ChristianMatch

Forum

Niet verlengen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2187 2188 2189 2190 2191 2192 2193 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 13:00

FRANKT627 schreef:
Wel, we zijn erg blij dat je dan toch voor CM kiest Lachende smiley

'dan' is een tijdstip waar ik niks mee kan, en dus ook niks mee doe
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 13:14

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ja, ik heb al beloofd op een andere topic dat ik geen mails meer zou sturen om zo de mailboxvervuiling tegen te gaan en nu durf ik ook al niets meer op het forum schrijven...
Waar gaat het heen?

Geen idee Frank waar het heen gaat........denk dat het heeeeel stil gaat worden op CM dan ......... Smiley met dichtgeplakte mond

lijkt me nu ook weer niet de bedoeling....maar ik kan het mis hebben Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 13:30

Denk dat chat goede dingen zegt.
Veder vraag ik me ook af of de christen niet eerst moet leren aan zichzelf te sterven en zelfverloochening te leren IPV zelfvervulling en zelfverwezelijking. God gericht IPV Zelfgericht.
Wat wil je met die gaven, is het een doel of een middel?

Verder is de vraag of die gaven vandaag nog wel gegeven worden door de Geest, want Die bepaalt het , hoe , wat, waar,welke gaven en wanneer.
niet wij.

Zelf denk ik dat wonderen en tekenen, en gaven op het zendingsgebied zeker gegeven worden, getuigenissen genoeg.
Tot stichting van de eigen kerk? meh..Geloof best dat er echte manifestaties zijn en echte gaven van de Geest, maar heb te veel vals vuur gezien om er niet kritisch en toetsend mee om te gaan.
Ben in kerken geweest waar er manifestaties waren die echt niet volgens paulus en de Bijbelse richtlijnen waren. Geen orde, maar chaos, geen vertaling van de tongen, rollen en bibberen op de grond...als dat van de Heer is....

Maar goed wil het kind niet met het badwater (excessen) weggooien.
Zelf denk ik dat we vandaag de dag meer hebben aan deze gaven:

ef 4:

11 En Hij heeft zowel apostelen als profeten gegeven, zowel evangelisten als herders en leraars, 12 om de heiligen toe te rusten tot dienstbetoon, tot opbouw van het lichaam van Christus, 13 totdat wij allen de eenheid des geloofs en der volle kennis van de Zoon Gods bereikt hebben, de mannelijke rijpheid, de maat van de wasdom der volheid van Christus. 14 Dan zijn wij niet meer onmondig, op en neder, heen en weder geslingerd onder invloed van allerlei wind van leer, door het valse spel der mensen, in hun sluwheid, die tot dwaling verleidt, 15 maar dan groeien wij, ons aan de waarheid houdende, in liefde in elk opzicht naar Hem toe, die het hoofd is, Christus.

*
Er is zoveel anti-intellectualisme vandaag de dag, alles gaat over gevoel en ervaring, zonder toetsing en Bijbelkennis. daarom denk ik dat de kerk zich meer op de bovenstaande tekst moet richten.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMINA461

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 13:34

Ook ik ga met 16 april a.s.stoppen met CM,lees regelmatig het
forum,maar het is een closegroep waar je niet gauw tussen
komt.
En jullie zijn zoveel jonger dan ik.

Dus wens jullie die blijven veel geluk en wijsheid.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 13:54

[quote=DAVID923]

Verder is de vraag of die gaven vandaag nog wel gegeven worden door de Geest, want Die bepaalt het , hoe , wat, waar,welke gaven en wanneer.
niet wij.

Hoe kun jij je nu afvragen of die gaven vandaag de dag nog gegeven worden door de Geest.. ? Er staat toch nergens in de Bijbel dat dit stukje (of welke Bijbeltekst dan ook) alleen maar van toepassing is op die tijd...
Sorry David, maar hierin kan ik jou echt even niet volgen Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 13:55

CROSSROAD317 schreef:
Heb jij de bijbel bestudeerd om te weten wat de gaven zijn die de Geest ons wil geven ?? Dan was je dus ook al indirect bezig met een analyse van wat gaven zijn toch??
En ik denk dat je tijdens je opleiding, zeker college hebt gehad over de gaven van de Geest.

Is zelfontdekking verkeerd dan, het is m.i. zelfs heel goed om te weten wie je bent. Als je weet wie je bent kun je ook grenzen stellen en die grenzen zijn zelfs noodzakelijk voor een goed functioneren. En zelfontdekking om te weten wie je mag zijn in Christus is volgens mij ook niet verkeerd, het geeft je namelijk de mogelijkheid om je nog meer open te stellen voor datgene wat Hij met je wil doen.
Zelfverheerlijking heeft niets maar dan ook niets te maken met zelfontdekking, hiermee zet je zelfs je eigen suggestieve mening boven dat van de bijbel.
Psalm 139:23
Doorgrond mij, God, en ken mijn hart,
peil mij, weet wat mij kwelt,
24 zie of ik geen verkeerde weg ga,
en leid mij over de weg die eeuwig is.
David vraagt God om hem helemaal te onderzoeken, te doorgronden, om te zien of hij niet de verkeerde weg gaat, en dan vraagt David, leid mij, zoals ik ben, over de weg die eeuwig is.
David weet wie hij is, hij kent zijn tekortkomingen, en dat brengt hij voor het aangezicht van God.

Ik durf te zeggen dat ik ondertussen vrij goed weet wie ik ben en wie ik ben in Christus, wat mijn sterke en zwakke punten zijn. Waar ik aan moet werken of wat ik wil uitbouwen. Ik weet ook wat mijn gave is / gaven zijn die ik nu heb, maar dat wil niet zeggen dat de Geest mij niet geeft waarvoor Hij me op dat moment nog anders wil gebruiken of inzetten.
Zelfonderzoek is op zijn tijd wel eens goed, jezelf een spiegel voor houden en eens kritisch naar jezelf durven kijken. Maar ik krijg de indruk dat heel veel mensen dat nooit doen omdat ze bang zijn om door de mand te vallen, dat hun zelfbeeld niet is wat het is.

Denk dat Calvijn het wel niet met me eens zou zijn geweest .... Huilende smiley, smiley in tranen

Nou ik ga zo maar ff naar de boekhandel, want zo langzamerhand wil ik in ieder geval weten wat er in dit boek staat.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 13:58

HERMINA461 schreef:
komt.

Het is toch echt een kwestie van bijdragen leveren. En het is een discussieforum, dus mensen zijn het per definitie niet met elkaar eens. Bedenk dat vroeger een aantal mensen als een soort inquisitie functioneerde, waarbij andersdenkenden de weg kwijt waren of niet goed bij hun hoofd. Die standpunten kom je nog wel tegen maar er is nu echt een breed scala van meningen en doorgaans gaat het redelijk respectvol. En het is bepaald geen close groepje die de serieuze dingen schrijft, bij de gezelligheidsonderwerpen wel, dat is zo.

Thomas, gezellig discussiƫren moet ook kunnen.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 13:58

GRIFFIN748 schreef:
Cm kan misschien niet zonder Saabrijder, maar de Saabrijder kan perfekt zonder CM.

Wat is CM zonder een Saab-rijdende mopperpot? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 13:59

LISA610 schreef:
Wat is CM zonder een Saab-rijdende mopperpot? Clown smiley
ehm, gezellig?

ik kan je een aantal redenen geven waarom ik hier niet zou (mogen?) zijn. de vraag is echter of je die wil weten.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 13:59

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ja, ik heb al beloofd op een andere topic dat ik geen mails meer zou sturen om zo de mailboxvervuiling tegen te gaan en nu durf ik ook al niets meer op het forum schrijven...
Waar gaat het heen?

Nou ja, dat maakt niet uit want we zouden toch gaan daten zonder al dat gedoe als chatten en mailen toch... Scheelt ook weer het risico op afknappen wegens taalfouten Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 14:00

GRIFFIN748 schreef:
ehm, gezellig?

ik kan je een aantal redenen geven waarom ik hier niet zou (mogen?) zijn. de vraag is echter of je die wil weten.

Nou je maakt mij wel heel nieuwsgierig, want ik kan me werkelijk geen enkele reden bedenken waarom jij hier niet zou mogen zijn.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 14:06

HERMINA461 schreef:
komt.

Het zijn inderdaad veelal dezelfde mensen die in het forum wat melden maar dat betekent niet dat andere niet welkom zijn om wat te posten. Of ze nu piepjong zijn of al een zekere gezegende leeftijd hebben, hun meningen, opmerkingen, taalfouten, perfecte spelling...kortom: hun pennenvruchten zijn steeds welkom. Knipoog smiley

Frank
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 14:07

LISA610 schreef:
Nou ja, dat maakt niet uit want we zouden toch gaan daten zonder al dat gedoe als chatten en mailen toch... Scheelt ook weer het risico op afknappen wegens taalfouten Knipoog smiley

Ja, dat was ik alweer vergeten door al die heisa. We mailen en chatten niet...gelukkig bestaat er ook nog zoiets als de Skype Knipoog smiley

Maar als jij dan Fries praat versta ik er niets van... Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
FRANKT627
op woensdag 13 april 2011, 14:08
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 14:12

IMKE917 schreef:
Wel jammer dat CM geen spellingscontrole heeft .......... Twijfelende smiley
lastig hoor, nu moet je alles eerst in Word maken en dan knippen en plakken....... Boze smiley
en daar houden de forum lezers ook niet van.... Huilende smiley, smiley in tranen

je zou bijna niets meer durven plaasten hier zeg Gefrustreerde smiley

Firefox gebruiken als browser, dan kun je je spelling wel checken binnen CM. Bedenk dat een spellingchecker niet afdoende is. Als mensen letten op wat een persoonlijk voornaamwoord en wat een voltooid deelwoord is, dan zijn de meeste fouten al opgelost. En inderdaad, dat moet dan bij elk werkwoord. Maar ik zie ook behoorlijk opgeleiden op het forum daar de fout mee ingaan. Ik vind echter vooral dat mensen die wat minder goed spellen ook hun mening moeten kunnen geven. Dyslexie is meestal wel een rotsmoes, dat is waar. Maar moet iemand nu zijn mond houden omdat hij niet zo goed kan spellen? Dat gaat me te ver.

Thomas, is voor zichzelf wat strenger.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 13 april 2011, 16:54
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 14:12

Wat een voorspelbare reacties weer zeg. Het getuigt niet van een bewustzijn dat het Nederlands bewaard moet zien te worden. De taalverloedering neemt ook op dit forum weer toe. Er is niks zo irritant als je merkt dat iemand zijn best niet doet om gewoon verzorgd taalgebruik te gebruiken. Het is voor velen je visitekaartje op deze site en je mag daar best wel zorgvuldiger mee omgaan vind ik.
Het is ook jammer, dat bij sommige stukken, die inhoudelijk interessant zijn, op deze manier op hun waarde en geloofwaardigheid inboeten. Geef mij dan maar de leraar, die een verslag weigert aan te nemen, omdat het vol staat met taalfouten.
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 14:14

CHATULIEM619 schreef:
Wat een voorspelbare reacties weer zeg. Het getuigt niet van een bewustzijn dat het Nederlands bewaard moet zien te worden. De taalverloedering neemt ook op dit forum weer toe. Er is niks zo irritant als je merkt dat iemand zijn best niet doet om gewoon verzorgd taalgebruik te gebruiken. Het is voor velen je visitekaartje op deze site en je mag daar best wel zorgvuldiger mee omgaan vind ik.
Het is ook jammer, dat bij sommige stukken, die inhoudelijk interessant zijn, op deze manier op hun waarde en geloofwaardigheid inboeten. Geef mij dan maar de leraar, die een verslag weigert aan te nemen, omdat het vol staat met taalfouten.

en hierbij is het bewijs weer eens geleverd:

Chat heeft geen gevoel voor humor.

Q.E.D.

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op woensdag 13 april 2011, 14:16
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 14:18

THOMAS968 schreef:
Firefox gebruiken als browser, dan kun je je spelling wel checken. Bedenk dat een spellingchecker niet afdoende is. Als mensen letten op wat een persoonlijk voornaamwoord en wat een voltooid deelwoord is, dan zijn de meeste fouten al opgelost. Maar ik zie ook behoorlijk opgeleiden op het forum daar de fout mee ingaan. Ik vind echter vooral dat mensen die wat minder goed spellen ook hun mening moeten kunnen geven.

Thomas, is voor zichzelf wat strenger.

persoonlijk voornaamwoord...voltooid deelwoord Smiley die vol vragen zit
De moeilijke termen zijn weer in de aanbieding... Knipoog smiley

Dit is een onderwijs-date-site geworden. Is dit geen unicum?
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 14:24

FRANKT627 schreef:
persoonlijk voornaamwoord...voltooid deelwoord Smiley die vol vragen zit
De moeilijke termen zijn weer in de aanbieding... Knipoog smiley

Dit is een onderwijs-date-site geworden. Is dit geen unicum?

Die twee dingen worden toch echt op de basisschool onderwezen, Frank. Knipoog smiley Maar ik neem aan dat je het met een glimlach stelt.

Thomas, iemand die goed spelt, is een speld in de hooiberg. Engeltje smiley

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 13 april 2011, 15:01
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 14:32

DAVID923 schreef:
Denk dat chat goede dingen zegt.
Veder vraag ik me ook af of de christen niet eerst moet leren aan zichzelf te sterven en zelfverloochening te leren IPV zelfvervulling en zelfverwezelijking. God gericht IPV Zelfgericht.
Wat wil je met die gaven, is het een doel of een middel?

niet wij.

Zelf denk ik dat wonderen en tekenen, en gaven op het zendingsgebied zeker gegeven worden, getuigenissen genoeg.
Tot stichting van de eigen kerk? meh..Geloof best dat er echte manifestaties zijn en echte gaven van de Geest, maar heb te veel vals vuur gezien om er niet kritisch en toetsend mee om te gaan.
Ben in kerken geweest waar er manifestaties waren die echt niet volgens paulus en de Bijbelse richtlijnen waren. Geen orde, maar chaos, geen vertaling van de tongen, rollen en bibberen op de grond...als dat van de Heer is....

Maar goed wil het kind niet met het badwater (excessen) weggooien.
Goede vraag die je stelt. Zijn de gaven een doel op zich? Veel mensen vinden dat van wel, terwijl ik het een middel vind, dat God de mens geeft om Zijn koninkrijk te bouwen en te onderhouden. En natuurlijk zijn ze nog steeds nodig, bv. die openbaringsgaven als profetie, een woord van kennis en een woord van wijsheid.
Het valt me op, dat je relatief mild in je bijdrage bent over dit onderwerp. Hoewel je excessen hebt meegemaakt, laat je de mogelijkheid toch open dat God op deze manier kan werken.
Wat betreft de nadruk op zelfkennis en zelfverheerlijking, helaas is het een geestelijk kwaad wat maar niet uit te bannen is. We leven in een tijd waar de nadruk heel sterk op het individu ligt, en in de gemeentes krijgen we er ook mee te maken. De stap van innerlijke genezing naar inner healing is heel klein...In vorige bijdragen heb ik al duidelijk gemaakt, dat dit m.i. niet tot de taak van de gemeente hoort....
DAVID923 schreef:
Zelf denk ik dat we vandaag de dag meer hebben aan deze gaven:
ef 4:

11 En Hij heeft zowel apostelen als profeten gegeven, zowel evangelisten als herders en leraars, 12 om de heiligen toe te rusten tot dienstbetoon, tot opbouw van het lichaam van Christus, 13 totdat wij allen de eenheid des geloofs en der volle kennis van de Zoon Gods bereikt hebben, de mannelijke rijpheid, de maat van de wasdom der volheid van Christus. 14 Dan zijn wij niet meer onmondig, op en neder, heen en weder geslingerd onder invloed van allerlei wind van leer, door het valse spel der mensen, in hun sluwheid, die tot dwaling verleidt, 15 maar dan groeien wij, ons aan de waarheid houdende, in liefde in elk opzicht naar Hem toe, die het hoofd is, Christus.

*
Er is zoveel anti-intellectualisme vandaag de dag, alles gaat over gevoel en ervaring, zonder toetsing en Bijbelkennis. daarom denk ik dat de kerk zich meer op de bovenstaande tekst moet richten.
In bovenstaande tekst worden bedieningen genoemd, en dat is wat anders dan gaven...Gelukkig zijn er mensen zoals jij, die wel durven na te denken. Een waardevolle bijdrage

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 13 april 2011, 14:33
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 14:34

CROSSROAD317 schreef:
Een van de gaven is wijsheid ..... Engeltje smiley Dus ik zwijg verder maar .... Smiley met dichtgeplakte mond
Wat een vreselijk cynische opmerking weer, Cross.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 14:50

LISA610 schreef:
Idd Frank. Dus met andere woorden: even weer met beide benen op de grond Chat. Vergissen is menselijk en een taalfout is snel gemaakt, zeker in de chatbox. Niemand is onfeilbaar, zelfs jij niet. En ik ben het ook niet met jou eens als je zegt dat mensen die taalfouten maken per definitie slordig zijn in het dagelijks leven. Ik ken genoeg mensen die uitermate netjes zijn en toch wel eens een taalfout maken, so what.

Overigens is het ook niet zo dat een taalfout in een sollicitatiebrief per definitie leidt tot een afwijzing. Dit hangt ook af van de functie waarnaar gesolliciteerd wordt. Voor een secretaresse gelden bijv. heel andere criteria dan voor een functie waarin niet hoeft te worden gecorrespondeerd.
Iedereen maakt wel eens een taalfout, maar dit gaat verder dan wel eens, dit neemt bij sommige mensen chronische vormen aan. Elk werkwoord in de tegenwoordige tijd met een d schrijven, waar slaat dat op? vb: hij vormd, hij bestaad, hij leefd...dit zijn voorbeelden die ik hier gelezen heb. En niet van mensen die niet beter weten, maar van mensen die te slordig zijn geworden, omdat anderen dat zomaar accepteren. En als ze daar op gewezen worden, vinden ze het kinderachtig...
Wat betreft de sollicitatiebrief, het is nog steeds zo, dat je schrijftaal een grote rol speelt. Maar er zijn ook andere situaties waarin het belangrijk is, dat je goed moet kunnen schrijven.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 14:51

GRIFFIN748 schreef:
en hierbij is het bewijs weer eens geleverd:

Chat heeft geen gevoel voor humor.

Q.E.D.

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Dat ik hier geen humor inzie, betekent niet dat ik geen gevoel voor humor heb...
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 14:52

even wat Gouwe Ouwe Nederpop tussendoor:

Ik kan wel zeggen wat ik voor je voel
Wat ik van je wil en hoe ik het bedoel
Ik kan vertellen hoe ik het ervaar
De glimlach om je mond, de lichtval op je haar

refr.
Maar ik kan veel beter zwijgen
Oh, ik kan veel beter zwijgen

Je kan wel merken hoe ik je bekijk
Wat ik van je denk, je ogen steeds ontwijk
Je kunt wel voelen hoe ik om je geef
Dat ik van je hou, waarvoor ik nu nog leef

refr.

Ik kan wel zeggen wat ik fantaseer
Wat ik met je wil en ook nog wel wanneer
Ik kan wel raden wat je zeggen zal
Als ik je vertel dat ik op je val

refr.

Scoobeedeedooa
Ik kan wel zingen van geluk
Want als ik niks probeer
Dan kan er ook niks stuk

'k Wil je dag en nacht bekijken
Tot ik alles van je weet
Met alle mensen vergelijken
Mensen die ik toch vergeet
'k Wil je aan me laten wennen
Tot je ook iets in me ziet
'k Wil je langzaam leren kennen
Maar misschien wil jij dat niet

Ik kan wel zeggen wat ik voor je voel
Wat ik van je wil en hoe ik het bedoel
Ik kan wel zeggen wat ik fantaseer
Wat ik met je wil en ook nog wel wanneer

refr.

Je kan wel merken hoe ik je bekijk
Wat ik van je denk, je ogen steeds ontwijk
Je kunt wel voelen hoe ik om je geef
Dat ik van je hou, waarvoor ik nu nog leef

refr.

http://www.youtube.com/watch?v=zSmgp0a1RaQ

Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op woensdag 13 april 2011, 14:54
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 15:12

CHATULIEM619 schreef:
Dat ik hier geen humor inzie, betekent niet dat ik geen gevoel voor humor heb...

ik zie er ook geen humor in, wel een taalfout...

Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 15:14

ik hou niet van muggenzifterij
Naar boven

Auteur Bericht
HENDRIK243

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 15:18

HANNAH810 schreef:
is er toevallig iemand vanuit de omgeving van alphen aan de rijn, die een mannelijke passagier mee kan nemen richting picknick?

hoi Hannah,
misschien kom ik zaterdg ook ?
Ik zie dat er zoveel mensen al zijn, ik denk dat ik met de fiets kom.
Vorig jaar was het ook gezellig.
Dus : onder voorbehoud..
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 15:20

MARISKA601 schreef:
ik hou niet van muggenzifterij

dat doe ik ook niet, ik ben aan het haarkloven
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 15:36

FRANKT627 schreef:
Ja, dat was ik alweer vergeten door al die heisa. We mailen en chatten niet...gelukkig bestaat er ook nog zoiets als de Skype Knipoog smiley

Maar als jij dan Fries praat versta ik er niets van... Gefrustreerde smiley

Ach Frank, ik ben al bezig met een spoedcursus Nederlands voor komende zaterdag. Met een klein beetje mazzel zal ik me wellicht weten uit te drukken in de Nederlandse taal. Kun je gelijk de proef op de som nemen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 15:38

Gelukkig houden bloemen van mensen ...zucht...

Spreek, liever in een wat creatievere en natuurlijker vorm tot mensen.

Het maakt mensen vrolijk en geeft de ander een positieve emotie Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 15:49

LEONARD480 schreef:
Gelukkig houden bloemen van mensen ...zucht...

Spreek, liever in een wat creatievere en natuurlijker vorm tot mensen.

Het maakt mensen vrolijk en geeft de ander een positieve emotie Lachende smiley

Bloemen houden helemaal niet van mensen, het is hun dood.

Thomas, houdt wel van bloemen.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2187 2188 2189 2190 2191 2192 2193 ... 6194 Volgende
Pagina 2190 van 6194