| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 20:24
|
|
|
|
| SAVANTI576 schreef: | | Christelijke nudisten zijn christenen die nudisme of naturisme beoefenen en zij maken deel uit van de naturistische beweging.[3][4][5] Zij geloven dat het menselijk lichaam de beste creatie van God is en dat het niets is om je voor te schamen en dat het dus ook niet bedekt hoeft te worden. Naturistische christenen komen voor in alle variaties van het christendom. Zij vinden in het onderricht van de Bijbel geen conflict met hun levensstijl. Velen hebben echter wel verschillende bezwaren tegen de new age en humanistische filosofie, die onder niet-christelijke nudisten en naturisten frequent aangehangen wordt, en wensen zich daarvan te distantiëren. Dit houdt ook een totale verwerping van om het even welke vorm van natuuraanbidding in. |
Oo je wist het antwoord al???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 20:24
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Nou, dan denken we daar anders over. Stel je hebt een relatie; dan kun je toch ook niet de ander alleen maar ontmoeten waar de kids bij zijn? |
het is wel mogelijk; maar misschien heeft het jouw voorkeur niet?
| CHATULIEM schreef: | | De meesten hebben dan opeens wel een oplossing voor handen. CM en kids, slecht idee.... |
de meeste mensen hebben misschien wel een eenvoudige oplossing; maar niet iedereen, chat. CM en kids gaan naar mijn idee prima samen als je je als volwassene tenminste volwassen gedragen kunt. overigens geld dat toch ook als je een relatie zou hebben? dan gedraag je je ook anders wanneer er kinderen om je heen zijn. (mag ik tenminste aannemen.......... )
zo ook bij het meenemen van kinderen naar uitjes, (mits die geschikt zijn voor kinderen) ik neem naar de picknicks in ede bijvoorbeeld ook de vriendinnetjes van mijn pleegdochtertje mee, en zij vragen; wanneer gaan we weer naar de hei, en mogen we weer torren zoeken? ze slaan er zelfs speelmiddagen bij vriendjes voor af, om maar mee te kunnen, zijn boos wanneer ze een keer niet mee kunnen; en dus heb ik zelf het idee, dat ze zich er prima vermaken.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op maandag 11 juli 2011, 20:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 20:31
|
|
|
|
Maandag 11 juli; Math. 7: 1-6; Splinters en balken.
Daar kan Jezus over meepraten: over splinters eb over balken! Ik denk dat Hij in de timmerwerkplaats van Jozef in Nazaret heel wat keren een splinter in de vinger gekregen heeft; en Hij zal ook wel eens een balk hebben weggebracht naar een klant hier of daar. Dat is nog niet zo eenvoudig: voor je het weet bots je met zo’n grote balk tegen iemand op in de smalle straatjes van de stad. Jezus vertelt. Over splinters en balken. Je ziet het voor je: iemand die bij een ander een splinter uit het oog verwijdert, maar niet ziet dat in zijn oog een hele balk terechtgekomen is… Zo is iemand die een ander oordeelt zonder zich zelf te oordelen. Zo iemand is een huichelaar. En, laten we eerlijk zijn, maar al te vaak gaan wij op die manier met elkaar om. Het is waar: je ontkomt er niet aan andere mensen te beoordelen. Jezus zelf doet dat ook. Denk maar aan Zijn woorden over de Schriftgeleerden! Nee, Jezus wil niet zeggen dat je nooit een oordeel over anderen mag uitspreken. Hij wil alleen zeggen dat je altijd jezelf met een gelijke maat moet meten. En wie dat eerlijk doet, houdt altijd zijn mond. Wie de balk in zijn eigen oog ontdekt, ziet steeds minder splinters in de ogen van zijn medemensen. Daar heb je eigenlijk je leven lang werk aan: die balk uit je eigen oog te verwijderen… Splinters en balken. Ach, de splinters, die zien we wel. De nare eigenschappen van je vader, je moeder, je broer of zus, je man of je vrouw. Maar die balk in je eigen oog… Pas als je die hebt ontdekt, kun je de ander met z’n splintertje misschien een beetje helpen…
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 20:34
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Denk je echt dat ik het de moeite waard vind om dan te komen?? Onbewust is men toch bezig om te kijken met wie je evt. kan daten. Voor uitjes met ouders en kinderen kan ik beter met een aantal vrienden naar het Stadspark gaan....lekker dichtbij en o zo gezellig. |
dan liggen jouw behoeften inderdaad niet op één lijn met de doelstelling van dit uitje, en zou ik in jouw geval ook voor een middagje stadspark kiezen, chatuliem;
er zijn echter ook alleenstaande ouders, die graag mensen willen ontmoeten, vriendschappen willen opbouwen, met andere alleenstaande ouders. de zomer is lang; en het kan erg leuk zijn, om samen met een andere alleenstaande ouder bijvoorbeeld een daagje dierentuin te plannen, een middag gewoon eens in een andere tuin te zitten, waar de kinderen (die elkaar dan al kennen) met elkaar in t zwembad spetteren, terwijl je zelf ook wat te praten hebt.
vorig jaar ben ik zelfs met een vrouw die ik heb ontmoet op de picknick gezamelijk op vacantie geweest; de kinders vonden het een geweldig idee, en vermaakten zich prima samen; bovendien kun je de kosten nog delen ook!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 20:48
|
|
|
|
vandaag een extra dikke knuf en kus voor Frank heb je wel nodig!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 20:52
|
|
|
|
| HENKWAL969 schreef: | Deze opmerking begrijp ik niet helemaal. Ik heb alleen de informatie neergezet in mijn verzoek, die bij mij bekend is. De profetieen heb ik niet zelf gehoord of gegeven. Dat stamt zelfs van voor mijn tijd in deze gemeente. Mogelijk dat deze in het verleden verkeerd geinterpreteerd zijn. Allehoewel ik geloof dat degenen die ze uitgesproken hebben te goeder trouw zijn en niet zomaar iets zeggen. (Het waren predikanten uit diverse regios in Nederland) |
... mogelijk verkeerd geinterpreteerd??? klinklare nonsens, zo wijst de tijd uit!! en of die profetieen nu uitgesproken zijn door predikanten, jomanda of voor mijn part de dikke vrouw met baard op de kermis, het is blasfemisme ( Godlastering) om alles maar als profetie te presenteren of om als zodanig op te vatten.
hoog tijd dat men het onderscheid eens gaat leren tussen een profetie en iemand iets goeds voor de toekomst TOEWENSEN.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 20:55
|
|
|
|
| SAVANTI576 schreef: | | wat vind je van Nudisme ? |
t lijkt me koud in de winter
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 20:59
|
|
|
|
Maar Hij zal ze wel tuchtigen, dat geloof ik vast en zeker. Zeker als ze in zonden zijn gevallen en ze niet belijden. Volgens mij móet er dan een pootje gebroken worden. Op wat voor manier, dat zal voor iedereen anders zijn. Maar ik geloof ook zeer zeker, dat als ze hun zonden wél belijden dan zal God hen weer in Genade aannemen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 20:59
|
|
|
|
Opgezocht via Google zeker?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 21:02
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | vandaag een extra dikke knuf en kus voor Frank heb je wel nodig!!! |
Vier, nogal liefst.........Is dat niet een beetje érg overdreven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 21:03
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | vandaag een extra dikke knuf en kus voor Frank heb je wel nodig!!! |
Wanneer is de bruiloft
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 21:04
|
|
|
|
Dit is bericht 2800 van mij.
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op maandag 11 juli 2011, 21:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 21:04
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Vier, nogal liefst.........Is dat niet een beetje érg overdreven  | nee, wou je er ook vier ???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 21:05
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | t lijkt me koud in de winter  |
't lijkt me nog oppassen ook , als je bijv. aan het snoeien bent in de tuin.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 21:07
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | | nee, wou je er ook vier ??? |
't zal wel op z'n Bels wezen ..........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 21:08
|
|
|
|
het lijkt erop dat jij de topic's hier bedenkt savanti? het ene begint net te lopen en jij komt al weer met een nieuw topic aanzetten.. of hebben we nog niet genoeg intussen?
| SAVANTI576 schreef: | | wat vind je van Nudisme ? |
Laatst aangepast door
|
BERT168
|
op maandag 11 juli 2011, 21:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 21:12
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | ... mogelijk verkeerd geinterpreteerd??? klinklare nonsens, zo wijst de tijd uit!! en of die profetieen nu uitgesproken zijn door predikanten, jomanda of voor mijn part de dikke vrouw met baard op de kermis, het is blasfemisme ( Godlastering) om alles maar als profetie te presenteren of om als zodanig op te vatten.
hoog tijd dat men het onderscheid eens gaat leren tussen een profetie en iemand iets goeds voor de toekomst TOEWENSEN. | Nu ga je tever volgens mij Pieter. Het kan soms een poos duren voordat een profetie vervuld kan worden. Denk eens aan Abram of Noach. De laatste moest 125 jaar wachten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 21:12
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Dit is bericht 2800 van mij. | felicitatie dan maar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 21:13
|
|
|
|
|
In het nieuwe testament word gesproken dat er in de eindtijd vele valse profeten zullen zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 21:16
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | 't zal wel op z'n Bels wezen .......... | o ja, ben ik dat dan???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 21:19
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Nu ga je tever volgens mij Pieter. Het kan soms een poos duren voordat een profetie vervuld kan worden. Denk eens aan Abram of Noach. De laatste moest 125 jaar wachten... |
Ja, die heeft keurig 125 jaar gewacht... Als je Henkwal zn openingspost GOED gelezen had, was het oplettend lezertje niet ontgaan dat het oprichtingsechtpaar, jeweetwel, die met de visie, er allang de brui aan hebben gegeven. Oftewel, de profetieen KUNNEN niet meer uitkomen.
Pieter, kortetermijnvisie is ook visie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOOST764
|
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 21:19
|
|
|
|
Er loopt een olifant over het naaktstrand. Komt ie een oud mannetje tegen.
Zegt de olifant: " Hee joh, moet je daarmee eten?"
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 21:36
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | | o ja, ben ik dat dan??? |
Mijn naam is haas, ik weet van niets.................................
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 21:37
|
|
|
|
[quote=SUSANNAH475][color=8B0000]Ik ben het met je eens dat als je (ook als alleenstaande met kids) gaat daten, dat het niet de bedoeling is dat kids hierbij betrokken zijn.
Hallo Susannah
Maar de kinderen zijn er toch altijd omdat je ze niet weg kan stoppen . Ik heb die van mij toen ze nog een jaar of 10 waren er wel altijd bij gehouden want ook voor hun is het toch een grote verandering . Want ze woonden wel bij mij dus ging ik voor alles of niets en ls ze het niet prettig vonden dan luisterde ik er naar en trok dan mn conclusie. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 21:42
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Ja, die heeft keurig 125 jaar gewacht... Als je Henkwal zn openingspost GOED gelezen had, was het oplettend lezertje niet ontgaan dat het oprichtingsechtpaar, jeweetwel, die met de visie, er allang de brui aan hebben gegeven. Oftewel, de profetieen KUNNEN niet meer uitkomen.
Pieter, kortetermijnvisie is ook visie |
De vraag is of de profetieen aan hun of aan de gemeente gegeven zijn.
Als ze aan de persoon gegeven zijn, heb je helemaal gelijk.
De eerste gedacht van iedereen bij de eerste discussie was ook: Als zij stoppen, stopt de gemeente.
Maar volgens mij bestaat de gemeente niet bij de gratie van de oprichters, maar doordat God een aantal mensen bijelkaar brengt. Zo was dat ook in de eerste gemeente. Die begon ook niet met een Bijbelschool leerling, maar begon met mensen die God wilden aanbidden en onderwijs wilden ontvangen.
Laatst aangepast door
|
HENKWAL969
|
op maandag 11 juli 2011, 21:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VIJFNUL285
|
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 21:44
|
|
|
|
| MARIA576 schreef: | ja, die ken ik! maar ik bedoel dat boek met 'ongeschreven' regels Mario!  |
** Als je dan als volwassene wel naar de picknick gaat om te daten dan vind ik dat je de "spelregels bewust" overtreedt!
Het ging mij alleen om dat ene woordje, maar als het destijds tussen elkaar zo is afgesproken dan neem ik het terug.
Begrijp mij niet verkeerd, zal deze activiteit geenzins relateren aan een kennis-makings date. Date zowieso niet, ontmoet liever een persoon spontaan. Op deze activiteit kan het wel zo zijn dat er een "klik" ontstaat tussen 2 personen en elkaar beter willen leren kennen. Ik ga er dus niet heen met voorbedachte rade, wel spontaan als niet alleenstaande ouder.
:)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 21:48
|
|
|
|
| JOOST764 schreef: | Er loopt een olifant over het naaktstrand. Komt ie een oud mannetje tegen.
Zegt de olifant: " Hee joh, moet je daarmee eten?" |
Ik denk dat de Bijbel ons wel degelijk iets over naaktheid vertelt.
Het was niet voor niets dat Adam zich schaamde. Het was niet voor niets een conflict bij zonen van Noach toen hij naakt en dronken in de tent lag. En zo zijn er nog wel wat teksten te verzinnen.
Mensen vinden altijd wel teksten om hun wereldse denken mogelijk te maken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo Susannah
Maar de kinderen zijn er toch altijd omdat je ze niet weg kan stoppen . Ik heb die van mij toen ze nog een jaar of 10 waren er wel altijd bij gehouden want ook voor hun is het toch een grote verandering . Want ze woonden wel bij mij dus ging ik voor alles of niets en ls ze het niet prettig vonden dan luisterde ik er naar en trok dan mn conclusie. Sjalom. Martin |
Hoi Martin, Ik denk dat het belangrijk is dat met name jonge kinderen niet betrokken worden in het datinggebeuren... je kunt een date hebben maar niet weten of je daar mee verder gaat en zolang dit niet duidelijk is lijkt me het niet verstandig om je kinderen hiermee bekend te maken.
Pas als je beiden gaat voor een serieuze relatie kun je dit zeker bekendmaken. Als je daarmee te vroeg begint is dit m.i. niet goed voor kids, is mijn mening... die zien de ander dan weer vertrekken. Je kunt met name de wat oudere kids wel vertellen dat je hoopt iemand tegen te komen, ik vind dat wel zo eerlijk, maar om ze te betrekken in een nog niet stabiele en onzekere situatie ? nee dat lijkt mij althans niet de manier, afhankelijk wel van de leeftijd van de kids.
Hiermee ga ik wel offtopic, want ik heb het hier niet over een datinguitje, maar het privé ontmoeten (lees daten) van een mogelijke partner.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Maar Hij zal ze wel tuchtigen, dat geloof ik vast en zeker. Zeker als ze in zonden zijn gevallen en ze niet belijden. Volgens mij móet er dan een pootje gebroken worden. Op wat voor manier, dat zal voor iedereen anders zijn. Maar ik geloof ook zeer zeker, dat als ze hun zonden wél belijden dan zal God hen weer in Genade aannemen. |
Hallo Visser Hier ben ik het helemaal mee eens want toen er gevraagt werd aan het echtpaar eerst de man of hij alles gegeven had en hij ja zei viel hij terstond neer en toen hij weg gebracht werd kwam zijn vrouw met het zelfde verhaal en ook die viel dood neer dus GOD straft ook wel degelijk als je de boel verdraait. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|