| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 16:35
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Ik reageer op jouw stukje waarint je vertelt dat iemand iets verteld en die persoon komt met oplossingen aandraven. Als iemand oplossingen probeert te geven, komt dat op mij over dat er blijkbaar een probleem was. Wat ik aan probeer te geven is dat iemand dat waarschijnlijk JUIST uit vriendschap voor je doet.
En achter die strijk staat een knipoog geloof ik  |
ik zou me meer zorgen maken als die persoon niet met ideeën en oplossingen aan kwam draven. een persoon die alleen luistert lijkt me meer een ongeïnteresseerd iemand die je laat praten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 16:48
|
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: Ik vraag me af waarom vrouwen praten en mannen niet luisteren
Tja, dat zit zo, ik zat gister e.e.a. aan een goede vriend te vertellen, maar het enige wat ie deed was met oplossingen aandraven... en daar had ik nou net geen behoefte aan... Waar ik behoefte aan had was een luisterend oor, maar na zoveel jaar drong het tot me door dat ie dat blijkbaar nog steeds niet doorhad. Hij deed zoals een man vaak doet en kan je hem (misschien) niet kwalijk nemen...
Wat ik hem wel kwalijk neem is dat hij zich begon te bemoeien met waar ik mijn boodschappen doe... ook al ging het om mijn financieen. Ik zag mezelf al ff deel van een getrouwd stel... "schat, ik wil niet dat je de boodschappen daar en daar haalt want dat is te duur", klinkt voor mij als "je moet niet zo strijken, maar zo" Weet je wat ? doe het lekker zelf... Maar ff serieus, in een relatie vind ik het anders liggen, dan sluit je misschien wat meer compromissen, maar nu ik nog alleen ben, ben ik degene die bepaalt waar ik mijn boodschappen haal.
Voortaan zoek ik het zelf wel uit, oplossingen kan ik zelf ook mee komen.
Als ik mijn problemen met een vriend deel en hij zal er niks over zeggen, waarvoor deel ik die dan?? Ik deel iets om ook meedenken te vragen, als hij dan niks zou zeggen dan kan ik beter mijn mond houden want lijkt hij niet geinterresseerd in mij. Als je van iemand verwacht dat hij alleen maar luisterd wat is de meewaarde dan voor jou?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 17:08
|
|
|
|
Wijf Engels wife, Duits Weib, in de betekenis van echtgenote. Het oorspronkelijk Germaanse woord wiba betekende eigenlijk de gesluierde. Het woord is verwant aan woorden die omwinden of omhullen betekenen. Van oorsprong werd hier een gehuwde vrouw met aangeduid. Het haar van de bruid werd omhuld met een ... Gevonden op http://www.nissaba.nl/godinnen/lexiconp.shtml
wijf is dus helemaal geen scheldwoord!!! integendeel.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 17:10
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | Wijf Engels wife, Duits Weib, in de betekenis van echtgenote. Het oorspronkelijk Germaanse woord wiba betekende eigenlijk de gesluierde. Het woord is verwant aan woorden die omwinden of omhullen betekenen. Van oorsprong werd hier een gehuwde vrouw met aangeduid. Het haar van de bruid werd omhuld met een ... Gevonden op http://www.nissaba.nl/godinnen/lexiconp.shtml
wijf is dus helemaal geen scheldwoord!!! integendeel..... |
bedankt voor je toelichting Tink, je bent n tof wijf!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 17:10
|
|
|
|
|
heerlijk gezwommen met al mijn kids en aanhang, 11 kids en ik mee als begeleider....wat een zaligheid
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 17:12
|
|
|
|
Tjonge wat vallen jullie Susannah aan Kan er dan echt niemand meer gewoon luisteren?Ik vind het zeer ongepast om je ongevraagd te bemoeien met de financien van een ander.Je kunt in zo'n gesprek ook vragen of iemand hulp wil of gewoon zijn verhaal kwijt wil........ik kan me dat goed voorstellen hoor,de ditjes en datjes wil je wel eens kwijt aan iemand.Susannah haar ervaring klinkt als bemoeizucht van de vriend zijn kant,hoe goed bedoeld het ook geweest zal zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 17:15
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Tjonge wat vallen jullie Susannah aan Kan er dan echt niemand meer gewoon luisteren?Ik vind het zeer ongepast om je ongevraagd te bemoeien met de financien van een ander.Je kunt in zo'n gesprek ook vragen of iemand hulp wil of gewoon zijn verhaal kwijt wil........ik kan me dat goed voorstellen hoor,de ditjes en datjes wil je wel eens kwijt aan iemand.Susannah haar ervaring klinkt als bemoeizucht van de vriend zijn kant,hoe goed bedoeld het ook geweest zal zijn. |
Ho ho ik val suus niet aan want ze kent me wel Maar ik mag wel mijn mening geven toch? Als suus zich aangevallen voeld sorry daarvoor maar dit is mijn mening!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 17:19
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Nee, doe maar niet , ze zit nu toch in Zeeland. Maar volgerns mij.....................regent het in Veenendaal. Of jij kent Veenendaal op je duimpje......ik nie weet nie.  |
Tuurlijk kennen Veenendaalers Veenendaal op hun duimpie of niet Tirza En ja het is hier zeer nat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 17:20
|
|
|
|
Na drie dagen nog steeds hoofdpijn Wordt er echt niet goed van
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 17:29
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Na drie dagen nog steeds hoofdpijn Wordt er echt niet goed van  |
Heeft Veenendaal geen winkel waar je een nieuw hoofd kan kopen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 17:30
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | Wijf Engels wife, Duits Weib, in de betekenis van echtgenote. Het oorspronkelijk Germaanse woord wiba betekende eigenlijk de gesluierde. Het woord is verwant aan woorden die omwinden of omhullen betekenen. Van oorsprong werd hier een gehuwde vrouw met aangeduid. Het haar van de bruid werd omhuld met een ... Gevonden op http://www.nissaba.nl/godinnen/lexiconp.shtml
wijf is dus helemaal geen scheldwoord!!! integendeel..... |
Nee als je het zo gebruikt niet, maar in dat spreekwoord is de lading mijns inziens anders.
Yelnin, die veel spijbelde op school maar goede resultaten had
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 17:38
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ho ho ik val suus niet aan want ze kent me wel Maar ik mag wel mijn mening geven toch? Als suus zich aangevallen voeld sorry daarvoor maar dit is mijn mening! |
Maar(en nu heb ik het over het gesprek,niet over jouw reactie ),is het altijd nodig om een mening te geven?Het is soms beter om mild te zijn vind ik,je te verplaatsen in andermans zorgen en je (wellicht afwijkende)mening in te slikken,het is maar net waar je gesprekspartner op dat moment het beste mee verder kan.Natuurlijk hoef je niet te zwijgen maar als de ander je vraagt om niet meteen met oplossingen aan te komen(omdat dat wellicht niet eens nodig is)dan hoor je dat te respecteren.
(tiepvautje verbeterd )
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op woensdag 13 juli 2011, 17:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 17:40
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | mijn ervaring is dat of het wijf nou blijft ja of nee, de bodem van je portemoneetje vlot in zicht komt... en blijft  |
LOL!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 17:43
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | geen heel erg rare vergelijking... bij beide gelegenheden komt altijd je CV ter sprake en als je daar pijnlijke zaken in verzwijgt, kan dat later tot grote problemen leiden... |
Ja, daar zit wel wat in maar ik vind die term wat zwaar aangelegd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 17:44
|
|
|
|
| THIRZA120 schreef: | bedoel je dat je date een sollicitatiegesprek was, of dat ze het over een sollicitatiegesprek dat zij achter de rug had vertelde.  |
Ja, die date had meer weg van een sollicitatiegesprek.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEET760
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 17:52
|
|
|
|
Krijg net te horen dat ik geslaagd ben voor mijn examen! weer een papiertje op zak, deze heet helpende zorg en welzijn. op naar de volgende...........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THIRZA120
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 17:52
|
|
|
|
Mijn mooiste moment van vandaag was toen ik mijn pasgeboren neefje in mijn armen had. Het is altijd weer een wonder als alles gezond en wel is!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 17:54
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | bedankt voor je toelichting Tink, je bent n tof wijf!!  | thanx pieter, graag gedaan......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 17:54
|
|
|
|
|
gefeliciteerd!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 17:56
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | Nee als je het zo gebruikt niet, maar in dat spreekwoord is de lading mijns inziens anders.
Yelnin, die veel spijbelde op school maar goede resultaten had  | In het Gronings is het een volledig acceptabele benaming voor een vrouw. Misschien is het feminisme hier nog niet zo doorgedrongen.
Ain boer wol noar zien noaber tou, hai boer hai zien wief dei wol met hem goan.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 13 juli 2011, 18:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 17:56
|
|
|
|
|
Ja, schitterend idee.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 18:01
|
|
|
|
Beste mensen van CM,
Die vertragingen van de server worden zo onderhand wel erg irritant! Kan dat nou niet anders?
Beun,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THIRZA120
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 18:03
|
|
|
|
| BEUN656 schreef: | Beste mensen van CM,
Die vertragingen van de server worden zo onderhand wel erg irritant! Kan dat nou niet anders?
Beun, |
Ik heb nergens last van hoor! denk dat het eerder met jouw verbinding en/of de regen te maken heeft!
Laatst aangepast door
|
THIRZA120
|
op woensdag 13 juli 2011, 18:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 18:04
|
|
|
|
| THIRZA120 schreef: | Ik heb nergens last van hoor! denk dat het eerder met jouw verbinding en/of de regen te maken heeft! |
Glapjulk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 18:08
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Chatje.....wanneer gaan wij nu eens een keertje naar de sauna toe? Lijkt mij zo gezellig om dat een keer te doen!  |
Kun je meteen korting krijgen http://www.zwaluwhoeve.nl/zomernieuwsbrief
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THIRZA120
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 18:34
|
|
|
|
| BEUN656 schreef: | | Glapjulk. |
zal al niets meer tegen je zeggen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARGREET471
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 18:37
|
|
|
|
| THIRZA120 schreef: | Mijn mooiste moment van vandaag was toen ik mijn pasgeboren neefje in mijn armen had. Het is altijd weer een wonder als alles gezond en wel is! |
gefeliciteerd, tante Thirza. k heb altijd erg genoten van het tante-zijn. geniet ervan, en zegen voor dit nieuwe leven!
|
|
| Naar boven |
|
|