ik genoten! Lachende smiley

Wat leuk Josina!!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 20:44

JOSINA022 schreef:

Wat leuk joh!!!
Vandaar je enthousiasme voor deze ""kanjers""!!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 206 207 208 209 210 211 212 ... 231 Volgende
Pagina 209 van 231