| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 14:30
|
|
|
|
Heerlijk een eind gefietst... als ik dat toch niet zou kunnen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 14:44
|
|
|
|
Mijn mooiste moment is nu... (en verder ) 'k Ben zojuist nog ff bij Eleos langsgeweest om hun officieel mijn laatste bezoek aan hun af te leggen. Ben ik dan echt therapievrij nu ? Ik ga het in elk geval zonder proberen... in mijn geval bracht therapie me alleen maar verder van huis, dat ik al in december vorig jaar heb besloten het voortaan zelf (eh, met God ) te redden !! Voor mij m'n mooiste moment
al was het -toen de kinderen die met dat zand bezig waren- op mijn werk ook echt genieten !!
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op dinsdag 22 maart 2011, 14:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 14:49
|
|
|
|
Die term die ik gebruik is meer een vraag? Hoever kan en mag de medici gaan eigenlijk?
Als bij een echtpaar word geconstateerd dat er sprake is van onvruchtbaarheid,waarom dan gebruik maken van donoren?
Heeft God er niet een bedoeling mee dat mensen onvruchtbaar zijn?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 14:50
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Een ivf behandeling binnen een relatie met eigen eicel en donorzaad, is in mijn ogen heel wat anders als een ivf behandeling met donorzaad en donoreicel.
Is het Gods bedoeling dat we op de laatste manier voor nakomelingen zorgen?Wat voor gevolgen heeft het voor het kind als het weet dat het op deze manier verwekt is , en niet weet wie zijn biologische ouders zijn.
Is het niet zo dat wij moeten leren accepteren dat kinderen krijgen niet vanzelfsprekend is?
Het ene echtpaar zal makkelijker kinderen krijgen dan het andere echtpaar. |
zelf ben ik ongewenst kinderloos. en ook al had ik de keuze om op een lijst geplaatst te worden voor een icsi-behandeling; zelf had ik het idee dat dit toch wel op "scheppertje spelen" begon te lijken, en we hebben er om die reden van af gezien. ook de kans op baarmoederhals kanker en borstkanker schijnt toe te nemen bij het slikken van veel hormonen.
wat weinig wordt gerealiseerd, is dat mensen die alleengaand blijven, ook ongewenst kinderloos zijn/blijven; dan heb je nog een extra (eventueel) verdriet; je kunt je emoties met betrekking tot het geen moeder/vader worden, niet met een partner delen, en soms wordt het door "de buitenwereld" niet eens gezien. wellicht is het dan nog moeilijker!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 14:58
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Er zijn mensen die vinden dat je niet bang mag zijn, dat je niet boos mag zijn, dat je niet verdrietig mag zijn, dat je niet trots mag zijn, dat je niet mag verlangen naar, dat je niet blij mag zijn....kortom dat je geen enkele emotie mag hebben. God heeft ons immers gemaakt met emoties, het enige wat we niet moeten doen is in een bepaalde emotie blijven en ons leven te laten regeren door onze emotie. |
Precies Chat, wat zou er dan nog van ons mens-zijn overblijven ? emoties horen daarbij. (Bovendien had God/ Jezus ook emoties, en wij zijn als mens toch Zijn evenbeeld...)
Ik ben wel benieuwd Chat wat je precies bedoeld met "in een bepaalde emotie blijven" e.v. Graag hoor ik wat je daarmee bedoelt...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op dinsdag 22 maart 2011, 14:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 14:58
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Als je een bepaalde leeftijd mag bereiken, is het automatisch niet meer de vraag of je ze wilt krijgen en dus richt zich meer de vraag als je trouwt met een partner met kinderen, dan lijkt het mij vrij logisch om die kinderen van harte welkom te heten. Toch klinkt het raar maar kinderen voelen dat snel aan of ze welkom zijn ja of nee. Zeg altijd maar hoe meer zielen hoe meer vreugd. |
is niet altijd zo Leonard! er zijn ook situaties waar kinderen het hun vader of moeder onmogelijk maken om een nieuwe partner te nemen, waar ze het de nieuwe partner heel moeilijk maken, zou dus niet als algemene regel stellen dat kinderen aanvoelen of ze welkom zijn of niet, hangt misschien af aan de opvoeding? voelen de kinderen zich bedreigt? zijn ze ook bang voor een herhaling van het verleden? normaal zou je denken dat ze blij zouden zijn te zien en te voelen dat hun moeder of vader gelukkig is, maar het is ook soms anders!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 14:59
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Misschien dat je nu begrijpt waarom Thomas het heeft over "randstedelijke arrogantie"  |
Ja Cross en algemeen beschaafd nederlands met een hete aardappel..ha ha
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op dinsdag 22 maart 2011, 15:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 15:02
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Mijn mooiste moment is nu... (en verder ) 'k Ben zojuist nog ff bij Eleos langsgeweest om hun officieel mijn laatste bezoek aan hun af te leggen. Ben ik dan echt therapievrij nu ? Ik ga het in elk geval zonder proberen... in mijn geval bracht therapie me alleen maar verder van huis, dat ik al in december vorig jaar heb besloten het voortaan zelf (eh, met God ) te redden !! Voor mij m'n mooiste moment
al was het -toen de kinderen die met dat zand bezig waren- op mijn werk ook echt genieten !! |
Ik geloof erin Susannah dat je het met Gods hulp zal redden!
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op woensdag 23 maart 2011, 21:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 15:09
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Die term die ik gebruik is meer een vraag? Hoever kan en mag de medici gaan eigenlijk? [color=#008000]Ja had dit ook wel zo gelezen Mariska Als bij een echtpaar word geconstateerd dat er sprake is van onvruchtbaarheid,waarom dan gebruik maken van donoren? [/color]ben ik ook mee akkoord, vind ivf enkel ok indien het tussen man en vrouw blijft Heeft God er niet een bedoeling mee dat mensen onvruchtbaar zijn? |
sorry als ik de indruk gaf je verkeerd te interpreteren, heb soms problemen met echt over te brengen wat ik bedoel (merk ik soms)
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op dinsdag 22 maart 2011, 15:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 15:09
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | | sorry als ik de indruk gaf je verkeerd te interpreteren, heb soms problemen met echt over te brengen wat ik bedoel (merk ik soms) |
ik heb soms ook moeite om dingen duidelijk te maken
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op dinsdag 22 maart 2011, 15:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 15:12
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | zelfs ik, als getogen rotterdamse, snap dat, cross!! |
Rotterdammers zijn toch verre van arrogant Hannah ...is een werkstad en geen Haagse bluf of Wassenaar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 15:13
|
|
|
|
....
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op zondag 27 maart 2011, 13:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SIEM720
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 15:17
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Happy Meal  |
POLLO PER BAMBINO Kipfilet met frites, appelmoes en mayonaise en met kinderijs
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 15:19
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | laten we eerst maar eens beginnen jullie gebied te annexeren. Jullie maken er een grote puinhoop van..België bestaat niet meer, heeft ooit wel recht van bestaan gehad? Belgica is trouwens Latijn voor Nederland... |
oeps en hoe moet ik je reactie op mijn persoon vertalen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 15:30
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | 'k Kwam er vandaag achter dat de prijs van een appartement in juli, op een Frans eiland, meer dan 5 keer zo hoog is als in bijv. april.
Dan ben je blij, dat je zomervakantie - of je nu wilt of niet - in het hoogseizoen valt.  |
Da's idd. het nadeel van in het onderwijs zitten Marijan. Voordeel is misschien dat je wel voorjaars- (mei-) vakantie en herfstvakantie hebt, misschien een idee om dan te gaan ? dan is het vast weer wat lager namelijk...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 15:31
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | | oeps en hoe moet ik je reactie op mijn persoon vertalen? |
Misschien iets in trend van Dutch Woman
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 15:34
|
|
|
|
ben ik niet in alle gevallen met je eens, leonard.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 15:34
|
|
|
|
Natuurlijk is er een groot verschil tussen 2 volwassen christenen, (volwassen; lichamelijk, mentaal en geestelijk (als christen), die verantwoord ontmoeten en de naieve tiener waar het kermis is op de hormonen afdeling. Heb een preek gehoord en aan een goede kennis gegeven die met wat problemen zat op dit gebied, maar na het luisteren zelf vroeg ik me wel af hoe Bijbels het is om lid te zijn van een dating site? Soms is het verschil tussen ''recreatief'' daten en kijken of het klikt voor eventueel huwelijk erg groot.
Zou zeggen; Luister eens naar deze overdenkingen over dit onderwerp:
(deze Amerikaan is een beetje ''over the top'' soms, hoop dat je dat met een korreltje zout kan nemen)
[/url] http://www.youtube.com/watch?v=LfyJMSeYUN0&feature=related [url]
Alle delen staan er naast.
Enjoy
Laatst aangepast door
|
DAVID923
|
op dinsdag 22 maart 2011, 15:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 15:38
|
|
|
|
sja...
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op dinsdag 22 maart 2011, 16:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 15:39
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | Ik geloof erin Susannah dat je het met Gods hulp zal redden!
Je houding spreekt mij enorm aan, ben anderhalve maand geleden ook gestart met therapie in de hoop op een positieve wijze in het leven te staan, en de toekomst niet te laten beïnvloeden door het verleden, de laatste dagen zit ik met de vraag of ik hier wel hulp zal van hebben, of ik het gewoon niet beter alleen met God doe.......... vandaar dat jouw schrijven en jouw beslissing mij treft! |
tnx Marylien... Mijn tip voor jou: Blijf bij jezelf... !! Therapie kan -mits op maat gemaakt denk ik dan- je echt een eind op weg helpen, maar het valt niet altijd mee om de juiste therapeut te vinden !! Wat voor de 1 geldt hoeft voor jou nog niet te gelden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 15:39
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ben ik niet in alle gevallen met je eens, leonard.......  |
waar Rotterdammers soms wel last van hebben is het oppikken van signalen...komt soms door de
Griffin, pikt ook niet alle signalen even goed op, ondanks een goed functionerend antennetje
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op dinsdag 22 maart 2011, 15:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 15:40
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Ik zou een gelovige partner willen hebben. Al heb ik vrienden die niet gelovig zijn...maar ik vind het in een liefdesrelatie onmisbaar. |
Kan me daarin verplaatsen Marian.... niet gelovige of twee geloven op één kussen hé slaapt de ....???tussen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 15:44
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | waar Rotterdammers soms wel last van hebben is het oppikken van signalen...komt soms door de
Griffin, pikt niet alle signalen even goed op, ondanks een goed functionerend antennetje  |
Hé Griffin ...dacht die hoor ik niet meer...
Zoals je ziet gaat dit topic over Scandinavië
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 15:45
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Die term die ik gebruik is meer een vraag? Hoever kan en mag de medici gaan eigenlijk? Dat is dus een probleem, in dit geval denk ik persoonlijk dat hij te ver is gegaan. Maar voor de 63-jarige moeder zal dit niet het geval zijn.....
Als bij een echtpaar word geconstateerd dat er sprake is van onvruchtbaarheid,waarom dan gebruik maken van donoren? Waar leg je dan de grens, bij levend reddend mag je wel gebruik maken van donoren, maar bij leven scheppen niet ?? Ik ben het wel met je vorige posting eens, ei- of zaadcel voor donatie gebruiken om zwanger te worden, gaat in feite buiten de relatie om ....
Heeft God er niet een bedoeling mee dat mensen onvruchtbaar zijn? | Weet ik niet, door de medische kennis (en techniek) zijn die mensen nu vaak wel te helpen. Ga je dan buiten God om ?? Ik denk dat de mensen die het persoonlijk aangaat, meestal wel bidden tot Hem om zijn Leiding aangaande deze dingen.
Vergis je niet op de zwaarte van de kinderwens ....
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op dinsdag 22 maart 2011, 15:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 15:47
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | Natuurlijk is er een groot verschil tussen 2 volwassen christenen, (volwassen; lichamelijk, mentaal en geestelijk (als christen), die verantwoord ontmoeten en de naieve tiener waar het kermis is op de hormonen afdeling. Heb een preek gehoord en aan een goede kennis gegeven die met wat problemen zat op dit gebied, maar na het luisteren zelf vroeg ik me wel af hoe Bijbels het is om lid te zijn van een dating site? Soms is het verschil tussen ''recreatief'' daten en kijken of het klikt voor eventueel huwelijk erg groot.
Zou zeggen; Luister eens naar deze overdenkingen over dit onderwerp:
(deze Amerikaan is een beetje ''over the top'' soms, hoop dat je dat met een korreltje zout kan nemen)
[/url] http://www.youtube.com/watch?v=LfyJMSeYUN0&feature=related [url]
Alle delen staan er naast.
Enjoy |
Weet niet wat beter is David ...poppetjes kijken via een datingsite of uitgehuwelijkt worden in de tijden van de Bijbel.
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op dinsdag 22 maart 2011, 15:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 15:54
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | is niet altijd zo Leonard! er zijn ook situaties waar kinderen het hun vader of moeder onmogelijk maken om een nieuwe partner te nemen, waar ze het de nieuwe partner heel moeilijk maken, zou dus niet als algemene regel stellen dat kinderen aanvoelen of ze welkom zijn of niet, hangt misschien af aan de opvoeding? voelen de kinderen zich bedreigt? zijn ze ook bang voor een herhaling van het verleden? normaal zou je denken dat ze blij zouden zijn te zien en te voelen dat hun moeder of vader gelukkig is, maar het is ook soms anders! |
Er zijn idd uitzonderingen op de regel natuurlijk...en vaak is de oorzaal veel diepere emotie, waarin een hechtingsprobleem ontstaat. Het is daarom van belang dit rustig te brengen en rekening te houden met de gevoelens van de kinderen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 16:00
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Vorig jaar had iemand deze link geplaatst... Vond em zo mooi dus heb em weer even opgezocht, Voor de liefhebbers we kunnen weer gaan volgen
http://www.beleefdelente.nl/
*Does die hier toch echt van kan genieten* |
Dank voor de link
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 16:22
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Allereerst je eerste vraag: wat doe je als het toch is gebeurd? En eigenlijk is het antwoord simpel: vergeving vragen en niet meer doen. Wat mensen onderschatten is, dat het je relatie ook kunt belasten als je er zomaar mee begint. En een huwelijk beginnen met een schuldgevoel is al meteen een slechte start.. Vergeving vragen aan wie ?? Je gaat wel met elkaar naar bed, en dat doe je volgens mij niet als je niet van elkaar houdt en geen verdere plannen hebt ....
Je tweede vraag: iedereen kleurt de Bijbel op zijn manier in. Tot op zekere hoogte heb je gelijk. Er zijn echter waarden en normen die tot het hart van de Bijbel horen, waar eigenlijk geen ruimte is voor interpretatie. En ik denk dat het huwelijk een van die dingen is. Hiervan uitgaande mag je dus stellen dat "met elkaar naar bed gaan" gelijk staat aan het huwelijk voor God, maar niet voor de Nederlandse wet ....
Ten derde: Jozef ging niet met haar naar bed voordat Jezus geboren was.[Mat. 1:24,25]Hier zie je dus ook het verschil tussen in ondertrouw zijn en gehuwd zijn. | Dat weet ik, ze hadden niet eerder gemeenschap met elkaar, totdat Jezus was geboren. Dan rest de vraag, waarom nam hij haar bij zich in huis ?? Ik had eerst staan, "voor de buitenwereld" ga je ook met elkaar naar bed als je iemand bij je in huis neemt". Iemand bij je in huis nemen stond volgens mij gelijk aan getrouwd zijn. En Maria was zwanger, dus het was een hele redelijke aanname voor die tijd, dat ze met elkaar naar bed waren geweest. Dat Jozef haar bij zich in nam kwam omdat een engel hem alles duidelijk had gemaakt over Maria, want hij wou haar eerst heimelijk verlaten.
Samen wonen of trouwen, voor de Nederlandse wet is er wel degelijk verschil, maar voor God ?? Seks hebben is voor de Nederlandse wet geen officiele gebeurtenis, maar voor God ??
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op dinsdag 22 maart 2011, 20:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 16:31
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Kan me daarin verplaatsen Marian.... niet gelovige of twee geloven op één kussen hé slaapt de ....???tussen  |
Gelovige met niet gelovige, zou ik zeker niet willen. Je kunt namelijk niet praten over de dingen die voor jou als gelovige je het meest na aan het hart liggen, je stuit uiteindelijk op een muur van onbegrip ..... Of de Heilige Geest moet hem/haar zo aanspreken dat hij/zij tot geloof (behouden) komt. Maar dat is meer uitzondering dan regel. Twee geloven op één kussen daar slaapt de duivel tussen, niet als de basis van je geloof hetzelfde is; Jezus Christus kennen als je Verlosser en Zaligmaker. Over de invulling van je geloof, kun je samen, met God (zie hier het drievoudig snoer), het wel eens worden ....
|
|
| Naar boven |
|
|