| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 22:26
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | Paulus spreekt over beide situaties dus het voordeel met name van zijn-alleen zijn, maar ook de volle heerlijkheid van het huwelijk, als afschaduwing van de >Liefde van Chtristus tot Zijn Bruid(Gemeente), dus geen vaste regel of dwingend gebod.. | Vind je dan je eigen bijdrage dan niet vreselijk eenzijdig? Waarom leg je alleen maar de nadruk op het voordeel van alleen zijn, terwijl je net toegeeft dat er meerdere kanten aan de medaille zitten? Waar bestaat je geloof eigenlijk uit? Waar is het positieve van je geloof? In alle bijdragen lees ik een zeer negatief verhaal.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 26 juli 2011, 22:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 22:42
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Hoezo beeldschone?????
Is uiterlijk zo belangrijk? en innerlijk dan? Je bent toch christen die de Bijbel heel goed kent? |
Pfoe... Ik had vanavond nog een Christin die ik het vuur nader aan de schenen legde over het "iemand nemen zoals die is". Jij wil niet weten wat voor flauwe, oneerlijke, schijterige antwoorden ik kreeg...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 22:51
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Hoezo beeldschone?????
Is uiterlijk zo belangrijk? en innerlijk dan? Je bent toch christen die de Bijbel heel goed kent? |
Ik heb ontvangen een beeldschone vrouw, en dan zeg ik dank U wel Heere, moeten jullie ook eens om smeken, dan verhoort Hij , maar het is omdat jullie verkeerd bidden en dan luistert God niet, maar heeft Hij andere dingen te doen...veel harder roepen dan wordt Hij "wakker"...[u]met je hart roepen in je benauwdheid en naar Jezus toegaan met een waarachtig hart, dan is en geeft Hij leven en overvloed, maar alleen bidden, je kunt het niet zo afhalen, dan moet je naar Mac Donalds...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 22:51
|
|
|
|
Leuk, een ICT-topic! Dat word smullen! Om te beginnen is het namelijk zo dat een beetje browser van dit moment pop-ups tegenhoud. Dat houd in dat je inderdaad een deuntje hoort maar voor de rest niets ziet gebeuren. Als je die browser nou eens verteld dat de pop-ups van www.christianmatch.nl wel te vertrouwen zijn, dan opent hij die schermpjes wel!
Veel chatplezier!
Beuny
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op zaterdag 13 augustus 2011, 19:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 22:54
|
|
|
|
|
Dat ik opnieuw bevestigd ben in de Trouw van God, Die mijn benauwdheid heeft aangezien en mij vertroost en verlost uit alle benauwdheden en Zijn Genade schenkt+eeuwig Leven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 22:55
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | | Ik heb ontvangen een beeldschone vrouw, en dan zeg ik dank U wel Heere, moeten jullie ook eens om smeken, dan verhoort Hij , maar het is omdat jullie verkeerd bidden en dan luistert God niet, maar heeft Hij andere dingen te doen...veel harder roepen dan wordt Hij "wakker"...[u]met je hart roepen in je benauwdheid en naar Jezus toegaan met een waarachtig hart, dan is en geeft Hij leven en overvloed, maar alleen bidden, je kunt het niet zo afhalen, dan moet je naar Mac Donalds... | Wie ben je eigenlijk om anderen zo te veroordelen zonder dat je ze kent? Ga je ervan uit dat men niet gelovig is hier of niet gelovig bezig zijn?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 22:56
|
|
|
|
|
Zoek eerst het Koninkrijk van God en Zijn Gerechtigheid en al het andere ontvang je bovendien, ja Amen, dat doet Hij al meer dan 60 jaar bij mij...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 22:56
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | | Ik heb ontvangen een beeldschone vrouw, en dan zeg ik dank U wel Heere, moeten jullie ook eens om smeken, dan verhoort Hij , maar het is omdat jullie verkeerd bidden en dan luistert God niet, maar heeft Hij andere dingen te doen...veel harder roepen dan wordt Hij "wakker"...[u]met je hart roepen in je benauwdheid en naar Jezus toegaan met een waarachtig hart, dan is en geeft Hij leven en overvloed, maar alleen bidden, je kunt het niet zo afhalen, dan moet je naar Mac Donalds... |
Nooit van gehoord om harder te roepen en dat God dán pas wil horen naar je. Wel wie Hem aanroept in den nood.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 22:57
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | | Dat ik opnieuw bevestigd ben in de Trouw van God, Die mijn benauwdheid heeft aangezien en mij vertroost en verlost uit alle benauwdheden en Zijn Genade schenkt+eeuwig Leven |
Ben je zo trots op jezelf?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 22:58
|
|
|
|
|
In Christus zijn al de schatten der Wijsheid verborgen en Hij is mijn Herder en mij ontbreekt het aan " niets" en dat is nog eens geluk, wat gratis is, maar duur betaald door het Leven van de Heiland der wereld...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 22:59
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | | Zoek eerst het Koninkrijk van God en Zijn Gerechtigheid en al het andere ontvang je bovendien, ja Amen, dat doet Hij al meer dan 60 jaar bij mij... |
Dit gaat echt te ver
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 23:01
|
|
|
|
Neen op Hem, want ik roem Zijn trouw, en die ervaar jij niet, want je bestrijdt Zijn trouw aan mij betoond...Ik roem in God, en prijs Hem voor Alles, jij ook ?
Laatst aangepast door
|
CHRISTEN307
|
op woensdag 27 juli 2011, 21:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 23:04
|
|
|
|
|
Bidden en smeken net als Christus in Getsemaneh, of fluisterde Christus daar en David in Psalm 116, die zat natuurlijk languit onderuit te zappen op zijn tv... even ter vergelijking met de hedendaagse christelijke cultuur..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 23:04
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | niet zo kritisch, vissertje; wat doet dat beetje vocht nou; laat de vlindertjes maar vliegen!!
(met het risico dat de vlinders retour gestuurd worden......... ) |
of dat ze bedwelmd zijn door de zweetgeur en eendagsvlinders worden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 23:05
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Wie ben je eigenlijk om anderen zo te veroordelen zonder dat je ze kent? Ga je ervan uit dat men niet gelovig is hier of niet gelovig bezig zijn? |
Je hebt groot gelijk Chat, Hij is vergelijken bij de farizeeërs om te laten zien voor de andere mensen hoe hij geworden is. Dat is wel schokken vind ik.
Het is mooi te zeggen voor ons allemaal Wie Hem nederig valt te voet, zal van Hem Zijn wegen leren (Ps 25:4 ber)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | | Bidden en smeken net als Christus in Getsemaneh, of fluisterde Christus daar en David in Psalm 116, die zat natuurlijk languit onderuit te zappen op zijn tv... even ter vergelijking met de hedendaagse christelijke cultuur.. |
Ben je echt volmaakt mens?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | | Ik heb ontvangen een beeldschone vrouw, en dan zeg ik dank U wel Heere, moeten jullie ook eens om smeken, dan verhoort Hij , maar het is omdat jullie verkeerd bidden en dan luistert God niet, maar heeft Hij andere dingen te doen...veel harder roepen dan wordt Hij "wakker"...[u]met je hart roepen in je benauwdheid en naar Jezus toegaan met een waarachtig hart, dan is en geeft Hij leven en overvloed, maar alleen bidden, je kunt het niet zo afhalen, dan moet je naar Mac Donalds... |
Enfin, steile Hein weer om de bocht! Dat is echt een soort van op de troon van God klimmen dus he... Ooit wel eens gehoord dat het gebed een teer en gevoelig onderwerp is....? En de benauwdheid waar jij het over hebt: volgens mij gaat dat over een onbekeert hart dat in zijn verlorenheid naar God roept. Je hebt een punt maar volgens mij hoort dat in een ander onderwerp thuis. Back to topic maar weer...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 23:06
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | of dat ze bedwelmd zijn door de zweetgeur en eendagsvlinders worden  | Rationeel denken is de grootste vijand van het geloof....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 23:07
|
|
|
|
|
Dan is het makkelijk als je een auto hebt.. want dan kun je terug...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 23:10
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | | Bidden en smeken net als Christus in Getsemaneh, of fluisterde Christus daar en David in Psalm 116, die zat natuurlijk languit onderuit te zappen op zijn tv... even ter vergelijking met de hedendaagse christelijke cultuur.. |
Sorry hoor, kromme vergelijking
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 23:10
|
|
|
|
Kom op! Dit slaat echt alles! Hou het ff eerbiedig joh!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 23:13
|
|
|
|
Ik vind de kans juist heel groot, maar dat ligt er ook aan, hoe je zoekt, als een soort grabbelton en dan grabbelen tot je mogelijk een lot uit de loterij hebt of indien het iemand aan iets of iemand ontbreekt, dat hij bidde en God zal geven zonder verwijt, hoe zou Hij de christen niet alles schenken wat nodig is voor een Godvruchtig Leven, als Hij Zijn Zoon gegeven heeft... ja toch ,dus stop met grabbelen maar bidt om een relatie..tot Zijn eer, en dat gebed wordt op Zijn tijd en wijze altijd verhoort...kijk naar Elia...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 23:16
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | Ik vind de kans juist heel groot, maar dat ligt er ook aan, hoe je zoekt, als een soort grabbelton en dan grabbelen tot je mogelijk een lot uit de loterij hebt of indien het iemand aan iets of iemand ontbreekt, dat hij bidde en God zal geven zonder verwijt, hoe zou Hij de christen niet alles schenken wat nodig is voor een Godvruchtig Leven, als Hij Zijn Zoon gegeven heeft... ja toch ,dus stop met grabbelen maar bidt om een relatie..tot Zijn eer, en dat gebed wordt op Zijn tijd en wijze altijd verhoort...kijk naar Elia... |
Wat ga je hier doen dan? alleen maar preken? Zoekt je niet naar relatie?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 23:18
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | Ik vind de kans juist heel groot, maar dat ligt er ook aan, hoe je zoekt, als een soort grabbelton en dan grabbelen tot je mogelijk een lot uit de loterij hebt of indien het iemand aan iets of iemand ontbreekt, dat hij bidde en God zal geven zonder verwijt, hoe zou Hij de christen niet alles schenken wat nodig is voor een Godvruchtig Leven, als Hij Zijn Zoon gegeven heeft... ja toch ,dus stop met grabbelen maar bidt om een relatie..tot Zijn eer, en dat gebed wordt op Zijn tijd en wijze altijd verhoort...kijk naar Elia... |
niet genoeg gebeden zeker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 23:18
|
|
|
|
| BEUN656 schreef: | | Kom op! Dit slaat echt alles! Hou het ff eerbiedig joh! |
helemaal mee eens
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 23:19
|
|
|
|
Ik wil niet alleen zijn en dan bid ik om een partner en Hij heeft een databank met Zijn ingeschreven partners, dus die ingeschreven zijn in het Boek des Levens.. en die stuurt Hij dan naar de zoekers, die ook ingeschreven staan in het Boek des Levens, dus zo werkt het. Laat je inschrijven en dan geldt: " die zoekt, die vindt".. Doen joh, het helpt, nee Hij helpt....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 23:22
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | | Neen op Hem, want ik roem Zijn trouw, en die ervaar jij niet, want je bestrijdt Zijn trouw aan mij betoond...Ik roem in God, en prijs Hem voor Alles, jij ook ? |
Weest heel voorzichtig met je woorden!!!!! Niet te veel roemen voor God, we moeten alleen hulp van de Heere vragen om gered te mogen worden. Ik zat eerst 22 jaar bij oud gereformeerde gemeente en dan 25 jaar bij gereformeerde gemeente en nu gereformeerde bond. we zijn niet volmaakte mensen hoor we zijn als verloren schapen zonder Herder.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 23:25
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | Ik wil niet alleen zijn en dan bid ik om een partner en Hij heeft een databank met Zijn ingeschreven partners, dus die ingeschreven zijn in het Boek des Levens.. en die stuurt Hij dan naar de zoekers, die ook ingeschreven staan in het Boek des Levens, dus zo werkt het. Laat je inschrijven en dan geldt: " die zoekt, die vindt".. Doen joh, het helpt, nee Hij helpt.... | ====================================== Je kijkt teveel naar Boven christen. Waarom ben je gescheiden? Dat is ook jouw fout? We zijn niet volmaakte mensen
Als je zo doorgaat met negatieve verhalen dan klik ik bij jouw reactie NIET OKEE aan de redactie. Je moet niet aan alle mensen laten veroordelen maar draagt elkander lasten. Dus je bent gewaarschuwd.
Laatst aangepast door
|
HERMAN388
|
op dinsdag 26 juli 2011, 23:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 23:26
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | helemaal mee eens  |
Ik sprak even als een dwaas, maar Hij heeft ons een Voorbeeld gegeven, opdat wij Hem in Zijn Voetsporen zullen volgen. En David, och hij was ook maar een mens, maar toch een man naar God´s hart. En die had het ook moeilijk met vrouwen, wat is de bijbel toch eerlijk en recht door zee. Niets menselijks was hun ook vreemd. Maar hij kon niet zo maar zijn gang gaan hoor, want Nathan heeft hem wel in Naam van God de straf op zijn zonde aangezegd en dat was niet mals... Oprechtheid en volledige afhankelijkheid van God dat is het geheim, maar dan is het over met eigen tactiek en eigen wijsheid...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 23:31
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | | Dan is het makkelijk als je een auto hebt.. want dan kun je terug... |
als je geluk hebt rijdt er ook een bus, trein, metro, taxi. dus terug kun je altijd en anders ga je lopen toch.
|
|
| Naar boven |
|
|