| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 12:01
|
|
|
|
Misschien...de woorden....(Als je dat kunt zeggen??)
Ik weet...Mijn verlosser leeft??? Misschien dat je uitziet naar die dag...met groot verlangen...??
Ik denk dat het zo moet zijn...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 12:06
|
|
|
|
Knuffel voor Marc, je weet wel waarom...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO318
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 12:47
|
|
|
|
Tim Keller in alle redelijkheid christelijk geloof voor welwillende sceptici.
Ik kreeg dit boek van een vriend! Dit was volgens hem wel iets voor mijn en hij had gelijk
alle standpunten en argumenten van zowel geloof als ongeloof beschrijft deze op toegankelijke wijze: eerst wordt er een stelling ingenomen (bijv. De wetenschap heeft het christendom ontkracht of: Het kan niet waar zijn dat er maar één ware godsdienst is), dan wordt de stelling verder toegelicht en tenslotte brengt Keller de tegenargumenten naar voren. Dit is een boek voor welwillende sceptici, zoals Keller het omschrijft in de ondertitel. Dat wil zeggen: mensen die zich (nog) niet als christen beschouwen maar bereid zijn hun ongelovige positie nog eens tegen het licht te houden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 12:54
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | | Ik heb ontvangen een beeldschone vrouw, .. |
Er zijn er hier velen die dat in hun blijdschap ooit geroepen hebben... nu staan ze op CM met het woordje gescheiden op hun profiel
Pas maar op Christen307... de mogelijkheid bestaat dat ook jij ooit zal moeten zeggen: ... Ik ben GESTRAFT met die beeldschone vrouw...
met andere woorden: niet juichen tot je over de streep bent ( oude wielrenwijsheid)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 12:55
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik zie mensen wel eens knielen bij hun auto
en hij word ook vaak wel de heilige koe genoemd. |
nee joh, die malloten hebben hun autosleutel laten vallen en moeten die ff oprapen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TIMBA503
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 13:00
|
|
|
|
|
Bedankt Herman, ik dacht zonder te kunnen, maar heb ondervonden dat het toch moeilijk is zonder cm, dus vandaar !!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO318
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 13:02
|
|
|
|
sorry dubbel post..
Laatst aangepast door
|
MARIO318
|
op donderdag 28 juli 2011, 13:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 13:05
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | j Ik had door dat die beeldschone dame mij wilde bedriegen met in de hemel prijzen, maar dat heb ik op tijd onderkend, want zij verzweeg, dat ze schulden had....
laatste bericht overigens.. |
en wat heb jij verzwegen? of gewoon nog niet verteld? maar evengoed jammer... je zocht dus een rijke vrouw?
sucses
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 13:09
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | | Ik "moest" kiezen uit 3 dames en dan is het nog best een gebedstrijd om de juiste te kiezen, maar Hij kiest voor mij, want Hij weet alle dingen, die ik niet weet.... |
ach, over die schulden, dat weet jij nu ook.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 13:10
|
|
|
|
| JECH387 schreef: | | Eidelijk weer rust op dit forum ! | Tijd voor een middagdutje? Rusten kunnen we in een verzorgingstehuis. Nee, ik vind het leuk als iemand weer eens voor zijn mening durft uit te komen hier. Ook al ben ik het niet met hem eens, dat is beter dan gezapigheid...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 28 juli 2011, 13:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 13:59
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Ik begrijp eerlijk gezegd die vraag niet. Je bent het met mn interpretatie eens, en toch vraag je waar haal je dat woord schaamte vandaan. Die zin beschrijft precies wat schaamte inhoudt.
zou het niet verstandiger zijn in te gaan op de argumenten? Anders blijft het zo heen en weer hakken op elkaar. Mijn stelling is, dat je ziet dat schaamte voor elkaar door de zondeval gekomen is en dat God dat bevestigt met het maken van kleding. Welke argumenten heb jij dan dat je als christen wel aan zulke dingen mee mag doen...en ik hoop dit keer een aantal bijbelse argumenten graag, niet omdat jij het toevallig wel leuk vindt of er geen problemen mee hebt. |
Moet ik me dan schamen voor mijn naaktheid vanwege de zondeval ? Ik noem het geen schaamte meer, ik vind het zelf gewoon een privéding (en dat wil ik wat mij betreft zo houden ook), wat ik liever alleen voor mijn aanstaande houdt en voor God, ik moet er echt niet aan denken om dit met anderen daarbuiten te moeten delen, ook al is naaktheid nog niet gelijk aan seks, da's weer iets anders.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 14:43
|
|
|
|
| MARIO318 schreef: | Tim Keller in alle redelijkheid christelijk geloof voor welwillende sceptici.
Ik kreeg dit boek van een vriend! Dit was volgens hem wel iets voor mijn en hij had gelijk
alle standpunten en argumenten van zowel geloof als ongeloof beschrijft deze op toegankelijke wijze: eerst wordt er een stelling ingenomen (bijv. De wetenschap heeft het christendom ontkracht of: Het kan niet waar zijn dat er maar één ware godsdienst is), dan wordt de stelling verder toegelicht en tenslotte brengt Keller de tegenargumenten naar voren. Dit is een boek voor welwillende sceptici, zoals Keller het omschrijft in de ondertitel. Dat wil zeggen: mensen die zich (nog) niet als christen beschouwen maar bereid zijn hun ongelovige positie nog eens tegen het licht te houden |
Ben die ook aan het lezen, gaaf is die he'...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 15:12
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | | Ik "moest" kiezen uit 3 dames en dan is het nog best een gebedstrijd om de juiste te kiezen, maar Hij kiest voor mij, want Hij weet alle dingen, die ik niet weet.... |
3 dames bedoelde hij God de Vader, de Zoon en de Heilige Geest.
Maar Hij kiest voor mij, want Hij weet alle dingen, die ik niet weet.... dat vind ik onzin, je bent niet dezelfde Petrus met deze woorden.
Zie Johannes 21 : 17 Hij zeide tot hem ten derden maal: Simon, zoon van Jonas, hebt gij Mij lief? Petrus werd bedroefd, omdat Hij ten derden maal tot hem zeide: Hebt gij Mij lief, en zeide tot Hem: Heere! Gij weet alle dingen, Gij weet, dat ik U liefheb. Jezus zeide tot hem: Weid Mijn schapen.
Laatst aangepast door
|
HERMAN388
|
op donderdag 28 juli 2011, 15:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 15:18
|
|
|
|
Hoe weet je Herman...dat hij dit bedoelde???
Ik geloof dat hij gewoon 3 vrouwen hier van de site bedoelde hoor..
Dus een menselijk gebeuren en niets geestelijks.. Jij wilde er zelf ook over stoppen... Laten we dat dan ook doen en het zien als een gepasseerd station.
Ik heb gehoord dat hij toch tegen sommige van ons heeft erkend dat hij hier niet goed bezig was..
Het is toch te zot voor woorden om 3 dames te vergelijken met de drieeenheid Gods???
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op donderdag 28 juli 2011, 15:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 15:37
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | | En om dan meteen maar weer on-topic te gaan: autobezit is in mijn ogen niet noodzakelijk voor een goede relatie. Er zijn heel veel hele andere factoren die bepalen of een relatie wel of niet goed is . Autobezit is daar absoluut niet één van. Dat neemt niet weg dat het wel erg makkelijk is als je over eigen vervoer beschikt als de ander niet naast de deur woont. Maar goed, als de relatie echt goed zit dan vind je daar ook wel iets op. |
Helemaal mee eens!
Jaja, ben weer aanwezig én weer vrijgezellig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 15:38
|
|
|
|
en gelijk ook weer "dubbel"
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op donderdag 28 juli 2011, 15:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 15:48
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Moet ik me dan schamen voor mijn naaktheid vanwege de zondeval ? Ik noem het geen schaamte meer, .... |
Ze ver ik mij kan herinneren, hebben we onze kinderen nooit geleerd wat schaamte is. Mijn dochter wilde van de ene op de andere dag niet meer dat haar broertje haar naakt zag. Volgens mij was ze toen 3 of 4. Ergens in die leeftijd.
Waar komt de schaamte dan vandaan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 15:57
|
|
|
|
| HENKWAL969 schreef: | Ze ver ik mij kan herinneren, hebben we onze kinderen nooit geleerd wat schaamte is. Mijn dochter wilde van de ene op de andere dag niet meer dat haar broertje haar naakt zag. Volgens mij was ze toen 3 of 4. Ergens in die leeftijd.
Waar komt de schaamte dan vandaan? |
Ik zit deze discussie te volgen en ik moest ook denken aan "kwetsbaarheid".
Als ik dat via die bril bekijk, dan zie ik Adam, Eva, beiden naakt, zij wandelden met de Here God. Zij waren puur, kwetsbaar, maar 100% veilig. Zij behoefden niet bang te zijn, voor niets! Voor elkaar niet, voor de Here God niet.
Toen zij kennis kregen van goed en kwaad, ontstond blijkbaar ook een "idee" dat bloot opeens niet meer veilig was.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 16:08
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Mijn bekering vond plaats op 1 februari 1980. Mijn doop op 30 maart 1980. Vanwaar je vraag? Ik mag elke zondag voorgaan in Zijn gemeente. Vanuit een roeping door God talloze malen bevestigd. Misschien kom ik in jouw ogen niet zo radicaal over als je gewend bent. Maar dat komt omdat ik altijd verder denk dat alleen de standaard antwoorden en de standaard teksten. Ik kijk gewoon verder dan mn neus lang is. Als je mijn bijdragen leest over volwassendoop en kinderdoop zou je die vraag niet stellen. Dan weet je dat ik de kinderdoop afwijs, op basis van bijbelse teksten en dat ik een groot voorstander ben van volwassendoop.
Ik durf zelfs verder te gaan met te zeggen, dat veel mensen de kracht en de werking van de Heilige Geest afwijzen. Dat tongentaal een gave is, die voor iedereen is en dat goed onderwijs over dit onderwerp compleet ontbreekt en dat de huidige pinkstergemeentes meer bezig zijn met uiterlijk vertoon in plaats van mensen echt te onderwijzen over de kracht van de Geest.
Verder wil ik je vertellen wat voor mij het startpunt is van mijn geloof. In de Joodse traditie vindt men de eerste vijf boeken van de Bijbel, de Thora, het belangrijkste. En het centrale thema van deze boeken is samen te vatten met het volgende: het volk dat in de woestijn loopt. Het vierde boek het zelfs letterlijk be Midbar, wat in de woestijn betekent. Ons leven met God speelt vaak in de woestijn af. We weten niet waar we naar toe gaan, we weten niet wat er gaat gebeuren, het enige wat we kunnen doen is de wolk en de vuurkolom volgen. Dan hebben wij nog het voorbeeld van vele getuigen die ons voorgegaan zijn, en waarvan de belevenissen en getuigenissen beschreven zijn in Zijn Woord. Ik kan niet voorspellen wat er in het leven van mensen gebeurt en als er iets gebeurt dat pijn en verdriet veroorzaakt, kan ik alleen maar naast de mensen staan en voor ze bidden. Mijn geloof is niet een standaard geloof met standaard antwoorden. Want die antwoorden kennen we allemaal. Wat ik wel weet, is dat mensen in staat zijn om ondanks de ellende die ze overkomt, toch staande te blijven door de kracht van Gods genade.
Wat betreft dit onderwerp valt het me op, dat het onderwijs voortdurend vanuit een platte tekst gegeven wordt zonder dat men oog heeft voor de achtergrond en het daarom niet geestelijk opbouwend is voor de gemeente. |
Beste Chat, je had nog een reactie van me tegoed :) Prachtig dat je weet van je wedergeboorte. En dat je voorgaat, dat wist ik ook niet :)
En wat je zegt, daarmee kan ik het alleen maar eens zijn.
Ik stelde je de vraag, omdat ik even wilde weten wat voor "vlees" ik in de kuip had, ik kreeg even het gevoel: "ga ik een antwoord formuleren terwijl iemand niet eens wedergeboren is...." hoe bedoel je "ik heb geen vooroordelen... " Je antwoord lijkt me erg overtuigend... en ik herken er nogal wat in.
Iets positiefs over de eindtijd, want dat was uiteindelijke je vraag.... Dat veel mensen het als bedreigend zien, komt omdat ze bang zijn. En als je Jezus afwijst, zul je altijd bang blijven. Ik zie de eindtijd als iets noodzakelijks, wanneer ik het plaats in het grotere bijbelse geheel. Een ontwikkeling moet tenslotte ergens op uitlopen. Is het bedreigend? Ja, wij christenen gaan het zwaar krijgen. Ben ik bang? Nee, want Christus leeft in mij. Ook is de eindtijd verbonden met de terugkeer van Christus. Dat vind ik zelf erg bemoedigend. Want daar zien we toch naar uit? Van wedergeboorte, naar verlossing, naar vrijheid, naar een eeuwig leven met en bij Hem.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 16:10
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Tijd voor een middagdutje? Rusten kunnen we in een verzorgingstehuis. Nee, ik vind het leuk als iemand weer eens voor zijn mening durft uit te komen hier. Ook al ben ik het niet met hem eens, dat is beter dan gezapigheid... |
nou nou... dus jij vind dat alles maar getollereerd moet worden met wat men hier neerzet. nee, dat gaat bij mij niet op. soms gaat men hier te ver met zijn mening. en ik doel er dan op dat er personen verketterd worden. we mogen niet oordelen over elkaar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 16:13
|
|
|
|
Het mooiste moment voor mij vandaag is ik kan eindelijk weer scherp zien.
niks geen plaatselijke mistbanken meer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 16:17
|
|
|
|
Beste mensen,
Na een korte periode (vanaf mei j.l.) toch hier weer aanwezig en hoop het hier weer net zo naar mijn zin te krijgen.
Weliswaar wel weer vrij en gezellig
José
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 16:32
|
|
|
|
Welkom terug Josina,
Was je erg stil zonder CM? Ik was ook 2 maanden weggeweest, toch mis ik hun. en toen weer verlengen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KAROLUS302
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 16:38
|
|
|
|
| BAS917 schreef: | Bas917 neemt ook een kleine bbq mee
zijn er nog meer mensen die een bbq of iets van dien aard mee zouden kunnen/willen nemen? | [/quote]
Er zijn op de piknik plaats in ede toch twee of minimaal één vaste bbq's aanwezig, alleen kolen meenemen? Geen idee of het genoeg is, ook geen idee of ik gelegenheid wil of kan maken om te komen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 16:39
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Welkom terug Josina,
Was je erg stil zonder CM? Ik was ook 2 maanden weggeweest, toch mis ik hun. en toen weer verlengen.  |
Dank je wel, Herman.
Ja, ik kan oprecht zeggen dat ik CM best wel gemist heb.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 16:48
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | nou nou... dus jij vind dat alles maar getollereerd moet worden met wat men hier neerzet. nee, dat gaat bij mij niet op. soms gaat men hier te ver met zijn mening. en ik doel er dan op dat er personen verketterd worden. we mogen niet oordelen over elkaar. | Ik vind dat we best wel ver mogen gaan in onze standpunten. Leg mij eens uit waarom men hier klakkeloos de grootste zondes mogen opschrijven (ja Pieter, ik denk weer aan het 7e gebod) maar als men ergens anders stellig over is, wordt men meteen weer verketterd. Bovendien hoort in mijn ogen polemiek bij het geloof. Joden zijn het voorbeeld waarin zij voortdurend in debat gingen om te praten over bijbelse aspecten. Als wij ons ook onder de joodse traditie scharen, dan zouden we dit aspect ook weer eens naar voren mogen halen. En wat is erop tegen elkaar te bevragen en elkaars standpunten te bestrijden. En als iemand meteen te stellig is, denken we dat de wereld vergaat..doe ff normaal met zn allen en durf de discussie eens aan te gaan in plaats van in een hoekje te gaan zitten janken omdat iemand toevallig iets geschreven heeft wat jou niet uitkomt. Tot nu toe zie ik geen persoonlijke beledigingen, en zolang het gescheld uitblijft is het wat mij betreft goed. Maar ik ben geen moderator, ik heb slechts mijn eigen (niet bescheiden) mening.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HAAS141
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 16:49
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Volgens mij herinner je je alleen maar die terlenka broek .... --  |
die verhoogde de feestvreugde hihi
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 16:59
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Nou ja ...toen kwam het hoge woord er uit. Echt ellende is het nou ook weer niet. Maar het werk slokt veel te veel van mn tijd op. Ben eigenlijk op zoek naar werk waar ik hetzelfde verdien maar waar ik minder uren hoef te maken. Weet jij misschien iets leuks voor mij? |
Carla zat hem een tijd lang zwijgend aan te kijken. Bernard vroeg zich af wat er in haar omging. Waarom zei ze niets???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:01
|
|
|
|
Vanmorgen, toen bleek dat de gemeente weer es liet afweten en weer es de boel saboteert. Om gek van te worden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:05