| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 20:00
|
|
|
|
iedereen heeft het maar over de verstokte vrijgezel Paulus. maar ik lees nergens over Petrus, waarvan bekend is dat hij in elk geval een schoonmoeder had. ging zijn vrouw mee op zendingsreis??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 20:01
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | | Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig om ons te reinigen van alle zonde en ongerechtigheid en zo mogen christenen steeds weer verder gaan, dagelijk het kruis van zelfverloochening en in de vioetsporen van Jezus gaan op weg naar huis.. |
mooie woorden, maar wat heeft dit met dit topic te maken??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 20:04
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | maar heb je weleens in een charismatische gemeente vooraan gestaan met je handen in je zakken terwijl iedereen tijdens een aanbidding met de handen omhoog staat? |
Altijd Alleen niet met mijn handen in mijn zakken, dat gaat net te ver
Je hebt inderdaad gelijk, het is allemaal buitenkant. De een voelt zich beter thuis in een conventionele kerk en andere meer in de charismatische richting.
Het gaat om de relatie met God en niet om de uiterlijke tradities.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 20:07
|
|
|
|
| EGGIE989 schreef: | Ik word altijd een beetje simpel van het woord KLIK. Geen idee wat het is. (bij wijze van)
Na wat navraag te hebben gedaan her en der schijnt het dat vrouwen snel een vonk willen voelen of iets wat daar in de buurt komt. Mannen vinden een leuke avond al genoeg en kijken liever even aan hoe het loopt.
Bij voorkeur spreek ik liever nog een keer af als ik de eerste keer een aangename avond heb gehad. En direct vlinders in je buik, ach dat heb je zelden en ben ook geen 18 meer.
Moraal van het verhaal, gun het even tijd. |
Ik ben 63 en vol op vlinders in mijn hart en zij vliigen inmiddels uit naar een beeldschone dame op de hoofdpagina...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 20:27
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Dit gaat dus in tegen de andere teksten over huwelijk in de bijbel. Ten eerste geloven we toch dat het huwelijk ingesteld is door God. Dus, zouden we deze tekst dan op die manier lezen of de nadruk leggen op de heiligheid van het huwelijk? Ten tweede het is een onjuiste gedachte om te denken dat je het beste je roeping kunt vervullen als je ongetrouwd bent. Je hebt weliswaar meer tijd en aandacht, maar tegelijkertijd heb je niemand met wie je alles kunt delen wat je op die dag te verwerken krijgt. Bovendien kan een ongehuwde moeilijk pastoraat bedrijven met gehuwden. Hij weet nl. niet waar hij over praat. Hij weet niet wat het is kinderen te hebben en ook niet wat het betekent je leven met een ander te delen. Tenslotte nog dit, zelf zie ik een relatie als een aanvulling, met name in het zoeken naar de wil van de Heer. Het leidt niet af, het versterkt juist elkaar als je samen bevestigd wordt in de wil van Hem. Je kunt deze tekst alleen maar lezen in haar context, en die context heb ik bij een andere bijdrage gegeven. |
Paulus spreekt over beide situaties dus het voordeel met name van zijn-alleen zijn, maar ook de volle heerlijkheid van het huwelijk, als afschaduwing van de >Liefde van Chtristus tot Zijn Bruid(Gemeente), dus geen vaste regel of dwingend gebod..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 20:28
|
|
|
|
V
Laatst aangepast door
|
CHRISTEN307
|
op woensdag 27 juli 2011, 21:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 20:30
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | | Ik ben 63 en vol op vlinders in mijn hart en zij vliigen inmiddels uit naar een beeldschone dame op de hoofdpagina... |
Andere hoofdpagina dan dat ik heb dan. Bij mij staat er een man voor een zebrapad. Met een rugzak, en zweetvlekken onder z'n oksels.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 20:31
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Andere hoofdpagina dan dat ik heb dan. Bij mij staat er een man voor een zebrapad. Met een rugzak, en zweetvlekken onder z'n oksels.  |
niet zo kritisch, vissertje; wat doet dat beetje vocht nou; laat de vlindertjes maar vliegen!!
(met het risico dat de vlinders retour gestuurd worden......... )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 20:34
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | niet zo kritisch, vissertje; wat doet dat beetje vocht nou; laat de vlindertjes maar vliegen!!
(met het risico dat de vlinders retour gestuurd worden......... ) |
Ik wil ook zo'n beeldschone vrouw op de hoofdpagina. 'k ga Judith vragen hoe het komt... de één wel en de ander niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 20:41
|
|
|
|
4 En Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Ziet toe, dat u niemand verleide. 5 Want velen zullen komen onder Mijn Naam, zeggende: Ik ben de Christus; en zij zullen velen verleiden. 6 En gij zult horen van oorlogen, en geruchten van oorlogen; ziet toe, wordt niet verschrikt; want al die dingen moeten geschieden, maar nog is het einde niet.!!!!!!!!!!! 7 Want het ene volk zal tegen het andere volk opstaan, en het ene koninkrijk tegen het andere koninkrijk; en er zullen zijn hongersnoden, en pestilentien, en aardbevingen in verscheidene plaatsen. 8 Doch al die dingen zijn maar een beginsel der smarten. 9 Alsdan zullen zij u overleveren in verdrukking, en zullen u doden, en gij zult gehaat worden van alle volken, om Mijns Naams wil. 10 En dan zullen er velen geërgerd worden, en zullen elkander overleveren, en elkander haten. 11 En vele valse profeten zullen opstaan, en zullen er velen verleiden. 12 En omdat de ongerechtigheid vermenigvuldigd zal worden, zo zal de liefde van velen verkouden. 13 Maar wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden. 36 Doch van dien dag en die ure weet niemand, ook niet de engelen der hemelen, dan Mijn Vader alleen. 37 En gelijk de dagen van Noach waren, alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des mensen. 38 Want [b]gelijk zij waren in de dagen voor den zondvloed, etende en drinkende, trouwende en ten huwelijk uitgevende, tot den dag toe, in welken Noach in de ark ging; 39 En bekenden het niet, totdat de zondvloed kwam, en hen allen wegnam; alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des mensen. 40 Alsdan zullen er twee op den akker zijn, de een zal aangenomen, en de ander zal verlaten worden. 41 Er zullen twee vrouwen malen in den molen, de ene zal aangenomen, en de andere zal verlaten worden. 42 Waakt dan; want gij weet niet, in welke ure uw Heere komen zal.
Vreest niet voor hen die het lichaam kunnen en zullen doden, maar meer niet, maar vreest Hem(gelooft en aanbidt Hem), Die de Sleutels van de Hemel heeft maar ook van de hel, en Hij opent en niemand sluit en als Hij sluit, kan niemand meer opendoen of openmaken,,
[/b][u][u]
Laatst aangepast door
|
CHRISTEN307
|
op dinsdag 26 juli 2011, 20:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO318
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 21:00
|
|
|
|
ik denk dat een negeer/ignore optie beter zou werken.
ik zit nu een aantal jaar online. en kwam op verschillende chats.
Denk aan Irc chat, holland 3D. zo zijn er nog veel meer chats geweest, Maar op die chatrooms had je dus een knopje bij de naam van de persoon.. Als die persoon dan irritant was kon je er op klikken. Dan kon je niet meer zien wat die persoon typte in de chat of privé. Zo dat je weer vrolijk verder kon gaan en moddergooien geen zin meer had. Want de andere persoon kon het niet meer lezen en was de lol er vanaf.
Het is maar een idee!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 21:00
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | beste mensen; we hebben nog maar één barbeque en één skottelbraai in de aanbieding voor komende zaterdag;
zijn er nog meer mensen in de gelegenheid om iets mee te nemen? anders moeten we de "openbare bbq" gebruiken, en die is bepaald niet steriel.
liaantje; skottelbraai griffin; bbq |
Hannah, ik heb vanavond even aan het passen en meten geweest....die barbeque van mij past precies in de kofferbak. Dus bij deze....wil dat ding best meenemen. Alleen , misschien dat je een beetje huiverig bent voor dat onreine ding van visser? en anders weet w-tje misschien een oplossing?
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op dinsdag 26 juli 2011, 21:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 21:10
|
|
|
|
| HARRIET534 schreef: | hoe kan ik zien dat mensen met mij chatten want ik hoor alleen een deuntje maar verder zie ik niks kan ik dat ergens zien? |
Heb je je popupvensters misschien geblokkeerd? Als je niet weet hoe je het op moet lossen kun je bij help kijken en anders word je hier wel geholpen.
mvrgr
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 21:10
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ik wil ook zo'n beeldschone vrouw op de hoofdpagina. 'k ga Judith vragen hoe het komt... de één wel en de ander niet.  |
Op welke hoofdpagina zien jullie dat allemaal......klikt toch best wel stoer, Visser .....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 21:18
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | | Op welke hoofdpagina zien jullie dat allemaal......klikt toch best wel stoer, Visser ..... |
Sja, dat zei ik toch.... ik zie dat ook niet . En ik wil dat ook. Misschien eerst downloaden?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 21:22
|
|
|
|
| MARIO318 schreef: | ik denk dat een negeer/ignore optie beter zou werken.
ik zit nu een aantal jaar online. en kwam op verschillende chats.
Denk aan Irc chat, holland 3D. zo zijn er nog veel meer chats geweest, Maar op die chatrooms had je dus een knopje bij de naam van de persoon.. Als die persoon dan irritant was kon je er op klikken. Dan kon je niet meer zien wat die persoon typte in de chat of privé. Zo dat je weer vrolijk verder kon gaan en moddergooien geen zin meer had. Want de andere persoon kon het niet meer lezen en was de lol er vanaf.
Het is maar een idee! |
En je kon zien wie er moderator waren... Maar met IRC had je toch geen foto's naast je naam? En je kon daar nog weleens van nickname veranderen.
IRC heeft zijn voor en nadelen..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 21:31
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | | Van deze hele discussie heb ik geen hoge hoed op... |
Hoeft niet ook. Zo'n hoge hoed wordt alleen bij speciale gelegenheden gedragen. De één vind het wel interessant hier te reageren , de ander niet. Lekker ieder in zijn/ haar waarde laten , Christen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 21:33
|
|
|
|
Dat de barbeque weer van stal gehaald is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO318
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 21:36
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | En je kon zien wie er moderator waren... Maar met IRC had je toch geen foto's naast je naam? En je kon daar nog weleens van nickname veranderen.
IRC heeft zijn voor en nadelen.. |
Klopt ook, Maar 1 deze site is iedereen geregistreerd, 2 noemde irc als voorbeeld, spinchat maakte ook geen gebruik van irc en leek erg op deze chat 3 hier heeft dat dus zeker effect!
dus wat dat betreft heb je hier alleen voordelen aan.. zeg niet dat we moeten overstappen integendeel mirc/irc liever niet. Moderators is ook niks..
Geen idee hoe het precies zit, zo bekend ben ik niet met chat software.
maar goed was een idee.
Laatst aangepast door
|
MARIO318
|
op dinsdag 26 juli 2011, 21:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 21:39
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | 4 En Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Ziet toe, dat u niemand verleide. 5 Want velen zullen komen onder Mijn Naam, zeggende: Ik ben de Christus; en zij zullen velen verleiden. 6 En gij zult horen van oorlogen, en geruchten van oorlogen; ziet toe, wordt niet verschrikt; want al die dingen moeten geschieden, maar nog is het einde niet.!!!!!!!!!!! 7 Want het ene volk zal tegen het andere volk opstaan, en het ene koninkrijk tegen het andere koninkrijk; en er zullen zijn hongersnoden, en pestilentien, en aardbevingen in verscheidene plaatsen. 8 Doch al die dingen zijn maar een beginsel der smarten. 9 Alsdan zullen zij u overleveren in verdrukking, en zullen u doden, en gij zult gehaat worden van alle volken, om Mijns Naams wil. 10 En dan zullen er velen geërgerd worden, en zullen elkander overleveren, en elkander haten. 11 En vele valse profeten zullen opstaan, en zullen er velen verleiden. 12 En omdat de ongerechtigheid vermenigvuldigd zal worden, zo zal de liefde van velen verkouden. 13 Maar wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden. 36 Doch van dien dag en die ure weet niemand, ook niet de engelen der hemelen, dan Mijn Vader alleen. 37 En gelijk de dagen van Noach waren, alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des mensen. 38 Want [b]gelijk zij waren in de dagen voor den zondvloed, etende en drinkende, trouwende en ten huwelijk uitgevende, tot den dag toe, in welken Noach in de ark ging; 39 En bekenden het niet, totdat de zondvloed kwam, en hen allen wegnam; alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des mensen. 40 Alsdan zullen er twee op den akker zijn, de een zal aangenomen, en de ander zal verlaten worden. 41 Er zullen twee vrouwen malen in den molen, de ene zal aangenomen, en de andere zal verlaten worden. 42 Waakt dan; want gij weet niet, in welke ure uw Heere komen zal.
Vreest niet voor hen die het lichaam kunnen en zullen doden, maar meer niet, maar vreest Hem(gelooft en aanbidt Hem), Die de Sleutels van de Hemel heeft maar ook van de hel, en Hij opent en niemand sluit en als Hij sluit, kan niemand meer opendoen of openmaken,,
[/b][u][u] | Dit is maar één tekst over de eindtijd, er zijn meerdere met minder bedreiging. Maar ik merk het al, het thema van eindtijd gebruik je om mensen te dreigen. Dank je wel voor deze bijdrage. Kan iemand eens een positiever beeld schilderen over dit onderwerp hier word ik tamelijk depri van. Of is het alleen maar negatief?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 21:42
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Dit is maar één tekst over de eindtijd, er zijn meerdere met minder bedreiging. Maar ik merk het al, het thema van eindtijd gebruik je om mensen te dreigen. Dank je wel voor deze bijdrage. Kan iemand eens een positiever beeld schilderen over dit onderwerp hier word ik tamelijk depri van. Of is het alleen maar negatief? |
Laat je niet aanklagen, Chat....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 21:51
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | | Laat je niet aanklagen, Chat.... | O, dat doe ik zeker niet. Ik ben alleen benieuwd naar de antwoorden van mensen, tot nu toe zijn ze allemaal negatief en zeker niet opbouwend voor het geloof. Ik verbaas me er over dat mensen nog steeds in staat zijn het negatieve zo naar voren te brengen en zelfs niet eens door hebben hoe negatief dit is.
Stel je eens voor: je bent niet gelovig, je hoort dan deze verhalen. Zou het voor jou aantrekkelijk zijn om te geloven? Meestal krijg je twee reacties: of ze worden bevangen door angst voor God en ze gaan geloven omdat ze bang zijn voor al het vreselijke wat ze overkomt als ze Hem niet dienen. Of ze lachen je uit en leggen het naast zich neer. Een evangelie van angst is geen evangelie meer. Het is geen blijde boodschap maar een boodschap vol dreiging....
Dus nogmaals de vraag: waar is de positieve blijde boodschap over het einde der tijden????
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 26 juli 2011, 21:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 21:56
|
|
|
|
| MARIO318 schreef: | Klopt ook, Maar 1 deze site is iedereen geregistreerd, 2 noemde irc als voorbeeld, spinchat maakte ook geen gebruik van irc en leek erg op deze chat 3 hier heeft dat dus zeker effect!
dus wat dat betreft heb je hier alleen voordelen aan.. zeg niet dat we moeten overstappen integendeel mirc/irc liever niet. Moderators is ook niks..
Geen idee hoe het precies zit, zo bekend ben ik niet met chat software.
maar goed was een idee. |
Als moderator had je het altijd gedaan daar. Het was geen modder wat je naar je toe kreeg maar meer een vuilnisbelt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 21:56
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Sja, dat zei ik toch.... ik zie dat ook niet . En ik wil dat ook. Misschien eerst downloaden?  |
ja, ik ook.....waar downloaden dan....?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 21:58
|
|
|
|
bBij hoeden voor dames moet ik altijd denken aan prinsjesdag. de dag van de hoeden parade.
Je zal maar achter iemand zitten die een ufo op heeft...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 22:02
|
|
|
|
Wat vindt Christen zelf over de eindtijd? Hij zocht alleen maar bijbelteksten. Dat geeft hij geen duidelijke uitleg wat hij zelf ervan vindt. Wat verwacht hij zelf over de eindtijd? Die bijbelteksten voor mij wel bekend. Waarom noemt hij zelf christen? Dat zijn wij ook hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EGGIE989
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 22:08
|
|
|
|
Om op het onderwerp terug te keren.
Bij de volgende date neem ik een klik-klak kikkertje mee. Kan men achteraf nooit zeggen dat er geen klik is geweest
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 22:19
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | ach, denk maar zo... tis overal wel wat 
inderdaad word je als vrouw zonder hoofdbedekking raar aangekeken in sommige kerken, maar heb je weleens in een charismatische gemeente vooraan gestaan met je handen in je zakken terwijl iedereen tijdens een aanbidding met de handen omhoog staat? |
Ik vind zelf dat het allemaal geen klap uit zou moeten maken of je nu wel of niet met je handen hoog geheven staat of dat niet doet, of je nou wel hoofdbedekking draagt (al vraag ik mij wel af of ze die tekst in de context lezen) of niet... In die zin zou er wat meer respect moeten zijn voor de ander...
Het is te gek voor woorden als iemand raar aangekeken wordt omdat bijv. iemand uit de evangelische gemeente in een reformatorische kerk met zijn handen opgeheven staat, of als een reformatorische een evangelische kerk binnenkomt en daar raar aangekeken zou worden omdat die niet met de handen opgeheven staat, wat telt is of je een (levende) relatie hebt met de Here God (/Jezus)... dát is hetgeen wat van belang is... !!
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op woensdag 27 juli 2011, 00:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 22:20
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Dat de barbeque weer van stal gehaald is.  |
Voor die schone op de hoofdpagina.....?!?.....
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op dinsdag 26 juli 2011, 22:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 22:24
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | | Ik ben 63 en vol op vlinders in mijn hart en zij vliigen inmiddels uit naar een beeldschone dame op de hoofdpagina... |
Hoezo beeldschone?????
Is uiterlijk zo belangrijk? en innerlijk dan? Je bent toch christen die de Bijbel heel goed kent?
|
|
| Naar boven |
|
|