ChristianMatch

Forum

Calvijn
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2163 2164 2165 2166 2167 2168 2169 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 11:08

MARIAN519 schreef:
Allereerst wil ik zeggen dat ik ook uit het onderwijs kom.. Knipoog smiley
Ik geloof wat je aanhaalt uit wikipedia…God is een soeverein God.

Je geeft een praktisch voorbeeld dat ik als een sprookje vind klinken in deze tijd en dan ook onwaarschijnlijk vind.hoop dat je het niet aan de kinderen vertelt? Smiley die vol vragen zit

Ik ben eens aangevallen door een hond en toen heb ik niet in eerste instantie aan God gedacht maar wel hoe ik die hond weg moest krijgen….
En daar bedoel ik mee te zeggen dat ik het voorbeeld zeker wél geloof, maar dan geloof ik meer dat het in evangelisatie/zending situaties van toepassing is en dat het in onze westerse wereld bijna niet meer voorkomt

Al is het voorbeeld op zich best mooi.. Lachende smiley

Het was bedoeld als metafoor.... Clown smiley ....nee, maar lag wel dubbel van het lachen om je reactie, hoop dat jij dát niet erg vindt... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 8 april 2011, 11:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 11:13

FRANKT627 schreef:
Het is hier alle enkele dagen erg mooi weer. Dus veronderstel ik dat het volgende week op de picknick-dag wel zal regenen... Boze smiley

daar valt een week van te voren weinig zinnigs over te zeggen, frank;
en mocht het zo zijn dat het regent, dan kruipen we gezellig met elkaar in de vier feest-tenten.
ik heb ook nog van iemand gehoord, die een tent heeft van 10 x 10 meter, dus we passen er echt wel onder zonder doorweekt te raken!!

en zeg nou zelf; hoe vaak regent het een hele dag?

zon of regen;
eikel of beukenoot
wij houden ons groot;

wat er in mijn nek maar kan bewegen
aan spinnen, mieren of torren
mij hoor je niet morren

wij gaan beide
met veel plezier naar de heide

want wat er ook gebeuren kan
han en lief
hebben er nog steeds zin an.......... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 11:23

DAVID923 schreef:
Heb er mijn kanttekeningen bij, en waakzame terughoudendheid.

Taize is een onderdeel van de oecumenische beweging. Men aanvaardt een ieder die zich christen noemt als medechristen, ongeacht wat men gelooft. Zelfs voor andere religies staat men open. Zoals b.v. ook een interfaith gelovige als Henri Nouwen dat doet. Ze hebben een mystieke visie op religie. Ze denken dat via de mystieke ervaringen van elke religie God is te bereiken. Het gaat hen niet om de Christus der Schriften, het gaat om een 'christuservaring'. Allen verenigen zich op basis van valse spirituele ervaringen. Alles in Taize is er op gericht om die mystieke ervaringen te bereiken.

dus dit klopt totaal niet? Twijfelende smiley Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 11:26

www.weeronline.nl ziet het somber in:

http://www.weeronline.nl/Europa/Nederland/Ede/4057576

80% kans op 11 mm regen. nou kan je daar ook geen peil op trekken, want ik heb daar wel eens 20% kans op 0 mm regen meegemaakt.. maar echt vrolijk word je van dit vooruitzicht niet. gelukkig kan er in een week tijd nog een hoop veranderen.

Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op vrijdag 8 april 2011, 11:26
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 11:34

lisa als Jezus God is dan doet Hij dat toch Zelf via de vader?

joh 10:17

17 De Vader heeft mij lief omdat ik mijn leven geef, om het ook weer terug te nemen. 18 Niemand neemt mijn leven, ik geef het zelf. Ik ben vrij om het te geven en om het weer terug te nemen – dat is de opdracht die ik van mijn Vader heb gekregen.’
Naar boven

Auteur Bericht
DINI968

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 11:46

FRANKT627 schreef:
Wie heeft er al eens een MP3-bestand zodanig bewerkt met Movie Maker en dat dan op Youtube geplaatst.

Ik zou dat ook eens graag doen maar ik begrijp er natuurlijk geen snars van en een goede duidelijke handleiding vind ik niet op het internet.

Alvast bedankt...

Frank

En jij hebt geen verstand van computers?????????????
Ik ben al blij dat ik het ding netjes aan en uit krijg iedere keer.
En voor foefelen ben ik te oud...............

Laatst aangepast door
DINI968
op vrijdag 8 april 2011, 11:47
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 12:04

FRANKT627 schreef:
Wie heeft er al eens een MP3-bestand zodanig bewerkt met Movie Maker en dat dan op Youtube geplaatst.

Ik zou dat ook eens graag doen maar ik begrijp er natuurlijk geen snars van en een goede duidelijke handleiding vind ik niet op het internet.

Alvast bedankt...

Frank

Er zijn speciale programma’s voor Youtube Frankt...weet niet welke versie jij hebt van moviemaker en of daar de ondersteuning voor youtube aanwezig is. MP3 is een compressie van het originele audio bestand en in de regel gaat er altijd bepaalde tonen die je niet hoort verloren ....ook de kwaliteit kun je hiermee regelen ....Tevens heb je ook WMA van microsoft en ook Apple heeft ook zo zijn mediabestand. Weet dat Pinnacle wel de mogelijkheid had om een youtube film/audio te maken. Er zal ongetwijfeld wel een gratis versie aanwezig zijn op het internet. Misschien dat je een demo kan downloaden van pinnacle (een trialversie) ..of een oem versie via marktplaats.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 12:06

Muischje Muisch was vandaag aan het shoppen.
Het was er heerlijk weer voor.
Op terug weg, liep ze wat krom van de boodschappen.
Ze liep zowat met de neus op de grond.
En ja hoor, ze zag wat glimmends op de grond liggen.
Ze raapte het op en ja hoor, het was maar liefst 1cent!

Ja ze zag het goed , 1 cent.
Ze voelde zich vanaf dat moment heel rijk:
want wie bezit er nu tegenwoordig nog een cent?

Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 12:09

DAVID923 schreef:

Formeel niet en ook in de praktijk niet, nee. Het is een exclusief christelijke organisatie. De argumenten die in dit stuk voorkomen geven aan dat het niet exclusief calvinistisch is - en dat is ook zo. Calvinisten vormen binnen het Christendom maar een kleine groep en uit het taalgebruik is duidelijk af te leiden dat het uit deze hoek komt. De bron is me wel bekend. Ik respecteer de pogingen van de behoudende calvinisten om mensen binnen de eigen kring te houden, maar hier zitten onjuistheden in. Niet sterk dus. Er wordt wel veel gebeden in Taize, dat is waar, maar om dat alleen mystiek te noemen, is buiten de orde. Liturgisch wijkt het natuurlijk wel erg af van wat men binnen het orthodoxe calvinisme gewend is, maar de boodschap is puur bijbels al is het niet volgens het calvinistisch denkpatroon. We weten ook allemaal wel uit een ander topic, wat dit voor wrede consequenties voor mensen heeft gehad en nog heeft. De meeste mensen die ik ken en er geweest waren, waren gereformeerd en bepaald niet achterlijk. Geen van hen heeft dit herkend of ervaren en ik zou ook niet weten hoe je het zo zou kunnen ervaren. Het is allemaal angst voor het onbekende. Jammer dat dit stuk gepaard gaat met onjuistheden. Christendom is echter niet hetzelfde als Calvinisme. Wetticisme tref je in Taize niet aan, dat is zeker waar. Men benadrukt dat we ondanks de verschillen die er nu eenmaal heersen, samen Christen mogen zijn en dat we Christus niet alleen met ons verstand, maar ook met ons hart kunnen ervaren. Vergelijkbaar met wat de evangelische christenen verklaren als ze zeggen tot een levend geloof te zijn gekomen. De evangelische christenen die dat zeggen hebben veelal een calvinistische achtergrond. Taize kent alleen teksten die Bijbels of Bijbels afleidbaar zijn en dat is eenvoudig na te gaan. En als je iets overschrijft, David, weet dan wel wat je overschrijft. Dit was beneden de maat. Wijs jij eens aan waar in Taize Mohammed of Boeddha aanbeden wordt en er sprake is van zuivere oosterse spiritualiteit. Dat kun je niet. Om over de gave des onderscheids maar niet te spreken....

Inderdaad, Meine Hoffnung und meine Freude, meine Stärke, mein Licht.

Thomas, ook andersdenkende christenen zijn broeders en zusters.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 8 april 2011, 22:44
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 12:18

Johannes 1,1-18

Het evangelie volgens Johannes
Het Woord is mens geworden
1
1 In het begin was het Woord, het Woord was bij God en het Woord was God.
2 Het was in het begin bij God.
3 Alles is erdoor ontstaan en zonder dit is niets ontstaan van wat bestaat. 4 In het Woord was leven en het leven was het licht voor de mensen.
5 Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet in haar macht gekregen.
6 Er kwam iemand die door God was gezonden; hij heette Johannes.
7 Hij kwam als getuige, om van het licht te getuigen, opdat iedereen door hem zou geloven.
8 Hij was niet zelf het licht, maar hij was er om te getuigen van het licht: 9 het ware licht, dat ieder mens verlicht en naar de wereld kwam.
10 Het Woord was in de wereld, de wereld is door hem ontstaan en toch kende de wereld hem niet.
11 Hij kwam naar wat van hem was, maar wie van hem waren hebben hem niet ontvangen.
12 Wie hem wel ontvingen en in zijn naam geloven, heeft hij het voorrecht gegeven om kinderen van God te worden.
13 Zij zijn niet op natuurlijke wijze geboren, niet uit lichamelijk verlangen of uit de wil van een man, maar uit God.
14 Het Woord is mens geworden en heeft bij ons gewoond, vol van goedheid en waarheid, en wij hebben zijn grootheid gezien, de grootheid van de enige Zoon van de Vader.
15 Van hem getuigde Johannes toen hij uitriep: ‘Hij is het over wie ik zei: “Die na mij komt is meer dan ik, want hij was er vóór mij!”’
16 Uit zijn overvloed zijn wij allen met goedheid overstelpt.
17 De wet is door Mozes gegeven, maar goedheid en waarheid zijn met Jezus Christus gekomen.
18 Niemand heeft ooit God gezien, maar de enige Zoon, die zelf God is, die aan het hart van de Vader rust, heeft hem doen kennen.
Noot
(1:3-4) en zonder dit is niets ontstaan van wat bestaat. In het Woord was leven – Ook mogelijk is de vertaling: ‘en zonder dit was er niets. Wat bestaat, had leven in het Woord’.Noot
(1:18) de enige Zoon, die zelf God is, die – Andere handschriften lezen: ‘de enige Zoon, die’.

Volgens mij kun je uit dit Bijbelgedeelte toch alles verklaren.

Laatst aangepast door
LEONARD480
op vrijdag 8 april 2011, 12:19
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 12:20

LEONARD480 schreef:
Er zijn speciale programma’s voor Youtube Frankt...weet niet welke versie jij hebt van moviemaker en of daar de ondersteuning voor youtube aanwezig is. MP3 is een compressie van het originele audio bestand en in de regel gaat er altijd bepaalde tonen die je niet hoort verloren ....ook de kwaliteit kun je hiermee regelen ....Tevens heb je ook WMA van microsoft en ook Apple heeft ook zo zijn mediabestand. Weet dat Pinnacle wel de mogelijkheid had om een youtube film/audio te maken. Er zal ongetwijfeld wel een gratis versie aanwezig zijn op het internet. Misschien dat je een demo kan downloaden van pinnacle (een trialversie) ..of een oem versie via marktplaats.

hoi Oeps, ik heb movie maker 2.1 van windows op de computer staan. Die stond er al op. Ik heb dan gewoon een MP3-bestand gebruikt met wat foto's erbij...het is aardig gelukt. Bij mij was het om het liedje te doen dus heb ik niet veel aandacht besteed aan het visuele aspect. Op mijn profiel staat nu ergens een youtube link. De klank klinkt mooi.

Ik ga zeker jouw advies eens bekijken. Nu vind ik het al plezierig om zo iets te doen.

Dank je wel. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 12:23

GRIFFIN748 schreef:
www.weeronline.nl ziet het somber in:

http://www.weeronline.nl/Europa/Nederland/Ede/4057576

80% kans op 11 mm regen. nou kan je daar ook geen peil op trekken, want ik heb daar wel eens 20% kans op 0 mm regen meegemaakt.. maar echt vrolijk word je van dit vooruitzicht niet. gelukkig kan er in een week tijd nog een hoop veranderen.

Verraste, verbaasde smiley 0 mm regen??? Dan regent het toch niet??? Ik begrijp er niets meer van. Misschien moeten we morgen maar picknicken...
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 12:25

.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 7 mei 2011, 03:24
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 12:27

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley 0 mm regen??? Dan regent het toch niet??? Ik begrijp er niets meer van. Misschien moeten we morgen maar picknicken...

ik vond het ook een beetje raar, toen ik het zag staan. ik bedoel; zeg dan gewoon dat het de hele dag droog blijft Clown smiley

komend weekend heeft wel de beste papieren voor een picknick, heb ik gezien, met 20 graden op zondag! wel jammer dat ik dan moet werken (late dienst). en effe de pick-nickboel omgooien naar morgen is ondoenlijk, denk ik.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 12:28

FRANKT627 schreef:
Kerken klussen bij...een uitzending van 'UItgesproken' gisteren op Ned 2 besteedde aandacht aan de nevenactiviteiten van enkele kerken. In sommige werden feesten gehouden of er ze worden verhuurd voor andere doeleinden. Een pastorij ergens in Zeeland wordt een B&B...dit alles om de inkomsten te verhogen...

Kan dat vroeg ik me af?

http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1093243

Het item start op 05.30 min.

Knipoog smiley

Sommige dingen vind ik wel kunnen Frank, dat van die B&B is in de pastorij naast de kerk, en als die al leeg stond dan is dit wel een leuke bron van inkomsten.
De evangelische gemeente in Leleystad verhuurt de kerk doordeweeks als congres- en vergadercentrum, waarvan de opbrengst jaarlijks tussen de 150.000 en 200.000 ligt. Dit geld gaat niet alleen naar onderhoud maar ook voor een groot deel naar evangeliesatie doeleinden. Toch vond ik dat de eigenlijke doelstelling, het kerk zijn, daar een beetje ondersneeuwde.
Dat van de Laurenskerk vond ik persoonlijk niet kunnen, de tegenstellingen in het gebruik zijn te groot m.i. De kerk als feesttent gebruiken heb ik wel een probleem mee, nee dan gaat mijn voorkeur meer uit naar een activiteit als "Nederland zingt".
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 12:31

GRIFFIN748 schreef:
i de pick-nickboel omgooien naar morgen is ondoenlijk, denk ik.

Het aloude gezegde luidt: 'Waar een wil is, is de redding van het verdronken kalf in de porseleinkast weg.'

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 12:36

CROSSROAD317 schreef:
Sommige dingen vind ik wel kunnen Frank, dat van die B&B is in de pastorij naast de kerk, en als die al leeg stond dan is dit wel een leuke bron van inkomsten.
De evangelische gemeente in Leleystad verhuurt de kerk doordeweeks als congres- en vergadercentrum, waarvan de opbrengst jaarlijks tussen de 150.000 en 200.000 ligt. Dit geld gaat niet alleen naar onderhoud maar ook voor een groot deel naar evangeliesatie doeleinden. Toch vond ik dat de eigenlijke doelstelling, het kerk zijn, daar een beetje ondersneeuwde.
Dat van de Laurenskerk vond ik persoonlijk niet kunnen, de tegenstellingen in het gebruik zijn te groot m.i. De kerk als feesttent gebruiken heb ik wel een probleem mee, nee dan gaat mijn voorkeur meer uit naar een activiteit als "Nederland zingt".

Ik ben het volkomen met je eens Cross. In katholieken kerken, waarschijnlijk ook in protestantse kerken, wordt wel eens een klassiek concert of een koor ten gehore gebracht. Dat is toch weer heel wat anders dan de profane feestjes zoals in de Laurenskerk. Jezus verjoeg ook met rede de handelaars uit het huis van de Heer. De eerbied en het sacrale moet toch wel een beetje in stand gehouden worden.

FT
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 12:38

THOMAS968 schreef:
Het was inderdaad een vrucht maar het is in het spraakgebruik een appel geworden he. Ik denk niet dat Eva van te voren haar Mac heeft geraadpleegd. Knipoog smiley Ik heb Apple maar met appel vertaald, het was een klein taalgrapje.

Thomas, gelooft niet alles.

Valt dat nou onder "begrijpend lezen" of onder "tussen de regels doorlezen" Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 12:41

CROSSROAD317 schreef:
Valt dat nou onder "begrijpend lezen" of onder "tussen de regels doorlezen" Smiley die vol vragen zit

Begrijpend tussen de regels lezen kan wel eens onbegrijpende begrippen verklaren Knipoog smiley denk ik...
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 12:49

FRANKT627 schreef:
Begrijpend tussen de regels lezen kan wel eens onbegrijpende begrippen verklaren Knipoog smiley denk ik...

Dat vind ik een hele sterke, Frank. Geweldig! Onbegrijpend interpreteer ik dan maar als onbegrijpbaar.

Thomas, houdt van taal.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 13:07

MARIO216 schreef:
Het gaat erover of vrouwen eicellen in mogen vriezen. Of het ethisch verantwoord is om je eicellen in te vriezen als je single bent. Je bent 35 nog geen man en je wilt toch nog kinderen........

Mag je eitjes reserveren in de vriezer.

Mario, een man.

Het gaat dus om uitstellen van een (mogelijke) zwangerschap.
Maar hoe vaak gebeurt dat al niet op manieren die als algemeen geaccepteerd worden?? Denk eens aan voorbehoedsmiddelen als de pil of het condoom.
Daanaast was er een reden dat vrouwen tussen de 30 en 35 jaar eicellen laten invriezen volgens mij voor de betere "kwaliteit" van de eicel en daardoor minder kans op complicaties bij zwangerschap op latere leeftijd.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 13:27

DAVID923 schreef:

Ik snap niet goed waarom je de naam Henri Nouwen aanhaalt in dit verband.
Ik weet niet of je zijn werken (boeken) kent en hebt gelezen, maar dan zou je waarschijnlijk zijn naam niet in deze context plaatsen.
Als je zijn werken (boeken) niet kent, zou ik zeggen: lees het boek "kun je de beker drinken" eens heel aandachtig door.
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/kun-je-de-beker-drinken/1001004002524838/index.html
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 13:28

CROSSROAD317 schreef:

ben het met je eens ,maar wat houd kerk zijn in ,voor mij is dat gemeente zijn en die bestaat uit mensen niet uit een gebouw,
uiteindelijk zijn er ook vele gemeentes die gebouwtjes huren zoals bv buurthuizen of scholen waar ze hun kerkdiensten houden.en ook daar worden veel andere activiteiten gehouden.
maar als een kerkgebouw wat specifiek voor de gemeente diensten gebouwd is moet men het daar ook voor houden,maar vele kerken lopen /liepen leeg en dan kregen zulke gebouwen een andere bestemming of ze werden gesloopt.
zo zit in eindhoven een kerkgebouw wat nu een indoor kinderspeelpaleis is geworden,hier een kerkje wat nu van een theather gezelschap is en als buurthuis.
wat vinden jullie daarvan ??????
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 13:35

FRANKT627 schreef:
Misschien moeten we morgen maar picknicken...

HEREN; HEREN;
misschien mogen madelief en ik de regie houden van de picknick?

gaan jullie gerust gezellig samen voorgenieten morgen, de picknick van de groep staat gepland, en wordt niet verzet.

alle (ongeveer) zestig mensen hebben díé dag in hun agenda vrij gehouden, dus geen wispelturige toestanden; we houden ons aan de afspraken en planning;

zaterdag 16 april; picknicken in ede op de heide. Engeltje smiley

.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op vrijdag 8 april 2011, 13:36
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 13:40

daarom zei ik al: 'ondoenlijk' Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 13:42

[quote=HANNAH810]HEREN; HEREN;
misschien mogen madelief en ik de regie houden van de picknick?

gaan jullie gerust gezellig samen voorgenieten morgen, de picknick van de groep staat gepland, en wordt niet verzet.

alle (ongeveer) zestig mensen hebben díé dag in hun agenda vrij gehouden, dus geen wispelturige toestanden; we houden ons aan de afspraken en planning;

zaterdag 16 april; picknicken in ede op de heide. Engeltje smiley

Pfff, we mogen zelfs al niets meer zeggen. Boze smiley stoute Hannah...
Ik bekeek net het Belgische weerbericht op teevee en het ziet er inderdaad niet goed uit. Misschien is het beter om dan maar te wachten tot in mei om zo ver te rijden Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 13:46

van het afgelopen weekend de film Sonny Boy gezien en daar danste ze in de regen...schijnt gebruikelijk te zijn in Suriname ...misschien een idee voor de picknick ??? ..of onder de party tenten ...

Maar denk wel, dat de dames van de organisatie.. het prima op de rails hebben staan.. Lachende smiley

maar ja weet ook niet alles hé ...heb per slotte nooit meegemaakt

Laatst aangepast door
LEONARD480
op vrijdag 8 april 2011, 13:50
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 14:08

Thomas de bron is van ap geelhoed. zeker niet calvinistisch, verkeerd gegokt. en wetticisme leg je mij/de schrijver in de mond.

http://www.toetsalles.nl/belond3.htm

hij staat tussen de lijst, en is wel zeker goed onderbouwd.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 14:11

het is wel voor God spelen, net als euthanasie, abortus, donor zijn of ontvangen , een mens proberen te klonen via DNA, etc etc.

Ik geef toe, als je me vraagt waar ligt de grens dan is dat lastig soms, maar deze gevallen zijn zeer duidelijk.

Laatst aangepast door
DAVID923
op vrijdag 8 april 2011, 14:12
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 14:15

FRANKT627 schreef:
stoute hannah Boze smiley

belgische mopperpot........ Clown smiley

wacht nou eerst het weerbericht van volgende week maar eens af, frank; dat verandert vast nog tien keer voor we acht dagen verder zijn.
ik wens je een mopperige middag............hahaha....... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zaterdag 9 april 2011, 14:15
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2163 2164 2165 2166 2167 2168 2169 ... 6194 Volgende
Pagina 2166 van 6194