ChristianMatch

Forum

roddels
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2313 2314 2315 2316 2317 2318 2319 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 21:19

Ik had gehoopt dat dit topic niet meer omhoog gehaald zou worden.
Mijn hoop was dat het geroddel klaar zou zijn maar dat is dus blijkbaar niet het geval.
Kwam vanavond het volgende stukje tegen in de krant.

WIE ZIJN MOND BEWAART, BEHOUDT ZIJN ZIEL. ( Spr. 13 : 3)

http://www.refdag.nl/opinie/scherpe_tong_schaadt_christelijke_gemeente_1_563696
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJ383

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 21:28

lees inderdaad schrijnende situaties, wat moet je je kinderen uitleggen als de vader zegt het in het buitenland leuker te vinden en vervolgens vertrekt?? Inderdaad ... hem niet zwart maken, het blijft hun vader,
Inmiddels is er sporadisch contact, 't is de vraag of ze er van opknappen, maar het blijft hun vader.
Naar boven

Auteur Bericht
PIMPERNEL883

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 21:30

mensen die mee willen gaan zijn:

Jan935
pimpernel883
angelique327

Laatst aangepast door
PIMPERNEL883
op maandag 16 mei 2011, 21:46
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 22:11

Maandag 16 mei, Jer. 18: 1-8; De pottenbakker.

Je ziet hem staan, Jeremia – half in de zon, half in de schaduw, leunend tegen de deurpost. De pottenbakker is druk aan het werk. Hij draait zijn schijf sneller, al sneller. Dan: het leem, de klei. Hij neemt het al draaiend in zijn grote handen, hij duwt, hij trekt, hij zet er zijn vingers in… En Jeremia kijkt, hij kijkt naar de handen van de pottenbakker. Maar dan, wat gebeurt er? De pot mislukt! Geen nood! De pottenbakker slaat het leem weer in elkaar, het wordt weer een compacte kleimassa, en dan begint de pottenbakker gewoon opnieuw. En van de dezelfde klei maakt hij nu een prachtige vaas, een kunststuk, schitterend!
Zie je dat, Jeremia? Zo kan God ook doen met Zijn volk! God kan Zijn volk maken en breken. Israël is in Gods handen zoals het leem in de handen van de pottenbakker! Als Israël niet wil, als het ongehoorzaam is en weigert om een sieraad te zijn in Gods oog, dan heeft God het recht om het stuk te maken, het te breken en opnieuw te beginnen! Ja, dat zal God met Zijn volk doen! Als het berouw heeft, als het anders wil, dan zal Hij het weer in Zijn handen opnemen en er iets nieuws van maken, iets goeds, een sieraad!
Jeremia heeft het al gezien. Jeremia heeft het al begrepen. De vraag is alleen of Juda en Jeruzalem het begrijpen zullen. De vraag is ook of wij het verstaan. God heeft het recht om ons te breken. En dit heeft Hij gedaan! Ten diepste op Golgotha, Gods werkplaats op aarde. Daar heeft Hij in Jezus Zijn volk gebroken. Maar daar is het ook Pasen geworden! God begint opnieuw! Dat is geloven: je door Zijn handen laten kneden, elke dag.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 22:13

Vergeving is een geschenk dat je aan iemand geeft die het niet verdient (Joyce Meier)
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 22:19

VISSER278 schreef:
Ik had gehoopt dat dit topic niet meer omhoog gehaald zou worden.
Mijn hoop was dat het geroddel klaar zou zijn maar dat is dus blijkbaar niet het geval.
Kwam vanavond het volgende stukje tegen in de krant.

WIE ZIJN MOND BEWAART, BEHOUDT ZIJN ZIEL. ( Spr. 13 : 3)

http://www.refdag.nl/opinie/scherpe_tong_schaadt_christelijke_gemeente_1_563696
Het gaat me niet om hier roddels te starten, en wat dat betreft ben ik niet blij met mensen die hier aanleiding in zien om te klagen welke roiddels hier een rol spelen. Het gaat me om het principe van roddel. Sommige mensen zijn er zich klaarblijkelijk nog steeds niet bewust van, dat ze met roddel eigenlijk drie mensen beschadigen. Ten eerste het slachtoffer van die roddel, ten tweede de toehoorder, en ten derde zichzelf. Want roddelen over iemand geeft een slecht geweten...
Naar boven

Auteur Bericht
VISJE125

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 22:28

Bij mooi weer ga ik alleen de lange route lopen hoor. Loop al vaak genoeg een dr**t stukje.
Bij slecht weer ga ik niet mee naar het natuurama of hoe heet dat ding ook alweer Smiley die vol vragen zit . Ben ik al een paar x geweest met mn zoontje, dus heb ik al vaak genoeg gezien.
Ik wacht wel af of het goed weer is of niet, daarom nog ov.
Maar heb wel weer een x zin om een stuk te wandelen.
Dus ik ga alleen voor de lange routes.
Ik hoor het tzt wel. Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISJE125

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 22:32

MIRJAM056 schreef:
Wie gaat er naar Opwekking met Pinksteren? En wie heeft er een caravan te leen voor mij voor Pinksteren?

Alle kampeer plaatsen zijn al bezet toch???
Ik ga met mn vriendin en nog een vrouw van onze gemeente.
Ik wil je iig heel veel plezier toe wensen daar.
Dit wordt voor mij de 1ste x. Ben heel erg benieuwt Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 22:32

PIMPERNEL883 schreef:
mensen die mee willen gaan zijn:

Jan935
pimpernel883
angelique327
Hoi pimpernel, je vermeldt weer de naam van iemand die door CM geband is.
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 22:46

VISSER278 schreef:
Toen ik vandaag de folder van de plaatselijke supermarkt zag en las dat komende week de bolussen in de reclame zijn. Kwijlende smiley

Hallo Visser
Je moet ze niet allemaal uit de schappen halen want dan kom je ietjes aan denk ik.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 22:52

Het grappig (of gevaarlijke) is, dat er heel veel gegevens van iedereen op het internet staan.

Mensen gooien tegenwoordig hun hele hebben en houden op internet.
Facebook, Hyves, LinkedIn, Monsterboard.

Als IT'er zijnde zie ik de logs van internet op het werk voorbij komen. Als er een nieuwe medewerker bij ons begint, dan wordt er meteen door heel veel mensen op Google gezocht, naar wat deze persoon doet, wie is hij en waar komt hij/zij vandaan.
Hoe hoger opgeleid, hoe meer info te vinden is.
De hele C.V., adres en telefoonnummer (ook 06) staat er in vele gevallen op.

Als je op mijn naam zoekt, vindt je lekker heel belangrijke mensen op internet. Clown smiley Een directeur, een professor en nog wat andere mensen.

Geschokte, onthutste smiley Ik sta er ook wel ergens tussen met mijn dikke kop Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 22:56

MARTIN695 schreef:
Hallo Visser
Je moet ze niet allemaal uit de schappen halen want dan kom je ietjes aan denk ik.
Sjalom.
Martin

Ik hoor het al, je gunt me weer niks. Knipoog smiley
Trouwens....meestal ben ik net te laat voor de koopjes.
Voor zaterdag zal ik ze maar van te voren bestellen .
Anders moet Frank hem nog delen met W-tje. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 23:02

CHATULIEM619 schreef:
Hoi pimpernel, je vermeldt weer de naam van iemand die door CM geband is.

NOU EN?

je doet alsof het gelijk staat aan vloeken in de kerk. Sjeel is gewoon deelnemer aan een wandeling, niks meer/niks minder!

zo te lezen is je zoutpot al enige tijd hardstikke leeg, Chat. bovendien getuigt het niet van christelijke naastenliefde (lees: 70x7x vergeven)

van dit soort mierenn**kerij word ik nou kriegel, en mede daarom laat ik mijn abonnement verlopen

Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op maandag 16 mei 2011, 23:04
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 23:08

GRIFFIN748 schreef:
NOU EN?je doet alsof het gelijk staat aan vloeken in de kerk. Sjeel is gewoon deelnemer aan een wandeling, niks meer/minder!

zo te lezen is je zoutpot al enige tijd hardstikke leeg, Chat.

van dit soort mierenn**kerij word ik nou kriegel, en mede daarom laat ik mijn abonnement verlopen
Ach joh, wanneer heb je nu eindelijk door waar het werkelijk om gaat. Zelf spreekt me dit niet aan, dus het maakt me echt niet uit wie er op de lijst staat. Maar de vorige keer is het afgelast, omdat er mensen niet wilden komen vanwege deze naam. En ik zie dat hij nu dezelfde fout begaat. Ik kan zo wel 10 mensen noemen die niet komen vanwege deze persoon, terwijl ze het wel leuk zouden vinden om een strandwandeling mee te maken.
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 23:14

SUSANNAH475 schreef:
Hoewel ik je bezorgdheid begrijp, ben ik persoonlijk erg blij dat de EO nog kan bestaan en ook een eigen programmagids ("Visie") uitgeeft.

Ik denk dat het jammer is als de EO leden gaat verliezen, want juist in deze tijd waarin veel mensen niet meer lijken te begrijpen hoe God het bedoeld heeft is juist de EO een organisatie die over het algemeen de bijbel wél serieus neemt... !! En zo'n organisatie is zeker in deze tijd hard nodig.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Zijdeling ben ik als IT-er betrokken bij de dingen die in omroep-land plaats vinden.
Het is niet alleen de concurrentie strijd waarmee de EO te maken heeft, maar ook de politieke ontwikkelingen die in Nederland plaatsvinden.
De EO wordt bijna door politiek Den Haag verplicht mee te doen aan de ver-algemenisering.
Net als christelijke scholen, nauwelijks meer echt Christelijk mogen zijn, kampt de EO hier ook mee.

Ik ben geen van fan van Geert Wilders, maar hij waarschuwt wel voor deze ontwikkelingen.

Hoewel ik ook bij sommige dingen mijn kanttekeningen heb, blijf ik lid van de E.O.

Anekdote:
Ik ben een beetje ouderwets opgevoed. Zondags ga je in je nette pak, goedgeschoren en op tijd naar de kerk. Toch???

In een gemeente in Rotterdam, had ik kritiek op mensen die vaak de laatste 15 minuten van de dienst binnenkwamen.
De voorganger ging daar in een preek op in. Hij zei dat hij het belangrijk vond, dat deze mensen iets van Gods Woord hoorden. Al was het maar DIE 15 minuten. Dat is meer dan niets.
Verder ging hij er ook in diezelfde preek op in dat we mensen niet op hun uiterlijk mogen beoordelen, maar dat de boodschap van het Evangelie voor iedereen is.

De zondag na deze preek, was ik portier (Bleef in de gemeente de hele dienst bij de deur).
Toen werd ik heel sterk met mijn neus en traditie van het nette pak en opp tijd, bepaald bij deze preek.
Veel te laat, tegen het einde van de dienst, kwam een ongeschoren, niet verzorgde en slecht geklede travestiet binnen, om het laatste stukje van de dienst bij te wonen.

Daar stond ik dan met mijn nette fatsoen. Mijn opdracht was om ALLE mensen welkom te heten in de Naam van Jezus.
Hiermee moest ik de preek van die zondag in praktijk brengen. Ik mocht deze persoon niet beoordelen op zijn uiterlijk, maar mocht hem welkom heten en hopen dat deze laatste minuten van de dienst zijn hart zouden raken.

Zolang de E.O. de boodschap van het Evangelie blijft brengen, ook al wordt het minder, blijf ik lid.
Bovendien zappen mensen, daar naartoe waar ze toevallig zin in hebben en het is dan Gods genade, als ze op deze zap-tocht de E.O. tegenkomen en de Boodschap horen.

Laatst aangepast door
HENKWAL969
op maandag 16 mei 2011, 23:15
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 23:17

VISSER278 schreef:
Ik hoor het al, je gunt me weer niks. Knipoog smiley
Trouwens....meestal ben ik net te laat voor de koopjes.
Voor zaterdag zal ik ze maar van te voren bestellen .
Anders moet Frank hem nog delen met W-tje. Lachende smiley

Ik zou het niet durven om je niets te gunnen maar meestal hebben ze maar een paar van die koopjes liggen en als je naar de winkel gaat zijn die al weer weg en moeten ze nieuwe neer leggen hahaha.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 23:37

DAVID923 schreef:
zwijg dan ook... of geef gewoon een inhoudelijke reactie. Boze smiley

Zwijgen doe ik niet voor jou David ... je bent maar een gewoon betalend CM lid hoor... Gefrustreerde smiley
Weet je, soms krijg ik de indruk dat je roomser dan de paus bent....
Trouwens, ik vind het geweldig positief van je, dat je je lidmaatschap opzegt. Ik denk namelijk dat ze bij de EO niet op leden zitten te wachten die alleen maar negatief zijn en zich negatief uitlaten over de EO.
Als je nou opbouwende kritiek zou leveren, maar nee je bent het ergens niet mee eens, moet dit zonodig aan alle CM leden laten weten, en zegt dan je lidmaatschap op.

En waarvoor wil je mij waarschuwen, voor jouw zienswijze? Nou daar bedank ik vriendelijk voor, die wijze raad van jou verwijs ik gelijk door naar de afdeling "gewogen en te licht bevonden" Engeltje smiley

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op maandag 16 mei 2011, 23:39
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 23:49

LEONARD480 schreef:
Last van het inmiddels befaamde vlindervirus zeker die Cross Verraste, verbaasde smiley

Misschien kan Cross nog les geven, wie weet ..steken we er nog wat van op Lachende smiley

Kijk Leonard, ik moet de vrouwen eigenlijk van me af slaan... Lachende smiley
Ik heb nou eenmaal, een natuurlijke aantrekkingskracht op vrouwen, die, als je dat niet hebt, niet is aan te leren.
Dus hoe graag ik je ook les zou willen geven, het zal voor jou geen toegevoegde waarde hebben. Het zal voor jou altijd surrogaat blijven Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Maar je zou eens in de wilg kunnen kijken naar mijn pijl en boog, misschien dat je dan nog enig resultaat kunt boeken.
O nee, dan moet ik je daar weer les in geven Twijfelende smiley

Wat ben ik toch blij met mijn drentse schone .... Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 23:59

VISSER278 schreef:
Inderdaad Martin. 's ochtends zijn ze om 6 uur vertrokken vanuit de hoofdstad en 's avonds 23.00 thuis . Dat is 17 uur reizen plus 4 uur tijdsverschil is 21 uur . Gelukkig had ie onderweg nog geslapen.
maar toen ze alle uit de bus stapten leken het wel een stel zombys.
Maar het was zeer indrukwekkend geweest, heel veel mooie dingen gezien, ook veel armoede.
Hele verhalen natuurlijk. Maar één ding is me nog niet helemaal duidelijk.......ik stelde de vraag , als je nou volgend jaar weer mee zou mogen zou je het dan weer doen?
Z'n antwoord : Ik denk het niet , ik gun een ander zo'n reis ook echt.
En dat vind ik nou weer een beetje tegenstrijdig, ik hoop dat ik daar morgen achter kom.

Visser , die ook best wel onder de indsruk is van de reis. Verlegen lachende smiley

He Visser goed weekend gehad met je zoon ??
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKJES285

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 00:01

CHATULIEM619 schreef:
Ach joh, wanneer heb je nu eindelijk door waar het werkelijk om gaat. Zelf spreekt me dit niet aan, dus het maakt me echt niet uit wie er op de lijst staat. Maar de vorige keer is het afgelast, omdat er mensen niet wilden komen vanwege deze naam. En ik zie dat hij nu dezelfde fout begaat. Ik kan zo wel 10 mensen noemen die niet komen vanwege deze persoon, terwijl ze het wel leuk zouden vinden om een strandwandeling mee te maken.

eh volgens mij was het de vorige keer afgelast wegens te weinig deelname....(Angelicque had zich al van de lijst geschrapt omdat ze andere plannen had)
dus waar jij het vandaan haalt dat dat de oorzaak was...
10 mensen die niet meegingen vanwege haar...kom op zeg had jij geen topic gestart over roddelen...

er zijn gelukkig nog meer leden behalve die 10...
dus mensen kom op meld je aan voor een heerlijk dagje uit met elkaar...
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKJES285

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 00:02

HENDUK927 schreef:
nee dankje angie
heb het echt veuls te druk Clown smiley

beetje flauw deze opmerking maar ja,,,,,
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 00:18

MIEKJES285 schreef:
eh volgens mij was het de vorige keer afgelast wegens te weinig deelname....(Angelicque had zich al van de lijst geschrapt omdat ze andere plannen had)
dus waar jij het vandaan haalt dat dat de oorzaak was...
10 mensen die niet meegingen vanwege haar...kom op zeg had jij geen topic gestart over roddelen...

er zijn gelukkig nog meer leden behalve die 10...
dus mensen kom op meld je aan voor een heerlijk dagje uit met elkaar...
Ik roddel niet, ik constateer slechts...
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 00:24

PIMPERNEL883 schreef:
hoi strandwandelaars,

ik probeer het bij deze opnieuw om een oproep te plaatsen
voor een strandwandeling.
hoop dat er nu meer reacties komen en na wandeling effe borrelen met z'n alle.
wie oh wie heeft er zin om mee te wandelen de 25ste juni geef je op.

groet pimpernel.

Ik heb al heel lang geen strand gezien, misschien dus goed idee om mee te gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 03:04

DINI968 schreef:
Daar heb je helemaal gelijk in Visser. Een echte zeeuwse bolus Kwijlende smiley Kwijlende smiley
Bovendien ben ik geen konijn dus ik eet geen wortels.
Maar die bolus...............nog maar 6 nachtjes slapen Slapende smiley

Verraste, verbaasde smiley die geraspte worteltjes en sushi waren wel voor Hannah bedoelt hoor.
Als je graag een bolus eet staat je dat helemaal vrij...om er enkele te kopen en mee te brengen Kwijlende smiley

Ik heb hier in de AH of de Emté nog geen bolussen gezien. Is dat dan iets typisch Zeeuws?
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 06:44

CROSSROAD317 schreef:
He Visser goed weekend gehad met je zoon ??

Ja , geweldig.
Dacht dat ie een hele dag nodig zou hebben om bij te slapen maar om 10.00 uur was ie al paraat. Lekker relaxet foto's bekeken natuurlijk. hele verhalen aangehoord. Geweldig. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIMPERNEL883

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 08:32

HENKWAL969 schreef:
Ik heb al heel lang geen strand gezien, misschien dus goed idee om mee te gaan.

bij deze zet ik je op de lijst leuk dat je mee gaat.
vriendelijke groet pimpernel.
Naar boven

Auteur Bericht
PIMPERNEL883

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 08:34

[quote=PIMPERNEL883]mensen die mee willen gaan zijn:

Jan935
pimpernel883

henkwal969

Laatst aangepast door
PIMPERNEL883
op dinsdag 24 mei 2011, 21:38
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 08:44

MARIJ383 schreef:
lees inderdaad schrijnende situaties, wat moet je je kinderen uitleggen als de vader zegt het in het buitenland leuker te vinden en vervolgens vertrekt?? Inderdaad ... hem niet zwart maken, het blijft hun vader,
Inmiddels is er sporadisch contact, 't is de vraag of ze er van opknappen, maar het blijft hun vader.

sterkte petra en marij;
ik weet hoe moeilijk het is, om hen niet te belasten met je eigen emoties, wanneer je ziet dat je kinderen verdriet en onrecht wordt aangedaan.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 17 mei 2011, 08:46
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 09:18

is er iets misgegaan, visser? weerbericht 18 dec? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 09:19

CHATULIEM619 schreef:
Het gaat me niet om hier roddels te starten, en wat dat betreft ben ik niet blij met mensen die hier aanleiding in zien om te klagen welke roiddels hier een rol spelen. Het gaat me om het principe van roddel. Sommige mensen zijn er zich klaarblijkelijk nog steeds niet bewust van, dat ze met roddel eigenlijk drie mensen beschadigen. Ten eerste het slachtoffer van die roddel, ten tweede de toehoorder, en ten derde zichzelf. Want roddelen over iemand geeft een slecht geweten...

Ik vond dat ik wel eens even mocht melden wat voor roddel er wordt verspreid om aan te duiden hoe pijnlijk ze kunnen zijn!!!!!!!!!!!
Dat is de reden dat ik hem heb genoemd Boze smiley
Mensen roddelen maar raak zonder na te denken vandaag ben je ziek morgen dood!
Of over mijn eigen situatie ik ben overspannen maar ondertussen compleet ingestort!!! Wat dus echt niet leuk is om te horen, aan de andere kant moet je erom lachen wat mensen ervan maken.
En het is nog altijd... Al is de leugen nog zo snel... De waarheid die achterhaald hem wel!!!!!!!!!!!

Laatst aangepast door
ERIKA129
op dinsdag 17 mei 2011, 09:42
Naar boven

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2313 2314 2315 2316 2317 2318 2319 ... 6194 Volgende
Pagina 2316 van 6194