| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 12:40
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ik heb vandaag ook weer veel last met CM. Soms krijg ik weer die Cookies-melding. Dan kan ik geen mails versturen of lezen of chatten. Dan lukt het me wel om in te loggen maar als ik dan de babbelroom binnenga sluit de site weer plots. Ik wil geen firefox of Chrome. Dat is me te ingewikkeld en niet zo gebruiksvriendelijk. |
hé Frank, ik kreeg ook regelmatig deze melding, sedert ik firefox gebruik heb ik hier geen last meer van! en eigenlijk is het niet minder gebruiksvriendelijk dan google hoor!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 12:43
|
|
|
|
|
steak op de grill met rucola en vinaigrette hmm
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOMALI106
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 12:44
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Weet je wat ik een beetje spijtig vond? Dat er picknickers aankwamen terwijl er al een grote hoop CM-ers aanwezig waren. Die pas aangekomen pn-ers gingen dan bij voor hun bekende mensen zitten zonder dat ze zich voorstelde aan de anderen. Daar heb ik het een beetje moeilijk mee. Christelijkheid en beleefdheid zijn blijkbaar niet altijd met elkaar verbonden.
Frank |
Je hebt gelijk Frank, daar was ik, met m'n dochters, 1 van! Ik ben inderdaad niet zo'n held en was er het liefst als eerste geweest maar dat ging helaas niet! Bij deze nog een hand van mij! Hoop het zo een beetje goed gemaakt te hebben! Voor mij waren het trouwens allemaal "onbekende mensen" groetjes Jomali
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 12:48
|
|
|
|
| MARY052 schreef: | He Jolan,
Och dat arme kind.......ik denk dat je haar mag vertellen dat papa's en mama's hun best moeten doen om liefde te laten zien, dat ze (weet niet zo goed in welke woorden) maar dat ze hun kinderen ook niet mogen kwetsen. Dat ze de liefde ook "moeten" verdienen zeg maar.
Vertel haar vooral dat JEZUS het begrijpt wat ze voelt. Dat JEZUS ontzettend veel van haar houdt en niet boos op haar is nu ze het moeilijk vind om van haar papa te houden. Vertel haar dat JEZUS haar wil helpen met dit moeilijke stuk in haar jonge leventje. JEZUS begrijpt haar helemaal, ik denk dat dit heel belangrijk voor haar is en dat ze niet slecht is nu ze dit zo moeilijk vindt. (kan er bijna van huilen, zo'n kleine meid en dan al van die ingewikkelde dingen) (ook herkenbaar overigens)
Heel veel sterkte. Mary |
Dank je Mary!!
Verder niemand suggesties meer?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 12:53
|
|
|
|
| JOMALI106 schreef: | Je hebt gelijk Frank, daar was ik, met m'n dochters, 1 van! Ik ben inderdaad niet zo'n held en was er het liefst als eerste geweest maar dat ging helaas niet! Bij deze nog een hand van mij! Hoop het zo een beetje goed gemaakt te hebben! Voor mij waren het trouwens allemaal "onbekende mensen" groetjes Jomali |
...nadat ik het geschreven had en er pas dan over nadacht kwam ik ook tot de conclusie dat ik het ook niet zou durven. Tenzij het iemand is die ik al ken. Ook niet echt een voorbeeldig gedrag. Eigenlijk is dit ook een preek voor mezelf
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 12:56
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...nadat ik het geschreven had en er pas dan over nadacht kwam ik ook tot de conclusie dat ik het ook niet zou durven. Tenzij het iemand is die ik al ken. Ook niet echt een voorbeeldig gedrag. Eigenlijk is dit ook een preek voor mezelf  |
Is vaak of men introvert is of extravert Frank. Theatraal of juist gesloten. Lichaamstaal zegt vaak al voldoende.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOMALI106
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 13:12
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Is vaak of men introvert is of extravert Frank. Theatraal of juist gesloten. Lichaamstaal zegt vaak al voldoende. |
was mijn lichaamstaal zo duidelijk!! M'n dochters gingen achter een stoel buiten de kring zitten! Lijken op mij!!??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 13:41
|
|
|
|
ik krijg bij windows mail de error 0x800co155,2
bij msnmessenger live 80070005
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 14:00
|
|
|
|
Vanmiddag wat sneetjes bruin brood met verschillend beleg. In de namiddag eet ik ijsbergsla met patat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 14:10
|
|
|
|
[quote=MARTIN695]
Goedemiddag naamgenoot,
Bedankt voor het medeleven. Inderdaad heeft het mooie weer een positieve werking om mijn psychische gezondheid. Helaas zal het voor de lichamelijke klachten niet veel uitmaken. Ik ondervind eerder 'last' van de warmte. Denk aan een slechte nachtrust en futloosheid. Maar goed, toch vind ik dat dit weer zo mag blijven. Het is lekker warm en zonnig, dus we mogen niet klagen.
On topic: Slechtste moment van vandaag was wederom het wakker worden. Maar ondanks dat ik minder goed en lang heb geslapen, mag ik vandaag niet klagen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 14:13
|
|
|
|
|
Het mooiste moment van vandaag is dat ik al een paar uur lang zorgeloos in de zon kan zitten. Heerlijk genieten en even geen gestress van werk etc.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 14:15
|
|
|
|
|
Is er überhaupt nog contact met mensen die om welke reden dan ook niet verlengd hebben??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 14:18
|
|
|
|
| MVV749 schreef: | | Is er überhaupt nog contact met mensen die om welke reden dan ook niet verlengd hebben?? |
vaak worden er mail- en msn-adressen uitgewisseld om contact te houden, MVV.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 14:25
|
|
|
|
ik zag op verschillende profielen nog een prikbordberichtje als uitnodiging voor 16 april; misschien is het een idee om een nieuw prikbordje te plaatsen voor 21 mei, en het oude weg te halen???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 14:27
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Hoi MVV, Bedoel je te zeggen dat je "ervaart" dat dit niet zo is ? En kun je dit nader verklaren hier ? of is dat te prive' voor op het forum ? |
Ik neem aan dat het om mn laatste uiting, die over Jezus als vriend gaat?
Mijn grootste probleem met Het Geloof is dat ik te vaak twijfel. Ik ben vrij rationeel ingesteld en probeer dus ook alles te rationaliseren. Zo doe ik dat ook bij Het Geloof, al ben ik me ervan bewust dat dit niet de bedoeling is. Maar door verschillende persoonlijke dingen, betrap ik mezelf erop dat ik steeds meer het idee heb dat ik Jezus' vriend niet kan zijn. Het is niet zo dat ik het op die manier ervaar (ik voel er niets bij), maar ik maak dat op uit mijn leven. Het is eigenlijk gewoon een constatering.
Het is eigenlijk lastig uit te leggen wat ik daarmee bedoel. Ik vind het mooi dat mensen zulke dingen kunnen zeggen, maar voor mij persoonlijk is dat niet aan de orde. Eerlijk gezegd weet ik best dat hij voor ons allen een vriend is en wil zijn. Maar het rationele deel van mij blijft dat weerleggen met dingen die ik dagelijks constateer.
Ik hoop dat dit een antwoord is op je vraag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 14:31
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | vaak worden er mail- en msn-adressen uitgewisseld om contact te houden, MVV. |
Lijkt me inderdaad wel zo gezellig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 14:34
|
|
|
|
Ik vraag me zoveel dingen af. Om één ding te noemen:
Waarom is je uiterste best doen niet goed genoeg in deze maatschappij?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 14:41
|
|
|
|
| MVV749 schreef: | Ik vraag me zoveel dingen af. Om één ding te noemen:
Waarom is je uiterste best doen niet goed genoeg in deze maatschappij? |
Ik las vandaag nog een artikel waarin werd gezegd dat geld, titels en status veel belangrijker zijn. Dus...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 14:54
|
|
|
|
Ik ben proeflid om te proberen in contact te komen met andere Christenen. Ik ben op zoek naar mensen die me kunnen helpen met Het Geloof en/of naar mensen bij wie ik me niet bezwaard voel als ik wil praten over mijn geloof.
Ook mis ik de sociale contacten die ik altijd had. Door een chronische ziekte ben ik steeds meer in een sociaal isolement geraakt en mogelijk kan ik via internet weer wat sociale contacten opbouwen.
Ik ben nog vrijgezel, dus ik sta ook open voor een relatie. Omdat mijn voorkeur uitgaat naar een Christelijk meisje, zou dat op CM een 1-2tje kunnen zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 15:02
|
|
|
|
"In de omgang met vrienden waren er andere dingen die mijn geest nog meer grepen: samen praten, samen lachen en elkaar met voorkomendheid behandelen, samen mooie boeken lezen, samen gekheid maken en ernstig zijn, het soms met elkaar oneens zijn zonder verbittering, zoals men het oneens kan zijn met zichzelf, en dan met die zelden voorkomende onenigheid de haast gestage eensgezindheid kruiden; elkaar iets leren of van elkaar iets leren; afwezigen met tegenzin missen en de komenden met blijdschap ontvangen.
Deze en dergelijke dingen die uit het hart komen van mensen die van elkaar houden, waren als brandstoffen die onze harten aaneen smeedden, zodat vele harten tot één samensmolten."
Sint Augustinus (354 - 430)
Een mooie beschrijving van zijn vriendschaps-ervaringen. Ondanks ik vriendenloos ben kan ik S Augustinus heel goed begrijpen en geloof ik ook dat het mogelijk is om de vriendschap zo te ervaren als hij beschreef.
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op woensdag 20 april 2011, 15:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 15:22
|
|
|
|
| JOMALI106 schreef: | Je hebt gelijk Frank, daar was ik, met m'n dochters, 1 van! Ik ben inderdaad niet zo'n held en was er het liefst als eerste geweest maar dat ging helaas niet! Bij deze nog een hand van mij! Hoop het zo een beetje goed gemaakt te hebben! Voor mij waren het trouwens allemaal "onbekende mensen" groetjes Jomali |
Als je 21 mei ook weer komt, dan ken je al heel veel mensen van gezicht, dus echt "onbekend" zijn ze dan niet meer.... En anders zal gastvrouw Hannah vast wel zo vriendelijk willen zijn om je voor te stellen aan die "maffe" CM'ers ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 15:26
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Als je 21 mei ook weer komt, dan ken je al heel veel mensen van gezicht, dus echt "onbekend" zijn ze dan niet meer.... En anders zal gastvrouw Hannah vast wel zo vriendelijk willen zijn om je voor te stellen aan die "maffe" CM'ers ....  |
En mag ze zeker en vast mee een liedje zingen. Of solo...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 15:41
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | En mag ze zeker en vast mee een liedje zingen. Of solo...  |
Eerst maar eens solo voorzingen, voordat ze mee mag zingen in de groep .... Om het meezingen in de groep voor iedereen zo laagdrempelig mogelijk te houden, hou ik het zangniveau van Hannah en Billy aan. (Gelukkig hoort God het hart aan.)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 16:03
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Eerst maar eens solo voorzingen, voordat ze mee mag zingen in de groep .... Om het meezingen in de groep voor iedereen zo laagdrempelig mogelijk te houden, hou ik het zangniveau van Hannah en Billy aan. (Gelukkig hoort God het hart aan.)  |
Is dat nou wel zo goed plan Cross...arme everzwijnen, edelherten, kamelen, Schaapjes op de Veluwe.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 16:05
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | "In de omgang met vrienden waren er andere dingen die mijn geest nog meer grepen: samen praten, samen lachen en elkaar met voorkomendheid behandelen, samen mooie boeken lezen, samen gekheid maken en ernstig zijn, het soms met elkaar oneens zijn zonder verbittering, zoals men het oneens kan zijn met zichzelf, en dan met die zelden voorkomende onenigheid de haast gestage eensgezindheid kruiden; elkaar iets leren of van elkaar iets leren; afwezigen met tegenzin missen en de komenden met blijdschap ontvangen.
Deze en dergelijke dingen die uit het hart komen van mensen die van elkaar houden, waren als brandstoffen die onze harten aaneen smeedden, zodat vele harten tot één samensmolten."
Sint Augustinus (354 - 430)
Een mooie beschrijving van zijn vriendschaps-ervaringen. Ondanks ik vriendenloos ben kan ik S Augustinus heel goed begrijpen en geloof ik ook dat het mogelijk is om de vriendschap zo te ervaren als hij beschreef. |
Frank ik ken nog ene Sint Valentino (ook een vriendschapsman) en ja die gaf ook een bloemetje mee.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 17:27
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Is dat nou wel zo goed plan Cross...arme everzwijnen, edelherten, kamelen, Schaapjes op de Veluwe.  |
schapen??? Die heb ik nog niet gezien op de hei...een roedel CM-ers wel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 17:41
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Eerst maar eens solo voorzingen, voordat ze mee mag zingen in de groep .... Om het meezingen in de groep voor iedereen zo laagdrempelig mogelijk te houden, hou ik het zangniveau van Hannah en Billy aan. (Gelukkig hoort God het hart aan.)  |
zeg ehhh.........ga je lekker? je hebt ook zo'n bescheiden stem, cross........; als jij volgende keer je stem een beetje uitzet, dan kan ik horen wanneer we beginnen.........
of we moeten sjonnie even vragen om niet te gaan zitten kletsen; die zingt een stuk HARDER namelijk....
hannah.....niet te bescheiden........
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 20 april 2011, 17:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 17:47
|
|
|
|
Visser en zijn bolussen staan nog niet op de lijst...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 17:51
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Ik vond het geen onzin hoor Thomas wat Frank schreef, ik vond het zelfs dichterlijk mooi... prachtig wat mij betreft hoe Frank dit kon verwoorden...
dat zouden meer mensen moeten doen... (over hun gevoelens durven praten... ) Sus, die vindt dat je niet alles moet relativeren... |
Deze woorden van Sus hebben mijn dag goed gemaakt. Dank je wel, meid.
|
|
| Naar boven |
|
|