ChristianMatch

Forum

chantage???
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2090 2091 2092 2093 2094 2095 2096 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 00:02

VISSER278 schreef:
Ik was niet van plan om me te mengen in de discussies op dit topic hier
Maar ik moest zo nog eens denken aan de preek van vanavond.
Matth. 5 : 13 - 16. Over het zoutend zout en het lichtend licht.
Voor iedereen wel bekend .
Wat heeft het zout nog voor nut als het smakeloos geworden is? Niks.
Of het licht( de ds. vergeleek het met een zaklantaarn, om het duidelijker te maken voor de kinderen).
Als je die aan doet en je zet er een emmer ondersteboven over heen dan geeft het wel licht maar het straalt geen licht meer uit in de duisternis.
Is God niet bezig om hier in Nederland de kandelaar weg te halen?
Leegloop van kerken met kerksluitingen tot gevolg, steeds meer druktes, evenementen op de zondag.......vul verder maar in.
Is God niet bezig de kandelaar te verplaatsen naar China, Afrika, misschien wel naar Japan?
Opdracht: Wees gij dat licht, dat zoutend zout.
Mijn vraag is, moet dat op een manier om hier op het forum je bekeringsgeschiedenis te vertellen?
De profeet Jesaja had al voorspeld dat Hij ( Jezus) in stilte door de straten zou gaan. Dus niet met veel tamtam en grootspraak.
Hoe God iemands leven verandert? Ach, er zijn al zoveel bekeringsgeschiedenissen geschreven en in boekvorm verschenen.
Veel belangrijker vind ik wat Psalm 66 getuigt: Hoort wat mij God deed ondervinden , Wat Hij gedaan heeft , niet aan mijn leven , nee....aan mijn ZIEL.

Ik heb je stukje met aandacht gelezen Visser, en ik vind het een mooie bijdrage.
Het stukje over bekering, hm, kan ik me minder in vinden. Getuigenissen over bekering of wonderen geven juist weer de Grootheid en Almacht van God de Vader.
Maar gelijktijdig vind ik ook, je hoeft het niet te pas en onpas gebruiken, want er zijn meerdere mogelijkheden om van Hem te getuigen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 00:06

DAVID923 schreef:
hahahaha, niet te filmen hier..
alsof jouw mening een fluit uitmaakt of het teniet kan doen, als dat de waarheid is. Gefrustreerde smiley

@chat:

om calvijn te quoten:

“omdat wij niet weten, wie tot het getal der gepredestineerde behoort, of wie niet, moeten we zo gestemd zijn, dat wij zouden willen dat allen zalig werden. Zo zal het geschieden dat we ons beijveren een ieder, die ons ontmoet, te maken tot deelgenoot aan de vrede: maar onze vrede zal rusten op de kinderen des vredes’’

Het is te merken dat je studie theologie, tijdelijk in de koelkast staat, want het niveau van je opmerking daalt tot bijna onder het nul-punt .... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 00:12

MARIAN519 schreef:
]http://www.youtube.com/watch?v=mD2PJ0xbAdY
[/quote]

Dank je Marian Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 00:13

THOMAS968 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=-va7tzvWHnY

Thomas

Heel mooi Thomas en tegelijkertijd heel rustgevend!
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 00:22

LISA610 schreef:
Ach lieverd en je hebt nog wel zo'n mooie bijdrage geleverd op t topic "Japan".... Laat je niet gek maken Marylien! Gewoon lekker door blijven gaan, want ik vind jou bijdragen prima. En nu lekker genieten van de mooie zondag zo lang t kan (neem aan dat voorbereiden op de nachtdienst betekent dat je er vroeg in duikt?).

Neen dus Lisa, heb vandaag late dienst gehad,
morgen dus heeeeeeeeeeeeel lang uitslapen en starten met nachtdienst,
wie weet is het rustig en kan ik lekker lezen wat jullie allemaal neerpennen Knipoog smiley

en dan maar zoeken hoe ik de geschiedenis moet wissen (op mijn werkcomputer Lachende smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 00:28

VISSER278 schreef:
Niet té veel dat omhoog wijzende vingertje , he Lisa.
Sinds wanneer is het verplícht om op een reactie in te gaan? Knipoog smiley

Is helemaal niet verplicht Visser. Feit is echter dat David anderen ervan beticht dat ze voortdurend off topic gaan, geen inhoudelijke reactie geven op wat hij heeft geschreven, dus vandaar dat het wel fijn zou zijn als hij zelf zou doen wat hij van anderen vraagt toch? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 00:30

VISSER278 schreef:
Nou, verachting van Gods werk dat maak jij ervan Chat.
Mij gaat het er om hóe die persoonlijke getuigenis gebracht wordt.
En dan hecht ik niet zo veel waarde aan al die bekeringsgeschiedenissen.
God bekeert nl. niet één mens op dezelfde manier, want ieder mens is anders.

Ik begrijp wel wat je bedoelt, Visser. En ik las in jouw stukje geen verachting. Er zijn ook mensen, die prat gaan op hun bekeringsgeschiedenis. Ik ken verhalen, ook uit zeer behoudende gemeenten (van lang geleden), die een eigen leven zijn gaan leiden. Een ander zou hierdoor het gevoel kunnen krijgen, dat het bij hem/haar ook zo moet gaan. Dat gevoel herken ik wel. Maar God gaat niet met ieder mens eenzelfde weg. Toch kan een persoonlijke getuigenis, mits oprecht gebracht, ook heel mooi en bemoedigend zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 00:36

DAVID923 schreef:
als er steeds zo oftopic word gegaan, heeft dit forum geen zin.
ook als debatregels worden genegeert. het is niet voor niets en FORUM!

Ik ga weer off topic David.
Ik zie nergens en ook nergens de debatregels staan,
of heb jij ze opgesteld?
Ik word kriegelig als er mensen zijn
die bepalen over het hoe en wat van discussie op het forum.
En ja dit is een soort vermaning van mij naar jou toe:

Laat een ieder in zijn waarde op de reacties op het forum.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 00:41

TRIJNIE671 schreef:
Het was bere gezellig , ondanks dat ik weinig zin had na een drukke week , ik zag een mooie tak moest mee maar ja Lachende smiley was nog effe lopen , maar dankzij de hulp bij het dragen nu wel in huis Lachende smiley bedankt jongens Kussende smiley

Jij blij met die galante boys. Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 00:46

VISSER278 schreef:
Psalm 66 getuigt: Hoort wat mij God deed ondervinden , Wat Hij gedaan heeft , niet aan mijn leven , nee....aan mijn ZIEL.

Vind ik heel mooi Visser,
en ja ik geloof dat ieder zijn verhaal kan hebben,
ik geloof ook dat God met ieder van ons Zijn eigen specifieke weg gaat.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 02:47

Wat een storm in een glas water toch weer.

Als je even het begin leest ...ging het toch om polshoogte nemen Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 03:03

MARISKA601 schreef:
Mijns inziens heeft discussieren met David geen zin.
Vooral niet als je aan zijn "eisenpakket" voldoet.

Inhoudelijk reageren Mariska Smiley die vol vragen zit ... is niet fair om zonder goede argumenten hem te bekritiseren.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 03:05

CROSSROAD317 schreef:
Het is te merken dat je studie theologie, tijdelijk in de koelkast staat, want het niveau van je opmerking daalt tot bijna onder het nul-punt .... Smiley met dichtgeplakte mond

Inhoudelijke discussie graag en minder persoonlijk. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LEONARD480
op maandag 21 maart 2011, 03:05
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 03:08

VISSER278 schreef:
Nou, verachting van Gods werk dat maak jij ervan Chat.
Mij gaat het er om hóe die persoonlijke getuigenis gebracht wordt.
En dan hecht ik niet zo veel waarde aan al die bekeringsgeschiedenissen.
God bekeert nl. niet één mens op dezelfde manier, want ieder mens is anders.

Waarom niet zoveel waarde hechten aan al die bekeringsgeschiedenissen Visser, merkwaardig dat je daarin een ander niet de ruimte geeft.

Laatst aangepast door
LEONARD480
op maandag 21 maart 2011, 03:19
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 03:17

MARISKA601 schreef:
Ik ga weer off topic David.
Ik zie nergens en ook nergens de debatregels staan,
of heb jij ze opgesteld?
Ik word kriegelig als er mensen zijn
die bepalen over het hoe en wat van discussie op het forum.
En ja dit is een soort vermaning van mij naar jou toe:

Laat een ieder in zijn waarde op de reacties op het forum.

Hmm ik zeg even niks mariska Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 03:31

DAVID923 schreef:
dat zijn 2 hele normale termen, zeker als reactie op jouw stukje.
dus mij hoogmoedig noemen is niet alleen geen argument, en op de man, maar levert niks bij aan de discussie, noch ga je ergen inhoudelijk op in.

zit serieus te denken om hier te kappen, zonde van mijn tijd.

Is ook geen gelijkwaardige discussie meer David en je mag van mij schrijven hoor...
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 07:11

.....en....geloof 'et of niet....'t is al 6 uur en 50 minuten lente!!!!!!!!!!!!!!!!!
YES!!!!!!!!!!!

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 21 maart 2011, 07:12
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 07:13

MARISKA601 schreef:
In navolging van mij heeft de heer Griffin zich ook kaalgeschoren Lachende smiley

Heeft ie gezegd in de lobby.

nou, Mris, je hebt 'kaal' en 'bijna kaal', he. 't koppie heeft nu 13mm, de snoet ongeveer 0mm. dus om nou te zeggen: k a a l...niet echt, hoor Clown smiley

wel apart dat dit een 'mooiste moment' voor je was Knipoog smiley

een mooi moment voor mij was gistermiddag om een uur of 5, toen ik het laatste stuk vloerbedekking wegsneed bij een CM-er thuis. ik heb daar wel de hele dag voor op mijn kniëen moeten zitten, maar het gaf me een voldaan gevoel. 't mooiste stukje van mijn werk ligt trouwens in de voorslaapkamer rond de CV-leidingen die daar door de vloer lopen.

Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op maandag 21 maart 2011, 08:11
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 08:37

VISSER278 schreef:
Ik was niet van plan om me te mengen in de discussies op dit topic hier
Maar ik moest zo nog eens denken aan de preek van vanavond.
Matth. 5 : 13 - 16. Over het zoutend zout en het lichtend licht.
Voor iedereen wel bekend .
Wat heeft het zout nog voor nut als het smakeloos geworden is? Niks.
Of het licht( de ds. vergeleek het met een zaklantaarn, om het duidelijker te maken voor de kinderen).
Als je die aan doet en je zet er een emmer ondersteboven over heen dan geeft het wel licht maar het straalt geen licht meer uit in de duisternis.
Is God niet bezig om hier in Nederland de kandelaar weg te halen?
Leegloop van kerken met kerksluitingen tot gevolg, steeds meer druktes, evenementen op de zondag.......vul verder maar in.
Is God niet bezig de kandelaar te verplaatsen naar China, Afrika, misschien wel naar Japan?
Opdracht: Wees gij dat licht, dat zoutend zout.
Mijn vraag is, moet dat op een manier om hier op het forum je bekeringsgeschiedenis te vertellen?
De profeet Jesaja had al voorspeld dat Hij ( Jezus) in stilte door de straten zou gaan. Dus niet met veel tamtam en grootspraak.
Hoe God iemands leven verandert? Ach, er zijn al zoveel bekeringsgeschiedenissen geschreven en in boekvorm verschenen.
Veel belangrijker vind ik wat Psalm 66 getuigt: Hoort wat mij God deed ondervinden , Wat Hij gedaan heeft , niet aan mijn leven , nee....aan mijn ZIEL.

Hé Visser. Een mooi stuk en een prachtige psalm. Alleen jou mening over bekeringsgeschiedenissen deel ik niet. Persoonlijk vind ik het namelijk altijd geweldig om iemand te horen vertellen over wat God in zijn of haar leven heeft gedaan. Maar let wel: niks moet natuurlijk en niemand is verplicht om zijn of haar bekeringsgeschiedenis te vertellen op het forum. Dat is eigenlijk oon niet waar naar gevraagd wordt in deze discussie. Waar het hier om gaat is de vraag waarom je geloofd:
- is dat omdat je je min of meer gedwongen voelt doordat je dit vanuit je opvoeding hebt meegekregen en t gevoel hebt dat je eigenlijk geen andere keuze hebt?
- Is dit omdat je op latere leeftijd tot het geloof bent gekomen doordat iemand je vertelde dat als je niet ging geloven, je uiteindelijk in de hel zou eindigen.
Kortom voel je je gechanteerd/gedwongen te geloven? Is je angst voor de hel groter dan je liefde voor God. Of herken je dat uit je eigen verleden en sta je daar nu toch anders in? Hoe is dat dan gekomen?

Ik heb hier zelf al een inhoudelijke bijdrage over geschreven. Persoonlijk heb ik nooit een angstgeloof gekend. Evenmin heb ik me ooit gedwongen gevoeld om te geloven. Maar er is wel een tijd geweest waarin ik het gevoel heb gehad dat ik wat goed te maken had, niet uit angst maar juist uit liefde. Anyway, ik ga mijn bijdrage hier niet herhalen, maar ik ben nog steeds benieuwd naar ervaringen van anderen. En nogmaals: het gaat hierbij dus om persoonlijke ervaringen en niet om theologische discussies. Laten we toch nog eens proberen om nu on topic te blijven, ok? Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 09:43

LEONARD480 schreef:
Hmm ik zeg even niks mariska Smiley die vol vragen zit

Nou volgens mij was de post van Maris ook niet aan jou gericht, dus wat voor toegevoegde waarde heeft het dan om aan te geven dat je daar even niks op zegt? Smiley die vol vragen zit Is het dan bedoeld als vermaning of is het een kwestie van ego Knipoog smiley Clown smiley Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 09:53

MARYLIEN613 schreef:
Neen dus Lisa, heb vandaag late dienst gehad,
morgen dus heeeeeeeeeeeeel lang uitslapen en starten met nachtdienst,
wie weet is het rustig en kan ik lekker lezen wat jullie allemaal neerpennen Knipoog smiley

en dan maar zoeken hoe ik de geschiedenis moet wissen (op mijn werkcomputer Lachende smiley )

hahahhaha...... herkenbaar Verlegen lachende smiley
ligt aan het programma geloof ik dat er op staat.
bovenaan bij de browser een knop geschiedenins of bij favorieten zit een tabblad geschiedenis>vandaag>christianmatch>rechtermuisknop>verwijderen..Knipoog smiley
rustige nachten gewenst en veel lees plezier Lachende smiley Knipoog smiley

Laatst aangepast door
IMKE917
op maandag 21 maart 2011, 10:27
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 09:54

ANNETTE050 schreef:
Ja, precies! Rom 9 is het vervolg van het thema over de strijd tussen de oude en de nieuwe mens.

En Romeinen 11:25-29 geeft duidelijk aan dat het joodse volk tijdelijk, a.h.w. geofferd is om ons , de heidenen, te redden.
Dus misschien juist wel het tegenovergestelde van een oordeel.
Het grote thema door de bijbel heen, de onzelfzuchtige Liefde van God.
God offert steeds wat Hem het liefste is, om diegenen die in duisternis wandelen te kunnen bereiken. De liefde, agape liefde, ia waar het allemaal om gaat, denk ik. Agape liefde versus het wetticisme.

De Holocaust kan niet Gods Wil geweest zijn, want de jodenvervolging valt onder anti-semitisme...de tegenstander is degene die van het Joodse volk af wil.

Of God huilt? Hij is in ieder geval niet bezig met Zijn eigen verdriet, maar bezig met ons verdriet. De naam van de Heilige Geest is de Trooster, Hij zal elke traan wegwissen, wonden genezen, enz. enz. en heel Israel zal gered worden volgens Romeinen 11. God is trouw aan Zijn beloftes en Zijn volk, net zoals Hij dat aan ons is.

Ik heb wel getwijfeld om te reageren, want ik heb nog steeds veel moeite met dit topic.

Thx voor de mooie aanvulling Annette. Knipoog smiley En idd, God is meer bezig met ons verdriet dan met Zijn eigen verdriet. Ook uit Romeinen 15 blijkt dat God wil troosten:
5 Moge God, die ons doet volharden en ons troost geeft, u de eensgezindheid geven die Christus Jezus van ons vraagt.

Laatst aangepast door
LISA610
op maandag 21 maart 2011, 09:59
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 10:03

Dat ik vandaag weer naar de kaakchirurg moet Boze smiley en twee kiezen moet laten verwijderen Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 10:07

ERIKA129 schreef:
Dat ik vandaag weer naar de kaakchirurg moet Boze smiley en twee kiezen moet laten verwijderen Huilende smiley, smiley in tranen

Have funKnipoog smiley

nee hoor, grapje.. heel veel sterkte met al je ongemakjes.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 10:14

LISA610 schreef:
Nou volgens mij was de post van Maris ook niet aan jou gericht, dus wat voor toegevoegde waarde heeft het dan om aan te geven dat je daar even niks op zegt? Smiley die vol vragen zit Is het dan bedoeld als vermaning of is het een kwestie van ego Knipoog smiley Clown smiley Knipoog smiley Clown smiley

Is opgelost hoor lisa, wat mij betreft Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LEONARD480
op maandag 21 maart 2011, 10:23
Naar boven

Auteur Bericht
AARTJE289

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 10:23

Een strak blauwe lucht, met de zon volop.

Nog wel lekker fris, maar heerlijk allemaal !!
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 10:26

De meteoroligische lente is begonnen op 1 maart, en deze duurt tot 31 mei.
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

ERIKA129 schreef:

Sterkte Erika Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

MARIJAN072 schreef:
'k Bedoel niet na meer dan een jaar, die mensen ken ik dan echt niet meer. 'k Denk meer aan mensen, die binnen een maand terug komen onder een andere naam. Je denkt dat ze weg zijn, maar ze blijken er gewoon nog te zijn. Dat vind ik verwarrend.
Zo Marijan, heb ik dan zo weinig indruk op je gemaakt, dat je zegt dat je me na een jaar al vergeten zou zijn?
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 10:28

Alous,

Van hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.
De lente is zojuist begonnen met stralend weer en zeker buiten feesten.
Ik wens fijne dag met je familie.

Groetjes

Herman en Marian
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2090 2091 2092 2093 2094 2095 2096 ... 6194 Volgende
Pagina 2093 van 6194