| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 19:11
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Provençaals gemarineerde filetlapjes, gebakken krieltjes, haricots verts en een lekkere frisse salade erbij....
Eet smakelijk allemaal  |
ik vind dat sommige gerechten hier niet mogen gepubliceerd worden... ...hier is het alweer een boterham...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 19:12
|
|
|
|
|
vooruit kijken, dan zie je d schaduw achter je niet meer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THIRZA120
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 19:16
|
|
|
|
Eens was ik een vreemd’ling voor God en mijn hart. Ik kende geen schuld en ‘k gevoelde geen smart. Ik vroeg niet: “Mijn ziele, doorziet gij uw lot? Hoe zult gij rechtvaardig verschijnen voor God?”
Al sprak daar een stem uit de heilige blaân van ‘t Lam, met de zonden der wereld belaân, ik zocht bij de kruispaal geen veilige wijk, ‘k stond blind en van verre, in mij zelven zo rijk.
Ik deed als Jeruzalems dochters weleer, ik weend’ om de pijn van mijn lijdende Heer, maar dacht er niet aan, dat ik zelf door mijn schuld Zijn kroon had gevlochten, Zijn beker gevuld.
Maar toen mij God Geest aan mij zelf had ontdekt, toen werd in mijn ziele de vreze gewekt. Toen voeld’ ik wat eisen Gods heiligheid deed. Daar werd al mijn deugd een wegwerpelijk kleed.
Toen vlucht’ ik tot Jezus. Hij heeft mij gered! Hij heeft mij verlost van het vonnis der wet! Mijn heil en mijn vreugd’ en mijn leven werd Hij. Ik boog m’, en geloofd’, en mijn God sprak mij vrij!
Nu ken ik die waarheid, zo diep als gewis, dat Christus alleen mijn gerechtigheid is. Nu tart ik de dood, nu verwin ik het graf. Nu neemt mij geen satan de zegekroon af.
Nu reis ik getroost onder ‘t heiligend kruis naar ‘t erfgoed hierboven, naar ‘t Vaderlijk huis. Mijn Jezus geleidt mij door d’ aardse woestijn. “Gestorven voor mij!” zal mijn zwanenzang zijn.
R.M. Mc Cheyne
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 19:16
|
|
|
|
| DINI968 schreef: | <table width="90%" cellspacing="1" cellpadding="3" border="0" align="center"><tr> <td><span class="genmed"><b>CROSSROAD317 schreef:</b></td></tr><tr><td class="quote">Denk dat de [size=7][size=enterrrrrrrrrrrrknop bleef hangen </td></tr></table> Ik heb geen idee wat of wie er bleef hangen..............
[size=7]</span>maar ik oefen met die rot kleine lettertjes  |
En toch..............doe het me maar eens na zo een tekst.............
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 19:20
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ik vind dat sommige gerechten hier niet mogen gepubliceerd worden... ...hier is het alweer een boterham... |
Hier ook gewoon een broodje hoor..........maar wel lekker met kaas en salami.............
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 19:33
|
|
|
|
je bedoelt om een naam die jou zo bezig houd uit te schreeuwen in grote koeienletters? ik kan zijn naam nog veeeeeel groter schrijven voor je dini; doe ik je daar een plezier mee? komt ie.........
CROSSROAD317
zie je wel ik kan dat! en nog wel zonder de camouflage van al die extra toestanden......
zal ik maar stoppen je zo te plagen??
overigens; dit is een grapje, voor degenen die dat niet aanvoelen!!
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 13 april 2011, 20:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 19:44
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | as ik verbeterde wil worren zal ik maa een sleg stukkie skroive....... mensen, soms gaan je vingers sneller dan je hersenen het kunnen bijhouden...... moeten we dan op alle slakken zout gaan leggen?? als je weet wat er staat , laat het dan...... hebt ik zo gedenkt hor |
Ze spreken en schrijven echt een eigenaardig taaltje hier in Nederland. Het lijkt Scandinavistan wel of zoiets. Gelukkig zijn wij Belgen toch heel wat ernstiger... We hebben al veel meer het Nederlands Dictee gewonnen
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op woensdag 13 april 2011, 20:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 19:53
|
|
|
|
|
sulle we de muchen chaan sivten?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 19:54
|
|
|
|
biografie Bernard Cottret
Omschrijving De historicus Bernard Cottret tekent Calvijn in deze boeiende en menselijke biografie als de bescheiden man met een ijzeren wil, die aan de wieg stond van een nieuw type mens. Hij geeft een scherp beeld van de reformator tegen de kerkelijke, culturele en filosofische achtergrond van zijn tijd. Daarmee krijgen wij een 'Calvijn in beweging' te zien. Het werk toont ons op een zeer knappe wijze de wortels van het calvinisme. Het wordt beschouwd als de beste levensbeschrijving van Johannes Calvijn op dit moment. Het boek verscheen reeds in diverse vertalingen. Calvijn, omstreeks 1533 gewonnen voor de Reformatie, publiceert al spoedig hét theologische hoofdwerk van de gereformeerde kerkhervorming: de Institutie. Zowel in Straatsburg als in Genève, waar hij uiteindelijk zal blijven, laat de jonge schrijver zien dat hij voortreffelijk kan organiseren. Maar zijn strenge eisen roepen al heel spoedig verzet, vijandigheid en wrok op. Want deze Calvijn is een man van tegenstellingen. Hij schrikt er niet voor terug om heftig te polemiseren - Servet, een van zijn tegenstanders, sterft op de brandstapel - en wil tegelijkertijd een evangelische katholiciteit in het leven roepen; nog altijd een actueel streven. De hervormer wordt overtuigend neergezet als een bewaarder van het zuivere geloof, die even heftig de grootste openheid als de hardste intolerantie in praktijk brengt. Bernard Cottret is de oprichter van de afdeling Letteren en Talen aan de Universiteit van Versailles-Saint-Quentin. Hij is de auteur van verschillende werken over het Franse protestantisme, de geschiedenis van Engeland en het politieke en godsdienstige leven van de voorbije eeuwen. R20113 BoekDetails ISBN: 9789043507370 | Bindwijze: Gebonden | Aantal pagina's: 425 Uitgever: KokBoeken Kom dit net tegen op de vernieuwde site van boekhandel Riemer (eerder Riemer en Walinga) in Groningen.. een kleine aanvulling
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 19:57
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | je bedoelt om een naam die jou zo bezig houd uit te schreeuwen in grote koeienletters? ik kan zijn naam nog veeeeeel groter schrijven voor je dini; doe ik je daar een plezier mee? komt ie.........
CROSSROAD317
zie je wel; ik kan dat!! en nog wel zonder de camouflage van al die extra toestanden......
zal ik maar stoppen je zo te plagen??
Graag Hannah!!!!!!!!!!!!!! ik ben niet verkikkerd...............
overigens; dit is een grapje, voor degenen die dat niet aanvoelen!! |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 20:04
|
|
|
|
| DINI968 schreef: | | ben niet verkikkerd |
oke oke, ik stop.........smile..........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 20:10
|
|
|
|
muchen? prikkuh die nie dan? lah mij maar mugguh meppuh!!
ps. leuk topic, chat!! thanks!! het forum is plotsklaps een stuk minder saai.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 20:12
|
|
|
|
Ja hier was het vandaag een en al ellende met de pc floepte om de minuut van cm af. Onder tussen had ook mijn msn de laaste adem uitgeblazen. Kwam heel wat oude versies tegen. Na alles te hebben opgeruimd, een nieuwe geinstaleerd. Na veel gepier eraan doet ie het......
ps engelse versie
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op woensdag 13 april 2011, 20:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 20:15
|
|
|
|
| XABIA794 schreef: | is dat nu normaal dat ik er weer geen klap van versta thomas??  |
ja hoor Xabia.. da's heel normaal als je niet uit Friesland komt...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 20:17
|
|
|
|
|
se segge weus: taal verloedert....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 20:19
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | THOMAS968 schreef: Dat zal niet toevallen, dat valt omraak af. Achter Steenwijk hebben ze geen doel meer over ons, daar schanzeren wij geen praten aan. Persoonlijk heb ik nog nooit een boom lijden gemoogd, dus op de heide is beter. Nevens mij heb je nocht aan onnocht dat je daar heengaat, Liskje, maar een mensenzin is een mensenleven, dat zomaar weer.
Thomas, de wierheit is hurd sei de man en sloech syn wiif mei de bibel op e kop.
is dat nu normaal dat ik er weer geen klap van versta thomas?? Knipoog smiley
Het is Bokwerters, Xabia. Een taaltje van Friessprekenden die het Fries letterlijk in het Nederlands vertalen. In het Fries uitgesproken is het correct maar het mag duidelijk zijn dat het geen Nederlands is.
Thomas, het is genoeg je best te doen om goed te spellen. |
Hé Thomas.. die laatste zin: "de wierheit is hurd sei de man en sloech syn wiif mei de bibel op e kop." is wel gewoon Fries en geen bokwerters he.
Voor de niet friestalige CM-leden ff de vertaling: "De waarheid is hard zei de man en hij sloeg zijn vrouw met de Bijbel op de kop."
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 20:25
|
|
|
|
| MARY052 schreef: | Dat mijn zoon van 10 in één keer geslaagd is voor zijn type-diploma!!! Ben zo trots op hem.
Mary |
Proficiat Mary, dat typen zal hem nog heel goed van pas komen! Zeg de proficiat maar voort
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 20:26
|
|
|
|
|
Die engelse versie heb ik ook en ook bij mij heel anders en veel ellende.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 20:27
|
|
|
|
'Door te gaan maak je de weg. Je moet niet angstig zijn en stil blijven staan, maar gewoon gaan en dingen op je eigen manier doen.' Kahtleen Ferrier
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 20:32
|
|
|
|
|
Dit was slowchatten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 20:36
|
|
|
|
ja leuk he; op een gezellig uitjes topic kan dat wat mij betreft!! als we niets leuks en gezelligs meer zouden kunnen schrijven, kunnen we t hele picknick topic wel leegvegen zeker?
t is al zo saaaaaaaaaaaaaaaaaai tegenwoordig op het forum!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 20:36
|
|
|
|
Ik heb ook weer last met de site. Als ik schrijf is het net of de cursor en de letters worden tegengehouden. Ik heb al schijfopruiming gedaan en als ik op CM ben is er geen andere site open. Soms sluit CM ook plots...
Het probleem met de cookies dat ik had in het weekend is opgelost. Denk ik.
Frank (met weeral barstende hoofdpijn)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 20:39
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Die engelse versie heb ik ook en ook bij mij heel anders en veel ellende. |
Ik had de ned versie 2009 Nu dezelfde maar dan engels.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 20:39
|
|
|
|
och heden ;wat een fout woord van mijn kant al niet te weeg brengt ik word hij wordt wij worden ik werd hij werd (of is deze nu wel met dt?) wij werden er dus helemaal sappel van
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 20:41
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik had de ned versie 2009 Nu dezelfde maar dan engels. |
maar zijn jullie over het algemeen tevreden van de IE9? Of is IE8 toch nog beter?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 20:42
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Hé Thomas.. die laatste zin: "de wierheit is hurd sei de man en sloech syn wiif mei de bibel op e kop." is wel gewoon Fries en geen bokwerters he.
Voor de niet friestalige CM-leden ff de vertaling: "De waarheid is hard zei de man en hij sloeg zijn vrouw met de Bijbel op de kop." |
en wat is bokwerters? In de chatbox heb ik weer een nieuw woord geleerd. Iets als kattuks, denk ik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 20:43
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ja leuk he; op een gezellig uitjes topic kan dat wat mij betreft!! als we niets leuks en gezelligs meer zouden kunnen schrijven, kunnen we t hele picknick topic wel leegvegen zeker?
t is al zo saaaaaaaaaaaaaaaaaai tegenwoordig op het forum!! |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 20:45
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | en wat is bokwerters? In de chatbox heb ik weer een nieuw woord geleerd. Iets als kattuks, denk ik. |
Thomas schreef: Het is Bokwerters, Xabia. Een taaltje van Friessprekenden die het Fries letterlijk in het Nederlands vertalen. In het Fries uitgesproken is het correct maar het mag duidelijk zijn dat het geen Nederlands is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 20:48
|
|
|
|
|
hier was het een malse steak op de grill met pepersaus en met frisse sla erbij!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MADELIEF469
|
|
Geplaatst: woensdag 13 april 2011, 20:49