| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 15:22
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Allicht niet. Op mijn School met de Bijbel ook zeker niet, dat is wel duidelijk. Het aanbieden van kennis is een keuze he, dingen van twee kanten bekijken ook..
Thomas, afsluiten voor de feiten is altijd een slechte keuze als je de waarheid zoekt. |
Hmm een opmerkelijk verhaal over Calvijn ...Thomas ...zal het ook nader bestuderen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 15:23
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | | Ik ga niet mee, er is dus nog een plaats beschikbaar. |
Onder voorbehoud van het regelen van vervoer wil ik me graag opgeven. Misschien kan iemand me van en naar het station brengen????? Moet nog wel even kijken hoe laat de laatste trein gaat...................En hoe laat beginnen we?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 15:42
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Je hebt gelijk hoor, Suus. Eigenlijk heb ik geen klagen. Maar 'k vond het verschil wel heel groot. |
dat is (vaak) ook zo...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 15:58
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | en toch; als dat aanpakken niet wil lukken, zoals bij de man met de verdorde hand, zie je dat de Heere Jezus zegt; strek uw hand uit!
dus bij onmacht van de man met de verdorde hand, geeft de Heere Jezus de verdorde hand zelfs nog de kracht om zich uit te strekken. |
Toch is het kiezen volgens mij Hannah, net zoals een man en een vrouw die met elkaar getrouwd zijn elke dag weer voor elkaar kiezen... Ik vind dat er soms te gemakkelijk vanuit wordt gegaan...het is ook wat wij er mee doen; het is en blijft een relatie met God... en nee je hoeft m.i. niet bang te zijn, want je mag vertrouwen, maar de mens heeft wel degelijk ook zelf een aandeel daar in , ben ik althans van mening.
En nog iets... ik hoor over een plan en dat alles al vast zou staan... ook daarin is de weg die God met ons mensen gaat een relatie. Als alles al vast zou staan was het volk uit Egypte weliswaar verlost en weggetrokken uit de slavernij maar was het nooit in het beloofde land aangekomen... immers Mozes' gebed was het dat God van Zijn oorspronkelijke plan afzag... Mozes die God er ook op wees dat Abraham een talrijk nageslacht zou krijgen... en het volk in het geval dat God zijn oorspronkelijke plan zou uitvoeren, slechts was weggetrokken uit het slavernijland Egypte, maar er dan niet verteld kon worden dat God hen ook gered had. Wat een bijzondere gebeurtenis, en wat mooi om te lezen dat God zo met Mozes wilde omgaan...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op donderdag 24 maart 2011, 16:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 16:50
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Voor alle duidelijkheid: ik hoor bij een kerk die uit het Calvinisme is voortgekomen. Al vind ik de opvattingen van een aantal mensen hier extreem, ik heb er wel begrip voor. Maar historisch gezien zijn er toch wel wat kanttekeningen te maken bij Calvijn. Ik wil in ieder geval wel aangeven over wat voor man we het hier hebben. Ook als je zijn gedrag in de tijd plaatst waarin hij leefde, is zijn opstelling nog bar en boos. Het gedrag wat hij had, moet toch met zijn denken te maken hebben. En al is het geen biografie, het geeft wel te denken.
http://www.hetkoninkrijkderhemelen.info/?page_id=6669
Thomas, wie volgen we eigenlijk... |
Beetje bij beetje kwamen in mijn jongvolwassen tijd deze verhalen mij ter ore en ik begrijp nu nog beter dan toen dat we ons niet moeten voorstaan christen te zijn maar dat het een dagelijkse opdracht is, gezegend en tot zegen te zijn. Kijkend naar de historie van de christenen - die ons tot aan vandaag wordt nagedragen door niet-christenen - is het niet een status om naar mensendaden gemeten trots op te zijn hoewel er natuurlijk staaltjes zijn van heldendaden van christenen die er niet om liegen.
Huiveringwekkende monsters kunnen mensen zijn.
Een mens is een groeps'dier' en volgt de sterkste van de groep intuïtief omdat dan de overlevingskansen het grootst worden geacht. Dat hebben we nog steeds in ons. Door de geschiedenis telkens te herdenken kunnen we leren boven onszelf uit te stijgen en nieuwe wegen te zoeken betere mensen te worden. Gelukkig leert ons de geschiedenis ook het succes daarvan.
Een van de gedachten die bij me opkomt is deze: ik ben gelukkig geen volgeling van calvijn, wel van Jezus.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 16:59
|
|
|
|
we moeten geen mensen volgen! waar iemand wat goeds leert, kan er gelijk wat duivels uitkomen de volgende zin. toets alles en behoud het goede. dus ook Calvijn. Maar bij zijn theologisch werk is bij 90% Bijbels gezien geen speld tussen te krijgen.
Dus niet blind volgen, kijken wat de man schrijft, toetsen, en het goede behouden. toen Thomas vroeg wie we nu eigenlijk volgde moest ik denken aan:
1kor 1 (je kan er calvijn in vullen bij de namen)
12 Ik bedoel dit, dat ieder uwer zijn leus heeft: Ik ben van Paulus! En ík van Apollos! En ík van Kefas! En ík van Christus! 13 Is Christus gedeeld? Is Paulus dan voor u gekruisigd, of zijt gij in de naam van Paulus gedoopt?
*
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 17:21
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Voor alle duidelijkheid: ik hoor bij een kerk die uit het Calvinisme is voortgekomen. Al vind ik de opvattingen van een aantal mensen hier extreem, ik heb er wel begrip voor. Maar historisch gezien zijn er toch wel wat kanttekeningen te maken bij Calvijn. Ik wil in ieder geval wel aangeven over wat voor man we het hier hebben. Ook als je zijn gedrag in de tijd plaatst waarin hij leefde, is zijn opstelling nog bar en boos. Het gedrag wat hij had, moet toch met zijn opvattingen te maken hebben. En al is het geen biografie, het geeft wel te denken.
http://www.hetkoninkrijkderhemelen.info/?page_id=6669
Thomas, wie volgen we eigenlijk... |
Dankjewel voor dit stuk, Thomas. Ik kon soms niet plaatsen, waar de koude sfeer in de dogma's van de Gereformeerde Kerken vandaan kwam en ik worselde zelf ook wel eens met een ongrijpbare angst voor God, vooral om een fout/zonde te begaan. Als je angst hebt voor iemand durf je je fouten niet te laten zien en sluit je je een beetje af. Als je angst hebt voor God durf je niet echt met je problemen bij Hem te komen en dat is nu net wat de Here Jezus wil, komen zoals je bent. Dan krijgt schijnheiligheid en huichelarij kans. En daar had de Here nu net zo een hekel aan.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op woensdag 20 april 2011, 09:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 17:26
|
|
|
|
vraag me af hoe betrouwbaar de bron is...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 17:29
|
|
|
|
@crossroad, je hebt gedeeltelijk gelijk, de wedergeboren christen kan via de kracht van het bloed en werk op het kruis zaken proclameren. Maar denk maar niet dat als een christen zondig leeft en satan op wat voor manier een voet/kans/deur geeft dat hij niks kan doen....
een goed boek is oorlog tegen 'de heiligen'. of als je engels goed is ''war on the saints''.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 17:32
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Vorig jaar had iemand deze link geplaatst... Vond em zo mooi dus heb em weer even opgezocht, Voor de liefhebbers we kunnen weer gaan volgen
http://www.beleefdelente.nl/
*Does die hier toch echt van kan genieten* |
Leuk, dat je deze link plaatst. Bedankt! De kids (op school) hebben er vandaag van genoten. Ze gaan thuis allemaal internet op. Ook het volgen van de vos, is erg interessant.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 17:36
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | iets beoordelen of veroordelen is een groot verschil maar sommigen zien hier een beoordeleing vaak als een veroordeling |
Zo denk ik er ook over. Ik vind het jammer, dat Maria de reacties zo interpreteert. Iedereen mag zijn mening hebben, wat nog geen veroordeling hoeft te zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 17:38
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | vraag me af hoe betrouwbaar de bron is...  |
Beetje gemakkelijk, David. Ook in zijn biografieën komen dit soort dingen naar voren. Het gaat dan om historisch onderzoek. Als je het kunt falsifiëren in wetenschappelijke zin, zou je een punt maken. Maar dat kun je niet en dan is het dus een vorm van twijfel zaaien zonder dat het onderbouwd is. Je bent nogal een fan van Calvijn en dan komt de cognitieve dissonantie snel om de hoek kijken, lijkt het. Ik heb het hier uit gehaald omdat het een relatie heeft met theologie en het toegankelijk is. Dat ik beter thuis ben in directe historische bronnen ligt voor de hand maar er is verder niet zoveel tegen in te brengen, vrees ik.
Thomas, falsifiëren zou nu wel correct zijn.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 24 maart 2011, 19:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 17:53
|
|
|
|
hoe lezen jullie een tekst als deze?
:
rom 8:
29 Want die Hij tevoren gekend heeft, heeft Hij ook tevoren bestemd tot gelijkvormigheid aan het beeld zijns Zoons, opdat Hij de eerstgeborene zou zijn onder vele broederen; 30 en die Hij tevoren bestemd heeft, dezen heeft Hij ook geroepen; en die Hij geroepen heeft, dezen heeft Hij ook gerechtvaardigd; en die Hij gerechtvaardigd heeft, dezen heeft Hij ook verheerlijkt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 17:55
|
|
|
|
door retoriek mooi mijn vraag omzeilt
maar wat vind je van mijn eerdere reactie?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 18:06
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | door retoriek mooi mijn vraag omzeilD
maar wat vind je van mijn eerdere reactie? |
Nee David, het is puur inhoudelijk en dat kan iedereen lezen. Het is noch retoriek noch een emoreactie waar je me wel eens eerder ten onrechte van beschuldigde. Je geeft aan te twijfelen aan een bron en ik daag je uit die bron te falsifiëren, een normale wetenschappelijke methode. En jij omzeilt mijn opmerking over cognitieve dissonantie. Kun je helder aantonen waar ik je vraag omzeil en dat dit niet met argumenten maar met retoriek gebeurt? Met je reactie dat we geen mensen moeten volgen maar Christus ben ik het volkomen eens. Maar je denkwijze is wel die van Calvijn en ik vraag me af waar je die 90 procent vandaan haalt. Ik vraag me ook af of het volgen en interpreteren van bijbelteksten zoals Calvijn dat deed, wel in de geest van Christus is, evenals de consequenties ervan waar Annette wat over schreef. Het lijkt me wel een mooie discussie. Ik vind je bijbeltekst over Paulus die je aanhaalt juist bij jou van toepassing. Een zeer consequent Calvinisme kan ook op gespannen voet met het Christendom staan. Calvinisme en Christendom vallen niet noodzakelijkerwijs volledig samen.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 24 maart 2011, 18:17
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 18:13
|
|
|
|
|
De site waar het opstaat is denk ik arminiaans, iig zeker niet calvinistisch. zie hun geloofsverklaring. En de man die het over hem schreef was katholiek, in die tijd werden de reformeerders jusit vervolgt door de katholieke kerk, zie luther en de gevolgen van witteberg.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 18:21
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | we moeten geen mensen volgen! waar iemand wat goeds leert, kan er gelijk wat duivels uitkomen de volgende zin. toets alles en behoud het goede. dus ook Calvijn. Maar bij zijn theologisch werk is bij 90% Bijbels gezien geen speld tussen te krijgen.
Dus niet blind volgen, kijken wat de man schrijft, toetsen, en het goede behouden. toen Thomas vroeg wie we nu eigenlijk volgde moest ik denken aan:
1kor 1 (je kan er calvijn in vullen bij de namen)
12 Ik bedoel dit, dat ieder uwer zijn leus heeft: Ik ben van Paulus! En ík van Apollos! En ík van Kefas! En ík van Christus! 13 Is Christus gedeeld? Is Paulus dan voor u gekruisigd, of zijt gij in de naam van Paulus gedoopt?
* |
EN DIT. ookal zou het waar zijn, meent dat niks weg van de leerzame dingen die hij heeft geschreven. Petrus, in mat 16, sprak eerst het goede door de Geest en vlak erna werd hij door satan misleid om wat verkeerds te zeggen. alles toetsen dus. Calvijn zelf is maar een mens...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 18:30
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | | EN DIT. ookal zou het waar zijn, meent dat niks weg van de leerzame dingen die hij heeft geschreven. Petrus, in mat 16, sprak eerst het goede door de Geest en vlak erna werd hij door satan misleid om wat verkeerds te zeggen. alles toetsen dus. Calvijn zelf is maar een mens... |
Denk je niet, dat eerder de vergelijking met Saulus opgaat, die door ingrijpen van God later Paulus wordt?
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op donderdag 24 maart 2011, 18:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATHY142
|
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 18:37
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | hoe lezen jullie een tekst als deze?
:
rom 8:
29 Want die Hij tevoren gekend heeft, heeft Hij ook tevoren bestemd tot gelijkvormigheid aan het beeld zijns Zoons, opdat Hij de eerstgeborene zou zijn onder vele broederen; 30 en die Hij tevoren bestemd heeft, dezen heeft Hij ook geroepen; en die Hij geroepen heeft, dezen heeft Hij ook gerechtvaardigd; en die Hij gerechtvaardigd heeft, dezen heeft Hij ook verheerlijkt. |
Wat er staat of eigenlijk waar Paulus hierover verteld is de bestemming van diegene die geloven. Paulus heeft het hier over het doel van onze redding. "bestemd tot gelijkvormigheid aan het beeld Zijns Zoons, opdat Hij de Eerstgeborene zou zijn onder vele broederen". Hij wil dat wij zullen gelijken op Zijn Zoon, de Here Jezus. Verder verteld Paulus over de volgorde en hoe de redding in zijn werk gaat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 18:46
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Leuk, dat je deze link plaatst. Bedankt! De kids (op school) hebben er vandaag van genoten. Ze gaan thuis allemaal internet op. Ook het volgen van de vos, is erg interessant. |
Geen dank hoor Ik Does geniet er ook met volle teugen van en met mij de kids ook zo mooi om het te zien, Al beleef ik de lente hier ook wel in huis hoor Men konijnebaby doet het heel erg goed tis net een miniatuur paashaasje Hij is inmiddels 20 dagen en 72 gram nog steeds meer dan de helft onder het gewicht wat hij oficieel zou moeten hebben maar alles doet het goed, sinds gister eet en drink hij zelfstandig maar we blijven wel bijvoeden vanwege het gewicht...

Uploaded with ImageShack.us
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op donderdag 24 maart 2011, 18:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 18:59
|
|
|
|
...
Uploaded with ImageShack.us
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op donderdag 24 maart 2011, 19:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 19:01
|
|
|
|
|
In een keer geupload zonder hulp. Deze foto is vandaag gemaakt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 19:02
|
|
|
|
Donderdag 24 maart, 1 Sam. 28: 4-14; De waarzegster.
Op een kermis kun je ze aantreffen: de waarzegsters. Niet alleen daar trouwens. Overal in het land zijn er mensen die de toekomst voorspellen. Soms zie het boerenbedrog, onzin, niets meer dan flauwekul. Maar het kan ook gebeuren dat je betrokken raakt bij levensgevaarlijke spelletjes. Occultisme en spiritisme hebben al heel wat mensen tot wanhoop gebracht! In Israël is dat alles verboden. Koning Saul heeft dan ook op verzoek van Samuël alle dodenbezweerders en waarzegsters uit het land verwijderd. Toch is er in Endor nog een waarzegster blijven wonen. Saul zoekt haar op. Saul is bang. Bang voor de Filistijnen. Bang voor de ondergang. En niemand geeft hem raad. God antwoordt niet meer. Niet meer door dromen, niet meer door de Urim, de uitspraken die de priester door het lot kan doen, en niet door de woorden van de profeten. Dan moet deze waarzegster maar proberen om Samuël op te roepen uit de dood! Een verhaal als een sprookje? Geen sprake van! Het gebeurt nog altijd. Stemmen van gestorvenen komen door, zoals dat heet, in bijeenkomsten van spiritisten. Vraag me niet hoe dat allemaal kan. Gaan de doden dan als geesten, onzichtbaar om ons heen? Slapen ze dan, zodat we ze wakker kunnen worden als iemand hen roept? Ik weet maar één ding: wie weet wat leven is, laat de doden rusten. Wie de Zoon van Davis kent, behoeft niet wanhopig te zijn. Hij heeft de laatste vijand overwonnen. De toekomst is aan Hem!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 19:05
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | In een keer geupload zonder hulp. Deze foto is vandaag gemaakt. |
Lente, daar horen voor mij ook zeker weten lammetjes bij.. zo mooi!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 19:08
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | In een keer geupload zonder hulp. Deze foto is vandaag gemaakt. |
Knappe foto, Mario, alle drie de lammetjes bewegen. Ik zou hem uploaden naar Weerfoto of zo.
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 19:11
|
|
|
|
Ik Does wil jullie vragen om deze petitie te tekenen,
Volgens HET NEDERLANDSE RECHTSYSTEEM wordt penetreren van een baby NIET als verkrachting gezien, aangezien er geen sprake is van geweld!! Aanklacht tegen die misselijkmakende ROBERT M. wordt dus GEEN verkrachting omdat zijn slachtoffers tussen de 0&2,5 jaar waren .. Hij koos ze extra jong omdat ze nog niet konden praten en hem dus niet konden verraden!
Dit kan niet en dit mag niet!
Laten wij deze arme kindjes een stem geven!
Penetratie bij baby's, peuters, kleuters en kinderen tot 12 jaar is ALTIJD verkrachting
PETITIE
Wij Bezorgde Nederlanders constateren dat penetratie bij baby's, peuters & kleuters wettelijk niet als verkrachting worden gekenmerkt zolang er geen geweld bij aan te pas is gekomen. Dit geldt tevens bij minderjarigen die onvrijwillig worden gepenetreerd zonder geweld. en verzoeken dat de leden van de Tweede Kamer een wetswijziging indienen om dit strafbaar feit door het openbaar ministerie ten alle tijde als verkrachting kan worden aangemerkt.
De eerste dag waren er al meer dan 12.000 handtekeningen waarna er een herziening plaats vond. Maar de petitie is heropend en het gaat opnieuw hard.
KLIK OP DE VOLGENDE LINK EN TEKEN ZODAT ER EEN WETSWIJZIGING KAN PLAATSVINDEN.
http://petities.nl/petitie/penetratie-bij-babys-peuters-kleuters-en-kinderen-tot-12-jaar-is-altijd-verkrachting
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op donderdag 24 maart 2011, 19:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 19:48
|
|
|
|
..
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 24 maart 2011, 19:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 20:02
|
|
|
|
|
!anette, waarom? het ging om het feit dat er soms uit de mond van een mens goede en foute dingen kunnen komen, en de bijbel de toetssteen moet zijn. dus ookal zou calvijn verkeerde dingen hebben gedaan en gezegd als elk mens, dat niet zijn goede theologische verhandelingen teniet zal doen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MADELIEF469
|
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 20:12
|
|
|
|
Done, ik hoop echt op een wetswijziging!!
Goed initiatief Henk en Does! Chapeau !!
|
|
| Naar boven |
|
|