| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 07:01
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Eerlijk gezegd vind ik dit wel een heel gemakkelijke houding. Je trekt je niks aan wat anderen van je zeggen of schrijven. Je noemt dat meteen veroordelen, terwijl ze gewoon anders denken dan jij. |
Anders denken dient getoetst te worden aan het Woord van God, dat is het criterium. En daar van uitgaande zijn vele denkwijzen bijbelvreemd en soms verwerpelijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 07:07
|
|
|
|
| SAVANTI576 schreef: | | Christelijke nudisten zijn christenen die nudisme of naturisme beoefenen en zij maken deel uit van de naturistische beweging.[3][4][5] Zij geloven dat het menselijk lichaam de beste creatie van God is en dat het niets is om je voor te schamen en dat het dus ook niet bedekt hoeft te worden. Naturistische christenen komen voor in alle variaties van het christendom. Zij vinden in het onderricht van de Bijbel geen conflict met hun levensstijl. Velen hebben echter wel verschillende bezwaren tegen de new age en humanistische filosofie, die onder niet-christelijke nudisten en naturisten frequent aangehangen wordt, en wensen zich daarvan te distantiëren. Dit houdt ook een totale verwerping van om het even welke vorm van natuuraanbidding in. |
Wat denk je wat dit soort bedrijven van schaamteloosheid teweegbrengt, als Jezus al zegt, dat wie een vrouw aanziet om te begeren, met of zonder kleren, heeft al overspel gepleegd er van uitgaande, dat je reeds getrouwd bent of op zoek bent naar 1 vrouw in gebed en geloof...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 07:12
|
|
|
|
T
Laatst aangepast door
|
CHRISTEN307
|
op woensdag 27 juli 2011, 21:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 07:18
|
|
|
|
[q
Laatst aangepast door
|
CHRISTEN307
|
op woensdag 27 juli 2011, 21:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 07:30
|
|
|
|
|
En wanneer dat zo is, moet het dan ook zo blijven, of dienen wij ons te bekeren, om te leren en te ontvangen van God, hoe het wel hoort, dus niet alleen een diagnose maar ook een begeleiding door God in het geloof en doen wat Hij (hierover) schrijft in Zijn Woord, daar rust zegen op en niet op symptoombestrijding met allerlei kunstgrepen, instanties en wetten, hoe goed ook bedoeld, maar een wet bewerkt uiteindelijk niets, kijk maar in de wereld om je heen, de wetteloosheid neemt alleen maar toe...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THIRZA120
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 08:15
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | Jakobus 4 aan de christenen: Onderwerp je aan God 4 1 Waar komt al die strijd, waar komen al die conflicten bij u toch uit voort? Is het niet uit de hartstochten die strijd leveren in uw binnenste? 2 U verlangt naar iets, maar krijgt het niet. U bent jaloers en moordlustig, maar bereikt uw doel niet. U bekvecht en twist met elkaar. U krijgt niets omdat u niet bidt. 3 En als u bidt ontvangt u niets, omdat u verkeerd bidt: u wilt alleen uw eigen hartstochten bevredigen. 4 Trouwelozen! Beseft u dan niet dat vriendschap met de wereld vijandschap jegens God betekent? Wie bevriend wil zijn met de wereld, maakt zich tot vijand van God. 5 Denk toch niet dat dit loze woorden zijn in de Schrift: ‘Hij die ons het leven gaf, maakt er vurig aanspraak op; 6 maar de genade die hij schenkt is nog groter.’ Daarom staat er: ‘God keert zich tegen hoogmoedigen, maar aan nederigen schenkt hij zijn genade.’ 7 Onderwerp u dus aan God, en verzet u tegen de duivel, dan zal die van u wegvluchten. 8 Nader tot God, dan zal hij tot u naderen. Reinig uw handen, zondaars; zuiver uw hart, weifelaars. 9 Weeklaag, wees treurig en laat uw tranen vloeien. Laat uw lachen veranderen in droefheid en uw vreugde in somberheid. 10 Verneder u voor de Heer, dan zal hij u verheffen [u] |
het is wel wat kortzichtig om meteen tegen iemand te zeggen dat hij/verkeerd bidt als zijn/haar gebed niet wordt verhoord (als het zoals in dit geval om een partner gaat). Jij weet niet eens hoe andere cm-leden bidden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 08:45
|
|
|
|
Woensdag 27 juli, Psalm 8; Leve de schepping!
In het Oude Testament wordt de grootheid van God zichtbaar. Dat begint meteen in Genesis, dat ‘oorsprong’ of ‘begin’ betekent. God schiep het helaal, het land, de zee, de bomen en de planten, de zon en de maan, dieren in allerlei soorten en ten slotte – als kroon op zijn schepping – schiep Hij de mens. Wie op de top van een berg staat (of op een ander hoog punt) en naar beneden kijkt ziet allemaal ienieminiwezentjes rondlopen. Wat zijn wij mensen eigenlijk klein en nietig als je het van bovenaf bekijkt. Wanneer je dan denkt aan de overweldigende grootheid van God (‘Wat is God groot! Zijn rijkdom wijsheid en kennis zijn onmeetbaar’, Rom. 11:33a) kan dat een beklemmend gevoel geven. Je voelt je als mens mogelijk nog kleiner, nederiger en kwetsbaarder. Maar God legde zijn grote macht en heerlijkheid af en kwam als dienaar in het lichaam van een mens (Fil. 2:7) en daarom mogen en kunnen wij in vrijmoedigheid tot Hem naderen (Heb. 4: 16). Wat een zegen! Teken eens een horizontale tijdslijn, waarop je naast je geboorte wat hoogte- en dieptepunten plaatst in je leven. Overheerst dankbaarheid als je naar je eigen persoonlijke tijdslijn kijkt, of stemt het je juist verdrietig als je terugkijkt op de teleurstellingen die het leven jou bracht? Bedenk dan dat die grote, ontzagwekkende God er al was voordat jouw tijd begon, dat Hij er vandaag is er altijd zal zijn!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 08:47
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | O, dat doe ik zeker niet. Ik ben alleen benieuwd naar de antwoorden van mensen, tot nu toe zijn ze allemaal negatief en zeker niet opbouwend voor het geloof. Ik verbaas me er over dat mensen nog steeds in staat zijn het negatieve zo naar voren te brengen en zelfs niet eens door hebben hoe negatief dit is.
Stel je eens voor: je bent niet gelovig, je hoort dan deze verhalen. Zou het voor jou aantrekkelijk zijn om te geloven? Meestal krijg je twee reacties: of ze worden bevangen door angst voor God en ze gaan geloven omdat ze bang zijn voor al het vreselijke wat ze overkomt als ze Hem niet dienen. Of ze lachen je uit en leggen het naast zich neer. Een evangelie van angst is geen evangelie meer. Het is geen blijde boodschap maar een boodschap vol dreiging....
Dus nogmaals de vraag: waar is de positieve blijde boodschap over het einde der tijden???? |
Elk mens is bang Chat, dat geloof ik. Uiteindelijk heeft ieder mens een diepgewortelde vrees voor de dood. En daar zal ie mee moeten dealen. Geloof is niet aantrekkelijk, je hoeft het ook niet leuk te maken. Geloof is noodzakelijk voor je eigen behoud. Het is de realiteit. Ik kan mensen alleen maar de waarheid vertellen, en ik ga dat niet mooier maken dan dat het is. De bijbel doet dat ook niet, op geen enkele plaats zelfs.
Ik waak er wel voor om bij een ongelovige meteen over de eindtijd oid te spreken. Ik spreek liever over het goede wat de Here God te bieden heeft. Over de liefde die Hij voor iemand heeft. Over Zijn genadig Vaderhart, over een hoopvolle toekomst die God een mens wil geven, over een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Maar ik zeg er wel altijd bij: MITS je Gods methode tot verzoening wilt aannemen: en dat is de dood en opstanding van de Here Jezus.
Als je iemand beter leert kennen, kun je ook 's de gevolgen noemen van het afwijzen van Jezus. Maar daar moet je nooit mee beginnen lijkt me.
En het mooist is, dat je eigen liefde voor Jezus die ander dusdanig aantrekt, dat ie zelf gaat vragen: Joh? Wat heb jij toch voor moois?
Laatst aangepast door
|
ROADY641
|
op woensdag 27 juli 2011, 09:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 08:53
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | | De Liefde der Waarheid is confronterend, maar doet wat Hij zegt en redt van de Dood, De Leugen is vaak verzachtend en bedrieglijk en is uiteindelijk meedogenloos en brengt in de Dood |
En als je dit zo als christen, de christennaam die jij gekozen hebt als nickname..( waar doe je dit voor als je je niet als christen gedraagt trouwens? ) zomaar neerzet? en allerlei onzin meer? zoals..: "Als jouw inspirator o.a. Orpheus is, wat ik in je profiel lees, dan koester je adhesie met de z.g. god van de onderwereld en ben je nog in slaap in Morpheus zijn armen."
Denk dat je niet weet waarover je praat.
Hoe kom je erbij om voor een ander in te vullen dat door een mooi lied op zijn profiel te zetten ..hieruit te halen dat "zijn inspirator o.a.Orpheus is?"
Je kunt dan niet eens goed lezen en oordeelt iemand ook nog eens, terwijl alleen God mag oordelen..
Ik zeg dan maar zo..: Antwoord de zot naar zijn dwaasheid niet!!. En nu mag jij invullen wie die zot is..
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op woensdag 27 juli 2011, 20:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 08:53
|
|
|
|
|
Gaan we bepalen hoe er geschreven word op het forum?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 08:55
|
|
|
|
|
Vertel zelf maar eens wat bidden is en hoe of je bidt...denk dat je nog een hoop te leren hebt...al ben je al wel over de zestig?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 09:50
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | | En wanneer dat zo is, moet het dan ook zo blijven, of dienen wij ons te bekeren, om te leren en te ontvangen van God, hoe het wel hoort, dus niet alleen een diagnose maar ook een begeleiding door God in het geloof en doen wat Hij (hierover) schrijft in Zijn Woord, daar rust zegen op en niet op symptoombestrijding met allerlei kunstgrepen, instanties en wetten, hoe goed ook bedoeld, maar een wet bewerkt uiteindelijk niets, kijk maar in de wereld om je heen, de wetteloosheid neemt alleen maar toe... |
Een slecht lopend huwelijk mag dus niet neergelegd worden bij instanties, om het huwelijk te redden?
Soms is het beter om uit elkaar te gaan, om trauma's te voorkomen.
God heft de mensen hersens gegeven om die te gebruiken, en keuzes te maken. Sommigen kiezen dus dan voor een echtscheiding omdat het anders wel eens uit de han kan lopen.
En niet iedere wereldburger is een gelovige, die alles bij God neerlegd.
Er zijn geloofsgemeenschappen die een echtscheiding afschuwelijk vinden. Die zetten alles maar in het werk om een huwelijk te redden.
En ik geloof dat er buiten de geloofsgemeenschappen net zoveel echtscheidingen plaats vinden, als er buiten.
De mens heeft gekozen om een huwelijk aan te gaan. God dwingt niemand om te trouwen.
Het is alleen een advies van God , om te huwen als je bij elkaar wilt zijn . En God adviseerd om bij elkaar te blijven, tot de dood je uitelkaar haalt.
God dwingt een mens niet met : je moet dit en dat...
God vraagt van ons: wil jij.. wilt u...
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op woensdag 27 juli 2011, 10:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 09:50
|
|
|
|
ik wil het je wel probéren uit te leggen, al verwacht ik helaas niet dat het antwoord zal landen bij je.
er zijn mensen, die "al hun begeerten met bidden smeken en dankzegging bekend maken bij God", zomaar wanneer zij alleen zijn met Hem. soms liggend onder een jeneverstruik, omdat de strijd in het leven zo vermoeiend kan zijn, dat zij God vragen maar weggenomen te mogen worden uit dit leven. toch verwachten zij ondanks hun verdriet en pijn om het onrecht dat hen wordt aangedaan, hun kracht en heil van Hem; hun ziel is immers stil tot God, van Hem verwachten zij een heilrijk lot, want Hij immers zal hun rotssteen wezen. (een nederige/ootmoedige houding van het hart)
er zijn echter helaas ook mensen, die een ster zijn in roepen en gillen naar de hemel; grote tweesnijdend scherpe zwaarden gebruiken, zichzelf als priester profileren, en een spoor van pijn en kwetsuren achter lijken te willen laten. (juist in een omgeving waar veel verwondde harten zijn) die er een complete show van maken, om tot hun "god" te roepen.
wat bij mij weerstand oproept in jouw reacties is dat je de (eventuele) verhoring van je gebed, te danken lijkt te hebben aan je geweldige stijl van bidden ed. terwijl je gelijk je medemens de schenen blauw schopt met je woorden, die je richt aan degenen die dan wellicht wel bidden, maar het blijkbaar niet op de juiste manier doen, omdat jij je gezegend voelt (of dat de zegen blijvend is, moet nog bezien worden). (een vroom-hooghartige houding van het hart, in reformatorische kringen ook wel ootmoedige hoogmoed genoemd.)
daarnaast gooi je dan nog eens opmerkingen tussen je berichten door als "zappen als David", "slapen in de armen van de God van de onderwereld", en meer dergelijke bespottelijkheden, die mijns inziens bepaald niet getuigen van een leven met God. deze opmerkingen vol spot en venijn doen mij meer denken aan de stijl van de onderwereld, dan aan de stijl van vernieuwd leven. ik weet het, christen; dat laatste is een enorm scherpe opmerking; maar ik meen het evenwel!
mag ik je vragen om jesaja 58 eens te lezen, vanaf vers 6 tot vers 9? daar staat namelijk wat God zelf verkiest!
ik wens je een warm hart toe voor vandaag hannah
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 27 juli 2011, 13:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 09:53
|
|
|
|
Wat is bidden, hoe bid je, wie leert jou bidden?
Mijn bidden zijn men gesprekjes met Hem .... men Vader ..... Hoe , vind ik persoonlijk tussen Hem en mij .... in ieder geval niet luidruchtig ..... Leren bidden .... het mij aangeleerde bidden is er niet echt vaak meer bij ... ik ging mettertijd meer persoonlijk praten en voel er mij goed bij .... als ik men leven overdenk dan heb ik steeds meer reden om Hem te danken .... want ik kreeg steeds meer dan ik vroeg ... Men onverhoorde gebeden ( vragen ) , tja .... ook een kind krijgt van zijn wereldse vader niet alles wat het vraagt en is mijns inziens maar goed ook . Een voor mij passend citaat .... " soms is iets niet krijgen wat men héél graag wil , het beste wat ons kan overkomen ... " Fijne dag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 09:56
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | Om jullie te verwijzen naar deze rijke God, Die uitdeelt en niet karig is... dat heet b e m o e d i g e n...... |
Gezien de rest van de reacties... Denk ik dat dit weinig met bemoediging te maken heeft.
Je moet wel heel erg naief zijn, om niet in de gaten hebben dat de meesten een beetje genoeg hebben van dat gesmijt met Bijbelteksten.
Ik vind het onfatsoenlijk en respectloos om Gods Woord hiervoor te misbruiken. Nergens in het hele optreden van Jezus zie ik dat Hij mensen bestookte met allerlei teksten uit de Geschriften. Hij onderwees op liefdevolle wijze en genas mensen. Jezus is de Zoon van God, maar Hij bracht het onderwijs altijd in nederigheid, Hij waste zelfs de voeten van de discipelen. Jezus toonde Zijn gezag in nederigheid, Hij had een dienende geest.
De Bijbel hanteren als een Boek van Kennis van goed en kwaad leidt tot de dood, dat leidt tot scheiding (ook in huwelijken), ruzies en doet mensen een hekel krijgen aan het geloof en uiteindelijik aan God.
De Bijbel wil ons leren wie God is. Wat Zijn beloften voor ons zijn. Wil richting geven aan ons leven.
Gods Woord mag je niet zomaar misbruiken. God sprak, en schiep de aarde Jezus sprak, en genas de zieken de Heilige Geest sprak, en bracht openbaring
Laatst aangepast door
|
HENKWAL969
|
op woensdag 27 juli 2011, 09:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 10:04
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | mag ik je vragen om jesaja 58 eens te lezen, vanaf vers 6 tot vers 9? daar staat namelijk wat God zelf verkiest!
|
AMEN
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 10:04
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | Om jullie te verwijzen naar deze rijke God, Die uitdeelt en niet karig is... dat heet b e m o e d i g e n...... |
Dat weten wij zelf ook. Maar wil ik wel bemoedigd worden, door iemand die alleen maar met bijbelteksten kan smijten, en erg veroordelend overkomt?
Wat jou gelukkig maakt, hoeft het voor mij niet te zijn.
Voor jou kan geluk misschien betekenen dat je gezond van lijf en leden vannochtend bent opgestaan.
Voor een ander is geluk misschien een eenzaam bloempje dat bloeit op een kaal dor grasveld.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 10:11
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | Elk mens is bang Chat, dat geloof ik. Uiteindelijk heeft ieder mens een diepgewortelde vrees voor de dood. En daar zal ie mee moeten dealen. Geloof is niet aantrekkelijk, je hoeft het ook niet leuk te maken. Geloof is noodzakelijk voor je eigen behoud. Het is de realiteit. Ik kan mensen alleen maar de waarheid vertellen, en ik ga dat niet mooier maken dan dat het is. De bijbel doet dat ook niet, op geen enkele plaats zelfs.
Ik waak er wel voor om bij een ongelovige meteen over de eindtijd oid te spreken. Ik spreek liever over het goede wat de Here God te bieden heeft. Over de liefde die Hij voor iemand heeft. Over Zijn genadig Vaderhart, over een hoopvolle toekomst die God een mens wil geven, over een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Maar ik zeg er wel altijd bij: MITS je Gods methode tot verzoening wilt aannemen: en dat is de dood en opstanding van de Here Jezus.
Als je iemand beter leert kennen, kun je ook 's de gevolgen noemen van het afwijzen van Jezus. Maar daar moet je nooit mee beginnen lijkt me.
En het mooist is, dat je eigen liefde voor Jezus die ander dusdanig aantrekt, dat ie zelf gaat vragen: Joh? Wat heb jij toch voor moois? | dus eigenlijk weet je het antwoord niet op mijn vraag. Dat gebeurt er als je de tekst als platte tekst neemt. Elke tekst heeft haar achtergrond. Het is geschreven met een reden, het is gestuurd naar mensen met een reden. Elke tekst vertelt haar eigen verhaal. Voor de toenmalige christenen, was het een boodschap van bemoediging. Voor jou lijkt het een boodschap van veroordeling te zijn. Waar zit dan de bemoediging???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 10:16
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | | Wat denk je wat dit soort bedrijven van schaamteloosheid teweegbrengt, als Jezus al zegt, dat wie een vrouw aanziet om te begeren, met of zonder kleren, heeft al overspel gepleegd er van uitgaande, dat je reeds getrouwd bent of op zoek bent naar 1 vrouw in gebed en geloof... |
Dus jij komt nooit op het strand? Kijkt geen televisie? Nooit reclame gezien van FA? Komt in de zomer nooit in winkelcentrum, waar mensen in heeeeeel dunnen kleding rondlopen? De reclame borden in de bushokjes niet gezien?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 10:22
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | dus eigenlijk weet je het antwoord niet op mijn vraag. Dat gebeurt er als je de tekst als platte tekst neemt. Elke tekst heeft haar achtergrond. Het is geschreven met een reden, het is gestuurd naar mensen met een reden. Elke tekst vertelt haar eigen verhaal. Voor de toenmalige christenen, was het een boodschap van bemoediging. Voor jou lijkt het een boodschap van veroordeling te zijn. Waar zit dan de bemoediging??? |
Oke Chat, misschien tikte ik dingen die niet helemaal gericht waren op je vraag.
Mag ik dan eerst een vraag aan jou stellen? Weet je zeker of je wedergeboren bent?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 10:26
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | Het is de bedoeling dat een ieder die reageert, zijn persoonlijke ervaringen en verwachtingen tracht te verwoorden en bij voorkeur niet wat derden er over schrijven, hoewel er wel een evt link geplaatst kan worden. Maar vooral dus de persoonlijke beleving en de uitkomsten of evt " onverhoorde" gebeden |
Heb je niets anders te doen, dan dit forum vol te storten met spam.
Vertel eens iets wezenlijks over jezelf, dan steeds weer Gods Woord te misbruiken en te schoppen naar andere mensen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 10:27
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | het zal zijn als in de dagen van Noach, en dat ervaar ik nu en nog veel meer,een bewijs dat het Woord de Waarheid is in al Zijn facetten. Eindtiid is de laatste periode tussen De uitstorting van de Geest op de pinksterdag en de wederkomst van Christus, het tijdperk is een betere vertaling, het laatste tijdperk, want straks is er geen tijd meer, dan is alles, ja alles eeuwig, want bij God is geen tijd, onbegrijpelijk, de Eeuwige. Het is de laatste ure schrijft Johannes en dat dit geen rationeel uur is weten wij nu toch wel? De Schrift dient dan ook met een andere bril te worden gelezen, de hemelse bril, en die is veel scherper, dan de beste bril etc op aarde... | Als je zegt een andere bril, wat bedoel je dan precies? Dan ga je ervan uit dat we de bijbel nu lezen met een verkeerde bril...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 10:33
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | Anders denken dient getoetst te worden aan het Woord van God, dat is het criterium. En daar van uitgaande zijn vele denkwijzen bijbelvreemd en soms verwerpelijk. |
Hoe toets jij?? Biddend (natuurlijk schreeuwend naar de hemel) ? De Heilige Geest vragend om openbaring? Of toets jij alles naar JOUW opvatting wat de Bijbel bedoeld.
Ik heb in mijn leven regelmatig mijn opvattingen over wat de Bijbel bedoelt moeten bijstellen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 10:35
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | Oke Chat, misschien tikte ik dingen die niet helemaal gericht waren op je vraag.
Mag ik dan eerst een vraag aan jou stellen? Weet je zeker of je wedergeboren bent? | Mijn bekering vond plaats op 1 februari 1980. Mijn doop op 30 maart 1980. Vanwaar je vraag? Ik mag elke zondag voorgaan in Zijn gemeente. Vanuit een roeping door God talloze malen bevestigd. Misschien kom ik in jouw ogen niet zo radicaal over als je gewend bent. Maar dat komt omdat ik altijd verder denk dat alleen de standaard antwoorden en de standaard teksten. Ik kijk gewoon verder dan mn neus lang is. Als je mijn bijdragen leest over volwassendoop en kinderdoop zou je die vraag niet stellen. Dan weet je dat ik de kinderdoop afwijs, op basis van bijbelse teksten en dat ik een groot voorstander ben van volwassendoop.
Ik durf zelfs verder te gaan met te zeggen, dat veel mensen de kracht en de werking van de Heilige Geest afwijzen. Dat tongentaal een gave is, die voor iedereen is en dat goed onderwijs over dit onderwerp compleet ontbreekt en dat de huidige pinkstergemeentes meer bezig zijn met uiterlijk vertoon in plaats van mensen echt te onderwijzen over de kracht van de Geest.
Verder wil ik je vertellen wat voor mij het startpunt is van mijn geloof. In de Joodse traditie vindt men de eerste vijf boeken van de Bijbel, de Thora, het belangrijkste. En het centrale thema van deze boeken is samen te vatten met het volgende: het volk dat in de woestijn loopt. Het vierde boek het zelfs letterlijk be Midbar, wat in de woestijn betekent. Ons leven met God speelt vaak in de woestijn af. We weten niet waar we naar toe gaan, we weten niet wat er gaat gebeuren, het enige wat we kunnen doen is de wolk en de vuurkolom volgen. Dan hebben wij nog het voorbeeld van vele getuigen die ons voorgegaan zijn, en waarvan de belevenissen en getuigenissen beschreven zijn in Zijn Woord. Ik kan niet voorspellen wat er in het leven van mensen gebeurt en als er iets gebeurt dat pijn en verdriet veroorzaakt, kan ik alleen maar naast de mensen staan en voor ze bidden. Mijn geloof is niet een standaard geloof met standaard antwoorden. Want die antwoorden kennen we allemaal. Wat ik wel weet, is dat mensen in staat zijn om ondanks de ellende die ze overkomt, toch staande te blijven door de kracht van Gods genade.
Wat betreft dit onderwerp valt het me op, dat het onderwijs voortdurend vanuit een platte tekst gegeven wordt zonder dat men oog heeft voor de achtergrond en het daarom niet geestelijk opbouwend is voor de gemeente.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 27 juli 2011, 10:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 10:38
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | Wanneer mag je jezelf een christen weten en wat doe je dan als christen als je de vorige vraag met ja hebt be-antwoord. Wat is een andere benaming voor christen? Ben je christen omdat je naar een kerkgemeenschap gaat? Of omdat je de bijbel leest? Of omdat je netjes leeft en ieder het zijne geeft? Probeert de bijbel na te leven? en wanneer ben je het niet? omdat ik niet uitverkoren ben? een lot uit de loterij? och ik zie wel als het zover is,? zo maar wat reacties die er zouden kunnen zijn... |
Als je nou eens begint om daar als eerste antwoord op te geven.
Matth. 19 20 De jongeling zeide tot Hem: Dat alles heb ik in acht genomen; waarin schiet ik nog te kort? 21 Jezus zeide tot hem: Indien gij volmaakt wilt zijn, ga heen, verkoop uw bezit en geef het aan de armen, en gij zult een schat in de hemelen hebben, en kom hier, volg Mij.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 10:39
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Als je zegt een andere bril, wat bedoel je dan precies? Dan ga je ervan uit dat we de bijbel nu lezen met een verkeerde bril... |
Hij zei ook over beelschone vrouw op de voorpagina, weet je nog? Hij bedoelt later over Jezus. Hij houdt ons voor de gek.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 10:46
|
|
|
|
Dan ben je hier op verkeerde website hier is datingssite en geen kerksite.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 10:48
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Dan ben je hier op verkeerde website hier is datingssite en geen kerksite. |
Waarom schrijf jij je reacties op dit forum Herman? Je geeft genoeg reacties op christelijke thema's.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 10:55
|
|
|
|
| HENKWAL969 schreef: | Gezien de rest van de reacties... Denk ik dat dit weinig met bemoediging te maken heeft.
Je moet wel heel erg naief zijn, om niet in de gaten hebben dat de meesten een beetje genoeg hebben van dat gesmijt met Bijbelteksten.
Ik vind het onfatsoenlijk en respectloos om Gods Woord hiervoor te misbruiken. Nergens in het hele optreden van Jezus zie ik dat Hij mensen bestookte met allerlei teksten uit de Geschriften. Hij onderwees op liefdevolle wijze en genas mensen.
Gods Woord mag je niet zomaar misbruiken. God sprak, en schiep de aarde Jezus sprak, en genas de zieken de Heilige Geest sprak, en bracht openbaring | De Bijbel wil ons leren wie God is. Wat Zijn beloften voor ons zijn. Wil richting geven aan ons leve Jezus is de Zoon van God, maar Hij bracht het onderwijs altijd in nederigheid, Hij waste zelfs de voeten van de discipelen. Jezus toonde Zijn gezag in nederigheid, Hij had een dienende geest. ... De Bijbel hanteren als een Boek van Kennis van goed en kwaad leidt tot de dood, dat leidt tot scheiding (ook in huwelijken), ruzies en doet mensen een hekel krijgen aan het geloof en uiteindelijik aan God.
Als er ËÉN was, Die sprak: "Er staat geschreven" was het Jezus wel. In Zijn "dialoog" met de Schriftgeleerden en de Farizeeén en met satan en voor Pilatus en het Sanhedrin, in de Synagoge, overal, citeerde Hij de Schriften. Dus wat dit betreft, vertel jij niet de waarheid.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 10:57
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | Elk mens is bang Chat, dat geloof ik. Uiteindelijk heeft ieder mens een diepgewortelde vrees voor de dood. En daar zal ie mee moeten dealen. Geloof is niet aantrekkelijk, je hoeft het ook niet leuk te maken. Geloof is noodzakelijk voor je eigen behoud. Het is de realiteit. Ik kan mensen alleen maar de waarheid vertellen, en ik ga dat niet mooier maken dan dat het is. De bijbel doet dat ook niet, op geen enkele plaats zelfs.
En het mooist is, dat je eigen liefde voor Jezus die ander dusdanig aantrekt, dat ie zelf gaat vragen: Joh? Wat heb jij toch voor moois? |
Mooie reactie!
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|