| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 2 juni 2011, 08:40
|
|
|
|
Hopelijk leest en hoort ons marijan072 deze ode maar ik vrees van niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: donderdag 2 juni 2011, 09:30
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Ik wil toch nog iets kwijt hier... Vrijdag 27 mei "DWDD", laatste uitzending van het seizoen... ik vond het erg dat in het onderdeel 'de TV draait door' een stukje werd uitgezonden van de Vlaamse "Man bijt hond", waarin een man op zijn wandeling 5 x het woord "GVD" zegt en als je dan het publiek hoort lachen, ben ik ff heel erg blij dat er nog een talkshow bestaat met "Knevel en van den Brink"; dan is de EO toch een heel ander geluid en ben ik alleen maar dankbaar dat we in NL zulke programma's kunnen uitzenden met een christelijke achtergrond !! |
het mag dan wel ''vromer'' zijn, maar het evangelie word er niet verkondigt, en wist je dat andries knevel het creatonisme verwerpt en in de evolutie theorie gelooft?
Je richten op de pluspunten neemt de minpunten niet weg, en waar kernpunten met voeten word getreden, is voor mij de grens bereikt. (Zeker waar de Bijbel niet letterlijk word genomen)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: donderdag 2 juni 2011, 09:32
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | | Ik realiseer me dat we nooit dankbaar genoeg kunnen zijn, waarom juist wij mogen uitverkoren zijn? |
dankbaar zeker, we kunnen het niet met woorden omschrijven of met ons verstand bevatten. En zeker niet in onzelf roemen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: donderdag 2 juni 2011, 09:44
|
|
|
|
Ben er in 2004 geweest dacht ik, toen ik nog naar een charismatische gemeente ging. Was toen nog jong in het geloof, en ervaarde er zeker de Heilige Geest.
Men zal zeggen dat het interkerkelijk is, maar de liederen, preken en studies zijn echt allemaal zeer pinkster/evangelisch/arminiaans/charismatisch. Aangezien ik me dan op theologisch gebied ga ergeren, is het niet slim om te gaan. Want ik ben echt overtuigd dat sommige leren die er gangbaar zijn zeer kwalijk zijn, net zoals sommige vormen van passief openstellen I.V.M occulte belasting.
Al wens ik degene die gaat een mooie tijd. Want toen ik er was zag ik vele oprechte christenen zoeken naar God, eenheid met elkaar en God aanbidden. Heel mooi.
Als mensen van dit forum gaan, zou ik misschien wel eens middagje kunnen komen, maar meer om sommige mensen eens in de ogen te kunnen kijken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 2 juni 2011, 09:47
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | Ben er in 2004 geweest dacht ik, toen ik nog naar een charismatische gemeente ging. Was toen nog jong in het geloof, en ervaarde er zeker de Heilige Geest.
Men zal zeggen dat het interkerkelijk is, maar de liederen, preken en studies zijn echt allemaal zeer pinkster/evangelisch/arminiaans/charismatisch. Aangezien ik me dan op theologisch gebied ga ergeren, is het niet slim om te gaan. Want ik ben echt overtuigd dat sommige leren die er gangbaar zijn zeer kwalijk zijn, net zoals sommige vormen van passief openstellen I.V.M occulte belasting.
Al wens ik degene die gaat een mooie tijd. Want toen ik er was zag ik vele oprechte christenen zoeken naar God, eenheid met elkaar en God aanbidden. Heel mooi.
Als mensen van dit forum gaan, zou ik misschien wel eens middagje kunnen komen, maar meer om sommige mensen eens in de ogen te kunnen kijken. |
Maar waar is dat precies dan? Ik ben ook wel eens benieuwd. Hopelijk is het niet met van die toestanden waar ze zogezegd mensen 'genezen' zoals ik al eens op tv zag. Eigenlijk weet ik dus niet wat het inhoud. Is er een site van?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: donderdag 2 juni 2011, 09:53
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Maar waar is dat precies dan? Ik ben ook wel eens benieuwd. Hopelijk is het niet met van die toestanden waar ze zogezegd mensen 'genezen' zoals ik al eens op tv zag. Eigenlijk weet ik dus niet wat het inhoud. Is er een site van? |
http://www.opwekking.nl/
staat ook het progamma. net zoals toen ik er eens was is er ook gebed voor de zieken, maar daar hoef je natuurlijk niet heen. Ik moet die zaterdag werken, zou alleen zondag kunnen. Moet er nog even over nadenken. wil mijn eigen dienst niet missen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: donderdag 2 juni 2011, 10:22
|
|
|
|
Frank: wat bedoel je precies met: van die toestanden waar ze zieken genezen??? Komt erg negatief over namelijk.
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 2 juni 2011, 10:27
|
|
|
|
| MARY052 schreef: | Frank: wat bedoel je precies met: van die toestanden waar ze zieken genezen??? Komt erg negatief over namelijk.
Mary |
Wel Mary, ik zag eens op televisie dat er in Amerika zo'n gebedsdiensten waren die heel theatraal waren. Mensen met hevige spierpijnen of andere kwalen kwamen dan naar de 'genezer' en die sprak dan een gebed uit en soms gingen de de zieke mensen dan rollen op de grond en waren ze plots verlost van die pijnen. Het was dus echt een show waar mensen werden 'genezen' en er was zelfs iemand die plots geen krukken meer nodig had. Het kwam heel onecht over en ik kan daar dus ook niet in geloven. Maar dat is mijn visie en die wil ik niet opdringen aan de anderen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: donderdag 2 juni 2011, 10:35
|
|
|
|
|
ik denk dat dit een ander onderwerp is en waar veel theologie komt kijken, los van het opwekkingstopic. dus zou die discussie verplaatsen naar het Bijbel stusie gedeelte, al is daar al een topic over.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAJARO438
|
|
Geplaatst: donderdag 2 juni 2011, 10:36
|
|
|
|
Ja, ook ik ga een vol weekend heen. Ben er 1 x eerder geweest en met name de aanbidding, daar krijg ik kippenvel van, zoveel mensen die zo met hart en ziel God loven en prijzen jah, dat was een heel bijzondere ervaring. En verder kun je zelf je programma wat uit stippelen.
Majaro
Laatst aangepast door
|
MAJARO438
|
op donderdag 2 juni 2011, 10:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAJARO438
|
|
Geplaatst: donderdag 2 juni 2011, 10:42
|
|
|
|
Nog 3 dagen en dan spring ik ook op grijs, het was hier grappig, irritant, hartverwarmend, verbazend maar vooral ook veel vrienden er bij gekregen. 1 hele speciale vriend en maatje, zonder dat ik het zelf in de gaten had, heeft hij mijn hart gestolen .
ik wens jullie het allerbeste, veel liefde en moge je vinden wat je zoekt. Gods zegen voor allen,
Groetjes Majaro
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: donderdag 2 juni 2011, 10:51
|
|
|
|
| MAJARO438 schreef: | Nog 3 dagen en dan spring ik ook op grijs, het was hier grappig, irritant, hartverwarmend, verbazend maar vooral ook veel vrienden er bij gekregen. 1 hele speciale vriend en maatje, zonder dat ik het zelf in de gaten had, heeft hij mijn hart gestolen .
ik wens jullie het allerbeste, veel liefde en moge je vinden wat je zoekt. Gods zegen voor allen,
Groetjes Majaro  |
wat jammer nou majaro bedankt voor de gezellige tijd he wens jullie samen een hele gelukkige en gezonde tijd toe , voor jullie toekomst Gods zegen toegewenst . enne je weet waar mijn huisje staat he jullie zijn welkom
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: donderdag 2 juni 2011, 10:54
|
|
|
|
| MIEK114 schreef: | 3 juni is mijn laatste dag. Heb best wel met belangsteling vele profiels gelezen en op forum ook het een en ander. Het is mooi te zien hoe een vast clubje mensen het hier levend weet te houden op deze site met name in dit forum. Deze mensen zijn erg op elkaar gericht ook wat enerzijds goed te begrijpen is, anderzijds maakt het voor een ander moeilijk in alle openheid te reageren, maar eigenlijk is dat op alle forums zo, maar het bepaalt wel erg de sfeer waarin met elkaar "gesproken"wordt. Een tip voor de vaste forumbezoekers... negeer niet "nieuwelingen" maar verwelkom ze en laat merken dat je het plezierig vindt dat ook "anderen" reageren.. Over de site in het algemeen .. ik heb leuke kontakten overgehouden hier op CM Wat ik heel jammer vind is dat er toch wel veel zijn die niet reageren, ook al is het maar uit fatsoen Een mailtje terug is toch een kleine moeite, en waarom is anders deze site bedoeld? Mensen enorm bedankt, ik heb van jullie geleerd en wens jullie veel heil en zegen toe in de komende tijden Groet, annemiek |
het ga je goed Annemiek wie weet kom ik je nog eens tegen he het wereldje is maar klein
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: donderdag 2 juni 2011, 11:02
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Hopelijk leest en hoort ons marijan072 deze ode maar ik vrees van niet. |
haha, ja Frank, ik dacht ook al..wie oh wie?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEK114
|
|
Geplaatst: donderdag 2 juni 2011, 11:42
|
|
|
|
dank je wel Trijnie!! tot ziens
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEK114
|
|
Geplaatst: donderdag 2 juni 2011, 11:43
|
|
|
|
| PEET760 schreef: | Hoi Annemieke, Helemaal mee eens wat je schrijft. Het ga je goed.Wie weet tot ziens hier. groetend, Petra |
Dankje wel Petra U2!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 2 juni 2011, 11:44
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | http://www.opwekking.nl/staat ook het progamma. net zoals toen ik er eens was is er ook gebed voor de zieken, maar daar hoef je natuurlijk niet heen. Ik moet die zaterdag werken, zou alleen zondag kunnen. Moet er nog even over nadenken. wil mijn eigen dienst niet missen. |
Hartelijk dank David voor de info. Het ziet er inderdaad erg interessant uit. Het is wel een heel eind rijden maar ik overweeg het toch, indien het weer het toelaat, want dit wil ik ook echt eens graag meemaken.
Vroeger zag ik ook wel eens op de EO iets van een jongerendag. Is dat een vergelijkbaar evenement? Ook dat sprak me enorm aan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: donderdag 2 juni 2011, 12:16
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Donderdag 2 juni, Hemelvaartsdag, Hand. 1:1-11; Jozua – Jezus.
Je zou er bijna overheen lezen, in dat eerste hoofdstuk van het boek Handelingen; het zijn maar een paar woordjes: ‘Veertig dagen lang hun verschijnende…’ Lucas vermeldt het heel secuur. Tussen Pasen en Hemelvaart verlopen veertig dagen. Veertig. Dat is in de bijbel altijd weer een bijzonder getal. Het is het getal van het volk Israël in de woestijn, het getal van Gods volk onderweg, tussen uittocht en intocht, tussen diensthuis en Vaderhuis. En nu vaart Jezus op naar de hemel, veertig dagen na Pasen, veertig dagen na de bevrijding uit het diensthuis van de dood! Het is alsof Hij zich daarmee opnieuw aanduidt als de grote Jozua, de leider van een nieuw volk, een gemeente van Joden en heidenen. Jozua en Jezus – eigenlijk is het dezelfde naam: Bevrijder, Ruimtemaker! Zo trekt Jezus het beloofde land binnen: het Vaderhuis met de vele woningen. Nee, voor de dicipelen is het nog niet zo ver. Zij bleven achter. Zij bleven voorlopig nog mensen in de woestijn, met beide benen op deze aarde. Getuigen van het Rijk dat komt. Want het Koninkrijk zal komen! Ze moeten niet denken dat het in hun tijd al zal worden opgericht. Maar komen zal het, op Gods tijd! Jozua en Jezus. Onze leider is al daar, waar Zijn gemeente eenmaal komen zal. Hij maakt plaats. Hij is de advokaat die voor ons pleit. Al staan we nog met beide benen in het zand van de woestijn, ons Hoofd is in de hemel! |
Prachtige belofte hé? Deze Jezus...déze..zal ook weerkomen..het staat zo mooi in de Bijbel.. We hoeven geen angst te hebben, Jezus is dezelfde.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: donderdag 2 juni 2011, 12:44
|
|
|
|
| MIEK114 schreef: | 3 juni is mijn laatste dag. Heb best wel met belangsteling vele profiels gelezen en op forum ook het een en ander. Het is mooi te zien hoe een vast clubje mensen het hier levend weet te houden op deze site met name in dit forum. Deze mensen zijn erg op elkaar gericht ook wat enerzijds goed te begrijpen is, anderzijds maakt het voor een ander moeilijk in alle openheid te reageren, maar eigenlijk is dat op alle forums zo, maar het bepaalt wel erg de sfeer waarin met elkaar "gesproken"wordt. Een tip voor de vaste forumbezoekers... negeer niet "nieuwelingen" maar verwelkom ze en laat merken dat je het plezierig vindt dat ook "anderen" reageren.. Over de site in het algemeen .. ik heb leuke kontakten overgehouden hier op CM Wat ik heel jammer vind is dat er toch wel veel zijn die niet reageren, ook al is het maar uit fatsoen Een mailtje terug is toch een kleine moeite, en waarom is anders deze site bedoeld? Mensen enorm bedankt, ik heb van jullie geleerd en wens jullie veel heil en zegen toe in de komende tijden Groet, annemiek |
Best herkenbaar wat je schrijft!  Ik wens je alle goeds buiten CM!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: donderdag 2 juni 2011, 12:46
|
|
|
|
Ik vraag me af...
Zal ik straks een beetje bijkleuren van het zonnetje dat vandaag zo heerlijk schijnt en waarin ik me koesteren kan?..en waar ik nu eens van kan genieten en velen met mij... omdat we Hemelvaart gedenken en vrij zijn...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: donderdag 2 juni 2011, 12:47
|
|
|
|
| MAJARO438 schreef: | Nog 3 dagen en dan spring ik ook op grijs, het was hier grappig, irritant, hartverwarmend, verbazend maar vooral ook veel vrienden er bij gekregen. 1 hele speciale vriend en maatje, zonder dat ik het zelf in de gaten had, heeft hij mijn hart gestolen .
Groetjes Majaro  |
Het ga je goed Majaro!! Ik hoop je nog eens te onmoeten.
Denk dat dat wel gauw gaat gebeuren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 2 juni 2011, 12:55
|
|
|
|
|
Ook ik ga dat proberen...Zon op je lijf...kan zo heerlijk voelen he??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEK114
|
|
Geplaatst: donderdag 2 juni 2011, 13:13
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Best herkenbaar wat je schrijft!  Ik wens je alle goeds buiten CM! |
Bedankt Imke jij ook heel veel succes !!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 2 juni 2011, 13:14
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Ik vraag me af...
Zal ik straks een beetje bijkleuren van het zonnetje dat vandaag zo heerlijk schijnt en waarin ik me koesteren kan?..en waar ik nu eens van kan genieten en velen met mij... omdat we Hemelvaart gedenken en vrij zijn...  |
als je wilt bijkleuren zal je wel je computer moeten verlaten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 2 juni 2011, 13:23
|
|
|
|
het lukt me niet. Wat ik ook probeer of welke gebed ik ook prevel, toch lukt het me niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: donderdag 2 juni 2011, 13:26
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | als je wilt bijkleuren zal je wel je computer moeten verlaten...  |
Vrouwen zijn een ster in multi tasken..jaloers?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 2 juni 2011, 13:29
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Vrouwen zijn een ster in multi tasken..jaloers?  |
Chatten met de laptop in de zon, zeker.
Thomas, multifunctioneel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: donderdag 2 juni 2011, 13:30
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Chatten met de laptop in de zon, zeker.
Thomas, multifunctioneel. |
haha, ja, ik loop in en uit, mijn tuindeur staat open dan ben ik ook nog een was aan het ophangen omdat mijn zoon zo graag zijn witte shirtje aan heeft.. nou vraag ik je...pffffffffffffff..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: donderdag 2 juni 2011, 13:32
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Ook ik ga dat proberen...Zon op je lijf...kan zo heerlijk voelen he?? |
Heerlijk Zeeland, het liefste doe ik zo mijn bikini aan..wie weet..dan kan de zon overal bij..
|
|
| Naar boven |
|
|