| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juni 2011, 21:06
|
|
|
|
Woensdag 1 juni, Jes. 54: 4-10; Uw maker is uw man.
Echtscheiding – iets ergers is haast niet denkbaar. Een man en een vrouw hebben jarenlang samengeleefd, samen gewerkt, samen gelachen, samen gehuild, misschien samen kinderen gekregen – en dan, een echtscheiding. Er is geen liefde meer, geen gesprek meer mogelijk. Er schijnt maar één oplossing: uit elkaar gaan. Zo iets kwam in Israël ook voor. Niet altijd liep een slechte relatie uit op een echtscheiding. Vooral wanneer een man meer dan één vrouw had, was dat niet meer nodig. Zo’n man keek dan gewoon niet meer om naar zijn vrouw, hij versmaadde haar – hij liet haar links liggen, zouden wij zeggen. Zo heeft God met Israël gedaan. Ja maar, dat is toch geen stijl? Dat doe je toch niet? Nee, dat doe je niet. Maar als je vrouw je altijd maar dwars zit, je plaagt, niet luisteren wil als je vriendelijk iets vraagt, niet dankbaar is voor alle goede zorgen die je aan haar besteedt – wat doe je dan? Dat houdt geen mens vol! Dat houdt zelfs God niet vol… Daarom heeft Hij Zijn bruid, Zijn volk verlaten. Verlaten. Voor altijd? Nee, dat denkt Israël wel, maar zo is het niet! Een kort ogenblik heb Ik u verlaten, maar met groot erbarmen zal Ik u tot Mij nemen! God blijft niet wrokken, Zijn leven lang, Zijn leven lang. Hij vergeeft en Hij vergeet. Hij maakt een nieuw begin. Zou Hij, die de Schepper is, Zijn volk loslaten? Uw maker is uw Man! Israël, Ik kom je halen, uit Babel. Ik zal je op Mijn handen nemen, in Mijn armen, Ik zal je dragen, de woestijn door, de weg naar het beloofde land! Je komt weer thuis, Israël. Ik kan van jou niet scheiden!
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op woensdag 1 juni 2011, 21:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juni 2011, 21:29
|
|
|
|
|
Wat een mooie en heldere stukjes Mario...doorgaan zou ik zeggen!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juni 2011, 21:41
|
|
|
|
Ga eens...OP...de lat zitten.... Inplaats van hem steeds hoger te leggen...
IN DE LELIJKSTE KASTJES....ZITTEN SOMS DE MOOISTE VOGELTJES!!!
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op woensdag 1 juni 2011, 21:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTHA725
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juni 2011, 21:50
|
|
|
|
Jacobus 5 vers 16
Het gebed van een rechtvaardige vermag veel, doordat er kracht aan verleend wordt
Beste C.M leden,
In verband met Hemelvaartsdag , houden we geen gebedsroom.
Uiteraard ben je vrij om met anderen in gebedsroom te bidden, Hij ziet je hart aan, en laat geen bidder staan.
We bidden je Gods rijke zegen en nabijheid toe, en zegen over Hemelvaartsdag.
Warme zomergroetjes,
Martha en VanDam
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juni 2011, 22:00
|
|
|
|
personen die mee hopen te gaan;
hannah810, 38 jaar, regio 073, bbq, (3 kids; 5, 5 en 6)(eens per 6 weken) Thirza120, 30 jaar, regio 0318 bbq (misschien met kinderen) OV nicolette592, 55 jaar, regio 0342
maded321, 46 jaar, regio 0182 bbq, (2 kids, 7 en 9 jaar) visser278, 43 tegen die tijd 44 regio 0113 bbq
willen jullie op je profiel ook een prikbord berichtje-plaatsen??
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 1 juni 2011, 22:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juni 2011, 22:15
|
|
|
|
|
Mijn abbo loopt ook over 2 maanden af.............
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juni 2011, 22:16
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Sluit ik me volledig bij aan Marylien .... nou Lisa met zoveel steunbetuigingen ..kun gewoon niet weggaan. Ehh mijn abonnement verloopt 5 juni ...misschien wel/niet verlengen  |
Tegen iemand anders zeggen dat ze niet weg mogen gaan he. En zelf lekker geheimzinnig doen over wel/ niet verlengen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juni 2011, 22:17
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Mijn abbo loopt ook over 2 maanden af............. |
De mijne ook als ik 2 x een maand verleng.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juni 2011, 22:21
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Bedoel je nu iets, Visser???  |
Neeeeeeeuh.........ik vraag me alleen wat af.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juni 2011, 22:24
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | De mijne ook als ik 2 x een maand verleng.  |
Hallo Visser Ook jij moet gewoon blijven en de boel langer maken dus blijf maar zitten waar je zit en dan komt de rest vanzelf goed hahaha. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIMPERNEL883
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juni 2011, 22:26
|
|
|
|
| PIMPERNEL883 schreef: | | wie oh wie volgt het voorbeeld van hilda. |
kinderen mogen ook mee hoor , hoor meer zielen hoe meer vreugde. dus opgeven maar. vriendelijke groet pimpernel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juni 2011, 22:26
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo Visser Ook jij moet gewoon blijven en de boel langer maken dus blijf maar zitten waar je zit en dan komt de rest vanzelf goed hahaha. Sjalom. Martin |
Ik ben al lang genoeg Martin.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juni 2011, 22:30
|
|
|
|
Mijn slechtse moment vijf minuten geleden:
Mijn zoon van 10 heeft een vriendje te logeren. Hebben ze mijn camera mee gesmokkeld naar boven en ........laten vallen........en stuk!!
Pfffffff dan moet ik echt tot 100 tellen want hier ben ik echt niet blij mee.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juni 2011, 22:31
|
|
|
|
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Ik ben gek op werken. Kan er urenlang gefascineerd naar kijken
Voer geen oorlog, voer de eendjes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juni 2011, 23:00
|
|
|
|
Ik wil toch nog iets kwijt hier... Vrijdag 27 mei "DWDD", laatste uitzending van het seizoen... ik vond het erg dat in het onderdeel 'de TV draait door' een stukje werd uitgezonden van de Vlaamse "Man bijt hond", waarin een man op zijn wandeling 5 x het woord "GVD" zegt en als je dan het publiek hoort lachen, ben ik ff heel erg blij dat er nog een talkshow bestaat met "Knevel en van den Brink"; dan is de EO toch een heel ander geluid en ben ik alleen maar dankbaar dat we in NL zulke programma's kunnen uitzenden met een christelijke achtergrond !!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juni 2011, 23:15
|
|
|
|
Hilary Hahn, 15 jaar was ze, luister en huiver bij een van de mooiste stukken die ik ken:
http://www.youtube.com/watch?v=qrSKN3etxSI&feature=related
Geluidskwaliteit is niet geweldig merk ik, zal even verder kijken.
Thomas, vindt Hilary geweldig, maar Beethoven ook...
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 1 juni 2011, 23:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juni 2011, 23:50
|
|
|
|
dubbel geplaatst..oeps..
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op woensdag 1 juni 2011, 23:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEK114
|
|
Geplaatst: donderdag 2 juni 2011, 00:10
|
|
|
|
3 juni is mijn laatste dag. Heb best wel met belangsteling vele profiels gelezen en op forum ook het een en ander. Het is mooi te zien hoe een vast clubje mensen het hier levend weet te houden op deze site met name in dit forum. Deze mensen zijn erg op elkaar gericht ook wat enerzijds goed te begrijpen is, anderzijds maakt het voor een ander moeilijk in alle openheid te reageren, maar eigenlijk is dat op alle forums zo, maar het bepaalt wel erg de sfeer waarin met elkaar "gesproken"wordt. Een tip voor de vaste forumbezoekers... negeer niet "nieuwelingen" maar verwelkom ze en laat merken dat je het plezierig vindt dat ook "anderen" reageren.. Over de site in het algemeen .. ik heb leuke kontakten overgehouden hier op CM Wat ik heel jammer vind is dat er toch wel veel zijn die niet reageren, ook al is het maar uit fatsoen Een mailtje terug is toch een kleine moeite, en waarom is anders deze site bedoeld? Mensen enorm bedankt, ik heb van jullie geleerd en wens jullie veel heil en zegen toe in de komende tijden Groet, annemiek
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEET760
|
|
Geplaatst: donderdag 2 juni 2011, 00:13
|
|
|
|
Hoi Annemieke, Helemaal mee eens wat je schrijft. Het ga je goed.Wie weet tot ziens hier. groetend, Petra
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 2 juni 2011, 00:55
|
|
|
|
| MVV749 schreef: | Same here, alleen heb ik nog minder dagen. Moet morgen definitief de knoop doorhakken.
Het is sowieso leerzaam, dat is een grote plus voor zowel jou als voor mij. Gezellig? Geen idee, daarvoor ben ik te weinig actief. De persoonlijke contacten vallen me eerlijk gezegd wat tegen, dus dat is een kleine min.
Hmm, ik zal er nog eens een nachtje over slapen.... |
en ik zie je nog niet grijs dus ik hoop dat je er nog steeds bent, niet weggaan aub, als iedereen weggaat bestaat er straks geen forum meer!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 2 juni 2011, 00:57
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | OKE....VERLENGD!!!!
(Vooruit...kwartaaltje dan!!!) |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 2 juni 2011, 00:58
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Ondertussen toch gebruik gemaakt van de verjaardagsaanbieding van CM zeker, want je bent er nog. Mijn abonnement loopt nog een dikke week, maar ik twijfel op dit moment heel erg over verlenging. Heb in de afgelopen weken min of meer besloten een time-out te nemen en nu komt die aanbieding. Moet daar uiterlijk morgen over beslissen en ben er nog steeds niet uit, dus ga er nog maar ff een nachtje over slapen....  |
Lisa ik lees ECHT WAAR JE BIJDRAGEN ZO GRAAG! blijf aub.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 2 juni 2011, 01:00
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Mijn abbo loopt ook over 2 maanden af............. |
het mijne ook Mario
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 2 juni 2011, 01:01
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ik ben al lang genoeg Martin.  |
Neen neen Visser blijf ook maar nog een beetje!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 2 juni 2011, 01:09
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | Maar als iemand komt is dat ook van God gegeven, een mens doet dat niet uit zichzelf:
Joh 3:27 (NBG):
“Johannes antwoordde en zeide: Geen mens kan iets aannemen, of het moet hem uit de hemel gegeven zijn.”
|
Ik realiseer me dat we nooit dankbaar genoeg kunnen zijn, waarom juist wij mogen uitverkoren zijn?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 2 juni 2011, 01:15
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op donderdag 2 juni 2011, 10:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 2 juni 2011, 01:53
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Neeeeeeeuh.........ik vraag me alleen wat af.  |
ik ga me niets meer afvragen. Want hoe meer ik me afvraag hoe meer ik wil doorgronden en dat leidt meestal tot niets. Ik heb geobserveerd en ervaringen opgedaan en dat is meer dan genoeg.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 2 juni 2011, 08:03
|
|
|
|
Donderdag 2 juni, Hemelvaartsdag, Hand. 1:1-11; Jozua – Jezus.
Je zou er bijna overheen lezen, in dat eerste hoofdstuk van het boek Handelingen; het zijn maar een paar woordjes: ‘Veertig dagen lang hun verschijnende…’ Lucas vermeldt het heel secuur. Tussen Pasen en Hemelvaart verlopen veertig dagen. Veertig. Dat is in de bijbel altijd weer een bijzonder getal. Het is het getal van het volk Israël in de woestijn, het getal van Gods volk onderweg, tussen uittocht en intocht, tussen diensthuis en Vaderhuis. En nu vaart Jezus op naar de hemel, veertig dagen na Pasen, veertig dagen na de bevrijding uit het diensthuis van de dood! Het is alsof Hij zich daarmee opnieuw aanduidt als de grote Jozua, de leider van een nieuw volk, een gemeente van Joden en heidenen. Jozua en Jezus – eigenlijk is het dezelfde naam: Bevrijder, Ruimtemaker! Zo trekt Jezus het beloofde land binnen: het Vaderhuis met de vele woningen. Nee, voor de dicipelen is het nog niet zo ver. Zij bleven achter. Zij bleven voorlopig nog mensen in de woestijn, met beide benen op deze aarde. Getuigen van het Rijk dat komt. Want het Koninkrijk zal komen! Ze moeten niet denken dat het in hun tijd al zal worden opgericht. Maar komen zal het, op Gods tijd! Jozua en Jezus. Onze leider is al daar, waar Zijn gemeente eenmaal komen zal. Hij maakt plaats. Hij is de advokaat die voor ons pleit. Al staan we nog met beide benen in het zand van de woestijn, ons Hoofd is in de hemel!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|