ChristianMatch

Forum

Welkom terug
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2283 2284 2285 2286 2287 2288 2289 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 16:09

ERIKA129 schreef:
Frank weer terug????
Is het weer gedaan met de rust Boze smiley

Wacht maar tot op de pn. Dan zal ik jouw voeten eens onder handen nemen. Je zal dan niet zitten genieten zoals je bij Imke deed Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Grapje Knipoog smiley welkom terug manneke we misten je al Clown smiley

Laatst aangepast door
FRANKT627
op maandag 9 mei 2011, 16:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 16:09

FRANKT627 schreef:
Dank je wel Mario...
Verraste, verbaasde smiley Oja, verveelde W-tje zich? Heb ik nochtans niets van gemerkt. Dat was misschien omdat jij in dat prachtige land was afgelopen weekend
Knipoog smiley

Belgie is heel mooi. Het valt me op dat het hier in Nederland zo plat is.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 16:11

MARIO216 schreef:
Belgie is heel mooi.

Ja, zo kan je nog uren doorgaan met het opsommen van onze kwaliteiten Lachende smiley

Het valt me op dat het hier in Nederland zo plat is.

Lachende smiley Hum...een onkuise gedachte overvalt mij Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 16:13

CROSSROAD317 schreef:
He FrankT, welkom terug.

Spreuken 27:9 De geur van balsem en wierook maakt gelukkig,
maar zoeter voor het hart is ware vriendschap.

10 Houd een vriend in ere, ook die van je vader,
ga niet naar je broer als je problemen hebt;
een vriend in de buurt is beter dan een broer ver weg Lachende smiley

Lachende smiley Goh, wat een eer...en ik ben maar een week weg geweest... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 16:17

LISA610 schreef:
En daar was ie weer: Welkom terug Frank, goed te zien dat je er weer bent. En nou niet weer zomaar ineens verdwijnen he Knipoog smiley

Dank je wel Lisa.

Ik was maar een klein beetje zomaar ineens verdwenen...maar op aandringen van ons Judith Knipoog smiley ben ik maar vlug teruggekomen...ze had nog enkele serieuze mensen nodig om CM te bevolken...

Wanneer mogen we Marianne072 weer verwelkomen??? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEKE237

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 16:20

Iets te persoonlijk om daar verder op in te gaan in dit topic.
Maar wanneer je verder kijkt dan God dit bedoelt heeft, merk je ook dat de schaamte in je opkomt en je God hierdoor niet onder ogen durft te komen.. Die periode op welk moment dan ook, of dat nou met mastuberen of om iets anders gaat hebben we allemaal wel eens. of dat je tegen God zegt.. U weet wel waarom ik dit doe..
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 16:21

MARIO216 schreef:
Ben weer thuis en wat hebben jullie allemaal weer jullie best gedaan op het forum. Kost me uren Boze smiley Knipoog smiley

Ja Mario ze hebben wel traag geschreven zodat je je niet hoeft te haasten Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 16:28

WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat je er wel even bij moet zeggen Chatuliem dat jij het afgoderij vind en dat jouw mening en geloof duidelijk anders is.....
Ik geloof er ook niet in maar gelukkig hebben we in Nederland vrijheid van godsdienst en hoeven wij een ander niet te bestrijden die dat wel doet en op een andere manier zijn geloof beleeft......en dat zeker niet minder intens doet dan jij..........
Begrijp heel goed dat dat wel eens lastig is maar je komt niet dichterbij elkaar door absoluut geen begrip voor elkaar te hebben en alleen een veroordelend toontje aan te slaan......Het is ook wel belangrijk om over je eigen kerkmuurtjes heen te kijken en in ieder geval proberen te begrijpen wat een ander zijn visie op geloven is. Ook al is het niet de jouwe........ Engeltje smiley
Wel geloof ik dat het in deze tijd geen sinecure is om katholiek te zijn, de leer wordt strenger, de samenwerking met andere kerken wordt minder en dan heb ik het nog niet eens over het misbruik......
En dan kom jij als vredelievend christen nog eens met zo'n veroordeling....... Verraste, verbaasde smiley

Vredelievend, Ik??? Ik dacht dat je me nu wel eens kende. Ik vind het net als jij juist verfrissend dat er zoveel verschillende kerken zijn, en ik zou het een doodssteek vinden voor het geloof als we allemaal gaan streven naar hetzelfde denken, hetzelfde geloven en het maar op één manier beleven van het geloof.
Het angstbeeld dat we alles moeten opofferen aan de Moloch van de eenheid is voor mij hetzelfde als het begin van de verdrukking.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 16:29

WILLEMIJN232 schreef:
Lijkt wel of je je moet verantwoorden voor je geloof Frank en dat is toch niet de bedoeling? Ik ben ook niet katholiek maar ik heb wel bewondering voor hoe jij er instaat......en zie ook de mooie dingen wel van het katholiek zijn.........

Ik heb soms ook de indruk, W-tje, dat ik me moet verantwoorden. Als ze bepaalde aspecten van het RK-geloof als afgoderij bestempelen doet me dat wel pijn. Het RK-geloof heeft een warme ingetogen en best wel mystieke spiritualiteit die niet zomaar beklad mag worden. Moest dit nu gedaan worden door fundamentalistische fanatici van een andere godsdienst zou ik het nog over me heen kunnen laten gaan.

Laatst aangepast door
FRANKT627
op maandag 9 mei 2011, 18:35
Naar boven

Auteur Bericht
PIMPERNEL883

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 16:44

hoi strandwandelaars,

ik probeer het bij deze opnieuw om een oproep te plaatsen
voor een strandwandeling.
hoop dat er nu meer reacties komen en na wandeling effe borrelen met z'n alle.
wie oh wie heeft er zin om mee te wandelen de 25ste juni geef je op.

groet pimpernel.

Laatst aangepast door
PIMPERNEL883
op dinsdag 10 mei 2011, 21:29
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 16:47

FRANKT627 schreef:
Dank je wel Lisa.

Ik was maar een klein beetje zomaar ineens verdwenen...maar op aandringen van ons Judith Knipoog smiley ben ik maar vlug teruggekomen...ze had nog enkele serieuze mensen nodig om CM te bevolken...

Wanneer mogen we Marianne072 weer verwelkomen??? Lachende smiley

En vergeet Annette050 niet... die is zomaar ineens ook grijs Boze smiley (of heb ik iets gemist???)
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 16:50

LISA610 schreef:
En vergeet Annette050 niet... die is zomaar ineens ook grijs Boze smiley (of heb ik iets gemist???)

Verraste, verbaasde smiley bij mij is Annette050 niet grijs...Marian519 is al enkele dagen grijs...
en deze ochtend waren hier de wolken ook grijs... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 17:38

FRANKT627 schreef:
Ik heb soms ook de indruk, W-tje, dat ik me moet verantwoorden. Als ze bepaalde aspecten van het RK-geloof als afgoderij bestempelen doet me dat wel pijn. Het RK-geloof heeft een warme ingetogen en best wel mystieke spiritualiteit die niet zomaar beklad mag worden. Moest dit nu gedaan worden door fundamentalistische fanataci van een andere godsdienst zou ik het nog over me heen kunnen laten gaan.
Beste Frank ik vind wel dat je te ver gaat. Omdat ik oecumene met de RK niet zie zitten ben ik opeens een fundamentalisch fanaticus. Nee, ik ben gewoon niet bereid een oogje dicht te doen wat betreft Maria en heiligenverering. Als we hiervoor een oogje dichtdoen, dan kunnen we ook een oogje dichtdoen wat betreft Mormonen. Die geloven nl ook in en/en en hebben een derde testament geschreven..

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 9 mei 2011, 17:48
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 18:04

CHATULIEM619 schreef:
Beste Frank ik vind wel dat je te ver gaat. Omdat ik oecumene met de RK niet zie zitten ben ik opeens een fundamentalisch fanaticus. Nee, ik ben gewoon niet bereid een oogje dicht te doen wat betreft Maria en heiligenverering. Als we hiervoor een oogje dichtdoen, dan kunnen we ook een oogje dichtdoen wat betreft Mormonen. Die geloven nl ook in en/en en hebben een derde testament geschreven..

Beter lezen Chat. Frank noemt jou niet een fundamentalistiche fanaticus, maar hij heeft het over fundamentalistische fanataci van een andere godsdienst. Jij bent niet van een andere godsdienst, want jij en Frank zijn allebei christen, zij het dat jullie lid zijn van verschillende kerken en dat jullie geloofsbeleving op bepaalde punten ook heel erg verschillend is.
Jullie geloven echter allebei in God, in Jezus Christus en in de Heilige Geest, dus dat is wat jullie wel degelijk met elkaar gemeen hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 18:23

LISA610 schreef:
Beter lezen Chat. Frank noemt jou niet een fundamentalistiche fanaticus, maar hij heeft het over fundamentalistische fanataci van een andere godsdienst. Jij bent niet van een andere godsdienst, want jij en Frank zijn allebei christen, zij het dat jullie lid zijn van verschillende kerken en dat jullie geloofsbeleving op bepaalde punten ook heel erg verschillend is.
Jullie geloven echter allebei in God, in Jezus Christus en in de Heilige Geest, dus dat is wat jullie wel degelijk met elkaar gemeen hebben.
Zoiets heet hinten Lisa. Goede verstaanders he
Naar boven

Auteur Bericht
JASMYN704

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 18:30

CROSSROAD317 schreef:
He Jasmyn, leuk dat je er weer bent.

Gaaf zeg, zoveel enthousiaste kids zien zingen en dansen voor God, en die ademloos kunnen luisteren naar woorden vol eeuwigheidswaarde.
Ik hoop dat ze zo aangeraakt zijn door de HG, dat de woorden zoveel indruk / impact hebben dat ze zullen inzien dat ze niet om Jezus Christus heen kunnen. Dat ze inzien dat een leven met Hem niet saai is, maar juist vol uitdagingen zit .... Knipoog smiley

Thanx Cross! T is fijn om weer terug te zijn in het warme CM-bad!

De jeugd heeft zoveel moois mee gekregen van God afgelopen weekend. De mosterdzaadjes zijn in veel gevallen geplant! En wat God begon laat Hij niet los.
We blijven bidden dat het vuur in hun mag gaan/blijven branden!
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 18:33

CHATULIEM619 schreef:
Zoiets heet hinten Lisa. Goede verstaanders he

Neen Chat, je verstaat wat je wilt verstaan maar dat wijkt af van de werkelijkheid. Als ik zou willen dat ik jou bedoelde met die fanatici had ik je wel bij naam en toenaam genoemd hebben zodat het héél duidelijk was dat het over jou zou gaan. Toch doelde ik met die fanatici niet op jou omdat ik over een andere godsdienst sprak én als ik jou bedoelde dan zou ik dat waarschijnlijk wel per mail gemeld hebben.

Laat duidelijk zijn dat ik jou niet als een fundamentalistiche fanatiekeling zie. Goed zo... Knipoog smiley In Pace et charitate...

Laatst aangepast door
FRANKT627
op maandag 9 mei 2011, 18:34
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 18:34

INKTVIS960 schreef:
Als mijn voetstappen vergleden zijn,
en mijn adem voor altijd knielt.
Niemand meer weet wie ik was,
wat ik dacht, en van wie ik hield.

Dan ben jij het toekomstige mens,
degeen die zich onsterfelijk voelt.
Die denkt dat jij op deze aarde,
toch een eigen plaats bedoelt.

Niets is minder waar, wij hebben,
slechts het geleende leven.
Zelfs de lucht die wij ademen,
is niet van ons,..... en maar voor even.

Heel mooi beschreven!!

Genesis 2,7
Toen maakte God, de HEER, de mens. Hij vormde hem uit stof, uit aarde, en blies hem levensadem in de neus. Zo werd de mens een levend wezen.

Job 33,4
De geest van God heeft mij gemaakt, de adem van de Ontzagwekkende doet mij leven.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 18:44

FRANKT627 schreef:
Neen Chat, je verstaat wat je wilt verstaan maar dat wijkt af van de werkelijkheid. Als ik zou willen dat ik jou bedoelde met die fanatici had ik je wel bij naam en toenaam genoemd hebben zodat het héél duidelijk was dat het over jou zou gaan. Toch doelde ik met die fanatici niet op jou omdat ik over een andere godsdienst sprak én als ik jou bedoelde dan zou ik dat waarschijnlijk wel per mail gemeld hebben.

Laat duidelijk zijn dat ik jou niet als een fundamentalistiche fanatiekeling zie. Goed zo... Knipoog smiley In Pace et charitate...
Goed, dan is dat in elk geval rechtgezet.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 18:48

CHATULIEM619 schreef:

Gelukkig maar want ik hou niet van misverstanden... Lachende smiley

Laatst aangepast door
FRANKT627
op maandag 9 mei 2011, 18:49
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 18:48

CHATULIEM619 schreef:

Sorry, het ging weer fout hier... Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
FRANKT627
op maandag 9 mei 2011, 18:49
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 19:22

het is heel lastig te lezen zo met al die kleuren en @tjes. kan er met veel moeitje wijs uit worden.
Dat we niet moeten oordel is me weer te makkelijk.
dan kan je zo niks meer zeggen.
Je neemt het nog net niet voor ze op, maar zie je dit niet als duivels?
En bespotting van het WOORD?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 19:25

DAVID923 schreef:
het is heel lastig te lezen zo met al die kleuren en @tjes. kan er met veel moeitje wijs uit worden.
Dat we niet moeten oordel is me weer te makkelijk.
dan kan je zo niks meer zeggen.
Je neemt het nog net niet voor ze op, maar zie je dit niet als duivels?
En bespotting van het WOORD?
Nee, dat is te snel en te gemakkelijk geoordeeld. Heb meer dingen van Toronto gezien, en is het in het echt heel anders...iedereen kan een filmpje maken, is niet overtuigend genoeg.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 19:25

ik al deze vorm nooit accepteren, omdat het evangelie niet werd verkondigd maar een humanistisch slap aftreksel. De ilusie dat het om eenheid gaat van geloven en dat er geen universele waarheid is (Jezus, de weg de waarheid en het leven) werd verkocht.

Het einde was open, de opstanding was geen feit...
ik spuug op zo`n evangelie!
Ga mijn lidmaatschap opzeggen.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 19:29

chat, het eerste clipje was echt spotten met Gods woord, daar is geen discussie overmogenlijk.

Tweede clipje is nergens in de Bijbel of kerkgeschiedenis te zien, wel bij occulte religies

http://www.youtube.com/watch?v=b7Hidj1OGcE&feature=related

Laatst aangepast door
DAVID923
op maandag 9 mei 2011, 19:30
Naar boven

Auteur Bericht
INEZ910

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 19:44

SIEM720 schreef:
gelukkig wordt de wandeltocht in de middag gelopen, in de donkere nacht op zo'n berg dat durf ik ook niet

Dacht jou toch dapperder.... huh?? niet??? Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 19:52

Maandag 9 mei, Jona 3; Gods berouw.

Je weet met God eigenlijk nooit waar je aan toe bent. Hij kondigt verwoesting aan, maar op het laatste moment ziet hij daar van af. God krijgt spijt. Toen God zag wat de Ninevieten deden, hoe zij zich bekeerden van hun boze weg, berouwde het God over het kwaad dat Hij gedreigd had hun te zullen aandoen en Hij deed het niet.
Je leest dat méér in de bijbel. Denk maar aan het volk Israël in de woestijn, op weg naar het beloofde land. Ook daar kreeg God berouw over Zijn plan het volk vernietigen. Als het erop aan kwam, kon Hij het niet over Zijn Vaderhart verkrijgen Israël te verdelgen.
Als je daaraan denkt, aan Gods berouw, dan vraag je je af: zou dat misschien in de toekomst ook kunnen gebeuren? Er staan in de bijbel ten slotte nog al wat woorden en profeten en apostelen, en ook van Jezus zelf, over het laatste oordeel. De aarde in vuur en vlam vergaan en al Gods vijanden zullen worden vernietigd. Zou het niet mogelijk zijn dat God ook over dat plan berouw krijgt? Zou het niet zo zijn dat God het wel zegt maar het niet doet?
Ik hoop het. En ik denk dat Gods berouw groot genoeg is om de hele wereld te sparen. Stel je voor: geen oordeel, geen vernietiging, geen wereldbrand. Maar vrede en vrijheid, een feest voor alle volken!
Eén woord uit het verhaal van de Ninevieten moeten we dan niet vergeten: ‘Toen God zag wat zij deden, hoe ze zich bekeerden van hun boze weg…’. Wij mensen moeten ons bekeren, ons omkeren voor het te laat is!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 19:53

Van het weekend mijn TomTom kapot in Belgie, toch nog zonder hulpmiddelen thuis gekomen!
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 19:53

INEZ910 schreef:
Dacht jou toch dapperder.... huh?? niet??? Coole smiley met zonnebril

Pfff, ik dacht net mee te gaan om in het donker eens lekker te spoken... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 19:54

- Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer –
Naar boven

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2283 2284 2285 2286 2287 2288 2289 ... 6194 Volgende
Pagina 2286 van 6194