| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 10:59
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | | En wanneer dat zo is, ............ kijk maar in de wereld om je heen, de wetteloosheid neemt alleen maar toe... |
Hoe goed is jouw leven eigenlijk? Je mag hier niet preken of oordelen. Want je bent te hoogmoedig en je bent niet volmaakte mens. Je behoort bij zware kerkverband die iedere keer laten veroordelen voor "ändere" christenen wat ze verkeerd doen of zo.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 11:00
|
|
|
|
| HENKWAL969 schreef: | Als je nou eens begint om daar als eerste antwoord op te geven.
Matth. 19 20 De jongeling zeide tot Hem: Dat alles heb ik in acht genomen; waarin schiet ik nog te kort? 21 Jezus zeide tot hem: Indien gij volmaakt wilt zijn, ga heen, verkoop uw bezit en geef het aan de armen, en gij zult een schat in de hemelen hebben, en kom hier, volg Mij. |
Ik heb een minimuminkomen en daar kan ik goed mee rondkomen en dan behoef ik dat zeker niet weg te geven, dus wat mij betreft is dit een foutief gebruik van dit tekstgedeelte en ik zou niet zo met bijbelteksten 'smijten" als ik je een goede raad van jezelf mag geven...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 11:06
|
|
|
|
Dat ik nu weer uit mijn bedje ben na 1.5 dag zware hoofdpijn Soms zou je willen dat je reserve onderdelen had
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 11:09
|
|
|
|
[quote=HENKWAL969]Hoe toets jij??
Laatst aangepast door
|
CHRISTEN307
|
op woensdag 27 juli 2011, 21:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 11:12
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Hoe goed is jouw leven eigenlijk? Je mag hier niet preken of oordelen. Want je bent te hoogmoedig en je bent niet volmaakte mens. Je behoort bij zware kerkverband die iedere keer laten veroordelen voor "ändere" christenen wat ze verkeerd doen of zo. |
Wie oordeelt(ver-oordeelt) hier nu in vragende vorm weliswaar,,,,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 11:16
|
|
|
|
@ henkwal CHRISTEN307 schreef: Het is de bedoeling dat een ieder die reageert, zijn persoonlijke ervaringen en verwachtingen tracht te verwoorden en bij voorkeur niet wat derden er over schrijven, hoewel er wel een evt link geplaatst kan worden. Maar vooral dus de persoonlijke beleving en de uitkomsten of evt " onverhoorde" gebeden
Heb je niets anders te doen, dan dit forum vol te storten met spam.
Vertel eens iets wezenlijks over jezelf, dan steeds weer Gods Woord te misbruiken en te schoppen naar andere mensen.
ik denk dat jij een ander verhaal hebt gelezen, want dit is een normale topic met normale vragen, en ik schop niet, wel neem ik jou af en toe op de schop, vanwege je vermeende "bijbelkennis".
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 11:18
|
|
|
|
Wat deed je in de vroege ochtend terwijl vele Nederlanders slapen? Want je zit, net als ik, in de WAO. Ik vind 8 uur opstaan mooi zat en ik woon met 2 van de 3 kinderen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 11:29
|
|
|
|
Het is groot gevaar waarom christen alles willen weten over ons. God kijkt naar ons hart en christen hoeft helemaal te weten van zijn allerlei vragen. Het is allemaal eigen privé. Ik hoef ook niet alles te vragen aan iedereen over zijn levenswandel. Ik herinnert nog van Ds Chr. van Dam toen hij bij de Gereformeerde Gemeente in Werkendam stond, hij vond niet erg als mensen zijn gemeente te verlaten en naar andere kerk te gaan. Hij gunt van harte voor deze mensen. Het was echt heftig, hij was nooit boos of teleurstelling, hij was wel blij.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 11:31
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | | Ik heb een minimuminkomen en daar kan ik goed mee rondkomen en dan behoef ik dat zeker niet weg te geven, dus wat mij betreft is dit een foutief gebruik van dit tekstgedeelte en ik zou niet zo met bijbelteksten 'smijten" als ik je een goede raad van jezelf mag geven... |
Wie smijt er met bijbelteksten zo rond de klok van half6 smorgens?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 11:34
|
|
|
|
|
Hij weet veel van de bijbelteksten, is hij soms ouderling?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 11:39
|
|
|
|
..
Laatst aangepast door
|
CHRISTEN307
|
op woensdag 27 juli 2011, 21:18
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 11:40
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | De Bijbel wil ons leren wie God is. Wat Zijn beloften voor ons zijn. Wil richting geven aan ons leve Jezus is de Zoon van God, maar Hij bracht het onderwijs altijd in nederigheid, Hij waste zelfs de voeten van de discipelen. Jezus toonde Zijn gezag in nederigheid, Hij had een dienende geest. ... De Bijbel hanteren als een Boek van Kennis van goed en kwaad leidt tot de dood, dat leidt tot scheiding (ook in huwelijken), ruzies en doet mensen een hekel krijgen aan het geloof en uiteindelijik aan God.
Als er ËÉN was, Die sprak: "Er staat geschreven" was het Jezus wel. In Zijn "dialoog" met de Schriftgeleerden en de Farizeeén en met satan en voor Pilatus en het Sanhedrin, in de Synagoge, overal, citeerde Hij de Schriften. Dus wat dit betreft, vertel jij niet de waarheid.
|
zullen we even on topic blijven? met het gesmijt van bijbelteksten dwalen we wel erg af van het onderwerp.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 11:41
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | | Hij weet veel van de bijbelteksten, is hij soms ouderling? |
Gaan jullie een Quiz houden, ik ben die blindgeboorne, die ziende werd gemaakt en die uit de tempel werd gegooid, die blindgeboorne anno 2011 ben ik...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 11:41
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | Als er ËÉN was, Die sprak: "Er staat geschreven" was het Jezus wel. In Zijn "dialoog" met de Schriftgeleerden en de Farizeeén en met satan en voor Pilatus en het Sanhedrin, in de Synagoge, overal, citeerde Hij de Schriften. Dus wat dit betreft, vertel jij niet de waarheid.
|
Je zegt het precies goed!!!!
IN Zijn dialoog met WIE!!!! Dat waren de mensen die het allemaal zo goed wisten. Die zogenaamd heel veel Bijbelkennis, KENNIS van de Schriften hadden.
Voor de mensen die werkelijk naar Jezus wilden luisteren, had Hij een heel andere boodschap.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 11:43
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Het is groot gevaar waarom christen alles willen weten over ons. God kijkt naar ons hart en christen hoeft helemaal te weten van zijn allerlei vragen. Het is allemaal eigen privé. Ik hoef ook niet alles te vragen aan iedereen over zijn levenswandel. Ik herinnert nog van Ds Chr. van Dam toen hij bij de Gereformeerde Gemeente in Werkendam stond, hij vond niet erg als mensen zijn gemeente te verlaten en naar andere kerk te gaan. Hij gunt van harte voor deze mensen. Het was echt heftig, hij was nooit boos of teleurstelling, hij was wel blij. |
Je mag van mij alles weten, behalve mijn pincode en bsnnummer etc, die geef ik niet prijs...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 11:44
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Wat deed je in de vroege ochtend terwijl vele Nederlanders slapen? Want je zit, net als ik, in de WAO. Ik vind 8 uur opstaan mooi zat en ik woon met 2 van de 3 kinderen. |
Bidden met mijn Vader om 4 uur al en genieten van mijn a.s. date met mijn beeldschone vrouw... Zó kom ik de nacht toch vruchtbaar door ook in de WAO(Werkelijk, Altijd Onderweg)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 11:46
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | [2 marian Ik zeg dan maar zo..: Antwoord de zot naar zijn dwaasheid niet!!. En nu mag jij invullen wie die zot is..  |
Al is de leugen De leugen kan traag zijn moe niet vooruit te branden,
kan dik zijn kortademig amechtig of zelfs dood -op sterven na-
maar als het om de waarheid gaat dan springt zij op en begínt toch te rennen...
juich de waarheid toe maar geef nooit een cent voor haar kansen
------------------------------------ uit: 'Daar zijn woorden voor', 2005.
Een gedicht van jouw profieldichter Toon Tellegem en als je daar je inspiratie uit moet halen, dan bouw je je levenshuis op zand...[/quote]
Je hebt wel een portie kritiek naar anderen toe, met een vooroordeel.
In jouw ogen kan het zijn dat het op zand gebouwd is, maar wie zegt dat het zo is?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 11:49
|
|
|
|
|
vertel over je eigen levensloop!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 11:53
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | | Ik heb een minimuminkomen en daar kan ik goed mee rondkomen en dan behoef ik dat zeker niet weg te geven, dus wat mij betreft is dit een foutief gebruik van dit tekstgedeelte en ik zou niet zo met bijbelteksten 'smijten" als ik je een goede raad van jezelf mag geven... |
Dit is geen fout gebruik van dit tekstgedeelte.
Die jongeling dacht namelijk dat hij het allemaal zo goed deed. Jezus zei toen tegen hem, om dat allemaal weg te doen en Hem te volgen.
Of iemand een minimum inkomen, uitkering of een vet salaris heeft, doet helemaal niet ter zake. Het gaat erom wat je er mee doet.
Een kennis van mij verkocht letterlijk alles wat hij had. Kocht van dat geld een vliegticket, vloog naar China en is daar al sinds jaren een succesvol zendeling. Een andere kennis is directeur van een bank, met een vet salaris. En juist vanwege dat vette salaris kan hij heel veel mensen helpen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 12:04
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Dat ik nu weer uit mijn bedje ben na 1.5 dag zware hoofdpijn Soms zou je willen dat je reserve onderdelen had  |
Dat zou handig zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 12:05
|
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: Wat denk je wat dit soort bedrijven van schaamteloosheid teweegbrengt, als Jezus al zegt, dat wie een vrouw aanziet om te begeren, met of zonder kleren, heeft al overspel gepleegd er van uitgaande, dat je reeds getrouwd bent of op zoek bent naar 1 vrouw in gebed en geloof...
| HENKWAL969 schreef: | Dus jij komt nooit op het strand? Kijkt geen televisie? Nooit reclame gezien van FA? Komt in de zomer nooit in winkelcentrum, waar mensen in heeeeeel dunne kleding rondlopen? De reclame borden in de bushokjes niet gezien? |
Je vergeet nog een aantal dingen Henk ...
Begeren doe je niet met je ogen ... ook al zien je ogen al dat moois wel ... Hoe je al dat moois, wat je ogen zien, verwerkt, dat bepaal je zelf ... En sommige mensen lopen dan ook bewust met oogkleppen op ...
Ik denk, dat de sauna, de laatste plaats zou zijn, waar ik als man heen zou gaan, om een vrouw te "begeren" ... (ik begreep dat voor sommige mensens(mannen), sauna bezoek gelijk "staat" aan begeren ...) Nu kan het volgens mij niet anders, dat begeren een bepaalde "staat" van opwinding met zich meebrengt ... Arme man, voordat hij het weet, "staat" hij in zijn nakie, buiten de deur af te koelen, en krijg hij het predicaat "niet gewenst" mee, als ze al niet de politie inschakelen ...
En trouwens, hoe ziek moet je zijn, om elke vrouw die je (of jou) aan kijkt, met of zonder kleren, te willen begeren ... Met andere woorden "elke vrouw tot lustobject te maken" ... Heel ziek ... -- 
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op woensdag 27 juli 2011, 12:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 12:14
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | CHRISTEN307 schreef:Wat denk je wat dit soort bedrijven van schaamteloosheid teweegbrengt, als Jezus al zegt, dat wie een vrouw aanziet om te begeren, met of zonder kleren, heeft al overspel gepleegd er van uitgaande, dat je reeds getrouwd bent of op zoek bent naar 1 vrouw in gebed en geloof...
[b]
Begeren doe je niet met je ogen ... ook al zien je ogen al dat moois wel ... Hoe je al dat moois, wat je ogen zien, verwerkt, dat bepaal je zelf ... En sommige mensen lopen dan ook bewust met oogkleppen op ...
Ik denk, dat de sauna, de laatste plaats zou zijn, waar ik als man heen zou gaan, om een vrouw te "begeren" ... (ik begreep dat voor sommige mensens(mannen), sauna bezoek gelijk "staat" aan begeren ...) Nu kan het volgens mij niet anders, dat begeren een bepaalde "staat" van opwinding met zich meebrengt ... Arme man, voordat hij het weet, "staat" hij in zijn nakie, buiten de deur af te koelen, en krijg hij het predicaat "niet gewenst" mee, als ze al niet de politie inschakelen ...
En trouwens, hoe ziek moet je zijn, om elke vrouw die je (of jou) aan kijkt, met of zonder kleren, te willen begeren ... Met andere woorden "elke vrouw tot lustobject te maken" ... Heel ziek ... -- 
.. | We weten allemaal wel dat de sauna niet de plaats is om een vrouw te begeren. De vraag is in mijn ogen dan ook meer, zou je daar wel tussen passen als christen. En dan is mijn mening, dat het gevolg van zondeval schaamte is, dat God dat zelfs bevestigde door Adam en Eva te kleden. En ik vind het heel vreemd, dat je mannen die begeren als ziekelijk betitelt. In principe hoort dat bij de natuur van de man, het enige wat je kunt zeggen, is dat je wel moet weten wanneer je zou kunnen begeren. En de sauna lijkt me daarvoor niet geschikt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 12:15
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | CHRISTEN307 schreef:Wat denk je wat dit soort bedrijven van schaamteloosheid teweegbrengt, als Jezus al zegt, dat wie een vrouw aanziet om te begeren, met of zonder kleren, heeft al overspel gepleegd er van uitgaande, dat je reeds getrouwd bent of op zoek bent naar 1 vrouw in gebed en geloof...
[b]
.. |
Strand verboden terrein?  Zwembad ook?
Op straat zou je ook weleens iemand tegen kunnen komen, Thuis blijven dan maar?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNA879
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 12:18
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Dat ik nu weer uit mijn bedje ben na 1.5 dag zware hoofdpijn Soms zou je willen dat je reserve onderdelen had  |
Dan is vandaag inderdaad een veel betere dag voor jou dan gisteren - of ool eergisteren! Wat rot van die hoofdpijn, maar fijn dat het nu weer beter gaat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 12:36
|
|
|
|
[quote=CROSSROAD317
..[/quote]
Helemaal mee eens.
We leven helaas in een tijd, waarin dit volgens mij gepropageerd wordt.
Als ik naar sommige reclames zie. En dan doen we het in Nederland nog redelijk netjes. Verkoop van auto's?? Daar horen altijd mooie (?) vrouwen op de motorkap. De beroemde calendars van het bekende bandenmerk? Waarom lopen de pitspoezen bij formule 1 rond in latex pakjes in plaats van ruim vallende trainingspakken??
Met de verleiding door het oog is uiteindelijk alle ellende in de wereld begonnen. Die appel was toch begeerlijk om te zien???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 12:43
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | Anders denken dient getoetst te worden aan het Woord van God, dat is het criterium. En daar van uitgaande zijn vele denkwijzen bijbelvreemd en soms verwerpelijk. |
ik ben het wel met je eens, in de zin dat je "waarheden" toetst aan wat de bijbel erover zegt, maar wat door sommigen wel eens wordt onderschat, is dat je persoonlijke vorming, de ervaringen die je in je leven op hebt gedaan, en de vorm van bijbels onderwijs, heel veel invloed kunnen hebben op de manier waarop je de bijbel intepreteert.
zo wordt in reformatorische kringen "de redelijke godsdienst" van brakel nogal eens aangehaald; maar mocht je die eens eerlijk en nauwkeurig bestuderen, dan kom je er wellicht achter dat á Brakel heel ruim is in sommige "bevindingen". bij mijzelf heeft dit boek voor de nodige verruiming van inzichten gezorgt, doordat ik "onbijbelse" manieren van denken probeerde te weerleggen op bijbelse gronden, en ik kwam er toen achter dat ook á Brakel op diezelfde "onbijbelse" manier dacht......
gedurende de tijd die ik hier op cm soms heel mooie gesprekken heb gevoerd, en discussies hier op het forum, ben ik in gaan zien, dat andere mensen dan wel vanuit een andere hoek dingen benaderen; maar wanneer je oprecht probeert de denk structuur van de ander te volgen, dan zie je soms, dat op een dieper nivo de accenten anders liggen, en de waarheid grotendeels het zelfde wordt beleefd; met andere woorden; hoe groot de verschillen ook leken in het begin van een gesprek; uiteindelijk kom je uit bij dezelfde basis; Jezus Christus, en verlossing door Zijn bloed.
ik denk nu bijvoorbeeld even aan de discussie tussen Chatuliem, voorganger in een vrije evangelische gemeente, en mijzelf als "zwaar refo-meissie" van een aantal jaren geleden op het vorige forum over volwassen/kinderdoop, in verband met verlossing en verbond. eerst als felle tegenstanders in de discussie; en uiteindelijk (onverwacht) toch heel dicht bij elkaar blijken te staan qua inzicht.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 27 juli 2011, 13:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 12:44
|
|
|
|
| HENKWAL969 schreef: | Helemaal mee eens.
We leven helaas in een tijd, waarin dit volgens mij gepropageerd wordt.
Als ik naar sommige reclames zie. En dan doen we het in Nederland nog redelijk netjes. Verkoop van auto's?? Daar horen altijd mooie (?) vrouwen op de motorkap. De beroemde calendars van het bekende bandenmerk? Waarom lopen de pitspoezen bij formule 1 rond in latex pakjes in plaats van ruim vallende trainingspakken??
Met de verleiding door het oog is uiteindelijk alle ellende in de wereld begonnen. Die appel was toch begeerlijk om te zien??? | Henk, ik ben het totaal niet met je eens. Ik geloof dat God de man gemaakt heeft om zijn vrouw te begeren. En de vrouw gemaakt heeft om begeerd te worden door haar man. Het punt is echter dat mensen die begeerte niet onder controle hebben. Maar die begeerte is op zichzelf niet fout. Ik vergelijk het met mijn loopse teef. Die ruikt enorm lekker, vindt de bouvier. Is dat dan ook zonde?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 12:47
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Henk, ik ben het totaal niet met je eens. Ik geloof dat God de man gemaakt heeft om zijn vrouw te begeren. En de vrouw gemaakt heeft om begeerd te worden door haar man. Het punt is echter dat mensen die begeerte niet onder controle hebben. Maar die begeerte is op zichzelf niet fout. Ik vergelijk het met mijn loopse teef. Die ruikt enorm lekker, vindt de bouvier. Is dat dan ook zonde? |
het dierenrijk kent geen zonden
de begeerte is op zich niet verkeerd. het gaat erom hoe je er mee omgaat. en ik beken.. ik zie soms wel eens een man op straat waarvan ik denk wauwww... maar daar laat ik het verder bij. tis toch puur menselijk?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THIRZA120
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 12:49
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | Wanneer mag je jezelf een christen weten en wat doe je dan als christen als je de vorige vraag met ja hebt be-antwoord. Wat is een andere benaming voor christen? Ben je christen omdat je naar een kerkgemeenschap gaat? Of omdat je de bijbel leest? Of omdat je netjes leeft en ieder het zijne geeft? Probeert de bijbel na te leven? en wanneer ben je het niet? omdat ik niet uitverkoren ben? een lot uit de loterij? och ik zie wel als het zover is,? zo maar wat reacties die er zouden kunnen zijn... |
Johannes 3
1 En er was een mens uit de farizeeën, wiens naam was Nicodémus, een overste der Joden; 2 Deze kwam des nachts tot Jezus, en zeide tot Hem: Rabbi, wij weten, dat Gij zijt een Leraar van God gekomen; want niemand kan deze tekenen doen, die Gij doet, zo God met hem niet is. 3 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Tenzij dat iemand wederom geboren worde, hij kan het Koninkrijk Gods niet zien. 4 Nicodémus zeide tot Hem: Hoe kan een mens geboren worden, nu oud zijnde? Kan hij ook andermaal in zijner moeders buik ingaan, en geboren worden? 5 Jezus antwoordde: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Zo iemand niet geboren wordt uit water en Geest, hij kan in het Koninkrijk Gods niet ingaan. 6 Hetgeen uit het vlees geboren is, dat is vlees; en hetgeen uit den Geest geboren is, dat is geest. 7 Verwonder u niet, dat Ik u gezegd heb: Gijlieden moet wederom geboren worden. 8 De wind blaast, waarheen hij wil, en gij hoort zijn geluid; maar gij weet niet, van waar hij komt, en waar hij heen gaat; alzo is een iegelijk, die uit den Geest geboren is. 9 Nicodémus antwoordde en zeide tot Hem: Hoe kunnen deze dingen geschieden? 10 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Zijt gij een leraar van Israël, en weet gij deze dingen niet? 11 Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Wij spreken, wat Wij weten, en getuigen, wat Wij gezien hebben; en gijlieden neemt Onze getuigenis niet aan. 12 Indien Ik ulieden de aardse dingen gezegd heb, en gij niet gelooft, hoe zult gij geloven, indien Ik ulieden de hemelse zou zeggen? 13 En niemand is opgevaren in den hemel, dan Die uit den hemel nedergekomen is, namelijk de Zoon des mensen, Die in den hemel is. 14 En gelijk Mozes de slang in de woestijn verhoogd heeft, alzo moet de Zoon des mensen verhoogd worden; 15 Opdat een iegelijk, die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe. 16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe. 17 Want God heeft Zijn Zoon niet gezonden in de wereld, opdat Hij de wereld veroordelen zou, maar opdat de wereld door Hem zou behouden worden. 18 Die in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld, maar die niet gelooft, is alrede veroordeeld, dewijl hij niet heeft geloofd in den Naam des eniggeboren Zoons van God. 19 En dit is het oordeel, dat het licht in de wereld gekomen is, en de mensen hebben de duisternis liever gehad dan het licht; want hun werken waren boos. 20 Want een iegelijk, die kwaad doet, haat het licht, en komt tot het licht niet, opdat zijn werken niet bestraft worden. 21 Maar die de waarheid doet, komt tot het licht, opdat zijn werken openbaar worden, dat zij in God gedaan zijn. 22 Na dezen kwam Jezus en Zijn discipelen in het land van Judéa, en onthield Zich aldaar met hen, en doopte. 23 En Johannes doopte ook in Enon bij Salim, dewijl aldaar vele wateren waren; en zij kwamen daar, en werden gedoopt. 24 Want Johannes was nog niet in de gevangenis geworpen. 25 Er rees dan een vraag van enigen uit de discipelen van Johannes met de Joden over de reiniging. 26 En zij kwamen tot Johannes, en zeiden tot hem: Rabbi, Die met u was over de Jordaan, Welken gij getuigenis gaaft, zie, Die doopt, en zij komen allen tot Hem. 27 Johannes antwoordde en zeide: Een mens kan geen ding aannemen, zo het hem uit den hemel niet gegeven zij. 28 Gijzelven zijt mijn getuigen, dat ik gezegd heb: Ik ben de Christus niet; maar dat ik vóór Hem heen uitgezonden ben. 29 Die de bruid heeft, is de bruidegom, maar de vriend des bruidegoms, die staat en hem hoort, verblijdt zich met blijdschap om de stem des bruidegoms. Zo is dan deze mijn blijdschap vervuld geworden. 30 Hij moet wassen, maar ik minder worden. 31 Die van boven komt, is boven allen; die uit de aarde is voortgekomen, die is uit de aarde, en spreekt uit de aarde. Die uit den hemel komt, is boven allen. 32 En hetgeen Hij gezien en gehoord heeft, dat getuigt Hij; en Zijn getuigenis neemt niemand aan. 33 Die Zijn getuigenis aangenomen heeft, die heeft verzegeld, dat God waarachtig is. 34 Want Dien God gezonden heeft, Die spreekt de woorden Gods; want God geeft Hem den Geest niet met mate. 35 De Vader heeft den Zoon lief, en heeft alle dingen in Zijn hand gegeven. 36 Die in den Zoon gelooft, die heeft het eeuwige leven; maar die den Zoon ongehoorzaam is, die zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op hem.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 12:49
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Voor mij is dat :
Holy is the Lamp van het Oslo Gospel Choir. | Bedoel je Holy is the Lamb??? of heeft Philips een goddelijke status gekregen?
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |