| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 21:39
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Zouden er al veel deelnemers zijn voor de Berg, Dal en Beach uitstap zijn?
Zouden er bekende CM-ers op de deelnemerslijst staan? |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 21:44
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: |  |
aha,jij gaat dus mee. En gaat W-tje en Visser ook?
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op woensdag 25 mei 2011, 21:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 21:46
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Eindelijk mijn schuurtje naar mij zin qua inrichting. |
dus nu kan het volstouwen met rommel...ik heb hier ook nog wat rommel...dan mag je hebben
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 21:48
|
|
|
|
| VISJE125 schreef: | | 11 juni?? Waar gaan we wandelen dan??? |
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op woensdag 25 mei 2011, 22:17
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 21:48
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op zondag 29 mei 2011, 20:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 21:59
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | | Wanneer is er volgens jou sprake van een bewuste keuze Leonard? Denk je niet dat er heel wat aan vooraf gaat als iemand er bewust voor kiest om uit het leven te stappen? Over het algemeen is dat het gevolg van ondragelijk lijden en/of een uitzichtloze situatie. Ik meen dan ook dat je met deze opmerking veel te kort door de bocht gaat. |
Ik dacht bij die opmerking (van Leonard) dat als je zoiets schrijft je m.i. je niet kunt inleven in de situatie van een ander... in elk geval niet weet waar je over praat.
Soms verbazen mij bepaalde opmerkingen echt die hier op het forum worden geschreven... al kan ik me dan wel weer erg vinden in deze mooie aanvulling van Lisa.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op woensdag 25 mei 2011, 22:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 22:02
|
|
|
|
..........
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op donderdag 26 mei 2011, 18:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 22:08
|
|
|
|
| MARY052 schreef: | Ik vind het leuk dat ik even weer terug ben!
Mary |
Hallo Mary Leuk je weer te zien. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 22:14
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Blijkbaar heeft ons Imke jou nog niet ingelicht over de datumveranderingen...
maarre, je bent wel een beetje aan slow chatten...en je kent Judith, hé  |
Laatst aangepast door
|
IMKE917
|
op donderdag 26 mei 2011, 02:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 22:19
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Eindelijk mijn schuurtje naar mij zin qua inrichting. |
Mag je met de mijne beginnen Mario
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 22:21
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | Martin en Chat, ik kan dat best geloven, maar het komt zo over alsof iemand zomaar, gekend of ongekend afgewimpeld wordt wanneer hulp gevraagd wordt wegens borderline, ik weet zeker dat jullie zo niet zijn en zo niet reageren, maar wanneer en hoe trek je de grens? | \ Hallo Marylien Ik zal je zeggen dat ik er heel lang mee bezig geweest ben een dikke 2 jaar maar toen kon ik niet meer en dan moet je het loslaten en ik bid nog elke dag voor haar dat de HEER haar vast houd. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 22:25
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | aha,jij gaat dus mee. En gaat W-tje en Visser ook? |
Visser ieder geval niet. W-tje weet ik niet. Maar ik las net dat ze dr eigen niet meer kan opgeven. Alleen mannen hebben ze weer nodig. maar misschien kan ze met jou mee als introducé ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 22:27
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Ik dacht bij die opmerking (van Leonard) dat als je zoiets schrijft je m.i. je niet kunt inleven in de situatie van een ander... in elk geval niet weet waar je over praat.
Soms verbazen mij bepaalde opmerkingen echt die hier op het forum worden geschreven... al kan ik me dan wel weer erg vinden in deze mooie aanvulling van Lisa. |
Mij ook Susannah en ik ben blij dat jij heel duidelijk aangegeven hebt dat het niet de borderliner is of de psychoot..die een poging tot zelfmoord doet..het zijn gewone mensen net als jij en ik..ze zijn alleen zo eenzaam..kunnen het leven soms niet aan, door allerlei oorzaken...
En of je als christen zelfmoord kan/mag plegen? Als mens mag je denk niet je eigen leven doden of dodelijk gevaar opzoeken..degene die zelfmoord wil plegen kiest er op een bepaalde manier ook niet voor..op een gegeven moment is er gewoon nog maar één manier van leven..en dat is doodgaan..rust...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 22:28
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Visser ieder geval niet. W-tje weet ik niet. Maar ik las net dat ze dr eigen niet meer kan opgeven. Alleen mannen hebben ze weer nodig. maar misschien kan ze met jou mee als introducé ?  |
Alleen nog maar mannen toegelaten??? Neen, dank je wel... Ik ga wel wat anders doen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 22:29
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | dus nu kan het volstouwen met rommel...ik heb hier ook nog wat rommel...dan mag je hebben  |
Nog wat steunen kopen voor mijn planken en ik heb weer meeeeeeeeeeeeeeeeeer ruimte.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 22:43
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Alleen nog maar mannen toegelaten??? Neen, dank je wel... Ik ga wel wat anders doen. |
Dat houdt wel in dat er al heeeel veel W-tjes zijn, Frank.Meer dan 50%
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 22:47
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | De grondtekst is goed te lezen, is heel goed te bestuderen, de talen zijn bekend. Het probleem ligt niet in de juiste vertaling, maar in het feit dat de vertaling niet past in hun theologie.. |
Met dit laatste kan ik het niet eens zijn. In mijn kennissenkring verkeren een aantal mensen, die talen gestudeerd hebben. Waaronder ook de oude talen. (Een doctor, een doctorandus en vertalers van Wycliff). De betekenis van de teksten en vertalingen zijn een aanname. Sommige dingen zijn inderdaad goed te vertalen en andere zijn slechts bij benadering te vertalen, of om dat men niet weet, of omdat onze taal er geen woord voor heeft. In de NBG zijn zelfs dingen weggelaten, omdat men er geen raad mee wist. Het woord 'sela', of op andere plaatsen de letters aan het begin of einde van een vers.
Kijk anders maar eens in de achterkamer van degenen die de Schriften in de grondtekst lezen. Een en al discussie. Waarom zijn er anders zoveel verschillen tussen de verschillende vertalingen?? De Staten Vertaling en de King James gelden als de vertalingen die het dichts bij de grondtekst staan. Echter de taal waarin ze geschreven zijn, is dusdanig verouderd nederlands, dat we deze vertaling niet fatsoenlijk meer kunnen lezen, want dan gaan we ook weer dingen aannemen.
Ik geloof dat we voorzichtig moeten zijn met nemen van stellingen. De Bijbel, het Woord van God kunnen we alleen begrijpen onder leiding van de Heilige Geest.
Bovendien gaan de meeste discussies over onderwerpen die niets met onze redding te maken hebben of met Gods beloften. Of de gemeente wel of niet voor de Grote Verdrukking zal worden opgenomen. Wel of geen gat tussen het eeste en tweede vers de Bijbel. Deze dingen hebben niets met het Evangelie te maken en leiden meestal alleen tot ruzies. En deze ruzies zijn geen getuigens naar de ongelovingen toe.
Laatst aangepast door
|
HENKWAL969
|
op woensdag 25 mei 2011, 22:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISJE125
|
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 23:05
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | FRANK !!!!!!! Ga je ff met Floshke bemoeien wil je !!
i.p.v. met de organistaie van mijn wandeling .....
 |
Nou lekker dan. En wat hebben we gehoord??? het wordt zondag mooooooooiiiiiiiiiii weeeeeeeeeeeeer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 23:12
|
|
|
|
Deze week heb ik vrij om een grote schoonmaak te houden en klusjes in huis te doen.
Na de lunch belt er een klein meisje, van 5 of 6 jaar, aan de deur. Zij vraagt: "Heb jij kinderen?" Toen ik zei dat mijn kinderen al groot waren, was haar antwoord dat zij daar ook wel mee wilde spelen. Toen ik vertelde dat zij niet meer thuis woonden, volgde er een hele reeks van waarom-vragen.
Het bleek dus dat dit meisje alle deuren langsging om vriendjes te vinden om te spelen. En uit de manier van vragen, kreeg ik het gevoel dat dit kind geen plek heeft, waar ze opgevangen wordt.
Om zo'n moment doet je hart zeer. Wat moet je hiermee? Een totaal onbekend kind, dat zomaar aanbelt en eigenlijk om hulp vraagt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 23:15
|
|
|
|
De energie voor passie komt vrij wanneer je je verzet opgeeft tegen wat is, je verlangen leert kennen, waarderen en vertrouwen.
Marcel Derkse
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 23:17
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Lijden - dat is de enige oorsprong van kennis. Dostojewski |
Volgens mij was Dostojewski wel een hele erge lijdende man en daardoor kon hij de boeken schrijven die hij geschreven heeft.....Wel zware lectuur hoor.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op woensdag 25 mei 2011, 23:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 23:22
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Volgens mij was Dostojewski wel een hele erge lijdende man en daardoor kon hij de boeken schtijven die het geschreven heeft.....Wel zware lectuur hoor.......  |
Wat heb je van Dostodinges gelezen Willemijn?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 23:31
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Wat heb je van Dostodinges gelezen Willemijn? |
In ieder geval Uit een Dodenhuis........en nog wel enkele boeken waarvan ik nu even (het is al laat...) de titel niet paraat heb.... Als ik het goed heb is de goede man beschuldigd van hoogveraad toen hij nog vrij jong was en voor een executiepeleton gezet, een spelletje van de machthebbers want hij mocht toch in leven blijven maar is nooit meer dezelfde geweest als voor die tijd...... Maar dit is de versie "üit mijn hoofd"........ Dus geen wonder dat de goede man dingen zegt zoals Mario citeert.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op woensdag 25 mei 2011, 23:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 23:43
|
|
|
|
Wat ik leuk vindt? As. vrijdag met alle jeugdleden van de visclub een avondje gaan vissen met een boot op de Grevelingen.
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op woensdag 25 mei 2011, 23:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 23:45
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Wat ik leuk vindt? As. vrijdag met alle jeugdleden van de visclub een avondje gaan vissen met een boot op de Grevelingen.  |
Tot hoe oud mag je jeugdlid zijn bij de visclub?????? Jij hebt toch al de leeftijd der jeugdigen gepasseerd???????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 23:50
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Tot hoe oud mag je jeugdlid zijn bij de visclub?????? Jij hebt toch al de leeftijd der jeugdigen gepasseerd???????  |
16. ja, nog maar net. Maar aangezien er ook mensen moeten zijn die zoiets organiseren , mag ik dus mee als organisator/ begeleider/ chauffeur.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 23:57
|
|
|
|
Ook ik was blij met het verhaal van Alous...
(Leek wel of ik het had geschreven) Mijn 3 zonen verlieten in 1 maand het huis...en ook nog eens om een (niet) leuke reden.... De sfeer thuis werd ook de jongens teveel...zeiden ze later. Ons huwelijk was toen al niet goed. Er bleef toen een dochter nog thuis, maar ik als moeder heb toen een enorme dreun gehad. Ik kreeg het lege nestsyndroom toen wel heel erg hard op mijn bordje. Juist de kinderen die zoveel afleiding gaven in mijn leven(ik zorg zo graag!) waren ineens weg. Zussen van mij zeiden weleens:" Heerlijk toch...kun jij nu eens aan jezelf gaan denken" Vooral om de jongste zoon die toen nog geen 18 was heb ik grote zorgen gehad.....hij zat op een verkeerd paadje....(en ik dacht dat het mijn(onze) schuld was.... Ik had het vast allemaal verkeerd gedaan!!!!!!!! Ze gingen immers uit huis omdat er zoveel vervelende dingen gebeurde thuis???? Ook nu kan ik het nog steeds niet laten om me met hun te bemoeien!!! Maar het is bedoeld uit bezorgdheid...moederkloek gevoelens....
Deze week komt er weer een zoon mijn richting opwonen... De oudste heeft verkering maar ik weet dat het niet goed gaat met hem...
Waarbij dan de jongste weer zegt....Mam...laat het hem zelf uitzoeken...hij is 28!!!!
De dochter woont nu na de scheiding bij mij...ze is 20...en zal nog even hier blijven wonen. Ook daar zijn veel zorgen over... Wat is het moeilijk om je kinderen los te laten. Er zijn er nog niet getrouwd...Zou ik het dan misschien pas kunnen??? Loslaten??? Het moeilijkste wat er is...vind ik....
En ik??? Kan nog steeds niet aan mezelf denken...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 26 mei 2011, 00:05
|
|
|
|
| MARTHA725 schreef: | Dank aan Hem
Heer, ik kom tot U met blijdschap in mijn hart, U ziet de noden, de smart ik wil U danken nu
u kent Uw kinderen door en door en hoort ons aan maar vaak gaan de noden voor en zien we U niet staan
Met Uw liefdevolle ogen klopt U aan ons hart 'Kind, bidt tot Mij, ik heb mededogen en leidt je uit de smart "
Vergeef ons Vader, wij zijn zo zwak geef ons kracht om U te vragen U te danken voor het dragen u geeft ons rust, en gemak
U maakt ons ziend, we zijn vaak zo blind U leert ons Uw woorden te verstaan, U zegt 'Mijn lieve kind, laten we Altijd samen verder gaan "
Dank voor Uw liefde en gena, Dank voor Uw woord, Uw trouw Heilig zijt Gij Vader, groot bent U Amen Heer, Amen, Hallelujah!
( gedicht van Joke van der Lelie )
Hoi allemaal,
Alweer een week voorbij sinds de vorige gebedsroom, de tijd gaat zo snel, We zitten ver in de lente, heerlijk lang licht de merel die voor ons zijn liedje zingt ja, soms wil je zulke momenten lang vasthouden,
Maar als je stil staat wat er in de wereld gebeurd, zoveel ellende, ook mensen die persoonlijke nood, problemen hebben, mensen die erg ziek zijn , dan kan je denken 'Waarom? " waarom zoveel leed bij die en die? waarom? Wat is het dan heerlijk dat we mogen weten dat we alles bij Hem in gebed mogen brengen, Hij is het antwoord op alles, Hij is de Bron!
Er is mij door iemand gevraagd om in de oproep voor gebedsroom ruimte te laten voor voorbedelijst , voor de mensen die hun naam hierop willen zien staan, je bent vrij om ook namen daaronder te zetten.
We nodigen je uit om mee te bidden en te danken in de gebedsroom , we houden deze elke donderdagavond van 20.00 tot 21.00, Je kan gebedsroom vinden als je bovenaan de balk de chat aanklikt, dan rechts naar beneden scrollen, en de gebedsroom aanklikken
Ieder is vrij om mee te doen, we dringen niemand iets op.
We zingen ook vaak liederen, zetten het lied dat in ons hart is aan op you tube, en zingen mee, ook typen we vaak de woorden van een lied in, maar elke keer is de bidstond anders, we ervaren veel zegen elke week, dank en eer aan Hem!
Voorbede is voor ; Cees Rina
Jan en Ineke
Warme lentegroetjes en Gods rijke zegen en nabijheid,
Martha en Vandam  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 26 mei 2011, 00:13
|
|
|
|
sMorgens wakker gemaakt worden om 5 uur door een merel!!!!!!!!! Ik hoef er dan nog lang niet uit gelukkig, maar ik MOET gewoon naar hem luisteren.. Heel typisch...na een half uurtje wordt het weer stil...en doe ik dus nog een dutje en dat herhaald zich om 7 uur weer!!! Voor mij dus een soort wekker, maar helemaal geen vervelende...
DAT MAAKT ME BLIJ!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 26 mei 2011, 01:06
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Mij ook Susannah en ik ben blij dat jij heel duidelijk aangegeven hebt dat het niet de borderliner is of de psychoot..die een poging tot zelfmoord doet..het zijn gewone mensen net als jij en ik..ze zijn alleen zo eenzaam..kunnen het leven soms niet aan, door allerlei oorzaken...
En of je als christen zelfmoord kan/mag plegen? Als mens mag je denk niet je eigen leven doden of dodelijk gevaar opzoeken..degene die zelfmoord wil plegen kiest er op een bepaalde manier ook niet voor..op een gegeven moment is er gewoon nog maar één manier van leven..en dat is doodgaan..rust... |
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik die vraag creeerde n.a.v. de blindheid die sommigen lijken te hebben als het op zelfdoding aankomt. Idd. zijn het vaak de gewone mensen, en is het een combinatie van een aantal factoren. Of het mag, daar denk ik persoonlijk toch heel anders over... daar ben je niet mee bezig op zo'n moment, en met de nabestaanden ben je al helemaal niet bezig... het enige wat je ziet is een zwart gat en dat wordt heel moeilijk als je niks meer ziet dan dat zwarte gat.
Ik denk dat het niet erom gaat of mensen willen leven of niet, het gaat m.i. om het niet meer te kunnen...
Er wordt in dit topic vaak gesproken als het om zelfdoding gaat over borderliners... Nu heb ik geen enquete gehouden ofzo, maar de meeste zware gevallen van borderline en narcistische persoonlijkheden (de zgn. "moeilijke mensen") maken meestal juist gebruik (misbruik) van anderen...
Ik vermoed dat mensen die zelfdoding plegen of hieraan denken juist vaak in het isolement zitten. Nogmaals ik ben niet op de hoogte, maar ik geloof wel dat de samenleving van nu steeds meer op zichzelf is en geen oog meer heeft voor anderen, en daar (in combinatie met een neg. zelfbeeld) schuilt m.i. het gevaar. Het is m.i. de gebrokenheid van deze wereld die dat soort mensen oh zo duidelijk voelen en daarin geen uitweg of positieve klank meer zien, het enige waar dan naar verlangt wordt is een wereld waar je die pijn niet meer voelt. Mijn mening...
|
|
| Naar boven |
|
|