| Auteur |
Bericht |
|
JAN786
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 20:25
|
|
|
|
Mattheus 25:41 ev.
41 Dan zal Hij ook zeggen tegen hen die aan de linkerhand zijn: Ga weg van Mij, vervloekten, in het eeuwige vuur, dat voor de duivel en zijn engelen bestemd is. 42 Want Ik ben hongerig geweest en u hebt Mij niet te eten gegeven; Ik ben dorstig geweest en u hebt Mij niet te drinken gegeven; 43 Ik was een vreemdeling en u hebt Mij niet gastvrij onthaald; naakt, en u hebt Mij niet gekleed; ziek en in de gevangenis, en u hebt Mij niet bezocht. 44 Dan zullen ook dezen Hem antwoorden: Heere, wanneer hebben wij U hongerig gezien of dorstig of als een vreemdeling of naakt of ziek of in de gevangenis, en hebben U niet gediend? 45 Dan zal Hij hun antwoorden: Voorwaar, Ik zeg u: voor zover u dit voor een van deze geringsten niet gedaan hebt, hebt u het ook niet voor Mij gedaan. 46 En dezen zullen gaan in de eeuwige straf, maar de rechtvaardigen in het eeuwige leven.
Wat is nu het probleem als we deze realiteit aan mensen verkondigen en daarbij vertellen dat jezus gekomen is om ons van deze eeuwige straf te verlossen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 20:26
|
|
|
|
| JAN786 schreef: | God straf was de dood! Zo serieus nam Hij de zonde.
Marian komen mensen tot geloof zonder dat zij persoonlijk ervaren hebben dat zij met hun zonden ook de dood verdient hebben? |
16 Tot de vrouw zeide Hij: Ik zal zeer vermenigvuldigen uw smart, namelijk uwer dracht; met smart zult gij kinderen baren; en tot uw man zal uw begeerte zijn, en hij zal over u heerschappij hebben. 17 En tot Adam zeide Hij: Dewijl gij geluisterd hebt naar de stem uwer vrouw, en van dien boom gegeten, waarvan Ik u gebood, zeggende: Gij zult daarvan niet eten; zo zij het aardrijk om uwentwil vervloekt; en met smart zult gij daarvan eten al de dagen uws levens. 18 Ook zal het u doornen en distelen voortbrengen, en gij zult het kruid des velds eten. 19 In het zweet uws aanschijns zult gij brood eten, totdat gij tot de aarde wederkeert, dewijl gij daaruit genomen zijt; want gij zijt stof, en gij zult tot stof wederkeren. 20 Voorts noemde Adam den naam zijner vrouw Heva, omdat zij een moeder aller levenden is. 21 En de HEERE God maakte voor Adam en zijn vrouw rokken van vellen, en toog ze hun aan. 22 Toen zeide de HEERE God: Ziet, de mens is geworden als Onzer een, kennende het goed en het kwaad! Nu dan, dat hij zijn hand niet uitsteke, en neme ook van den boom des levens, en ete, en leve in eeuwigheid.
Dit was Gods straf, zoals in de Bijbel staat. Ik weet dat het de dood is voor ons, omdat het zijn zonder God in dit leven altijd een dood leven is, het is namelijk God Die leven geeft en als je daarin niet gelooft is er geen echt volledig leven.
Mensen komen tot geloof als ze geloven in Jezus, de Zoon van God.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 20:28
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Kom je ook mee naar ons theekransje Suus? Volgens mij ben jij ook heel lief en als je nu ook nog een schaaltje met koekjes meeneemt en een leuk damesblad komt het helemaal goed.  |
Ja gezellig, al ben ik meer een koffieleut, maar ik zag al... er zijn meer gegadigden Ik drink zelf amper thee en lees zelf geen Libelle, maar wat is er mis mee als je dat wel doet ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JAN786
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 20:31
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | 16 Tot de vrouw zeide Hij: Ik zal zeer vermenigvuldigen uw smart, namelijk uwer dracht; met smart zult gij kinderen baren; en tot uw man zal uw begeerte zijn, en hij zal over u heerschappij hebben. 17 En tot Adam zeide Hij: Dewijl gij geluisterd hebt naar de stem uwer vrouw, en van dien boom gegeten, waarvan Ik u gebood, zeggende: Gij zult daarvan niet eten; zo zij het aardrijk om uwentwil vervloekt; en met smart zult gij daarvan eten al de dagen uws levens. 18 Ook zal het u doornen en distelen voortbrengen, en gij zult het kruid des velds eten. 19 In het zweet uws aanschijns zult gij brood eten, totdat gij tot de aarde wederkeert, dewijl gij daaruit genomen zijt; want gij zijt stof, en gij zult tot stof wederkeren. 20 Voorts noemde Adam den naam zijner vrouw Heva, omdat zij een moeder aller levenden is. 21 En de HEERE God maakte voor Adam en zijn vrouw rokken van vellen, en toog ze hun aan. 22 Toen zeide de HEERE God: Ziet, de mens is geworden als Onzer een, kennende het goed en het kwaad! Nu dan, dat hij zijn hand niet uitsteke, en neme ook van den boom des levens, en ete, en leve in eeuwigheid.
Dit was Gods straf, zoals in de Bijbel staat. Ik weet dat het de dood is voor ons, omdat het zijn zonder God in dit leven altijd een dood leven is, het is namelijk God Die leven geeft en als je daarin niet gelooft is er geen echt volledig leven.
Mensen komen tot geloof als ze geloven in Jezus, de Zoon van God. |
Genesis 2: 16 En de HEERE God gebood de mens: Van alle bomen van de hof mag u vrij eten, 17 maar van de boom van de kennis van goed en kwaad, daarvan mag u niet eten, want op de dag dat u daarvan eet, zult u zeker sterven. Dus sterven is een lichamelijke dood. God had de mens geschapen met eeuwig leven, maar door de zonde is dat eeuwige leven opgehouden.
Zo lees ik het...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 20:32
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ik ben ook eens buiten gaan kijken. Ik zie geen maan maar wel een erg wit licht in het westen. Sterren zijn er wel genoeg.
struikelde ik nog over een spade die ik vanmiddag een beetje had laten rondslingeren... |
Zeker een Belg
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 20:33
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Vanavond is het volle maan en de Maan lijkt ongeveer een vijfde groter dan normaal. Dat komt omdat de Maan geen cirkelvormige baan om de Aarde volgt. In verhouding staat de Maan wat dichter bij de Aarde dan normaal. Gevolgen heeft het niet, de vloed kan alleen iets hoger zijn. Maar het is helder, dus je kunt het zien. Bij voorkeur vroeg in de avond, als de Maan laag staat, lijkt hij (nog) groter omdat je het dan onwillekeurig vergelijkt met de dingen op Aarde die je ziet.
Thomas, meer licht voor verliefden. |
Slaap lekker, maar niet heus.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 20:36
|
|
|
|
fantastische middag mooi weer en lekker gelopen leuk zo'n klein groepje daarna nog lekker gegeten bij een spontane gastvrouw THXNS
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 20:39
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | he he, ik kan eindelijk terug online zijn. Vanmorgen was ik aan het chatten en toen viel het internet uit. Wat er aan de hand was weet ik niet maar ik heb lange tijd geen verbinding kunnen maken. Er zijn geen virussen te bekenen.
De instellingen heb ik allemaal al nagekeken maar daar blijkt niets mis mee. Ook heb ik al enkele malen Skype eraf gezwierd en terug geinstalleerd maar ook dat helpt niet. Vannacht zal ik het zaakje nog eens bekijken...  |
vervelend Frank, die pc problemen, hopelijk herstelt het zich snel. welcome back overigens...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 20:42
|
|
|
|
| JAN786 schreef: | Genesis 2: 16 En de HEERE God gebood de mens: Van alle bomen van de hof mag u vrij eten, 17 maar van de boom van de kennis van goed en kwaad, daarvan mag u niet eten, want op de dag dat u daarvan eet, zult u zeker sterven. Dus sterven is een lichamelijke dood. God had de mens geschapen met eeuwig leven, maar door de zonde is dat eeuwige leven opgehouden.
Zo lees ik het... |
En dat eeuwige leven kunnen wij weerkrijgen als we in Jezus Christus als onze Zaligmaker geloven.. en dan gelooft iedereen anders, op zijn manier. Mijn moeder bleef haar hele leven wachten op een daadkrachtige bekering, terwijl ze een gelovige vrouw was en dichtbij God leefde, maar volgens haar opvoeding moest er iets ingrijpends gebeuren, ze moest op de knieën en huilend en met diep berouw tot besef van haar zonden komen, Nu heb ik die ervaring zelf wel gehad, maar ik geloof dat God met ieder een andere weg gaat. In de Evangeliën lezen we daar genoeg voorbeelden van.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JAN786
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 20:48
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | En dat eeuwige leven kunnen wij weerkrijgen als we in Jezus Christus als onze Zaligmaker geloven.. en dan gelooft iedereen anders, op zijn manier. Mijn moeder bleef haar hele leven wachten op een daadkrachtige bekering, terwijl ze een gelovige vrouw was en dichtbij God leefde, maar volgens haar opvoeding moest er iets ingrijpends gebeuren, ze moest op de knieën en huilend en met diep berouw tot besef van haar zonden komen, Nu heb ik die ervaring zelf wel gehad, maar ik geloof dat God met ieder een andere weg gaat. In de Evangeliën lezen we daar genoeg voorbeelden van. |
Mee eens! God gaat met ieder van Zijn kinderen Zijn eigen weg zodat ze afhankelijk blijven van Hem en zich niet aan anderen gaan spiegelen. Iedereen gelooft wel hetzelfde alleen de manier hoe we tot dat geloof komen is verschillend.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 20:49
|
|
|
|
| JAN786 schreef: | Als God niet de hand heeft gehad in de aarbeving, dan heeft Hij waarschijnlijk machteloos toegekeken.
Mag het geen wonder heten dat God zijn straf nog niet uitstort vanwege ons land wat zich uitleeft in zonde?
God haat de zonde en als zijn lankmoedigheid op is dan zal Hij straffen. Lees alle boodschappen van de profeten nog maar eens na. Als Israel God diende kreeg het als land voorspoed, verlieten ze GOd kregen ze tegenspoed.
Ondanks dat ik van mening ben dat God de had heeft gehad in Japan, zoals ook in thailand, Haiti en pas geleden nog Christchurch(Christelijke kerk!) in nieuw zeeland.
Was de aardbeving die de hele wereld over ging toen Jezus stierf dan ook een toevallig natuurverschijnsel?
God heeft de macht over de natuur! Lees psalm 29 en 104 maar eens.
Als God de wereld niet bestuurd dan is de wereld overgeleverd aan toeval. En wie gelooft er nu in toeval?
Mischien past ons het gebed van Daniel die de zonden van zijn volk ervaarde als zijn eigen zonden en daarmee met God worstelde in gebed. |
Het is misschien niet zo'n vergelijkbaar voorbeeld, maar de vrienden van Job dachten ook dat ze van alles wisten... Ik vind dat je hiermee voorzichtig moet zijn... Gods oordeel is sinds de opstanding van Jezus niet meer voor de gelovigen en daarom kun je volgens mij niet zeggen dat de gebeurtenissen in Japan onder Gods oordeel vallen.
Ik denk niet dat het aan ons mensen is om de rampen in deze wereld te verklaren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 20:50
|
|
|
|
| JAN786 schreef: | Mee eens! God gaat met ieder van Zijn kinderen Zijn eigen weg zodat ze afhankelijk blijven van Hem en zich niet aan anderen gaan spiegelen. Iedereen gelooft wel hetzelfde alleen de manier hoe we tot dat geloof komen is verschillend. |
Mooi, zo zie ik het ook...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AARTJE289
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 20:55
|
|
|
|
Ik heb mooiere gehoord van mn lievelingspsalm.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 20:56
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Vanavond is het volle maan en de Maan lijkt ongeveer een vijfde groter dan normaal. Dat komt omdat de Maan geen cirkelvormige baan om de Aarde volgt. In verhouding staat de Maan wat dichter bij de Aarde dan normaal. Gevolgen heeft het niet, de vloed kan alleen iets hoger zijn. Maar het is helder, dus je kunt het zien. Bij voorkeur vroeg in de avond, als de Maan laag staat, lijkt hij (nog) groter omdat je het dan onwillekeurig vergelijkt met de dingen op Aarde die je ziet.
Thomas, meer licht voor verliefden. |
Ja idd, ik reed van mijn werk terug naar huis (19.00 uur) en zag net boven de bomen een giga grote maan!! Ik ben zelfs gestopt en heb met mijn telefoon een paar foto's genomen. Eenmaal thuis las ik op msn nieuws dat de maan vannacht erg dicht bij de aarde staat. Niet iedereen is het er mee eens dat het van weinig invloed is op de aarde. Sommigen zeggen dat het van invloed is op vulkaan uitbarstingen en aardbevingen. Ik weet het niet, de tijd zal het leren, maar het was wel een prachtig gezicht !!! Aan de ene kant, in het oosten, die grote maan en aan de andere kant, de ondergaande zon die de lucht rood kleurde..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 21:02
|
|
|
|
ik word sjaggie van al die vrolijke mensen
of
ik word vrolijk van al die sjaggie mensen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 21:07
|
|
|
|
| JAN786 schreef: | Als God niet de hand heeft gehad in de aarbeving, dan heeft Hij waarschijnlijk machteloos toegekeken. God kijkt nooit machteloos toe, niet als je in een Almachtig God gelooft. Mag het geen wonder heten dat God zijn straf nog niet uitstort vanwege ons land wat zich uitleeft in zonde?
God haat de zonde en als zijn lankmoedigheid op is dan zal Hij straffen. God bepaalt zelf hoe en wanneer Hij straft, niet wij doen dat. Lees alle boodschappen van de profeten nog maar eens na. Als Israel God diende kreeg het als land voorspoed, verlieten ze GOd kregen ze tegenspoed. Israël was Gods uitverkoren volk en ik geloof niet dat wij dat nu zijn. Ondanks dat ik van mening ben dat God de had heeft gehad in Japan, zoals ook in thailand, Haiti en pas geleden nog Christchurch(Christelijke kerk!) in nieuw zeeland.
Was de aardbeving die de hele wereld over ging toen Jezus stierf dan ook een toevallig natuurverschijnsel?
God heeft de macht over de natuur! Lees psalm 29 en 104 maar eens. Dit is zeker waar, het staat in de Bijbel en God heeft alle macht. Als God de wereld niet bestuurd dan is de wereld overgeleverd aan toeval. En wie gelooft er nu in toeval? God bestuurt de wereld, geloof me, anders was dit leven nu al lang voor iedereen de hel. God staat dingen toe, dat is echt iets anders.
Mischien past ons het gebed van Daniel die de zonden van zijn volk ervaarde als zijn eigen zonden en daarmee met God worstelde in gebed. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 21:07
|
|
|
|
| JAN786 schreef: | God straf was de dood! Zo serieus nam Hij de zonde.
Marian komen mensen tot geloof zonder dat zij persoonlijk ervaren hebben dat zij met hun zonden ook de dood verdient hebben? |
God zegt zelf dat de dood Hem geen behagen schept; Hij kwam Zelf met een oplossing... uit Liefde !!!!!! (Geen chantage... want de mens was al veroordeeld, Jezus Christus is gekomen om de weg voor mensen vrij te maken, voor een ieder die in Hem gelooft !!).
Ik geloof dat als je Jezus Christus aanneemt als je persoonlijke Zaligmaker en Verlosser je niet in je tekortkomingen hoeft te blijven hangen, want ook al was jij veroordeeld, Jezus is in jouw plaats gegaan als je Hem aanneemt en daarom mag je als gelovig mens VRIJ zijn !!
Ezechiël 18:32 Want Ik heb geen welgevallen aan de dood van wie sterven moet, luidt het woord van de Here HERE; daarom bekeert u, opdat gij leeft.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zaterdag 19 maart 2011, 21:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JAN786
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 21:14
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | God zegt zelf dat de dood Hem geen behagen schept, daarom kwam Hij Zelf met een oplossing... uit Liefde !!!!!! (Geen chantage... want de mens was al veroordeeld, Jezus Christus is gekomen om de weg voor mensen vrij te maken, voor een ieder die in Hem gelooft !!).
Ik geloof dat als je Jezus Christus aanneemt als je persoonlijke Zaligmaker en Verlosser je niet in je tekortkomingen hoeft te blijven hangen, want ook al was jij veroordeeld, Jezus is in jouw plaats gegaan als je Hem aanneemt en daarom mag je als gelovig mens VRIJ zijn !!
Ezechiël 18:32 Want Ik heb geen welgevallen aan de dood van wie sterven moet, luidt het woord van de Here HERE; daarom bekeert u, opdat gij leeft. |
Dus daarom hoef je de mensen niet te vertellen dat zij op weg zijn naar de Hel? en dat de enige manier om hieraan te ontkomen is om te geloven in jezus als jou persoonlijke redder?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 21:28
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Ja idd, ik reed van mijn werk terug naar huis (19.00 uur) en zag net boven de bomen een giga grote maan!! Ik ben zelfs gestopt en heb met mijn telefoon een paar foto's genomen. Eenmaal thuis las ik op msn nieuws dat de maan vannacht erg dicht bij de aarde staat. Niet iedereen is het er mee eens dat het van weinig invloed is op de aarde. Sommigen zeggen dat het van invloed is op vulkaan uitbarstingen en aardbevingen. Ik weet het niet, de tijd zal het leren, maar het was wel een prachtig gezicht !!! Aan de ene kant, in het oosten, die grote maan en aan de andere kant, de ondergaande zon die de lucht rood kleurde.. |
Deze situatie doet zich eens in de negentien jaar voor en volgens een vast en voorspelbaar patroon. Er zijn wel vrij recente gevallen bekend dat het samen ging met natuurrampen maar het was meestal niet zo. Ik hecht geen enkel geloof aan astrologie en er is voor mij ook geen verband - en als het er lijkt te zijn, is dat toeval. Maar met je beleving van de ondergaande Zon en de opkomende Maan kan ik meegaan, ik ervoer het vandaag precies zo. Heel bijzonder. Friesland en Vriezenveen kennen toch wat overeenkomsten, lol.
Thomas.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 21:30
|
|
|
|
| JAN786 schreef: | Dus daarom hoef je de mensen niet te vertellen dat zij op weg zijn naar de Hel? en dat de enige manier om hieraan te ontkomen is om te geloven in jezus als jou persoonlijke redder? |
pfff dat haal jij er weer uit dus...
Het is geen wegvluchten Jan... het is getuigen hoe lief God deze wereld had dat Hij zelfs Zijn eniggeboren Zoon daarvoor over had... vanuit die insteek en vanuit liefde hoop ik dat mensen het raakt en tot inkeer komen. God is een liefdevolle God, maar ook een rechtvaardig God en Jezus zei ook dat Hij de enige weg is, dus daar zal ik mensen wel op wijzen, maar doe dat liever vanuit een bewogenheid naar mensen toe. Uiteindelijk kan ik alleen getuigen en niet overtuigen... maar ik geloof dat God bij machte is om veel meer te doen dan wij bidden of beseffen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 21:36
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Deze situatie doet zich eens in de negentien jaar voor en volgens een vast en voorspelbaar patroon. Er zijn wel vrij recente gevallen bekend dat het samen ging met natuurrampen maar het was meestal niet zo. Ik hecht geen enkel geloof aan astrologie en er is voor mij ook geen verband - en als het er lijkt te zijn, is dat toeval. Maar met je beleving van de ondergaande Zon en de opkomende Maan kan ik meegaan, ik ervoer het vandaag precies zo. Heel bijzonder. Friesland en Vriezenveen kennen toch wat overeenkomsten, lol.
Thomas. |
Is het niet de naam dan wel de weidse vergezichten....... maar bijzonder was het
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 21:37
|
|
|
|
| AARTJE289 schreef: | | Ik heb mooiere gehoord van mn lievelingspsalm. |
Het is van velen een lievelingspsalm; hij is ook overbekend. En juist daarom is deze uitvoering heel gewaagd, maar het spreekt me aan en ook om de tekst die er bijgevoegd is.
Gelukkig is er voor elk wat wils.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JAN786
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 21:37
|
|
|
|
Math24: 4 En Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Ziet toe, dat u niemand verleide. 5 Want velen zullen komen onder Mijn Naam, zeggende: Ik ben de Christus; en zij zullen velen verleiden. 6 En gij zult horen van oorlogen, en geruchten van oorlogen; ziet toe, wordt niet verschrikt; want al die dingen moeten geschieden, maar nog is het einde niet. 7 Want het ene volk zal tegen het andere volk opstaan, en het ene koninkrijk tegen het andere koninkrijk; en er zullen zijn hongersnoden, en pestilentiën, en aardbevingen in verscheidene plaatsen. 8 Doch al die dingen zijn maar een beginsel der smarten.
Lukas21 8 En Hij zeide: Ziet, dat gij niet verleid wordt; want velen zullen er komen onder Mijn Naam, zeggende: Ik ben de Christus; en de tijd is nabij gekomen, gaat dan hen niet na. 9 En wanneer gij zult horen van oorlogen en beroerten, zo wordt niet verschrikt; want deze dingen moeten eerst geschieden; maar nog is terstond het einde niet. 10 Toen zeide Hij tot hen: Het ene volk zal tegen het andere volk opstaan, en het ene koninkrijk tegen het andere koninkrijk. 11 En er zullen grote aardbevingen wezen in verscheidene plaatsen, en hongersnoden, en pestilentiën; er zullen ook schrikkelijke dingen, en grote tekenen van den hemel geschieden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 21:39
|
|
|
|
| XABIA794 schreef: | nu je het zegt... in mijn keukenraam. Prachtig, was me eerst nog niet opgevallen. Zit meestal in mijn keuken met het opkomen van de zon die dan binnen schijnt, bij men tasje koffie |
Ik heb nu de maan ook gezien in het oosten. Of ze groter is dan anders zie ik zo niet. Ik had geen meter bij me. Hopelijk zullen de geliefden zich warm hebben aangekleed want het is erg koud.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JAN786
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 21:40
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | pfff dat haal jij er weer uit dus...
Het is geen wegvluchten Jan... het is getuigen hoe lief God deze wereld had dat Hij zelfs Zijn eniggeboren Zoon daarvoor over had... vanuit die insteek en vanuit liefde hoop ik dat mensen het raakt en tot inkeer komen. God is een liefdevolle God, maar ook een rechtvaardig God en Jezus zei ook dat Hij de enige weg is, dus daar zal ik mensen wel op wijzen, maar doe dat liever vanuit een bewogenheid naar mensen toe. Uiteindelijk kan ik alleen getuigen en niet overtuigen... maar ik geloof dat God bij machte is om veel meer te doen dan wij bidden of beseffen. |
Het gaat mij niet om wat ik eruit haal maar om wat de bijbel zegt.
Moet je mensen die op de brede weg lopen naar het verderf niet waarschuwen op welke weg zij lopen? Zeker als zij de bijbel niet kennen en er geen weet van hebben?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 21:40
|
|
|
|
| Quote: | | Het is geen wegvluchten Jan... het is getuigen hoe lief God deze wereld had dat Hij zelfs Zijn eniggeboren Zoon daarvoor over had... |
daarvoor? waarvoor? dit misschien?
1 tess 1:10
Jezus, die ons verlost van de komende toorn.
want je antwoord jan dan met joh 3:16, maar in dat zelfde hoofdstuk staat:
36 Wie in de Zoon gelooft, heeft eeuwig leven; doch wie aan de Zoon ongehoorzaam is, zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op hem.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 21:42
|
|
|
|
aanvulling:
Am 3,6 Wordt de bazuin in een stad geblazen, zonder dat de inwoners opschrikken? Geschiedt er een ramp in een stad, zonder dat de HERE die bewerkt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 21:43
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | daarvoor? waarvoor? dit misschien?
1 tess 1:10
Jezus, die ons verlost van de komende toorn.
want je antwoord jan dan met joh 3:16, maar in dat zelfde hoofdstuk staat:
36 Wie in de Zoon gelooft, heeft eeuwig leven; doch wie aan de Zoon ongehoorzaam is, zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op hem. |
Zie je dus dat hier de liefde weer bovenaan staat en pas in vers 36 de toorn komt? Die komt ook altijd als aan de liefde géén gehoor wordt gegeven. En altijd als een waarschuwing, terwijl de hele bijbel spreekt van Gods liefde.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 21:45
|
|
|
|
| JAN786 schreef: | Het gaat mij niet om wat ik eruit haal maar om wat de bijbel zegt.
Moet je mensen die op de brede weg lopen naar het verderf niet waarschuwen op welke weg zij lopen? Zeker als zij de bijbel niet kennen en er geen weet van hebben? |
Dan begin je met ze te vertellen van Gods liefde, er zijn teksten te over in de Bijbel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 21:53
|
|
|
|
Prachtig ja, nu is hij bij ons ook te zien... een mooie heldere volle ronde maan..
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |