ChristianMatch

Forum

Boos zijn op GOD?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2098 2099 2100 2101 2102 2103 2104 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 10:22

CROSSROAD317 schreef:
Waarom niet ??

God schiep de mens naar zijn evenbeeld.
God heeft lucifer uit de hemel gegooid, dus ik neem aan dat Hij boos is geweest ...

Gek..dat vind ik nu ook en toch he?
Waarom werd Lucifer uit de hemel gegooid..hoe kon er bij de engelen al ontrouw zijn aan God...zou Hij die ook met een eigen keuzemogelijkheid hebben geschapen?
Het gebeurde al vóór de schepping...want Satan verleidt de vrouw..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 10:28

ROSALIA922 schreef:
moslims zijn ook mensen , ik kijk naar mensen zolas jesus dat deed, hij veroordeelde niet ,ik ben christen en wil leven als jesus , hij keek naar mensen hun hart, je ken het verhaal wel van wie is je naaste ,de naaste zijn de mensen die je helpen, ik ken hele lieve moslims met een heel goed hart ,God is liefde , liefde is van God, amen

Heel mooie houding van je Rosalia...
Ik heb een hindoe collega met een ander geloof en ook veel anderen die niet gelovig zijn.
Vanuit ons omgaan met de ander en dan vanuit een liefdevol hart dat op Jezus gericht is bereiken we de ander.
Net als jij vind ik dat het altijd weer de liefde is.. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ELLEN203

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 10:32

De maatschappij dat ben jij, zijn we het vaak over eens als mensen
In deze maatschappij kent men helaas vaak geen grenzen
Men gaat maar door en werkt zich uit de naad
Uiteindelijk doet men zichzelf lichamelijk en/of psychisch ontzettend veel kwaad
Men is vaak van zichzelf niet bewust
Dat kan uiteindelijk nare gevolgen hebben voor de levenslust
Men denkt dan: waar doe ik het nog voor
en gaat er helemaal aan onderdoor
Hoeveel mensen zijn er wel niet in behandeling bij een psycholoog
Wat men eist in de maatschappij is vaak onmenselijk hoog
Daardoor verliest men uiteindelijk zichzelf uit het oog
De spieren in de schouders voelen aan als beton
Ik wou dat het allemaal anders kan en kon

Wees van jezelf bewust
Vrije tijd nemen na je werk is voor je eigen onderhoud een must
Doe naast je werk iets leuks als bijvoorbeeld een sport
Maar doe jezelf qua ontspanning niet te kort
Het is soms best goed om aan het eind van de dag stil te staan
en bij jezelf te denken: Wat heb ik nou eigenlijk gedaan?
Wat zijn mijn wensen?
Maar wat zijn mijn grenzen?
Grenzen verleggen is soms goed
Maar weet wat je doet
Zorg dat je niet te veel van jezelf eist
Dat je de positieve dingen prijst
dat je je tegen lichamelijke en/of psychische klachten behoed
Heb goede moed
Lichaam en geest is één
Ben je negatief gestrest, voelen je schouders aan als steen
Wees van jezelf bewust
Dat is voor je eigen onderhoud een must!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 10:33

Zelf denk ik dat als je de Heer echt wil volgen, je je niet lekker voelt bij samenwonen of LAT...Voor mij is het ook een bewijs, dat het gewoon niet kan.
Waar ik heel veel moeite mee heb, is dat mensen de Bijbel willen gebruiken om hun eigen gedrag goed te praten. Dan is de Bijbel niet het richtsnoer, maar je eigen gevoelens en dat kan nooit goed zijn.
Wees dan gewoon eerlijk, en zeg dan dat je niet zo leeft zoals God dat bedoeld heeft. En ik geloof dat er dan best wel begrip kan zijn. Mensen die te vuur en te zwaard hun eigen gedrag lopen te verdedigen, houden zichzelf voor de gek. Tenminste, dat is mijn mening.
Er is geen enkele tekst te vinden, dat seks buiten het huwelijk goedkeurt, wees daarom verstandig, gebruik die Bijbel daar dan niet voor. Ik kan best wel begrip opbrengen voor mensen die om allerlei redenen in deze samenlevingsvorm belanden, soms zijn antwoorden niet zo snel voor handen. Maar waar ik niet tegen kan, is dat mensen de Bijbel zo gaan inkleuren om hun eigen gedrag goed te praten. Dan is Gods Woord niet meer de norm, maar je eigen gevoelens en gedrag.
Tegenwoordig is de basis voor een huwelijk liefde, vroeger was het meer een zakelijk contract. En juist die zakelijke overeenkomst stuit veel mensen tegen de borst, terwijl het ook wel voordelen heeft. Je hebt je dan niet alleen lichamelijk en emotioneel aan de ander overgegeven, maar je hebt ook je wettelijk aan de ander gegeven.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 10:39

MARIAN519 schreef:
Bij mijn ouders thuis hing deze spreuk in de gang...hij kwam van mijn grootmoeder..en ik heb het altijd betrokken op een huwelijk..tot het mijne barsten ging vertonen..
Ik weet nu dat het gaat om de relatie binnen je huwelijk..de relatie die je beiden hebt met God..en dat dát het geheim is van het drievoudig snoer..
En dat het te maken heeft met trouw en dat je zelf kiest om trouw te zijn aan de ander..in wat voor soort relatie ook.

Trouw aan die ander is één van de facetten, maar is dat genoeg voor een goede relatie ...merk dat je schreef dat er barsten waren in je huwelijk en dat is toch een voortvloeisel uit een diepliggend probleem in die relatie.
Ga heel ver met je mee in je betoog om een drievoudig snoer relatie te hebben, maar zou zal jij dat nu anders doen met een partner?
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 10:44

ELLEN203 schreef:
De maatschappij dat ben jij, zijn we het vaak over eens als mensen
In deze maatschappij kent men helaas vaak geen grenzen
Men gaat maar door en werkt zich uit de naad
Uiteindelijk doet men zichzelf lichamelijk en/of psychisch ontzettend veel kwaad
Men is vaak van zichzelf niet bewust
Dat kan uiteindelijk nare gevolgen hebben voor de levenslust
Men denkt dan: waar doe ik het nog voor
en gaat er helemaal aan onderdoor
Hoeveel mensen zijn er wel niet in behandeling bij een psycholoog
Wat men eist in de maatschappij is vaak onmenselijk hoog
Daardoor verliest men uiteindelijk zichzelf uit het oog
De spieren in de schouders voelen aan als beton
Ik wou dat het allemaal anders kan en kon

Wees van jezelf bewust
Vrije tijd nemen na je werk is voor je eigen onderhoud een must
Doe naast je werk iets leuks als bijvoorbeeld een sport
Maar doe jezelf qua ontspanning niet te kort
Het is soms best goed om aan het eind van de dag stil te staan
en bij jezelf te denken: Wat heb ik nou eigenlijk gedaan?
Wat zijn mijn wensen?
Maar wat zijn mijn grenzen?
Grenzen verleggen is soms goed
Maar weet wat je doet
Zorg dat je niet te veel van jezelf eist
Dat je de positieve dingen prijst
dat je je tegen lichamelijke en/of psychische klachten behoed
Heb goede moed
Lichaam en geest is één
Ben je negatief gestrest, voelen je schouders aan als steen
Wees van jezelf bewust
Dat is voor je eigen onderhoud een must!

Bedankt voor je bijdrage.... Ellen op het forum.
Het één en ander heeft nu ook veel te maken in de tijd, waarin we nu leven.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 10:55

CROSSROAD317 schreef:
Waarom niet ??

God heeft lucifer uit de hemel gegooid, dus ik neem aan dat Hij boos is geweest ...

MARIAN519 schreef:
Gek..dat vind ik nu ook en toch he?
Waarom werd Lucifer uit de hemel gegooid..hoe kon er bij de engelen al ontrouw zijn aan God...zou Hij die ook met een eigen keuzemogelijkheid hebben geschapen?
Het gebeurde al vóór de schepping...want Satan verleidt de vrouw..

Over het boos worden van God op lucifer zijn we het dus eens .... Lachende smiley
En ja, ik denk dat ook de engelen ergens een keuze mogelijkheid hadden. Maar dat God wel verlangt dat ze Hem als souverein God en Schepper zien.
Trouwens dit beeld zullen we in de toekomst nog een keer zien, als God als Vredevorst zal heersen op/over de aarde .... Dan zal Hij onvoorwaardelijke volgzaamheid eisen van de overgebleven mensen die de aarde dan nog zullen bevolken ..... Maar goed, dat is een heel ander onderwerp Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 10:56

LEONARD480 schreef:
Ongetwijfeld zullen daar lieve mensen tussen zitten, maar hun geloof Rosalia daar gaat het om. Daar zit een haat jegens de Christenen en de Joden en ze herkennen Hem niet als de Verlosser.
Het wekt nu net de indruk dat moslims toch zalig kunnen worden...je weet toch dat niemand tot de Vader komt dan door de Verlosser Jezus Christus.

Leonard, je gedrag t.a.v anderen wordt toch niet bepaald door wat zij geloven? Althans niet bij mij. Zou niet best zijn, dunkt me. Ja, ik bid ook voor mijn moslim-buren...we gaan met elkaar omen waarderen elkaar om wie we zijn. Zo bid ik ook voor mijn buurvrouw van de Ger.Gem..een andersdenkende maar zéker een zuster, en ik bid voor die ándere buren, een homofiel stel, leuke mannen waar ik veel respect voor heb. M.a.w: 'andersdenkenden' vinden we overal. Ik geloof ook dat de Liefde van God het uitgangspunt en het eindpunt is.
Onderschat de kracht van het gebed niet! Hoeveel moslims zijn er al niet, die hun leven aan Jezus hebben gegeven? Vélen! Ik ben ruimdenkend genoeg om ieder in zijn of haar waarde te laten zónder mijn eigen identitiet, de indentiteit die God me gaf, te verliezen. Liefde = God, God = Liefde. Ik kan dus gaan staan in mijn geloof...en de ander beoordelen op het contact dat ik met hen heb, ongeacht hun geloof, aard of zonden. Het wijsende vingertje...is niets voor mij. Als ik er aan denk, hoe God mijn gegrepen, geholpen en vergeven heeft? Dan is dát hetgeen ik uitdraag.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 11:09

MARIA576 schreef:
Leonard, je gedrag t.a.v anderen wordt toch niet bepaald door wat zij geloven? Althans niet bij mij. Zou niet best zijn, dunkt me. Ja, ik bid ook voor mijn moslim-buren...we gaan met elkaar omen waarderen elkaar om wie we zijn. Zo bid ik ook voor mijn buurvrouw van de Ger.Gem..een andersdenkende maar zéker een zuster, en ik bid voor die ándere buren, een homofiel stel, leuke mannen waar ik veel respect voor heb. M.a.w: 'andersdenkenden' vinden we overal. Ik geloof ook dat de Liefde van God het uitgangspunt en het eindpunt is.
Onderschat de kracht van het gebed niet! Hoeveel moslims zijn er al niet, die hun leven aan Jezus hebben gegeven? Vélen! Ik ben ruimdenkend genoeg om ieder in zijn of haar waarde te laten zónder mijn eigen identitiet, de indentiteit die God me gaf, te verliezen. Liefde = God, God = Liefde. Ik kan dus gaan staan in mijn geloof...en de ander beoordelen op het contact dat ik met hen heb, ongeacht hun geloof, aard of zonden. Het wijsende vingertje...is niets voor mij. Als ik er aan denk, hoe God mijn gegrepen, geholpen en vergeven heeft? Dan is dát hetgeen ik uitdraag.

Gaat mij niet om mijn gedrag Maria, want dat staat daarbuiten ....en ook moet je de naaste liefhebben ...ok in het Gebed. De discussie gaat daar mijns inziens niet over. Maar weet je wel wat er in de Koran staat Maria en de Christenvervolgingen door de Moslims...tekenend voor de Antichrist ....maar blijf er voor Bidden hoor.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 11:12

BEUN656 schreef:
Precies, eigenlijk ben ik het daar nog het meeste mee eens. Ware het niet dat boosheid sinds de zondeval toch een menselijke trek is geworden naar aanleiding van ellendige dingen die we ervaren. Daar komt nog bij dat de Heere Jezus zelf zegt: komt tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt... En vaak zie je ook dat boosheid voortvloeit uit verdriet.
Er zijn mensen die vinden dat je niet bang mag zijn, dat je niet boos mag zijn, dat je niet verdrietig mag zijn, dat je niet trots mag zijn, dat je niet mag verlangen naar, dat je niet blij mag zijn....kortom dat je geen enkele emotie mag hebben. God heeft ons immers gemaakt met emoties, het enige wat we niet moeten doen is in een bepaalde emotie blijven en ons leven te laten regeren door onze emotie.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 11:13

CHATULIEM619 schreef:
Zelf denk ik dat als je de Heer echt wil volgen, je je niet lekker voelt bij samenwonen of LAT...Voor mij is het ook een bewijs, dat het gewoon niet kan.
Waar ik heel veel moeite mee heb, is dat mensen de Bijbel willen gebruiken om hun eigen gedrag goed te praten. Dan is de Bijbel niet het richtsnoer, maar je eigen gevoelens en dat kan nooit goed zijn.
Wees dan gewoon eerlijk, en zeg dan dat je niet zo leeft zoals God dat bedoeld heeft. En ik geloof dat er dan best wel begrip kan zijn. Mensen die te vuur en te zwaard hun eigen gedrag lopen te verdedigen, houden zichzelf voor de gek. Tenminste, dat is mijn mening.
Er is geen enkele tekst te vinden, dat seks buiten het huwelijk goedkeurt, wees daarom verstandig, gebruik die Bijbel daar dan niet voor.
Ik heb hier toch grote moeite mee, seks buiten het huwelijk om is bijbels niet goed te praten, maar wat als het wel (is) gebeurt ??
Ik kan best wel begrip opbrengen voor mensen die om allerlei redenen in deze samenlevingsvorm belanden, soms zijn antwoorden niet zo snel voor handen. Maar waar ik niet tegen kan, is dat mensen de Bijbel zo gaan inkleuren om hun eigen gedrag goed te praten. Dan is Gods Woord niet meer de norm, maar je eigen gevoelens en gedrag.
Doen we dit niet allemaal, om maar onder onze schuldgevoelens uit te komen ??
Tegenwoordig is de basis voor een huwelijk liefde, vroeger was het meer een zakelijk contract. En juist die zakelijke overeenkomst stuit veel mensen tegen de borst, terwijl het ook wel voordelen heeft. Je hebt je dan niet alleen lichamelijk en emotioneel aan de ander overgegeven, maar je hebt ook je wettelijk aan de ander gegeven.
Om maar even terug te gaan naar "vroeger": Jozef en Maria waren in ondertrouw, Maria was uitgehuwelijkt, en op het moment dat Jozef Maria bij zich innam, waren ze getrouwd. Mag je er, gezien dit feit, vanuit gaan, dat, seks voor het huwelijk, ook als getrouwd zijn geldt ?? (je mag er toch vanuit gaan dat als je iemand bij je inneemt, je ook met elkaar het bed deelt...) ??
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 11:17

LEONARD480 schreef:
Gaat mij niet om mijn gedrag Maria, want dat staat daarbuiten ....en ook moet je de naaste liefhebben ...ok in het Gebed. De discussie gaat daar mijns inziens niet over. Maar weet je wel wat er in de Koran staat Maria en de Christenvervolgingen door de Moslims...tekenend voor de Antichrist ....maar blijf er voor Bidden hoor.

Ik ken de koran niet uit mijn hoofd, maar er zijn mij wel dingen daaruit bekend. Ook ben ik op de hoogte van wat er in de wereld gebeurd uit naam van 'allah'. Het is vreselijk. Moet ik daarom mijn buren haten? Of vermijden? Nee. Stoppen met bidden? Ook niet. Het blijven mijn naasten...met wie ik beter een goed gesprek kan hebben, dan oorlog.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 11:27

MARIA576 schreef:
Ik ken de koran niet uit mijn hoofd, maar er zijn mij wel dingen daaruit bekend. Ook ben ik op de hoogte van wat er in de wereld gebeurd uit naam van 'allah'. Het is vreselijk. Moet ik daarom mijn buren haten? Of vermijden? Nee. Stoppen met bidden? Ook niet. Het blijven mijn naasten...met wie ik beter een goed gesprek kan hebben, dan oorlog.

Ook in de moslim wereld zijn er verschillen in de beleving qua hun geloof en het gaat mij niet om de gematigde moslims ...maar fundamentalisten in dat geloof. Ben er eerlijk gezegd niet gerust op de ontwikkelingen.
Maar neemt niet weg dat wij de liefde van Christus uit moeten stralen en Bidden voor de naaste ...wie dat ook moge zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 11:30

LEONARD480 schreef:
Ook in de moslim wereld zijn er verschillen in de beleving qua hun geloof en het gaat mij niet om de gematigde moslims ...maar fundamentalisten in dat geloof. Ben er eerlijk gezegd niet gerust op de ontwikkelingen.
Maar neemt niet weg dat wij de liefde van Christus uit moeten stralen en Bidden voor de naaste ...wie dat ook moge zijn.

pcies! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 11:51

LISA610 schreef:
Wel hard remmen anders ...ben je drachten alweer voorbij. Verraste, verbaasde smiley
Als je auto een remweg van zes kilometer heeft, zou ik toch een andere nemen Knipoog smiley

Thomas, ongeremd.[/quote]

Ha ha ha.. deze vind ik echt leuk Thomas.. t is wel duidelijk dat Leonard totaal geen idee heeft van het feit dat er hier wel degelijk plaatsen zijn die vrijwel net zo groot zijn als het dorp waar hij zelf woont ondanks het feit dat ik hem dat notabene zelf heb verteld Gefrustreerde smiley [/quote]

Gelukkig is er een TOMTOM anders, wordt het knap lastig..pff

Daar zit het verschil in beleving Lisa ...bij ons is een dorp een stad voor jullie ...ha ha ha Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 12:05

SIEM720 schreef:
Een pittig gekruid debat over de menukaart van 'onze' Zwolse Italiaan lijkt me toch smaakvoller!
Pizza, pasta, tiramisu, kindermenu ....

Happy Meal Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ALDRIK617

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 12:10

Mijn mooiste moment van vandaag is dat ik me weer heb aan gemeld op CM, en dat het zo lekker lente weer is Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 12:24

CROSSROAD317 schreef:
CROSSROAD317 schreef:
Waarom niet ??

Over het boos worden van God op lucifer zijn we het dus eens .... Lachende smiley
En ja, ik denk dat ook de engelen ergens een keuze mogelijkheid hadden. Maar dat God wel verlangt dat ze Hem als souverein God en Schepper zien.
Trouwens dit beeld zullen we in de toekomst nog een keer zien, als God als Vredevorst zal heersen op/over de aarde .... Dan zal Hij onvoorwaardelijke volgzaamheid eisen van de overgebleven mensen die de aarde dan nog zullen bevolken ..... Maar goed, dat is een heel ander onderwerp Knipoog smiley

toch ben ik er wel nieuwsgierig naar crossroad;
kun je onder een ander topic misschien meer info geven?
want net als marylien heb ik ook onduidelijkheden over het evt "aanwezig zijn van zonden in de hemel" voor de schepping
en ben ik nieuwsgierig hoe je het chiliasme ziet....
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 12:31

MIEKE364 schreef:
Vanuit het interview begreep ik dat ze het gevoel kreeg dat het nu of nooit was en het om die reden nu heeft doorgezet hoewel ze er al wel eerder over had gedacht.

Zou die Italiaanse arts niet om ethische redenen gestopt kunnen worden? Weet iemand iets van dit soort zaken, internationaal recht, afdeling ethische afspraken of zoiets?

Intussen heeft Leeuwarden wel een internationaal unicum.

Ff tussen door ze woont niet in Leeuwarden maar in Harlingen Knipoog smiley

*zei Does*

Verder tja ik ken de vrouw van horen zeggen en ja heb der wel eens gezien, Er gaan hier in Harlingen heel veel verhalen rond, Harlingen is nu eenmaal een klein plaatsje waar veel gekletst word.
Ik ben het er niet mee eens ik vind het voor het kind er zielig dat eht zo'n oude moeder heeft, zeker ook omdat er geen vader in beeld is,
De vrouw is alleenstaand en heeft verder weinig mensen omzich heen...(dit van wat ik uit de verhalen heb begrepen) Verder vind ik dat een vrouw na de overgang niet aan kinderen moet beginnen, vrouwen komen immers niet voor niets in de overgang??
Daar is een reden voor lijkt mij,
Ben heel benieuwd hoe dit allemaal gaat komen, Kan enkel diep medelijden hebben met dit kleine meisje, Niet alleen omdat haar moeder oud is, maar ook omdat ze hier geboren is, Zoals ik al aangaf het is hier niet groot net een groot dorp, het meisje zal op latere leeftijd giga na gewezen en gepest worden, Heeft moeders daar ook over nagedacht? Ik betwijfel het, in mijn ogen heeft moeders enkel aan haar zelf gedacht, Ik wil nu een kind... Ik kan het nu betalen...(want het zal ongetwijfeld een hoop centjes gekost hebben) Maar denk niet dat ze heeft gedacht hoe het voor haar kindje zal zijn...Al met al vind ik het een zeer egoistisch iets.
*Robbedoes die heel benieuwd is naar de reacties van de mensen als de dame in kwestie hier op zaterdag gezellig achter de wagen gaat statten...De spot prentjes zijn hier aan de orde van de dag een kinderwagen staat veel beter dan een rollator*

Laatst aangepast door
HENK710
op dinsdag 22 maart 2011, 12:44
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 12:57

Vorig jaar had iemand deze link geplaatst...
Vond em zo mooi Verlegen lachende smiley dus heb em weer even opgezocht,
Voor de liefhebbers we kunnen weer gaan volgen Knipoog smiley

http://www.beleefdelente.nl/

*Does die hier toch echt van kan genieten*

Laatst aangepast door
HENK710
op dinsdag 22 maart 2011, 12:58
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 13:09

LEONARD480 schreef:
Als je auto een remweg van zes kilometer heeft, zou ik toch een andere nemen Knipoog smiley

Thomas, ongeremd.

Ha ha ha.. deze vind ik echt leuk Thomas.. t is wel duidelijk dat Leonard totaal geen idee heeft van het feit dat er hier wel degelijk plaatsen zijn die vrijwel net zo groot zijn als het dorp waar hij zelf woont ondanks het feit dat ik hem dat notabene zelf heb verteld Gefrustreerde smiley [/quote]

Gelukkig is er een TOMTOM anders, wordt het knap lastig..pff

Daar zit het verschil in beleving Lisa ...bij ons is een dorp een stad voor jullie ...ha ha ha Lachende smiley[/quote]

Misschien dat je nu begrijpt waarom Thomas het heeft over "randstedelijke arrogantie" Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 13:29

@ Henk,
dat werd ook gezegd in de preek dat je door een huwelijk je "trouw" aan de ander aan elkaar maar ook aan iedereen liet zien

@ Chatuline,
ook het wereldse contract waardoor je iedereen liet weten dat je trouw was aan "iemand" werd in de preek besproken, en het huwelijk (contract voor God) waarmee je aan God liet weten dat je aan je parner trouw wou zijn
+ dan het drievoudige snoer hierbij, en hoe meer je God liefhebt, hoe meer liefde Hij je geeft voor je partner.
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 13:33

LEONARD480 schreef:
Trouw aan die ander is één van de facetten, maar is dat genoeg voor een goede relatie ...merk dat je schreef dat er barsten waren in je huwelijk en dat is toch een voortvloeisel uit een diepliggend probleem in die relatie.
Ga heel ver met je mee in je betoog om een drievoudig snoer relatie te hebben, maar zou zal jij dat nu anders doen met een partner?

nog één van de facetten is dat je je als kind moet losmaken van je ouders,
en dat je als ouders je kinderen moet loslaten!
Ook dit werd als een absolute must vernoemd voor het huwelijk, en inderdaad ik geloof dat er soms (met de beste bedoelingen) teveel gevraagde of ongevraagde inmenging kan zijn van buitenuit.

en natuurlijk eerlijkheid en volledige openheid.
Er werd hier vroeger al ergens gesproken over alles aan je partner vertellen, ook dit kwam voor in de preek, dat je ook omtrent je verleden in alles eerlijk moest zijn tegen je partner, wanneer je iets niet kon vertellen dat er iets mis was.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 14:00

CHATULIEM619 schreef:
Er is geen enkele tekst te vinden, dat seks buiten het huwelijk goedkeurt, wees daarom verstandig, gebruik die Bijbel daar dan niet voor. Ik kan best wel begrip opbrengen voor mensen die om allerlei redenen in deze samenlevingsvorm belanden, soms zijn antwoorden niet zo snel voor handen. Maar waar ik niet tegen kan, is dat mensen de Bijbel zo gaan inkleuren om hun eigen gedrag goed te praten. Dan is Gods Woord niet meer de norm, maar je eigen gevoelens en gedrag.

Ik geloof ook wel dat God een huwelijk als trouw-verbond heeft gegeven.
Was Jezus' eerste wonder niet op de bruiloft te Kana?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 14:03

LEONARD480 schreef:

Ik zou een gelovige partner willen hebben.
Al heb ik vrienden die niet gelovig zijn...maar ik vind het in een liefdesrelatie onmisbaar.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 14:05

HENK710 schreef:
Vorig jaar had iemand deze link geplaatst...
Vond em zo mooi Verlegen lachende smiley dus heb em weer even opgezocht,
Voor de liefhebbers we kunnen weer gaan volgen Knipoog smiley

http://www.beleefdelente.nl/

*Does die hier toch echt van kan genieten*

Wat mooi, thx...
ik zeker ook.. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 14:18

HANNAH810 schreef:
toch ben ik er wel nieuwsgierig naar crossroad;
kun je onder een ander topic misschien meer info geven?
want net als marylien heb ik ook onduidelijkheden over het evt "aanwezig zijn van zonden in de hemel" voor de schepping
en ben ik nieuwsgierig hoe je het chiliasme ziet....

Ik ben ook wel benieuwd daarnaar...nieuw topic? cross? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 14:23

zelfs ik, als getogen rotterdamse, snap dat, cross!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 14:24

IVF "binnen en met genetisch materiaal van de eigen partners" moet kunnen volgens mij,

Ik denk ook dat God in deze gevallen ivf wil en kan zegenen

Kiezen om als alleenstaande zwanger te worden en ook de opvoeding op je eentje aangaan, is volgens mij geheel ondoordacht en ook egoïstisch.

Wat Herman zijn reactie betreft; ik denk dat ik hem kan begrijpen als hij zegt dat dit kind geen gave van God is.
Hij bedoelt wellicht dat God dit niet gewild heeft, net zomin als God wil dat een tien-jarig meisje zwanger wordt door verkrachting!
Maar ik geloof wel, en ik vermoed ook wel dat Herman dit zo ziet, dat God hier vol medelijden en meeleven en vol van Liefde naar dit kindje zal omzien!

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op woensdag 23 maart 2011, 20:49
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 14:26

CROSSROAD317 schreef:
Om maar even terug te gaan naar "vroeger": Jozef en Maria waren in ondertrouw, Maria was uitgehuwelijkt, en op het moment dat Jozef Maria bij zich innam, waren ze getrouwd. Mag je er, gezien dit feit, vanuit gaan, dat, seks voor het huwelijk, ook als getrouwd zijn geldt ?? (je mag er toch vanuit gaan dat als je iemand bij je inneemt, je ook met elkaar het bed deelt...) ??
Allereerst je eerste vraag: wat doe je als het toch is gebeurd? En eigenlijk is het antwoord simpel: vergeving vragen en niet meer doen. Wat mensen onderschatten is, dat het je relatie ook kunt belasten als je er zomaar mee begint. En een huwelijk beginnen met een schuldgevoel is al meteen een slechte start..

Je tweede vraag: iedereen kleurt de Bijbel op zijn manier in. Tot op zekere hoogte heb je gelijk. Er zijn echter waarden en normen die tot het hart van de Bijbel horen, waar eigenlijk geen ruimte is voor interpretatie. En ik denk dat het huwelijk een van die dingen is.

Ten derde: Jozef ging niet met haar naar bed voordat Jezus geboren was.[Mat. 1:24,25]Hier zie je dus ook het verschil tussen in ondertrouw zijn en gehuwd zijn.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 22 maart 2011, 14:28
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2098 2099 2100 2101 2102 2103 2104 ... 6194 Volgende
Pagina 2101 van 6194