ChristianMatch

Forum

mooi, leuk of bijzonder lied
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2103 2104 2105 2106 2107 2108 2109 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
INKIE095

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 11:35

en nog 1 dan om het af te leren Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

http://www.youtube.com/watch?v=MOckshdlqNc&feature=related
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 11:41

INKIE095 schreef:
en nog 1 dan om het af te leren Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

http://www.youtube.com/watch?v=MOckshdlqNc&feature=related

Nee, aub niet afleren, blijf vooral doorgaan met mooie, leuke of bijzondere liedjes te plaatsen
Zelf vind ik deze van KK erg mooi ... God of the moon and stars.

http://www.youtube.com/watch?v=9WwRAK9USYE
Naar boven

Auteur Bericht
INKIE095

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 11:51

CROSSROAD317 schreef:
Nee, aub niet afleren, blijf vooral doorgaan met mooie, leuke of bijzondere liedjes te plaatsen
Zelf vind ik deze van KK erg mooi ... God of the moon and stars.

http://www.youtube.com/watch?v=9WwRAK9USYE

ja die is ook erg gaaf!
ik heb nu een mix van kk op staan via youtube ook erg handig ;)
Naar boven

Auteur Bericht
BILLY701

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 12:06

Gaat dit over ???
Ontopic blijven graag!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 12:32

INKIE095 schreef:
gaaf zeg al die prachtige liederen zo bij elkaar!
ik weet niet of deze al voorbij is gekomen (net nieuw hier) maar deze is erg mooi:

http://www.youtube.com/watch?v=rBPrDPsolCQ

Maakt helemaal niks uit hoor, een mooi lied is 't waard om vaker naar te luisteren. 'k Heb een lied weleens vaker geplaatst, omdat ik 'm zoooo mooi vond. Net als deze......

http://www.youtube.com/watch?v=Si1yF1UiqOE

Een troostvol lied wat me steeds weer 'raakt', omdat ik dan terug denk aan een moeilijke periode. Hij was er!

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op woensdag 23 maart 2011, 12:36
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 12:41

THOMAS968 schreef:
http://www.youtube.com/watch_popup?v=6Cf7IL_eZ38&vq=medium

Wel bijzonder....

Thomas

Zeker bijzonder. 'k Denk dat dit niet onbereikbaar is, maar dan moet je wel bij het rijkere deel van de wereld horen. 'k Vind het wel iets kils hebben.

Ik hoop trouwens wel, dat ze een goede glazenwasser hebben. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 13:00

Bij deze weer een bijgewerkte actuele versie:

De lijst van mensen die meegaan naar de themadienst in de Bethel groeit gestaag...

Zondag 10 april 2011

1. Chatuliem
2. Lisa610
3. Leanne
4. Leonard
5. Pien
6. Billy 701
7. Trijnie671
8. Dini968 (o.v. afhankelijk van vervoer vanaf Wolvega)

Als je mee wilt, vul de lijst dan aan...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 13:46

THOMAS968 schreef:
http://www.youtube.com/watch_popup?v=6Cf7IL_eZ38&vq=medium

Wel bijzonder....

Thomas

Inderdaad bijzonder! Enerzijds denk ik: geef mij ook maar die gemakken...,en mag ik al die technologie wel, anderzijds mis ik ook het 'mensenwerk' hierin, zoals bij de boutique, waar geen echte modellen meer aanwezig zijn, maar computergestuurde beelden, maar dat gesprek met oma op afstand vond ik juist weer heel erg leuk!

En toch? geef mij maar een huisje in het bos...waar ik nog heel veel zelf moet doen....dus een beetje terug in de tijd ...al klinkt het absoluut niet logisch!
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 14:36

Is het off-topic wanneer ik vraag of iemand me een tip kan geven ivm bloemetjes?

Ik zou graag in enkele bloembakken en potten mooie gekleurde bloemen wil hebben. Ik ken alleen violetjes. Verder ken ik amper het verschil tussen een brandnetel en een tomaat Verlegen lachende smiley

Alvast bedankt... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 14:47

in het 'off-topic topic' is niks off-topic. of was het nou 'on-topic'?...

Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 14:52

GRIFFIN748 schreef:
in het 'off-topic topic' is niks off-topic. of was het nou 'on-topic'?...

Clown smiley

als in het off-topic iets on-topic is het toch niet meer off-topic...of hebben we hier geen on-topics dan... Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 15:22

Hoewel ik mezelf inmiddels té oud acht om nog kinderen te krijgen, wil ik deze vrouw toch niet veroordelen. Ik geloof dat ik zo'n beetje de enige ben hier op dit forum die er anders over denkt?
Ja, het is 'oud', 63 jaar...en ja, er is medisch technisch ingegrepen. Met het laatste heb ik al helemaal geen moeite omdat we ándere ingrepen wél toestaan, zoals donororganen willen afstaan bijvoorbeeld, of een kunsthart of ....noem maar op.
63 jaar..het is de vraag hoeveel jaren zij met elkaar in goede gezondheid mogen meemaken...en ik hoop dat ze die jaren zullen hebben. Maar..is jong zijn een garantie voor gezondheid? Ikzelf heb al ruim 10 jaar een aandoening die mij tot een ándere moeder dan 'de doorsnee' moeder maakt. Mijn kinderen moesten snel zelfstandig worden, het kon niet anders. Mocht ik dan óók geen kinderen krijgen? Tuurlijk wel, zullen jullie zeggen...maar hoe natuurlijk is dat dan nog? Wanneer men afwijkt van het gemiddelde in Nederland, zie ik direct de veroordelingen al voorbij komen en dat stoort me. 'Steek je hoofd niet uit boven het maaiveld'...want je wordt onthoofd, keihard en genadeloos.
Wat is de volgende stap? Wie bepaalt het recht op ouderschap? 'De gemiddelde Nederlander', de publieke opinie?
Ik zou liever zien dat we begrijpen dat er mensen zijn die ánders zijn dan dat gemiddelde..en we het misschien wel niet voor onszelf zouden willen, maar het toch niet veroordelen. Ik heb haar een mailtje gestuurd...en ontzettend veel geluk toegewenst.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 15:37

FRANKT627 schreef:
Is het off-topic wanneer ik vraag of iemand me een tip kan geven ivm bloemetjes?

Ik zou graag in enkele bloembakken en potten mooie gekleurde bloemen wil hebben. Ik ken alleen violetjes. Verder ken ik amper het verschil tussen een brandnetel en een tomaat Verlegen lachende smiley

Alvast bedankt... Knipoog smiley

Hoi Frank, ik zou zeggen, ga eens kijken bij een goede tuinwinkel, bijv. Intratuin. Hier hebben ze heel veel bloemen / planten op categorie staan, dus ook bloemen specifiek voor bloembakken en potten.

http://www.denkreupel.be/perkplanten.html
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 15:38

ik zie heel veel positiefs in de uitverkiezing, maar de tijd ontbreekt me om het goed uit te leggen;

wat ik wel even aan wil geven is dat er ooit iemand heeft gezegt;
"wie nooit op het basis-onderwijs van de bekering gezeten heeft, heeft nog niets te zoeken op de universiteit van uitverkiezing"
met andere woorden;
bekering is fundamenteel, uitverkiezing is een uitgebreide overdenking waard, nádat je tot bekering gekomen bent.

marian; judas was de enige van de uitverkorenen die verloren ging; dat kun je terugvinden in het hogepriesterlijk gebed (joh 17 vers 12)
"die Gij Mij gegeven hebt, heb ik bewaard, dan alleen de zoon der verderfenis, opdat de schrift vervuld worde".
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 16:00

dank je voor het luisteren, en ja dit is meer op tieners gericht, er zijn ook kortere en meer algemenere bahandelingen van dit onderwerp van hem.
had misschien die moeten geven.

en ja soms is hij wel heel erg kuis en braa,f bijna onrealistisch, maar de kern klopt wel. de uitvoering zal wel verschillen per situatie.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 16:07

Quote:
arminius leerde namelijk dat wij door eigen werken het koninkrijk van God binnen kunnen gaan, als ik het goed heb.......

Nee absoluut niet, pelagius kwam er wel dicht bij in de buurt als het al niet zo was, maar Arminius niet, die was in sommige opzichten meer calvinistisch dan die kerken nu. Kan je goede boekentips geven.
of anders zoek je eens online zeer interessant.

Ben ik het eigenlijk wel eens met wat je verder schrijft, valt wel te rijmen met mijn gedachten in mijn persoonlijke studie (andere topic). zeer lastige materie.

Laatst aangepast door
DAVID923
op woensdag 23 maart 2011, 16:10
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 16:15

MARIJAN072 schreef:
Zeker bijzonder. 'k Denk dat dit niet onbereikbaar is, maar dan moet je wel bij het rijkere deel van de wereld horen. 'k Vind het wel iets kils hebben.

Ik hoop trouwens wel, dat ze een goede glazenwasser hebben. Knipoog smiley

k Vind het juist rustgevend....ook leuk zoals de kinderen met de foto's op de koelkast spelen....en op zo'n fornuis en in zo'n keuken koken....GRAAG...

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op woensdag 23 maart 2011, 16:16
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 16:29

Quote:
Eigenlijk zie ik alleen maar een negatieve meerwaarde van dit theologisch denken. Het beïnvloedt je Godsbeeld negatief, het geeft een fatalistische houding en mensen krijgen het gevoel dat alles wat hun overkomt een straf van God is, dus de schuld van henzelf.

Dank je voor het lezen van mijn bevindingen en persoonlijke studie. En zoals je kon lezen vind ik het ook lastige materie. Al betekend het niet dat als jij of ik iets niet kan bevatten, niet logisch of eerlijk vind, het niet per defenitie betend dat het dan niet zo kan zijn.

Eeerlijk gezegd maar je een beetje aan karikatuur nu van die leer, want Calvijn heeft een heel stuk over hou het juist geen leer van het lot is, of ''het staat in de sterren'' dat is heidens! God doet niet voor niks een beroep op de keuze en verantwoording van de mens.
Zoals Hannah al zei een antwoord op die vragen kan een hele lap tekst worden, maar zal het kort houden en doorverwijzen naar meer studie materiaal, mocht je interesse hebben.

Die leer geeft de wedergeboren christen rust, omdat Hij.zij zich in Gods handen veilig weet. En maakt bescheiden, dat het dus niet de keuze van die persoon was of goede werken, maar Gods keuze voor die persoon. 100% genade. Als iemand denk, ow nu kan ik dus alles doen wat ik wil, da is die geen echt kind van de Heer. Die volgt uit liefde en dankbaarheid de heer en wilt de Geest niet bedroeven.

Quote:
en mensen krijgen het gevoel dat alles wat hun overkomt een straf van God is, dus de schuld van henzelf.

Als iemand naar de hel gaat is dat niet onterecht. dat Hij uberhaupt iemand redt uit de mensheid an de zondeval is pure genade.
De arminiaan heeft jusit een verkeerd Godsbeeld, niet alles wat een christen overkomt is gelijk door zonde (Job). zie ook zondag 10.
in calvinistische kerken hoor je niet dat alle ziekte en ongemak van satan komt, of dat je niet geneest door gebrek aan geloof. Al gaan we nu oftopic. maar de arminiaan onderschat echt de vrije wil van de mens.

youtube eens: john macarthur election.
keuze uit korte en lange behandelingen, naar de verhouding hoeveel zin en tijd je er voor hebt. op sermonindex.net kan je op topic goede preken luisteren.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 16:30

Auto rijden is nog steeds ouderwets door iemand die moet zelf besturen.
waarom niet computergestuurd?
Naar boven

Auteur Bericht
ROSALIA922

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 16:33

ik wil hier nog wel iets over vertellen, ik heb een moslim dochter,het heeft mij heel veel moeite gekost om haar niet af te wijzen, maar de liefde tussen ons heeft overwonnen, als ik mijn God niet had gehad was mij dat nooit gelukt, juist mijn christen zijn heeft me geholpen hierbij,mijn doel in dit leven is een levend voorbeeld te zijn van het licht,amen

Laatst aangepast door
ROSALIA922
op woensdag 23 maart 2011, 16:34
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 17:05

CROSSROAD317 schreef:
Hoi Frank, ik zou zeggen, ga eens kijken bij een goede tuinwinkel, bijv. Intratuin. Hier hebben ze heel veel bloemen / planten op categorie staan, dus ook bloemen specifiek voor bloembakken en potten.

http://www.denkreupel.be/perkplanten.html

Hé Cross, dank je wel voor de info. Ik zag dat er in Breda een Intratuin-winkel is. Niet zo ver hier vandaan dus. De andere site zal ik eens bestuderen. Lachende smiley

Verlegen lachende smiley ... ik had enkele schrijffouten...

Laatst aangepast door
FRANKT627
op woensdag 23 maart 2011, 17:39
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 17:12

ik heb er op gegoogled ja; ik haal arminius en pelagius door elkaar.....
arminius zag de uitverkiezing, erfzonde en vrije wil anders dan de gereformeerde kerken.

(toch?) Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 17:25

FRANKT627 schreef:
Hé Cross, dank je wel voor de info. Ik zag dat er Breda een Intratuin-winkel is. Niet zo ver hier vandaan dus. De andere site zal ik eens besturen. Lachende smiley

Intratuin vind ik een heel erg leuke winkel, maar wel behoorlijk duur. 'k Zou zelf liever kiezen voor een tuincentrum in een dorp, maar die moet je dan wel weten. 'k Ken Noord-Brabant niet zo goed.

Succes! 't Is er zeker weer voor. Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 17:26

ANNETTE050 schreef:
k Vind het juist rustgevend....ook leuk zoals de kinderen met de foto's op de koelkast spelen....en op zo'n fornuis en in zo'n keuken koken....GRAAG...

Dan hou jij vast meer van strak, dan ik. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 17:28

MARIJAN072 schreef:
Intratuin vind ik een heel erg leuke winkel, maar wel behoorlijk duur. 'k Zou zelf liever kiezen voor een tuincentrum in een dorp, maar die moet je dan wel weten. 'k Ken Noord-Brabant niet zo goed.

Succes! 't Is er zeker weer voor. Knipoog smiley Lachende smiley

Beter duur als niet te koop Marijan Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 17:49

LEONARD480 schreef:
Beter duur als niet te koop Marijan Knipoog smiley

Ja, via de privechat kreeg ik ook al een tip dat Intratuin duur is...ik heb ook enkele bloemmerken (of hoe noemen ze dat) gekregen. Vrijdag zal ik eens een kijkje gaan nemen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 17:57

HANNAH810 schreef:
ik zie heel veel positiefs in de uitverkiezing, maar de tijd ontbreekt me om het goed uit te leggen;

wat ik wel even aan wil geven is dat er ooit iemand heeft gezegt;
"wie nooit op het basis-onderwijs van de bekering gezeten heeft, heeft nog niets te zoeken op de universiteit van uitverkiezing"
met andere woorden;
bekering is fundamenteel, uitverkiezing is een uitgebreide overdenking waard, nádat je tot bekering gekomen bent.

marian; judas was de enige van de uitverkorenen die verloren ging; dat kun je terugvinden in het hogepriesterlijk gebed (joh 17 vers 12)
"die Gij Mij gegeven hebt, heb ik bewaard, dan alleen de zoon der verderfenis, opdat de schrift vervuld worde".
Dit is een oprechte vraag van mijn kant, ik zou heel graag willen dat je er echt op inging. Net zoals ik voorstander ben van volwassendoop, en mensen daarmee een kijk hebben gekregen in de achterliggende denkwijze, zou ik ook graag willen, dat je eens inzicht gaf in jouw denkwijze, want daar kan ik ook weer van leren.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 18:03

FRANKT627 schreef:
Ja, via de privechat kreeg ik ook al een tip dat Intratuin duur is...ik heb ook enkele bloemmerken (of hoe noemen ze dat) gekregen. Vrijdag zal ik eens een kijkje gaan nemen.

Let wel op dat het vrij vroeg is in het seizoen ...niet alles is vorstbestendig Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 18:07

LEONARD480 schreef:
Let wel op dat het vrij vroeg is in het seizoen ...niet alles is vorstbestendig Knipoog smiley

...Oeps, hier in 076 is het al lekker warm Coole smiley met zonnebril ...ik zie al bruin...maar dat kan ook door de hogedruk dinges komen waarmee ik aan de slag was...tijd dus voor een douche...
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 18:08

ROSALIA922 schreef:
ik wil hier nog wel iets over vertellen, ik heb een moslim dochter,het heeft mij heel veel moeite gekost om haar niet af te wijzen, maar de liefde tussen ons heeft overwonnen, als ik mijn God niet had gehad was mij dat nooit gelukt, juist mijn christen zijn heeft me geholpen hierbij,mijn doel in dit leven is een levend voorbeeld te zijn van het licht,amen

Goed dat je dit toevoegt Rosalia Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2103 2104 2105 2106 2107 2108 2109 ... 6194 Volgende
Pagina 2106 van 6194